Näin nuorena uskovana kauhu-unia, joissa olin lakannut uskomasta Jeesukseen ja rellestin kapakassa. Siinä juhliessa kuitenkin pelkäsin kuolevani ja joutuvani helvettiin.
No sitten kun lakkasin oikeasti uskomasta, niin en alkanutkaan juopottelemaan eikä helvetti pelota ateistia. En pelkää kuolemaa. Uskovana pelkäsin kuolemaa ja helvettiä. Nyt olen vapaa siitä pelosta ja uskonnon raskaista kahleista.
Pelkäätkö sinä kuolemaa ja helvettiä? Pysytkö uskossa pelon vuoksi? Tiedätkö: siitä saa vapautuksen, kun lakkaa uskomasta ja hyväksyy todellisuuden. Jumala on fiktiota ja Jeesus on kuollut eikä herää henkiin, jos oli edes olemassa.
Raamatussa on epätosia taruja ja virheitä; jopa suoranaisia valheita etenkin Jeesuksesta ja taivaasta ja ihmeistä. Yliluonnollista ei ole eikä tapahdu.
Voitko kuvitella eläväsi uskosta osattomana
52
357
Vastaukset
- Anonyymi
Siltä se voi näyttää, jos ei ole kokenut mitään. Itse olen uskonratkaisun jälkeen saanut nähdä unessa ennalta tapahtumia, joista en muuten olisi voinut mitenkään tietää ja jotka ovat sitten myöhemmin toteutuneet.
- Anonyymi
Jopas jotakin, nythän aletaan päästä tuttuihin maisemiin. Tuo kuulostaa hämmästyttävän tutulta. Itsekin on tullut tehtyä useampi uskonratkaisu matkan varrella. Ihan niin kuin sukkia vaihtaisi: ensin oikein hartaasti vedetään jalkaan, ja hetken päästä huomataan, että puristaa tai haisee vähän oudolta.
Viimeisin oli ehkä suurin ja vapauttavin. Nimittäin taikauskosta luopumisratkaisu. Se tunne, kun ei enää lue jokaista arkipäivän sattumaa Jumalan salaisena viestinä tai saatanan juonena, vaan ihan vaan… elämänä. Aika huojentavaa.
Ja mitä tulee ennakkoon nähtyihin uniin.... Joo no, onhan alitajunta aika fiksu kaveri. Se keräilee sirpaleita sieltä täältä, tekee omia johtopäätöksiä ja välillä viskaa yöllä näytille semmoisen leffan, että aamulla miettii pitäisikö perustaa profeettatoimisto vai mennä vaan takaisin nukkumaan.
Eli joo, tuttu tunne. Kaikkea sitä uskookin, kun oikein haluaa uskoa.
Mutta jos unet alkaa määrätä, mitä elämässä tapahtuu, niin silloin ollaan taas uuden uskonratkaisun kynnyksellä.
Terveisin,
yksi, joka on nähnyt tulevaisuuden unessa... mutta ei muistanut sitä aamulla.
- Anonyymi
Täällä on käynyt joitakin Jumalan palvelijoita ja Jumalan todistajia.
He ovat kirjoittaneet tänne Jumalalta saamiaan ajatuksia ja asiaa.
Sitten täällä käy usein Pekeleeen palvelijoita ja todistajia, joista
aloitus on erittäin hyvä ja selvä esimerkki. He kirjoittavat
tietysi oman herransa ajatuksia ja asiaa. Ei liene vaikea tätä
käsittää jos on varustettu normaalilla älykkyydellä ja rehellisyydellä.
Mvh J - KMjv-h ...elikkä jouko.sinusta vaan tuntuu siltä koska sinä saat vain harvoin positiivisia palautteita.
Ei kaikki jotka kumartavat opetuksiasi ole Jumalasta eikä se enemmistö joka sinua on kritisoineet ole paholaisesta.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Mjv-h ...elikkä jouko.sinusta vaan tuntuu siltä koska sinä saat vain harvoin positiivisia palautteita.
Ei kaikki jotka kumartavat opetuksiasi ole Jumalasta eikä se enemmistö joka sinua on kritisoineet ole paholaisesta.Annatko tassua?
- Anonyymi
Mjv-h ...elikkä jouko.sinusta vaan tuntuu siltä koska sinä saat vain harvoin positiivisia palautteita.
Ei kaikki jotka kumartavat opetuksiasi ole Jumalasta eikä se enemmistö joka sinua on kritisoineet ole paholaisesta.Onko sulla isot rinnat??
- Anonyymi
Ei kaikki jotka kumartavat opetuksiasi ole Jumalasta eikä se enemmistö joka sinua on kritisoineet ole paholaisesta.Mvh J - K kirjoittaa Raamatun mukaan. Toinen uskova tunnistaa toisen uskovan.
Aloittaja, jos olisit joskus ollut uskossa, eli olisit ymmärtänyt, uskonut ja ottanut vastaan sen tosiasian, että Jeesus sovitti verellään meidän kaikkien synnit, olisit uudestisyntynyt ja pelastunut. Uudestisyntymistään ei voi menettää. Jos voisi, jokainen meistä menettäisi sen joka päivä monta kertaa.
Olet joko luopio, joka ihmeekseen pääsee taivaaseen, ja jolla ei ole paljon mitään esittää Kristuksen tuomioistuimessa, tai sinä et ole koskaan ollutkaan uskossa ja olet siis menossa suuren enemmistön mukana helvettiin.
Uudestisyntyminen on kertatapahtuma, samalla tavalla kuin äidin lapsivedestä syntyminenkin on. Uskonnon harrastelu on sitä, mistä Paavali sanoo, että olet uskonut turhaan. Se ei siis pelasta. - Anonyymi
Ei kaikki jotka kumartavat opetuksiasi ole Jumalasta eikä se enemmistö joka sinua on kritisoineet ole paholaisesta.Mvh J - K kirjoittaa oikein. Toinen uskova tunnistaa toisen uskovan.
Aloittaja, jos olisit joskus ollut uskossa, eli olisit ymmärtänyt, uskonut ja ottanut vastaan sen tosiasian, että J sovitti verellään meidän kaikkien synnit, olisit uudestisyntynyt ja pelastunut. Uudestisyntymistään ei voi menettää. Jos voisi, jokainen meistä menettäisi sen joka päivä monta kertaa.
Olet joko luopio, joka ihmeekseen pääsee taivaaseen, ja jolla ei ole paljon mitään esittää K:n tuomioistuimessa, tai sinä et ole koskaan ollutkaan uskossa ja olet siis menossa suuren enemmistön mukana helvettiin.
Uudestisyntyminen on kertatapahtuma, samalla tavalla kuin äidin lapsivedestä syntyminenkin on. Uskonnon harrastelu on sitä, mistä Paavali sanoo, että olet uskonut turhaan. Se ei siis pelasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K kirjoittaa oikein. Toinen uskova tunnistaa toisen uskovan.
Aloittaja, jos olisit joskus ollut uskossa, eli olisit ymmärtänyt, uskonut ja ottanut vastaan sen tosiasian, että J sovitti verellään meidän kaikkien synnit, olisit uudestisyntynyt ja pelastunut. Uudestisyntymistään ei voi menettää. Jos voisi, jokainen meistä menettäisi sen joka päivä monta kertaa.
Olet joko luopio, joka ihmeekseen pääsee taivaaseen, ja jolla ei ole paljon mitään esittää K:n tuomioistuimessa, tai sinä et ole koskaan ollutkaan uskossa ja olet siis menossa suuren enemmistön mukana helvettiin.
Uudestisyntyminen on kertatapahtuma, samalla tavalla kuin äidin lapsivedestä syntyminenkin on. Uskonnon harrastelu on sitä, mistä Paavali sanoo, että olet uskonut turhaan. Se ei siis pelasta.Tuli kahdesti, kun tuli viesti, että jokin meni pieleen ja yritin uudelleen.
- Anonyymi
Jesus never said if you want to go paradise, believe i am god he said if you want to enter eternal life keep the commandments. Show me verse in your bible where jesus christ says i am god amd where he says worship me
Accept muhammad as your last Prophet before its too late
Holy quran is the last testament of almighty god- Anonyymi
Jesus taught gospel of the kingdom to Jews. It was not until to Paul Jesus revealed his new gospel of grace, being saved by faith of his blood. Today we are born again at the moment we believe. If one thinks he can, or he has to 'improve' his or her salvation with his own works, has not yeat understood the salvation and is not yet saved. It is like a paper of amnesty for all prisoners waiting for execution. It is available for all of them but they get their freedom only if they believe in it and accept the amnesty for themselves. It is not evought to know about it; they have to take it, accept it, show it at the gate and they will go free.
- Anonyymi
Numbers 23:19
King James Version
19 God is not a man, that he should lie; neither the son of man, that he should repent: hath he said, and shall he not do it? or hath he spoken, and shall he not make it good?
Jesus is a son of man and man. So he is not god. Your trinity ideologia is fake- Anonyymi
In King James Bible, the perfect translation of the word of God, you have hundreds of unbelievable details. One is the fact that it has exactly 7x7x7x7x7x7x7 words. Another one is this: Count the wovels and the consonants of the first and the last verse. The sum totals are the same as in the verse that tells about the trinity of God. Jesus said he was the beginning and the end. How any man could have planned this when the Old Testament was written in Hebrew and the New Testament in Greek, and then in 1611 it was translated and published in English? God said He would purify His word seven times. KJB is the seventh English version of the Bible, and English is the seventh language the Bible was translated into.
Genesis 1 King James Bible (KJB)
1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
(10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)
Revelation 22 King James Bible (KJB)
21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
(12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)
1 John 5 King James Bible (KJB)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
(22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia) - Anonyymi
I warmly recommend you to listen to Robert Breaker and Geoffrey Grider. Also Peter Ruckman and Raymond Thomas who have already passed to be with the Lord in heaven. They can explain better than I can all these basic things about salvation. There is only one way to eternal life, and that path is not the belief in Muhammed nor Allah, nor is it Roman Catholic pagan religion or any of the number of so called Christian or pagan religions.
God made Adam into His image; spirit, soul and body. God is Jesus, Father and Holy Spirit, but these three are one. Your body is you, and so is your soul. Your spirit is dead, died in Adam, but it is part of you. When you understand the gospel (1 Cor 15:1-4, KJB) and accept it for yourself, you are born again. You receive the living Holy Spirit of God to replace your dead spirit and therefore you have eternal life immediately. You will be among us when Jesus, probably this year, raptures us to heaven for seven years, while Antichrist (your Mahdi, the Jews' 'Messiah') rules on earth. It will be the most horrible time eve in the six thousand year history of humankind. Even then you can be saved, but no longer by belief only, as you now can; you have to refuse the mark of the beast and you will be killed and you get to heaven as a guest in our wedding.
If you are interested, please listen to Chuck Missler's talk 'mark of the beast and in the name of allah'. Did you know that in Byzantine Greek (in which John wrote the Revelation) the numbers 600, 60 and 6 look almost identical to the phrase 'in the name of Allah' written in Arabic? Those who are wise enought to refuse the mark, will be beheaded. Which religion beheads people even today? Does this make you think?
God loved you so much that He became a man and shed his innocent blood for salvation of our souls, of those of us who believe it and accept it. You say you believe that Jesus lived. Yes, he did. He also said he was God. To claim such a thing makes him either a madman, a liar or - God Himself. Hundreds of men wittnessed his death, resurrection and his rising back to heaven. What else but knowing these facts gave his apostles strength to rather die than give up their belief (knowing)? Your religion kills Christians today. You cannot prevent us from going to heaven just by killing us. Even if you made someone deny Jesus (which is unlikely), if he was born again believer before, he will still go to heaven. God would like you to be saved too. There is no 'muslim paradise' for muslim men, where they could have sex all the time. It has been just one of the lies with which people (men) have been lured to believe in something that leads into hell. Jesus is the only way. He loves you. Nobody get saved by their own works but anyone will be saved through the blood of Jesus. I was born again ten years ago. I pray that you will see the truth too soon.
- Anonyymi
Hei ap !
Jos sinä olet pelännyt kuolemaa, niin et sinä ole oikeasti uskossa ollut, sillä uudestisyntynyt uskova ei pelkää kuolemaa, sillä se tarkoittaa vapautusta ja todelliseen Kotiin pääsyä Herran luo.- Anonyymi
No täytyy sanoa, että mulla on kyllä ihan muuta tietoa. Ja ihan tutkittua sellaista.
Kun on vuosien varrella tullut tavattua iso liuta näitä “uudestisyntyneitä”, monenlaista julistajaa, rukoilijaa ja vapautettua, niin se kuolemanpelko ei ole kyllä kadonnut mihinkään. Se on vaan piilotettu uskonnollisen jargonin ja hymyn alle, vähän kuin se siivotaan kauniisti sanotun "taivaskaipuun" nimilapun taakse. Mutta silmät kyllä näkee ja ääni värähtää, kun oikeasti joutuu kohtaamaan sen, että jossain vaiheessa valot sammuu.
Tutkimustenkin mukaan (kyllä, näitä on ihan tutkittu!) uskovien kuolemanpelko ei ole mitenkään merkittävästi pienempää kuin ei-uskovien. Ja itse asiassa konservatiivisimmilla uskovilla pelko voi olla jopa suurempaa. Miksi? Koska heidän maailmankuvassaan on enemmän pelissä: iankaikkisuus, tuomio, mahdollinen helvetti, uskon aitous... Ei mikään pikkujuttu paina mieltä siinä kohtaa, kun sairaalavuode kutsuu.
Se ajatus “pääsystä Kotiin” kuulostaa kauniilta, mutta aika usein se on psykologinen lohtu... ei varmuus. Vähän kuin lentopelkoiselle sanottaisiin: “Ajattele, että pääset pilvien yläpuolelle.”
Joo, ajattelen kyllä - ja silti jännittää ihan helkkaristi.
Eli joo. Ymmärrän pointin, mutta käytännössä tilanne on vähän toinen. Kaunis puhe on yksi asia, todellinen kokemus sitten vähän toinen. Ja ehkä se rehellisyyskin voisi olla hengellinen hyve? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No täytyy sanoa, että mulla on kyllä ihan muuta tietoa. Ja ihan tutkittua sellaista.
Kun on vuosien varrella tullut tavattua iso liuta näitä “uudestisyntyneitä”, monenlaista julistajaa, rukoilijaa ja vapautettua, niin se kuolemanpelko ei ole kyllä kadonnut mihinkään. Se on vaan piilotettu uskonnollisen jargonin ja hymyn alle, vähän kuin se siivotaan kauniisti sanotun "taivaskaipuun" nimilapun taakse. Mutta silmät kyllä näkee ja ääni värähtää, kun oikeasti joutuu kohtaamaan sen, että jossain vaiheessa valot sammuu.
Tutkimustenkin mukaan (kyllä, näitä on ihan tutkittu!) uskovien kuolemanpelko ei ole mitenkään merkittävästi pienempää kuin ei-uskovien. Ja itse asiassa konservatiivisimmilla uskovilla pelko voi olla jopa suurempaa. Miksi? Koska heidän maailmankuvassaan on enemmän pelissä: iankaikkisuus, tuomio, mahdollinen helvetti, uskon aitous... Ei mikään pikkujuttu paina mieltä siinä kohtaa, kun sairaalavuode kutsuu.
Se ajatus “pääsystä Kotiin” kuulostaa kauniilta, mutta aika usein se on psykologinen lohtu... ei varmuus. Vähän kuin lentopelkoiselle sanottaisiin: “Ajattele, että pääset pilvien yläpuolelle.”
Eli joo. Ymmärrän pointin, mutta käytännössä tilanne on vähän toinen. Kaunis puhe on yksi asia, todellinen kokemus sitten vähän toinen. Ja ehkä se rehellisyyskin voisi olla hengellinen hyve?Ymmärrän kyllä sinun näkemyksesi ja syyt niihin.
On todella paljon sellaisia "uskovaisia", jotka itse kuvittelevat olevansa uskovia, mutta eivät koskaan ole oikeasti uudestisyntyneet, eivätkä siten kokeneet Jumalan SUURTA Rakkautta ja armoa ja siten ja siksi elävät pelossa.
Raamattu kertookin hyvin näistä "uskovaisista" näin:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Siis huom. "en ole KOSKAAN teitä tuntenut", eli ei luopioita, vaan eivät oikeasti ole koskaan uudestisyntyneet / tulleet uskoon !
Mutta toki itse siis kuvittelivat olvansa uskovaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän kyllä sinun näkemyksesi ja syyt niihin.
On todella paljon sellaisia "uskovaisia", jotka itse kuvittelevat olevansa uskovia, mutta eivät koskaan ole oikeasti uudestisyntyneet, eivätkä siten kokeneet Jumalan SUURTA Rakkautta ja armoa ja siten ja siksi elävät pelossa.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Siis huom. "en ole KOSKAAN teitä tuntenut", eli ei luopioita, vaan eivät oikeasti ole koskaan uudestisyntyneet / tulleet uskoon !
Mutta toki itse siis kuvittelivat olvansa uskovaisia.Jopas jotakin - tuttua tekstiä, ja hyvä että raamatunpaikka löytyy valmiina taskusta! Mutta mennäänpä tähän "oikean uskon" rajaukseen hetki hymynkare suupielessä.
Tuo argumentti, että ne pelkäävät vain siksi etteivät ole oikeasti uudestisyntyneitä, on kyllä kätevä kuin sveitsiläinen linkkari: käy melkein mihin tahansa. Jokainen epämukava esimerkki voidaan aina siirtää kategoriaan "ei ollut oikea uskova". Siinä on vähän samaa logiikkaa kuin siinä, että jos lääke ei tehoa, niin potilas ei ottanut sitä “oikealla sydämen asenteella”.
Mutta jos käännetään katse hetkeksi ihan tutkittuun tietoon, niin esimerkiksi buddhalaiset nukkuvat yönsä kaikista rauhallisimmin. Useiden psykologisten tutkimusten mukaan heidän kuolemanpelkonsa on keskimäärin kaikkein pienin ja mielenrauha suurin. Eikä heidän tarvitse erotella, kuka "oikeasti" on valaistunut ja kuka ei.
Ja toisaalta, kun uskonto rakentuu syyllisyyden ja kelpaamisen ympärille, ei ole ihme, jos osa porukasta elää pelossa. Vaikka sanoisi mitä, niin sisällä voi silti kyteä epäilys: kelpaanko minä nyt varmasti? oliko ratkaisuni oikea? tekikö se riittävästi Jumalan tahdon mukaan? Siinä jää helposti yöunet vähemmälle.
Että jos joku uskoo ihan tosissaan ja silti pelkää se ei välttämättä tarkoita, että usko olisi “väärä”, vaan että pelko on inhimillinen ja universaali tunne. Ja sitä se on - vaikka kuinka toistelisi “Herra Herra” tai “namaste”.
Mutta hyvä, että tästäkin voi keskustella. Palstalla oppii paljon, ja välillä jopa naurahtaa.
Tämäkin keskustelu: ei riita, vaan "yhteinen ihmiskoe".
Terveisin,
toinen tutkija - yöllä nukun kuin buddhalainen, päivällä keskustelen kuin luterilainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopas jotakin - tuttua tekstiä, ja hyvä että raamatunpaikka löytyy valmiina taskusta! Mutta mennäänpä tähän "oikean uskon" rajaukseen hetki hymynkare suupielessä.
Tuo argumentti, että ne pelkäävät vain siksi etteivät ole oikeasti uudestisyntyneitä, on kyllä kätevä kuin sveitsiläinen linkkari: käy melkein mihin tahansa. Jokainen epämukava esimerkki voidaan aina siirtää kategoriaan "ei ollut oikea uskova". Siinä on vähän samaa logiikkaa kuin siinä, että jos lääke ei tehoa, niin potilas ei ottanut sitä “oikealla sydämen asenteella”.
Mutta jos käännetään katse hetkeksi ihan tutkittuun tietoon, niin esimerkiksi buddhalaiset nukkuvat yönsä kaikista rauhallisimmin. Useiden psykologisten tutkimusten mukaan heidän kuolemanpelkonsa on keskimäärin kaikkein pienin ja mielenrauha suurin. Eikä heidän tarvitse erotella, kuka "oikeasti" on valaistunut ja kuka ei.
Ja toisaalta, kun uskonto rakentuu syyllisyyden ja kelpaamisen ympärille, ei ole ihme, jos osa porukasta elää pelossa. Vaikka sanoisi mitä, niin sisällä voi silti kyteä epäilys: kelpaanko minä nyt varmasti? oliko ratkaisuni oikea? tekikö se riittävästi Jumalan tahdon mukaan? Siinä jää helposti yöunet vähemmälle.
Että jos joku uskoo ihan tosissaan ja silti pelkää se ei välttämättä tarkoita, että usko olisi “väärä”, vaan että pelko on inhimillinen ja universaali tunne. Ja sitä se on - vaikka kuinka toistelisi “Herra Herra” tai “namaste”.
Mutta hyvä, että tästäkin voi keskustella. Palstalla oppii paljon, ja välillä jopa naurahtaa.
Terveisin,
toinen tutkija - yöllä nukun kuin buddhalainen, päivällä keskustelen kuin luterilainen.Tässä on nyt se perustavaa laatua oleva ongelma, jonka vuoksi sinä et kykene minua ja näitä asioita ymmärtämään, eli se kerrotaan tässä:
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopas jotakin - tuttua tekstiä, ja hyvä että raamatunpaikka löytyy valmiina taskusta! Mutta mennäänpä tähän "oikean uskon" rajaukseen hetki hymynkare suupielessä.
Terveisin,
toinen tutkija - yöllä nukun kuin buddhalainen, päivällä keskustelen kuin luterilainen.Hei !
Tätä kirjoittamaasi täytyy kommentoida:
" Mutta jos käännetään katse hetkeksi ihan tutkittuun tietoon, niin esimerkiksi buddhalaiset nukkuvat yönsä kaikista rauhallisimmin. Useiden psykologisten tutkimusten mukaan heidän kuolemanpelkonsa on keskimäärin kaikkein pienin ja mielenrauha suurin. Eikä heidän tarvitse erotella, kuka "oikeasti" on valaistunut ja kuka ei. "
Oletko sinä itse yhtään miettinyt tuota buddhalaisuutta, siis ihan oikeasti ja kunnolla ?
Buddhalainen siis uskoo ihmisen tekemään veistokseen / patsaaseen ja palvoo ja rukoile siltä patsaalta apua.
Siis elottomalta, ihmisen itsensä tekemältä esineeltä anotaan ja rukoillaan apua ja sitä siis vielä palvotaan.
Voiko enää järjettömämpää touhua olla ?
Ja noin järjettömien ihmisten omia sanoja ja näkemyksiä vielä mennään uskomaan.
Voi hyvää päivää sentään, etten pahemmin sanoisi.
Raamattu muuten opettaa tuostakin aiheesta näin:
9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
10 Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta.
11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
12 Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
13 Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimella, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
14 Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
15 Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
16 Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".
17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
19 Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"
20 Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?"
Mutta sinä siis itse otit oikein esimerkiksi buddhalaiset ja heidän hyvät yöunensa.
Voi voi sentään, olisit nyt edes vähän kriittisemmin tutkinut ja miettinyt tuota buddhan palvonta touhua, ennenkuin aloit tuollaisiin "tieteellisiin tutkimuksiin" uskomaan sokeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei !
Tätä kirjoittamaasi täytyy kommentoida:
" Mutta jos käännetään katse hetkeksi ihan tutkittuun tietoon, niin esimerkiksi buddhalaiset nukkuvat yönsä kaikista rauhallisimmin. Useiden psykologisten tutkimusten mukaan heidän kuolemanpelkonsa on keskimäärin kaikkein pienin ja mielenrauha suurin. Eikä heidän tarvitse erotella, kuka "oikeasti" on valaistunut ja kuka ei. "
Oletko sinä itse yhtään miettinyt tuota buddhalaisuutta, siis ihan oikeasti ja kunnolla ?
Buddhalainen siis uskoo ihmisen tekemään veistokseen / patsaaseen ja palvoo ja rukoile siltä patsaalta apua.
Siis elottomalta, ihmisen itsensä tekemältä esineeltä anotaan ja rukoillaan apua ja sitä siis vielä palvotaan.
Voiko enää järjettömämpää touhua olla ?
Ja noin järjettömien ihmisten omia sanoja ja näkemyksiä vielä mennään uskomaan.
Voi hyvää päivää sentään, etten pahemmin sanoisi.
Raamattu muuten opettaa tuostakin aiheesta näin:
9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
10 Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta.
11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
12 Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
13 Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimella, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
14 Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
15 Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
16 Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".
17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
19 Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"
20 Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?"
Mutta sinä siis itse otit oikein esimerkiksi buddhalaiset ja heidän hyvät yöunensa.
Voi voi sentään, olisit nyt edes vähän kriittisemmin tutkinut ja miettinyt tuota buddhan palvonta touhua, ennenkuin aloit tuollaisiin "tieteellisiin tutkimuksiin" uskomaan sokeasti.Aijai, nyt mentiin kyllä värikynän kanssa vähän reippaasti yli ääriviivojen. Mutta hyvä, että kysyit koska just tämäntyyppinen väärinkäsitys buddhalaisuudesta on aika yleinen, ja ehkäpä juuri siksi siitä kannattaa puhua vähän tarkemmin.
Ensinnäkin: buddhalaiset eivät usko patsaisiin. Ne Buddhan kuvat eivät ole jumalia, eivät idoleita, eikä niitä pidetä minään kaikkivaltiaina taivashallitsijoina, joilta pyydetään taikavoimaa tai ikuista elämää. Patsaat on symbolisia. Ne muistuttavat Buddhan opetuksista, mielen tyyneydestä, myötätunnosta ja kärsimyksen ymmärtämisestä.
Sama kuin että joku voi sytyttää kynttilän rakkaan muistolle. Ei se kynttilä ole se ihminen. Se on väline hiljentymiseen, muistelemiseen, sisäiseen kokemukseen.
Ja mitä tulee siihen, voiko enää järjettömämpää olla, niin käännetäänpä pöytää. Kristinuskossa kumarretaan taivaissa istuvaa, näkymätöntä olentoa, jonka viha piti tyynnytellä veren vuodattamisella ja jonka edessä osa ihmisistä poltetaan iäisyyden, jos eivät valitse "oikein". Kumpi kuulostaa enemmän myyttiseltä, rauhallinen istuva mies lootusasennossa vai ikuinen helvetti tulijärvessä?
Ja nyt sitten neurotiede. Tässä kohtaa buddhalaisuus ja tiede kohtaavat melkein kättelemällä. Buddhalainen meditaatioperinne ei tähtää mihinkään taivaaseen, vaan mielen toiminnan syvälliseen havainnointiin. Ja tästä on tutkittua näyttöä pilvin pimein: mindfulness, eli buddhalaisuudesta johdettu läsnäoloharjoitus, alentaa stressihormoneja, rauhoittaa hermostoa, parantaa unen laatua ja jopa kasvattaa aivorakenteita, jotka liittyvät keskittymiseen ja myötätuntoon.
Että jos jonkun näkemyksiä kannattaa kuunnella, niin ehkä juuri niiden, jotka ovat viettäneet vuosia hiljaisuudessa tutkien omaa mieltään. Eikä vain lukeneet yhdestä kirjasta, että älä ajattele pahaa, ettei joku kaikkivaltias suutu.
Ei tarvitse uskoa patsaisiin, eikä tarvitse luopua omastaan. Mutta olisi reilua edes tietää, mistä puhuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli joo. Ymmärrän pointin, mutta käytännössä tilanne on vähän toinen. Kaunis puhe on yksi asia, todellinen kokemus sitten vähän toinen. Ja ehkä se rehellisyyskin voisi olla hengellinen hyve?Kristityn kauolema on kaunis tapahtuma. Olin katsomassa isäni viimeisiä hetkiä. Hän ei enää pystynyt puhumaan, mutta hänestä säteili jotain kaunista. Luulen, että hän oli jo saanut vilahduksen taivaasta.
Ne, jotka pelkäävät, ovat uskonnolliset, jotka uskovat, että on taivas ja helvetti, mutta eivät ole uudestisyntyneet, eli eivät ole kuulleet, uskoneet ja omalle kohdalleen vastaanottaneet sitä pelastavaa evankeliumia, että Jeesus sovitti verellään meidän kaikkien synnit. Kun se on ottanut vastaan, pelko katoaa. Kuten Raamattu sanoo, kuoleminen on siirtymistä taivaaseen, jos uskot Jeesukseen.
Jeesus oli ihmiseksi tullut Jumala. Fariseukset vaativat hänen tappamistaan osittain siksi, että hän kertoi olevansa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän kyllä sinun näkemyksesi ja syyt niihin.
Mutta toki itse siis kuvittelivat olvansa uskovaisia.Raamattu kehottaa tutkimaan sanaa ja opettelemaan oikein jakamaan sen. Nyt elämme armon aikaa. Jeesus tempaa meidät, ja uskossa kuolleet, pian taivaaseen. Siellä käymme läpi Kristuksen tuomioistuimen, jossa saamme palkkioita tai jäämnme niitä ilman, sen mukaan, miten toimimme uskossa olomme aikana.
