Kone buuttaa

Jokunen

Hei,
Mistä mahtaa johtua tällainen ongelma?
Käyttöjärjestelmä on xp ja asensin siihen eilen sp2:n sekä f-securen 30pv:n virusohjelman.

Nyt jostain kumman syystä kun windows aukeaa, niin siinä kohdassa kun käyttöjärjestelmä on "herännyt" kokonaan se sammuu ja kone käynnistyy uudelleen...ja taas sama uudelleen ja uudelleen?
Eli en ehdi tekemään mitään windowsissa.

Onko joku virus ehtinyt iskeä vai mikä ja kuinka saan koneen taas toimimaan?

9

948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kone*

      vikasietotilaan?

    • Joku tietokoneen laitteistasi ei ole ajureiltaan yhteensopiva SP2:sen kanssa. Helpoin tapa korjata ongelma on poistaa SP2. Ongelma on todellakin varsin yleinen etenkin vanhemmissa koneissa. Mene vikasietotilaan verkkoasetuksin ja päivitä ajurit.

      • Mnj

        Mulla sama juttu. Jotain latasin/päivitin koneelle viikko sitten ja nyt kone buuttaa pari kertaa kun sen käynnistää.
        Mitä tarkoittaa verkkoasetuksin meneminen vikasietotilaan?
        Jos sais ihan rautalangasta tuon ajurien päivityksen.


      • Jokunen

        Jeps,
        Koitanpas näillä ohjeilla etiäpäin...


      • Mnj kirjoitti:

        Mulla sama juttu. Jotain latasin/päivitin koneelle viikko sitten ja nyt kone buuttaa pari kertaa kun sen käynnistää.
        Mitä tarkoittaa verkkoasetuksin meneminen vikasietotilaan?
        Jos sais ihan rautalangasta tuon ajurien päivityksen.

        Jos haluatte pitää tuon SP:sen.

        1.Buutatkaa kone
        2.Painakaa aloituksessa F8:sia (niinkaun kun tulee musta ruutu)
        3.Valitkaa kohta vikasietotila verkkoasetuksin.

        Vikasietotilassa ei ladata turhia ohjaimia vain perus mömmöt joten latautunut työpöytä voi olla karun oloinen.

        Uusimmat ajurit löytyy ainakin valmistajien sivuilta. Joten tiedettävä mitä siellä koneessa on. Yleensä näytönohjain kusee...

        Helpointa on mennä lisää ja poista sovellukseen ja poistaa SP2.

        tai

        Järjestelmän palutus (tulee kun kone käynnistyy vikasietotilaan) ja palauttaa aikasempaan toimivaan kohtaan.

        toivottavasti auttaa..,.


      • mnj
        JuudasPastori kirjoitti:

        Jos haluatte pitää tuon SP:sen.

        1.Buutatkaa kone
        2.Painakaa aloituksessa F8:sia (niinkaun kun tulee musta ruutu)
        3.Valitkaa kohta vikasietotila verkkoasetuksin.

        Vikasietotilassa ei ladata turhia ohjaimia vain perus mömmöt joten latautunut työpöytä voi olla karun oloinen.

        Uusimmat ajurit löytyy ainakin valmistajien sivuilta. Joten tiedettävä mitä siellä koneessa on. Yleensä näytönohjain kusee...

        Helpointa on mennä lisää ja poista sovellukseen ja poistaa SP2.

        tai

        Järjestelmän palutus (tulee kun kone käynnistyy vikasietotilaan) ja palauttaa aikasempaan toimivaan kohtaan.

        toivottavasti auttaa..,.

        Poistin SP:n ja päivitin näytönohjaimen ja nyt kone toimii kuin unelma.
        Kiitos.


      • sp2
        mnj kirjoitti:

        Poistin SP:n ja päivitin näytönohjaimen ja nyt kone toimii kuin unelma.
        Kiitos.

        ellet jo asentanut. Toimiiko sitten vielä? Minua ainakin kiinnostaa tuo.


      • Mnj
        sp2 kirjoitti:

        ellet jo asentanut. Toimiiko sitten vielä? Minua ainakin kiinnostaa tuo.

        En varmasti asenna uudestaan.... nyt kun kaikki taas hyvin.


      • Mnj kirjoitti:

        En varmasti asenna uudestaan.... nyt kun kaikki taas hyvin.

        SP2 on ihan turha jos koneessa palomuri ja virustorjunta. Muutenhanhan voi kyllä päivitykset hakea win updatesta.

        Itselläni palomuurina ZONE
        ja virustojuntana ANTIVIR

        molemmat ilmaisia.

        lisäksi parikertaa kuussa AD-AWARELLA scannaan muut vihulaiset


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe