Onnellista saunomista joka ikinen päivä.

Anonyymi-ap

Pääsimme vihdoinkin yhteisymmärrykseen perintömökin kiukaan valinnan suhteen.
Markkinoilta löytyi eri hintaisia ja mallisia ,niin valinta ei ollut helppoa.
Koska parasta ja kestävä oli jokaisen tavoite.

Sydän kiuas voitti äänestyksen niin valinta oli sieltä osin ok.

Sydän 💓 sauna on ollut nyt ensimmäisen kuukauden lähes jokainen päivä käytössä.

Sauna on aivan uskomattoman hyvä.
Me kaikki voimme olla ylpeitä ja kiitollisia siitä että rohkenimme hankkia hinnaltaan kalliimman mutta lopulta laadukkaan tuotteen.

Sukumme saunoo ja voi nauttia mahtavista ja lämpöistä löylyistä.

18

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Sukumme saunoo ja voi nauttia mahtavista ja lämpöistä löylyistä"

      Niin aneemista trollaamista että ei voi välttyä mielikuvalta kuinka lisääntyminenkin on hoidettu osaltasi sukulaisten kesken?

    • Anonyymi

      Kokosukunai ... eiku siis saunoo.

    • Anonyymi

      Liiketoiminnan tulos 2024 seitsemäntuhatta euroa. Henkilöstön määrä nolla. Perävalotakuu toimii epäilemättä loistavasti.

      • Anonyymi

        Ja Harvian pörssikurssissa 20%:n kasvu. Yksi surkeimmista kiukaista..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Harvian pörssikurssissa 20%:n kasvu. Yksi surkeimmista kiukaista..

        Kiuas on aika keskinkertainen viritys, mutta yritys on vakaa, jos on tarvetta vaihtaa osia tai tulee ongelmia takuuaikana.

        Ei toki missään IKI tai Narvi -kategoriassa mene kiukaiden kanssa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kiuas on aika keskinkertainen viritys, mutta yritys on vakaa, jos on tarvetta vaihtaa osia tai tulee ongelmia takuuaikana.

        Ei toki missään IKI tai Narvi -kategoriassa mene kiukaiden kanssa.

        Sitä myydään mitä asiakkaat ostaa. Siksi vironpoikien stovemanit jne. käy kaupaksi. Kuluttajat ostopäätöksillään määrittelee mitä tuotevalmistajat valmistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä myydään mitä asiakkaat ostaa. Siksi vironpoikien stovemanit jne. käy kaupaksi. Kuluttajat ostopäätöksillään määrittelee mitä tuotevalmistajat valmistaa.

        Kyllä nämä isotkin kiuasvalmistajat aikoinaan valmisti esim. ruostumattomista materiaaleista kiukaita mutta lopettivat kun ne ei menneet kaupaksi liian kalliina kuluttajille. Palasivat sitten valmistamaan halvempia kiukaita joille riittää ostajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nämä isotkin kiuasvalmistajat aikoinaan valmisti esim. ruostumattomista materiaaleista kiukaita mutta lopettivat kun ne ei menneet kaupaksi liian kalliina kuluttajille. Palasivat sitten valmistamaan halvempia kiukaita joille riittää ostajia.

        Jos saunominen S-saunassa on huippuluokkaa, kun muissa se on siedettävää niin pakostakin se painii hinnoittelun suhteen omassa sarjassaan.
        Sydän 💓 saunan omistaja ei vaihtaisi kiuasta mistään rahasta pulkki kiukaiseen.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kiuas on aika keskinkertainen viritys, mutta yritys on vakaa, jos on tarvetta vaihtaa osia tai tulee ongelmia takuuaikana.

        Ei toki missään IKI tai Narvi -kategoriassa mene kiukaiden kanssa.

        Mitä on suomeksi "ei toki missään IKI tai Narvi-kategoriassa mene kiukaiden kanssa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on suomeksi "ei toki missään IKI tai Narvi-kategoriassa mene kiukaiden kanssa."

        Sitä että IKI ja Narvi tekevät parempia (laatu ja saunomiskokemus, joskin jälkimmäinen on aika subjektiivinen mittari) kiukaita kuin Harvia, ainakin tällä kotomaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on suomeksi "ei toki missään IKI tai Narvi-kategoriassa mene kiukaiden kanssa."

        Tuotevalmistajien itseään varten laatima Kiuasstandardi mittausmenetelmä ja suoritusarvot eivät ole tätä päivää, hyötysuhde minimi 50%, Co2 päästöt 1% ja kiukaasta lähtevän savukaasujen lämpötilaa ei edes mitata.

