Luulisi, että Paavalikin olisi opettanut kirjeissään Jeesuksen syntymän juhlimisesta. Mutta ainoastaan kehotetaan muistamaan hänen kuolemaansa, eli ehtoollista. Eikä sitäkään kirkkokalenterin mukaan. Samoin Herra Jeesus asetti ehtoollisen, muttei puhunut mitään syntymänsä juhlimisesta.
Miksi Kirjeissä ei puhuta joulunvietosta?
68
484
Vastaukset
- Anonyymi00001
Paavali oli murhahommissa kun Jeesus eli maan päällä.
- Anonyymi00002
Itämaan tietäjät juhlivat Jeesuksen syntymää tuomalla paljon Joululahjoja hänelle ja vanhemmille.
- Anonyymi00003
Tuo on sanoilla kikkailua, kun sanoo niitä joululahjoiksi. Mutta olisi kiva saada vastaus aloituksen kysymykseen? T: aloittaja
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tuo on sanoilla kikkailua, kun sanoo niitä joululahjoiksi. Mutta olisi kiva saada vastaus aloituksen kysymykseen? T: aloittaja
Jehovantodistajat ja muut jenkkilahkot ovat pahoja harhaoppeja, jotka yrittävät eksyttää kristityjä lahoihinsa maksaviksi jäseniksi.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jehovantodistajat ja muut jenkkilahkot ovat pahoja harhaoppeja, jotka yrittävät eksyttää kristityjä lahoihinsa maksaviksi jäseniksi.
Jenkkilahkot eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
- Anonyymi00029
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kyllä ne Jeesuksen syntymän kunniaksi tuotiin ne lahjat. Kyllä Jeesuksen syntymää voi juhlia. Pitäisi vain muistaa niitä heikoimmissa oloissa eläviä. Hursti juhlistakin on tullut liian hieno, esiintyjistä päätellen. Laitapuolen kulkijat eivät edes mahdu joukkoon.
- Anonyymi00036
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kyllä ne Jeesuksen syntymän kunniaksi tuotiin ne lahjat. Kyllä Jeesuksen syntymää voi juhlia. Pitäisi vain muistaa niitä heikoimmissa oloissa eläviä. Hursti juhlistakin on tullut liian hieno, esiintyjistä päätellen. Laitapuolen kulkijat eivät edes mahdu joukkoon.
Ruoka-apu on varmaan ihan hyvä evankeliumin väline. Mutta vain väline, eikä itse tarkoitus. Laitapuolenkulkijoillekin tulee julistaa parannuksen evankeliumia, että saavat synnit anteeksi eikä rahat mene enää päihteisiin. Tuntuu tyhmältä sekin, että annetaan ruokaa, jotta heille riittää paremmin rahaa viinaan ja huumeisiin.
- Anonyymi00039
Anonyymi00004 kirjoitti:
Näin varmasti ovat, mutta ei heidän harhaoppisuutensa tee muiden kirkkojen ja lahkojen harhaoppeja yhtään sen totuudellisemmaksi.
Joulu on Katolisen kirkon keksintöä, jossa Jumalasta on tehty joulupukki ja Jeesuksesta Jeesus-nukke/patsas, jota jouluna kanniskellaan isolla porukalla seimeen maailman seuratessa hartaana tätä Alastoman Keisarin/paavin nukketeatterinäytelmää. - Anonyymi00047
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ruoka-apu on varmaan ihan hyvä evankeliumin väline. Mutta vain väline, eikä itse tarkoitus. Laitapuolenkulkijoillekin tulee julistaa parannuksen evankeliumia, että saavat synnit anteeksi eikä rahat mene enää päihteisiin. Tuntuu tyhmältä sekin, että annetaan ruokaa, jotta heille riittää paremmin rahaa viinaan ja huumeisiin.
Ruokajonoissa ja Hurstin joulujuhlissa käy köyhiä, vanhuksia ja pitkäaikaissairaita joilla ei yksinkertaisesti rahat riitä. On pelkkää kokoomuslaisuutta syyttää kaikkia narkeiksi ja juopoiksi.
- Anonyymi00007
Paavli kirjoitti ettei meitä saa tuomita sapatin, uudenkuuun tai minkään juhlan vuoksi.
Joku voi pitää yhtä päivää parempana ja kaikki päivät yhtä hyvinä.
Niin hän kirjoitti ja vaikka sitä ei usko niin uskoisi kuitenkin sen ettei usko ole muiden herjaamista, vaan iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Edes sen voisi uskoa.- Anonyymi00009
Eli joululle ei sinunkaan mielestä löydy perusteita Raamatusta. Siinähän se asian ydin olikin. Jos lähteeä tutkimaan asiaa sillä asenteella, että haluaa löytää perusteluja joululle, epäilemättä niitä löytääkin, koska mihin tahansa asiaan löytää perusteluja, vaikka vaaleanpunaisille panttereille. Ehkä Daniel näki profeetallisesti vaalean punaisen pantterin. Pitääkin alkaa seurata sitä sarjista, niin pysyy ajan hermoilla profetallisessa mielessä.
- Anonyymi00028
Ajan saatossa niitä tuomioita on tullut sapatin johdosta.
Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Index Canonum.
Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
Herran sapattia kohtaan antisemitismi nostaa aina silloin tällöin päätään.
1234567--- - Anonyymi00031
Anonyymi00009 kirjoitti:
Eli joululle ei sinunkaan mielestä löydy perusteita Raamatusta. Siinähän se asian ydin olikin. Jos lähteeä tutkimaan asiaa sillä asenteella, että haluaa löytää perusteluja joululle, epäilemättä niitä löytääkin, koska mihin tahansa asiaan löytää perusteluja, vaikka vaaleanpunaisille panttereille. Ehkä Daniel näki profeetallisesti vaalean punaisen pantterin. Pitääkin alkaa seurata sitä sarjista, niin pysyy ajan hermoilla profetallisessa mielessä.
Jeesus syntyi jouluna. (tarkkaan ottaen ei tiedetä, milloin hän syntyi) Sen tähden vietämme joulua.Onhan siinä perustetta. Ajanlaskummekin alkaa Jeesuksen Kristuksen syntymästä.
On se kumma. Vuodessa on kaksi juhlaa :joulu, jolloin juhlitaan Jeesuksen syntymää. Tosin tämä maailma haluaa heittää sen pois. Minuun se ei vaikuta. Juhlin aina joulua. Jeesuksen syntymää.
Toinen on pääsiäinen. Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen juhla. Onkohan tällä maailmalla kuinkakin suuret antipatiat sitä kohtaan. Jää nähtäväksi.Minä vietän Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemisen juhlaa joka päivä. - Anonyymi00037
Anonyymi00031 kirjoitti:
Jeesus syntyi jouluna. (tarkkaan ottaen ei tiedetä, milloin hän syntyi) Sen tähden vietämme joulua.Onhan siinä perustetta. Ajanlaskummekin alkaa Jeesuksen Kristuksen syntymästä.
On se kumma. Vuodessa on kaksi juhlaa :joulu, jolloin juhlitaan Jeesuksen syntymää. Tosin tämä maailma haluaa heittää sen pois. Minuun se ei vaikuta. Juhlin aina joulua. Jeesuksen syntymää.
Toinen on pääsiäinen. Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen juhla. Onkohan tällä maailmalla kuinkakin suuret antipatiat sitä kohtaan. Jää nähtäväksi.Minä vietän Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemisen juhlaa joka päivä.Eikö alkuseurakunta ole kuitenkin malli Jumalalta meille? Raamatussa ei mainita sanallakaan, että alkuseurakunta olisi viettänyt joulua. Jeesuksen kuolemaa he kokoontuivat muistelemaan mm. Apostolien teoissa. Raamatusta ei siis löydy mallia joulun viettoon. Tärkeitä on Jumalan tahto tässäkin asiassa.
- Anonyymi00048
Anonyymi00037 kirjoitti:
Eikö alkuseurakunta ole kuitenkin malli Jumalalta meille? Raamatussa ei mainita sanallakaan, että alkuseurakunta olisi viettänyt joulua. Jeesuksen kuolemaa he kokoontuivat muistelemaan mm. Apostolien teoissa. Raamatusta ei siis löydy mallia joulun viettoon. Tärkeitä on Jumalan tahto tässäkin asiassa.
Raamatussa ei myöskään mainita sanallakaan, että työviikko olisi viisipäiväinen, mutta järjestely tuntuu useimmille uskoville kelpaavan mainiosti. Raamatussa ei mainita sitä että naiset käyttävät housuja tai että ilmassa lennetään koneilla ja teillä ajellaan hevosettomilla kulkupeleillä. On se kumma.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Raamatussa ei myöskään mainita sanallakaan, että työviikko olisi viisipäiväinen, mutta järjestely tuntuu useimmille uskoville kelpaavan mainiosti. Raamatussa ei mainita sitä että naiset käyttävät housuja tai että ilmassa lennetään koneilla ja teillä ajellaan hevosettomilla kulkupeleillä. On se kumma.
Nuo mainitsemasi asiat eivät ole hengellisen sektorin asioita. Ja kyllä siellä kaiken lisäksi puhutaan esim. että tulee olla kaikessa esivallalle alamainen. Siihen kontekstiin kuuluu pukeutumis- ajoneuvo- ja muut koodit. Lapsellista saivartelua alkaa puhumaan tuolla tavalla asian vierestä.
Lentokoneistakin mainitaan esim. "Keitä ovat nuo, jotka lentävät niin kuin pilvet ja niin kuin kyyhkyset lakkoihinsa?" (Jesaja 60:8). Mutta turhaa edes tälläiseen saivarteluun vastata. - Anonyymi00050
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ajan saatossa niitä tuomioita on tullut sapatin johdosta.
Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Index Canonum.
Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
Herran sapattia kohtaan antisemitismi nostaa aina silloin tällöin päätään.
1234567---Ei antisemitismi ole sapattia, vaan ihmisiä eli juutalaisia vastaan.
- Anonyymi00051
Anonyymi00037 kirjoitti:
Eikö alkuseurakunta ole kuitenkin malli Jumalalta meille? Raamatussa ei mainita sanallakaan, että alkuseurakunta olisi viettänyt joulua. Jeesuksen kuolemaa he kokoontuivat muistelemaan mm. Apostolien teoissa. Raamatusta ei siis löydy mallia joulun viettoon. Tärkeitä on Jumalan tahto tässäkin asiassa.
Alkuseurakunta on kirjaimellisesti alkuseurakunta. Uudessa Testamentissa kuvataan sitä, miten kristityt elivät ja järjestäytyivät Jeesuksen maallisen vaelluksen jälkeisinä vuosikymmeninä. Aluksihan he kokoontuivat jopa Jerusalemin temppelissä vanhaan malliin kunnes siitä tuli mahdotonta. Apostolien teot kuvaa sitä, miten asioita tehtiin, ei sitä miten asioita pitäisi aina tehdä kaikkina aikoina. Raamatussa ei ole ohjetta moiseen, että näin pitää aina ja kaikkialla tekemän. Jopa seurakunnan hallintoon on löydettävissä erilaisia malleja UT:n kirjeissä, ei mitään yhtä kaavaa.
- Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
Alkuseurakunta on kirjaimellisesti alkuseurakunta. Uudessa Testamentissa kuvataan sitä, miten kristityt elivät ja järjestäytyivät Jeesuksen maallisen vaelluksen jälkeisinä vuosikymmeninä. Aluksihan he kokoontuivat jopa Jerusalemin temppelissä vanhaan malliin kunnes siitä tuli mahdotonta. Apostolien teot kuvaa sitä, miten asioita tehtiin, ei sitä miten asioita pitäisi aina tehdä kaikkina aikoina. Raamatussa ei ole ohjetta moiseen, että näin pitää aina ja kaikkialla tekemän. Jopa seurakunnan hallintoon on löydettävissä erilaisia malleja UT:n kirjeissä, ei mitään yhtä kaavaa.
Uusi testamentti on joka tapaukessa ainoa pohja seurakuntamalliin. Kirjoituksista ei pidä mennä yli edelleenkään. Eli joulunvietto ei sitten mielestäsi vain ollut alkuseurakunnan tapa, mutta nyt ollaan päästy pidemmälle hengellisessä ymmärryksessä.
- Anonyymi00008
Joulu on keksitty vasta keskiajalla.
- Anonyymi00010
Paavalin tekstin idea on juuri siinä, että on vapaus valita päiviä ja juhlia mitä viettää ja miten. Ei niistä pidä tuomita ihmisiä. Ei uskon pidä olla niin pikkumaista, että miettii jokaista päivää miten tämän oikein vietän, jokaista uuden kuun juhlaa tai mitä tahansa, että onko tämä nyt Raamatun mukaista, teenkö nyt tässä juuri siten kuten Raamattu neuvoo.
Paavalin mukaan se ei vain ole uskoa vaan harhaoppia, vaikka muka on olevinaan Raamatullista, mutta ei sitä kuitenkaan ole. Meidän pitää muistella Jeesuksen kuolemaa mutta unohtaa että Jeesus on joskus syntynytkin.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi00012
Jeesus ei ole syntynyt. Hän on ollut aina Jumala. Jumala tuli ihmiseksi ei ole Jumalan syntynä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jeesus ei ole syntynyt. Hän on ollut aina Jumala. Jumala tuli ihmiseksi ei ole Jumalan syntynä.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia.
- Anonyymi00019
Tosi hyvä huomio.
- Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia.
>>>>Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia.<<<
”Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".”
Matteus 3:16-17 FB38
”Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”
Johannes 14:20-23 FB38
”että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä — minä heissä, ja sinä minussa — että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.”
Johannes 17:21-23 FB38
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.”
Roomalaiskirje 8:7-11 FB38 - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
>>>>Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia.<<<
”Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".”
Matteus 3:16-17 FB38
”Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”
Johannes 14:20-23 FB38
”että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä — minä heissä, ja sinä minussa — että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.”
Johannes 17:21-23 FB38
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.”
Roomalaiskirje 8:7-11 FB38Jumala on yksi. Yksi kolmessa. Kolme yhdessä
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
Jumala on Henki.
”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus.
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
Heprealaiskirje 1:1-4 FB38
”Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.”
1. Timoteuskirje 3:16 FB38 - Anonyymi00066
Katoliselle kirkolle Jeesus on vain eloton nukke, jota kanniskellaan jouluna porukalla seimeen. Pelkkää nukketeatteria siis.
- Anonyymi00011
Voisko aloittaja kertoa mikä on se ongelma? Ongelma teologian ja uskon kannalta?
>>Jeesus ei ole syntynyt. Hän on ollut aina Jumala. Jumala tuli ihmiseksi ei ole Jumalan syntynä.>>
Raamattu on eri mieltä.
"Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin..." (Matteus 2:1)- Anonyymi00014
Raamattu on eri mieltä. Jeesus on minä olen, minä elän aina ja iankaikkisesti, sanoo Jeesus.
- Anonyymi00018
Jeesus syntyi ihmiseksi. Jumala hän on ollut aina.
- Anonyymi00025
>>>>"Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin..." (Matteus 2:1)<<<<
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
”Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.”
Johannes 14:8-11 FB38
”Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.”
1. Johanneksen kirje 4:2-6 FB38
--------
”Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.”
1. Johanneksen kirje 5:10-12 FB38
- Anonyymi00013
Joulu on katolilaisen kirkon pakanuuden hapatusta.
- Anonyymi00032
Jos viettää Jeesuksen syntymän juhlaa, se on raamatullista.
1 Kor 5 : 8
Viettäkäämme siis juhlaa , ei vanhassa hapatuksessa, ei ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa - Anonyymi00038
Anonyymi00032 kirjoitti:
Jos viettää Jeesuksen syntymän juhlaa, se on raamatullista.
1 Kor 5 : 8
Viettäkäämme siis juhlaa , ei vanhassa hapatuksessa, ei ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessaEihän tuossa joulusta puhuta, vaan Kristuksen kuolemasta.
>>Raamattu on eri mieltä. Jeesus on minä olen, minä elän aina ja iankaikkisesti, sanoo Jeesus.>>
Väitätkö että lainaamani teksti ei ole Raamatusta?>>Helluntailaisten anabaptistisen lahkokasteen saanut ei ole mikään katolinen.>>
Minä olen.- Anonyymi00021
Joulua ei siis voi juhlia kun Jeesus ei koskaan oikeasti syntynyt. Ei siitetty oikeasti eikä syntynyt oikeasti. Mutta sitten vielä vähemmän kuoli oikeasti, kun nousi taivaaseen ja elää yhä. Vielä hullumpaa on juhlia silloin kuolemaa. Tosi hullua.
- Anonyymi00033
Me juhlimme, koska Jeesus syntyi
Luuk 2 : 7
ja hän synnytti pojan, esikoisensa ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa.
Me myös juhlimme pääsiäisenä Jeesuksen ylösnousemusta
Luuk 24 : 4--6
4
ja kun he olivat tästä ymmällä, niin katso, kaksi miestä seisoi heidän edessään valkeissa vaatteissa,
5
ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: " Miksi te etsitte elävää kuolleiden joukosta?
6
Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kun hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa. - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Me juhlimme, koska Jeesus syntyi
Luuk 2 : 7
ja hän synnytti pojan, esikoisensa ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa.
Me myös juhlimme pääsiäisenä Jeesuksen ylösnousemusta
Luuk 24 : 4--6
4
ja kun he olivat tästä ymmällä, niin katso, kaksi miestä seisoi heidän edessään valkeissa vaatteissa,
5
ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: " Miksi te etsitte elävää kuolleiden joukosta?
6
Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kun hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa.Jeesuksen kuoleman muistoksi otetaan ehtoollista.Paavali neuvoo Herran ehtoollisesta
1 Kor 11: 23-26
23
Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24
kiitti, mursi ja sanoi. "tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan, tehkää tämä minun muistokseni."
25
Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kun te juotte, tehkää se minun muistokseni."
26
Sillä niin usein kun te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee.
- Anonyymi00026
Toisaalta jos Joosef olisi ollut sillei, niin sitäkin hetkeä voisi juhlia ja sille päivälle järjestää aiheeseen sopivan juhlan.
Tai voihan sen nytkin järjestää, kun Pyhä Henki on ollut sillei. Sekin olisi suurempi juhla kuin kuoleman juhliminen. - Anonyymi00034
Tietenkin hyvä päivä juhlia sitä kun nalli sattunut kohdalleen vaikka se ei nyt ollut Joosefin tekosia ja oikeastaan vielä sitä suuremmalla syyllä on aihetta juhlaan.
Ei sitä voi kukaan kieltää. - Anonyymi00040
Kaikissa kristillisissä kirkoissa pyhiin kuuluviin menoihin tulee omaa kulttuuria mukaan. Ei me missään teltoissa kokouksia pidetä eikä naisia käsketä verhon taakse huoneen perälle niinkuin alkuseurakunnissa oli.
Tuskin se jumalaa kiinnostaa jos sanoma on oikein. Eikä suomalainen vanha körttimeininki olisi mennyt missään maailmankolkan seurakunnassa läpi ja silti körtitkin olivat ennen totisia kristittyjä. Maassa maan tavalla. Ulkonaiset puitteet ovat kaikilla erilaiset. Suomessa vähiten kultaa ja krumeluureja.- Anonyymi00041
"Tuskin se jumalaa kiinnostaa jos sanoma on oikein."
No siinäpä se onkin, kun missään kirkossa/uskonlahkossa se sanoma ei ole oikein, vaan enemmän tai vähemmän katolisuudesta perittyä hapatusta.
Esim jo perusta eli kirkko-/seurakuntaorganisaatiokin on Katolisen porttokirkon synnyttämä, jota ei Raamatusta löydy. Nämä muut kirkko/lahko-organisaatiot ovat porttoäidin porttotyttäriä.
Ilm.17
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Kuole saasta Saatana☠️
- Anonyymi00044
En ymmärrä melua joulusta. Vietämmehän juhannustakin, eikä siitä puhuta Raamatussa.
- Anonyymi00045
Ei juhnnus ole mikään ns. kristillinen juhla, jota vietettäisiin esim kirkoissa ja seurakunnissa. Se on vain keskikesästä nauttimista mökillä tai muualla. Jouluun sen "viettämistä" ei voi mitenkään verrata.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei juhnnus ole mikään ns. kristillinen juhla, jota vietettäisiin esim kirkoissa ja seurakunnissa. Se on vain keskikesästä nauttimista mökillä tai muualla. Jouluun sen "viettämistä" ei voi mitenkään verrata.
Raamatun mukaan meitä ei voi tuomita minkään juhlan tai sapatin mukaan.
Siinä mainitaan uuden kuun juhla. Juutalaisilla oli tapana juhlia jokaisen kuukauden alkua eikä niin enää tarvinnut uudessa liitossa enää tehdä kuten ei viettää sapattia eikä siitä saanut tuomita ihmisiä jos he eivät niin tehneet.
Uuden liiton usko ei ole enää sitä farisealaista pikkumaisuutta että tuijotellaan ulkoisiin seikkohin, mitä oikein minäkin hetkenä teet eikä kinastella kaiket päivät siitä mikä on syntiä ja mikä ei ole, vaan se on. iloa ja riemua Herrassa.
- Anonyymi00052
Täytyykin viettää joulua ensi vuonna vielä ahkerammin, kun se ottaa laitalahkolaisia päähän!
- Anonyymi00054
Miksi aina mennään aiheesta ohi. Kyse oli siitä, että miksi se ei ole raamatullinen oppi. Eihän minulla henkilökohtaisesti ole mitään merkitystä sinun joulunviettoosi, Toimi tietenkin kuten haluat. Mutta kunpa vain pysyyttäisiin aiheessa.
