antaa maitoa? itse olen sitä mieltä ettei, mutta niin monet taas ihmettelee kun juotan vain vettä.. olisiko maito sitten pahaksi, jos vaikka kerran-pari viikossa antaisi??
saako kissalle
12
1189
Vastaukset
- tuo on fakta
kyllä sille voi maitoa antaa jos se sitä juo, tuon olen tarkistanut.
- Riippuu
Useimmat kissat ovat aikuisina laktoosi-intolerantteja, eli maito aiheuttaa ripulia yms. Joka tapauksessa, maito on ruokaa, ei juomaa. Vesi on kissan luonnollinen juoma.
- MiKsu
maito saattaa saada joidenkin kissojen mahan sekaisin. meillä ainakin menee aina ruikulle, jos sa a maitoa. siksi annan pelkkää vettä. johtunee ilmeisesti siitä ett maitoa on niin paljon käsitelty. suoraan lehmästä annettu maito ei kuulemma aekoittaisi kissan mahaa, mene ja tiedä.
molemmilla kateilla,vaikka ovatkin täysin eri pentueista ja paikoista,menee maha kuralle jos maitoa juovat.
- Zuuls
Kissat ovat laktoosi-intoleransseja vastoin yleistä(?) käsitystä. Eli maito ei ole fiksuin vaihtoehto annettavaksi, mutta esim. piimä ja viili ovat ihan ok. Maito-vesi sekoitus myös on ihan ok. Tosiaan kaikilla ei maha kestä maitoa ja johtunee tuosta laktoosi-intoleranssista, mutta on taas kissoja jotka maitoa sietävät ihan hyvin. Ei tuo selviä, kuin kokeilemalla, jos vält. haluaa kokeilla. :)
- käy
Kaupan purkkimaito voi aiheittaa vatsavaivoja, aito lehmänmaito ei. Samoin on ihmisillä. Ne joilla on laktoosioireita, voivat juoda suoraan tiloilta haettua, käsittelemätöntä maitoa, eikä mitään oireita ole silloin. Jos pelkää maidon rasvaisuutta,niin käsittelemättömässä maidossa kerma nousee pintaan ja se on helppo kuoria lusikalla pois.
- Noppa
Vaikka kissasi suostuisikin juomaan maitoa, siitä ei saa tulla kuitenkaan pääasiallista juomaa. Aina raikasta vettä tarjolla!
- Creme brulee
Kermaa voit kokeilla antaa, sopii paremmin kuin maito. Ilmeisesti myös happamempi versio kuin maito. Meillä eivät juo maitoa tai piimääkään. Kerma, se kelpaa.
- maitojuoppo
vaatii aina illalla maitoa, enkä kyllä ole raaskinut olla antamattakaan.
Ei ole maha mennyt sekaisin tai mitään muutakaan. - hirni_mikmiu
Jos kissa juo ihan tavallista maitoa ilman mitään oireita en näe mitään syytä miksei sitä voisi antaa.
Meidän eemu on juonut vähälaktoosista maitoa (ja syönyt kermaviiliä) koska olemme itse laktoosi-intolerantikkoja. Mitä tuohon käsittelemättömään maitoon tulee niin joidenkin kohdalla se toimii mutta ei kaikkien.
Sen lisäksi että on olemassa vähälaktoosisia tuotteita on myös kokonaan laktoosittomia maito-juomia. Tosin enpä alkaisi kissalle ostelemaan näitä erikseen, en edes vähälaktoosisia jos en itse niitä käyttäisi. Ei se niin paljoa sitä maitoa juo:)
itse kun annan maitoa laitan tosi vähän kerrallaan koska kissa ei juo sitä paljon kerrallaan eikä se tosiaan kelpaa enää hetken päästä kun on huoneenlämmössä seisonut -joisitko itse maitoa joka on 3-4tuntia seisonut pöydällä lasissa.
Monien kissojen vatsalle sopii kuitenkin paremmin hapanmaitotuotteet: kermaviili, viili jne. Meillä ainakin kermaviili on herkkua. - Leo
Jos haluat maitoa joskus kissallesi antaa. Osta kaupasta eläintenruokahyllystä kissanmaitoa. Se on muokattu paremmin kissalle sopivaksi. Itse annan aina juomaksi vettä, mutta joskus tavallaan herkuksi pikkasen kissanmaitoa. Sitä löytyy ainakin Whiskasina ja muistaakseni Latzina. Avattu purkki pitäisi käyttää loppuun neljän päivän sisällä. Janojuomana vesi on kuitenkin paras.
- keijo
kissoille on myös olemassa kissanmaitoa. siinä on vähemmän laktoosia. sopii meijän kissalle jolle ei tavallinen sovi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719647- 766640
- 286296
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni996075Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv435929Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h1015821- 635235
- 454950
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on604290- 503900