Mutta olen parantunut siitä. Kysykää mitä vain.
Mulla on ollut skitsofreniaa.
121
519
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Se voisi selittää, harmi
- Anonyymi00004UUSI
Elämä on.
- Anonyymi00002UUSI
Moi S mukava nähdä.
Näin se universumi koittaa meitä yhdistää mutta emme anna sille periksi.- Anonyymi00005UUSI
En ole S. Kyllä jokainen tietää että täällä ei ketään voi tunnistaa. Tunne siitä että voisi viittaa skitso oireisiin.
- Anonyymi00003UUSI
Eihän sellaisesta parane kukaan.
- Anonyymi00006UUSI
Minä paranin.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minä paranin.
Okei. 😂 Niin varmaan.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Okei. 😂 Niin varmaan.
Kerropa miten tunnistat skitsofrenian toisella ihmisellä?
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
En ole lääkäri en minä sitä voi tunnistaa.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
En ole lääkäri en minä sitä voi tunnistaa.
Minä en ole kouluja käynyt, mutta tunnistan skitsofreenikon jo pelkästään näkemällä. Siksi tiedän myös miten sen parantaa, koska olen nähnyt itseni.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Minä en ole kouluja käynyt, mutta tunnistan skitsofreenikon jo pelkästään näkemällä. Siksi tiedän myös miten sen parantaa, koska olen nähnyt itseni.
Just joo. Otahan lääkkeet tuo kuulostaa hullulta soro nyt vaan.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Just joo. Otahan lääkkeet tuo kuulostaa hullulta soro nyt vaan.
Miten ne lääkkeet sitten toimii?
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Millaisia oireita sinulla on ollut?
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Miten ne lääkkeet sitten toimii?
Kysy lääkäriltä. Mut eikö juuri tuollaiset harhaiset luulot omista kyvyistä kuulu taudinkuvaan. Kenenkään mt-ongelmia ei voi noin päätellä.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kysy lääkäriltä. Mut eikö juuri tuollaiset harhaiset luulot omista kyvyistä kuulu taudinkuvaan. Kenenkään mt-ongelmia ei voi noin päätellä.
Kysymykseni oli retorinen. Sillä sanoit kahteen kertaan että syö lääkkeet, mutta sitten kahteen kertaan sanot ette ole lääkäri. Jos et näe tuossa ristiriitaa, niin suosittelen kriittiseen analyysiin.
Ja mt-ongelmat ovat aina somaattisia. - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Millaisia oireita sinulla on ollut?
Oli väkevä harha. Hahmo joka kehotti tekemään asioita itselleni. Kuulin myös ääniä, koin uhkaavia tilanteita ilman konkreettista uhkaa. Oli CIA:kin perässä yhdessä vaiheessa.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ainakin katkeroituneet exät,rukkaset saaneet,heti alkuun torpatut on hyviä tässä diagnosoinnissa sekä heidän ystävänsä,sukunsa.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Harhaseiseksi sanoo stalkkeri kuka paljastuu.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kysymykseni oli retorinen. Sillä sanoit kahteen kertaan että syö lääkkeet, mutta sitten kahteen kertaan sanot ette ole lääkäri. Jos et näe tuossa ristiriitaa, niin suosittelen kriittiseen analyysiin.
Ja mt-ongelmat ovat aina somaattisia.Harmi ettet ole lääkityksellä koska selvästikkään sinulka ei ole sairaudentuntoa. Tunnen ihmisen jolla harhaluuloisuushäiriö on myös mielestään terve. Eikä suostu syömään lääkkeitään. Elämä läheisillä ja itsellään ihan helvettiä kun ei ota apua vastaan.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ainakin katkeroituneet exät,rukkaset saaneet,heti alkuun torpatut on hyviä tässä diagnosoinnissa sekä heidän ystävänsä,sukunsa.
Nii-in. Se on lähinnä lyömäase vailla todellista pohjaa. Ongelma on suurimmillaan juuri sen takia, että ihminen yrittää hallita toista ihmistä, mikä ei koskaan ole missään minkään terveen tapojen mukaista.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Harmi ettet ole lääkityksellä koska selvästikkään sinulka ei ole sairaudentuntoa. Tunnen ihmisen jolla harhaluuloisuushäiriö on myös mielestään terve. Eikä suostu syömään lääkkeitään. Elämä läheisillä ja itsellään ihan helvettiä kun ei ota apua vastaan.
No mitä apua hän tarvitsee? Miksi ette auta häntä?
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Harhaseiseksi sanoo stalkkeri kuka paljastuu.
Tuo nyt ainakin on harhaista. En edes tunne sinua.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Oli väkevä harha. Hahmo joka kehotti tekemään asioita itselleni. Kuulin myös ääniä, koin uhkaavia tilanteita ilman konkreettista uhkaa. Oli CIA:kin perässä yhdessä vaiheessa.
Onkohan mullakin skitsofrenia. Kaikki suomen viranomaoset haluaa mulle pahaa ja kuulen ihme ääniä
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Lääkityksen joka hänelle määrätty.
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Nii-in. Se on lähinnä lyömäase vailla todellista pohjaa. Ongelma on suurimmillaan juuri sen takia, että ihminen yrittää hallita toista ihmistä, mikä ei koskaan ole missään minkään terveen tapojen mukaista.
Sinä et kuitenkaan ole exäni.
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Onkohan mullakin skitsofrenia. Kaikki suomen viranomaoset haluaa mulle pahaa ja kuulen ihme ääniä
Jos tiedät mistä äänet tulee, niin sinulla ei ole skitsofreniaa.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Miten minä häntä auttaisin. Omaiset saaneet joskus pakkohoitoon mutta ei sielläkään ketään lopottomiin pidetä.
- Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Lääkityksen joka hänelle määrätty.
No miten ne lääkkeet auttavat häntä? Tiedätkö mitä lääkettä on ja mitä reseptoreja ne vaimentaa?
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sinä et kuitenkaan ole exäni.
En ole kenenkään exä.
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
No miten ne lääkkeet auttavat häntä? Tiedätkö mitä lääkettä on ja mitä reseptoreja ne vaimentaa?
Miksi se minun pitäisi tietää.
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Sinäkin kirjoitat ihan harhaisia täällä. Menisit edes palstalle missä näitä käsitellään. Et tämä ole mikään mt-palsta.
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Miten minä häntä auttaisin. Omaiset saaneet joskus pakkohoitoon mutta ei sielläkään ketään lopottomiin pidetä.
Hänellä on varmasti niskavaivoja. Ohjaa fyssarille. Kun lihakset palautuu niin oireet hetkellisesti kasvaa, jolloin psykologi on paikallaan.
Sitten hän paranee. - Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
En ole kenenkään exä.
No niin miksi sitten oletat noin.
- Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
Miksi se minun pitäisi tietää.
Tottakai pitäisi. Et kai sinä kenellekään kehoita mitään ellet tiedä miten aine toimii.
- Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Jos tiedät mistä äänet tulee, niin sinulla ei ole skitsofreniaa.
Omasta päästäni tulee
- Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Sinäkin kirjoitat ihan harhaisia täällä. Menisit edes palstalle missä näitä käsitellään. Et tämä ole mikään mt-palsta.
Oletko aivan varma että tämä ei ole mielen palsta?
- Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Omasta päästäni tulee
Hammaslääkärille. Leukasi ja niskasi on jumissa.
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Hänellä on varmasti niskavaivoja. Ohjaa fyssarille. Kun lihakset palautuu niin oireet hetkellisesti kasvaa, jolloin psykologi on paikallaan.
Sitten hän paranee.Oletko tyhmäkin vielä. Hän pelkää sairaloisesti saasteita ja myrkkyjä. Sanoo että ihmiset tulee seinien läpi asuntoon. Selittää että naapurit varastaa sukkia jne. Ei syö mitään lääkkeitä.Ei liiku missään. Ei häntä ohjata minnekään.
- Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Oletko aivan varma että tämä ei ole mielen palsta?
Olen koska sellaista ei ole täällä.
- Anonyymi00063UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Oletko tyhmäkin vielä. Hän pelkää sairaloisesti saasteita ja myrkkyjä. Sanoo että ihmiset tulee seinien läpi asuntoon. Selittää että naapurit varastaa sukkia jne. Ei syö mitään lääkkeitä.Ei liiku missään. Ei häntä ohjata minnekään.
Traumaperäinen stressitila. Hän ei pysty hengittämään kunnolla. Tuohon auttaa keuhkot täyteen ilmaa ja lihaskipujen tunnustaminen.
Hän on siis hyvä ihminen, mutta läheisten kiusaaminen ei häntä paranna. - Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Tottakai pitäisi. Et kai sinä kenellekään kehoita mitään ellet tiedä miten aine toimii.
Mikä aine eihän sinulla ollut mitään ainetta?
- Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Pistä joku lääkkeet nimi mikä sinulle määrätty niin äkkiäkös sen selvittää kuinka se toimii. Ja jos sellainen määrätty siihen syy.
- Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Traumaperäinen stressitila. Hän ei pysty hengittämään kunnolla. Tuohon auttaa keuhkot täyteen ilmaa ja lihaskipujen tunnustaminen.
Hän on siis hyvä ihminen, mutta läheisten kiusaaminen ei häntä paranna.En kuuntele hullun ohjeita ihan samanlaista sontaa häneltäkin. Menkää lääkäriin.En ole hänen läheinen. Mutta tunnen heidät sääliksi käy.
- Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Hän on siis hyvä ihminen, mutta läheisten kiusaaminen ei häntä paranna.Hänellä on todettu harhaluuloisuushäiriö piste. Ei mikään traumaperäinen stressitila. Sairastanut yli 30 vuotta.
- Anonyymi00076UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ehkäpä oletkin uusi ihminen.Ei se evoluutio pysähtynyt siihen nykyihmisen Neanderilaisen jälkeen.
- Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Harmi ettet ole lääkityksellä koska selvästikkään sinulka ei ole sairaudentuntoa. Tunnen ihmisen jolla harhaluuloisuushäiriö on myös mielestään terve. Eikä suostu syömään lääkkeitään. Elämä läheisillä ja itsellään ihan helvettiä kun ei ota apua vastaan.
Läheisille olla kynnysmattona,lypsylehmänä,zombi ketä voi potkia jne.
- Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Mikä aine eihän sinulla ollut mitään ainetta?
No ne lääkkeet mistä jaksat jankata.
- Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00070 kirjoitti:
Pistä joku lääkkeet nimi mikä sinulle määrätty niin äkkiäkös sen selvittää kuinka se toimii. Ja jos sellainen määrätty siihen syy.
Ei minulla ole nyt mitään määrätty.
- Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
En kuuntele hullun ohjeita ihan samanlaista sontaa häneltäkin. Menkää lääkäriin.En ole hänen läheinen. Mutta tunnen heidät sääliksi käy.
Kuunnelkaa nyt joku häntä. Muuten läheiset aiheuttaa oireet, ei hän itse.
- Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00075 kirjoitti:
Hänellä on todettu harhaluuloisuushäiriö piste. Ei mikään traumaperäinen stressitila. Sairastanut yli 30 vuotta.
Harhat johtuvat hermoston vikatilasta, joka johtuu suoraan sanottuna huonosta asennosta. 99,9% tapauksissa on selkäydin puristuksissa niskassa, mikä oireilee juuri harhoina. Huono asento johtuu itsetunnosta ja ravinnosta. Psoas-lihakset hänellä varmasti aivan kireellä.
- Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ehkäpä oletkin uusi ihminen.Ei se evoluutio pysähtynyt siihen nykyihmisen Neanderilaisen jälkeen.
Ei evoluutiota ole.
- Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00077 kirjoitti:
Läheisille olla kynnysmattona,lypsylehmänä,zombi ketä voi potkia jne.
Lääkkeet on syynä.
- Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00081 kirjoitti:
Ei minulla ole nyt mitään määrätty.
No hyvä. Ja toivottavasti pärjäät ja läheisesi. Tai sitten olet vaan typerä juntti joka pilailee muiden ihmisten sairauksilla se oikeastaan pahempaa.
- Anonyymi00088UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
No ne lääkkeet mistä jaksat jankata.
Niin no ota yhteys hoitavaan tahoon ja kerro että pystyt diagnosoimaan muita näkemällä heidät.
- Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Harhat johtuvat hermoston vikatilasta, joka johtuu suoraan sanottuna huonosta asennosta. 99,9% tapauksissa on selkäydin puristuksissa niskassa, mikä oireilee juuri harhoina. Huono asento johtuu itsetunnosta ja ravinnosta. Psoas-lihakset hänellä varmasti aivan kireellä.
Ei minua kiinnosta tämä. Ei ole minun asiani. Harmi ja surullista kun todella viisas ja lahjakas pitkälle kouluttautunut ihminen ihana ihminen menee sekaisin ja ns.pilaa oman ja läheisten elämän kun ei hyväksy tilaansa.
- Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00082 kirjoitti:
Kuunnelkaa nyt joku häntä. Muuten läheiset aiheuttaa oireet, ei hän itse.
Juu kuunneltu ilmeisesti on. Sen takia pakkohoitoon joutuikin ja pois töistä.
- Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00087 kirjoitti:
No hyvä. Ja toivottavasti pärjäät ja läheisesi. Tai sitten olet vaan typerä juntti joka pilailee muiden ihmisten sairauksilla se oikeastaan pahempaa.
Kiitos, pärjäämme oikein hyvin kun olen terveenä heidänkin puolellaan.
- Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00088 kirjoitti:
Niin no ota yhteys hoitavaan tahoon ja kerro että pystyt diagnosoimaan muita näkemällä heidät.
Ei big pharma sellaisesta innostu.
- Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Ei minua kiinnosta tämä. Ei ole minun asiani. Harmi ja surullista kun todella viisas ja lahjakas pitkälle kouluttautunut ihminen ihana ihminen menee sekaisin ja ns.pilaa oman ja läheisten elämän kun ei hyväksy tilaansa.
Älä sitten kirjoita. Mutta henkilö josta puhut on täysin terve ihminen ja ihmiset hänen ympärillään ovat sokeina leimanneet hänet sairaaksi. Sanon tämän suoraan.
- Anonyymi00101UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Älä sitten kirjoita. Mutta henkilö josta puhut on täysin terve ihminen ja ihmiset hänen ympärillään ovat sokeina leimanneet hänet sairaaksi. Sanon tämän suoraan.
Jos hän on terve kuinka hän ei kykene huolehtimaan asioistaan tai kodistaan. Miksi hän ei mene lääkäriin jos vaivoja. Miksi hän näkee asioita joita ei ole olemassa. Miksi hän kuulee asioita joita ei ole. Sinä et ole terve et voi sanoa noin. En jaksa väitellä. Sinulla ei ole sairaudentuntoa niinkuin ei hälläkään. Kiellät koko asian. Turha yrittää. Niin se oli hänellekin.
- Anonyymi00103UUSI
Anonyymi00101 kirjoitti:
Jos hän on terve kuinka hän ei kykene huolehtimaan asioistaan tai kodistaan. Miksi hän ei mene lääkäriin jos vaivoja. Miksi hän näkee asioita joita ei ole olemassa. Miksi hän kuulee asioita joita ei ole. Sinä et ole terve et voi sanoa noin. En jaksa väitellä. Sinulla ei ole sairaudentuntoa niinkuin ei hälläkään. Kiellät koko asian. Turha yrittää. Niin se oli hänellekin.
No kuka on sanomaan mitä hän näkee ja kuulee? Se että muut eivät näe tai kuule ei tarkoita että hän ei näkisi tai kuulisi. Käsitätkö miten vahingollista tuollainen on ihmisyydelle? Se että joku on jotain ei ole automaattisesti sairaus tai vastaavaa.
Ja jos hän ei osaa olevinaan huolehtia itsestään, niin joku on hänet opettanut siihen. Ei kukaan selviä 30v ilman perustarpeita, jotka ilmeisesti jotkut ovat holhonneet hänelle. Ja se pahentaa oirekuvaa, sillä nyt hän ei varmasti halua edes parantua koska muut palvelee kuin kuningasta.
Ja jos hän ei liiku, niin se on varmasti selkäydin puristuksissa niskassa, siitä oireet johtuvat.
Hänet parantaa joku jolla on silmät ja korvat. - Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00103 kirjoitti:
No kuka on sanomaan mitä hän näkee ja kuulee? Se että muut eivät näe tai kuule ei tarkoita että hän ei näkisi tai kuulisi. Käsitätkö miten vahingollista tuollainen on ihmisyydelle? Se että joku on jotain ei ole automaattisesti sairaus tai vastaavaa.
Ja jos hän ei osaa olevinaan huolehtia itsestään, niin joku on hänet opettanut siihen. Ei kukaan selviä 30v ilman perustarpeita, jotka ilmeisesti jotkut ovat holhonneet hänelle. Ja se pahentaa oirekuvaa, sillä nyt hän ei varmasti halua edes parantua koska muut palvelee kuin kuningasta.
Ja jos hän ei liiku, niin se on varmasti selkäydin puristuksissa niskassa, siitä oireet johtuvat.
Hänet parantaa joku jolla on silmät ja korvat.Onhan hänellä puoliso ja perhe. Jotka kärsineet valtavasti tilanteesta. Sä voit luetella mitä haluat se et todellisuutta muuta. Kuulunee sulla sairauteen olettaa että muut haluaa pahaa ja aiheuttaa asioita.
- Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00105 kirjoitti:
Onhan hänellä puoliso ja perhe. Jotka kärsineet valtavasti tilanteesta. Sä voit luetella mitä haluat se et todellisuutta muuta. Kuulunee sulla sairauteen olettaa että muut haluaa pahaa ja aiheuttaa asioita.
No miten he kärsivät? Kerro kaikki.
- Anonyymi00107UUSI
Anonyymi00103 kirjoitti:
Hänet parantaa joku jolla on silmät ja korvat.Olisihan hänet toki voineet jättää heitteillekin niinkuin ehdotat. Kukaan ulkopuolinen ei halua hänen kanssaan olla tekemisissä koska syyttää ihmisiä milloin mistäkin.
- Anonyymi00108UUSI
Anonyymi00106 kirjoitti:
No miten he kärsivät? Kerro kaikki.
Ei kuulu se sinulle. Et ymmärtäisi kuitenkaan.
- Anonyymi00109UUSI
Anonyymi00107 kirjoitti:
Olisihan hänet toki voineet jättää heitteillekin niinkuin ehdotat. Kukaan ulkopuolinen ei halua hänen kanssaan olla tekemisissä koska syyttää ihmisiä milloin mistäkin.
Tottakai syyttää kun syytätte häntä.
- Anonyymi00110UUSI
Anonyymi00109 kirjoitti:
Tottakai syyttää kun syytätte häntä.
Kuka häntä syyttää ja mistä ja ketkä me? Kaikki ovat kyllä hyväksyneet että on sairas eikä ota apuja vastaan. Eikä kukaan voi pakottaa yrittävät vain elää mukana.
- Anonyymi00111UUSI
Anonyymi00110 kirjoitti:
Kuka häntä syyttää ja mistä ja ketkä me? Kaikki ovat kyllä hyväksyneet että on sairas eikä ota apuja vastaan. Eikä kukaan voi pakottaa yrittävät vain elää mukana.
No jos hänet on leimattu yhteisön toimesta sairaaksi, niin tottakai hän loukkaantuu siitä ja puolustaa itseään. Koska häntä siis syytetään sairaaksi, niin hän syyttää kaikkia mistä vain. Koska syytöksillä ei ole todellisuuspohjaa, niin kukaan ei osaa nähdä totuutta että hän on täysin terve ja reagoi kuten kuuluukin.
- Anonyymi00112UUSI
Anonyymi00111 kirjoitti:
No jos hänet on leimattu yhteisön toimesta sairaaksi, niin tottakai hän loukkaantuu siitä ja puolustaa itseään. Koska häntä siis syytetään sairaaksi, niin hän syyttää kaikkia mistä vain. Koska syytöksillä ei ole todellisuuspohjaa, niin kukaan ei osaa nähdä totuutta että hän on täysin terve ja reagoi kuten kuuluukin.
Ei hän ole mitenkään loukaantunut. Tuskinpa kovinkaan moni edes tietää mitä sairastaa.Itse haukkuu ihmisiä kyllä.
- Anonyymi00113UUSI
Anonyymi00111 kirjoitti:
Täysin terve ei syytä naapureita seinänläpi kävelystä ja sukkien varastamisesta.
- Anonyymi00114UUSI
Anonyymi00113 kirjoitti:
Täysin terve ei syytä naapureita seinänläpi kävelystä ja sukkien varastamisesta.
No ei kukaan terve syytä toista sairaaksi vaikka mikä olisi.
- Anonyymi00115UUSI
Anonyymi00114 kirjoitti:
No ei kukaan terve syytä toista sairaaksi vaikka mikä olisi.
Hänet on todettu harhaluuloisuushäiriöiseksi pitkällä pakkohoitojaksolla. Se että hyväksyy olevansa sairas siinä ei ole mitään noloa. Asian kieltäminen ja ettei itsellä ole sairaudentuntoa tekee siitä mahdottoman lähipiirille ja ympäristölle.
- Anonyymi00118UUSI
Anonyymi00115 kirjoitti:
Hänet on todettu harhaluuloisuushäiriöiseksi pitkällä pakkohoitojaksolla. Se että hyväksyy olevansa sairas siinä ei ole mitään noloa. Asian kieltäminen ja ettei itsellä ole sairaudentuntoa tekee siitä mahdottoman lähipiirille ja ympäristölle.
Hyvää yötä. Mieti kuka hyötyy ja mistä. Älä sitten järkyty kun tajuat hänen olevan terve.
- Anonyymi00119UUSI
Anonyymi00118 kirjoitti:
Hyvää yötä. Mieti kuka hyötyy ja mistä. Älä sitten järkyty kun tajuat hänen olevan terve.
Tuskinpa sillä mitään vaikutusta on. Hänhän on saanut elää sitä elämäänsä ilman lääkkeitä mielestään niinkuin halunnut "terveenä." Ja tuollaista se on ollut. Olisi se voinut olla toisenlaistakin. Hän on niin vanha jo että turha sitä enää ajatella että se tuosta muuttuu. Ei se minun elämääni vaikuta millään tavalla.
- Anonyymi00008UUSI
Ota nyt vaan ne lääkkeet.
- Anonyymi00010UUSI
Ei ole enää reseptejä. Ei ole syytäkään.
- Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei ole enää reseptejä. Ei ole syytäkään.
Sitte on naapurit pulassa sielläpäin
- Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00072 kirjoitti:
Sitte on naapurit pulassa sielläpäin
No ei kyllä ole. Hyviä ihmisiä ja tehdään yhteistyötä.
- Anonyymi00011UUSI
Jos on pilaa, todella sairasta sellaista. Skitsofrenia on yksi tuskallisimmista ja leimaavimmista sairauksista. Jos olet todella sairastanut sen, toivon sinulle voimia ja toivoa tulevaan.
- Anonyymi00013UUSI
No ei se kyllä ole. Loppuunsa nuhaan verrattava oireyhtymä jos suoraan sanon. Kuten mitä tahansa oiretta voi kärsiä akuutisti kuka tahansa, niin vain kroonistuneet tapaukset diagnosoidaan. Hoitomuoto on kehittymässä kovaa vauhtia.
- Anonyymi00028UUSI
Asenne kysymys.Jokaisessa sairaudessa on jotain positiivista,käytä niitä hyödyksi.
- Anonyymi00014UUSI
Kestätkö kuinka itsesi arvostelua? Et taida olla luottamuksen arvoinen muille, arvaamattomuutesi vuoksi? Olet tyypillisesti sellainen, joka ei näe itsessä mitään vikaa, syyt ovat aina muissa kuin sinussa?
Olet kova syyllistämään muita siitä, että voit pahoin toisten seurassa? Miten koet erimielisyyden? Aistit asioita ympärilläsi, onko sinun vakkea hyväksyä tilannetta, jossa et ole suosittu? Jouduitko epämukavuus alueelle, kun luit tämän?- Anonyymi00017UUSI
Hyvinvointi alueella olen. En näe mitään arvostelua tai vikaa ympärilläni. Ainoa asia mitä en siedä on tuomitsemista ja asioiden muka ymmärtämistä.
- Anonyymi00019UUSI
Onko sinulla skitsofrenia kun noin älähdit? Kuvittelitko että kirjoittaja on joku tuntemasi henkilö jota inhoat tms? Ikävää rikkoa illuusiosi mutta harhaan menit.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Onko sinulla skitsofrenia kun noin älähdit? Kuvittelitko että kirjoittaja on joku tuntemasi henkilö jota inhoat tms? Ikävää rikkoa illuusiosi mutta harhaan menit.
Onkohan anonyymi00019 skitsofrenia? Tuollainen toisen ihmisen arviointi ja olettaminen illuusioista ja harhoista viittaa sellaiseen.
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Onkohan anonyymi00019 skitsofrenia? Tuollainen toisen ihmisen arviointi ja olettaminen illuusioista ja harhoista viittaa sellaiseen.
Vastasin vain sinun harhaisiin olettamuksiin toisesta ihmisestä.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Älä viitti.Täällä voi kirjoittaa kuin hänelle.
Vihaan erästä kiusaaja ja kirjoitan aina kuten hänelle.Rakkaus viestintä loppui jo aikaa sitten. - Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Vihaan erästä kiusaaja ja kirjoitan aina kuten hänelle.Rakkaus viestintä loppui jo aikaa sitten.Jatkan.Toovon niin että se kuolee.Puran ikävä palstalla ikävää toisin kun monet muut.Sarkasmi on taitolaji muttei sitä ole tarkoitettu jokaiseen hengen vetoon ...tämä oli yhdelle vihaamani naisen prinsseistä.Minä en kirjoita vain lukemani perusteella ,kirjoitan mitä olen nähnyt,kuullut irl ja useaan otteeseen nähnyt saman.
- Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Jatkan.Toovon niin että se kuolee.Puran ikävä palstalla ikävää toisin kun monet muut.Sarkasmi on taitolaji muttei sitä ole tarkoitettu jokaiseen hengen vetoon ...tämä oli yhdelle vihaamani naisen prinsseistä.Minä en kirjoita vain lukemani perusteella ,kirjoitan mitä olen nähnyt,kuullut irl ja useaan otteeseen nähnyt saman.
Jatkan.Minun tietämäni asiat on vihaamalleni ihmiselle ja hänen hovilleen erittäin kipeä asia.En ole ollut ainut heidän uhri enkä tule olleen.Teen kaikkeni tulevaisuudessa ettei kukaan joutuisi enään samaan..olen valmis viimeiseen hengen vetoon taistelemaan asian puolesta.
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Vastasin vain sinun harhaisiin olettamuksiin toisesta ihmisestä.
Jos on kohdannut skitsofreenisen ja kokenut sellaisen ihmisen roustaamisen tyhjästä niin silloin ei heistä kovin hyvää mielikuvaa voi synnyttää. Ehkä heissäkin on omanlaisia? Hänkin osasi käyttäytyä, mutta jos menetti malttinsa, niin sairas mieli tuli julki arvaamattomana. Kuka sellaisen kanssa haluaa viettää aikaa? Luottamus?
- Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Vihaan erästä kiusaaja ja kirjoitan aina kuten hänelle.Rakkaus viestintä loppui jo aikaa sitten.Jeesus auttaa sinua kyllä
- Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00048 kirjoitti:
Jatkan.Minun tietämäni asiat on vihaamalleni ihmiselle ja hänen hovilleen erittäin kipeä asia.En ole ollut ainut heidän uhri enkä tule olleen.Teen kaikkeni tulevaisuudessa ettei kukaan joutuisi enään samaan..olen valmis viimeiseen hengen vetoon taistelemaan asian puolesta.
Joulun vuetto sinulle on arka paikka
- Anonyymi00037UUSI
Puhuuko ne sulle kokoajan vai pystytkö oleen kuulematta?
- Anonyymi00043UUSI
Ei n ne koko aikaa silloin puhuneet. Aina joko valtava stressi tai väsymys oli kun "puhuivat".
Eivät ole enää vuosiin. - Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ei n ne koko aikaa silloin puhuneet. Aina joko valtava stressi tai väsymys oli kun "puhuivat".
Eivät ole enää vuosiin.Palaako ne esim tietyistä ihmisistä tai paikoista? tai jopa esineistä?
- Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Palaako ne esim tietyistä ihmisistä tai paikoista? tai jopa esineistä?
Siis selviä triggereitä oli. Tietty esine vieläkin muistuttaa hahmosta, joka kehotti tekemään asioita. Mutta ei enää kuin muistona.
- Anonyymi00044UUSI
Miten se vaikuttaa arkeesi?
- Anonyymi00059UUSI
Nykyään kärsin lähinnä TULES oireista. Silloin skitson aikaan se oli masennusta ja ahdistusta. Harhat iskivät sitten väsyneenä ja stressissä.
- Anonyymi00054UUSI
Hölynpölyä, jokainen skitsoilee ilman diagnoosiakin 🤭
- Anonyymi00064UUSI
Tuossa on totuutta.
- Anonyymi00058UUSI
Pitäiskö sinun mennä jonnekin toiselle saitille juttuinesi? Ei näitä jaksa lukea
- Anonyymi00066UUSI
Älä sitten lue.
- Anonyymi00060UUSI
Täällä toinen :)
Kuinka kauan olet ollut ilman lääkkeitä?
Oliko monta psykoosia?
Käytkö vielä hoitajalla/psykiatrilla?- Anonyymi00071UUSI
Ilman antipsykootteja jo kolme vuotta. Kaikki muut lääkkeet lopetin tänä vuonna.
Psykoosissa olin käytännössä neljän vuoden ajan. Epäsosiaalinen persoonallisuus ja introverttius pelasti usealta osastokeikalta, kun en vain puhunut vaikka mielessä oli vaikka mitä.
Hoitajalla käymisen lopetin myös tänä vuonna. Lähinnä ahdisti pitkä hoitosuhde missä hoitaja tuijottaa kuin sekoa ja olettaa jokaisen ajatukseni olevan vaan sairautta.
Nyt olen täysin terve. Yllättävän paljon ympäristö vaikuttaa. - Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Ilman antipsykootteja jo kolme vuotta. Kaikki muut lääkkeet lopetin tänä vuonna.
Psykoosissa olin käytännössä neljän vuoden ajan. Epäsosiaalinen persoonallisuus ja introverttius pelasti usealta osastokeikalta, kun en vain puhunut vaikka mielessä oli vaikka mitä.
Hoitajalla käymisen lopetin myös tänä vuonna. Lähinnä ahdisti pitkä hoitosuhde missä hoitaja tuijottaa kuin sekoa ja olettaa jokaisen ajatukseni olevan vaan sairautta.
Nyt olen täysin terve. Yllättävän paljon ympäristö vaikuttaa.Uskon sinua. Aika hurjan pitkä psykoosi sulla on ollut. Itsekin olen introvertti ja eristäytynyt. Olen ollut ilman antipsykootteja yli puoli vuotta. Vielä on tasaava käytössä. Terveeksi tunnen minäkin itseni.
- Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Uskon sinua. Aika hurjan pitkä psykoosi sulla on ollut. Itsekin olen introvertti ja eristäytynyt. Olen ollut ilman antipsykootteja yli puoli vuotta. Vielä on tasaava käytössä. Terveeksi tunnen minäkin itseni.
Täytyy myöntää että oli huumeaineita jotka ylläpitivät oireita. Täytyy kyllä myös todeta, että kiitos niiden aloin havainnoimaan ja ymmärtämään koko sairautta ja sitä kautta koko ihmisen kehoa ja fysiikkaa kokonaisuudessaan. Valtavasti tietoa joka johtaa parantumiseen.
Mukava kuulla kokemuksia. Sinulla tilanne parempaan päin selvästi ja se on inhimillisyyden nimissä parasta mitä ihminen voi ihmiseltä kuulla. Saanko kysyä onko ajoittaisia oireita yleisesti sinulla nykyään? - Anonyymi00096UUSI
Anonyymi00089 kirjoitti:
Täytyy myöntää että oli huumeaineita jotka ylläpitivät oireita. Täytyy kyllä myös todeta, että kiitos niiden aloin havainnoimaan ja ymmärtämään koko sairautta ja sitä kautta koko ihmisen kehoa ja fysiikkaa kokonaisuudessaan. Valtavasti tietoa joka johtaa parantumiseen.
Mukava kuulla kokemuksia. Sinulla tilanne parempaan päin selvästi ja se on inhimillisyyden nimissä parasta mitä ihminen voi ihmiseltä kuulla. Saanko kysyä onko ajoittaisia oireita yleisesti sinulla nykyään?Ei ole mitään oireita ollut vuosiin. Voin hyvin. Takana on useampi psykoosi.
- Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00096 kirjoitti:
Ei ole mitään oireita ollut vuosiin. Voin hyvin. Takana on useampi psykoosi.
Hyvä kuulla. Tarkoitin kysymyksellä viitaten niihin tasaaviin joista kerroit.
- Anonyymi00102UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
Hyvä kuulla. Tarkoitin kysymyksellä viitaten niihin tasaaviin joista kerroit.
Olen jatkanut niiden käyttöä varmuuden vuoksi vielä. Lopetan ne kyllä vielä. Ehkä sitten kun olen ollut vuoden kuivilla antipsykooteista.
- Anonyymi00104UUSI
Anonyymi00102 kirjoitti:
Olen jatkanut niiden käyttöä varmuuden vuoksi vielä. Lopetan ne kyllä vielä. Ehkä sitten kun olen ollut vuoden kuivilla antipsykooteista.
Juuri noin! 👍
- Anonyymi00061UUSI
Okei, vähän hämää että sanot sinulla olleen ”skitsofreniaa” eikä ”skitsofrenia”. Eli oliko todella skitsofrenia, vai esimerkiksi ”vain” psykoosijakso tai joku muu psykoosisairaus tai esim. skitsoaffektiivinen häiriö?
No kysymys: miten tarkkaan yrität nyt hallita stressitekijöiden määrää elämässäsi ja millä keinoin?- Anonyymi00073UUSI
Minusta nuo diagnoosit on vain summassa heitettyjä. Itse en esim ole yhtään erilainen nyt skitsofreenikkona kuin silloin kun mulla oli skitsoaffektiivinen. Enkä yhtään erilainen kuin silloin kun ei ollut mitään diagnoosia. Tietenkin olen nykyään viisaampi ja tiedostavampi. Ei ole mitään oireita ollut pariin vuoteen.
- Anonyymi00079UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Minusta nuo diagnoosit on vain summassa heitettyjä. Itse en esim ole yhtään erilainen nyt skitsofreenikkona kuin silloin kun mulla oli skitsoaffektiivinen. Enkä yhtään erilainen kuin silloin kun ei ollut mitään diagnoosia. Tietenkin olen nykyään viisaampi ja tiedostavampi. Ei ole mitään oireita ollut pariin vuoteen.
Psykiatrian tehtävä on tehdä ihmisistä kiltti ,tuottava,lammas siis.Ei niitä kiinnosta oikeasti sinun sielun elämä.Voi olla 1 psykiatri jolle työ on sydämen johdattama mut ne uupuu alkumetreillä.
- Anonyymi00091UUSI
Siksi sanon skitsofreniaa, koska kyseessä on selvästi oire, ei pysyvä olotila.
Ja stressistä osaan sanoa, että "elämä on." Eli stressi on osa elämää mutta liiallisena se aiheuttaa oireita. Ja palautuminen on tärkeintä stressin säätelyssä. Monesti stressi ei poistu jos tulee lepoa haittaava lihaskramppi tai muu TULES oire. Tämä parannetaan taas ravinnolla ja puhumalla.
- Anonyymi00086UUSI
En kysy koska en usko. Tiedätkö, että ko.sairauteen kuuluu usein sairautensa kielto? Epävakaus näkyy kuitenkin muille, vaikka oma todellisuudentajusi pettäisi. Oma halu olla terve ei ole sama kuin normaalisti käyttäytyvä ihminen.
Vastuullinen aikuinen ottaa kaiken avun vastaan.- Anonyymi00092UUSI
No niin... Sivusta vaan...
Millainen on normaalisti käyttäytyvä ihminen? Määrittele normaali. Ihmiset käyttäytyvät hyvin monin eri tavoin eri tilanteissa. Jopa ne ns. terveetkin. Ja mitähön apua se vastuullinen aikuinen tarvitsee, jos on terve? Ei mitään. - Anonyymi00098UUSI
Miten kukaan on toisen terveyttä arvioimaan? Kerropa se.
- Anonyymi00116UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Miten kukaan on toisen terveyttä arvioimaan? Kerropa se.
Vaikkapa sillä että on koulutettu siihen skitsoniaan sairastava saattaa vaikka harhoissaan murhata läheisen tai jonkun muun. Ei se ole mikään leikin asian
- Anonyymi00117UUSI
Anonyymi00116 kirjoitti:
Vaikkapa sillä että on koulutettu siihen skitsoniaan sairastava saattaa vaikka harhoissaan murhata läheisen tai jonkun muun. Ei se ole mikään leikin asian
Ei ne ole sen väkivaltaisempia kuin valtaväestökään. Tuo on vain ennakkoluulo, ei totuus. Yleensä ovat arkoja ja pelikkaita.
- Anonyymi00120UUSI
Jaa, sinut ongittiin kuiville onnistuneesti. Ja nytkö elämässäsi ei ole yhtään mitään hämäryyteen viittavaa. Psykoottinen voi hukkua samoihin vesiin, joissa mystikko kelluu kuin tyhjää vaan.
- Anonyymi00121UUSI
Miten siis yleensäkin paranit tai tunnet käyväsi parantuneesta. Kun esimerkiksi tukahduttaminen, kieltäminen, jakautuminen, projektio ja introjektio kuvataan mekanismeiksi joilla vieraantuu itsestään. Eli tiedostamattomiksi itselleen jotain tekemisen muodoiksi. Ja oliko sairautesi päällä ollessa minkäänlaista ymmärrystä tästä jakautumisesta osaan joka on persoonaton ja vallan ottanut. Erotuksena omasta irrallisesta itsestäsi joka tarkkailisi tätä vääjäämättömästi etenevää tilaa. Ja kärsii. Läpikäymästään potilaana jolla tietty psykopatologia. Tarkoitus siis kysyä että tuliko jossain vaiheessa tunne että aloit tiedostaa tämän vieraantuneisuutesi, ja sen myötä tämän tilasi, ja ymmärtää että olet tehnyt tämän kaiken itsellesi omin voiminesi. Jolloin toimijuus astui takaisin kuvaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815540Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151542- 106961
- 78851
- 50832
- 41823
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss44812Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56807- 56794
- 39789