Tit. 1:14 eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin...
1. Tim. 1:4 eivätkä puuttuisi taruihin...
2. Tim. 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Ja sitten puhutaan, että koko raamattu on Jumalan sanaa?
Mikä on tarua, ei ole tuossa eritelty.
Mitkä paikat VT:sta olivat tarua?
13
99
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, eikä sitä vaihtanut mihinkään muuhun uskontoon.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [4:16-30: Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23+]
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi
Jeesuksen kaltaiseksi tuleminen tarkoittaa Juutalaiseksi tulemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen kaltaiseksi tuleminen tarkoittaa Juutalaiseksi tulemista.
Matt. 11:29
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Matt. 11:30
Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 11:29
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Matt. 11:30
Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
- Anonyymi
Aloittaja irrotti jakeita pois ajallisesta kontekstista. Syytti Juutalaisia.
Siinä puhutaan tulevasta ajasta, paremminkin tästä ajasta mitä eletään nyt.
2.Tim.
3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. - Anonyymi
Juutalaisesta uskosta luopuminen ja kääntyminen hihhuliksi on paha virhe.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
Jeesus opetti Tooraa. Myöhempi poppoo sitten kehitti kristinuskon, mikä jalostettiin Roomassa lopulta valtiolliseksi kultiksi.
- Anonyymi
VT:n sisältö on ok.
Mutta koko termi "testamentti" on väärä käännös, siitä mitä alunperin on tarkoitettu. Alkuperäinen sanaa vastaavaa käännöstä ei ole nykykielessä edes ole. Kyse on lähinnä Jumalan tekemästä yksipuolisesta varmasta lupauksesta eli liitosta.
Ihminen ei ole tasapuolinen tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia tai kauppoja.
Eikä Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhoja eikä uusia.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen- Anonyymi
Testamenttihan tarkoittaa jälkisäädöstä, kuinka vainajan omaisuuden kanssa menetellään testamentin tekijän kuollessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Testamenttihan tarkoittaa jälkisäädöstä, kuinka vainajan omaisuuden kanssa menetellään testamentin tekijän kuollessa.
Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
- Anonyymi
Vanha Testamentti, Toora on ehdoton perusta Juutalaisten Jumalalle ja Luojalle. Aabarahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.
VT:ssä Niitä samoja vanhoja pyhiä kirjoituksia on vain kopioitu samanlaisina vuosituhansia, eikä muokattu ja mulkattu kuten on tehty Uutta-Testamenttia.
UTestamanttiin on laitettu täysin tuntemattomien kulkumiestenkin kirjoituksia pelkästään sen takia, että saataisiin paksumpi kirja.
-92 painoksessa on varoitus Mark.16:9 kohdassa sellaisesta toiminnasta, siksi sitä käännöstä monet vihaavat
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helatorstaina ennen taivaaseen nousemista on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin loppuun, Matt.28:16-20.
Ei Jeesus sen jälkeen mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut, kuten Markuksen lopun tuntemattoman kirjoittajan lisäys antaa ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helatorstaina ennen taivaaseen nousemista on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin loppuun, Matt.28:16-20.
Ei Jeesus sen jälkeen mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut, kuten Markuksen lopun tuntemattoman kirjoittajan lisäys antaa ymmärtää.Aika outoa se olisikin, jos Jeesus olisi viimeisinä sanoinaan kehottanut apostoleitaan juomaan myrkkyä ja pistättämän itseään käärmeillä.
Sehän olisi samanlaista puhetta kuin Jobin vaimon puheet.
Job 2:9
Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315027- 343466
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833204- 112307
- 281917
- 121838
- 1611793
- 1051310
- 1371127
- 141119