KUNTO ROMAHTAA !

Anonyymi-ap

Pää on kuin hollitalli,
vielä kuukausi sitten kaikki oli hyvin,

kuinka nopeesti ihminen kuolee vanhuuteen ?

91

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo huomasi millaisia pillerinimijöitä tämäkin palsta on täynnä
      niin
      että ei mikään ihme ettei täällä terveysasiat ja hivenaineet jne kiinnosta

nämähän makaa ja ottaa pilleriä ja odottaa loppuaan

• Anonyymi

Väitän että pillerinsyöjät elää yleensä idemmän ja terveellisemmän elämän.
        Ainakin usein 10 vuotta pidemmän elämän, jota lapset ja jälkeläiset arvostaa.

• Anonyymi

Omat pillerini perustuvat ihan fyysisiin diagnooseihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitän että pillerinsyöjät elää yleensä idemmän ja terveellisemmän elämän.
        Ainakin usein 10 vuotta pidemmän elämän, jota lapset ja jälkeläiset arvostaa.

Nämä luomuhysterikot omaavat oman ryhmänsä ymmärtämättä lääketieteestä mitään. Tuokin puhuu pillereiden imijöistä ja takkuaa hivenaineiden kanssa eikä tajua jos ei puutetta ilmene niin niitä ei tarvitse, mutta nämähän tekee aina diagnoosinsa itse ilman lääketieteellistä osaamista, mitä nyt googlettavat ja ostavat joitain luomukirjoja .mutta kuvittelee vissiin että syö niitä ennalta- ehkäisevästi , mutta ei tiedä että virtsaa vaan ulos sen mitä vetää naamaansa hyvässä lykyssä voi saada niistä maksarvojen nousun . Joten hän saa vetää naamaansa niitä hiven aineita, mutta voisi lopettaa sanomasta ihmisiä pillerien imijöiksi .
        Sillä on todella olemassa sairauksia että niihin on syötävä lääkkeitä jota lääkäri kirjoittaa
        Ja niin tarkasti tutkittuja lääkkeitä tieteellisillä tutkimuksilla . Esim itselläni on autoimmuuni sairaus johon on lääke lopuksi elämää,siis ei mitää; hivenaineita.
        Minusta on röyhkeää nimitellä sairaita ihmisiä siten kun hän tekee. Luulee vissiiin olevansa kovakin heppu alallaan . Mutta tulee näkemään; hänkin että vanhetessa ilmenee sairauksia halusi tai ei. Ja mikä kumma niihin ei hönen tyylillään ole mitään apua

• Anonyymi

Vanhuuteen ei kuole kukaan. Yleensä on jokin kuolinsyy, jos ei muu niin sydänpysähdys.

• Anonyymi

Kyllä vanhuuteen kuolee. Just kesällä kuoli yksi 94v läheinen. Kitui aikansa sairaalassa/hoivassa , siis 3kk. Sitten pääsi pois tuonpuoleiseen.

• Anonyymi

Kyllä kuolemaan tarvitaan jokin sairaus, kohtaus tai elimen pettäminen. Pelkkä ikääntyminen ei tapa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kuolemaan tarvitaan jokin sairaus, kohtaus tai elimen pettäminen. Pelkkä ikääntyminen ei tapa.

Niinpä, eikä immeinen ikääntyisikään, jos osaisi elää paremmilla tavoilla. Siis elämäntapavalinnat remonttiin.

• Anonyymi

Kovin on hutera olo,
      nyt pelottaa lähteä jo lenkillekki,

ihmisetki on alkanu pelottamaan, noi oudon näköset vinosilmät ym mustat kiiluva silmät, nyt en uskalla enään mennä lenkillekkää
      olo vain huononee,
      pää on ihan sekasi, ja jalat tärisee,
      kuolenkohan nyt,

• Anonyymi

Lepäile nyt ja käy ulkona sen minkä jaksat. Voit kierrellä ihan talosi lähellä, istua pihalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lepäile nyt ja käy ulkona sen minkä jaksat. Voit kierrellä ihan talosi lähellä, istua pihalla.

Totta ja ei se lenkkeily ulkona niin tärkeää ole. Toki aina hyvä , pääkin tuulettuu kun näkee aina uutta.

• Anonyymi

Ei ole pakko käydä ulkona, jos on noin huono olo. Lepää nyt ja huomenna ihan rauhassa . Jos huono olo ja pelot jatkuu, soita paikkakuntasi ensiapuu ja kerro kaikki. Jos yhtään silottelet oloasi ja sanot ,että pärjäöt kotona, niin ei sinua kukaan auta , etkä pääse hoidon piiriin.

• Anonyymi

Siis mitä ovat oudon näköiset vinosilmäyåy ja mustankiiluvat silmät ..ei ihmiset sinulle mitäön tee jos heillä on mustankiiltävät vinot silmät , vaan usein ovat hyvin avuliaita. Luonteeltaan.
        On siinäkin kuvausta kerrassaan .

• Anonyymi

Itse olen tänään lähinnä vain koivet suorina lepuutellut jalkojani.

• Anonyymi

Vaikea sanoa, kun ihmisen ei tarvitse tulla edes vanhaksi kuollakseen.
      Surullista kyllä.
      Mistä arvelet päänolojen johtuvan ?
      Olisivatko ne verenkiertohäiriöistä johtuvia ?
      Kun minulla on rytmihäiriöitä niin myös pään verenkierrossa
      tuntuisi olevan häiriöitä. Se tuntuu pahalta, epämiellyttävältä,
      pelkää jotain slaagia, mutta se on mennyt tähän asti ohi.
      Koputan puuta.

• Kukaan ei tiedä kuinka on huomenna.
      Nyt on kaikki hyvin, huomisesta en tiedä.
      Niinhän se on kaikilla, olipa nuori tai vanha. Samaa kohti mennään.

• Anonyymi

Onko nykyisin mangneettikuvaus päästä vaarallista vanhukselle,
      jokunen aika sitten joku kuoli mangeettikuvauseen,
      siitä oli uutisia lehdissä , taisi olla TV:ssäki uutisissa,

• Anonyymi

Se oli erittäin harvinainen tapaus ja sattui muistaakseni siksi, kun hoitaja ei valvonut toimenpidettä.
        Muista soittaa 112 eli ambulanssi, kun tarve on. Älä jää odottelemaan,
        että jos menis ohi. Ensihoitajat ovat sitä varten, että hetulevat arvioimaan tarvitsetko sairaalahoitoa.

• Anonyymi

Uutisia on joka lehdessä esim että on tulossa satatuhatta työpaikkaa , joten punnitse hieman

• Anonyymi

Se kunnon romahtaminen ei ole mikään outo asia, ellei sitä kaiken aikaa ylläpidä.
      Yleiskuntoon vaikuttavat sairaudet, ravinto, liikunta ja yleinen, väsyttävä vaikutus on myös henkisen tilan, mielialan pysyminen positiivisena.
      Mikäli kaiken aikaa miettii vain mikä on huonosti, en minä jaksa, mentaliteetilla, jokiselle tulee henkinen uupumus ja sitten romahtaa yleiskunto.

Lääkkeistä ja lääkityksistä täällä on ihan turha keskustella.
      Lääkkeet määrää lääkäri, ne on tarkoitettu sairauksien ja oireiden helpottamiseksi, kaikki lääkkeet eivät paranna, helpottavat vain olotilaa ja lievittävät kipuja.

Hivenaineita ja ravintolisiä monet ravintoterapeutitkin suosittelevat, mutta ihan kaikkia niitäkään ei siis ole syytä käyttää, ellei ole selkeää puutetta.
      Omalla kohdallani ravinnelisät ovat tarpeellisia, koska elimistö ei kykene käyttämään ruoasta kaikkia tarvitsemiaan. Kaikkiin niihin on alkuun saatuna ohjeet lääkäriltä. Halvempia ovat ostaa Tokmannilta, sanoi lääkäri, kun niitä ei Kela korvaa.

Pidetään mieli korkealla, katse tähän päivään ja kipujen koko aikainen miettiminen huit hiiteen.
      Pienet säryt ei ketään kaada, huomisessa on taas uusi aamu, siihen nyt suunta ja tehdään jotain kivaa tänään.
      Eikä puhuta, että en jaksa, koska jaksat, jos taas aloitat liikkumisen ja nauramisen!

• Anonyymi

"Eikä puhuta, että en jaksa, koska jaksat, jos taas aloitat liikkumisen ja nauramisen!"

Hehheh mikä ohje iäkkäälle, väsyneelle ja sairaalle ihmiselle.

Sormia napsauttamallako luulet ihmisen muuttuvan liikkuvaksi ja nauravaksi ?

Sano tuo kehoitus itsellesi vastaavassa tilanteessa !

• Anonyymi

Minkä ikänen olet
        kun noin hyviä neuvosa osaat antaa vanhoille ihmisille,

kiitos tiedosta jos vastaat rehellisesti ikäsi ,

epäilen sinua nuoremmaksi
        kuin me alle ysikymppiset sairaat väsyneet uupumusta kokevat vanhukset.

melellään olisimme intoa ja suunitelmia täynnä jos vai kunto ja raha riittäisi kekkeen ihanaan mitä vielä elämä tarjoaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä ikänen olet

melellään olisimme intoa ja suunitelmia täynnä jos vai kunto ja raha riittäisi kekkeen ihanaan mitä vielä elämä tarjoaa !

lisäys= siis mitä elämä tarjoaa ja v o i s i tarjota !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä ikänen olet

Täytän ihan kohtsillään taa yhden vuoden lisää 95 ja 90 vuotisjuhlien välille.
        Vanha jaksaa juhlia vain "viisvuotisjaksoissa" - edelliset oli kun täytin 85 vuotta.

Meillä kullakin on oma elämäntapamme ja kuntomme.
        En ole vertaillut, en mielestäni arvostellutkaan ketään.

Epäilyt on aina merkki siitä, että oletetaan kirjoittajan valehtelevan, tai puhuvan p-skaa.
        Anteeksi kun kerroin mielipiteeni.
        Ohjeeksi kyllä olen noita itse saanut asiansa tuntevilta ravintoneuvojilta ja lääkäreiltä.

En KÄSKENYT KETÄÄN LIIKKUMAAN!
        Rampa eri kävele ja sokea ei näe, siksi en koskaan käske, sanon vain mitä voi tehdä, mutta täällä on teitä pilkun nussijoita enemmän kuin lääkäri määrää!
        Tapelkaa, minä vahdin hevosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha jaksaa juhlia vain "viisvuotisjaksoissa" - edelliset oli kun täytin 85 vuotta.

Epäilyt on aina merkki siitä, että oletetaan kirjoittajan valehtelevan, tai puhuvan p-skaa.
        Ohjeeksi kyllä olen noita itse saanut asiansa tuntevilta ravintoneuvojilta ja lääkäreiltä.

Rampa eri kävele ja sokea ei näe, siksi en koskaan käske, sanon vain mitä voi tehdä, mutta täällä on teitä pilkun nussijoita enemmän kuin lääkäri määrää!

Kiitos tiedosta,

emme suostu kinastelemaan sen enempää ,
        jokut on terveempiä ja pitreämpiä
        se olkoon heidän onnensa,

" sopu sijaa antaa "

• Anonyymi

On upeeta että joku on noin hyvässä kunnossa noin vanhana vielä,
        hattua nostan,
        kai geeneilläkin on mahdollisesti jotain tekemistä ihmisen pitkäikäisyyteen ja terveyteen, olettaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hattua nostan,
        kai geeneilläkin on mahdollisesti jotain tekemistä ihmisen pitkäikäisyyteen ja terveyteen, olettaisin.

Just luin aihetta käsittelevästä kirjasta, että geenit eivät ole syy pitkäikäisyyteen, vaan elämäntavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just luin aihetta käsittelevästä kirjasta, että geenit eivät ole syy pitkäikäisyyteen, vaan elämäntavat.

Ai jaaaaaa,
        no sen perusteella mun elämän tavat ovat olleet oikeita
        koska huitenlen jo lähes ysikymppistä elämää ja vauhtia piisaa vaikka muille jakaa,

huumorilla kuitenki,
        hirvittää jos mun pitää elää sata vuotiaaksi,
        eikä ole pienintä aikomustakaa alkaa hurjastella elämän tapojen huonotamisen suhteen,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaaaaaa,
        koska huitenlen jo lähes ysikymppistä elämää ja vauhtia piisaa vaikka muille jakaa,

huumorilla kuitenki,
        eikä ole pienintä aikomustakaa alkaa hurjastella elämän tapojen huonotamisen suhteen,

Sinä ootki tämän palstan kantava voima ja niin hyvässä kunossa. Urheilua ja kaikkea, siivoot ite ja ulkoilet.
        Huh. On mukava lukee hyvä voimasten vanhusten tekemisiin.
        Minä vaan sohvalla istuen. Vähän luen ja katon telkkarista Salkkareita. Ei mullauuta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemuksesta olen 110%:sesti eri mieltä. Seurannut vierestä puolisoni sukua. Ollut 8 sisarusta/veljestä.Kaikki elää yhdeksänkympin yli tai pintaan. Ikinä syöneen ns salatteja, ikinä kuntoilleet muuta kun lumen luontia ja syksyllä 5-7 x marjassa . Ei sosiaalisia ,vaan kotona nyhjääviä. Ei köyhiä ,eikä rikkaita. Koulu on vain kansakoulu ollut. Osa ollut lihavia ja osa normaalipainoisia.
        Kyllä se on GEENEISSÄ. . Sydänsairauksia heillä ei ole ollut kenelläkään ,eikä syöpiä. Osalla on tullut muistisairaus 80-v jälkeen ja osa yli 90-vuotiaana täysin skarppeja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemuksesta olen 110%:sesti eri mieltä. Seurannut vierestä puolisoni sukua. Ollut 8 sisarusta/veljestä.Kaikki elää yhdeksänkympin yli tai pintaan. Ikinä syöneen ns salatteja, ikinä kuntoilleet muuta kun lumen luontia ja syksyllä 5-7 x marjassa . Ei sosiaalisia ,vaan kotona nyhjääviä. Ei köyhiä ,eikä rikkaita. Koulu on vain kansakoulu ollut. Osa ollut lihavia ja osa normaalipainoisia.
        Kyllä se on GEENEISSÄ. . Sydänsairauksia heillä ei ole ollut kenelläkään ,eikä syöpiä. Osalla on tullut muistisairaus 80-v jälkeen ja osa yli 90-vuotiaana täysin skarppeja

Otantasi on liian pieni, puolison suku ei riitä asiantuntijalausunnon antamiseen. Jotta tutki tarkemmin, tutkimusta ja tiedettä aiheesta riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaaaaaa,

huumorilla kuitenki,

"...hirvittää jos mun pitää elää sata vuotiaaksi,"

Ja minua hirvittää jos en eläkään 100-vuotiaaksi, vaikka lääkärit
        ovat hövelisti luvanneet olla vetoapuna. Jos ykskaks kuolenkin
        hengen lähtöön, niin siinä meni vuosituhannen bileet pipariksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikä puhuta, että en jaksa, koska jaksat, jos taas aloitat liikkumisen ja nauramisen!"

Kuulehan tänäkin yönä ole jo kolme kertaa herännyt sydämeni vuoksi,
        ottanut lääkettä, istunut, mennyt makuulle, nukahtanut ja herännyt kovaan rintakipuun ja taas lääkettä.

Nyt laitoin kahvit tippumaan, kävelin sata askelta hiljalleen ympäri asuntoa, lauleskelin, eli veisasin tässä hiljakseen ; Herraa hyvää kiittäkää. . . katselin kuinka taivaan ranta tuolla meren yllä vaalenee, ja aurinkokin pilkahtelee nousuliikkeissään pilvien takana ja välissä.
        Miksi hiivatissa minä täällä valittaisin ja itkisin, kuka on saanut apua palstoilla valittamalla.
        Kertokaa, kuka paranee kun kaikki valittavat ja ottavat osaa kun Sinä et nyut jaksa ja olet niin yksin...

Helvetti soikoon, minä en itke. En valita, vaan yritän valaa huomisen toivoa Teille, jotka ette sitä huomaa. Toivon että näette auringon nousussa uuden päivän.
        Se nousee terveille ja MINULLEKIN, joka en ole terve, mutta hemmetti vie, en tule
        valittamaan.

Kaikesta huolimatta. liikkeelle lähden, maatkkaa te sängyssä ja valittakaa.
        Olen kyllästynyt vähättelyynne, jos yritän toivottaa parempia aikoaj.
        Joku Jyrä se täälläkin on, ja äkäiset akat.

• Anonyymi

Mene nyt jo jonnekkin noiden hivenaineiden kanssa ja muiden vitamiinien myös. Verikokeet paljastaa jos jostain on puutetta , ja jos ei ole niin ravintoaineet saa ruuasta mitä syö, edellyttäen että syö kanssa eikä maistele
        Ravintolisistä on ollut haittaa monen ihmisen elämässä siis jos niitä tarvitsee niin lääkäri kirjoittaa reseptin. Siis mitään ei syödä kaiken varalta vaan tarbemon ensin otettava kokeilla. Terve ihminen ei tarvitse minkäänlaisia luonnon tuotetteita ainostaan syödä säännöllisesti ja liikuntaa myös säännöllisesti .
        Joten napsi vaan ihan itse niitä luonnon tuotteitasi mutta älä mainosta niitä netissä. Meillä on lääketiede niin kehiytynyttä ettei noita humuli lupuleita tarvita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin m si siinä oikein järki,päätä pakota noiden neuvojen kanssa . Minun äitini oli tuollainen sanoi että sairaudet ajatellaan vaan pois. Kun sain autoimmuuninen sai4audemån , kun migreeni kohtaukset kerran kuussa laittoivat sänkyyn, kun oli varåtsa haava. Hän ei siis ollut koskaan sairas sillä koko pitkän työvuosien aikana ollut koskaan poissa töistä , kuulemma ajatteli pois sairaudet , siihen en minä taas kyennyt jantunsin suåyylkisyyttä kun migreeni kohtaus oli päällä.
        Mutta sitten kun äiti tuli vanhaksi niin sai kaikki rautudet mitä voi saada aiboverenvuotoa diabetes virtan karkailu jne
        Teki mieli sanoa että että ajatteleppas nyt pois ne sairaudet, vaan en sanonut en lyö koskaan lyötyä . Niin että,eräillä ihmisillä on eri tapoja käsitellä,sairauksia. Mutta luonnon lääkkeet eivät tee ketään terveeksi eikä kehoon tupata mitään nappeja vaan siksi että muka ennalta ehkäisee . Silloin ei ole ihmisen anatomiasta mitään tietoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ohjeet mitä olet saanut, eivät oikein vastaa sitä mitä lääkärit neuvovat, mutta onhan niistäkin ; jotka kutsuvat itseään luonnon lääkäreiksi . Asia on vaan niin että meillä on eri geeneistä kehomme , jollain terveys kestää kauemmin kun jollain toisella , siis ei millään luonnon lääkkeillä . Minun oma tätini oli melkein 100 vuotias pää selvä loppuun asti iloinen nainen kuten miehensäkin joka oli saman ikäinen . Kukaan ei koskaan kehoittanut heitä syömään mitään ravintolisiä sun muita hivenaineita.
        Tunsin naisen joka eli 103 vuotiaaksi itse laitteli ruokansa ilman lisukkeita , joten nuo ravintolisät eivät edes sovi kaikille ja vitamiinejakaa; ei oiken helposti lääkärit kirjoittele kun tietävät haitat, mutta luonnon kaupasta sitten eräät vetää niitä selkä vääränä ilman todettua puutosta .
        Tuttava se oli kova terveyskaupan asiakas ja sain maksarvot nousuun ja lääkäri kysyi heti ottaako jotain luonnon tuotteita . Ja kun sai myöntävän vastauksen niin sanoi että maksarvojen nousu riippuu juuri niistä luonnontuotteista koskaihminen ei edes juoninut viinaa että se olisi vaikuttanut . Joten ei pitäisi uskoa aina suureen luonnontuote industereihin vaan ajatella hieman laajemmasti asioita .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa että elämäntavat. Kuuden lapsen äiti joka kasvatti puutteessa lapsensa teki kovaa työtä ja nukkui hyvin vähän elämänsä aikana . Miten ihmeessä hän eli 98 vuotiaaksi niillä elämän ; tavoilla mitkä hänellä oli . Kyllä geeneillä on vaan asiayhteys. Esim perinnölliset sairaudet, esin ,neurlogisiststa sairauksista miksi juuri heidän; suvussaan ilmenee esim parkinson joka sukupolvessa jos ei perintö tekijöillä olisi vahvaa rooli siinä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otantasi on liian pieni, puolison suku ei riitä asiantuntijalausunnon antamiseen. Jotta tutki tarkemmin, tutkimusta ja tiedettä aiheesta riittää.

Niin kun sitten tutkii oikeista pisteistä .
        Minulla on ollut työssäni seurata seurata sukujen ihmisiä Ämonet sairauden periintyvöt sukupolvesta toiselle.samoi terveys ja pitkä ikäisyys myöskin . Joten aina ei ole ne elämän tavat mitenkään erikoisia mutta ikää. sen kun kertyy.
        Ennen sanottiin että metsureilleen on kova työ ja jäsenet loppuu, nyt rääkkäävät itseään salilla kaiken mailman ponnistuksillaan tekevät samat liikkeet kun ne metsurit aikoinaan
        Niin että alkaako ne metsureilleen tavallisimmat vaivat näillekkin . Kun ihminen tekee vaan sitä mihin on kiinnostusta niin se riittää pitämään mielen virkeänä kuten kehonkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ystäväni jollamon jalka vaivoja ,kun katselee televisiota niin jalat ovat jalka tuolilla , hön pyörittelee jalka teriään samalla kun katselee televisiota ja siten saa veren kiertämään jaloissa . Hänelläkin niitä päiviä aina välillä kun sanoo ettei jaksa kerta kaikkiaan mitään
        Silloin antaa jaloille vauhtia TV tuolissa istuen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hattua nostan,

Minun setänikin oli 97 vuotiaana vielä mattoja pesemässä rantalaiturilla ,salaa lapsiltaan koska lapset oivat sanoneet ettei mennä sinne rantaan yksin sattaa huomata ja pudota veteen.
        Hänkin oli sellainen pirteä vanha ihminen ja kun katseli kun hän käveli niin tahti oli kun nuorella miehellä . Oli aina ollut nuoresta asti nopea liikkeissään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä geeneillä on osa ihmisessä . Mites muuten samat sairaudet periintyy sukupolvesta toiselle

• Anonyymi

Mitähän kivaa keksis täksipäiväksi,

pikkusen haluttais ulos,
      on vanin työlästä pukeutua ja saada ittensä liikkeeelle,

• Anonyymi

Jospa kaivan taas villa langat esille
      alan kutomaan taas niitä töppösiä,
      siinä ainaki aika kuluu mukavasti.

• Anonyymi

Siitä on varmaa.n yli 20 vuotta kun kusoin viimeksi sukkia lasten lapsille . En ole mitenkään hyvä sellainen mitä tulee käsi töihin mutta niitä sukkia tein ihan sillä kaikista yksinkertaisemmalla mallilla jok aknsanoulun kolmannella luokalla opetettiin.
        O8eastaan pitöisi ehkä taas kokeilla käyttääkö enää kutominen

• Anonyymi

Mitä syödään tänään, hymm.

jokuen aika joku ystävämme täällä mainosti Jalostajan Linnsikeittoa hyväksi,
      olen vihdoin ostanu sitä ,

tänään syön sen puolikkaan,
      jota ysävämme mainosti,

aikasemmin olen kokeeksi maistanu Saarioisen Linnsikeittoa
      sekä olikohan se
      Kartanon linnsikeitto,
      niissä oli eroa kyllä
      mutta molemmat oli omalla tavallaan kyllä hyvin ruokasen tuntusia
      tuli hyvin syöneen olo,

olen kiitollinen henkilölle jota toi palstalle Linnsikeiton ,

nykyisin kun mikään uoka ei oikein maistu,
      onnkeksi Linnsikeitto maistuu minullekki.

• Anonyymi

Mä sinnittelen joka päivä hengissä vaikka lujille ottaa,
      kyll on vastenmielistä potea syd-vajaatoimintaa,
      se on kuin tappelis itsensä kanssa jaksamisen suhteen,
      koittaa vaan jaksakaa vaikka ei jaksakkaa.

• Anonyymi

Ei saa yrittää liikaa, kun on sydämen vajaatoiminta. Yritä ottaa rennosti,
        helpommin sanottu kuon tehty.... Älä rehki.

• Anonyymi

Eihän vanhuksilla ole muuta mahdollisuutta kuin vain sinnitellä ,

nyt on vaikeat ajat yhteiskunnassamme
      ja koko maailmassa,

koko maailman kirjat on nyt sekasi
      ja niitä kirjotetaan uusiksi ilmeisesti
      eurooppa kestää kestää kestää kuten aina enneki, yhdessä hyvä tulee !

• Anonyymi

Ei olisi halunnut, että maailma on tällä mallilla, kun on vanha.
        Eikä tietenkään milloinkaan halua tällaisia mielipuolien sotia.
        Rauhaa haluaisi. Se antaisi mielenrauhaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olisi halunnut, että maailma on tällä mallilla, kun on vanha.
        Eikä tietenkään milloinkaan halua tällaisia mielipuolien sotia.
        Rauhaa haluaisi. Se antaisi mielenrauhaakin.

Eipä olisi halunnu tämmöstä maailmaa,
        eipä olisi ikinä uskonu että euroopassa vielä sota pauhaa ja uhkaa meitä muitaki naapurimaita,
        tämä nyky tilanne kotimaassaki ahdistaa, noi valtion talousvaikeudet aivan käsittämätöntä, mistä ne oikein on kehrätty yhteiskuntaamme, kuka on kähminy valtion varat taskuihinsa, kun me työ-myyrät ei ainakaa, olla edes sossun luukulla käyty eikä käydä,

kuten on jo uutisissa miljoona kertaa saanu kuulla
        kuinka meidät vanhukset on jätetty paitsioon, hoitoja vaille,
        noooh tavallaan en minä enään hoitoja haluakkaa,
        kuhan saisi kuolla äkkiä pois vastuksilta,
        ettei tarvi nätä vaivojaan kitua monta vuotta vielä,
        surkeeta on olla vanha ihminen suomessa.

• Anonyymi

Toivottavasti olet tavannut lääkärin! Sinulle voi olla sattunut jotakin,
      mistä et itse ole tietoinen. Vanhoilla voi olla sellaisia sairauksia tai
      kohtauksia, mistä ei itse ole tietoinen, mutta lääkäreillä on välineet,
      joilla voi ottaa selvän, mistä on kysymys.

• Anonyymi

Ei minulle mitään ole sattunu
        kunto vaan romahtaa, sille ny ei vanhus voi mitään,

tietenki jos meistä vanhuksista pidettäis yhtä hyvää huolta kuin pienistä vauvoistaki meki aikoinaan, niin voishan olla että vanhaki ihminen jaksaisi ja pysyisi terveempänä,
        mutta eihän miestä kukaan pidä huolta,

kun kuvittelen omalle kohdalle huolenpidon, se olisi jotain tälläistä

ensinnäki hyvää ravitsevaa ruokaa säännöllisesti ajallaan,
        lääkkeet ajallaan
        kaveri ulkoiluun olisi hyvä juttu,
        kaikenlainen säännölinen kotihommat kuten ennenvanhaan oli kotiapulaiset meilläki sota-aikana perheen apuna,
        sehän olisi jo täydellistä vanhuspalvelua
        näin kuvittelisin,

juu olen kuin pikku-lapsi mua pitäisi jo hoitaa ja passata kaikella tavoin,
        myös kivat kaverit pitäisi olla vielä olemassa, kuten oli lapsena ja nuorenaki, joitten kanssa mentiin tansseihin ja kaikeen kivaan rientoihin,

huumorilla tämä kaikki kuitenki,

olisi vaan niin ihana kun mua passataisiin kaikella tavoin,

tykkäisin niin hirveesti kun mua passattaisiin,

heh,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minulle mitään ole sattunu
        kunto vaan romahtaa, sille ny ei vanhus voi mitään,

tietenki jos meistä vanhuksista pidettäis yhtä hyvää huolta kuin pienistä vauvoistaki meki aikoinaan, niin voishan olla että vanhaki ihminen jaksaisi ja pysyisi terveempänä,
        mutta eihän miestä kukaan pidä huolta,

kun kuvittelen omalle kohdalle huolenpidon, se olisi jotain tälläistä

ensinnäki hyvää ravitsevaa ruokaa säännöllisesti ajallaan,
        lääkkeet ajallaan
        kaveri ulkoiluun olisi hyvä juttu,
        kaikenlainen säännölinen kotihommat kuten ennenvanhaan oli kotiapulaiset meilläki sota-aikana perheen apuna,
        sehän olisi jo täydellistä vanhuspalvelua
        näin kuvittelisin,

juu olen kuin pikku-lapsi mua pitäisi jo hoitaa ja passata kaikella tavoin,
        myös kivat kaverit pitäisi olla vielä olemassa, kuten oli lapsena ja nuorenaki, joitten kanssa mentiin tansseihin ja kaikeen kivaan rientoihin,

huumorilla tämä kaikki kuitenki,

olisi vaan niin ihana kun mua passataisiin kaikella tavoin,

tykkäisin niin hirveesti kun mua passattaisiin,

heh,

Kuulostipa taas siltä, että aikuiseksi kasvaminen on elämän aikana jäänyt väliin. Pelkkä ikä ei aikuiseksi tee, vaan ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostipa taas siltä, että aikuiseksi kasvaminen on elämän aikana jäänyt väliin. Pelkkä ikä ei aikuiseksi tee, vaan ...

Mä olenki tullu uudeleen lapseksi,
        " äitiiii, mitä tekisin " huuteli lapseni ennen muinoin kun pitkästyivät leikkeihinsä, nyt mä huutelen samoin,
        en vaan äitiä vaan jotain kaveria kun semmonen edes olisi, mutt -ku ei ole edes kaveria enään,

mistä mä kaverin saisin, semmosen " leikki kaverin "
        yhdessä leikittäs tämä vanhuus loppuun asti.

eiks olis kivaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olenki tullu uudeleen lapseksi,
        " äitiiii, mitä tekisin " huuteli lapseni ennen muinoin kun pitkästyivät leikkeihinsä, nyt mä huutelen samoin,
        en vaan äitiä vaan jotain kaveria kun semmonen edes olisi, mutt -ku ei ole edes kaveria enään,

mistä mä kaverin saisin, semmosen " leikki kaverin "
        yhdessä leikittäs tämä vanhuus loppuun asti.

eiks olis kivaa.

Etsi, hae, yritä, koeta, kulje, kysele, seurustele, elä ... Näiltä sivuilta et ehkä löydä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etsi, hae, yritä, koeta, kulje, kysele, seurustele, elä ... Näiltä sivuilta et ehkä löydä.

Totuushan on
        ei mistää

inhottaa kun voimat on hukassa,
        tänään sain kuitenki itteli liikkeelle senverran että kävin syömässä ABC:llä

muuta sitten en jaksanukkaa,
        olis pitäny jaksaa käydä suihkussa ja tehdä jotain pientä kotona, en vaan jaksanu,

koko ajan mieti mihin menis pakoon tätä omaa kurjuutta,
        aina tulee seinä vasaan EI mihinkää,

tänään mietin jos antais tämän asunnon jollekki koitolaitokselle perinnöksi, pitäsköhän ja passaiskohan ne minua kunnes kuolen, höh taitasivat pitkästyä ootteleen mun kuolemaa, joten sekää ei ole ratkaisu,

mutt- ku minnekkä ei voi enään muutaa kun kaikki lähisukulaiset ovat kuolleet, muutin minne tahansa kaikkialla on vain outoja minulle tuntemattomia ihmisiä,

aina tökkää ajatus,
        näin vanhaksi ei piäisi kenekää ihmisen elää varsinkaa silloin kuin kaikki tärkeät ihmiset ovat jo kuolleet, vanhus on kuin olisi yksin koko maailmassa kun ei ole enään yhtää edes ystävää elossa.

siinäpä teille mun saarna ja miettimistä,

mikä neuvoksi muu kuin piikki perseeseen ja krematorioon,
        anteeksi alakulo, mutt- ku on niiiiin tylsäääää tämä loppuelämä , eihän se olis tylsää mutt- ku voimat on hukassa eikä jaksa mitään järkevää enään, muuta kuin valittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuushan on
        ei mistää

inhottaa kun voimat on hukassa,
        tänään sain kuitenki itteli liikkeelle senverran että kävin syömässä ABC:llä

muuta sitten en jaksanukkaa,
        olis pitäny jaksaa käydä suihkussa ja tehdä jotain pientä kotona, en vaan jaksanu,

koko ajan mieti mihin menis pakoon tätä omaa kurjuutta,
        aina tulee seinä vasaan EI mihinkää,

tänään mietin jos antais tämän asunnon jollekki koitolaitokselle perinnöksi, pitäsköhän ja passaiskohan ne minua kunnes kuolen, höh taitasivat pitkästyä ootteleen mun kuolemaa, joten sekää ei ole ratkaisu,

mutt- ku minnekkä ei voi enään muutaa kun kaikki lähisukulaiset ovat kuolleet, muutin minne tahansa kaikkialla on vain outoja minulle tuntemattomia ihmisiä,

aina tökkää ajatus,
        näin vanhaksi ei piäisi kenekää ihmisen elää varsinkaa silloin kuin kaikki tärkeät ihmiset ovat jo kuolleet, vanhus on kuin olisi yksin koko maailmassa kun ei ole enään yhtää edes ystävää elossa.

siinäpä teille mun saarna ja miettimistä,

mikä neuvoksi muu kuin piikki perseeseen ja krematorioon,
        anteeksi alakulo, mutt- ku on niiiiin tylsäääää tämä loppuelämä , eihän se olis tylsää mutt- ku voimat on hukassa eikä jaksa mitään järkevää enään, muuta kuin valittaa.

Ymmärrän sinua oi-kein hyvin.
        Mahdollisuudet on rajalliset jossain vaiheessa elämää.

Sama ongelma minulla,
        minnekään ei kannata enää muuttaa,
        kun kaikki lähisukulaiset ja ystävät ovat kuolleet.
        Vaikka muuttaisin minne tahansa
        joka paikassa on vain minulle tuntemattomia ihmisiä.

Tässä paikassa on edes ympäristö tuttu
        ja tietää "verkoston",
        mistä mitäkin tarvitsemaansa saa.

En pärjäisi uppo-oudossa paikassa ilman yhtäkään tuttua,
        kun tässäkin tekee tiukkaa.

Olen yksin tässä talossa näin iäkäs.
        En ketään tohdi kahville edes pyytää,
        koska ei nuorempia kiinnosta iäkkään seura
        enkä halua sitäkään,
        että joku katsoisi velvollisuudekseen ottaa kutsun vastaan,
        vain koska olen niin vanha.

Ideoita olisi, mutta toimintakykyä ei ole enää riittävästi oikein mihinkään.

Ihanaa, kun jaksoit käydä ABC:llä ihmisten ilmoilla !
        Oliko ruoka hyvää ja oliko sitä riittävästi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän sinua oi-kein hyvin.
        Mahdollisuudet on rajalliset jossain vaiheessa elämää.

Sama ongelma minulla,
        minnekään ei kannata enää muuttaa,
        kun kaikki lähisukulaiset ja ystävät ovat kuolleet.
        Vaikka muuttaisin minne tahansa
        joka paikassa on vain minulle tuntemattomia ihmisiä.

Tässä paikassa on edes ympäristö tuttu
        ja tietää "verkoston",
        mistä mitäkin tarvitsemaansa saa.

En pärjäisi uppo-oudossa paikassa ilman yhtäkään tuttua,
        kun tässäkin tekee tiukkaa.

Olen yksin tässä talossa näin iäkäs.
        En ketään tohdi kahville edes pyytää,
        koska ei nuorempia kiinnosta iäkkään seura
        enkä halua sitäkään,
        että joku katsoisi velvollisuudekseen ottaa kutsun vastaan,
        vain koska olen niin vanha.

Ideoita olisi, mutta toimintakykyä ei ole enää riittävästi oikein mihinkään.

Ihanaa, kun jaksoit käydä ABC:llä ihmisten ilmoilla !
        Oliko ruoka hyvää ja oliko sitä riittävästi ?

Minäkää en käy tässä taloyhtiössä kenekää tykönä kylässä vaikka joskus on jokupyytänykki,
        mieluummintapaan naapurit porraskäytävässä samalla kun muutenki menee asioilleen ja joskus näkee auto hallissa kun joku naapuri on myös lähdössä tai tulossa parkkin, mulle riitttää ne kuulumiset ja nuorempana kävin myös taloyhtiön kokeuksessa, sillä näki myös vaki naapureita, nykyisin en jaksa niihin kokouksiin enään menne mulle riittää kun kotiin tule kokousesta pöytäkirjat siitä näkee talustilanteen ja uutiset mitä on tulossa,

mutta mutta kyllä semmosen kivan puhekaverin haluaisin jonka kanssa käytäs syömässä
        vanhuksille on myös palvelutaloissa mahdollisuus käydä syömässä sillä on ruokailu edullisenpaa kuin noissa ravintolossa, melkein puolet edullisenpaa, mutta sinne just tarvisin samanlaisen kaverin minut on noi viranomaiset joskus kutsuneetki silloin kun mun puoliso oli sairas he sanoi että minäki voi käydä palvelutalossa syömässä, tietenki maksua vastaan, ruokailu on siellä todellaki edullisempaa,

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkää en käy tässä taloyhtiössä kenekää tykönä kylässä vaikka joskus on jokupyytänykki,
        mieluummintapaan naapurit porraskäytävässä samalla kun muutenki menee asioilleen ja joskus näkee auto hallissa kun joku naapuri on myös lähdössä tai tulossa parkkin, mulle riitttää ne kuulumiset ja nuorempana kävin myös taloyhtiön kokeuksessa, sillä näki myös vaki naapureita, nykyisin en jaksa niihin kokouksiin enään menne mulle riittää kun kotiin tule kokousesta pöytäkirjat siitä näkee talustilanteen ja uutiset mitä on tulossa,

mutta mutta kyllä semmosen kivan puhekaverin haluaisin jonka kanssa käytäs syömässä
        vanhuksille on myös palvelutaloissa mahdollisuus käydä syömässä sillä on ruokailu edullisenpaa kuin noissa ravintolossa, melkein puolet edullisenpaa, mutta sinne just tarvisin samanlaisen kaverin minut on noi viranomaiset joskus kutsuneetki silloin kun mun puoliso oli sairas he sanoi että minäki voi käydä palvelutalossa syömässä, tietenki maksua vastaan, ruokailu on siellä todellaki edullisempaa,

Taloyhtiön kokouksiin voi nykyisin osallistua teamsin kautta kotoa käsin.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Taloyhtiön kokouksiin voi nykyisin osallistua teamsin kautta kotoa käsin.

No ei vanhukset tuollaista osaa käyttää.
        Voisikohan joku vanhuksen lähisukulainen valtakirjalla osallistua taloyhtiön kokoukseen ?

• Anonyymi kirjoitti:

Voisikohan joku vanhuksen lähisukulainen valtakirjalla osallistua taloyhtiön kokoukseen ?

No jos osaa nettiä käyttää niin osaa teamsiakin kun ohjataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taloyhtiön kaikkiin kokouksiin voi kirjoittaa Valtakirjan. Sen voi kirjoittaa tutulle saman talon osakkeenomistajalle, tai lähisukulaiselle, tai kenelle luotetulle ihmiselle haluaa sen kirjoittaa.
        Minulle kirjoittivat kaksi samassa portaassa asuvaa vanhusta valtakirjan Ylimääräiseen yhtiökokoukseen, koska itse olivat kokouksen aikaan matkoilla.

Minulla oli äänestyksessä kolme ääntä.

Kannattaa tutustua Yhtiökokouksen Esityslistaan, ja varmistaa, että se, kenelle valtakirjan kirjoittaa, on samaa mieltä kun valtakirjan antajakin. Äänestyksissä siitä valtakirjasta on hyötyä, jos jokin asia on päätettävä äänestyksen tuloksen mukaan.

Onnea Yhtiökokouksen, ettei tule suuri uusia kuluja osakkeenomistajille.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

No jos osaa nettiä käyttää niin osaa teamsiakin kun ohjataan.

Osaan minäkin, mutta kun haluan olla paikan päällä
        ja puhua asiani, ei ole pakko miitinkejä seurata.
        Naamasta naamaan, niin näkee mitä ihmiset miettii ihan asiallisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Osaan minäkin, mutta kun haluan olla paikan päällä
        ja puhua asiani, ei ole pakko miitinkejä seurata.
        Naamasta naamaan, niin näkee mitä ihmiset miettii ihan asiallisesti.

Juu mutta jos ei jaksa/halua mennä paikan päälle teams on vaihtoehto :).

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Juu mutta jos ei jaksa/halua mennä paikan päälle teams on vaihtoehto :).

On tuolla yläpuolella tietoja kuinka VALTAKIRJA,n kanssa toimitaan!
        Unohda jo nuo deamisi.
        Moni senkin asian jo varmasti tietää, mutta jos ei halua käyttää, on OK.

• Anonyymi

jooo minulla on se kaverin puute
      joka kanssa mentäis vaikka palvelutaloon syömään, ei sinne tarvi jäädä edes vielä asumaan
      ja voihan myöhemmin käydä niin että kun on tutustunu jo etukäteen palvelutalon antiin voi joskus myöhemminkysellä sieltä loppusijotus paikkaaki,
      kun on jo valmiiksi tuttu ruokailun kautta,

• Anonyymi

Palvelutalostaon monella väärä kuva kun keskustelee heidän kanssaaan
        Siis monella on ensihoitaja joka käy hänen kotonaan samoin siivous apua .samoin on palvelutalossa siellä asutaan ihan itsenäisesti omassa asunnossaan, maksaen vuokrana joka kuukausi , ja saa samat palvelut kun sekin joka asuu ihan vaan omillaan vaikka talossaan , siis ihan sama asia kun asuu muualla vuokralla, palvelu hoituu samalla tavalla kuitenkin.
        Siis palvelutalo ei ole mikään hoitolaitos kuten moni on sen ymmärtänyt . Ranneketta painetaan jos tarvitaan apua ihan samoin vaikka missä asuisi.
        Mutta sitten kun joutuu hoitolaitokseen nii siellä on henkilökunta paikalla vanhusten kanssa aamusta iltaan koska ei enää palvelut omaan asuntoon riitä Esim dementia asuminen on laitos jossa potilas asuu sairautensa vuoksi he eivät asu palvelutaloissa koskaa niissä asuu itsenäiset ihmiset jotka elävät ihan vaan tavallista elämää, kaikilla ei ole edes suurempia sairauksiakaan vaan laskevat ihan itse lääkkeensä dosenttina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvelutalostaon monella väärä kuva kun keskustelee heidän kanssaaan
        Siis monella on ensihoitaja joka käy hänen kotonaan samoin siivous apua .samoin on palvelutalossa siellä asutaan ihan itsenäisesti omassa asunnossaan, maksaen vuokrana joka kuukausi , ja saa samat palvelut kun sekin joka asuu ihan vaan omillaan vaikka talossaan , siis ihan sama asia kun asuu muualla vuokralla, palvelu hoituu samalla tavalla kuitenkin.
        Siis palvelutalo ei ole mikään hoitolaitos kuten moni on sen ymmärtänyt . Ranneketta painetaan jos tarvitaan apua ihan samoin vaikka missä asuisi.
        Mutta sitten kun joutuu hoitolaitokseen nii siellä on henkilökunta paikalla vanhusten kanssa aamusta iltaan koska ei enää palvelut omaan asuntoon riitä Esim dementia asuminen on laitos jossa potilas asuu sairautensa vuoksi he eivät asu palvelutaloissa koskaa niissä asuu itsenäiset ihmiset jotka elävät ihan vaan tavallista elämää, kaikilla ei ole edes suurempia sairauksiakaan vaan laskevat ihan itse lääkkeensä dosenttina.

Riippuu asukista! Vaimoni on halvaantunut ja puhekyvytön. Viestii ilmeillä mutta siihen ei voi luottaa koska aivohalvaukset ovat tuhonneet muutakin kuin puhekyvyn ja suuren osan kropasta.
        Hän on täysin ulkoisen avun varassa alkaen sähköisestä sairaalasängystä pyörätuollin ja takaisin siirtymisestä alapään siivoamiseen ja suihkuun.
        Syöminen on vaikeaa huteralla vasurilla. Vain lusikka toimii joten, kuten.
        Oma asuntomme on hissittömän kerrostalon ylimmässä kerroksessa. 47 askelmaa. Pieni vessa jossa olisi mahdotonta tehdä liikuntakyvyttömän vaatimia toimenpiteitä
        Lääkehuolto on TÄYSIN hoitsujen varassa. Minäkään en pysty paneutumaan siihen.
        44m2:n kaksion vuokra on 960€/kk. Tosin sisältäen sähkön ja veden. Säilytystilat onnattomat. Surkein on keittokomero.
        Oma kolmiomme on nyt tyhjänä noin 800 metrin päässä. Hoitovastike on 387€/kk ja myyminen on toivotonta.
        Hyvinvointialue laskuttaa kotihoitsujen käynneistä rutkasti kattaakseen raskaan johtaja- ja esimiesorganisation kustannukkset.
        Muutin mukana. Kokeilimme ruokapalvelua mutta luovuimme siitä nopeasti.
        Hankin ja valmistan sapuskamme itse. Tiskaan melkein päivittän ja siivoan harvakseltaan lukuun ottamatta lakaisua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu asukista! Vaimoni on halvaantunut ja puhekyvytön. Viestii ilmeillä mutta siihen ei voi luottaa koska aivohalvaukset ovat tuhonneet muutakin kuin puhekyvyn ja suuren osan kropasta.
        Hän on täysin ulkoisen avun varassa alkaen sähköisestä sairaalasängystä pyörätuollin ja takaisin siirtymisestä alapään siivoamiseen ja suihkuun.
        Oma asuntomme on hissittömän kerrostalon ylimmässä kerroksessa. 47 askelmaa. Pieni vessa jossa olisi mahdotonta tehdä liikuntakyvyttömän vaatimia toimenpiteitä
        44m2:n kaksion vuokra on 960€/kk. Tosin sisältäen sähkön ja veden. Säilytystilat onnattomat. Surkein on keittokomero.
        Oma kolmiomme on nyt tyhjänä noin 800 metrin päässä. Hoitovastike on 387€/kk ja myyminen on toivotonta.
        Hyvinvointialue laskuttaa kotihoitsujen käynneistä rutkasti kattaakseen raskaan johtaja- ja esimiesorganisation kustannukkset.
        Hankin ja valmistan sapuskamme itse. Tiskaan melkein päivittän ja siivoan harvakseltaan lukuun ottamatta lakaisua.

Olette uuden "Hyvinvoinnin " uhreja.
        Kaikki entiset. laadukkaatkin palvelut lopetettiin ja ihmiset on ajettu ikään kuin pakkorakoon, kun palvelutkin ovat mitä ovat.

Olet omaishoitaja, vastuullista, vaativaa ja henkisestikin raskasta.
        Ihailen toimintaasi, et jättänyt sairasta vaimoasi ilman turvallista läsnäoloasi.
        Ilmeisesti asutte palvelutalossa, mutta se ilmeisesti onkin nyt paras ratkaisu.

Tiedän kuinka vaikea on nyt myydä asuntoa, varsinkin vanhasta, hissittömästä talosta.
        Itselläni on sama tilanne edessä, siinä vaiheessa kun en yksin kykene asumaan ja elämään.
        Lapset kaukana, toisaalta, en heidän vaivoikseen aio jäädä kuolemaa odottamaan, jokin muu ratkaisu on etsittävä.
        Toinen lapsistani on niin vaikea läheinen, että aina valittaa ja etsii muista vikoja, joten hän saa minun hoidoistani heti kerralla vapautuksen. Mieluummin kuka tahansa, kuin hän.

Näitä tilanteita mietin omalle kohdalleni.
        Toivon sinulle voimia vastuullisessa tehtävässäsi.
        Eihän kukaan voi sanoa kuinka hyvin vaimosi tuntee sinun läsnäolosi, vaikka ei voi siitä kertoa.
        Rakkaus on ikuista. Rakkauttahan se on, vastuun kantamista aviopuolisosta joka ei itse kykene omista tarpeistansa huolehtimaan.
        On oikeastaan "klise" sanoa, että Jumalan siunausta, mutta sanon kaikesta huolimatta.
        Korkeimman kädessä on ihmisten elämä, mutta kun se on aina kuitenkin loppuun kuljettava polku.
        Voimia Teille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olette uuden "Hyvinvoinnin " uhreja.
        Kaikki entiset. laadukkaatkin palvelut lopetettiin ja ihmiset on ajettu ikään kuin pakkorakoon, kun palvelutkin ovat mitä ovat.

Olet omaishoitaja, vastuullista, vaativaa ja henkisestikin raskasta.
        Ihailen toimintaasi, et jättänyt sairasta vaimoasi ilman turvallista läsnäoloasi.
        Ilmeisesti asutte palvelutalossa, mutta se ilmeisesti onkin nyt paras ratkaisu.

Tiedän kuinka vaikea on nyt myydä asuntoa, varsinkin vanhasta, hissittömästä talosta.
        Itselläni on sama tilanne edessä, siinä vaiheessa kun en yksin kykene asumaan ja elämään.
        Lapset kaukana, toisaalta, en heidän vaivoikseen aio jäädä kuolemaa odottamaan, jokin muu ratkaisu on etsittävä.
        Toinen lapsistani on niin vaikea läheinen, että aina valittaa ja etsii muista vikoja, joten hän saa minun hoidoistani heti kerralla vapautuksen. Mieluummin kuka tahansa, kuin hän.

Näitä tilanteita mietin omalle kohdalleni.
        Toivon sinulle voimia vastuullisessa tehtävässäsi.
        Eihän kukaan voi sanoa kuinka hyvin vaimosi tuntee sinun läsnäolosi, vaikka ei voi siitä kertoa.
        Rakkaus on ikuista. Rakkauttahan se on, vastuun kantamista aviopuolisosta joka ei itse kykene omista tarpeistansa huolehtimaan.
        On oikeastaan "klise" sanoa, että Jumalan siunausta, mutta sanon kaikesta huolimatta.
        Korkeimman kädessä on ihmisten elämä, mutta kun se on aina kuitenkin loppuun kuljettava polku.
        Voimia Teille!

Surku juttu, nyt vaan on vaikea vanusten sopeutua entisen hyvinvointi-valtion kurjuuteen,
        taisi tulla yllätyksenä kaikille meille sodan aika syntyneille !

Kun Suomi saatiinkuntoon, velat maksettua ja kikilla oli töitä keskimäärin 40 vuotta jolloin päästiin työeläkkeelle kaikki suuret ikäluojkat, ja oletimme että kaikki jatkuu yhtä hyvin kuin ennenki, niin vaan ei käyny, mitä ihmettä tässä välissä tapahtuikaan, kuka tuhosi hyvinvointi valtion kujuuteen valkavankeuteen ???
        taitaa ola liian suuri kysymys selitettäväksi,
        ehkä joku harvinainen nero tekee väitöskirjan hyvin vointi valtion rakentaminen ja sen jälkeinen ROMAHDUS , mikä aiheutti ROMAHDUKSEN !!!?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Surku juttu, nyt vaan on vaikea vanusten sopeutua entisen hyvinvointi-valtion kurjuuteen,
        taisi tulla yllätyksenä kaikille meille sodan aika syntyneille !

Kun Suomi saatiinkuntoon, velat maksettua ja kikilla oli töitä keskimäärin 40 vuotta jolloin päästiin työeläkkeelle kaikki suuret ikäluojkat, ja oletimme että kaikki jatkuu yhtä hyvin kuin ennenki, niin vaan ei käyny, mitä ihmettä tässä välissä tapahtuikaan, kuka tuhosi hyvinvointi valtion kujuuteen valkavankeuteen ???
        taitaa ola liian suuri kysymys selitettäväksi,
        ehkä joku harvinainen nero tekee väitöskirjan hyvin vointi valtion rakentaminen ja sen jälkeinen ROMAHDUS , mikä aiheutti ROMAHDUKSEN !!!?????

En ole koskaan uskonut siihen, että kaikki hyvä jatkuu, kun yhteiskunnassa alkoi tuhlailun aika, rahaa oli ja sitä käytettiin ajattelematta, että kaikki ei ole aina samoin.
        Monia tukia keksittiin, nyt niitä
        poistetaan, kun rahaa ei ole.
        Minä säästin, en hakenut tukia, enkä nyt tarvitse niitä.
        en valita, kun sillä ei voita mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyvinvointialue laskuttaa kotihoitsujen käynneistä rutkasti kattaakseen raskaan johtaja- ja esimiesorganisation kustannukkset."

Kotijoitajilla on taulukkopalkat. Ne eivät suuret ole.

• Anonyymi

Aurinko paistaa,
      kaikki huonokuntoset mummot ja papat nyt aurinkoon, vaikka vain avaatte ulko-oven ja pistätte tuolin ovan eteen siinä me kaikki istutaan nyt ainaki puolituntia,
      jos joku jaksaa ottaa muutaman askekeen pihalla seki on oikein hyvä

koitetaan vielä tänäpäivänä pärjätä hitusen paremmin,

mukavaa päivän jatkoa kaikille!

• Anonyymi

Harmi noi kirj. virheet hyvä tärkeä asia olisi käsiteltävä perusjuuria myöten,
      jopa väitöskirjan muodossa.

• Anonyymi

Olishan se tärkeää saada totus julki,
      kunnolla tutkia mistä johtuu nykyinen kurjuus yhteiskunnassamme,

näitöskirjan tutkilla olis ny toit saada tostuus julki
      kikä meni pieleen yhteiskunnassamme !!!!!!

• Anonyymi

Purrasta ja Orposta se johtuu. Se on päivänselvä asia.

• Anonyymi

korjattu jälkeenpäin ======= väitöskirjan tutkijalla olis nyt töitä
        saada nyt totuus julkisuuteen
        mikä meni politiikassa pieleen yhteiskunnassamme,,

pikkusen vitutta nänä vanhat tietokoneet
        jos ei jaksa lukea tekstiä ja korjata
        niin virheellisenä lähttee teksti,
        jotenki tymppii kun itsekkää en jaksa aina lukea tekstiä mitä kirjoitin,

• Anonyymi

Meistä kukin on työelämässä veroissaan maksanut sairausvakuutus-
      ja työttömyysturvamaksua pahan päivän varalle.

Sitä maksettiin omaksi ja toisten turvaksi tai eläkkeellä olevien,
      siirryimmehän me itsekin eläkkeelle
      ja nyt työssä olevat maksavat kyseisiä maksuja,
      joilla meitäkin hoidetaan ja ansiotuloveroilla.
      Valtio kerää muualtakin veroja, esimerkiksi arvonlisäveroa
      ja kunnat verottavat.

Hallitus on nyt vain leikannut kaikkia maksamiamme tukia,
      emme saa enää rahoillemme vastinetta,
      vaikka me itse tukemme olemme maksaneet.

Mitkään tuet eivät ole siis kellekään ilmaista rahaa.

• Anonyymi

Pari vuotta menossa on ollut kansan yhteisen varallisuuden ryöstö
      vauraille ihmisille - oikeistohallituksen ideologiseen tyyliin.
      Ei siitä kauan ole, kun kaikki oli hyvin.

• Anonyymi

EI suomessa koskaan ole ollu hyvin

vain Kkkosn aikakaudella kaikki ihmiset sai töitä , sen jälkeen on ollut vain työötömiä yhteisunnassamme ja sdp halusi suomeen vain työttömien armeijan koska työttämät aina äänesti sdp<: n jootta työttömät sai taatusti aina sossusta rahansansa ja saivat maatakotona ja rahaa tuli luukulta kunkävi vaan hakemassa. kaikki paha on sdp : n syytä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI suomessa koskaan ole ollu hyvin

vain Kkkosn aikakaudella kaikki ihmiset sai töitä , sen jälkeen on ollut vain työötömiä yhteisunnassamme ja sdp halusi suomeen vain työttömien armeijan koska työttämät aina äänesti sdp<: n jootta työttömät sai taatusti aina sossusta rahansansa ja saivat maatakotona ja rahaa tuli luukulta kunkävi vaan hakemassa. kaikki paha on sdp : n syytä.

