https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011500054.html
Tämä tuore Kelan tilasto kertoo, että etenkin Arabian- ja Somalian kieliset ovat huomattavan yliedustettuina ilmaisen tukirahan saannissa Suomessa. Onneksi perussuomalaiset leikkaa vielä lisää näitä vieraskielisten saamia ilmaisia etuuksia Suomessa.
Näin hurjia summia yhteiskunnan verorahaa Suomi maksaa vieraskielisille rahaa ilmaiseksi.
20
178
Vastaukset
- Anonyymi
Islamisteja ei saisi ylipäätänsä päästää suomeen. Se olisi parasta säästämistä, poliisiltakin säästysi resursseja, oikeusistuimista puhumattakaan ja kouluissa olisi opiskelu rauha.
- Anonyymi
Kkk
- Anonyymi
Juuri näin.kaheleitahan ne on ja väkivaltaisia.
- Anonyymi
Aletaan muilutus .
- Anonyymi
uli uli persu uli
- Anonyymi
Moktar taas ulisee ennen käskynjakoa Moskovasta ja vasta sen jälkeen alkaa varsinainen " työ ".
- Anonyymi
Eurokin on liikaa. Nollatoleranssi tuohon!!!
- Anonyymi
Kymmenen miljardia euroa vuodessa arvioidaan olevan lystin hinta. Hinta vaan räjähdysmäisesti kasvaa
- Anonyymi
Mutta kun vasemmisto tarvii äänestäjiä, makso mitä makso.
- Anonyymi
Massiiviset joukkolahtaukset toisivat useiden miljardien vuosittaiset säästöt nopeasti.
"Tilastot paljastavat, että täysi-ikäisistä somalin ja arabiankielisistä Suomessa asuvista noin kolmannes sai toimeentulotukea."
Huono-osaisuus ja vähätuloisuus tietysti korostuu pakolaisten joukossa kun sitä verrataan kantaväestöön. Toimeentulotuki ei kuitenkaan ole ilmaista rahaa, kuten täällä huudellaan. Se viimesijainen tuki, kun henkilö ei muuten saisi riittävää ravintoa ja suojaa. On lopultakin positiivien tieto, että vain kolmannes tarvitsee toimeentulotukea. Sehän kertoo että somali- ja arabikielinen väestö pyrkii tulemaan toimeen ihan omin avuin.
On nähtävä metsä puilta. Sossun luukulla tungeksii kymmenen kertaa enemmän kantasuomalaisia kuin somaleita ja arabeja yhteen laskettunakaan. Jotta sossukulujen kasvu saataisiin rajattu, on ratkaistava kantasuomalaisten köyhyysongelma. Muiden sossua käyttävien kieliryhmien ongelma ratkeaa siinä samalla.
Työmarkkinatuen suhteen pätee ihan sama logiikka, en viitsi nyt toistaa itseäni. Jos niitä työpaikkoja syntyisi, kuten Purra&Orpo lupasivat, työmarkkinatukeen liittyvät ongelmat ratkeaisivat jo pelkästään sillä.
Suuri yksisilmäisyys Iltasanomien artikkelissa oli se, että sosiaalitukien käyttö liitetään pelkästään vieraskielisyyteen. On aina muistettava tehdä selkeä ero pakolaisen ja työperusteisen maahanmuuttajan välillä.
Pakolainen ei ole tullut töihin Suomeen vaan paennut sortoa. Lisäksi merkittävä määrä on ns. kiintiöpakolaisia, jotka on erityisesti poimittu pakolaisleireiltä. Emme voi edellyttää sotaa paenneelta sudanilaiselta kahden lapsen yksinhuoltajaäidiltä samanlaista koulutusta, kielitaitoa ja työmarkkinakelposuutta kuin peruskoulun käyneeltä suomalaiselta Pirkolta.
Onko taas unohtunut, että Geneven pakolaissopimuksen mukaan Suomi on lupautunut takaamaan pakolaisella? Suomen omassa lainsäädännössä lukee tämä: "Sopimusvaltiot myöntävät niiden alueilla laillisesti oleskeleville pakolaisille julkisen huollon ja avustusten osalta saman kohtelun kuin valtion omille kansalaisille."
https://www.finlex.fi/fi/valtiosopimukset/sopimussarja/1968/77#OT0_OT3_OT0
https://www.suomenuutiset.fi/kotoutumisesta-leikataan-lisaa-maahanmuuttajien-oma-vastuu-kasvaa-sisaministeri-mari-rantanen-kotoutumisen-paras-mittari-on-tyollisyys/
Pakolaisäidillä on usein työhalut ja työmotivaatio. Nyt vaan perussuomalainen sisäministerimme Mari ei vaan ymmärrä, että pakolainen tarvitsee kielikoulutusta ja kotoutumisapua päästäkseen töihin. Kuitenkin kotouttamistukeen panostettu euro voisi tuoda kaksi euroa takaisin valtiolle.
Kyllä olisi taas kirvelleelle töitä.
Nauretaan vartti.;)- Anonyymi
Miten kaikki pakolaisetkin ennen pärjäsivät, tuskin chileläiset, tai venepakolaiset sossussa ramppasivat, menivät duuniin; siivoamaan, ravintolaan.
Kaikki tämä hyysääminen pois, niin johan alkaa työt maistua.
Uskonnollahan ei ole mitään merkitystä mihinkään, varsinkin Islam oikein kannustamalla kannustaa somalinaisenkin työelämään.
Yksinkertainen tapaus olet, vaikka tosi viisas, tietenkin, ainakin omasta mielestäsi. - Anonyymi
Pilkkaat aina köyhiä suomalaisia, mikset koskaan köyhiä pakolaisia?
Mikä sinun logiikkasi oikein on, ovatko suomalaiset jotenkin alempaa kastia, vaiko mitä?
- Anonyymi
Että ihan "kirvelleelle" töitä?
Ja tukiopetukselle.Etkös sinä äskettäin opettanut, että ihan jokaista kirjoitusvirhettä ei tarvitse korjata. Kerroit, että järkevä ihminen ymmärtää asian muutenkin.
Oletko nyt kääntänyt takkisi taas?
Nauretaan vartti. ;)
- Anonyymi
Kyllähän suomalaisetkin sossussa käyvät.
Luonnollisesti.
Olkiukkoja kyhää trolli.- Anonyymi
Ovat "pers´aukireiskoja suomalaiset, ovatko nämä sitten pers´aukimuhiksia?
Onko Moktarilla sama logiikka, vai kaksoisstandardit käytössään?
- Anonyymi
No on ne melko urpoja.
- Anonyymi
Viher-vasemmistohan niitä on tänne halunnut, joten saisivat itse myos maksaa "vieraistaan". Seuraava suuri uudistus on tehtävä kansalaisten veronmaksutapaan, eli jokainen saisi itse päättää mihin omat verorahat käytetään. Veroilmoituksessa rastitetaan ne kohdat johon veronmaksajan rahat saa käyttää. Esim. terveydenhoito, turvallisuus jne. Ei maahanmuutto, jokaista kohdellaan turistina eli elättää itsensä omilla rahoillaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161