Voiko yleistää?

Sanin

Tällä palstalla esim. sun mielestä.
Ovatko ihmiset, miehet tai naiset jollain tapaa erilaisia, riippuen siitä, mistä päin Suomea he ovat kotoisin?
Siis, jos ovat kertoneet asuinseutuaan :)
Onko edes pieniä vivahde-eroja?

12

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisen asuinpaikka vaikuttaa huomattavasti siihen millainen ihminen on. Ei nyt varsinaisesti perusluonteeseen, mutta muuten käyttäytymiseen kyllä.
      Varsinkin tuolla sätin puolella, on hauska huomata, miten erilaista huumori on eripuolilla Suomea.
      Oma tietynlainen jähmeytenikin on kotipaikkakunnalla hyvin yleistä.Pohjois-pohjanmaalla ei kovin lupsakoita olla.....

      • Sani

        ..ei 'jäyhäksi' voine sanoa ;)
        Minulla äiti pohjanmaalta kotoisin; josta tosin nuorena lähtenyt etelämpään.


    • ggnojoP

      silloin kun kerrotaan asioihin suhtautumisesta
      yleensä, kuten myös vapaa-ajanviettokulttuurista
      ja musiikista.

      Kotiseuturakkaus esiintyy puolustautumisena, johon
      itsekin mielelläni sorrun. :D

      • Sani

        Muistanenko oikein, että pk-seudulta oot, 'harvinaisuus', et ole muuttanut sinne muualta? ;) Minäpä sitten muistan yhden jutun, missä tuo 'pisti silmääni'.. tuo kotiseuturakkaus tavallaan :)


      • ggnojoP
        Sani kirjoitti:

        Muistanenko oikein, että pk-seudulta oot, 'harvinaisuus', et ole muuttanut sinne muualta? ;) Minäpä sitten muistan yhden jutun, missä tuo 'pisti silmääni'.. tuo kotiseuturakkaus tavallaan :)

        Aito sellainen. Stadilainen. Huonontunut polvi
        isästäni, joka pamlaa stadii stydimmin ku mä.


      • on myös "paljasjalkainen tamperelainen".
        (Tarkoittaa Tampereella syntynyttä, jos kuulostaa oudolta ilmaisulta ;)


    • (.)Y(.)

      Olemme kaikki erilaisia persoonia,
      asuinpaikasta riippumatta.. :)

      Ihmisten liikkuvuus, esim. työn takia
      on taannut, monimuotoisuuden eri
      asuinpaikkakunnilla.. :)

      • tuffe

        ajattelen minäkin, se on henkilöstä kiinni eikä paikkakunnasta.

        Toisaalta miellän kaupunkilaiset nopeatempoisimmiksi kuin maalla asuvat, heidät kuvittelen taas rennommiksi ja huolettomimmiksi (eh, meniköhän tuo vimppa sana nyt oikein... hassulta näyttää...) Teesiä saa vapaasti ampua alaskin, voi ihan täysin olla mielikuvituksen tuotetta.


      • ..mielipiteet jakautuu; toisinaan kuulee sanottavan "lupsakka savolainen", esim. ;), tosiaan "jäyhähkö" pohjalainen, hidas hämäläinen.
        Ja sitten se herttainen ja hauska naisrunoilija Heli Laaksonen, oliko hän Laitilasta, varsinaissuomesta?
        Hän on jossain tv-ohjelmassa maininnut, että hänelle riittävät sovitut ns. "pakolliset" menot, eikä halua jokaisiin 'kissanristiäisiin' osallistua vaikka kutsuja riittäisi.
        Ja taisi myös mainita, että sielläpäin ihmiset haluavat säilyttää omaa reviiriään, eivätkä ole ns. halailija -tyyppejä, siis ihan ventovieraillekin ihmiselle.
        Itse ajattelisin, että sekä-että. Varmaan yksilökohtaista, mutta jotain vaikutusta/merkitystä voi olla sillä, mistä päin on kotoisin.
        Se on sitten eri asia, kun 'elämä ja siperia opettaa' ;))


