Mitkä paikat VT:sta olivat tarua?

Anonyymi-ap

Tit. 1:14 eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin...
1. Tim. 1:4 eivätkä puuttuisi taruihin...
2. Tim. 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

Ja sitten puhutaan, että koko raamattu on Jumalan sanaa?
Mikä on tarua, ei ole tuossa eritelty.

13

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, eikä sitä vaihtanut mihinkään muuhun uskontoon.

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [4:16-30: Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23+]

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi

Jeesuksen kaltaiseksi tuleminen tarkoittaa Juutalaiseksi tulemista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen kaltaiseksi tuleminen tarkoittaa Juutalaiseksi tulemista.

Matt. 11:29

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Matt. 11:30

Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 11:29

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Matt. 11:30

Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi

Aloittaja irrotti jakeita pois ajallisesta kontekstista. Syytti Juutalaisia.

Siinä puhutaan tulevasta ajasta, paremminkin tästä ajasta mitä eletään nyt.

2.Tim.
      3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
      4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

• Anonyymi

Juutalaisesta uskosta luopuminen ja kääntyminen hihhuliksi on paha virhe.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Jeesus opetti Tooraa. Myöhempi poppoo sitten kehitti kristinuskon, mikä jalostettiin Roomassa lopulta valtiolliseksi kultiksi.

• Anonyymi

VT:n sisältö on ok.

Mutta koko termi "testamentti" on väärä käännös, siitä mitä alunperin on tarkoitettu. Alkuperäinen sanaa vastaavaa käännöstä ei ole nykykielessä edes ole. Kyse on lähinnä Jumalan tekemästä yksipuolisesta varmasta lupauksesta eli liitosta.

Ihminen ei ole tasapuolinen tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia tai kauppoja.

Eikä Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhoja eikä uusia.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen

• Anonyymi

Testamenttihan tarkoittaa jälkisäädöstä, kuinka vainajan omaisuuden kanssa menetellään testamentin tekijän kuollessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Testamenttihan tarkoittaa jälkisäädöstä, kuinka vainajan omaisuuden kanssa menetellään testamentin tekijän kuollessa.

Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala.

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

• Anonyymi

Vanha Testamentti, Toora on ehdoton perusta Juutalaisten Jumalalle ja Luojalle. Aabarahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.

VT:ssä Niitä samoja vanhoja pyhiä kirjoituksia on vain kopioitu samanlaisina vuosituhansia, eikä muokattu ja mulkattu kuten on tehty Uutta-Testamenttia.

UTestamanttiin on laitettu täysin tuntemattomien kulkumiestenkin kirjoituksia pelkästään sen takia, että saataisiin paksumpi kirja.

-92 painoksessa on varoitus Mark.16:9 kohdassa sellaisesta toiminnasta, siksi sitä käännöstä monet vihaavat

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helatorstaina ennen taivaaseen nousemista on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin loppuun, Matt.28:16-20.

Ei Jeesus sen jälkeen mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut, kuten Markuksen lopun tuntemattoman kirjoittajan lisäys antaa ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helatorstaina ennen taivaaseen nousemista on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin loppuun, Matt.28:16-20.

Ei Jeesus sen jälkeen mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut, kuten Markuksen lopun tuntemattoman kirjoittajan lisäys antaa ymmärtää.

Aika outoa se olisikin, jos Jeesus olisi viimeisinä sanoinaan kehottanut apostoleitaan juomaan myrkkyä ja pistättämän itseään käärmeillä.

Sehän olisi samanlaista puhetta kuin Jobin vaimon puheet.

Job 2:9

Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5027
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3466
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3204
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2307
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1917
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1838
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      161