Tekeekö meikki naisesta naisen?

Anonyymi-ap

Arvon daamit! Haluan näin kesälomalla herättää keskustelua meikkaamisesta ja sen mukanaan tuomista ongelmista. Olen itse suht sinut itseni kanssa, mutta minua kiihottaa meikata voimakkaasti ja räikeillä sävyillä. Pidän aika paljon 60-luku henkisistä vaikutteista meikkityylissäni sekä hiustyylissäni. Tyylini löytämiseen minulla meni aikaa, mutta nyt juuri voin sanoa että olen löytänyt hienon naisellisen oman tyylini. Tämä meikki ja vaatetyyli tosin on luonut pieniä ongelmia. Minua katsellaan vähän niinkuin noin "vinoon" ja erityisesti sukulaisten taholta. Oman ikäiseni eivät liiemmin ole moittineet, etenkään miehet :) mutta naisissa olen havainnut pahansuopia katseita. Aivan äskettäin naapurini tuhahteli ja katsoi minua pitkään, kun vein roskia laatikolle. Olin meikannut vahvasti, mutta en törkyisesti. Rakastan vihreää luomiväriä ja kissansilmärajauksia. Nyt olen kuitenkin huomannut että jotkut tutut eivät pidä minua enää arvossa, koska meikkini kuulemma on kauhea, muistuttaa kuulemma vampin meikkiä. Olen usein ravintolassa se nainen, joka on muka vamppaamassa toisten miehiä. Muutaman kerran minulle on tultu jopa avoimesti vittuilemaan. Ja tietenkin ilman syytä. Eli kysymys kuuluu: Tekeekö meikki huoran ihmisten silmissä? Olen saanut miehiltä ja myös joiltain naisilta kaunista palautetta vahvasta silmämeikistäni. Ja sitten hetken päästä saan kuulla olevani HUORA VIROSTA! Ja oon niin suomalainen kuin olla voi. Paitsi pukeutumisen ja meikkaamisen suhteen rohkea. Onko todella niin, että jos nainen näkee toisella naisella vahvan ehostuksen, niin heti tulee ajatuksia tyyliin: Hutsuhan tuo on tms? Haluaisin teidän kertovan omia kokemuksia ja mielipiteitä. Ja täytyy sanoa, että olin ennen tyylini löytämistä nörtti, joka pukeutui vain virttyneisiin kirppispaitoihin. Mutta ruma ankan poikanenkin voi jonain päivänä olla joutsen. Heittäkää ajatuksia ilmaan.

22

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käy joskus Suomen ulkopuolella.

Sen jälkeen tuollainen asia ei enää huoleta.

🦄

• Anonyymi

Lisään vielä: käy joskus siellä Itä-Euroopassa.

Sen jälkeen vaatteesi kimmeltävät kuin tähtitaivas. 🤩😄✨

🦄

• Ihan miten itse koet tarvetta meikkiin. Mutta minun mielipide on ettei yksikään otus maan päällä tarvi meikkiä mihinkään. Ostakaa värityskirja. 😊

• Anonyymi

Tiätkö Jasu...mää näin sut viime yönä tanssimassa alasti balettia viljapellossa vähän samanlaisessa maisemassa ja tyylissä kuin siinä Elovena kaurahiutalepurkin kyljessä se Elovena -tyttö tai jos tiedät sellaisen Kalevala maalauksen kuin Aino-Taru, mutta tosiaan tanssit alastija lauloit sellaisella enkelimäisellä ja kaikuvalla äänellä, että "Maallista mammonaa kokoa en, vaan kurkkuni kumoan sen 'ja jaa' ja kurkkuuni kumoan sen...".

Voisitko nyt kertoa, miksi tulet tanssaamaan ja laulamaan uuniini ilman lupaa ja vielä alasti kuin jossain Kalevalan maalauksessa?

• Anonyymi kirjoitti:

Tiätkö Jasu...mää näin sut viime yönä tanssimassa alasti balettia viljapellossa vähän samanlaisessa maisemassa ja tyylissä kuin siinä Elovena kaurahiutalepurkin kyljessä se Elovena -tyttö tai jos tiedät sellaisen Kalevala maalauksen kuin Aino-Taru, mutta tosiaan tanssit alastija lauloit sellaisella enkelimäisellä ja kaikuvalla äänellä, että "Maallista mammonaa kokoa en, vaan kurkkuni kumoan sen 'ja jaa' ja kurkkuuni kumoan sen...".

Voisitko nyt kertoa, miksi tulet tanssaamaan ja laulamaan uuniini ilman lupaa ja vielä alasti kuin jossain Kalevalan maalauksessa?

Jaa-a, en tiiä yhtään miksi. 😮

• Anonyymi

Mielestäni jokaisella pitää olla oikeus ilmaista itseään, kuten haluaa (kunhan se ei aiheuta muille harmia). Jos vahva meikki on sinun juttusi ja tuntuu omalta, niin pidä siitä kiinni. Se on vain meikkiä, se lähtee pois pesussa. En ymmärrä, miksi jotkut reagoivat siihen niin vahvasti.

Kovin vahva meikki saattaa silti luoda tietynlaista mielikuvaa ihmisten silmissä. Se johtuu siitä, että vahva meikki liitetään tiettyihin asioihin ja jollei ihmisellä on kykyä olla tuomitsematta toista ulkomuodon perusteella, voi tuloksena olla väärintulkintoja ja tuomitsemista. Se on todella ala-arvoista ja kertoo niistä ihmisistä enemmän kuin sinusta.

Älä mieti muiden mielipiteitä liikaa vaan ole oma itsesi tavalla, joka tuntuu sinusta itsestäsi hyvältä. Et ole velkaa kenellekään muulle sitä, että sinun pitäisi juuri heitä miellyttää ulkoisella olemuksellasi.

Aletheias

• Anonyymi

Naisella mustat nahkavaatteet ja voimakas meikki....vau!

Mutta ei lävistyksiä eikä tatskoja, kiitos (korvikset tietenkin pitää olla).

Olen aina tykännyt voimakkaasti meikatuista naisista, korkkareista, kauniit hiukset kruunaavat paketin.

No, saahan sitä unelmoida.
      Totuuden nimissä luonnonkauneuskin sopii monelle todella upeasti.
      Kaunis nainen on kaunis, eikä siitä mihinkään pääse.

• Tuo on totta. Jos naisella on kauniit piirteet, kuten silmät, nenä ja suu tms. niin meikki ainoastaan korostaa näitä.

Suomessa tuntuu, että on tärkeää olla mahdollisimman huomaamaton. Sinänsä harmi, että porukka ei saa olla miten tykkää.

• Minusta on tärkeintä, että ihminen viihtyy omassa tyylissään. Ite pidän siitä jos jollain on persoonallinen tyyli. Minulla oli nuorempana punaiseksi värjätyt hiukset ja grunge-tyyli. Sain siitä paskaa niskaan, kun se ei silloin ollut muotia.

Nyt olen jo niin henkisesti vanhus, etten jaksa ehostaa itseäni pahemmin. Parta tulee kuitenkin vahattua. Siihen menee joku 15 min.

• Anonyymi

Nyy ollaan kohta joululomassa kesäloman sijaan. ...
      Että semmosta...

• Anonyymi

Jotain mainittavaa kuitenkin keksit tästäkin palstaäijän elämänmyönteiseltä provokaatiosta?

• Anonyymi

Vahva meikki kuitenkin sitten kai pukee kerran naiset tuntevat noin kovin jäävänsä vierelläsi toiseksi. Että mikäpä siinä jos sotamaalaus on se omin juttu johon jaksaa panostaa. Ja muukin ulkoasu sitten viimeistelty. Eritoten savusilmät ja kirkkaanpunainen suu ovat ajattoman viettelevä yhdistelmä. Elämästä voi tehdä näköisensä niin monin tavoin.

• Anonyymi

Kesälomalla?

• Anonyymi

Mulle tuli nyt ekana mieleen se Markus, joka myi romuja.

Oletko varma että kommentit ja reaktiot koskevat juuri ulkonäköäsi? Ettei käytöstäsi? Jos potkaisit naapurin koiraa roskia viedessäsi? Ihailet itseäsi ikkunalasin heijastuksesta etkä ymmärrä antaa toisille tilaa kulkea? Juot liikaa (baarit)?

Joskus ihmisillä on kummia luuloja. Että joku on hälle ilkeä, koska hällä on hienompi auto. Tai uudet merkkivaatteet. Jotain mihin itse kiinnittää kovasti huomiota, itselle tärkeitä juttja. Eikä ne ehkä ole ollenkaan sellaisia, mitä joku toinen edes huomaisi. Jollakin oli vaan huono päivä. Tai itse käyttäytyi tökerösti älyämättään.

Jos jotakuta ärsyttää sun ulkonäkösi, ei sille oikein mitään voi. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä kannatakaan. Siinä vaan hukkaa itsensä.

Pidä oma hyväksi kokemasi tyyli ja toivottavasti opit siihen että ihmiset joskus ilmaisevat ajatuksiaan ajattelematta sen syvällisemmin.

xLiner

• Anonyymi

Ja hyvää kesälomaa! 🏖️

xLiner

• Anonyymi

Kerro toki naisia esittävä katkera äijä että millaisen ympäristön responssi ehostamiseen on esim näytät virolaiselta piip? Sinun sekavuudelle ei lie enää mitään tehtävissä, mutta tältä tietyltä lukijakunnalta vois ehkä odottaa enemmän

• Anonyymi

Sinähän et itse tietystikään ole katkera. 🤭

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän et itse tietystikään ole katkera. 🤭

🦄

Eiköhän se ole jengillä joku ihan muu tunnetila kuin katkeruus, vai mitä luulet köyhän miehen romuransu. Naisten ulkonäköön fiksoitunut syvänmerenmutarotta 😅 how 'bout that.

• Anonyymi

Se on naisen oma asia eli meikkaus on naisten asioita

• Anonyymi

Ainoa mihin mies voi ottaa kantaa on sanoa että haiset hieltä eli voisitko käydä suihkussa tai käyttää deodoranttia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa mihin mies voi ottaa kantaa on sanoa että haiset hieltä eli voisitko käydä suihkussa tai käyttää deodoranttia

Toinen mistä naiselle saa huomauttaa on ylipaino, jos sen tekee perustellen tereveyssyillä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen mistä naiselle saa huomauttaa on ylipaino, jos sen tekee perustellen tereveyssyillä!

Miehenä totean, että kyllä tässä maassa käytännössä on ihan yhtä paljon ylipainoisia miehiä kuin naisiakin.....

Menepä jollekin kaljamahaiselle Skodakuskille Prisman pihalla sanomaan, että voisit laihduttaa....

No, ei se päälle tule, kun tuskin pystyy läskeiltään liikkumaan, juossut tuskin on sitten vuoden 1981.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9397
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      72
      4877
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      44
      4551
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2338
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      42
      1373
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      51
      1302
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1286
    9. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1252
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1174
    Aihe