Onko tunteidensa kertominen ihastuksen kohteelle hyvä asia? Onko se rohkeaa, kannattaako se? Haluaisitteko itse kuulla jos teihin olisi ihastuttu? Miten toimisitte sen jälkeen jos olisitteko jonkun ihailun kohde ja hän kertoisi siitä avoimesti? Kunhan pohdin tämmösiä :)
Ihastumisesta kertominen, mielipiteitä?
30
336
Vastaukset
- Anonyymi
Kertominen rohkeaa, no jaa. Tavallista toimintaa. Tunteiden salaaminen on älytöntä, jos toivoo jotain tapahtuvaksi. Silloin tietysti turha kertoa, ellei halua suhdetta syystä tai toisesta. Myös mulle on joskus tunnustettu tunteita ja joskus ne ovat muuten näkyneet. Tunteita on aika vaikeaa peittää, joten yleensä sen huomaa eikä tarvitse heti kertoa mitään.
- Anonyymi
Oliko sinusta kiva kuulla toisen tunteista? Mä luulen että kaikista ei ole kertomaan tunteistaan avoimesti, on se aika rohkeaa kuitenkin kun on mahdollista nolata itsensä täysin :|
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sinusta kiva kuulla toisen tunteista? Mä luulen että kaikista ei ole kertomaan tunteistaan avoimesti, on se aika rohkeaa kuitenkin kun on mahdollista nolata itsensä täysin :|
Kuinka niin nolata, ei tunteista ole mitään noloa. Tietysti voi tulla hetkeksi kiusallinen tilanne, jos vastapuoli yllättyy. Vaikea vastata onko tunteista kuuleminen kivaa. Riippuu pitkälle kokonaistilanteesta. Voi tulla vähän sellainen "mitäs nyt tehdään", jos itsellä ei ole vastaavia tunteita. Toisaalta tunteet tosiaan näkyy halusi tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka niin nolata, ei tunteista ole mitään noloa. Tietysti voi tulla hetkeksi kiusallinen tilanne, jos vastapuoli yllättyy. Vaikea vastata onko tunteista kuuleminen kivaa. Riippuu pitkälle kokonaistilanteesta. Voi tulla vähän sellainen "mitäs nyt tehdään", jos itsellä ei ole vastaavia tunteita. Toisaalta tunteet tosiaan näkyy halusi tai ei.
Näkyminen ja sanoilla kertominen on silti eri juttu. Kun paljastaa tunteensa verbaalisti, samalla ikään kuin lyö lukkoon jotain. Niin kauan kun ollaan flirtin puolella, ollaan vapaita suhteessa toisiinsa.
- Anonyymi
Voi kannattaa tai voi olla kannattamatta. Ei voi tietää, se on aina riskipeliä. Se mikä kannattaa varmasti, on tunteiden näyttäminen ensin teoilla ja elekielellä. Vähentää kummasti riskiä, vaikkei poista täysin. Toisen tunteista kuuleminen suoraan voi olla häkellyttävää, jos ei osaa yhtään arvata etukäteen. Noin muutenhan on imartelevaa olla jonkun ihailun kohde, ellei ihailija ala vaativaksi. Ystävälle varoisin puhumasta tunteistani, ellen olisi hyvin varma vastakaiusta. Muiden suhteen en arkailisi, mutta puhuisin ensin sanoittaa ja myöhemmin vasta sanoin.
- Anonyymi
Aika hyviä ajatuksia 👍🏻 Ystävien lisäksi kollegat on vaarallinen alue
- Anonyymi
Olen samaa mieltä, ensin muilla keinoilla, teot, flirtti jne. Sitten vasta sanoilla kertominen, kun on jo tunnusteltu maaperää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävyyttä ei ainakaan kannata kovin herkästi riskeerata. Se vaikuttaa kuitenkin väleihin jollain lailla, vaikka ystävä suhtautuisikin ihan mukavasti. Ystävyyteen tulee mukaan varomista, ei osata enää olla rennosti yms. Eri jos ystävä vastaa tunteisiin. Pitäisi kyllä olla 99% varmuus, että kertoisin ystävälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aiot lähestyä kollegaa, tee se työpaikan ulkopuolella vapaa-ajalla. Kutsu vaikka kahville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aiot lähestyä kollegaa, tee se työpaikan ulkopuolella vapaa-ajalla. Kutsu vaikka kahville.
Tämä. Työkaverille ehdotetaan aina työpaikan ulkopuolella. Työpaikalla voi toki flirttailla ja muuten antaa ymmärtää. Sopivuuden rajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ku mun ihana työkaveri kutsuis mut kahville! Haaveilen hänestä kaiken aikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ku mun ihana työkaveri kutsuis mut kahville! Haaveilen hänestä kaiken aikaa
Mullakin oli vastaava tilanne aikoinaan ja parihan meistä lopulta tuli. Toisen täytyy viedä tapaamiset työpaikan ulkopuolellekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullakin oli vastaava tilanne aikoinaan ja parihan meistä lopulta tuli. Toisen täytyy viedä tapaamiset työpaikan ulkopuolellekin.
Ihana juttu! Parasta! ❤️ Valitettavasti tässä minun tapauksessani hän ei näe minua samaan tapaan ☹️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihana juttu! Parasta! ❤️ Valitettavasti tässä minun tapauksessani hän ei näe minua samaan tapaan ☹️
Kiitos ❤️ Toivottavasti tilanne alkaa kehittyä suotuisaan suuntaan teidänkin kohdalla. Joskus se vain kestää kauemmin, varsinkin työpaikalla kun on muutakin siinä meneillään koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos ❤️ Toivottavasti tilanne alkaa kehittyä suotuisaan suuntaan teidänkin kohdalla. Joskus se vain kestää kauemmin, varsinkin työpaikalla kun on muutakin siinä meneillään koko ajan.
Kiitos! Toivotaan! Mä voisin odottaa ihan loputtomiin häntä ❤️
- Anonyymi
Minusta on parempi osoittaa teoilla kuin sanoilla alkuun
- Anonyymi
Se on ilman muuta turvallisempi vaihtoehto. Sitä voi jatkaa kauankin, jos vaikuttaa epäselvältä.
- Anonyymi
Kannattaa hoitaa homma huolellisesti. Etenkin jos aikoo vakavaa suhdetta. Kiirehtiminen sotkee yleensä koko jutun. Katsasta ensin rauhassa missä mennään.
- Anonyymi
Joo mutta ei niin pidä hidastella, että koko asia menee sivu suun. Vähitellen vie eteenpäin, kuitenkin niin ettei jää pysähtynyttä kohtaa pitkäksi aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta ei niin pidä hidastella, että koko asia menee sivu suun. Vähitellen vie eteenpäin, kuitenkin niin ettei jää pysähtynyttä kohtaa pitkäksi aikaa.
Totta tuokin. Enemmän on liiallista hidastelua kuin hosumista, keskimäärin.
- Anonyymi
Haluisin totta kai tietää jos joku ois muhun ihastunut en tajuu miksei joku haluaisi, sehän vain imartelee
- AnonyymiUUSI
Riippuu minkälaiset välit tähän ihailijaan on. Ei ole ongelma, jos joku puolituttu mainitsee olevansa kiinnostunut. Ei ole minkäänlaista suhdetta edeltävästi. Jos taas joku läheisempi jonka kanssa on paljon tekemisissä tunnustaa yhtäkkiä tunteensa, voi mennä joksikin aikaa pasmat sekaisin. Olen ollutkin sen tyyppisessä tilanteessa kummassakin roolissa. Molemmissa oli takana väärinkäsitys, oli olemassa vahva kuvitelma että tunteet ovat molemminpuolisia. Todellisuudessa kuvitelma perustui toisessa tapauksessa flirttiin, jolla ei haettu mitään ja toisessa tavanomaisen ystävällisyyden käsittämiseksi ihastumiseksi.
- AnonyymiUUSI
Tota on tosi paljon että tavallinen ystävällisyys ymmärretään ihastumiseksi. Kerrankin yksi kaveri luuli mun ihastuneen häneen vaikka oli tavanomaista kaverimeininkiä. Alussa en huomannut mitään mutta sitten hän alkoi käyttäytyä kuin olisi jo jotain meneillään. Kyseli outoon sävyyn mun treffeistä ja kritisoi yhtä naista turhanpäiten. Siinä huomasin ettei kaikki ole kunnossa meidän välillä. Sitten hän kutsui kahdestaan mökilleen mutta sanoin etten ole tulossa. Hän ei siitä ymmärtänyt torjuntaa vaikka luulisi jokaisen tajuavan että ihastunut ilman muuta tarttuu joka kutsuun. Otin sitten vähän etäisyyttä häneen kun en suoraankaan voinut sanoa kun hän ei puhunut mitään tunteistaan. Sitten hän soitti ja kysyi miksi olen etäinen. Silloin sanoin etten pidä hänen asenteestaan mun muihin kavereihin ja treffeihin. Siitäpä sukeutui riita ja hän sanoi mulle rumasti ja katkaisi puhelun. Sen jälkeen ei olla oltu kummemmissa tekemisissä. Moikataan jos vastaan tullaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tota on tosi paljon että tavallinen ystävällisyys ymmärretään ihastumiseksi. Kerrankin yksi kaveri luuli mun ihastuneen häneen vaikka oli tavanomaista kaverimeininkiä. Alussa en huomannut mitään mutta sitten hän alkoi käyttäytyä kuin olisi jo jotain meneillään. Kyseli outoon sävyyn mun treffeistä ja kritisoi yhtä naista turhanpäiten. Siinä huomasin ettei kaikki ole kunnossa meidän välillä. Sitten hän kutsui kahdestaan mökilleen mutta sanoin etten ole tulossa. Hän ei siitä ymmärtänyt torjuntaa vaikka luulisi jokaisen tajuavan että ihastunut ilman muuta tarttuu joka kutsuun. Otin sitten vähän etäisyyttä häneen kun en suoraankaan voinut sanoa kun hän ei puhunut mitään tunteistaan. Sitten hän soitti ja kysyi miksi olen etäinen. Silloin sanoin etten pidä hänen asenteestaan mun muihin kavereihin ja treffeihin. Siitäpä sukeutui riita ja hän sanoi mulle rumasti ja katkaisi puhelun. Sen jälkeen ei olla oltu kummemmissa tekemisissä. Moikataan jos vastaan tullaan.
Ikävä tilanne ☹️ Mutta eipä tuota olisi voinut oikeen muutenkaan hoitaa kuin miten hoiditkin. Se suhun ihastunut ei vaan halunnut nähdä selviä merkkejä, sekin on aika tavallista valitettavasti
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä tilanne ☹️ Mutta eipä tuota olisi voinut oikeen muutenkaan hoitaa kuin miten hoiditkin. Se suhun ihastunut ei vaan halunnut nähdä selviä merkkejä, sekin on aika tavallista valitettavasti
Joo niin taitaa olla vaikka luulisi ymmärtävän jos ei ota kahdenkeskistä mökkikutsua vastaan. Kävin muutenkin treffeillä siinä samaan aikaan kun oltiin kavereita enkä olisi käynyt jos olisin ihastunut häneen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo niin taitaa olla vaikka luulisi ymmärtävän jos ei ota kahdenkeskistä mökkikutsua vastaan. Kävin muutenkin treffeillä siinä samaan aikaan kun oltiin kavereita enkä olisi käynyt jos olisin ihastunut häneen.
Jatkoa. Mitä varten olisin juossut treffeillä jos olisin ollut kiinnostunut hänestä kun oli kerran siinä ihan tarjolla suoraan. Kuka muka niin tekee ihastuneena kun saisi vastakaikua. Hän ei miettinyt tilannetta yhtään järjen kanssa ja alkoi jo omia mua itselleen vaikkei mitään ollut. Se rikkoi meidän kaveruuden turhaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa. Mitä varten olisin juossut treffeillä jos olisin ollut kiinnostunut hänestä kun oli kerran siinä ihan tarjolla suoraan. Kuka muka niin tekee ihastuneena kun saisi vastakaikua. Hän ei miettinyt tilannetta yhtään järjen kanssa ja alkoi jo omia mua itselleen vaikkei mitään ollut. Se rikkoi meidän kaveruuden turhaan.
Hän ei selvästi halunnut katsoa totuutta silmiin ☹️ Ei olisi tainnut olla enää pelastettavissa tuo kaveruus. Ja tuollainen omistushalu tilanteessa jossa ei edes ole mitään meneillään ei vaikuta hyvältä , todellisessa suhteessa olisi varmasti vielä omistavampi
- AnonyymiUUSI
Miksi usein toistellaan, että toisen kiinnostus on automaattisesti imartelevaa? Mielestäni ei ole kun ei henkilöstä pidä/ole viehättynyt sillä tavoin.
Onko tää joku naisille opetettu tai odotettu pikkusievistelevä vakivastaus? :D
Olet antanut joko asialliset pakit tai esittänyt etten huomaa jonkun ei-minua-kiinnostavan lähentelyjä, mitä tulee välillä vastaan.- AnonyymiUUSI
Kaikki eivät koe asioita samalla tavalla kuin sinä.
- AnonyymiUUSI
Jos ei ole joku täysin vastenmielinen asiattomasti lähentelevä oksetus, niin kyllä minusta on söpöä jos minuun ollaan ihastuneita. Onhan se tietysti harmi jos ei tunne itse samoin ja joutuu toisen torjumaan mutta yleensä on mukava kuulla jos minusta pidetään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841632
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88888- 8842
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56839- 53832
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58773Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189759Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80715Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41710Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172700