Pikkuvisailu: Kaksi saman hintaluokan omakotitaloa hgissä. Toisen rv 1951 ja toisen 2022

Anonyymi-ap

a) 449 000 € Koko 63 / 79 m² Vuosi 1951 alue vähemmän arvostettu

b) 499 000 € Koko 104 m² Vuosi 2022 arvostetummalla alueella

Miten selittäisitte pienehkön hinta-eron, kun IKÄ-eroa on peräti 71 vuotta

10

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mutta, alan ammattilaiset, ei yhtään arvausta edes.
      Annan vinkin: kohteesta b on rantakahvilaan matkaa 500 m, a on 3 km päässä

      • Ilmeisesti aika epäsuosittu rantakahvila.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ilmeisesti aika epäsuosittu rantakahvila.

        Sanotaan näin, että tällä kioskilla menee paljon huonommin, mutta sehän onkin
        toisella puolella kaupunkia !
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011334353.html

        Mutta, avauksessa on kyse huomattavasti isommasta jutusta , kuka mahtaa arvata !


    • Anonyymi

      Mitä seuraavaksi pitäisi arvailla ?

      • Anonyymi

        >>Miten selittäisitte pienehkön hinta-eron, kun IKÄ-eroa on peräti 71 vuotta

        tuotahan siinä kyseltiin, arvatakin voi, tieto on kuitenkin valttia


    • Anonyymi

      Välittäjällä on sahanpuruja aivojen tilalla.😁

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aikaa enää 12 tuntia , sitten kerromme "arvoituksen" Ratkaisun !


    • Anonyymi

      No niin, yhtään oikeata vastausta ei tullut, on siis aika kertoa arvoituksen vastaus:

      TONTTI-KEINOTTELU on perimmäinen syy siihen, että 71 vuotta vanhempi pöksä (a) on lähes yhtä "arvokas" kuin vain 3 v vanha talo (b) .

      Helsingissä kuten kaikissa kokoomu-johtoisissa kaupungeissa TONTTI-kenottelu on valttia. Kohteen a) "arvo" johtuu siis vain sen väljästä tontista, 1560 m2. Näet kohteen b) kaltaisia - haans kutsuu torpparitaloiksi - mahtuu tälle a) ;n pläntille peräti 3 kappaletta, jos vanha alkuperäistalo päätetään purkaa.
      Tällöin 1560 m2 "tila" muuttuu grynderin silmissä 1 560 000 euron arvoiseksi valmiiksi rakennettuna. Siis yksinkertaisista 3 x b).

      Kohde b) on, ironista kyllä, torppari-talo sekin, sijaiten 464 m2 tontilla, joka on lohkaistu Isäntä-asunnosta ja siis rakennettu samalle alkuperäistontille.

      ESIMERKIN opetus on se, että Kokoomus-johtoisissa TONTTI-keinottelu-kaupungeissa ei omakotitalo ole tavallisen ihmisen tavoitettavissa kuten muualla suomessa, koska ARVOTON talokin muuttuu "kullan" arvoiseksi vain sen tontin koon mukaan eli kuinka monta torppari-taloa sen TILALLE voidaan rakentaa.

      ÄLKÄÄ siis koskaa ihmetelkö vanhus-taloujen hintaa KaKo-kaupungeissa, Hinta johtuu ainoastaan tontti-keinottelusta etkä sinä siksi ole potentiaalinen ostaja !

      t. haans.sea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe