Keliber kokkola ja kaustinen

Anonyymi-ap

Käykö tässä nyt niin että keliber tehdas kokkolassa ja kaivos/rikastamo kaustisella jäävät toteutumatta .
Molemmat lähes valmiita.
Sähkövero kaivoksille ja kaivosvero moninkertaistuvat??
Mitä sanoo Mauri kokkolan ja kaustisen kansanedustaja🤔

29

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei käy.

    • Anonyymi

      Se on vaan nyt semmoinen tilanne että muista tehtaista tulleet hakevat työntekijät hakevat takaisin entisiin työpaikkoihin takas .Tätä vatulointia ja palkat huompia.

      • Anonyymi

        Todella pettymys..


    • Anonyymi

      Saa herrat ajaa ylös koko firman jos huvittaa.

    • Anonyymi

      Etsivät sitten osaajia koulupenkiltä.

    • Anonyymi

      Perhe pitää kuiteski ruokia.

      • Anonyymi

        Ja asunto velkojia lyhentää ja nyt sitten milloin käynnistyy joopajoo.


    • Anonyymi

      Ei jatkoon.

      • Anonyymi

        Kateutta se on, että "kuritus" kohdistuu vuorostaan kaivostoimintaan. Jos Keliber sijaitsisi lähellä "tunninrataa, tai Hesan kylkeä", niin kaivos olisi toiminut jo 10 vuotta. Samasta syystä Pyhäjoen atomivoimala "kaadettiin". Entä muut pohjoisen tuotantolaitokset yms...
        Tämä osoittaa vahvasti sen, että maaseutua ajetaan ahdinkoon, Suomi pitää tyhjentää Oulu-Suomussalmi- linjan pohjoispuolelta, ja siirtää asukkaat, sekä kaikki "rikkaus" Kokkola-Jyväskylä-Kuopio- linjan etelä-puolelle. MOT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateutta se on, että "kuritus" kohdistuu vuorostaan kaivostoimintaan. Jos Keliber sijaitsisi lähellä "tunninrataa, tai Hesan kylkeä", niin kaivos olisi toiminut jo 10 vuotta. Samasta syystä Pyhäjoen atomivoimala "kaadettiin". Entä muut pohjoisen tuotantolaitokset yms...
        Tämä osoittaa vahvasti sen, että maaseutua ajetaan ahdinkoon, Suomi pitää tyhjentää Oulu-Suomussalmi- linjan pohjoispuolelta, ja siirtää asukkaat, sekä kaikki "rikkaus" Kokkola-Jyväskylä-Kuopio- linjan etelä-puolelle. MOT

        Taas ryssän puolustelua. Kaikille selvää että voimalan rakentamista ei voinut enää jatkaa.


    • Anonyymi

      VALTION AHNEUS VEI VOITON JÄLLEEN

    • Anonyymi

      Näin käy kun persut hoitavat valtion taloutta ilman osaamista.

    • Anonyymi

      Kaivosten sijaintipaikkakunnat saamassa vain 20 prosenttia verotuloista ja valtio loput. Hienosti kokoomus ja persut toteuttaa vihervasemmistolaista politiikkaa.

      • Anonyymi

        Sanopas se. Meneekö ne 80 prosenttia Suomeen talvisodan alussa hyökänneen Ukrainan aseelliseen tukemiseen. Suomussalmella kaatuneet Suomen sotasankarit kääntyisivät haudassaan... MOT


    • Anonyymi

      Kekkosen aikainen punaupseeri kivälä taas sekoilee ja esittelee tyhmyyttään.
      MOT

      • Anonyymi

        Ressu on taas oikeassa. On siinä viisas mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on taas oikeassa. On siinä viisas mies.

        Kannattaisi tosiaan muuttaa jo muualle. Täällä ei tuosta enää kummene.


    • Anonyymi

      Keliber tulee vielä loistamaan. Nämä vaikeat vuodet kun on ohi, niin jälleen on tunkua Keliberille. Pitää muistaa, että tämän mittakaavan projektia ei ole ennen täällä toteutettu. Tämä ei ole heikkojen hommaa! Maitojunaankin meneviä aina on.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Keliber on Keski-Pohjanmaan "kultakaivos", joten on turha repiä turrpaa tässä vaiheessa. Lisäksi. Esittämäni junaradan jatkaminen Saarijärveltä, Keliberin kautta Kokkolaan on toteutettava mahdollisimman pian, ja Köykärinjärvi on ennallistettava: "Iso kuoppa, säädettävä sulkuportti, kanava ja kirkasvesi Kokkojokeen". MOT
        Tiedoksi: Suomen Valtioneuvosto, VR, Väylävirasto, Sibeney Stillwater, Keliber Oy (Hannu Hautala), ja Kokkolan kaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Keliber on Keski-Pohjanmaan "kultakaivos", joten on turha repiä turrpaa tässä vaiheessa. Lisäksi. Esittämäni junaradan jatkaminen Saarijärveltä, Keliberin kautta Kokkolaan on toteutettava mahdollisimman pian, ja Köykärinjärvi on ennallistettava: "Iso kuoppa, säädettävä sulkuportti, kanava ja kirkasvesi Kokkojokeen". MOT
        Tiedoksi: Suomen Valtioneuvosto, VR, Väylävirasto, Sibeney Stillwater, Keliber Oy (Hannu Hautala), ja Kokkolan kaupunki.

        Perhon "juna" on kutsunut reppanaa jo hyvän aikaa.


    • Uskotteko tosiaan, muutaman prosentin muutos kaivosveroissa saa aikaan satojen miljoonien heittämisen kankkulan kaivoon. Jos näin käy, niin jääpähän hulppeat rakennukset ja mikä tärkeintä litium Suomen maaperään. Milläs nämä Afrikkalaiset mitkä lie hottentotit sen mukanaan vievät, jos hankkeesta vetäytyvät? Onkohan tuo litium loppupeleissä sitten kummoinenkaan bisnes, jos tuollaiset lillukanvarret sen kaatavat? Ei taida tämä meidän Mauri edes tietää montako nollaa miljardissa on. On enemmän näitä senttipuolen miehiä ja on keskittynyt pensan hinnasta meuhkaamiseen ja siitähän hänen tollot kannattajansa tykkäävät.

    • Anonyymi

      Jos kaatuu siihen muutamaan prosenttiin, niin eipä kovin elinvoimainen pulju sitten olisi muutenkaan.

    • Anonyymi

      Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että me "muutamat prosentit" on rahassa kymmeniä miljoonia euroja.

      • Anonyymi

        Niinpä niin. Montakohan prosenttia nuo kymmenet miljoonat mahtavat olla jo nyt hankkeeseen sijoitetusta pääomasta? Ei sitä koko pääomaa hukkaan heitetä. Kunhan kiukuttelevat, kun vituttaa se, että todellinen omistaja, eli Suomi vaatii omaa siivuaan.


    • Anonyymi

      Jervua, umicore dead end tulevaisuudessa ei kannata.

    • Anonyymi

      Keliberi on kankkulan kaivo(s).

    • Anonyymi

      Litiumin hinta ja sen tuotantokustannukset Suomessa. Se ratkaisee.

      Vuonna 2022 -2023 litiumin hintataso takasi kannattavuuden.

      https://tradingeconomics.com/commodity/lithium

      LITIUMIN KAIVOSTOIMINTA JA MALMIN JALOSTUS ON NYKYISELLÄ HINTATASOLLA KANNATAMATONTA! SUOMESSA!

      "markkinat"

    • Anonyymi

      Ei kannata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe