Narsistit eivät myönnä virheitään vaan syy on aina muissa

Anonyymi-ap

Narsistinen ihminen on usein taitava kääntämään asiat päälaelleen – Näin hän saattaa peitellä jälkiään välttääkseen vastuun

Narsistinen ihminen on erityisen taitava tarinankertoja. Hän kertoo esimerkiksi aikuisten satuja siitä, millainen hirviö hänen eksänsä oli. Hän kertoo makeita, ihmisten draaman nälkää ruokkivia yksityiskohtia eksään ja yhteiseen elettyyn elämään liittyen. Hän mustamaalaa ihmisiä, jotta välttyy jäämästä kiinni pahoista teoistaan. Jos ei ymmärrä, tiedosta, tajua olevansa narsistin tarinankerronnan uhri, saattaa kuulijalla herätä syvää myötätuntoa tuota reppanaa kohtaan, joka elämä on kohdellut niin kovin julmasti. Narsistinen totuus uppoaa niihin, joiden sydän sykkii syvää myötätuntoa. Narsisti esiintyy usein uhrina ja kerää mielellään empatiapisteitä – hän elää niillä.

Mutta. Narsistin tarinoissa on poikkeuksetta sama juonne ja juoni. He uloskirjaavat itsensä näistä tarinoista ulos. Kaiken runoilun tavoitteena on saada kuulija ja näkijä katsomaan muualle kuin häneen ja hänen pöyristyttävään toimintaansa.

Narsisti kertoo mielellään siitä, miten hänen eksänsä käyttäytyi. Kuulija ei ehkä tajua, että uhrin käytös, joka voi olla hyvinkin totta, on seurausta henkisestä väkivallasta ja julmuudesta, jota on sellaisen vaikea käsittää, joka ei ole kokenut, mitä on elää narsistisen persoonan kanssa. Näin hän kääntää kuulijan katseen ”sekopäiseen ja hulluun eksään” ja pesee itsensä puhtaaksi siitä, mitä todella tapahtui. Ikävää on se, että narsistinen persoona uskoo itsekin omiin tarinoihinsa.

On tärkeää oivaltaa, että narsistin uhri käyttäytyy aina tietystä syystä: häntä on kohdeltu kaltoin, on mitätöity, väheksytty, tehty näkymättömäksi, häneen, hänen lapsiinsa, usein myös lemmikkieläimiin, on kohdistettu henkistä ja joskus myös fyysistä väkivaltaa. Narsismi aiheuttaa traumajäljen, joka alkaa näkyä, jos parisuhteesta puhutaan, jo suhteen aikana ja oireilee vielä pitkään suhteen jälkeen. Näitä oireita ovat esimerkiksi univaikeudet, ahdistuneisuus, paniikkikohtaukset, pelot ja niin edelleen.

Narsisti peittelee aina omia tekemisiään. Hän pyrkii kääntämään huomion pois jostain, missä on hänen toimestaan tapahtunut todellista vääryyttä. Katsojan huomio kiinnittyy luonnollisesti sinne, mihin suuntaan osoitetaan eikä siihen, joka asioita osoittaa. Tämä toiminta on narsistisille ihmisille hyvin tyypillistä ja aiheuttaa ihmisissä paljon hämmennystä, outoa oloa ja kysymystä siitä, mikä on totta ja mikä ei. Tästä niin kutsutussa sumuttamisessa on kyse.

Narsisti toimii ihan oikeasti näin: näytellessään hyvää ihmistä ja hyväntekijää, hän peittelee jotain omassa elämässään. Aina kun narsistinen persoona syyttää toista ihmistä jostain, puhuu hän oikeasti itsestään. Aina. Jokainen syytös pitää sisällään julman tosiasian hänestä itsestään. Narsistin maailmaan ei muuta mahdu kuin hän itse ja omien kasvojen suojeleminen.

Narsisti pesee itsensä puhtaaksi omissa tarinoissaan. Hän saattaa myös heittäytyä sellaiseksi, ettei puhu – puhuminen voi nimittäin sisältää paljastumisen ja ylpeyden menettämisen riskin. Tätä kaikkea on tosi vaikea ymmärtää, ei voi tietää ennen kuin tietää. Jos uhri-kumppania syytetään jostain, on syytä katsoa narsistiin itseensä. Hän teki jotain sellaista, josta seurasi se, mistä narsisti kumppania syyttää. Ja tämä on täysin totta. Tämä tyyppi EI OTA KOSKAAN VASTUUTA omista tekemisistään. Hän syyttelee ja osoittelee muita, mutta ei kykene katsomaan itseään peiliin eikä tätä asiaa voin hänessä muuttaa, vaikka kuinka hartiavoimin yrittäisi – tästä saa elämäntehtävän, jos niin valitsee. Mitä nopeammin hyväksyt sen, ettei tyyppiä pysty muuttamaan, sen vähemmillä vaurioilla itse pääset.

Narsisti on julma ja empatiakyvytön ja voi tehdä mitä vaan pelastaakseen oman maineensa, voittaakseen ja säilyttääkseen ylpeytensä. Hän ei kaihda keinoja mestatakseen henkisesti sen, joka uhkaa paljastaa hänestä totuuden. Narsistia nimittäin joko uskotaan tai sitten se, joka uhkaa paljastaa narsistin, poistetaan elämästä – jokainen, jolle narsistin todelliset kasvot ovat paljastuneet, ovat hänelle todellinen uhka.

Hän ei voi sietää omaa todellista kuvajaistaan, siksi sitä joka näkee tai alkaa nähdä totuuden, täytyy vihata ja hänet pitää poistaa omasta elämästä. Jos uskallat epäillä kertomusten todenperäisyyttä, olet välittömästi siirtynyt entisten kumppaneiden tai ystävien kastiin ja niiden ihmisten joukkoon, joita ei enää tervehditä. Ihmiseksi jota ei hänelle enää ole.

Narsisti rakentaa elämänsä aina uusien valheiden päälle. Vanhoja valheita harva osaa nähdä tai tajuta. Hän rakentaa uuden suhteen vanhojen valheiden kaatopaikalle – nousee kuin Feeniks-lintu siivilleen, pudotakseen taas. Ja sama jatkuu.

38

1507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erinomainen kirjoitus.

• Anonyymi

Narsistista näkee pieniä viitteitä,, Kun tarina lakaa upota kuulijaan on vaikeaa peitellä riemiun tunteita onnistumisestaa. Kerrottaessa oikein palturia alkaa katse hieman hapuilemaan tätä tapahtuu vain muutaman minuutin välein muulloin on kuin kertomansa olisi totisinta totta. Olen nähnyt tämän Narsitissa jota vanhemmat kouluttivat valehtelemaan 5 vuotiaasta kun sisko tuli paksuksi ei toivotulle kansanryhmälle.

• Anonyymi

Erään lähipiiriin kuuluneen narsistisen introvertin opin kantapää kautta tuntemaan. Tein radikaalin päätöksen ja vain lopetin tapaamiset hänen kanssaan. Jouduin näkemään ja kokemaan pehmeän ja miellyttävän ulkokuorensa alta useita kertoja sen ilkeän hyeenan, joka kotioloissa hänestä ajoittain tuli näkyviin. Lapset oireilivat. Sanomiset rupesin kirjaamaan ylös. Niistä vähitellen tajusin järkyttävän totuuden, pahuuden.

• Anonyymi

Tunnen yhden todella sairaan narsistisen naisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnen yhden todella sairaan narsistisen naisen.

Kyllä oli hyvä kirjoitus. Aivan kuin olisi kerrottu ex-vaimostani, joka käänsi kaikki tarinat itselleen edukseen. Onneksi ei tarvitse olla enää missään tekemisissä sen sairaan yksilön kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä oli hyvä kirjoitus. Aivan kuin olisi kerrottu ex-vaimostani, joka käänsi kaikki tarinat itselleen edukseen. Onneksi ei tarvitse olla enää missään tekemisissä sen sairaan yksilön kanssa.

Narsisti ei rakasta sinua. Hän rakastaa saamaansa huomiota, lahjoja, rahaa, etuisuuksia, asemaa ja kaikkea mitä hän voi sinulta saada. Sen jälkeen , kun pääset hänestä irti, ja hän huomaa sen, alkaa sinun mustamaalaus. Tämän hän varmasti teki myös sinulle aikaisemmista seuralaisistaan. Hän tekee kaikkensa vierittääkseen syyn eroon johtuvan sinusta. Hän valehtelee, vääristelee, uhriutuu ja yrittää kerätä sympatiaa muilta. Voit kiittää luojaasi, että olet saanut napanuoran poikki häneen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti ei rakasta sinua. Hän rakastaa saamaansa huomiota, lahjoja, rahaa, etuisuuksia, asemaa ja kaikkea mitä hän voi sinulta saada. Sen jälkeen , kun pääset hänestä irti, ja hän huomaa sen, alkaa sinun mustamaalaus. Tämän hän varmasti teki myös sinulle aikaisemmista seuralaisistaan. Hän tekee kaikkensa vierittääkseen syyn eroon johtuvan sinusta. Hän valehtelee, vääristelee, uhriutuu ja yrittää kerätä sympatiaa muilta. Voit kiittää luojaasi, että olet saanut napanuoran poikki häneen.

Inhoan tuollaisia ämmiä! Tunnen yhden.

• Anonyymi

Oikein hyvä kirjoitus 👍. Se on juurikin noin. Itse kärsin vuosia henkisestä väkivallasta. Saa nähdä kauanko menee että sama alkaa uuden naisen kanssa.

• Anonyymi

Nämä kun tajuaisivat jatkaa elämäänsä, jättää entisen rauhaan.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuin exä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuin exä

Vääristelyt, mustamaalaamiset ja valheet tulevat kyllä esiin tavalla tai toisella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämää on hankala jatkaa vaikka haluaisi, kun narsisti on tuhonnut koko elämän. Se itse kyllä jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

• Anonyymi

Narsisti väittää toisen tuhonneen elämänsä ja syyttää toista kaikesta. Kääntää asiat päälaelleen. Yrittää puhdistaa omaa mainettaan. Narsistille on juuri kauheinta huomata toisen jatkavan elämää ja pääsevän narsistin vaikutuksesta pois. Olen tämän kokenut ja ikinä enää ei mieleltään sairaat ihmiset ryömi elämääni, käytä hyväksi ja pelaa pelejään.

• Anonyymi

Aloittajan teksti on todella hyvä ja kuvaava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan teksti on todella hyvä ja kuvaava.

Olen tuollaiselle ihmiselle uskoutunut ja antanut kaiken. Nyt syyllistää minua kaikesta. Isot oppirahat maksoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tuollaiselle ihmiselle uskoutunut ja antanut kaiken. Nyt syyllistää minua kaikesta. Isot oppirahat maksoin.

Sama tilanne minulla. Onneksi on ystäviä jotka tietävät miten asia todellisuudessa on.
        Mutta vie aikansa että elämä palautuu normaaliksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama tilanne minulla. Onneksi on ystäviä jotka tietävät miten asia todellisuudessa on.
        Mutta vie aikansa että elämä palautuu normaaliksi.

Narsisti on äärimmäisen taitava valehtelemaan ja uhriutumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti on äärimmäisen taitava valehtelemaan ja uhriutumaan.

Kukaan ei siirry suhteesta toiseen nopeammin kuin narsisti, joka ei kykene rakastamaan tai sitoutumaan. Tämä nopea siirtyminen johtuu narsistin loputtomasta tarpeesta saada ihailua, huomiota ja vahvistusta. He käyttävät usein ihmissuhteita keinona ruokkia omaa egoaan ja tyydyttää haluaan hallita ja kontrolloida.
        Kiirehtiessään suhteesta toiseen narsistit jättävät usein jälkeensä tunne-elämän tuhoa. Heidän kumppaninsa saattavat jäädä hämmentyneiksi, loukkaantuneiksi ja petetyiksi, yrittäen ymmärtää, mitä tapahtui ja miksi heidät hylättiin. Samaan aikaan narsisti on jo keskittynyt seuraavaan valloitukseen, seuraavaan ihailun ja huomion saamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei siirry suhteesta toiseen nopeammin kuin narsisti, joka ei kykene rakastamaan tai sitoutumaan. Tämä nopea siirtyminen johtuu narsistin loputtomasta tarpeesta saada ihailua, huomiota ja vahvistusta. He käyttävät usein ihmissuhteita keinona ruokkia omaa egoaan ja tyydyttää haluaan hallita ja kontrolloida.
        Kiirehtiessään suhteesta toiseen narsistit jättävät usein jälkeensä tunne-elämän tuhoa. Heidän kumppaninsa saattavat jäädä hämmentyneiksi, loukkaantuneiksi ja petetyiksi, yrittäen ymmärtää, mitä tapahtui ja miksi heidät hylättiin. Samaan aikaan narsisti on jo keskittynyt seuraavaan valloitukseen, seuraavaan ihailun ja huomion saamiseen.

Kirjoitus oli kuin suoraan minun elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitus oli kuin suoraan minun elämästä.

Tutulta kuulostaa. Elämässäni oli juuri täysin edellä olevien kuvausten mukainen paskaläjä. Jälkikäteen voi vain ajatella, miksi sitä ei potkaissut heti pois, vaan uskoi aina uudelleen kootut selitykset ja valheet. Olin liian hyväsydäminen ja uskoin ihmisen sanaan ja lupauksiin. Otollista riistaa toisen hyväksikäyttäjälle. Onneksi pääsin eroon ja nyt voi vain hymyillä tietäen sen tekevän samaa jollekin toiselle hyväuskoiselle hölmölle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Elämässäni oli juuri täysin edellä olevien kuvausten mukainen paskaläjä. Jälkikäteen voi vain ajatella, miksi sitä ei potkaissut heti pois, vaan uskoi aina uudelleen kootut selitykset ja valheet. Olin liian hyväsydäminen ja uskoin ihmisen sanaan ja lupauksiin. Otollista riistaa toisen hyväksikäyttäjälle. Onneksi pääsin eroon ja nyt voi vain hymyillä tietäen sen tekevän samaa jollekin toiselle hyväuskoiselle hölmölle.

Mitä paskoja maailma kantaa? Luvataan olla rehelllisiä ja luotettavia. Todellisuus paljastuu sitten viimeistään, kun suhde pääättyy. Voimia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä paskoja maailma kantaa? Luvataan olla rehelllisiä ja luotettavia. Todellisuus paljastuu sitten viimeistään, kun suhde pääättyy. Voimia!

Aikamoisia reppanoita noi narsistit ovat. Mieleltään hauraita ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikamoisia reppanoita noi narsistit ovat. Mieleltään hauraita ihmisiä.

Eivät todellakaan ole reppanoita tai hauraita. Ovat äärimmäisen kova luonteisia ihmisiä. Eivät muuten pystyisi kohtelemaan toisia niinkuin tekevät. Ja vielä nauttivat siitä. Eivät ansaitse kenenkään sääliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät todellakaan ole reppanoita tai hauraita. Ovat äärimmäisen kova luonteisia ihmisiä. Eivät muuten pystyisi kohtelemaan toisia niinkuin tekevät. Ja vielä nauttivat siitä. Eivät ansaitse kenenkään sääliä.

Osaavat näytellä avutonta reppanaa. Viime kädessä kylmiä ihmisiä, jotka pyrkivät saamaan tahtonsa läpi valheilla, mustamaalaamalla, seksillä ja kaikella muulla paskalla. Juokse jos törmäät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaavat näytellä avutonta reppanaa. Viime kädessä kylmiä ihmisiä, jotka pyrkivät saamaan tahtonsa läpi valheilla, mustamaalaamalla, seksillä ja kaikella muulla paskalla. Juokse jos törmäät.

Narsisti mustamaalaa ja haukkuu exiään hirviöiksi. Yrittää saada huomion pois itsestään ja omista tekemisistään suhteen aikana. Narsisti on manipuloinnin mestari suhteessa ollessaan, mutta osaa myös manipuloida ystäviään mukaan tarinoihinsa. Hän ottaa kaiken hyödyn sinusta taloudellisesti, kaikkine muine etuisuuksineen ja ennenkaikkea vaatii jatkuvaa huomiota ja kehua. Hän elää siitä. Tämän johdosta hän pystyy hyppäämään samantien uuteen suhteeseen ja unohtamaan exät. Uusi astuu nyt rakkauden alkuhuumaan ja antaa narsistin kaipaamaa huomiota. Narsisti ei ole ikinä onnellinen vaikka muuta vakuuttaa. Narsistin elämä on yhtä vuoristorataa ja usein mielialalääkkeet ynnä muut psykiatriset hoidot kuuluvat kuvioihin. Älä ikinä luota yhteenkään narsistin lupaukseen, tarinaan tai rakkauden tunnustukseen. Kaikki on pelkkää valhetta ja hän tulee pettämään myös kaikki lupauksensa ennemmin tai myöhemmin. Minulla oli olla yhdessä tuollaisen naisen kanssa, joten tiedän mistä puhun. Elämäni parhaita hetkiä oli saada emotionaalinen side poikki tuohon ihmisraukkaan. Se ei ollut helppoa, mutta enää en tunne mitään muuta kuin halveksintaa häntä kohtaan. Elämäni isoin opetus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti mustamaalaa ja haukkuu exiään hirviöiksi. Yrittää saada huomion pois itsestään ja omista tekemisistään suhteen aikana. Narsisti on manipuloinnin mestari suhteessa ollessaan, mutta osaa myös manipuloida ystäviään mukaan tarinoihinsa. Hän ottaa kaiken hyödyn sinusta taloudellisesti, kaikkine muine etuisuuksineen ja ennenkaikkea vaatii jatkuvaa huomiota ja kehua. Hän elää siitä. Tämän johdosta hän pystyy hyppäämään samantien uuteen suhteeseen ja unohtamaan exät. Uusi astuu nyt rakkauden alkuhuumaan ja antaa narsistin kaipaamaa huomiota. Narsisti ei ole ikinä onnellinen vaikka muuta vakuuttaa. Narsistin elämä on yhtä vuoristorataa ja usein mielialalääkkeet ynnä muut psykiatriset hoidot kuuluvat kuvioihin. Älä ikinä luota yhteenkään narsistin lupaukseen, tarinaan tai rakkauden tunnustukseen. Kaikki on pelkkää valhetta ja hän tulee pettämään myös kaikki lupauksensa ennemmin tai myöhemmin. Minulla oli olla yhdessä tuollaisen naisen kanssa, joten tiedän mistä puhun. Elämäni parhaita hetkiä oli saada emotionaalinen side poikki tuohon ihmisraukkaan. Se ei ollut helppoa, mutta enää en tunne mitään muuta kuin halveksintaa häntä kohtaan. Elämäni isoin opetus.

Oletteko kokeneet narsistin rakkaus ja seksipommitusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletteko kokeneet narsistin rakkaus ja seksipommitusta?

1. Narsisti valehtelee saadakseen sinut
        2. Narsisti valehtelee pitääkseen sinut
        3. Narsisti valehtelee menetettyään sinut

Kaikki hänen kanssaan oli valhetta alusta loppuun ja valheet jatkuvat suhteen jälkeenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Narsisti valehtelee saadakseen sinut
        2. Narsisti valehtelee pitääkseen sinut
        3. Narsisti valehtelee menetettyään sinut

Kaikki hänen kanssaan oli valhetta alusta loppuun ja valheet jatkuvat suhteen jälkeenkin.

Mielenkiintoinen keskustelu. Tulee vahvasti mieleen eräs nainen kenen kanssa pari vuotta seurustelin. Sanoisin, että hänestä oli vaikea päästä eroon, mutta lopulta se onnistui ja varmasti se oli elämäni parhaita asioita. Vei hetken toipua kaikesta hulluudesta ja hänhän jatkoi minun haukkumista vaikka millä tavoin. Samalla lailla haukkui minullekin exänsä. Ne keillä oli järkeä päässä kyllä tajusivat ja muutama kertoikin minulle mitä nainen touhuaa. En välittänyt, sillä tiesin henkilön olevan henkisesti epävakaa. Turhaa sellaiseen oli energiaa tuhlata. Tein sitä jo 2 vuotta. Joskus harvoin tulee vastaan uuden uusioperheen kanssa ja voi vain huokaista helpotuksesta. Hymyille, kun ajattelee miestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu. Tulee vahvasti mieleen eräs nainen kenen kanssa pari vuotta seurustelin. Sanoisin, että hänestä oli vaikea päästä eroon, mutta lopulta se onnistui ja varmasti se oli elämäni parhaita asioita. Vei hetken toipua kaikesta hulluudesta ja hänhän jatkoi minun haukkumista vaikka millä tavoin. Samalla lailla haukkui minullekin exänsä. Ne keillä oli järkeä päässä kyllä tajusivat ja muutama kertoikin minulle mitä nainen touhuaa. En välittänyt, sillä tiesin henkilön olevan henkisesti epävakaa. Turhaa sellaiseen oli energiaa tuhlata. Tein sitä jo 2 vuotta. Joskus harvoin tulee vastaan uuden uusioperheen kanssa ja voi vain huokaista helpotuksesta. Hymyille, kun ajattelee miestä.

Narsisti osaa harhauttaa puheillaan hyvin taitavasti. Hän saa uhrinsa näyttämään tyhmältä, hullulta, vainoharhaiselta, mustasukkaiselta, tyrannilta ja kotihirviöltä ja vaikka miltä kamalalta, vaikka oikeasti hän on itse se tarinan ilkimys. Kaiken tarinoinnin tarkoitus on aina sama: narsistin peiliin ei saa tulla säröä. Eikä tulekaan, koska hän jää niin harvoin kiinni valheistaan. Ja jos tulee, pakenee hän luolaansa ja viihtyy siellä hyvin yksinään – parhaassa seurassaan. Toki tulee sekin päivä, kun narsisti, ”savun hälvettyä”, tulee ulos luolastaan – käsipuolessaan uusi uhri, joka pitää huolen siitä, että narsistin maine kasvaa ja kilpi kimaltelee ja kaikki ovat jo unohtaneet sen, mitä aiemmin tapahtui (tai niin narsisti luulee). Käsipuolessa hymyilee onnellisena se uhriparka, joka hetken aikaa uskoo ne iltasadut, joissa kaikki narsistin eksät ovat noitia ja konnia ja narsisti itse sankari, uhri, hyväntekijä, marttyyri, kunkku tai kuningatar.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti osaa harhauttaa puheillaan hyvin taitavasti. Hän saa uhrinsa näyttämään tyhmältä, hullulta, vainoharhaiselta, mustasukkaiselta, tyrannilta ja kotihirviöltä ja vaikka miltä kamalalta, vaikka oikeasti hän on itse se tarinan ilkimys. Kaiken tarinoinnin tarkoitus on aina sama: narsistin peiliin ei saa tulla säröä. Eikä tulekaan, koska hän jää niin harvoin kiinni valheistaan. Ja jos tulee, pakenee hän luolaansa ja viihtyy siellä hyvin yksinään – parhaassa seurassaan. Toki tulee sekin päivä, kun narsisti, ”savun hälvettyä”, tulee ulos luolastaan – käsipuolessaan uusi uhri, joka pitää huolen siitä, että narsistin maine kasvaa ja kilpi kimaltelee ja kaikki ovat jo unohtaneet sen, mitä aiemmin tapahtui (tai niin narsisti luulee). Käsipuolessa hymyilee onnellisena se uhriparka, joka hetken aikaa uskoo ne iltasadut, joissa kaikki narsistin eksät ovat noitia ja konnia ja narsisti itse sankari, uhri, hyväntekijä, marttyyri, kunkku tai kuningatar.

Puhutko ex-tyttöystävästäni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutko ex-tyttöystävästäni?

Puhun. Kova imemään ja todella halukas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsistin kanssa ei pysty rakastelemaan.
        Mutta seksiä kyllä voi saada mutta se on
        teknistä suorittamista, ei hellyyttä eikä
        rakastelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsistin kanssa ei pysty rakastelemaan.
        Mutta seksiä kyllä voi saada mutta se on
        teknistä suorittamista, ei hellyyttä eikä
        rakastelua.

Narsisti on taitava käyttämään seksiä saadakseen toisen koukkuun. Voit ajatella olevasi onnekas, kun saat naiselta aina, missä ja miten vaan. Yleensä he eivät itse saa orgasmeja johtuen mielialalääkityksistä tai ongelmista korvien välissä. Juokse!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti on taitava käyttämään seksiä saadakseen toisen koukkuun. Voit ajatella olevasi onnekas, kun saat naiselta aina, missä ja miten vaan. Yleensä he eivät itse saa orgasmeja johtuen mielialalääkityksistä tai ongelmista korvien välissä. Juokse!

Elin narsistin kanssa. Autoin kaikin tavoin ja annoin kaiken hänen hyväkseen. Nyt hän mustamaalaa ja maalittaa minua kaikin tavoin. Se ihminen kenet tunsin paljastui jälkikäteen aivan toiseksi ihmiseksi - hirviöksi. Miten voikaan näin pahoin erehtyä ihmisestä ketä rakasti yli kaiken?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elin narsistin kanssa. Autoin kaikin tavoin ja annoin kaiken hänen hyväkseen. Nyt hän mustamaalaa ja maalittaa minua kaikin tavoin. Se ihminen kenet tunsin paljastui jälkikäteen aivan toiseksi ihmiseksi - hirviöksi. Miten voikaan näin pahoin erehtyä ihmisestä ketä rakasti yli kaiken?

Ole onnellinen kun pääsit eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole onnellinen kun pääsit eroon.

Niinhän se menee narsistin kanssa. Kaikki rakkauden tunnustukset, kehut, hyvät sanat, yhdessäolot, hyvät hetket ynnä muu on valhetta. Valitettavasti. Kaikki perustuu suureen huijaukseen ja petollisuuteen. Kuten joku kirjoitti niin välirikon jälkeen narsisti paljastaa itsestään todellisen luonteensa monella eri tavoilla. Hänellä on uusi uhri myös mukana tukemassa hänen heikkoa itsetuntoaan, jota hän myös vahvistaa haukkumalla exiään hirviöiksi. Narsisti ei myöskään kadu pahoja tekojaan ja sitä, että hän yrittää satuttaa sinua vielä suhteen päättymisen jälkeenkin. Sellainen on narsisti ja todennäköisesti rakastit häntä tosiaan paljon ennenkuinsuhde päättyi johonkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se menee narsistin kanssa. Kaikki rakkauden tunnustukset, kehut, hyvät sanat, yhdessäolot, hyvät hetket ynnä muu on valhetta. Valitettavasti. Kaikki perustuu suureen huijaukseen ja petollisuuteen. Kuten joku kirjoitti niin välirikon jälkeen narsisti paljastaa itsestään todellisen luonteensa monella eri tavoilla. Hänellä on uusi uhri myös mukana tukemassa hänen heikkoa itsetuntoaan, jota hän myös vahvistaa haukkumalla exiään hirviöiksi. Narsisti ei myöskään kadu pahoja tekojaan ja sitä, että hän yrittää satuttaa sinua vielä suhteen päättymisen jälkeenkin. Sellainen on narsisti ja todennäköisesti rakastit häntä tosiaan paljon ennenkuinsuhde päättyi johonkin.

Hyviä tekstejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyviä tekstejä.

Tunnen mielihyvää päästessäni tuollaisesta edellä kuvatusta naisesta eroon. Nähdessäni hänet uuden miehensä kanssa tunnen suunnatonta helpotusta siitä etten ole hänen tilallaan. Nauran hiljaa mielessäni, kun ajattelen miehen kuulevan ja kokevan samat tarinat sekä temput sängyssä mitä itse aikoinaan. Kaikkea sitä vastaan pitää tulla elämän varrella ja tämä nainen opetti arvostamaan aitoja rehellisiä ihmisiä joiden sanaan voi luottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      53
      2844
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      30
      2110
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      20
      1785
    4. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      374
      1329
    5. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      30
      1299
    6. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      65
      1263
    7. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      49
      1023
    8. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      1009
    9. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      45
      896
    10. Miksi nainen nukut huonosti

Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      65
      878
    Aihe