      • eeva-sisko
        Sanin kirjoitti:

        ..mielipiteet jakautuu; toisinaan kuulee sanottavan "lupsakka savolainen", esim. ;), tosiaan "jäyhähkö" pohjalainen, hidas hämäläinen.
        Ja sitten se herttainen ja hauska naisrunoilija Heli Laaksonen, oliko hän Laitilasta, varsinaissuomesta?
        Hän on jossain tv-ohjelmassa maininnut, että hänelle riittävät sovitut ns. "pakolliset" menot, eikä halua jokaisiin 'kissanristiäisiin' osallistua vaikka kutsuja riittäisi.
        Ja taisi myös mainita, että sielläpäin ihmiset haluavat säilyttää omaa reviiriään, eivätkä ole ns. halailija -tyyppejä, siis ihan ventovieraillekin ihmiselle.
        Itse ajattelisin, että sekä-että. Varmaan yksilökohtaista, mutta jotain vaikutusta/merkitystä voi olla sillä, mistä päin on kotoisin.
        Se on sitten eri asia, kun 'elämä ja siperia opettaa' ;))

        karsinoinut ihmisiä heidän maakuntansa mukaan...Eli savolaiset ovat sellaisia, tai hämäläist, tai pohjanmaalaiset, mutta nyt olen järkyttynyt!!!!!
        Olen saanut nimimerkillä "Pelimies" äärettömän rivoja maileja.
        Kyseinen tyyppi ei ole palstalla näyttäytynyt, mutta s- postiini on tullut uskomatonta saastaa. En tahdo tässä puhua enempää,sillä ei anna aihettakaan. Olen kirjautunut ulos , eli minua eivät hänen törkeytensä tavoita.
        Kertokaa, jos kyseinen tyyppi on häirinnyt muitakin!


      • Sani
        eeva-sisko kirjoitti:

        karsinoinut ihmisiä heidän maakuntansa mukaan...Eli savolaiset ovat sellaisia, tai hämäläist, tai pohjanmaalaiset, mutta nyt olen järkyttynyt!!!!!
        Olen saanut nimimerkillä "Pelimies" äärettömän rivoja maileja.
        Kyseinen tyyppi ei ole palstalla näyttäytynyt, mutta s- postiini on tullut uskomatonta saastaa. En tahdo tässä puhua enempää,sillä ei anna aihettakaan. Olen kirjautunut ulos , eli minua eivät hänen törkeytensä tavoita.
        Kertokaa, jos kyseinen tyyppi on häirinnyt muitakin!

        ..ainakaan mitään ilkeämielistä karsinointia maakunnan mukaan tarkoittanut!
        Kunhan mielenkiinnosta kyselin..
        "Pelimiehestä" en tiedä mitään, enkä puolustele!
        On vaan sellainen nicki, että vois olla aika yleinen.. en tiedä..


      • eeva-sisko
        Sani kirjoitti:

        ..ainakaan mitään ilkeämielistä karsinointia maakunnan mukaan tarkoittanut!
        Kunhan mielenkiinnosta kyselin..
        "Pelimiehestä" en tiedä mitään, enkä puolustele!
        On vaan sellainen nicki, että vois olla aika yleinen.. en tiedä..

        karjalaiseksi, mikä hämmensi minua entistä enemmän, sillä siellä päin Suomea ihmiset ovat
        käsittääkseni ystävällisiä ja mukavia.
        Kaikki se saasta mitä hän syyti niskaani on painokelvotonta tekstiä.
        Tiedän, että on ihmisiä, jotka nauttivat toisten järkyttämisestä.
        En olisi kyllä kuitenkaan uskonut tyypistä, joka käytäytyi alussa niin korrektisti!!Turhaa varoitella, koska tälläiset tyypit vaihtavat nikkiään melkeinpä päivittäin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe