Kaikki tietää, että KAIKEN ALKU on olemattomuus. Se ei ole nykymaailmankaikkeuden tilanne, täällä on olemassa tilavuus ja massat, valoa ja elementtejä - aineen olomuotoja - koordinaatistossaan.
Henkiäkään triviaalisti ei ole olemassa muuta kuin 7 kpl henkiä kuten viikonpäiviä. Nollannes henki on olemattomuus ja siitä siis kaikki sai alkunsa. Nollannes henki on unelmien, näkyjen ja harhojen henki. Sen avulla toivotaan maailmankaikkeuteen uusia asioita. Se ei tunnu missään, olemattomuus, siksi se suosittua fiilistelläkin. Vaikka kauhu kohtaa niitä, jotka ymmärtävät miksi Jumala on nykyään olemassa, ja miksi alussa ei ollut?!
Ymmärtävätkö ateistit mitä tarkoittaa sana "henki"? Vanha käsitys oli se, että henki on vain ilmaa keuhkoissamme, mistä saamme happea vereen ja poltettavaksi elimistössä, mutta Jeesus sanoi: "Sanat jotka olen teille puhunut - ovat HENKI JA ELÄMÄ"
Tuuli ja Henki - vanhin tytär kiinalaisten I Ching-menetelmässä- on ILMA keuhkoissamme, mutta vanhin veli- I Ching-menetelmässä - se on digitalisoitunut hermoimpulssi käyttämissämme äänteissä ja musiikissa ja se on myös sähköisyytensä vuoksi valoa.
Onko tuossa "tiedossa" teille ateisteille jotakin uutta, ja minkä olemattoman jumalan siitä löydätte? Älkää väittäkö kiinalaista I Ching elementtitietoa valheeksi, tai syyllistytte siihen kuuluisaan: "Pyhän Hengen pilkkaan". Itsekään en silti ennustaisi arvalla, kyseisellä menetelmällä mitään - siihen kohtaloon - sattumaan elämän kohtalon määrääjänä - en suuremmin usko. Elämän on oltava järjestyksessä, kuoleman ei.
Kommentteja ateismista ja kysymyksiä ateisteille?
14
177
Vastaukset
- Anonyymi
Hyi saatana!
- Anonyymi
En ole ateisti, mutta olen uskonnoton. En ymmärrä mitä on "henki". Enkä usko, että kukaan muukaan "ymmärtää".
Sen ymmärrän, että uskontoja on paljon erilaisia. Nämä(kään) eivät saa selvää toisistaan, eikä yhteisymmärrystä synny näiden välille, ei edes siitä "hengestä".
Kaikkea emme varmasti tiedä, mutta se ei tarkoita sitä, että sitä selittää joku sellainen olento, jonka olemassaolo on vielä vaikeampi ymmärtää tai todistaa, kuin mitä on se, mitä itse olemme tai mitä tällä hetkellä on olemassa.
Jos sinun on vaikea käsittää, että ihminen ja maailma on, on se vielä paljon vaikeampi käsittää, että "joku" vielä monimutkaisempi sen teki.
Joten tällä tavalla asia ei ratkea, vaan muuttuu vielä vaikeammaksi.
Kaikki uskonnot jakautuvat aina riitoihin. Esim kaikki 1800 luvulla syntyneet uudet uskonlahkot ovat riitaisten miesten synnyttämiä, jotka eivät sopeutuneet olemassaoleviin uskontoihin, koska riitelivät niissä. Ainoa keino oli keksiä uusi uskonto, uusi lahko.
Näin uskonnot ovat keksimisen tulos. Myös "henki" on keksitty juttu.
Siksi minua ei kovin kiinnosta koko henki.
Ihminen yrittää miettiä, mistä olemme tulleet ja miten kaikki syntyi. Ja jos ei sitä (tietenkään) kykene selittämään (miten kykenisi kun ei ole elänyt miljardeja vuosia), joudumme yleensä keksimään selityksiä.
Uskonnoissa niitä on todella paljon. Tiede pyrkii etsimään vastauksia, mutta ei sano niiden olevan lopullisia.
Mikään ei estä esim sitä, että maailmankaikkeuksia on useita. Mutta minä en pyydä sinua uskomaan siihen.
Ja tässä on se ero.
Kaikki ne yli 2000 erilaista uskontoa vannovat olevansa oikeassa. Mutta minä en. Minun tietoni on vain toistaiseksi pätevä.
Ihminen on yrittänyt keksiä uskonnoista lähinnä lohtua epävarmuuteen.
Kun et tuntenut ukkosta ja salamaa, uskoit, että sen täytyy olla joku jumala. Mutta kun opimme sen tietämään, karkasi tämä(kin) jumala meiltä.
Kaikki uskonnot joita ihminen on keksinyt matkan varrella todistavat, että mitään jumalia ei ole.
Hassuinta on ollut kristinuskon taival väärien uskomustensa kanssa. Eipä ollut maa luotu kaiken keskipisteeksi, eikä noitia ollut ihmisten joukossa. Ei ole enkeleitä, eikä jumaliakaan.
Mutta kun se lohtu pitää löytää jostakin.- Anonyymi
The_Raven kirjoitti:
"En ole ateisti, mutta olen uskonnoton."
Uskonnoton on ateisti.Uskonnoton voi uskoa henkiin ja henkimaailmaan. Uskooko ateisti henkiin, ei näytä siltä. Oikeasti olemme hengissä, monikossa vielä.
- Anonyymi
The_Raven kirjoitti:
Uskonnoton on ateisti.No eipä todellakaan ole? Ateisti sana keksittiin jo Antiikissa. Se tarkoitti tuolloin samaa kuin "vääräuskoinen". Katso kun ei ollut silloin lainkaan uskonnottomia.
Nykyisin tätä ateisti termiä käytetään niistä, jotka "kieltävät" Jumalan (jumalat niitähän on useita).
Uskonnottoman ei tarvitse kieltää mitään, koska ei ole uskontoakaan. Vain ne kiistelevät jumalista, joilla on tuollainen käsite tai uskomus.
Se mitä ei ole, sitä ei ole tarvis kieltää! - Anonyymi
The_Raven kirjoitti:
Uskonnoton on ateisti.Deistillä ei ole uskontoa mutta hän uskoo johonkin korkeampaan voimaan, tuntemattomaan jumalaan.
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnoton voi uskoa henkiin ja henkimaailmaan. Uskooko ateisti henkiin, ei näytä siltä. Oikeasti olemme hengissä, monikossa vielä.
"Uskonnoton voi uskoa henkiin ja henkimaailmaan."
Henkiin uskova on animisti. Uskonnon määritelmästä ei ole yksimielisyyttä, mutta itse käytän määritelmää "itsepintainen usko ilman todisteita, usein se on jopa havaitun todellisuuden vastaista uskoa". Tässä mielessä modernin länsimaisen peruskoulutuksen saanut animisti on kyllä uskovainen. Jos animisti ei kuitenkaan usko jumaliin, hän on ateistinen animisti. Tyypillinen esimerkki tällaisesta voisi olla buddhalainen tai sintolainen.Anonyymi kirjoitti:
No eipä todellakaan ole? Ateisti sana keksittiin jo Antiikissa. Se tarkoitti tuolloin samaa kuin "vääräuskoinen". Katso kun ei ollut silloin lainkaan uskonnottomia.
Nykyisin tätä ateisti termiä käytetään niistä, jotka "kieltävät" Jumalan (jumalat niitähän on useita).
Uskonnottoman ei tarvitse kieltää mitään, koska ei ole uskontoakaan. Vain ne kiistelevät jumalista, joilla on tuollainen käsite tai uskomus.
Se mitä ei ole, sitä ei ole tarvis kieltää!>>Se tarkoitti tuolloin samaa kuin "vääräuskoinen".
Nykyään ateisti on henkilö, joka ei usko yhteenkään jumalaan. Antiikin määritelmillä ei ole mitään virkaa nykyään.
>>Nykyisin tätä ateisti termiä käytetään niistä, jotka "kieltävät" Jumalan (jumalat niitähän on useita).
Ateisti on henkilö, joka ei usko yhteenkään jumalaan. Siihen ei kuulu Jumalan kieltäminen.
>>Uskonnottoman ei tarvitse kieltää mitään, koska ei ole uskontoakaan.
Samoin ateisti ei kiellä mitään. Ateisti ei vaan usko jumaliin. Tämän vuoksi uskonnoton on aina myös ateisti, mutta ei välttämättä toisin päin koska on olemassa myös ateistisia uskontoja.
- Anonyymi
Miten olet saanut itsesi noin sekaisin? Viina vai/ja huumeet?
- Anonyymi
Pelkkä Jeesus voi riittää.
Toki sekakäyttö on myös mahdollista kuten esim viina+Jeesus tai huumeet+Jeesus.
- Anonyymi
henki ? mikä se on ?persoonakin voi olla mitä vain ! https://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage
- Anonyymi
"Kaikki tietää, että KAIKEN ALKU on olemattomuus."
Pieni korjaus: KUKAAN ei TIEDÄ, että kaiken alku on olemattomuus. Kaiken alkua eli alkuräjähdyksen alkusyytä ei tiedetä.
"Ymmärtävätkö ateistit mitä tarkoittaa sana "henki"?"
En tiedä ymmärtääkö KUKAAN mitä uskovaiset tarkoittavat sanalla "henki". Eivät edes uskovaiset itse päätellen siitä, että eivät osaa sitä selittää. Witgensteiniä (muistinvaraisesti) siteeraten: kaikki mikä on ajateltavissa on ajateltavissa selkeästi, ja kaikki mikä on ajateltavissa selkeästi on ilmaistavissa selkeästi. - Anonyymi
"Olemattomuus" on alku vain kehää pyörivälle pohdiskelulle, että ollako vaiko eikö olla. "Olemattomuudesta" ei ole olemassa mitään muuta konkreettista kuin sen ilmiasu verbaalisena käsitteenä, vastakohtana olevaiselle, sekä äärimmäisenä dilemmana. Se on siis pelkkä käsite. "Jos on jotain, voiko myös olla, että mitään ei ole?" Samat kysymykset on saaneet synapsit lyömään kipinää jo tuhansia vuosia.
Ihminen on kaikessa älyssään ja luovuudessaan onnistunut solmimaan kengännauhansa yhteen, jääden ihmettelemään, että miksi otsaan sattuu. Se voi uskoa, että aika, aine, energiat ja tila eivät olleet olemassa ennen, mutta alkupöllähdys teki sen kaiken olevaksi, olemattomuudesta, ja samalla kuitenkin olemattomuuden käsittämättömyys voi aiheuttaa ristiriitaisia tuntemuksia.
Onko pelastuksena vahva usko? Uskomme olemattomuuteen, vaikka sellaista ei voi täydellisen informaation puutteen vuoksi havaita? Mutta eikö olekin hassua, että ihminen on luonut selitykseksi "olemattomuuden", jotta BB-teorialla olisi hitusen vahvempi perusta? - Anonyymi
Kas agisson se siinä taas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604856Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362209Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti581949- 1981928
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1701580Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2951502Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061280- 881199
- 2071182
- 651154