Kekkosen aikakaudella

vanha kone jättää kirjaimiapois eikä aina jaksa korjata

• Anonyymi

Noin 100 vuodessa, jos mikään sairaus ei ennen sitä vie.

• Anonyymi

Mihin tämä kommentti liittyy? Kannattaisi(ko?) todellakin nukkua yöllä.

• Anonyymi

Hei ! Mikä on päivän kuntosi ? Minulla on hiukan parempi tällä hetkellä.
      Seuraavasta hetkestä en tiedä. Oloni vaihtelevat päivänkin mittaan
      niin paljon. Joskus, kun on vähän olo suunnittelen lähteä lähimarkettiin,
      mutta kun olen saanut takin päälleni, joku "jysäys" sydämessä tai muu
      oire sabotoi lähtöni. Onkin tyydyttävä riisumaan takki ja kengät ja
      mentävä lepäämään.
      En enää pitkään aikaan ole voinut itse päättää mitä teen ja milloin.
      Kroppani päättää puolestani ja siihen minun on tyytyminen.

• Anonyymi

Kiitos kysymästä,
        minulla on ollu taas huono päivä, maha kipee ja turvottaa aivan älyttömästi,
        vällin oksettava oloki,
        koko päivä on menny laiskotellessa,
        jospa huomenna olisi hitusen parempi,
        en millää haluis lähteä mahan takia lääkäriin,
        maha tutkimukset ovat kauheita yööök, aivan kauheita,
        eikö ne voisi vain määrätä jotain maha lääkettä kuten ennen vanhaanki,
        ei mahaa enne tutkittu suuremmin, lääkäri vain paineli ja anto jotain suolistoa rauhottavaa lääkettä,
        kumpa keksisi jonkun itse parrannuskeinon,
        olen liian vanha enään juoksentelemaan lääkärissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kysymästä,
        minulla on ollu taas huono päivä, maha kipee ja turvottaa aivan älyttömästi,
        vällin oksettava oloki,
        koko päivä on menny laiskotellessa,
        jospa huomenna olisi hitusen parempi,
        en millää haluis lähteä mahan takia lääkäriin,
        maha tutkimukset ovat kauheita yööök, aivan kauheita,
        eikö ne voisi vain määrätä jotain maha lääkettä kuten ennen vanhaanki,
        ei mahaa enne tutkittu suuremmin, lääkäri vain paineli ja anto jotain suolistoa rauhottavaa lääkettä,
        kumpa keksisi jonkun itse parrannuskeinon,
        olen liian vanha enään juoksentelemaan lääkärissä.

Onko sinun mahalaukkuasi tutkittu koskaan ?
        Onko sinulla refluksi ?
        Jos sinua närästää, mahalaukun hapot nousevat kurkkuun
        ja korventavat. Ruokatorvi ei ole tarkoitettu kestämään
        mahan suolahappoja ja entsyymejä, jotka ruuan sulattavat.

Olen aikaisemminkin neuvonut käyttämään Magnesiamaitoa,
        jota saa ostaa reseptittä apteekista. Se ainakin tasaa mahahappoja
        ja sillä on hyvin lievä, mutta hyvä laksatiivinen vaikutus annoksesta riippuen.
        Sitä voi ottaa päivän mittaan milloin vain noin tunti syömisen jälkeen,
        mutta ei liian monta kertaa.
        Otan sitä illalla noin puoli tuntia tai tunti viimeisen syömisen jälkeen
        pari ruokalusikallista. Yksikin voi auttaa.
        Voi ottaa myös aamaisen jälkeen 1 rkl ja illalla 2 rkl.
        Itse oppii tietämään mikä annostelu sopii eikä sitä tarvitse ottaa kuin
        tarvittaessa.
        Itse olen ottanut sitä säännöllisesti iltaisin jo yli 10 vuotta.
        Lääkärinin kirjoitti sitä minulle, mutta siihen ei tarvitse reseptiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinun mahalaukkuasi tutkittu koskaan ?
        Onko sinulla refluksi ?
        Jos sinua närästää, mahalaukun hapot nousevat kurkkuun
        ja korventavat. Ruokatorvi ei ole tarkoitettu kestämään
        mahan suolahappoja ja entsyymejä, jotka ruuan sulattavat.

Olen aikaisemminkin neuvonut käyttämään Magnesiamaitoa,
        jota saa ostaa reseptittä apteekista. Se ainakin tasaa mahahappoja
        ja sillä on hyvin lievä, mutta hyvä laksatiivinen vaikutus annoksesta riippuen.
        Sitä voi ottaa päivän mittaan milloin vain noin tunti syömisen jälkeen,
        mutta ei liian monta kertaa.
        Otan sitä illalla noin puoli tuntia tai tunti viimeisen syömisen jälkeen
        pari ruokalusikallista. Yksikin voi auttaa.
        Voi ottaa myös aamaisen jälkeen 1 rkl ja illalla 2 rkl.
        Itse oppii tietämään mikä annostelu sopii eikä sitä tarvitse ottaa kuin
        tarvittaessa.
        Itse olen ottanut sitä säännöllisesti iltaisin jo yli 10 vuotta.
        Lääkärinin kirjoitti sitä minulle, mutta siihen ei tarvitse reseptiä.

SUUR KIITOS

kuhan jaksan taas lähteä apteekkiin ostan heti sitä,

mull on oireena myös aina nälän tunne vaikka just olisin syöny,
        se kyllä mua myös häiritsee,

en ole lihava mutta en laihakaan , ehkä normaalipainoinen ikäisekseni,
        jotain noin 67 kg

MAHA vaan on paksu ja turvottaa on kipeeki,
        se kyllä häiritsee pahasti,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SUUR KIITOS

jotain noin 67 kg

jäi sanomatta, noin yli kymmen vuotta sitten
        mahalaukussa nähty pieni haavauma,
        se ei ole tähän asti suuremmi haitannu,
        lääkäri määräsi vain jokun vatsan suojalääkkeen jota olen päivittäin 1 ottanu aina illalla nukkumaan mennessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SUUR KIITOS

jotain noin 67 kg

Kokeile magnesiamaitoa, ei se ainakaan pahaksi ole ja monia se auttaa,
        mutta ei voi varma olla auttaako se sinua, kun ei tiedä mistä vaivasi johtuu.

Viittaisiko nälän tunne johonkin mahalaukun ongelmaan ?
        Onko sinulla gastriitti, mahahaava ?

Kumpi sinulla on kipeä mahalaukku (palleassa) vai suolisto ?

Minulla oli lievä gastriitti ja silloin teki aina mieli syödä ja pienikin syöminen
        auttoi siihen, vaikka muutama lusikallinen kaurapuuroa.
        Mahassa oli aina kelju olo, kun se oli tyhjä. Piti aterioitten välillkin
        jotain pientä syödä, vaikkei ollut nälkäkään, mutta mistä johtuu se,
        että on aina nälkä ?
        Mistä siitä saisi tietoa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jäi sanomatta, noin yli kymmen vuotta sitten
        mahalaukussa nähty pieni haavauma,
        se ei ole tähän asti suuremmi haitannu,
        lääkäri määräsi vain jokun vatsan suojalääkkeen jota olen päivittäin 1 ottanu aina illalla nukkumaan mennessä.

Onkohan se pilleri joku haponestolääke ?

Olisiko viisainta mennä lääkäriin, vaikkei millään huvittaisi eikä jaksaisikaan ?
        Milloin olet viimeksi keskustellut lääkärin kanssa mahaoireista ?

On kurjaa elää tuollaisten mahavaivojen kanssa.

• Anonyymi

Statiinien välillisenä seurauksena verenpaine ja sokeri hiipivät ylöspäin.
      Miten?
      Statiinit estävät kunnollisen, kuormittavan liikunnan joka ensin ja selvimmin tuntui reisien voimattomuutena ja kipuiluna.
      Aerobisen sykealueen liikunta on estynyt koska ko. lihakset menevät "tukkoon" pian aloituksen jälkeen.
      Sama ilmiö esiintyy myös lihaskunnon hoitoyrityksissä.
      Seurauksena alussa mainitsemani ilmiöiden hidas, huono kehitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      150
      3275
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      80
      2230
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2187
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      76
      1890
    5. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1726
    6. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      156
      1723
    7. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      12
      1705
    8. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      23
      1398
    9. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      18
      1293
    10. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1173
    Aihe