Antikristuksen aikana on erilainen pelastussuunnitelma. Silloin tosiaan täytyy omilla teoillaan pelastautua. Monet joutuvat kuolemaan kieltäytyessään pedon merkistä.
Viimeinen tuomio, jossa Jeesus erottelee vuohet ja lampaat, on vasta hänen tuhatvuotisen valtakuntansa jälkeen. Kirkon ajan uskovat eivät ole tuomiolla silloin. Tässä ajassa pelastumme yksin uskosta Jeesuksen vereen. Joka tässä ajassa luulee voivansa pelastautua omilla teoillaan, ei ole pelastunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijai, nyt mentiin kyllä värikynän kanssa vähän reippaasti yli ääriviivojen. Mutta hyvä, että kysyit koska just tämäntyyppinen väärinkäsitys buddhalaisuudesta on aika yleinen, ja ehkäpä juuri siksi siitä kannattaa puhua vähän tarkemmin.
Ensinnäkin: buddhalaiset eivät usko patsaisiin. Ne Buddhan kuvat eivät ole jumalia, eivät idoleita, eikä niitä pidetä minään kaikkivaltiaina taivashallitsijoina, joilta pyydetään taikavoimaa tai ikuista elämää. Patsaat on symbolisia. Ne muistuttavat Buddhan opetuksista, mielen tyyneydestä, myötätunnosta ja kärsimyksen ymmärtämisestä.
Sama kuin että joku voi sytyttää kynttilän rakkaan muistolle. Ei se kynttilä ole se ihminen. Se on väline hiljentymiseen, muistelemiseen, sisäiseen kokemukseen.
Ja mitä tulee siihen, voiko enää järjettömämpää olla, niin käännetäänpä pöytää. Kristinuskossa kumarretaan taivaissa istuvaa, näkymätöntä olentoa, jonka viha piti tyynnytellä veren vuodattamisella ja jonka edessä osa ihmisistä poltetaan iäisyyden, jos eivät valitse "oikein". Kumpi kuulostaa enemmän myyttiseltä, rauhallinen istuva mies lootusasennossa vai ikuinen helvetti tulijärvessä?
Ja nyt sitten neurotiede. Tässä kohtaa buddhalaisuus ja tiede kohtaavat melkein kättelemällä. Buddhalainen meditaatioperinne ei tähtää mihinkään taivaaseen, vaan mielen toiminnan syvälliseen havainnointiin. Ja tästä on tutkittua näyttöä pilvin pimein: mindfulness, eli buddhalaisuudesta johdettu läsnäoloharjoitus, alentaa stressihormoneja, rauhoittaa hermostoa, parantaa unen laatua ja jopa kasvattaa aivorakenteita, jotka liittyvät keskittymiseen ja myötätuntoon.
Että jos jonkun näkemyksiä kannattaa kuunnella, niin ehkä juuri niiden, jotka ovat viettäneet vuosia hiljaisuudessa tutkien omaa mieltään. Eikä vain lukeneet yhdestä kirjasta, että älä ajattele pahaa, ettei joku kaikkivaltias suutu.
Ei tarvitse uskoa patsaisiin, eikä tarvitse luopua omastaan. Mutta olisi reilua edes tietää, mistä puhuu.Olet kovin kriittinen kristinuskon suhteen, mutta löyhä buddhalaisuuden suhteen.
Oletko sinä siis sitä mieltä, että ihmisen elämän tarkoitus on elää jossain temppelissä mietiskelemässä ja meditoimassa vain ?
No, ei se munkki juurikaan pahoja tekoja juurikaan tee silloin, mutta eipä tee mitään hyvääkään.
Onko siis ihmisen elämän tarkoitus vain meditoida jossain epäjumalan temppelissä ja syödä ja ulostaa ?
Sekö siis on ihmiselämän syvin tarkoitus ?
Ja ihan tiedoksesi sinulle se, että tv:stä tuli ohjelma, jossa buddhalaisuuteen hurahtanut suomalainen mies alkoi oppilaaksi ja liittyi joukkoon.
Mutta hän pettyi pahasti siihen toimintaan.
Siis oppilaat ja "aleman tason" munkit tekevät kaikki ikävät työt ja työt yleensäkin niiden "ylempien" puolesta, eli hierarkia ja nokkimisjärjestys oli rajua luokkaa tuon oppilaan mukaan.
Sinä kirjoitit myötätunnon lisääntymisestä, mutta tuo suomalainen oppilas taas törmäsi siellä suoraan ja selvään halveksuntaan.
Eli ne "ylemmän tason" saavuttaneet avoimesti halveksivat alemman tasolla olevia.
Enkä minä sitä yhtään ihmettele, sillä itse itsensä pyhittelyssä käy niin, että jos ja kun ihminen kuvittelee itse saavuttaneensa jotakin suurempaa, niin sehän lisää vain ylpeyttä ja paisuneisuutta ja siten halveksuntaa toisia "huonompia" kohtaan.
Ihan samoin se näet menee kristinuskoisten joukossa, jotka eivät alistu Jumalan lahja vanhurskauden alle, vaan kuten nuo buddhalaisetkin, yrittävät pystyttää omaa vanhurskauttaan, eli siis suomeksi yrittävät itse parannella itseään ylen pyhiksi ja hyviksi.
Eli tuollainen buddalaistenkin toiminta ja itse itsensä parantelu / pyhittely siis johtaa vain ylpeyteen ja se siis tuo mukanaan halveksunnan muita "huonompia" kohtaan.
Raamattu kertoo hyvin sen väärän sydämen astenteen tässä:
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Huomaa heti tuo ensimmäinen jae, jossa se väärä asenne paljastuu:
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kehottaa tutkimaan sanaa ja opettelemaan oikein jakamaan sen. Nyt elämme armon aikaa. Jeesus tempaa meidät, ja uskossa kuolleet, pian taivaaseen. Siellä käymme läpi Kristuksen tuomioistuimen, jossa saamme palkkioita tai jäämnme niitä ilman, sen mukaan, miten toimimme uskossa olomme aikana.
Antikristuksen aikana on erilainen pelastussuunnitelma. Silloin tosiaan täytyy omilla teoillaan pelastautua. Monet joutuvat kuolemaan kieltäytyessään pedon merkistä.
Viimeinen tuomio, jossa Jeesus erottelee vuohet ja lampaat, on vasta hänen tuhatvuotisen valtakuntansa jälkeen. Kirkon ajan uskovat eivät ole tuomiolla silloin. Tässä ajassa pelastumme yksin uskosta Jeesuksen vereen. Joka tässä ajassa luulee voivansa pelastautua omilla teoillaan, ei ole pelastunut.Puhut nyt itse itseäsi vastaan pahasti !
Ensinnäkin tämä on ihan pielessä:
" Antikristuksen aikana on erilainen pelastussuunnitelma. Silloin tosiaan täytyy omilla teoillaan pelastautua. Monet joutuvat kuolemaan kieltäytyessään pedon merkistä. "
Tuo omilla teoilla pelastuminen on täysin Raamatun ilmoitusta vastaan !
Ja sitten sinä itse kirjoitat itseäsi vastaan seuraavasti:
" Kirkon ajan uskovat eivät ole tuomiolla silloin. Tässä ajassa pelastumme yksin uskosta Jeesuksen vereen. Joka tässä ajassa luulee voivansa pelastautua omilla teoillaan, ei ole pelastunut. "
Siis tämä eritoten:
" Joka tässä ajassa luulee voivansa pelastautua omilla teoillaan, ei ole pelastunut. "
Eli nyt sinä siis sanoitkin, että itse et ole pelastunut, kun kerran edellä itse kirjoitit:
" Silloin tosiaan täytyy omilla teoillaan pelastautua "
Koskaan, siis koskaan ei kukaan pelastu omilla teoillaan !
Omavanhurskaudella ja omilla teoilla on aivan mahdotonta Raamatun mukaan pelastua !
- Anonyymi
Tämä on niin tyypillistä ja selvää. Pekele kääntää totuuden
ylösalaisin. Nyt se väittää tässä ketjussa, että uudestisyntyneet
uskovat elävät pelossa ja pelkäävät ennen kaikkea kuolemaa.
Pekele väittää, että uskovat elävät vangittuina uskon kahleisiin.
Ja uskosta osattomat ja varsinkin ateistit elävät vapaudessa
ilman mitään pelkoa.
Tämä on niin nurinkurista ettei tiedä itkeäkö vaiko nauraa tällaisille
valheille ja vääristelyille.
Uskon, että tällaisia väitteitä tekevä henkilö itsekin tietää,
että valehtelee, mutta täytyy valehdella koska hänen herransa
käskee niin tehdä. Onko se vapautta, että on pakko tehdä
pekeleen tekoja; kirjoittaa hänen viestejään tänne?
Ei sinun ole pakko totella vihtahousua. Jeesus on tullut
taivaasta alas Vapauttajaksesi, Mutta kelpaako Hän sinulle?
Vai tahdotko jatkaa pekeleen palvelijana hänen orjanaan?
Jumala, vielä tänä päivänä, kutsuu ihmisiä takaisin yhteyteensä
seuraamaan Häntä. Kenenkään ei enää ole pakko seurata
ja totella sitä toista. Käänny nyt jo Herran luo, sydämesi Hälle tuo,
niin Hän siirtää sinut uuteen elämään. Ristin luona onnen
saat, siellä taivas aukeaa. Synnin jäljet Jeesus poistaa verellään.
Jeesus voi sun pelastaa, elämäsi uudistaa. Hänen luonaan
tyyntyy kaipuu sydämen.
https://www.youtube.com/watch?v=upNKE24LQ3U&list=PLmdXIbyIlczp7jVxFp6-FDA5FWTadd1Bc&index=8
https://www.youtube.com/watch?v=YNe2f2JQV7M
Mvh J - K- Anonyymi
Nyt kyllä menee ns. "ylihengellisyyden" puolelle pahasti !
Ei siinä mitään perkeleitä, eikä vihtahousuja tarvita, jos uskosta osaton vain kertoo omia näkemyksiään näistä asioista.
Yritä sinä uskovaksi tunnustautuneena keskustella ilman noita "vihtahousu" juttuja, eli ihan asiallisesti ja vain aiheesta, siis näin:
1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
Siis sävyisyydellä, eikä riitaa haastaen ja "vihtahousuista" kirjoittaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kyllä menee ns. "ylihengellisyyden" puolelle pahasti !
Ei siinä mitään perkeleitä, eikä vihtahousuja tarvita, jos uskosta osaton vain kertoo omia näkemyksiään näistä asioista.
Yritä sinä uskovaksi tunnustautuneena keskustella ilman noita "vihtahousu" juttuja, eli ihan asiallisesti ja vain aiheesta, siis näin:
1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
Siis sävyisyydellä, eikä riitaa haastaen ja "vihtahousuista" kirjoittaen.Raamattu kehottaa paljastamaan paholaisen juonia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kehottaa paljastamaan paholaisen juonia.
Mutta miksi Herra Sebaot loi saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitieävänä tiesi tarkkaan kuinka tulee käymään, eli tiesi myös tämän kaikki juonittelut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kehottaa paljastamaan paholaisen juonia.
Tässä jatkuu sama toiminta, kuin edellä, ikävä kyllä.
Joten Mvh J - K !
Sinä itse olet väittänyt toimineesi niin evankelistana kuin myös opettajana.
Silloin sinun tulisi jo ymmärtää se, että uskosta osattoman kanssa on tyhmää ja turhaa ja hyödytöntä alkaa puhumaan "vihtahousuista" ja siitä, että perleke häntä vie ja johtaa.
Siis uskosta osaton ei usko Jumalaan, eikä yleensä henkiolentoihin, joten hänelle tuollaiset "vihtahousu" juttusi ovat tyhmiä ja jopa järjettömiä /älyttömiä, eikä tuollainen kirjoittelusi hyödytä mitään, vaan aiheuttaa vain vastareaktioita ja ongelmia.
Uskosta osattomalle tulee julistaa ilosanomaa !!!
Eli kertoa Jumalasta ja Hänen Rakkaudestaan ja Kristuksen ristintyöstä ja sen hyvästä vaikutuksesta ihmisessä ja tämän elämässä.
Mutta sinun ns. äärikarismaattisuutesi / ylihengellisyytesi vuoksi sinä keskityt nyt perkeleeseen ja näet hänen toimintaansa kaikkialla, jopa sielläkin missä sitä ei edes ole, vaan on kyse vain ihmisen omasta haluista ja niiden aiheuttamista toiminnasta.
Kirjoituksellasi sinä tavallaan korotat siis perkelettä ja hänen mahtiaan, eikä sen nyt noin tulisi mennä.
Sen sijaan uskovia tulee pyrkiä opastamaan ja opettamaan Hengellisissä asioissa.
Uskosta osatonta on ihan turhaa ja hyödytöntä ja voi olla jopa vahingollista noin "opettaa", sillä siten siis voidaan saada aikaan vahingollinen hylkimis reaktio, kun Hengellisiä asioita ymmärtämätön pitää tuon kautta uskovia ihan sekopäinä.
Eikä ole todellakaan mikään ihme se, että uskovia pidetään sekopäinä, jos ja kun harjoitetaan tuollaista äärikarismaattista / ylihengellistä julistusta.
Uskosta osattomalle tulee kertoa Jumalasta ja sovituksesta siltä tasolta, millä se uskosta osaton on, eikä uskosta osaton siis todellakaan usko vihtahousuihin ja siihen, että vihtahousu häntä itseään vie ja orjuuttaa.
Joten sinun omat kehumisesi evankelistana ja opettajana toimimisesta vaikuttavat näin ollen todella paksuilta valheilta, näin minun nähdäkseni ja tämän arviontini mukaan.
Sinulta siis puuttuu niin ymmärrys, kuin myös taidollisuus selvästikin ja Jumala ei aseta keskenkasvuisia Hengellisten aikuisten tehtäviin.
Siis ihan perus asia:
Uskosta osattoman kanssa ei tule taistella ja vääntää opillisista asioista ja keskustella / väitellä Hengellisistä asioista, joita tämä ei millään kykene käsittämään, vaan tälle tulee julistaa ilosanomaa.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. - Anonyymi
Sori !
Tuli kahteen kertaan, kun järjestelmä ilmoitti virheestä, ja kokeilin siksi uudestaan.
- Anonyymi
"JUURI NÄIN,USKONNOLLA LUODAAN ITSEÄ TUHOAVA YLIMINÄ"!!!
- Anonyymi
Olen aikoinaan elänyt "uskosta osattomana", tai vaikka uskoenkin, niin synnissä. Sitten kun tein parannuksen joistain varsin suurista, vääristä teoistani, on elämä ollut tasaisempaa.