        Alan teollisuuden toimesta Suomessa kaikki vaan on mahdollista. Koska Kiuasstandardin päivityksen yhteydessä alan kehitys pantiin jäihin, niin mikään ei tule muuttumaan, sillä kaikki 50- luvun keskinkertaiset kiuasviritykset ovat laillisia.

        Päästöjä piisaa ja saunoja palaa entiseen malliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuotevalmistajien itseään varten laatima Kiuasstandardi mittausmenetelmä ja suoritusarvot eivät ole tätä päivää, hyötysuhde minimi 50%, Co2 päästöt 1% ja kiukaasta lähtevän savukaasujen lämpötilaa ei edes mitata.

        Alan teollisuuden toimesta Suomessa kaikki vaan on mahdollista. Koska Kiuasstandardin päivityksen yhteydessä alan kehitys pantiin jäihin, niin mikään ei tule muuttumaan, sillä kaikki 50- luvun keskinkertaiset kiuasviritykset ovat laillisia.

        Päästöjä piisaa ja saunoja palaa entiseen malliin.

        Suomen parhaat kiukaat suunniteltiin 40- ja 50-luvulla. Hyötysuhde hyvä ja varmaan Co2 -päästötkin hallussa, toki lämmitystavasta riippuen, mutta olennaisempaa on, että kiuas on hyvä ja kivet riittävän lämpimiä (ja niitä on tarpeeksi).

        Enkä ole vielä kuullut minkään muun tyyppisen saunan palavan kiuasvalinnasta johtuen kuin savusaunan... Useimmiten syynä on vaatteiden kuivaus kiukaan päällä, mahdollisesti vielä muovinaruun ripustettuna...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Suomen parhaat kiukaat suunniteltiin 40- ja 50-luvulla. Hyötysuhde hyvä ja varmaan Co2 -päästötkin hallussa, toki lämmitystavasta riippuen, mutta olennaisempaa on, että kiuas on hyvä ja kivet riittävän lämpimiä (ja niitä on tarpeeksi).

        Enkä ole vielä kuullut minkään muun tyyppisen saunan palavan kiuasvalinnasta johtuen kuin savusaunan... Useimmiten syynä on vaatteiden kuivaus kiukaan päällä, mahdollisesti vielä muovinaruun ripustettuna...

        Ei kait silloin saatu mitään muuta hyvää aikaiseksi kuin Aito kiuas? Muuten kaikki jatkuvalämmitteiset arinallisia ilman toisioilmaa eli päästöpommeja minkä lisäksi savukanavisto oli vielä surkeampi kuin nykyisin?

        Valmishormit poltti aikoinaan saunoja kun niitä testailtiin ulkomailla paljon vähäisemmällä välikaton eristysvahvuudella kuin Suomessa vaatimukset edellyttää. Muuten vieras esine kiukaalla on edelleen se suosituin tapa polttaa sauna yleensä sähkösellainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait silloin saatu mitään muuta hyvää aikaiseksi kuin Aito kiuas? Muuten kaikki jatkuvalämmitteiset arinallisia ilman toisioilmaa eli päästöpommeja minkä lisäksi savukanavisto oli vielä surkeampi kuin nykyisin?

        Valmishormit poltti aikoinaan saunoja kun niitä testailtiin ulkomailla paljon vähäisemmällä välikaton eristysvahvuudella kuin Suomessa vaatimukset edellyttää. Muuten vieras esine kiukaalla on edelleen se suosituin tapa polttaa sauna yleensä sähkösellainen.

        Eikös se Aitokiuas riitä? Paras kiuas mitä tähän mennessä on uloslämpenevänä keksitty.
        Ja tuo yksi mainostaja väittää, että nämä nykyiset ovat niitä 50-luvun keksintöjä, joten ei ilmeisesti ole toisioilmaa niissäkään ja savukanavisto on nykyisissä huonompi kuin nykyisissä... :D

        Joo, jos rakentaa kevythormin, niin sen pitäisi olla about määräysten mukainen. Omat kiukaat ovat kiinni tiilihormeissa ja kyllähän nekin aika kuumaksi saa, varsinkin kun vähän lisäeristää välikatolla... Mutta eipä ole vielä paloa alkanut, kun en ole laittanut helposti palavaa materiaalia kiinni hormiin...


    • Anonyymi

      Venäläinen peltirönttö on toki paras.

    • Anonyymi

      Varmaan ihan jees, mutta ikävä kyllä sikahintainen.

    • Anonyymi

      Onnetonta saunomista joka kerta. Rahat meni, löylyä ei tule.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe