Ihan mielenkiinnosta tiedustelen täältä. Kuinka moni teistä eronneista, ovat eronneet hyvässä yhteisymmärryksessä ja sopineet lasten kasvatus/tapaamis/kustannukset ilman virallisia sopimuksia ja lastenvalvojaa?
Ja kuinka monella teillä on ollut tulehtuneet välit ja katkeruudessa menneet sotkemaan virkavallan mukaan teidän juttuihin?
Itsellä lapsuudessa minun vanhemmat pystyivät hoitamaan asiat kahdestaan, jonka seurauksena pystyivät vielä palaamaan parisuhteeseen ja eheyttämään perheen. Itse olen ajautumassa tilanteeseen jossa toinen osapuoli aikoo polttaa kaikki sillat. Vaikka eron syynä ei ole mikään kolmas osapuoli tai muu ulkoinen tekijä.
Tiedustelen mielenkiintoa? (Avo-/avioero ja lapset)
2
64
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minun lapsen isällä on narsistinen persoonallisuustyyppi niin kaikki meni aika vaikeasti. Uhkaili minun sukulaisille, että hakee yksinhuoltajuutta. Lastenvalvoja piti minun puolia ja meillä on yhteishuoltajuus. Raha oli tärkeintä lapsen isälle ja on nyt tyytyväinen, kun saa lapsen lapsilisät ja muut tuet ja on papereissa "lähivanhempi." Lapsi on meillä käytännössä puolet ja puolet.
- Anonyymi00002
Sivusta, mies on aina huonommassa asemassa naiseen verrattuna. Joten ymmärrän hyvin että mies haluaa olla "virallisissa lähivanhempi", harvemmin ne lapsilisät on merkityksellistä..
Ainakaan minulle rahalla, ei olisi merkitystä. Voisin vaikka siirtää lapsilisät toiselle kunhan saisin "lähivanhemmuuden", lapsilisä on lasta varten eikä vanhempia joten samapa se kumpi vanhemmista käyttää sen lapseen. Ja kun naiset valittavat meta työn jakautumisesta, kantaisin mieluusti oman korkenikekoo ja helpottaisin äidin taakkaa olemalla lähivanhempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051543Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161431- 511271
- 921206
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2011065- 471045