Yhteishaku Helsingin Kuvataidelukio

Anonyymi-ap

Moi!

Eli siis oon 9 luokkalainen tyttö joka ajatteli et hakis yhteishaussa Torkkeliin ja mietin vaan et minkälainen piiri siellä on ja paljonko sitä kuvista tehdään. Eniten haluaisin tietää siitä kuinka vaikee sinne on päästä ja kuinka monta hakijaa yleensä on? Oon todella hyvä kuviksessa ja aina ollu jotenkin kympin tyttö kuviksen kanssa. Kaverit sanoo et mulla on tosi hyvät mahdollisuudet päästä sinne. Mun keskiarvo on nyt suunnilleen 7,7 et pääseekö sillä sinne? Entä se pääsykoe? Onko se vaikea ja onko muuta tietoo mitä pitäs tietää siitä? Ja siinä sanottiin että ei tuu mitään kirjettä kokeeseen eli tarkottaako toi vaan sitä et mä tuun sinne yhteishaun jälkeen kun oon kattonu netistä koepäivän??

5

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen jatkoa ajatellen, ettet aloittaisi kirjoitusta "eli" sanalla. Tuotatuota-eli-ööh-tyyppiset täytteet eivät kuulu kirjoitukseen.

• Anonyymi

Tässä omalle lapselle ollaan katseltu kans Torkkelia. Torkkeli on erityistehtävälukio eli siellä on tosi paljon kuvataidetta ja monipuoliset kuviksen tekniikoiden opintomahdollisuudet. Mutta hakijoita on myös paljon ja kouluun haetaan vaativien soveltuvuuskokeiden kautta. Lukiossa opiskelu on ylipäätään tosi vaativaa ja alle kasin keskiarvo ei vielä takaa, että pysyy tahdissa mukana. Myös Helsingin uudessa yhteiskoulussa (Huyk) on kuvataidelinja sekä Itä-Helsingissä Helsingin yhteislyseon lukiossa eli Hyllissä on kuvataidelinja, jonne on helpompi päästä sisään. Hyl on pieni yksityinen lukio, jossa on mm. myös skeittilinja, josta voi valita lisää mediaopintoja, jos ne kiinnostaa ja tunnit alkaa aikaisintaan 8.45, joten vaikuttais kivalta bonukselta se (ainakin mun lapsen näkökulmasta)!

• Anonyymi00003

Oon itekki 9 luokkalainen ja miettiny jonkin verran Torkkelia.
      Helsingissä on aika kalliit vuokrat, joten Suosittelen kattomaan vähän vuokrahintoja ja laskemaan paljonko saat opintotukea ja asumislisää https://laskurit.kela.fi/opintotuen-laskuri Jos sinulle on ok asua soluasunnossa tai kimpassa niin siinä säästää hyvin rahaa. Taidetta tietääkseni taidelukioissa on suunnilleen kolmasosa opinnoista.
      Viimevuonna alin pistemäärä millä oli pääsyt oli noin 12 johon lasketaan lukuaineiden keskiarvo max 10 ja ennakkotehtävä+pääsykoe max 10.
      Pääsykokeesta infoa löytyy täältä https://www.hel.fi/fi/kasvatus-ja-koulutus/helsingin-kuvataidelukio/tutustu-ja-hae/hae-kuvataidelinjalle Ja kyllä sinne pääsykokeeseen sitten vaan mennään. Mukaan pitää ottaa joitain taidetarvikkeita ne löytyy tuosta aikaisemmasta linkistä pääsykoe osiosta

Torkkeli on varmasti hyvä vaihtoehto mutta kannattaa myös harkita muita taidelukioita. Itselle tutuimpia ovat Taikkari (Savonlinnan taidelukio) Ja Torkkeli. Taikkarissa on se hyvä puoli että Savonlinnassa on halvemmat vuokrat ja koulussa on vähemmän opiskelijoita jos tykkää siitä että on rauhallisempaa.

Onnea yhteishakuun! Toivon että tästä oli jotain apua.

• Anonyymi00004

Juu Torkkeliin ehdottomasti, siellä on niiiin ihqua..kaikki ,opettajia myöten on enempi vähempi vihervasureita ja sinutkin saadaan nopeasti aivopestyä ideologiseen massaa, kuten Kallion muissakin kouluissa. Lisäksi pääset nauttimaan ihan näköalapaikalta koulun edessa olevan puiston värikkäästä ja kansainvälisestä jetset elämästä = Peukku narkit & mamu-notkujat, ihan toista kuin siellä maalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      23
      19047
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      69
      6005
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      26
      5618
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      46
      5467
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      41
      5348
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      94
      5242
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4723
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4387
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      57
      3716
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3365
    Aihe