Islamin suosio kasvaa kouluissa

Anonyymi-ap

Olen jo ajat sitten pitänyt tätä "itsestäänselvyytenä".
https://www.suomenuutiset.fi/islamin-suosio-kasvaa-kouluissa-koponen-vakivaltaisille-ja-naisia-alistaville-uskomuksille-ei-ole-sijaa-suomessa/

Itsellä ensimmäinen vieras kieli, jota lähdin "vapaaehtoisesti" opettelemaan, oli arabia. Myös lukuisia unettomia öitä on tullut elettyä, kun on tullut mietittyä, kääntyäkö muslimiksi. Väittäisin, että asia olisi 100 kertaa helpompaa, jos olisin onnistunut tutustuu ensin johonkin Suomessa asuvaan musliminaiseen ja jos tosiaan tutustuminen olisi mahdollista, siinä vaiheessa, jos tutustuminen näyttäisikin vakavammalta, voisi lopulta kääntyä muslimiksi ja avioitua. En todellakaan tiedä, kuinka yleistä tällainen on Länsimaissa valkoisilla hetero miehillä, jotka ovat olleet aikaisemmin kristittyjä. Kristitty olen siis edelleen.

Te, jotka luulette, että naiset olisivat jotenkin "erityisen huonossa asemassa" Lähi-Idän maissa, katsokaa vaikkapa tuo video. Siinä on arabian kieliseltä uutiskanavalta.
https://youtu.be/K8HTx0f5XgY?t=132

Vaikka mun arabian opiskelu jäi varsin lyhyeen, koska ei riittänyt kärsivällisyys, enkä ikävä kyllä kykene ymmärtää tuota videota, mutta katsokaa vaan , kuinka naisia löytyy toimittajista ja vaikka en kieltä osaakaan, voin kuitenkin arvioida sen, että hyvinhän tuo naistoimittaja tuota keskustelua vetää, välillä jopa keskeyttääkin. Millä ihmeen perusteella joku väittäisi, että tuokaan nainen olisi "äärimmäisen huonossa" asemassa. Monellako matalasti koulutetulla suomalaisella miehellä riittäisi äly parisuhteeseen, vaikka olisikin kääntynyt muslimiksi, jos sattuisi löytää jonkun menestyneen arabiaa puhuvan esimerkiksi naistoimittajan.

Todellavaikeeta

20

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mukavan alistuvia koska kulttuurinsa on sen mukainen. Käyttämälläni adjektiivilla on negatiivinen kaiku. Tarkoitan sillä sitä että nainen on tuolloin joustava eikä mikään b1tch-tyyppinen. Mielestäni asioiden määrittely ja katsantokanta on kiinni ihan jo siitä mitä sukupuolta itse on. Itse olen mies. Alistuva ei tarvitse olla siten että joutuu sydän syrjällään pelkäämään ja olemaan vaiti miehen läsnäollessa. Kumpikaan osapuoli ei saisi olla tossun alla.

Niin, ja islamin suosio tietysti kasvaa väistämättäkin väestönvaihdon myötä. Kyllä ne on aina ulkkareita keillä on messissä useampi lapsi. Hyvin harvoilla suomalaisilla asia on niin. Simitin viholliset tietysti sikiävät kuin viimeistä päivää mutta heihin kuuluva pm ei vakuuttanut kymmenisen vuotta sitten. On pelottavaa kuinka identiteetiltään vinksahtaneista henkilöistä maailmanpolitiikka koostuu. S-puoli ja sexuaaliasiat ovat keskeinen osa noissa identiteettijutuissa joita tässä nyt kiivaasti peräänkuulutan.

• Anonyymi

Tuo on hyvä kysymys, miten asiat lopulta aina tulkitaan. Tuossa mielenkiintoista luettavaa.
        https://yle.fi/a/3-12216013

"Vaikka mies tekee muslimiperheessä päätökset, naisella kuuluu olla myös oma tahto, sanoo turkulainen perheenäiti Afrah Al Bayaty. “Jos mies mielivaltaisesti kieltää asioita naiselta, se ei ole oikein.”

Mä en tiedä, kuinka paljon sinä olet lukenut mun kirjoituksia, koska en kirjoittele täällä säännöllisesti. Ajattelin nyt jälleen vähän kirjoitella.

Olen aikaisemmin tällä palstalla moneen kertaan sanonut, että mä en voi sietää sitä, että olen naiselle alakynnessä parisuhteessa. Varsinkin fyysinen suorituskyky tekee äärimmäisen kipeetä, jos jään naiselle häviölle. Toki sekin tekee kipeetä, jos nainen on minua paljon älykkäämpi.

Niin tuohon kysymykseen, jos mies mielivaltaisesti kieltää naiselta asioita, tulee mulle mieleen tällaisia kysymyksiä: saisinko minä sitten kieltää tai ainakin rajoittaa naiselta joitakin asioita kuten esimerkiksi "liiallista" salilla käyntiä? En tosiaankaan tiedä kuinka yleistä tämä on eri kulttuureissa. Monelle varmaan lienee ainakin Länsimaissa selvää, että valkoisen hetero miehen on "ehdottoman kiellettyä" rajoittaa naisen salilla käyntiä ainakin silloin, jos nainen on myös valkoinen. Entä silloin, jos valkoinen hetero mies on avioliitossa ulkomaalaisen naisen kanssa?

Tämä on juuri mulle hyvin mielenkiintoinen väite:

”Naisen itsetunnon on oltava niin vahva, ettei hän pyri miehen yläpuolelle”

Kuten juuri totesinkin, aina olen siinä vaiheessa "räjähtänyt", kun olen kokenut olevani naiselle alakynnessä. Väkivaltainen en ole kuitenkaan ollut ainakaan peruskoulun jälkeen.

Kannattaa aina muistaa, että Suomessa lapsettomuus saattaa olla maailman korkeinta.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-lapsettomuus-saattaa-olla-maailman-korkeinta-vaestoprofessori-perusteli-hatkahdyttavan-arvionsa-mtv-lle/8779588

Tämä tulee olemaan väistämätöntä, että suomalaistenkin miesten on tulevaisuudessa pariuduttava enenevässä määrin ulkomaalaisten naisten kanssa, jos haluavat lisääntyä. Valkoisten hetero naisten määrä vähenee kaiken aikaa ja vaikka niitä olisikin vielä "tarpeeksi", kuinka moni on vapailla markkinoilla.

Näinhän asia tahtoo käytännössä ainakin pääsääntöisesti mennä: valkoisen hetero naisen on helpompaa parisutua ulkomaalaisen miehen kanssa kuin toisin päin. Tämän takia valkoisen hetero naisen on käytännössä helpompaa päästä sisään muihin kulttuureihin, samoin oppia uusia kieliä.

Mä voin kertoa, miten minä päädyin tähän ajatteluun, johon nyt päädyin ja jota ei tietenkään kaikki jaa. Minä olen jo ajat sitten pettynyt EU:hun. EU on aivan p**ka järjestelmä. Toisaalta muodostaako Venäjä paljoa parempaa kilpailijaa" Niin, koska en ole koskaan elämän aikana onnistunut tutustuu Lähi-Idän naisiin, venäläisiin naisiin on toki ollut joskus parisuhdeyrityksiä, samoin muihinkin entisen Itä-Euroopan maiden naisiin. Eipä nämä parisuhdeyritykset ole onnistuneet, kuten ei myöskään suomalaistenkaan naisten kanssa.

Jos nyt mietitään esimerkiksi Venäjää kilpailijana EU:lle, onko se syntyvyys Venäjälläkään EU-maita parempi. Sen sijaan Lähi-Idän maissa vielä riittää syntyvyyttä, vaikka toki sielläkin se laskee. On kuitenkin oltava realisti ja mietittävä tätäkin puolta, mikä kansa ensimmäisenä "häviää sukupuuttoon".

Tässä on tosiaan se haaste, kun joissakin kulttuureissa miesten on helpompaa parisutua ulkomaalaisten naisten kanssa kuin toisin päin.

Jos tosiaan mietitään suomalaisten miesten mahdollisuuksia pariutua ulkomaalaisten naisten kanssa, näitä tapauksia tiedän tosiaan moniakin, joissa suomalainen mies on pariutunut venäläisen naisen kanssa tai jostain muusta entisen Itä-Euroopan maasta. Thaimaakin on toki suhteellisen yleinen. Sen sijaan en tunne ainuttakaan suomalaista miestä, jolla olisi vaimo jostakin Lähi-Idän maasta.

Toki näitäkin parisuhteita on, jossa nainen on jostakin Lähi-Idän maasta ja mies Länsimaista.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/turkkilainen-hulya-sukuni-ei-hyvaksynyt-suomalaista-miesta/130088

Se on taas toinen kysymys, kuinka helppoa tämä käytännössä on esimerkiksi tehdä ensin tuttavuutta johonkin ulkomaalaiseen naiseen, joka on syntynyt jossakin Lähi-Idän maassa ja muuttanut Suomeen ja joka on muslimi, mutta itse kristitty, sitten vaan odottaa, että tutustuminen menee "vakavammaksi" ja sen jälkeen kääntyä itse muslimiksi. En tosiaankaan tiedä, kuinka yleistä, enkä itse tunne ainuttakaan suomalaista miestä, joka näin olisi tehnyt.

Nykyaikanahan on toki nettikin, mutta ei ole itsellä kokemusta netissä tutustumisesta Lähi-Idän naisiin. Muuten on kyllä kokemusta netissäkin tutustumisesta. Eipä sekään ole sen helpompaa mulle ollut, vaikka naiset ovatkin olleet muista kuin Lähi-Idän maista.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        UUSI

Totuus kuitenkin sellainen, että jos saavat vahvan aseman luotua itselle maassa, jossa ovat, sen jälkeen ongelmat enemmän mahdollisia. Temperamentti ja autoritaarinen ajattelu, erioikeudet heillä sisään rakennettuja. Epäreiluus on tapa toimia heille, jos olet ulkopuolinen 🤔🫣

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus kuitenkin sellainen, että jos saavat vahvan aseman luotua itselle maassa, jossa ovat, sen jälkeen ongelmat enemmän mahdollisia. Temperamentti ja autoritaarinen ajattelu, erioikeudet heillä sisään rakennettuja. Epäreiluus on tapa toimia heille, jos olet ulkopuolinen 🤔🫣

Tämä on toki tullut koettua, että ei ole helppoa "päästä sisään" muihin kulttuureihin. Kristittyjä suomalaisia tunnen vaikka millä mitalla ja ehkä nyt voidaan ajatella, että olen "päässyt sisään" suomalaisten kristittyjen piireissä, mutta siitä huolimatta olen jo vuosia pitänyt EU:ta p**kaläjänä. En siis pätkän vertaa luota EU:n tulevaisuuteen.

Tuosta autoritäärisestä ajattelusta. Sitähän media meille kaiken aikaa jankuttaa, demokratiaa, demokratiaa. Toisaalta ei voida myöskään ohittaa tätäkään kysymystä, kuinka iso osa maapallon ihmisistä elää "vahvoissa demokratioissa".
        https://en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index

Väittäisin, että suomalaisten miesten kannalta ongelma esimerkiksi pariutumisessa ulkomaalaisten naisten kanssa on osittain se, että Suomessa asiat ovat "liian hyvin" moneen muuhun maahan verrattuna.

Niin, sen lisäksi, että me ollaan demokratiassa yksiä "maailman parhaita" maita, myös korruptiossa yksiä maailman vähiten korruptoituneita maita.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Jos katsotaan myös tuota inhimillisen kehityksen indeksiä, eiköhän Suomi tässäkin ole yksiä "maailman esimerkillisimpiä" maita
        https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

Entäpä taloudellinen epätasa-arvo. Tässäkin Suomi kuuluu yksiin "maailman esimerkillisimmistä" maista.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_inequality

Entäpä turvallisuus? No joo esimerkiksi henkirikosluvussa moni Euroopan maa näyttäis toki olevan Suomea turvallisempi, mutta ei tuo Suomenkaan henkirikosluku nyt ainakaan globaalilla tasolla mitenkään erityisen korkea ole.
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

Niin siis Suomi on monella mittarilla "maailman parhaita" maita, mutta siitä huolimatta lapsettomuus saattaa olla jopa maailman korkeinta.

Tämä juuri on suomalaisille miehille se haaste, kun vaimon etsimisessä ulkomailta täytyy huomioida monia seikkoja ja täytyy lähteä siitä, että naisen kotimaassa asiat eivät välttämättä ole "yhtä hyvällä tasolla" kuin meillä Suomessa. Syntyvyyteen sillä toki saattais olla parantava vaikutus, jos yhä useampi suomalainen mies kykenisi ottaa ulkomaalaisen vaimon. Niin kuten jo sanoin, toisiin kulttuureihin "sisään pääseminen" ei aina ole niin helppoa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on hyvä kysymys, miten asiat lopulta aina tulkitaan. Tuossa mielenkiintoista luettavaa.
        https://yle.fi/a/3-12216013

"Vaikka mies tekee muslimiperheessä päätökset, naisella kuuluu olla myös oma tahto, sanoo turkulainen perheenäiti Afrah Al Bayaty. “Jos mies mielivaltaisesti kieltää asioita naiselta, se ei ole oikein.”

Mä en tiedä, kuinka paljon sinä olet lukenut mun kirjoituksia, koska en kirjoittele täällä säännöllisesti. Ajattelin nyt jälleen vähän kirjoitella.

Olen aikaisemmin tällä palstalla moneen kertaan sanonut, että mä en voi sietää sitä, että olen naiselle alakynnessä parisuhteessa. Varsinkin fyysinen suorituskyky tekee äärimmäisen kipeetä, jos jään naiselle häviölle. Toki sekin tekee kipeetä, jos nainen on minua paljon älykkäämpi.

Niin tuohon kysymykseen, jos mies mielivaltaisesti kieltää naiselta asioita, tulee mulle mieleen tällaisia kysymyksiä: saisinko minä sitten kieltää tai ainakin rajoittaa naiselta joitakin asioita kuten esimerkiksi "liiallista" salilla käyntiä? En tosiaankaan tiedä kuinka yleistä tämä on eri kulttuureissa. Monelle varmaan lienee ainakin Länsimaissa selvää, että valkoisen hetero miehen on "ehdottoman kiellettyä" rajoittaa naisen salilla käyntiä ainakin silloin, jos nainen on myös valkoinen. Entä silloin, jos valkoinen hetero mies on avioliitossa ulkomaalaisen naisen kanssa?

Tämä on juuri mulle hyvin mielenkiintoinen väite:

”Naisen itsetunnon on oltava niin vahva, ettei hän pyri miehen yläpuolelle”

Kuten juuri totesinkin, aina olen siinä vaiheessa "räjähtänyt", kun olen kokenut olevani naiselle alakynnessä. Väkivaltainen en ole kuitenkaan ollut ainakaan peruskoulun jälkeen.

Kannattaa aina muistaa, että Suomessa lapsettomuus saattaa olla maailman korkeinta.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-lapsettomuus-saattaa-olla-maailman-korkeinta-vaestoprofessori-perusteli-hatkahdyttavan-arvionsa-mtv-lle/8779588

Tämä tulee olemaan väistämätöntä, että suomalaistenkin miesten on tulevaisuudessa pariuduttava enenevässä määrin ulkomaalaisten naisten kanssa, jos haluavat lisääntyä. Valkoisten hetero naisten määrä vähenee kaiken aikaa ja vaikka niitä olisikin vielä "tarpeeksi", kuinka moni on vapailla markkinoilla.

Näinhän asia tahtoo käytännössä ainakin pääsääntöisesti mennä: valkoisen hetero naisen on helpompaa parisutua ulkomaalaisen miehen kanssa kuin toisin päin. Tämän takia valkoisen hetero naisen on käytännössä helpompaa päästä sisään muihin kulttuureihin, samoin oppia uusia kieliä.

Mä voin kertoa, miten minä päädyin tähän ajatteluun, johon nyt päädyin ja jota ei tietenkään kaikki jaa. Minä olen jo ajat sitten pettynyt EU:hun. EU on aivan p**ka järjestelmä. Toisaalta muodostaako Venäjä paljoa parempaa kilpailijaa" Niin, koska en ole koskaan elämän aikana onnistunut tutustuu Lähi-Idän naisiin, venäläisiin naisiin on toki ollut joskus parisuhdeyrityksiä, samoin muihinkin entisen Itä-Euroopan maiden naisiin. Eipä nämä parisuhdeyritykset ole onnistuneet, kuten ei myöskään suomalaistenkaan naisten kanssa.

Jos nyt mietitään esimerkiksi Venäjää kilpailijana EU:lle, onko se syntyvyys Venäjälläkään EU-maita parempi. Sen sijaan Lähi-Idän maissa vielä riittää syntyvyyttä, vaikka toki sielläkin se laskee. On kuitenkin oltava realisti ja mietittävä tätäkin puolta, mikä kansa ensimmäisenä "häviää sukupuuttoon".

Tässä on tosiaan se haaste, kun joissakin kulttuureissa miesten on helpompaa parisutua ulkomaalaisten naisten kanssa kuin toisin päin.

Jos tosiaan mietitään suomalaisten miesten mahdollisuuksia pariutua ulkomaalaisten naisten kanssa, näitä tapauksia tiedän tosiaan moniakin, joissa suomalainen mies on pariutunut venäläisen naisen kanssa tai jostain muusta entisen Itä-Euroopan maasta. Thaimaakin on toki suhteellisen yleinen. Sen sijaan en tunne ainuttakaan suomalaista miestä, jolla olisi vaimo jostakin Lähi-Idän maasta.

Toki näitäkin parisuhteita on, jossa nainen on jostakin Lähi-Idän maasta ja mies Länsimaista.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/turkkilainen-hulya-sukuni-ei-hyvaksynyt-suomalaista-miesta/130088

Se on taas toinen kysymys, kuinka helppoa tämä käytännössä on esimerkiksi tehdä ensin tuttavuutta johonkin ulkomaalaiseen naiseen, joka on syntynyt jossakin Lähi-Idän maassa ja muuttanut Suomeen ja joka on muslimi, mutta itse kristitty, sitten vaan odottaa, että tutustuminen menee "vakavammaksi" ja sen jälkeen kääntyä itse muslimiksi. En tosiaankaan tiedä, kuinka yleistä, enkä itse tunne ainuttakaan suomalaista miestä, joka näin olisi tehnyt.

Nykyaikanahan on toki nettikin, mutta ei ole itsellä kokemusta netissä tutustumisesta Lähi-Idän naisiin. Muuten on kyllä kokemusta netissäkin tutustumisesta. Eipä sekään ole sen helpompaa mulle ollut, vaikka naiset ovatkin olleet muista kuin Lähi-Idän maista.

Todellavaikeeta

Rahalla saa vaimon. Suomalainen kalpeanaama ja pyöreät kasvonpiirteet voivat olla joidenkin ulkomaalaisten mieleen, sillä harvat ihmiset näyttävät maailmalla sellaisilta. Pariutumisen tulisi olla luonnollinen ja luonteva juttu. Omalla kohdallani tilanne on silti päinvastainen. Neuvoni on että kannattaa pariutua nuorena, ennen kuin luovuttaa pariutumisen suhteen.

• Anonyymi

Eilen

Eilen luin uutisen, jossa viileästi ilmoitettiin lukumäärä, kuinka monta koulua puretaan ensi vuonna.

Siinä luvussa oli kolme numeroa.

Aika laho maa.

(koululaisen naurua)

• Anonyymi

Niin

Kyseisessä artikkelissa ei mainittu sitä kuinka monta koulua rakennetaan purkulistalla olevien koulujen tilalle.

Toimittajat eivät aina anna sellaista kuvaa, että tulevaisuus olisi ruusuinen.

Hirveä virhe.

(hirn)

• Anonyymi
      UUSI

Pitäis kieltää tuo pska.

• Anonyymi
        UUSI

Uskonnonvapaus on YK:n ihmisoikeusjulistuksessa.

Todellavaikeeta

• UUSI

Luulis, että uskonnot kiinnostaisi vähemmän.

• Anonyymi
        UUSI

Miksi luulet noin?

Todellavaikeeta

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi luulet noin?

Todellavaikeeta

Luulis ihmisten järkiintyvän, kun tietoa on enemmän ja helpommin saatavilla. Kun uskonnot keksittiin oli ajat toiset.

• Anonyymi
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Luulis ihmisten järkiintyvän, kun tietoa on enemmän ja helpommin saatavilla. Kun uskonnot keksittiin oli ajat toiset.

Tietoa toki on, mutta ongelmana on vain se, että tieto on lopulta aina tavalla tai toisella vinoutunutta.

Todellavaikeeta

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tietoa toki on, mutta ongelmana on vain se, että tieto on lopulta aina tavalla tai toisella vinoutunutta.

Todellavaikeeta

Ihmiset on vinoutuneita eikä osaa referoida tietoa mutusta erilleen. Siinä pääsyy.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ihmiset on vinoutuneita eikä osaa referoida tietoa mutusta erilleen. Siinä pääsyy.

Musta tuntuu, että jumala juttelee mulle. Musta tuntuu, että jumala oalkitsee mut jos teen näin ja elän näin, musta ja mun lahkolaisista tuntuu, että asia on näin. Mutua koko touhu, uskonnot.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Musta tuntuu, että jumala juttelee mulle. Musta tuntuu, että jumala oalkitsee mut jos teen näin ja elän näin, musta ja mun lahkolaisista tuntuu, että asia on näin. Mutua koko touhu, uskonnot.

Musta tuntuu, että lukemalla tään kirjan ja imemällä sen kirjoitukset musta tulee hyvä ja hieno ihminen, musta tuntuu että vaikka mä teen syntiä, hakkaan, tapan ja raiskaan jumala kyllä näkee mun olevan hirmu hyvä ihminen. Musta tuntuu, että en oo pimee vaikka uskonkin näin.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Musta tuntuu, että lukemalla tään kirjan ja imemällä sen kirjoitukset musta tulee hyvä ja hieno ihminen, musta tuntuu että vaikka mä teen syntiä, hakkaan, tapan ja raiskaan jumala kyllä näkee mun olevan hirmu hyvä ihminen. Musta tuntuu, että en oo pimee vaikka uskonkin näin.

Kuulostaako älylliseltä vai musta tuntuulta?

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Kuulostaako älylliseltä vai musta tuntuulta?

Ja jos mun äiti ja isi sanoo et jumala on olemassa, mä uskon koska mun äiti ja isi niin sanoo. Eikä ne voi erehtyä.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ja jos mun äiti ja isi sanoo et jumala on olemassa, mä uskon koska mun äiti ja isi niin sanoo. Eikä ne voi erehtyä.

Ihmisiä kun auvopestään pennusta asti uskomaan ties mihin huuhaahan, niin silmät kirkkaina ne uskoo, eikä ees viitti miettiä itse onkohan tuossa järkeä tai perää ollenkaan. Tai pelkää kyseenalaistaa vaikka epäilyttäisikin, koska varmuuden vuoksi ei uskalla riskiä ottaa. Niin vähän ihmiset oikeesti miettii ja purematta nielee.

• Anonyymi
      UUSI

Ei voi muuta sanoa kuin VMP.. ap ja muut pässit voi lähteä vaikka norjaan ja ottakaa hirttosilmukka mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      227
      17985
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      69
      10272
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      308
      6720
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      22
      4489
    5. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      48
      3627
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      74
      3204
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      113
      2903
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      89
      2380
    9. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      20
      1557
    10. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      18
      1386
    Aihe