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Miksi aina mennään aiheesta ohi. Kyse oli siitä, että miksi se ei ole raamatullinen oppi. Eihän minulla henkilökohtaisesti ole mitään merkitystä sinun joulunviettoosi, Toimi tietenkin kuten haluat. Mutta kunpa vain pysyyttäisiin aiheessa.
...ja muutenkin kuvitteletko että joulun "Sankari" iloitsee kun tuolla motiivilla juhlit joulua!?!:)
- Anonyymi00056
En tiedä, mutta kenties tässä kommentissa tiivistyy joulun sanoma. Jeesus ei olekaan keskiössä, vaan se että pääsee pilkkaamaan toista uskovaa lahkolaiseksi. Joulu siis onkin keskiössä eikä "joulunlapsi"? Muutenhan et noilla motiiveilla viettäisi entistäkin ahkerammin harrasta juhlaasi.
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
En tiedä, mutta kenties tässä kommentissa tiivistyy joulun sanoma. Jeesus ei olekaan keskiössä, vaan se että pääsee pilkkaamaan toista uskovaa lahkolaiseksi. Joulu siis onkin keskiössä eikä "joulunlapsi"? Muutenhan et noilla motiiveilla viettäisi entistäkin ahkerammin harrasta juhlaasi.
Mutta uskonnollisuushan aiheuttaa vihaa ja pilkkaa, kuten näköjään joulustakin näkee, että se aiheuttaa.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Mutta uskonnollisuushan aiheuttaa vihaa ja pilkkaa, kuten näköjään joulustakin näkee, että se aiheuttaa.
Uskonnollisuudessa vain lihallisuus kätketään mielellään kauniseen ulkonaiseen hartauteen. En tietenkään väitä etteikö monikin minua paljon hurskaampi uskova viettäisi joulua, mutta sinulle näköjään joulu on se laki, joka aiheuttaa vihaa. Kristus ei iloitse siitä.
Usein viitataan virheellisesti Jeesuksen jumaluuteen. Jeesuksen itsensä mukaan hän ei ollut Jumala.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19203518/mita-raamattu-opettaa-jeesuksen-jumaluudesta- Anonyymi00059
Mitä se Paavalille kuuluu, mitä juhlitaan. Nykyään on vaan tapana juhlia syntymäpäiviä mieluummin kuin kuolinpäiviä.
- Anonyymi00060
Paavali nimenomaan sanoi että saa juhlia tai olla juhlimatta miten haluaa. Ei saa tuomita sapatin tai minkään muun juhlan mukaan ihmisiä. Jos niin tekee, on harhaoppinen eikä ole omaksunut sitä mitä Raamattuun on kirjoitettu.
- Anonyymi00061
Suomalaisten ryyppypäivä. Suomalaiset juovat eniten jouluna.
- Anonyymi00062
Se ei mitään jos vain viisaat joisi, mutta kun hullut juo niin silloin helvetti on irti.
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Se ei mitään jos vain viisaat joisi, mutta kun hullut juo niin silloin helvetti on irti.
Taitaa myös eniten perheväkivaltaa tapahtua jouluna, että se siitä sen pyhyydestä ja joulurauhasta.
- Anonyymi00064
Paavali kielsi muotouskonnollisuuden.
Ei mitääm juhlaa, sapattia saanut korottaa, vaan ne vain oli juhlia.
Siksi harhaoppiset ei pidä Paavalista. - Anonyymi00065
Minä huomioin kulttuurin. Pidän joulusta. En kylläkän törsäilystä ja stressistä, eikä sellainen jouluuni kuulukaan. Koristeltu kuusi, koristeita kotona, jouluruokia ja toivottavasti talvinen maisema. Vanhan yhteiskuntamme mukaan joku alkaaTuomaan päivästä 21.12 ja päättyy Nuutin päivään 13.1.
Tiedän vallan hyvin, että joulu on luonteeltaa kulttuurillinen hybridijuhla, ei mikään Raamatussa määrätty mutta ei myöskään saatananpalvontaa, kuten jotkut tuntuvat ajattelevan.- Anonyymi00067
Ei ihminen palvo saatanaa vaikka viettää Joulua tai sapattia.
Ei jos ei tuomitse sillä muita, jos vain vain on juhla kuten Paavali sanoo, että yksi pitää yhtä päivää parempana ja joku kaikkia päiviä yhtä hyvinä.
Sitten palvoo saatanaa jos saa siitä tuomita muita.
Saatana on aina syyttäjä, jonka Jeesus on voittanut.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen192557Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään361530Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.581243Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2981182- 41946
- 42917
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175763- 58743
Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup90712Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh60696