Vieläkö tekee mieli äänestää hallituspuolueita ?

Anonyymi-ap

Varsinkin sairaimmat ja köyhimmät ikäihmiset jäävät nyt vaille palveluita.
Niinkin avuttomassa kunnossa olevista vanhuksista,
jotka tarvitsivat apua
-peseytymisessä,
-vuoteeseen menossa ja nousemisessa,
-lääkkeitten ottamisessa,
-pukeutumisessa ja riisuuntumisessa
-ruoanlaitossa,
-ulkona asioimisessa,
-ruokaostoksissa,
-pankkipalveluissa,
joka viides on jäänyt ilman apua.

Joka neljäs tai joka viides tarvitsisi apua päivittäin, esimerkiksi kotihoitoa,
mutta ei saa !
Hallitus ei pidä vanhuspalvelulaissa annettuja palvelulupauksia.

Hallitus on epäonnistunut siinäkin.

Jyväskylän Yliopiston tutkijat tutkivat yli 75-vuotiaitten tilannetta.

42

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luultavasti tulen äänestämään jotain nykyisistä hallituspuolueista seuraavissakin vaaleissa, kun nyt kysyit.
      En löydä nykyisistä oppositiopuolueista itselleni sopivaa puoluetta, niin siksi.

    • No sen voin sanoa etten ainakaan äänestä vasemmistoliittoa, vihreitä, rkp:tä ja sdp:tä. Pienpuolueetkaan eivät kiinnosta.

      Jäljelle jää vain perussuomalaiset, kokoomus, kd ja keskusta. Mikähän noista olisi pienin paha?

      • Anonyymi

        KD on varsinainen pienpuolue, joka silti pystyy torppaamaan lakiehdotuksia. Vaikka kannatus kentällä on lähes olematon.


    • Anonyymi

      Mikä vain on parempi kuin tämä suomalaisia hitleröivä koalitio.

    • Anonyymi

      Suosikkini on ps Antikainen ja Ville Tavio.

      • Anonyymi

        Huono vitsi.


    • Anonyymi

      Demareita, kuten aina sen jälkeen, kun kommunistinen puolue menetti asemaansa.
      Nostaisi sen jo yhdellä äänellä voisin.!

    • Anonyymi

      Äänestän Riikka Purraa
      hän osaa hoitaa taloushommat eikä joku paikallispoliitikkomarin tai rekkakuski Litman

      Mutta nyt on aivan muut asiat pyörimässä
      Ruotsissa mutta nämä säteilevät myös Suomeen

      Pienisäästäjät soittavat Intellego-syyttäjälle: “Puhelin tukossa”
      Vihaisten Intellego-pienisäästäjien puhelut tulvivat syyttäjä Thomas Hertzille.
      – Seurauksena se tukkii puhelimeni, joten se on lähes käyttökelvoton, hän kertoo EFN:lle.
      Samalla hän valmistautuu tutkinnan seuraavaan vaiheeseen – joka saattaa sisältää useampia epäiltyjä kuin pidätetty toimitusjohtaja Claes Lindahl.

      Intellego-yhtiön entinen toimitusjohtaja Claes Lindahl pidätettiin viime viikolla. Epäilyt törkeästä petoksesta liittyvät yhtiön tiedonantoihin kesän ja syksyn aikana. Lindahl kiistää syytökset.

      Lindahlin pidätykseen johti Ruotsin finanssivalvontaviranomaisen tutkinta, jossa viranomaisen selvitys johti ilmoitukseen Ruotsin talousrikosvirastolle.

    • Anonyymi

      Vasemmistoliittoa äänestän. Vaikka (tämä nyt ei kuulu tähän, eikä mihinkään) eläkkeeni kuuluukin yllätyksekseni ylimpään kymmenykseen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitäs tää tämmönen nyt on.
      Kansalaisilla on kyllä rahaa pankkitileillä, mutta eivät käytä sitä.
      Se raha pitää ottaa veroina valtiolle ja perustaa niillä rahoilla valtion tuotantolaitoksia.
      Raha pit.ää saada pyörimään - sellaista dynamiikkaa - on niitä dynaamisia vaikutuksia, joista hallitukset yks toisensa perään on puhunut.

      • Miksi käytäisivät omia rahojaan, kun ruokajonoista saa ilmaiseksi ruokaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi käytäisivät omia rahojaan, kun ruokajonoista saa ilmaiseksi ruokaa.

        Oliko tuo olevinaan hauskakin vitsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tuo olevinaan hauskakin vitsi?

        Ei se ollut vitsiksi tarkoitettu.
        Ihan tosissani olen sitä mieltä, että niissä ruokajonoissa notkuu paljon sellaisia, joilla on rahaa jemmassa tileillään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei se ollut vitsiksi tarkoitettu.
        Ihan tosissani olen sitä mieltä, että niissä ruokajonoissa notkuu paljon sellaisia, joilla on rahaa jemmassa tileillään.

        Jaa. Minä kun en tiedä muista kuin omasta tilistäni.


      • Anonyymi

        Vaikka olen vasemmistoliittolainen, en kannata tuollaista sosialisointia. Kommunistit erikseen.


    • Anonyymi

      Hirvitys nimeltään Purra on vienyt Suomen EU:n tarkkailuluokalle.

    • Anonyymi

      Ruokajonojen ruoka on enimmäkseen muuta kuin ruokaa.
      Tellunkin kannattaisi mennä sinne. Sieltä voi saada pelkkiä
      viinereitä. Vanhentuneita tosin.

      • Anonyymi

        Ruokajonossa saa sentään ruokaa ilman pelkoa sankarisotajoukoista, joiden ainoa tehtävä on ammuskella huvikseen ruokaa jonottavia nälkäisiä.
        Jos viimeisetkin rahat on nyhdetty, niin on ihan kiva saada edes jotain syötävää.


      • Meidän kylällä lopetettiin ilmainen ruokajakelu, kun jono alkoi venymään epäilyttävän pitkäksi ja jakelun suosio vain kasvoi ja kasvoi ja kasvoi ...

        Sen sijaan laittoivat pystyyn pikku putikin, jossa myydään hullun halvalla kaikenlaista sinne kaupoista ilmaiseksi saatua. Sen asiakkaaksi pääsee vain, jos on näyttöä, että on tarpeeksi huonotuloinen. En muista mikä se tuloraja oli, jostain sen kyllä luin. Itselleni ei olisi sinne asiaa, oli se niin matalatuloisille.


      • Tellukka kirjoitti:

        Meidän kylällä lopetettiin ilmainen ruokajakelu, kun jono alkoi venymään epäilyttävän pitkäksi ja jakelun suosio vain kasvoi ja kasvoi ja kasvoi ...

        Sen sijaan laittoivat pystyyn pikku putikin, jossa myydään hullun halvalla kaikenlaista sinne kaupoista ilmaiseksi saatua. Sen asiakkaaksi pääsee vain, jos on näyttöä, että on tarpeeksi huonotuloinen. En muista mikä se tuloraja oli, jostain sen kyllä luin. Itselleni ei olisi sinne asiaa, oli se niin matalatuloisille.

        Eilen juuri näytettiin telkussa jotain ruokajonoa. Ihan älyttömän pitkä.
        Tuli kyllä mieleen, että noinkohan nuo kaikki ovat oikeita tarvitsijoita.

        Mutta niinhän se yleensä onkin, että oli asia mikä hyvänsä, aina väärinkäyttäjät löytävät tiensä kaikkialle, pilaavat monta hyvää asiaa.


    • Anonyymi

      Paha juttu.

    • Anonyymi

      SDP ja Keskusta hyvinvointialueiden enemmistö ja tulos sen mukaista. Sairaanhoitajille potkuja se SDP:N linja ja hyvinvointialueiden demariedustajille huimat palkankorotukset. Petospuolue SDP.

      • Anonyymi

        Meidän hyvinvointialue on kokoomuksen hallinnassa ja joutuu tarkkailuluokalle.


    • Anonyymi

      Häpeä halpamainen hallitus. Rosvoparooneja ootte kaikki.

    • Anonyymi00021

      En ole äänestänyt enkä tule äänestämään hallituspuolueita.

      • Noinhan se kuuluu ollakin, että yksi äänestää yhtä ja toinen toista.
        Niin se demokratia toteutuu.


    • Anonyymi00022

      Demokratia jäi viimeisissä vaaleissa äänetyskoppiin.
      Valheilla valtaan päässeet tuhoavat nyt Suomea.

      • Tarkoitat kai sosialidemokratiaa? Tai sitten et ymmärrä mitä demokratia tarkoittaa.


    • Anonyymi00023

      Ikäihmisten ei ainakaan kannata hallituspuolueita äänestää,
      ellei ole rikas.

    • Anonyymi00025

      Hallitus päättää keväällä miljardin edestä uusista leikkauksista.
      Yksikään leikkaus ei parantanut mitään asiaa,
      mutta rikkailleha ne leikatut rahat siirretään jossain muodossa
      esimerkiksi veronalennuksina.
      Isotuloinen saa veronalennusta yli 700 euroa kuukaudessa.
      Pienempipalkkainen saa 8 euroa. Hehe. "Sillä lailla" sano Tarvajärvi.

    • Anonyymi00026

      Kyllä äänestän. Se että suurin osa on saajapuolella saa loppua. Suomi myös Suomalaisille ja meidän verorahat vain Suomen käyttöön. Yksilön pitää ottaa vastuu itsestään.

      • Anonyymi00027

      • Anonyymi00028

        Onneksi meillä on ahkeria maahanmmuttajiia, jotka uurastavat töissä.
        Heidän avullaan saamme vätyspersujen sossutukia maksettua.


    • Anonyymi00029

      TÄLLAISTAKO hallitusta kukaan äänestäisi ???
      Sairaimmat ja köyhimmät ikäihmiset jäävät nyt vaille palveluita.
      Niinkin avuttomassa kunnossa olevista vanhuksista,
      jotka tarvitsivat apua
      -peseytymisessä,
      -vuoteeseen menossa ja nousemisessa,
      -lääkkeitten ottamisessa,
      -pukeutumisessa ja riisuuntumisessa
      -ruoanlaitossa,
      -ulkona asioimisessa,
      -ruokaostoksissa,
      -pankkipalveluissa,
      joka viides on jäänyt ilman apua.

      Joka neljäs tai joka viides tarvitsisi apua päivittäin, esimerkiksi kotihoitoa,
      mutta ei saa !
      Hallitus ei pidä vanhuspalvelulaissa annettuja palvelulupauksia.

      Hallitus on epäonnistunut siinäkin.

    • Anonyymi00030

      Väittävät, että oppositipuolue sdp:ssä on menossa "ruusujen sota".
      Ei tuokaan hyvältä vaihtoehdolta tunnu.

      • Anonyymi00032

        Mitä mieltä Pertikki on tästä "ruusujen sodasta"?


    • Anonyymi00031

      Eikö kaikki tuo ole lainvastaista? Heitteillejättö.

    • Anonyymi00034

      Ei persuhallitusta äänestä kukaan järkevä uudestaan.

    • Anonyymi00035

      Sdp:n eduskuntaryhmän toiminnasta on julkaistu kirjakin, jonka sdp:n ex-kansandustaja on kirjoittanut.
      Kannattanee lukea puolueiden valintaa tehdessään.

    • Anonyymi00036

      Marinin kirja tuotti rankasti tappiota, joulun tienoilla ne olivat kirjakaupassani Prisma
      myynnissä Niinistön juttujen kanssa
      N voitti luin sen istuvaltaan Prisman penkillä, Marinissa ei ollut kuvia ja peitellyt pimujutut eivät kiinnosta

      N vetosi - joku oli kyllä antanut vinkin - suomalaisten kykyyn maksaa velkansa takaisin
      aivan loistava veto usa-laisia poliittisia Suomea ylistäviä piirroksia

      Marin kirja tuottaa tappiota 100 - 200 tonnia?

      Juttelen joskus N kanssa kun käyn samoissa paikoissa missä hän
      Hän on 8B-luokalta valmistunut ja heitteli Uskelan suunnalla usein keihästä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe