Ihan mielenkiinnosta tiedustelen täältä. Kuinka moni teistä eronneista, ovat eronneet hyvässä yhteisymmärryksessä ja sopineet lasten kasvatus/tapaamis/kustannukset ilman virallisia sopimuksia ja lastenvalvojaa?
Ja kuinka monella teillä on ollut tulehtuneet välit ja katkeruudessa menneet sotkemaan virkavallan mukaan teidän juttuihin?
Itsellä lapsuudessa minun vanhemmat pystyivät hoitamaan asiat kahdestaan, jonka seurauksena pystyivät vielä palaamaan parisuhteeseen ja eheyttämään perheen. Itse olen ajautumassa tilanteeseen jossa toinen osapuoli aikoo polttaa kaikki sillat. Vaikka eron syynä ei ole mikään kolmas osapuoli tai muu ulkoinen tekijä.
Tiedustelen mielenkiintoa? (Avo-/avioero ja lapset)
6
191
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minun lapsen isällä on narsistinen persoonallisuustyyppi niin kaikki meni aika vaikeasti. Uhkaili minun sukulaisille, että hakee yksinhuoltajuutta. Lastenvalvoja piti minun puolia ja meillä on yhteishuoltajuus. Raha oli tärkeintä lapsen isälle ja on nyt tyytyväinen, kun saa lapsen lapsilisät ja muut tuet ja on papereissa "lähivanhempi." Lapsi on meillä käytännössä puolet ja puolet.
- Anonyymi00002
Sivusta, mies on aina huonommassa asemassa naiseen verrattuna. Joten ymmärrän hyvin että mies haluaa olla "virallisissa lähivanhempi", harvemmin ne lapsilisät on merkityksellistä..
Ainakaan minulle rahalla, ei olisi merkitystä. Voisin vaikka siirtää lapsilisät toiselle kunhan saisin "lähivanhemmuuden", lapsilisä on lasta varten eikä vanhempia joten samapa se kumpi vanhemmista käyttää sen lapseen. Ja kun naiset valittavat meta työn jakautumisesta, kantaisin mieluusti oman korkenikekoo ja helpottaisin äidin taakkaa olemalla lähivanhempi.
- Anonyymi00003
Me menimme tekemässä lastenvalvojalla sopimuksen lapsesta vasta monta vuotta eron jälkeen. Eivät vahvista viikko/viikko sopimuksia tietyn ikäisille. Sovimme itse asiat, lapsilisät meni lapsen tilille ja muut kulut puoliksi. Ei mitään tappeluita ja lähivanhemmuus on vaihtunut lapsen koulun tms. mukaan. Lapsi nyt 17v ja haluaa edelleen viikon asua vuorotellen molemmilla.
- Anonyymi00004
Lapseni isän kanssa saimme helposti kaiken sovittua ihan keskenämme ja sovitut ovat kestäneet hyvin. Tälleen mutulla, muidenkin eroja seuranneena, ajattelen että usein näyttää toimivan hyvin siihen saakka, kunnes jommalla kummalla tulee uusi mukaan kuvioihin. Siinä kohtaa näyttää monilla syntyvän monenmoista ongelmaa ja viralliset sopimukset tulisivatkin tarpeeseen. Toisaalta samaan hengenvetoon sanon myös huomanneeni, kun erosta on jo pidempi aika ja hommat ovat toimineet ja sopimukset pitäneet, niin silloin ne uudetkaan kumppanit eivät aiheuta samalla tavalla vääntöä niihin sovittuihin.
Vaan tiedätkös, kun eivät ne ongelmat eron suhteen liity pelkästään lapsiin. Itselläni ainoa hiton vaikea ero oli miehen kanssa, jonka kanssa oli yhteistä omaisuutta. Toinen yritti vetkuttaa ja venyttää joka ainoaa päätöstä ja sitten kun siihen vielä pölähti kolmas kuvioon, ennen kun kaikki oli viety kirjoihin ja kansiin, niin yrittivät yhteistuumin repiä irti joka ikisen sentin.- Anonyymi00005
Ai niin ja mitä me nyt sitten olemme lapseni isän kanssa aikanaan (kahdeksan vuotta sitten) sopineet. Minä olen virallisesti lapsen yksinhuoltaja, eikä isä virallisesti maksa minkäänlaisia elatusmaksuja. Muksu on sovitusti joka toinen viikonloppu isällään ja loma yms. ajat sovitaan erikseen. Lisäksi, kun nyt jo kouluikäinen erikseen jotain pyytää, niin ne sitten sovitaan. Asumme sen verran lähekkäin, että lapsi voi helposti mennä vaikka iltasella isälleen ja tulla yöksi kotiin. Heillä on omia yhteisiä menojaan ja harrasteitaan. Muksulla on oma säästötili ja rahastosäästöjä, joihin isänsä laittaa säännöllisesti rahaa. Lisäksi nyt kun lapsi on jo kouluikäinen, niin saa isältään vähän käyttörahaa. Tämä järjestely on mahdollinen, kun en tarvitse häneltä mitään meidän elämiseemme.
- Anonyymi00007UUSI
Kuumat naiset verkossa just nyt 👀 Liity! https://Brittany.hoty.lat/Brittany#/?/?/ikqe98jez
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1845055- 141701
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka621605Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1261490Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s91393Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit491100Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961074Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249299957- 191926
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7770