En silti kuvittele olevani synnitön ja uskonelämäni onkin jatkuvassa parannuksessa, eli katumuksessa ja uskossa elämistä.- Anonyymi
Emme kuitenkaan omilla teoillamme pelastu. Olemme kaikki syntisiä. Pelastuminen on kertatapahtuma. Peruuttamaton. Jos pelastuksensa voisi menettää, me kaikki menettäisimme sen monta kertaa joka päivä. Saamme Jumalan elävän pyhän hengen sillä hetkellä, kun uskomme, että Jeesus sovitti kaikkien synnit verellään, ja otamme sen vastaan omalle kohdallemme.
Parannuksen tekeminen, repent, tarkoittaa sitä, että alamme nähdä itsemme Jumalan näkökulmasta; syntisinä, armoa tarvitsevina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme kuitenkaan omilla teoillamme pelastu. Olemme kaikki syntisiä. Pelastuminen on kertatapahtuma. Peruuttamaton. Jos pelastuksensa voisi menettää, me kaikki menettäisimme sen monta kertaa joka päivä. Saamme Jumalan elävän pyhän hengen sillä hetkellä, kun uskomme, että Jeesus sovitti kaikkien synnit verellään, ja otamme sen vastaan omalle kohdallemme.
Parannuksen tekeminen, repent, tarkoittaa sitä, että alamme nähdä itsemme Jumalan näkökulmasta; syntisinä, armoa tarvitsevina.Nyt meni pieleen, eli Raamatun selkeän opetuksen vastaisesti.
Ramatussa näet sanotaan näin:
1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
Ja laaja luopumus siis tapahtuu lopun ajassa:
2. Tessalonikalaiskirje 2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu
ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Eli kyllä ihminen voi omalta osaltaan purkaa "kihlauksensa" Kristuksen kanssa ja siten menettää pelastuksensa.
- Anonyymi
Pahinta uskossa luopumisessa olisi luopua muiden uskovien herjaamisesta, amerikan homoherjoista ja sotakiimasta.
Se ottaisi todella koville. - Anonyymi
Kyllähän Zeus-jumalan palvomisesta lupuminen ottaisi niin koville, etten edes aavistele mitä siitä seuraisi.
- Anonyymi
Ajattelet varmaankin aloittajana- oman onnesi seppänä, että maailma, mitä katselet on ja oli tässä.
Miksi se on täällä- tämä maailmankaikkeus? Minkä tarkoituksella, kenen halusta, mikä tuo halu on ytimenä. Tavallaan se avautuu historian kirjoituksista ja hoksauttaa minua, että olen matkalla.
On alku, ja on loppu. Siinäpä se on. Tätähän myös luomakunta kertoo.
Siksi myös edesmenneen puolisoni - rakkaussuhteessa ja nyt uudessa, elämä puhkeaa kukkaan. ts. Elämän puutarha- missä käyskentelen, se on matka.
Rakennanko puutarhani kauniiksi, omaltakohdin, ... elämä on matka- ja matkanteko.
Sitä elämässä kutsun tarkoitukseksi. Siitä päädyt sinun matkallasi, että etsit sitä tarkoitusta, se vaatii kontekstin, joka rakentaa sinulle tarkasteluusi vastausta.
Itselleni se on Usko- ja uskon kohde- Luoja- jossa tämä tarkoitukseni elää ja tässä on ideaalinen näköala---- matkaani--- että tämä maailma- maailmankaikkeus ei ole pysyvä, vaan luodaan Uusi- Uusi taivas ja maa.
Tämä entinen on katoavainen, johon en sittenkään rakenna täällä näkyväistä, siinä en näe sitä elämää- joka rakentaisi- ja käytän sanaa --- puutarha--- ehkä ymmärrät- miksi.
Sieltä löytyy tämä tarkoitus- jo täällä Hengen hedelmänä ja tuonpuoleissa ---Uudessa--- iankaikkisuus.. rakenne. Täällä olemme matkalla, jossa kyynelinkin kylvetään...
_Eli kosmoksen takana on suunnitelma- ja lähtee rakenteen viestissä- jo kirjoituksissa,
Alussa Jumala loi..... eli asiat tapahtuvat. Pitäisi nähdä esiripun taakse... sitähän etsit.
Tässä tullaan myös ajatukseen liittosuhteesta. tätä valottaa Messias, ihmiseksi syntynyt, ja näistä rakentuu matkaamme- tarkoitusperä. ts. Iankaikkisuuden näköala, sekä elämä- joka on Uudessa taivaassa ja maassa- lopullinen. Tämä matka, mitä täällä käydään, on matkantekoa, johon uskoo ja katsoo.
Elämänsuunnitelma. Näissä suhteissa, liittosuhteessa avautuu- missä olemme siunattuja myös matkan tälläpuolen. Tavallaan oppii tuntemaan luotuina --- LUOJA... Minä Olen.
Siksi Raamattu puhuu liitosta.
En usko - maailmanihmisillä olevan vastausta- matkalle, että kysyisin heiltä neuvoja- koska olen kasvanut Vapaa-ajattelijoiden kasvatustyönä ja nähnyt sen kuolleen elämän tarkoituksen. Kielletään tarkoituksen elämälle, ja sitä eivät tunne. Heillä ei ole Valoa.
Siksi maailma huutaa tuskaa- huumeet- lapsemme, nuoremme, aikuiset, ihmiskauppa, jne. jne. Se on maailmanvastaus, ongelmiin. Ota vaikka huumetta ja uutiset kertovat seuraukset, homma ei pelaa.
Mutta, käytännön sovellus elämälle, ja matkalle, on itse Jumala- Luoja- Messiaan seurassa, Vapahtajan, Jumalan Karitsan, jonka seuraamisesta löytää elämänvastauksen, sekä iankaikkisen elämän armolahjan....
Maailmankaikkeudella on tarkoitus. Se ei ole sellainen, mikä se nyt on. Tämä edeltää sitä, mikä on tulevaa, Se on sitä, mitä meille tarjotaan, korkeampaa- suurempaa -
Se ei ole kerrataan vielä, mikä on nyt, -- elän ja nautin--- mitä maailma tarjoaa. Se on pettävä perustus.
Mieti- kodistasi- tässä fyysisessä maailmassa. Olisiko se iankaikkisesti sitä, sitä elämää, mitä ja miten haluat elää? Ratsastan tuolla ajatuksella toisen ulottuvaan kotiin.
Jumalalle tarkoitettu koti, on se, jossa sinäkin olisit läsnäolevana paikalla.
Jos Hän ei ole tänään sinun kodissasi, millainen kotitekoinen kotisi sitten on.
materia, fyysisyys, mikä on pyhyys, miksi olet täällä, sielustasi kumpuavat teot, mitä lähimmäinen siitä saa kokea jne. Hmm..
Sielusi asumus- keho- on asuntosi anatomia. Sinun pyrkimyksesi suunta, siinäpä se. - Anonyymi
Jumalan Sanan on totuus, en voisi kuvitella eläväni muussa kuin totuudessa!
- Anonyymi
Sitten elät muinaisissa valheissa. Jumalaa ei ole eikä tule. Sori jos muuta luulit.
- Anonyymi
Pelkään hammaslääkäriin menoa, mutta kyllä hvetti nyt on vähän isompi pelko !
- Anonyymi
Turhempi ainakin.
- Anonyymi
Oon huomannut usein, että joillain Jeesus-uskovilla on tapana puhua meistä tavallisista tallaajista vähän silleen sääliksi. Ollaan kuulemma “uskosta osattomia”. Aivan kuin olisin jäänyt jostain ihme ja kumma -joululahjasta ilman. Vähän niin kuin että voi että, Markku-parka jäi tänä vuonna ilman legopalikoita ja iankaikkista elämää. On se surullista.
Siis ymmärrän, että tarkotetaan hyvää. Kai. Että joku oikeesti uskoo pelastavansa mut paholaisen grillijuhlilta. Mutta kun mulle se “uskon puute” ei oo mikään puute. Se on valinta. Vähän kuin että en juo viinaa, en harrasta postimerkkeilyä enkä pidä rusinoista pullassa. Ja jos joku siitä hermostuu, niin ehkä ne rusinat ei oo se suurin ongelma.
Joku kysyi multa kerran että eikö sua pelota, että joudut helvettiin? No ihan rehellisesti, ei. Mua pelottaa enemmän Kelan jonot, pyykinpesukoneen hajoaminen keskellä talvea ja se, että joku vielä tekee jatko-osan Titanicille.
Ja siis onhan tää uskonto muutenkin aika outo konsepti. Maailmankaikkeus on 13,8 miljardia vuotta vanha, mutta kaikki kuulemma meni pieleen vasta joskus tuhansia vuosia sitten, kun nainen nappasi väärän välipalan puusta. Ja nyt mun pitäis pyytää anteeksi, ettei mua huvita kumartaa näkymättömälle ukolle pilven päällä. Juu ei.
Sitä paitsi, oon ihan hyvä tyyppi ilman uskontoakin. En varasta, en tappele (paitsi netissä, ja silloinkin vaan passiivis-aggressiivisesti), en syö lapsia enkä potki mummoja. Mulla on sisäinen moraalikompassi, joka ei tarvi ohjausta pilvistä. Ei sitä tarvi pelotella ikuisella grillauksella, että jaksais käyttäytyä ihmisiksi.
Mutta eipä mulla oo mitään sitä vastaan, että joku uskoo. Jokainen tyylillään. Jotkut puhuu Jeesukselle, jotkut huonekasveille. Molemmat saa aikaan rauhaa ja sisäistä kasvua. Mutta voisitteko lopettaa sen säälivän katseen, kun kerron, että oon "uskosta osaton"? Koska oikeesti, musta tuntuu välillä, että te ootte omilla aivoilla ajattelusta osattomia.
Kiitos ja aamen (tai siis, kiitos ja hyvää päivää vaan)- Anonyymi
Hei !
Olen itse uskova ja käytän tuota ilmaisua "uskosta osaton", mutta siinä ei ole mitään negatiivista sävyä, niin vain sanon sen, että toinen on uskova ja toinen taas ei ole.
Niin ja olet oikeassa, se on ihan kunkin oma valinta, että etsiikö ja kokeeko tarvitsevansa Jumalaa avukseen vai ei ?
Ja sellaiselle ihmiselle, joka ei koe tarvitsevansa Jumalaa ja Hänen apuaan, eikä sovitusta ja vapautusta synneistään, on ihan turhaa tyrkyttää ilosanomaa.
Eräs uskova kerran kertoi tälläisen tarinan siitä, että miten se "uskosta osaton" toimii ja miksi, sekä sen, että milloin on hyödyllistä edes kertoa ilosanomasta.
Eli kuvitellaan oikein aurinkoinen ja kaunis päivä, kuten nyt on ollut ja ihmiset rannalla nauttivat täysin rinnoin kesästä.
No, joku tulee ja tarjoaa ihmisille pelastusrengasta ja varoittaa tosissaan hukkumisesta ja sen vaarasta.
No, ihmiset vain pitävät tuota pelastusrenkaan tarjoajaa ihan hulluna lähinnä, eikö totta ?
Mutta sitten onkin ihan toinen tilanne, eli ihminen / ihmiset ovat syvällä veden varassa ja myrskyää ja lainneet lyövät yli pään, ja silloin he huutavat ja anovat ja kipeästi kaipaisivat sitä pelastusrengasta pelastuakseen siitä hädästä.
Samoin siis on näissä uskon asioissa, eli jos ihminen kokee itse, että hänellä on kaikki hyvin ja hän on ihan "hyvä / kelpo ihminen", eikä synnit / omat väärät toimet häntä paina, niin eihän tuollainen ihminen mitään pelastusta / Jeesusta koe tarvitsevansa ja pitää ilosanoman julistajaa lähinnä sellaisena samankaltaisena hulluna, kuin tuossa pelastusrengas tapauksessa.
Mutta sitten jos ja kun ihminen näkeekin oikein oman pahuutensa ja syntinsä / pahat tekonsa ja ne alkavat ahdistaa, niin se ihminen itse hakeutuu sitä "pelastusrengasta", eli siis Jumalaa ja sovitusta / pelastusta / vapautusta kohti.
Eli silloin ei ilosanoman julistaja olekkaan, eikä näytäkkään ihan hullulta, vaan ihan päinvastoin ja siinä kohtaa se ilosanoma sitten kelpaakin sille ihmiselle todella halukkaasti.
Siksi meidän uskovien tulee olla valmiina vastaamaan , kun meiltä kysytään näistä asioista:
1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla
2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. - Anonyymi
Sulla on aika hyvä ulosanti, täytyy myöntää.
Ja se, että tunnut kertovan itsestäsi rehellisesti
teeskentelemättä jotakin, mitä et ole. Se on
kirjoituksessasi hyvää ja positiivista.
Ja tietenkin kirjoituksesi asiallisuus. Sitä ei
voi jättää mainitsematta.
Et haukkunut, et ainakaan paljon, ehkä vähän,
uskovia. Niin oli ihan kiva lukea tekstiäsi.
Jaksoin lukea alusta loppuun.
Sellaista asiallisuutta saa harvoin lukea,
anteeksi vain, "uskosta osattoman" teksteistä.
Mvh J - K
Uskosta osaton on pimeydessä, tässä maaimassa ilman jeesusta on elämän ulkopuolella, ikuisesti.
- Anonyymi
Nyt meni pieleen.
Jokaisella on mahdollisuus pelastua, eli uskosta osaton ei siis ole elämän ulkopuolella ikuisesti.
Lyhyen viestisi sanoma oli siis vääristynyt niin, että sen mukaan uskosta osaton ei voisikaan pelastua.
Hieman tarkkuutta kirjoitteluun, kiitos.
- Anonyymi
Matt.1:23 Katso, neitseen pitää raskaaksi tuleman ja synnyttämän Pojan, ja hänen nimensä pitää kutsuttaman Emmanuel: se on niin paljo sanottu; Jumala meidän kanssamme. Biblia (1776)
- Anonyymi
Jes.7:14 Sentähden antaa itse Herra teille merkin: katso, neitsy siittää ja synnyttää pojan, sen nimi pitää kutsuttaman Immanuel. Biblia (1776) Luuk.1:31.
- Anonyymi
On käsittämätönntä että tuo vuosituhansia sitten syntynyt myytti löytää kannattajiaan, vaikka tosiasiat osoittavat raamatun eri ihmisten vuosisatojen aikana kirjoittamaksi kokoelmaksi, eikä ole jumalan (olematon) sanomaa.
- Anonyymi
Muiden herjaaminen, amerikan homojenl herjaaminen sekä sotakiima pitävät uskossa kiinni vaikkka mitä muut höpöttävät.8
- Anonyymi
Miten muka ihminen voisi muka luopua homojen herjaamisesta tai intoilematta sodasta.
Siten usko on kiinni kuin tauti vaikkei olis menetys vaikka vähän hellittäisi tai muuttaisi suuntaa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949