Tarkoittaako Palestiinan itsenäisyyden tunnustaminen samalla Hamasin tunnustami?

Anonyymi-ap

Onko Hamas osa Palestiinaa ja onko Palestiina hyväksynyt Hamasin johtajakseen?
Paljon puhutaan - mistä oikein on kysymys?

86

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hamas terroristi Varastaa avustus ruuat ja ei anna niitä kuin Hamas-Terroristeille , alueen ihmiset kärsii sen takia nälästä, kun Hamas pitää avustukset vain itsellä,

• Anonyymi

Palestiinan tunnustamista voidaan harkita, kun palestiinalaiset ovat teloittaneet tai muutoin asianmukaisesti tuominneet kaikki Hamasin toimintaan kytkeytyvät henkilöt.

• Anonyymi

Palestiinan tunnustaminen tarkoittaisi Jeesuksen tunnustamista myös, Jeesushan oli palestiinalainen.

Kaikki eivät suinkaan kristittyjä, kuin Israelkaan ei ole.

• Anonyymi

En tunne miestä, sanoi Ketola Jeesusta.

• Anonyymi

Jeesus ei ole ollut oikeasti olemassa vaan Väinämöisen velipuoli

• Anonyymi

Toki saattaa joku Jeesus olla 'palestiinalainen' vaikkakin Mohammed taitaa olla yleisempi, latinalaisessa Amerikassa on paljon Jeesuksia ja Marioita, kyseessä ei kumminkaan ole sama joka on Uuden Testamentin pää henkilö Jeesus Kristus.

• Anonyymi

Tietysti. Googleta.
      Hamasilla on sotilaallinen siipi, mitä ei yleisesti hyväksytä. Se taistelee Israelin valloitusta vastaan. Se ei ole koko Hamas, aivan kuten Gazakaan ei ole koko Palestiina. Gaza on vain pieni osa sitä.
      Hamas toimii vain Gazassa.

• Anonyymi

Ei Hamas mitään taistele. Härnää se vain Israelia, joka sitten tämän seurauksena valloittaa lisää alueita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Hamas mitään taistele. Härnää se vain Israelia, joka sitten tämän seurauksena valloittaa lisää alueita.

Kuulostaa siltä että Israel on jo valloittanut Libanonin, Syyrian ja Jordanian koska vain valtioita tai niiden alueita valloitetaan, kuten nyt Venäjä kokoaika Ukrainaa. Väitteesi tarvitsee nyt tulkkia, voisitko jotenkin suomentaa mitä tarkoitat.

• Anonyymi

Palestiinan tunnustaminen ei tarkoita mitään
      mutta Palestiinan itsenäisyys tarkoittaisi että Putin rakennuttaisi
      rannikon täyteen sotilastukikohtia häiriköimään Välimerta ja Italian
      ja Ranskan ja siten EU:n rantaviivaa

Israel ei uskaltaisi hyökätä venäläiseen tukikohtaan ja arabit eivät pysty
      joten tilanne olisi vallan kamala

Nyt on kerättävä voivat venäläisten lopulliseen ulostamiseen piilopaikoistaan
      Syyriasta ja Syyrian länsimaalaistaminen venäläisvastaiseksi alueeksi

Mitään Gazan valtiota ei tarvita

• Anonyymi

On se kamalaa kun aikuiset ihmiset eivöt voi keskustella asioita vaan on sodittava ja tapettava viattomia ihmisiä . Ja ne on aina miehiä jotka päättävät tälläisistä asiosta
        Moni lapsi jää ilman isää , moni vaimo menettää puoloåisonsa moni äiti menettää poikansa . Silti vaan jatkavat . Mitä se kertoo ihmisistä

• Anonyymi

Gazan asukkaat hyväksytään pakolaisena Suomeen luki jossain uutisessa.

• Anonyymi

Gazan pakolaiset ja muut islamilaiset ja ortodokivenäläiset on YK:n perus kirjan mukaan
        ilman muuta hyväksyttävä asumaan kaupunkeihin joissa on riittävät palvelut

• Anonyymi

Ihanaa saadaan sitä Ruotsin meininkiä meille taas.

• Anonyymi

Kyllä Hamas on kiinteä osa sitä 'palestiina'. Sen 'palestiinan' tunnustaminen tarkoittaa sitoutumista muslimien agendaan Israel pois kartalta ja kalifaatti sen tilalle.

• Anonyymi

Ei ole. Hamas on terroristijärjestö ja on eri asia, kuin Palestiina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole. Hamas on terroristijärjestö ja on eri asia, kuin Palestiina.

Se palestiina ei ole valtio koska palestiinalaiset ovat siitä itse kieltäytyneet joka johtuu siitä että niiden on ensin valloitettava Israel ja juutalaiskysymyksen lopullinen ratkaisu. Vasta tämän jälkeen he voivat perustaa sen islamilaisen kalifaatin palestiinan joka on jo etukäteen tunnustettu yli 150 valtion voimin optimisteja kun ovat ja luottavaisia sen Allahin apuun, mutta aivan turhaan. Se muslimien jumala Alla saattaa olla ehkä iso.. ja luultavasti lihava, kun kerta ne sitä Allahu akbaria kailottaa vähän joka paikassa. Mutta Kaikkivaltias Jumala se ei ole. On vain yksi Kaikkivaltias kolmiyhteinen Jumala taivaan ja maan, sekä näkyväisten että näkymättömien Luoja ja Hän on antanut turvatakuun Israelille, mikään muu kansakunta ei ole saanut vastaavaa turvatakuuta. Tästä johtuen muslimien, vasemmistolaisten ja kansallissosialistien aikeet pyyhkiä Israel kansakuntien luvusta ovat aivan turhia, ei se onnistu. Juutalaiset ovat palanneet historialliseen kotimaahansa pysyvästi. Jumalan sanaa:

4 Sillä Gassa on oleva hyljätty ja Askelon autio, Asdod ajetaan pois keskipäivällä, ja Ekron hävitetään.
        5 Voi meren rannikon asukkaita, kreettien kansaa! Herran sana on teitä vastaan, Kanaan, filistealaisten maa; ja minä hävitän sinut asujattomaksi.
        6 Ja meren rannikko on oleva laitumina, joilla on paimenten vesikuoppia ja lammastarhoja.
        7 Ja rannikko joutuu Juudan heimon jäännökselle. Siellä he laiduntavat; Askelonin huoneisiin he asettuvat makaamaan illoin. Sillä Herra, heidän Jumalansa, on pitävä heistä huolen ja kääntävä heidän kohtalonsa.
        8 Minä olen kuullut Mooabin häväistykset ja ammonilaisten pilkat, joilla he ovat häväisseet minun kansaani ja ylvästelleet sen aluetta vastaan.
        9 Sentähden, niin totta kuin minä elän, sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, on Mooab tuleva Sodoman kaltaiseksi ja ammonilaiset Gomorran kaltaisiksi, nokkospehkojen maaksi, suolakuopaksi, autioksi iankaikkisesti. Jääneet minun kansastani ryöstävät heitä, ja minun kansakuntani jäännökset ottavat heidät perintöosaksensa.
        10 Tämä tulee heille heidän ylpeydestään, siitä, että ovat herjanneet, ovat ylvästelleet Herran Sebaotin kansaa vastaan.

Palestiinalaiset ovat valinneet kohtalonsa, ei sitä vältellä voi, he ovat valinneet kuoleman elämän sijaan, kirouksen siunauksen sijaan, he itse sanovat rakastavansa kuolemaa.

4 Ja hän sanoi tälle: "Juokse, puhu tälle nuorukaiselle ja sano: Jerusalem on oleva muuriton paikkakunta, sillä niin paljon siinä on ihmisiä ja eläimiä.
        5 Mutta minä olen oleva, sanoo Herra, tulimuuri sen ympärillä ja kunnia sen keskellä.
        6 Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.
        7 Voi, Siion, pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona!
        8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
        9 Sillä katso, minä heilutan kättäni heitä vastaan, ja he joutuvat orjiensa saaliiksi. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut.
        10 Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra.
        11 Sinä päivänä liittyy paljon pakanakansoja Herraan, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun tykösi.

2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
        3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
        4 Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
        5 Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa".
        6 Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa.
        Sekä
        9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.

Kansalaiset, nouskaa vastarintaan, vasemmisto-islam tuo kirouksen jumalattomuudellaan maahamme jonka olemme Jumalalta saanut meidän asuttavaksemme. Jos äänestätte jumalattomat hallitsemaan teitä, niin huomatkaa: Jumala ei ole antanu turvatakuita Suomelle, se mitä he aikovat tehdä Israelille, se kohtaa Suomea.

Tehkää siis parannus kun se on vielä mahdollista, kääntykää pahoilta teiltänne että saatte elää. Uskokaa Jeesukseen Kristukseen ja uskokaa evankeliumi sillä ei ole Jumalalle mieleen jumalattoman kuolema, vaan että jumalaton kääntyis, että Hän armahtaisi.

• Anonyymi

Palestiinan kansa on olemassa ilman mitään oikeuksia omaan maahan jota Israel miehittää..
      Onko Putinilla oikeutta miehittää osaa Ukrainaa, hyväksyttekö miehityksen.

• Anonyymi

Oliko Hitler oikealla asialla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko Hitler oikealla asialla?

Johdattiko Mooses israelilaiset Egyptistä?

• Anonyymi

Aivan samanlaiset oikeudet palestiinalaisilla perustaa kalifaattinsa vaikka Suomen tilalle jota Suomi nyt miehittää jos palestiinalaiset päättävät niin. Meillä vasemmistolaiset luovuttavat maamme palestiinalaisille islamilaista kalifaattia varten.

• Anonyymi

Suomi miehittää palestiinaa, eikä anna heille omaa valtiotaan.

• Anonyymi

Samalla vois tunnustaa tiibetin ,mongolian,kurdistanin ym..

• Anonyymi

Ja varmasti pitäisikin.

• Anonyymi

Suomen on paras pysyä poissa rettelöjutuista.

• Anonyymi

Venäjä lukee naapurimaat etupiirikseen. On kai jonkinasteinen ilmaisu tästä Venäjän perustuslaissa.
        Voiko Nato-maa olla Venäjälle ystävämielinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjä lukee naapurimaat etupiirikseen. On kai jonkinasteinen ilmaisu tästä Venäjän perustuslaissa.
        Voiko Nato-maa olla Venäjälle ystävämielinen?

On kai...tai sitten ehkä ei...ei kun en mä tiedä...

• Anonyymi

Mitään ei saavuteta tunnustamalla, sama terrori jatkuu, sen tietää jokainen. Palestiinalaiset ei halua rauhaa.

• Anonyymi

Mitä hlvt:ä hourit? Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hlvt:ä hourit? Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?

Miksi raivoat totuuden edessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi raivoat totuuden edessä?

Sinä(kään) et tiedä totuudesta yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä(kään) et tiedä totuudesta yhtään mitään.

Sinulla on oma totuutesi joka on sama kuin vasemmistolla ja sinimustilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on oma totuutesi joka on sama kuin vasemmistolla ja sinimustilla.

Mulla ei ole, siis en kannata mitään poliittista väriä. Politikointi on syvältä suolesta.

• Anonyymi

Pieni osa suomen kansaa ei välitä tunnustaa Palestiinan valtiota, meidän odotettava että hallitus vaihtuu niin sitten suomikin on mukana tunnustamassa,

Että pitää olla sitten ilkeitä ihmisiä suomessa.

• Anonyymi

Se islamilaisen palestiinan tunnustaminen Israelin valtion paikalle joka ei onnistu mutta on naula Suomen arkkuun pantavaksi ei Israelin, palestiinalaiset saavat saavat sen itse minkä ovat vannoneet tekevänsä juutalaisille, Hamas käänsi 07.10.2023 palestiinalaisten viimeisen sivun heidän lyhyessä 37 vuotisen historian kirjassa.

• Anonyymi

No niin on, vasemmistolaiset ovat sen verta ilikeitä ihimisiä että kaikki suomalaiset pääsevät Suomestaan eroon eikä Israel omasta maastaan ja valtiostaan.

• Anonyymi

Absolitily

Not.

=DW=

• Anonyymi

Venäjä haluaa sotilastukikohtia Välimerelle eri paikkoihin jotta se voi häiriköidä liikennettä ja lentoja ajelemalla laivoilla ja hävittäjillä zigzagia Euroopan kulkureitellä
      Sotkea ja luoda kaaosta

Islam ja arabit ovat Eurooppa-vihamielisiä ja Israel ajaa nyt ne Gazasta ja rauhoittaa alueen jolloin Kreml ei pääse kiinni sotilastukikohtiin

• Anonyymi

Venäläisten jatkuva lentoliikenteen kyberhäiriköinti ja lentokoneiden ilmatilan loukkaukset johtaa vielä katastrofiin.

• Anonyymi

Pääuutinen Suomessakin on Palestiinan tunnustaminen. Ei meillä ole muita murheita!!

• Anonyymi

Sen jälkeen niitä piisaa niin paljon ettemme selviä kansakuntana.

• Anonyymi

Yle ja hesari pulppuaa Palestiinan tunnustamista jatkuvasti,alan olla kurkkua myöten täynnä, tuota sosialistien propakointia .

• Anonyymi

Huomiotavaa myös Saksa ei tunnusta.

• Anonyymi

Mitä haittaa tunnustamisesta, ei siitä ole hyötyä että kansanmurha päättyisi, tunnustamalla haluaisi lopettaa tappamisen, kieltämällä haluat sen jatkuvan.

• Anonyymi

Etkai kuvittele et palestiinalaisterrori loppuu tunnustamiseen?

• Anonyymi

Ei se kansanmurha siihen pääty, Hamas käänsi viimeisen sivun palestiinalaisten lyhyessä historian kirjassa. Nythän sen islamilainen palestiina kalifaatti Israelin paikalla on 37 vuotta vanha.

• Anonyymi

Mitä haittaa tunnustamisesta, ei siitä ole hyötyä että kansanmurha päättyisi, tunnustamalla haluaisi lopettaa tap

eihän kansanmurhaa voida estää Gazassa
      vaan vain tuhoamalla Venäjän keskusjohto Kreml ja Moskova

Gaza on sivujuonne jolla estetään Venäjän pääsy Välimerelle kun sillä ei ole
      liittolaisia. Edellyttää että Trump ja Israel tuhoavat myös Syyrian
      niin että Venäjän kaksi sotilastukikohtaa ajetaan maan tasalle
      tai sitten Syyrian johto teloitetaan

• Anonyymi

Huomiotavaa myös Saksa ei tunnusta

joo siis Suomi ja Saksa ovat olemassa vain USAn ydinasepelotteen takia
        eli molempien maiden on keskusteltava Trumpin kanssa että teemme kuten
        hän haluaa

Kreml hyökkää heti jos USAn ydinasepelote katoaa Suomen ja Saksan päältä

• Anonyymi

Selvä, ydinsota ja ydintalvi, eikö vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvä, ydinsota ja ydintalvi, eikö vaan.

niin jos luulet että Putin pelkää drooneja ja tykistöä ja miljoonan miehen menetystä
        niin
        voin kertoa ei pelkää
        ja se tulee sieltä ellei risteilyohjusisku osu Punaiselle torille sen jälkeen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin jos luulet että Putin pelkää drooneja ja tykistöä ja miljoonan miehen menetystä
        niin
        voin kertoa ei pelkää
        ja se tulee sieltä ellei risteilyohjusisku osu Punaiselle torille sen jälkeen

Diktatuuri kaatuu...

• Anonyymi

Britit syyllisiä Israelin valtion syntyyn, nyt tuomitsee Gazan kansanmurhan.

• Anonyymi

Syyllisiä? höh.

• Anonyymi

Eikä ole vaan Kansainliitto joka perusti 24.07.1922 Israelin ja Jordanian Palestiinaan siten että Israel sai 23% tontin, Jordania 77% ja brittilä sai mandaatin. Britit hoitivat tyystin väärin duuninsa, heti aluksi se tekaisi Israelin nimeksi Palestiinan jolla nimellä se oli Israelin itsenäistymiseen asti 14.05.1948, Jordania itsenäistyi 1946.

Britit ovat syyllisiä nykyiseen ongelmaan, se lahjoitti Israelin alueesta Golanin Syyrialle, seuraavaksi pienet kiintiöt juutalaisten paluumuutolle historialliseen kotimaahansa, arabeille avoimet ovet Israelin tontille ja nämä laittomat arabisiirtolaiset perustivat laittomia siirtokuntiaan tukikohdiksi jihadisteille Israelin maan valloittamiseksi islamiin. Brittien tarkoituksena oli väestönvaihto ja onnistui siinä, Israelin demografia muuttui niin että maahan syntyi arabi enemmistö.

Jihadistit aloittivat pian operaationsa mandatoryn katsellessa pilviä, kuunnellen linnun laulua ja hörppiessä kello viiden teetä. Yli 20 juutalaisten kibbutsia sai täsmälleen saman kuin 07.10.2023 äärimmäisellä raakuudella aseistettujen jihadistien käsissä. Britit päättivät tehdä kahdenvaltion ratkaisun ja toimitti Peel komission tehtävää suorittamaan 1937. Juutalaiset hyväksyivät jakopäätöksen ja arabit kieltäytyivät koska juutalaisille jäisi vielä maata Israelissa.

Britit editoivat hieman kahdenvaltion ratkaisuaan ja toimitti seuraavana vuonna Woodhead komission tehtäväänsä, mutta tulos oli sama juutalaiset hyväksyivät sen ja arabit kieltäytyivät uusista kahdenvaltion ratkaisuista. WWII jälkeen 1947 britit vehkeilivät YK välikätenään Juudean ja Samarian arabiterritorioksi jonka juutalaiset hyväksyivät ja arabit kieltäytyivät jälleen omasta valtiostaan koska juutalaisille jäisi vielä maata Israelissa, se oli kaikki tai ei mitään päätös.

14.05.1948 juutalaisille tuli totuuden hetki kun viiden arabinaan armeijat vyöryivät rajan yli valloittamaan islamille Israelin valtion Allahu akbar älämölön säestyksellä. Allah oli ehkä taivaallisella riukusysteemillä hätäistunnossa eikä se profeetta Mohammad taaskaan ollut tehtävänsä tasalla ja Allah oli sitten ilman paperia kuittausta varten. Ehkä Allah nakkasi ukon Helevettiin näpit haram 72 taivaallisen iki impyen seasta, loppuu se vehtaaminen.

Oli niin tai näin Jordan valloitti laittomasti Juudean ja Samarian, anneksoi ne ja vaihtoi nimet 'länsirannaksi' sekä asiaankuuluvasti juutalaisten kansanmurhan, Jordania räjäytti yli 50 synagogaa ja hautausmailta kivet sepeliksi tienpohjiksi, Egypti miehitti Gazan. Koska Israelia arabit eivät saaneet vallattua ja alueella oli laittomia arabi siirtolaisia n. 600000, niin heiltä kansalaisuudet pois joten heistä syntyi palestiinan pakolaiset, brittien Israelille vaihtaman nimen Palestiinan mukaan.

YK perusti vain näitä arabeja varten oman erikoisen UNRWA organisaation joka jatkuu sukupolvesta toiseen ja asettaa nämä arabit ylivoimaisesti etuoikeutetuimmaksi väestöksi kaikista maailman kansoista. Arabien laiton miehitys Israelin maakunnissa kesti 19 vuotta vuoden 1967 Kuudenpäivän sotaa kun Israel hääti miehittäjät sekä valloitti Egyptiltä Siinain niemimaan mutta vaihtoi sen rauhaan Egyptin kanssa.

Neuvostoliitto tuomitsi laittomaksi arabimiehityksen päättymisen Israelin maakunnissa, kv. vasemmistossa se jatkuu vaikka NL keikahti. Arabiliitto perusti 1964 PLO järjestön jonka johtajaksi tuli Moskovan mies Yassir Arafat, patologinen valehtelija joka tunsi kommunismin perusteet, hän tekaisi laittomista arabisiirtolaisista narratiivin 'sorretun palestiinan kansan jolta siionistit olivat varastaneet maat ja ajaneet pakolaisiksi omassa maassaan sekä oman historiansa', tämä narratiivi toistuu kaikkialla maailmalla hieman eri versioina.

Arafat julisti laittomasti itsenäisen islamilaisen kalifaatin brittien tekaisemalla nimellä Palestiinan Israelin valtion paikalle rajoja myöten. Tämän laittoman kalifaatin palestiinan ovat tunnustaneet kaikki islamilaiset ja vasemmistolaisten hallitsemat valtiot joita on nyt yli 150 mutta monet arabiöljyllä ja rahalla voideltuna ja nyt loputkin lepytelläkseen suurta vasemmisto-muslimi koalition kiristyksen uhrina terrorin uhalla.

Tämän palestiinan historian viimeisen lehden Hamas käänsi 07.10.2023 ja sinetöi sen massiivisella terrori iskullaan. Israelin PM Netanjahu tästä johtuen sanoi ettei palestiinaa perusteta Jordan joen länsipuolelle, Sen Kahdenvaltion ratkaisun Hamas siis kuoppasi ja syvälle ja samalla kaikki toiveet rauhasta. Hamasin aloittamalla sodalla on vain yksi lopputulema ja palestiinan tunnustaneet yli 150 valtiota saavat vastaanottaa palestiinalaiset kunniakansalaisensa.

Se kansanmurha jota palestiinalaiset ovat vannoneet juutalaisille kohtaakin heitä itseään sillä uhalla jos he eivät heti häivy Israelin tontilta. Siltä varalta on perustettu koalitio jossa on jo seuraavat valtiot Britannia, Ranska, Espanja, Tanska, Islanti, Norja ja Saudi-Arabia, joista Tanska käänsi palttoonsa nurin, tämä on ensimmäinen askel YK reorganisoidulle UNIFIL armeijalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä ole vaan Kansainliitto joka perusti 24.07.1922 Israelin ja Jordanian Palestiinaan siten että Israel sai 23% tontin, Jordania 77% ja brittilä sai mandaatin. Britit hoitivat tyystin väärin duuninsa, heti aluksi se tekaisi Israelin nimeksi Palestiinan jolla nimellä se oli Israelin itsenäistymiseen asti 14.05.1948, Jordania itsenäistyi 1946.

Britit ovat syyllisiä nykyiseen ongelmaan, se lahjoitti Israelin alueesta Golanin Syyrialle, seuraavaksi pienet kiintiöt juutalaisten paluumuutolle historialliseen kotimaahansa, arabeille avoimet ovet Israelin tontille ja nämä laittomat arabisiirtolaiset perustivat laittomia siirtokuntiaan tukikohdiksi jihadisteille Israelin maan valloittamiseksi islamiin. Brittien tarkoituksena oli väestönvaihto ja onnistui siinä, Israelin demografia muuttui niin että maahan syntyi arabi enemmistö.

Jihadistit aloittivat pian operaationsa mandatoryn katsellessa pilviä, kuunnellen linnun laulua ja hörppiessä kello viiden teetä. Yli 20 juutalaisten kibbutsia sai täsmälleen saman kuin 07.10.2023 äärimmäisellä raakuudella aseistettujen jihadistien käsissä. Britit päättivät tehdä kahdenvaltion ratkaisun ja toimitti Peel komission tehtävää suorittamaan 1937. Juutalaiset hyväksyivät jakopäätöksen ja arabit kieltäytyivät koska juutalaisille jäisi vielä maata Israelissa.

Britit editoivat hieman kahdenvaltion ratkaisuaan ja toimitti seuraavana vuonna Woodhead komission tehtäväänsä, mutta tulos oli sama juutalaiset hyväksyivät sen ja arabit kieltäytyivät uusista kahdenvaltion ratkaisuista. WWII jälkeen 1947 britit vehkeilivät YK välikätenään Juudean ja Samarian arabiterritorioksi jonka juutalaiset hyväksyivät ja arabit kieltäytyivät jälleen omasta valtiostaan koska juutalaisille jäisi vielä maata Israelissa, se oli kaikki tai ei mitään päätös.

14.05.1948 juutalaisille tuli totuuden hetki kun viiden arabinaan armeijat vyöryivät rajan yli valloittamaan islamille Israelin valtion Allahu akbar älämölön säestyksellä. Allah oli ehkä taivaallisella riukusysteemillä hätäistunnossa eikä se profeetta Mohammad taaskaan ollut tehtävänsä tasalla ja Allah oli sitten ilman paperia kuittausta varten. Ehkä Allah nakkasi ukon Helevettiin näpit haram 72 taivaallisen iki impyen seasta, loppuu se vehtaaminen.

Oli niin tai näin Jordan valloitti laittomasti Juudean ja Samarian, anneksoi ne ja vaihtoi nimet 'länsirannaksi' sekä asiaankuuluvasti juutalaisten kansanmurhan, Jordania räjäytti yli 50 synagogaa ja hautausmailta kivet sepeliksi tienpohjiksi, Egypti miehitti Gazan. Koska Israelia arabit eivät saaneet vallattua ja alueella oli laittomia arabi siirtolaisia n. 600000, niin heiltä kansalaisuudet pois joten heistä syntyi palestiinan pakolaiset, brittien Israelille vaihtaman nimen Palestiinan mukaan.

YK perusti vain näitä arabeja varten oman erikoisen UNRWA organisaation joka jatkuu sukupolvesta toiseen ja asettaa nämä arabit ylivoimaisesti etuoikeutetuimmaksi väestöksi kaikista maailman kansoista. Arabien laiton miehitys Israelin maakunnissa kesti 19 vuotta vuoden 1967 Kuudenpäivän sotaa kun Israel hääti miehittäjät sekä valloitti Egyptiltä Siinain niemimaan mutta vaihtoi sen rauhaan Egyptin kanssa.

Neuvostoliitto tuomitsi laittomaksi arabimiehityksen päättymisen Israelin maakunnissa, kv. vasemmistossa se jatkuu vaikka NL keikahti. Arabiliitto perusti 1964 PLO järjestön jonka johtajaksi tuli Moskovan mies Yassir Arafat, patologinen valehtelija joka tunsi kommunismin perusteet, hän tekaisi laittomista arabisiirtolaisista narratiivin 'sorretun palestiinan kansan jolta siionistit olivat varastaneet maat ja ajaneet pakolaisiksi omassa maassaan sekä oman historiansa', tämä narratiivi toistuu kaikkialla maailmalla hieman eri versioina.

Arafat julisti laittomasti itsenäisen islamilaisen kalifaatin brittien tekaisemalla nimellä Palestiinan Israelin valtion paikalle rajoja myöten. Tämän laittoman kalifaatin palestiinan ovat tunnustaneet kaikki islamilaiset ja vasemmistolaisten hallitsemat valtiot joita on nyt yli 150 mutta monet arabiöljyllä ja rahalla voideltuna ja nyt loputkin lepytelläkseen suurta vasemmisto-muslimi koalition kiristyksen uhrina terrorin uhalla.

Tämän palestiinan historian viimeisen lehden Hamas käänsi 07.10.2023 ja sinetöi sen massiivisella terrori iskullaan. Israelin PM Netanjahu tästä johtuen sanoi ettei palestiinaa perusteta Jordan joen länsipuolelle, Sen Kahdenvaltion ratkaisun Hamas siis kuoppasi ja syvälle ja samalla kaikki toiveet rauhasta. Hamasin aloittamalla sodalla on vain yksi lopputulema ja palestiinan tunnustaneet yli 150 valtiota saavat vastaanottaa palestiinalaiset kunniakansalaisensa.

Se kansanmurha jota palestiinalaiset ovat vannoneet juutalaisille kohtaakin heitä itseään sillä uhalla jos he eivät heti häivy Israelin tontilta. Siltä varalta on perustettu koalitio jossa on jo seuraavat valtiot Britannia, Ranska, Espanja, Tanska, Islanti, Norja ja Saudi-Arabia, joista Tanska käänsi palttoonsa nurin, tämä on ensimmäinen askel YK reorganisoidulle UNIFIL armeijalle.

Selvä.

• Palestiinan valtion tunnustaminen ei takaa sen valtion syntymistä, ei niin kauan kuin äärioikeistolainen Netanjahun on vallassa. Palestiinan valtion syntymiseen ei tarvita Hamasia, joku ratkaisu olisi hyvä löytyä niille 5-miljoonalle Palestiinalaiselle, kukaan ei hyväksy että tappaminen ratkaisisi, ei 5-miljoonaa ihmistä voi pyyhkäistä olemattomiin.

• Anonyymi

Eikös niitä oo ku vaan puolet siitä viijestä? Ratkasuhan tähän ois että jokkaine sen palestiinan tunnustanneet valtijot saapi ne kunnijakansalaasesa ommaan maahasa. Se tekkee enämpi ku 16600 jokkaista kohen.

• Anonyymi

Palestiina siis tarkoittaa roomalaisajalla näitä juutalaisia jotka asuivat siellä
      Juliaanisen suvun hallitessa

Roomalaiset kävivä juutalaisten kanssa taisteluja ja tuhosivat Jerusalemin temppelin
      eli niihin aikoihin kun matteusmarkusluukasjohannes -evankeliumit kirjoitettiin
      vähän näiden kirjoitusta ennen

islamia ei oltu vielä keksitty palestiinassa eikä arabirosvoja siellä näkynyt
      sen jälkeen Egypti oli kristitty myös kun Konstantinus oli keisari alueella

eli islamilaiset ovat roistoja ja miehittäjiä jotka nyt ajetaan pois juutalaisten ja roomalaisten maasta

• Anonyymi

Palestiinasta on tullut pakkomielle! Varmasti suomenkin politikot menettäneet yöunensakin kun tunnustaminen tökkäsi.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Ovatko Netanjahun kannattajat tyytyväisisiä kun Palestiinalaista on tapettu, okei haudatkaa pommittakaa heidät, se on on tarkoitus ettei ole viittä miljoonaa Palestiinalaista.

• Anonyymi

Eikös jo aikaisemmin ehdotettu kahta valtiota, kuka hän nyt olikaan joka ehdotti.

Silloin se Arafat ei suostunut.
        Tutustuin aikoinani tähän asiaan ja huomasin, että Arafat valehteli.

Jos ihminen valehtelee, niin siitä voi päätellä paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös jo aikaisemmin ehdotettu kahta valtiota, kuka hän nyt olikaan joka ehdotti.

Joo ihmettelen. Arafat oli rationaalinen insinööri jolla oli rakennustoimisto Kuwaitissa ja antoi tilaisuuden mennä
        ohi. Muistan tilanteen hyvin

Arafatin diplomityön nimeä ei tiedetä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arafat oli terroristi, mutta ymmärsi sentään jotain, ja osasi olla myös rauhan asialla, mutta Hamasin tukemat palestiinalaiset, koska he tulevat rauhan asialle?

• Anonyymi

Ompahan sulla hurjat jutut, onko sulla kaikki ok?

• Anonyymi

Palestiinalaisella tarkoitetaan noin vuonna nolla roomalaista joka asui Juudeassa ja Samariassa aikana

jolloin Egypti oli kristitty ja kreikkalainen

Sieltä sitten kristinusko 300 vuotta myöhemmin tuli maailmanuskonnoksi

Islam syntyi noin 600 ja ne alkoivat heti ahdistella kristittyjä ja tästä
      100 vuotta myöhemmin hyökkäsivät Eurooppaan Espanjassas
      josta alkoi niiden harjoittama miehitys, noin vuonna 1500 muslimit karkoitettiin
      Euroopan länsiosista LUOJAN KIITOS ja myöhemmin puolalaisten unkarilaisten
      ja Martin Lutherin avulla myös itä-Eurooppa pelastui niiden sorrolta

Nyt Israel vapauttaa Gazan venäläisten uhasta. Jäljellä on vielä pari Kremlin
      tukikohtaa Syyriassa jotka on pantava maan tasalle. Suhtaudun luottavaisesti
      että Israel tekee vähitellen sen myös ja näin Välimeri on vapa kremliläistä
      raakalaisista

• Anonyymi

Islamistit ei sopeudu läntiseen elämään.

• Anonyymi

Pelkkää hössötystä kaikki on vaan turhaa, elleivät Israel ja Yhdysvallat toisin päätä.

Tuppuraisen kiihkoilu on hölmöä katseltavaa .

• Anonyymi

Trump on antanut Suomelle luvan tuhota venläisten aseet laivat ja lentokoneet
        amerikkalaisaseilla

se on tärkeää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trump on antanut Suomelle luvan tuhota venläisten aseet laivat ja lentokoneet
        amerikkalaisaseilla

se on tärkeää

Se voi huomenna olla eri mieltä, nukkuu yön yli kuin ent. poliitikko.

• Anonyymi

Suomi ei pilaa asekauppojaan turhilla tunnustuksilla.
      Hyvä niin.

• Anonyymi

Tunnusti tai ei, niiin asekaupat olisi pitänyt keskeyttää jo ajat sitten. Aivan heti, kun B.N. aloitti tuhoamisen eli kansanmurhan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnusti tai ei, niiin asekaupat olisi pitänyt keskeyttää jo ajat sitten. Aivan heti, kun B.N. aloitti tuhoamisen eli kansanmurhan.

Hamas murhaa kansaa, ei Israel.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pönttö ainoastaan hölisee tuommosta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pönttö ainoastaan hölisee tuommosta!

"Pönttö" olet itse, jos taju ei lennä sen vertaa. Aivan stanan surullista, että sitä prkl:n pönttöä B.N.:ta ei saada järjestykseen, liekaan ja linnaan. Putlerin kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pönttö" olet itse, jos taju ei lennä sen vertaa. Aivan stanan surullista, että sitä prkl:n pönttöä B.N.:ta ei saada järjestykseen, liekaan ja linnaan. Putlerin kanssa.

Kyllä on sikamaista syyttää itseään puolustavaa maata terroristeja vastaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on sikamaista syyttää itseään puolustavaa maata terroristeja vastaan!

Vielä paaaaljon sikamaisempaa, jos ihminen ei ymmärrä, mistä oikeasti on kyse. Se sika siellä ei puolusta mitään muuta kuin omaa naamaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä paaaaljon sikamaisempaa, jos ihminen ei ymmärrä, mistä oikeasti on kyse. Se sika siellä ei puolusta mitään muuta kuin omaa naamaansa.

Miksi puolustat palestiinalaisterroristeja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi puolustat palestiinalaisterroristeja?

Palestiinalaiset eivät ole terroristeja, vaikka Hamas onkin. Eikä B.N. poikkea terroristeista mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on hyvä syy kansanmurhaasi, mutta kerro siitä lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palestiinalaiset eivät ole terroristeja, vaikka Hamas onkin. Eikä B.N. poikkea terroristeista mitenkään.

Hamas pääsi Gazassa valtaan palestiinalaisten äänin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hamas pääsi Gazassa valtaan palestiinalaisten äänin.

Entä sitten. Onhan tässä(kin) maassa vallassa tahot, joiden ei missään nimessä pitäisi olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä sitten. Onhan tässä(kin) maassa vallassa tahot, joiden ei missään nimessä pitäisi olla.

Vai ovat suomalaiset terroristeja, murhaavat ja ottavat panttivankeja....!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai ovat suomalaiset terroristeja, murhaavat ja ottavat panttivankeja....!

Niinkö siinä sanotaan? Lienet lukiongelmainen.

• Anonyymi

Ensinnäkin on oltava valtio jonka itsenäisyys on mahdollista tunnustaa, se palestiinan tunnustaminen ei koske niinkään Hamasia, al-Fattahia tms. toimijoita vaan se palestiina kalifaatti on nyt yli 150 valtion voimin tunnustettu täsmälleen Israelin valtion paikalle ja sen rajoilla.

Israel on kieltäytynyt alistumasta kohtaloonsa, Euroopan juutalaiset alistuivat 30 luvulla ja heistä 6 miljoonaa koki kohtalonsa natsien käsissä.

Ymmärrettävästi Israel ei halua enää alistua samaan kohtaloon, joten vastarinta on ainut järkevä vaihtoehto. Nyt käynnissä oleva Hamasin aloittama Gazan sota ja kv. vasemmiston agenda on sama kuin muslimeilla ja kansallissosialisteilla. Se että Hamas on hieman heikolla hapella Jihadin tiellä ja on saanut kv. vasemmiston paniikkiin huolimatta siitä että palestiinalaisten agendaa on ilmottautunut tukemaan yli 150 valtiota. Tätä vahvistamaan on vasemmisto-islam koalitio luonut Israel vastaisen kv. koalition johon ovat sitoutuneet aluksi Britannia, Ranska, Espanja, Tanska, Islanti, Norja ja Saudi-Arabia. Nämä tukevat palestiinalaisia 170 miljoonalla eurolla.

Tämä on nyt ensimmäinen askel kv. armeijan luomiseksi Hamasin avuksi joka hyökkää Israeliin 'pelastamaan palestiinalaiset kansanmurhalta' ja murskautuu Megiddon laaksossa. Suomen olisi parasta pysyä erossa tästä koalitiosta ja olla tunnustamatta sitä palestiina kalifaattia Israelin paikalle. Hamas käänsi viimeisen sivun palestiinalaisten lyhyestä historian kirjasta ja samalla toteuttaa yhdessä vasemmistolaisten kanssa Raamatun profetiassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      154
      3830
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      99
      3659
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3203
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      18
      2531
    5. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      182
      2224
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      27
      1417
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      96
      1252
    8. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1091
    9. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1088
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      69
      1038
    Aihe