Kierrätä oikein joulunakin

Saan joulun aikaan monta pakkauta namuja, suklaata ja muuta. Karkkipapereissa on paperin, metallin ja muovin keräykseen meneviä. Kinkun rasvaa ei saa kaataa viemäriin vaan sitä kerätään polttoaineeksi. Joululahja paperit olen laittanut paperinkeräykseen, mutta se onkin väärin! Tiesitkö sinä?
10195
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Mihin roskiin laitetaan joulutähdet hyasintit, muovikuusi, kuusen jalka, sähkökynttilät, ledkynttilät

Äänestä

Olen tiennyt, että joulupaperi laitetaan sekajätteeseen.
Kiiltävissäkin papereissa on sekoituksia.
Kun folion rypistää se jää ryppyyn, joten se käy metallinkeräykseen. Esim. hopean kiiltävän kahvipussin kun rypistää, se palautuu, joten sen laita sekajätteeseen.

1Äänestä
  • Eikö kahvipussit mene muovikeräykseen? Näin minä olen kuullut ja näin teen.

1Äänestä

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Eikö kahvipussit mene muovikeräykseen? Näin minä olen kuullut ja näin teen.

Niin minäkin. Juhlamokka muovikeräykseen.

Äänestä

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Eikö kahvipussit mene muovikeräykseen? Näin minä olen kuullut ja näin teen.

Ihan kävin tarkistamassa asian.
    Kyllä suositaan muovinkeräykseen laittoa, voi laittaa myös sekajätteeseen.
    Siellä luki, että, jos on jotain tarroja, niin energiajätteeseen.

Meillä on vasta vähän aikaa ollut tuo muovinkeräys, joten ennen laitettiin vallan sekajätteeseen.

Hyvä kun tuli puheeksi, nyt voin siis laittaa siihen muovilaatikkoon.
    Kiitos tiedosta.

1Äänestä

Mihin laitan vanhat sukset?

Äänestä
  • Kirppikselle tai Kierrätyskeskukseen.

1Äänestä

Jätteistä pääsee helposti eroon!
Käärin aina kaikki roskat ja muun ylijäämän lahjapepereihin ja jätän illalla paketit autoni vierelle parkkipaikalla.
Parissa tunnissa ne ovat hävinneet.

1Äänestä

Konvehtien pahvirasioita jää itselläni. Se sisällä oleva konvehtimuotti menee muovikeräykseen.

Äänestä

Poltettaviinhan ne joulupaprut kuuluu.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Saan joulun aikaan monta pakkauta namuja, suklaata ja muuta. Karkkipapereissa on paperin, metallin ja muovin keräykseen meneviä. Kinkun rasvaa ei saa kaataa viemäriin vaan sitä kerätään polttoaineeksi. Joululahja paperit olen laittanut paperinkeräykseen, mutta se onkin väärin! Tiesitkö sinä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu