Joulunajat on nyt ohi

Anonyymi-ap

Luitteko yhtään jouluksi varaamanne kirjaa ja minkälaisia ne olivat ?

37

380

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vieläkin on kesken joulun alla aloittamani kirja Kiinasta, miljardööri Xi Jinpingistä
      ja hänen Kiinastaan. En muuten lähtisi Kiinaan edes turistina.

• Anonyymi00002

Luin ennen joulua ilmestyneitä Suomen Kuvalehtiä ja muita suht tuoreita
      lehtiä. Sain naapurilta nipun.

• Anonyymi00005

Minä luen ympäri vuoden ilmaisesti e-kirjastosta i padillani kaikkia kuvalehtiä, uusia ja edellisvuoden. Siellä on kymmenien suomalaisten kuvalehtien vuosikerrat vapaasti katseltavissa/luettavissa. Tätä olen harrastanut jo kymmenen vuotta. Samoin kuuntele sieltä äänikirjoja,ei maksa mitään.. Jotai kirjoja myös luen.

Oli muuten kirpakka pakkanen ,mut sinitaivassää, kun käytiin kolmen km lenkillä. Paljon oli vaatetta ja villaliina suun ja nenän edessä ,kun olen sydäntautinen.

• Anonyymi00003

En lukenut jouluna yhtään kirjaa, vaikka niin suunnittelin.

• Anonyymi00004

Lueskelin kirjaa "Vuoristolaiset", Kaukasian salaisuuksien jäljillä.
      Se on kesken vieläkin. Kaukasia on mielenkiintoinen paikka,
      eri kansojen ja kielten keskittymä. Kirja kertoo laaja-alaisesti
      Kaukasiasta.

• Luin kyllä ! Antti Eskolan kirjan "Vanhuus, helpottava, huolestuttava, kiinnostava".

Nojatuoliin siitä jo vaikutteita kirjoitin. Rehellistä puhetta omasta vanhuudesta häneltä, mutta vähän lohduton olo siitä minulle jäi, vaikka vanhuuden ilojakin vähän luettelomaisesti kirjattiin.
      Yrittipä Eskola kirjan lopulla vielä kuvata aikaa, jolloin oma elinpiiri kapeutuu eikä kodista pääse pitkälle, mitkä asiat silloin tulevat tärkeiksi.
      Se yritys oli minusta vähän kömpelö - mikä sopi Eskolalle ei välttämättä sovi minulle ja uskon että meillä vanhoilla naisilla taito tehdä kodista oman näköinen on hyppysissä.

Se tuli kirjaa lukiessa kyllä selväksi että Eskola oli oman arvonsa tunteva mies. Halusi edelleen tulla huomatuksi ja noteeratuksi, eläkkeelläkin. Tärkeilevä hän ei silti ollut eikä turhamainen.

Minulle näyttää nykyisin käyvän niin, että ensi lukemalta kirjasta löytyy vaan huomautettavaa, toisella - tai kolmannella ? - se vasta alkaa avautua ja siitä löytää paljon, ellei muuta niin pohdittavaa, jopa vuoropuheluun haastavaa. Ehkä kirja täytyy lukea ainakin toiseen kertaan...

Samoin kävi Sanna Marinin kirjan "Toivo on tekoja" kanssa. Ensin haukuin sen jopa sille, joka kirjan antoi, mutta sitten aloin lukea tarkemmin ja oppihan siitä paljon: politiikan teosta,
      ihmisten käyttäytymisestä, nuoren ihmisen selviytymiskeinoista "liian" isoissa saappaissa...
      Mitä vielä oppiikaan jos lukee kolmanteen kertaan ?..))
      demeter1

• Anonyymi00007

Sanna Marinilla on oikein sopivat opinnot eduskuntaan
        Hän valmistui hallintotieteiden kandidaatiksi vuonna 2012 ja maisteriksi 2017. Hänen pääaineensa oli kunta- ja aluejohtaminen ja sivuaineitaan hallinto- ja oikeustieteet.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Hän valmistui hallintotieteiden kandidaatiksi vuonna 2012 ja maisteriksi 2017. Hänen pääaineensa oli kunta- ja aluejohtaminen ja sivuaineitaan hallinto- ja oikeustieteet.

Opinnot kesti yli 10 v, ei kovin lahjakas.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Demen oppimisesta taisi olla nyt kyse?

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Eikös Sanna Marin ollut tunnetusti kaupan kassallakin ? Yksinhuoltajan lapsi joutui varmasti opintojaan rahoittaakseen tekemään töitäkin opintojen ohella.

Juu, minä se vasta lahjaton olen, Ano 18.56, kun vieläkin pitää "opiskella" - nyt tätä vanhuutta..))
        Se "elinikäinen oppiminen"..))

• Anonyymi00011
        demeter1 kirjoitti:

Eikös Sanna Marin ollut tunnetusti kaupan kassallakin ? Yksinhuoltajan lapsi joutui varmasti opintojaan rahoittaakseen tekemään töitäkin opintojen ohella.

Juu, minä se vasta lahjaton olen, Ano 18.56, kun vieläkin pitää "opiskella" - nyt tätä vanhuutta..))

Ei ne kaksinhuoltajienkaan lapset aikuisina yleensä saa rahaa vanhemmiltaan, ja olihan Sannalla isä . Meidän opiskelijat on olleet lomilla ja viikonlopuina töissä, ottaneet jonkin verran opintolainaa ja valmistuneet 5-7 vuodessa maisteriksi ja lääkäriksi. Opintotuki vähenee, jos suorituksia ei ole tarpeeksi.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Ei ne kaksinhuoltajienkaan lapset aikuisina yleensä saa rahaa vanhemmiltaan, ja olihan Sannalla isä . Meidän opiskelijat on olleet lomilla ja viikonlopuina töissä, ottaneet jonkin verran opintolainaa ja valmistuneet 5-7 vuodessa maisteriksi ja lääkäriksi. Opintotuki vähenee, jos suorituksia ei ole tarpeeksi.

Kirjan mukaan Sanna Marinin isä jätti perheen kun Sanna oli kaksivuotias.
        Onneksi olkoon lastesi menestyksestä !
        Monet ovat katsoneet että työssä käynti viivästyttää valmistumista.

• Anonyymi00012
        demeter1 kirjoitti:

Kirjan mukaan Sanna Marinin isä jätti perheen kun Sanna oli kaksivuotias.
        Onneksi olkoon lastesi menestyksestä !
        Monet ovat katsoneet että työssä käynti viivästyttää valmistumista.

Saihan Sanna tilalle toisen äidin. Ja kyllä eronneella isälläkin on elatusmaksut.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Saihan Sanna tilalle toisen äidin. Ja kyllä eronneella isälläkin on elatusmaksut.

Ymmärsin, että Sannan isä oli alkoholisoitunut, mahtoiko pystyä maksamaan elatusmaksua. Mutta totta: eiköhän se toinen äiti tullut aika pian kuvioon...

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

En tiedä kauanko opiskeli, mutta työn ja muun ohella opiskelu kestänee
        normaalia kauemmin.

• Anonyymi00017
        demeter1 kirjoitti:

Kesken jää multa.

• Anonyymi00010

Loppiainen on kristillinen juhlapäivä 6. tammikuuta, joka päättää joulun ajan ja muistuttaa itämaan tietäjien vierailusta Jeesuksen luona, merkiten Kristuksen ilmestymistä myös pakanoille. En ole varannut kirjoja.

• Anonyymi00014

Pakanoita ei kiinnosta mielikuvitusolentojen ilmestyminen.

• Anonyymi00019

Gregoriaanisen kalenterin mukaan Loppiainen.
        Juliaanisessa kalenterissa Joulu!

Venäjän ortodoksit käyttävät juliaanista kalenteria ja siellä alkoi eilen komeat joulujuhlinnat. Olen kuunnellut neitistä heidän joulu- ym. talvilaulujaan. Todella kauniita ja hauskoja. Hengellisiäkin, Kristuksen syntymää julistavia, evankelioivia.

Uudenvuoden juhlinnat oli siellä komeat, Moskovassa upeita paraateja.

• Anonyymi00015

Ei taida kukaan täällä enää paljon lukea. Ennen oli vilkkaampia kirjallisuusketjuja.

• Anonyymi00016
    • Joulun molemmin puolin luin kirjan Tulikärpästen polku.
      Mielenkiintoista sujuvaa kerrontaa, ei turhia sanoja. Erilaista näkökulmaa elämänmenoon.

• Anonyymi00018

Luin Sanna Marinin kirjat, Muut kirjat ovat roskaa.

• Anonyymi00020

ei ole rahaa lukea kirjoja, kun niin silmälääkiä taas odotellen, mutta niin joku hyvä pokkari-kirja. REMO-rautaa taivaalta.

• Kirjastosta voi lainata kirjoja ilmaiseksi.

• Anonyymi00021

Joulu ei suinkaan ole ohi. Joulukuusi loistaa edelleen ja joulukoristeet ilahduttavat vielä. Kirjoja en ole ehtinyt lukea, kun lainalapsen kodinperustaminen vie ajan, kun pitää kaikki hankinnat alusta aloittaa. On tullut selattua monenlaisia kauppojen nettisivuja ja käytyä joissakin kaupoissa ihan fyysisestikin. Kyllä kodinperustamiseen saa aikaa uppoamaan.

• Anonyymi00023

Kumpi sen perustaa ? Sinä vai lainalapsi ?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kumpi sen perustaa ? Sinä vai lainalapsi ?

Tekstistä selviää, että lainalapsi on perustamassa kotia tyhjästä!

• Anonyymi00022

Luin Marinin kirjan ääni kirjana on 5/5

• Anonyymi00024

Kielestä kiinnostuneena luin pienen kirjan opinäytteen kirjoittajalle.
      Se sisälsi kaikenlaista mielenkiintoista tietoa esimerkiksi siitä,
      miten lukeminen kehittää sanavarastoa, minkä jokainen tietää
      entuudestaankin.
      On arvioitu, että lukevan nuoren sanavarasto koostuu noin 70000 sanasta,
      mutta lukemattoman noin 15000 sanasta.
      Me tarvitsemme sanoja kaiken tutkimiseen, ymmärtämiseen ja itsemme
      ilmaisemiseen. Mitä laajempi sanavarastomme on, sen paremmin
      onnistumme niissä.
      Joskus tuntuu, että minä, vanha kääpä käytän melko ilmaisuvoimaista
      kieltä verrattuna näpy-näpy-digi-digi-some-nuoriin, joilta ei saa kiskottua
      sanaa suusta vaikka minkä tekisi. Keskustelua ei saa syntymään.
      Mikään aihe ei ota tulta ja vastaukset ovat luokkaa "joo", "niin", "hmh",
      kun kiinnostus on kännyn sisällössä.

• Anonyymi00025

Teenpä aiheesta aloituksen jos se sattuisi kiinnostamaan jotakuta.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Teenpä aiheesta aloituksen jos se sattuisi kiinnostamaan jotakuta.

Haukkujia ainakin näyttää kiinnostavan . . .
        Seuraava hyvä aihe olisi: Mikä tekee vanhasta ilkeän ?
        Vai onko se aina ollut ilkeä ?

• Anonyymi00032
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Haukkujia ainakin näyttää kiinnostavan . . .
        Seuraava hyvä aihe olisi: Mikä tekee vanhasta ilkeän ?
        Vai onko se aina ollut ilkeä ?

Ihminen on kuin viini. Hyvä paranee vanhetessaaa ja paha happanee.

• Anonyymi00027

Se on meillä nyt ohi, nimittäin joulu 2025. Siinä meni tasa 2 tuntia ,kun riisuin suuren ihanan kattoon yltävän kuusen. Että joulukuusi voi olla kaunis. Se kyllä ahnaasti joi vettä ,mutta viimeisen viikon aikana en enää antanut ( ette jalasta kaadu parketille ulos viedessä) , ja niinpä sain varistaa valtavasti neulasia ennen roskapaikalle vientiä. Se on helppoa ,kun laittaa sanomalehdet levälleen alle ja niiden mutkassa nostaa pahvilaatikkoon.
      Täytyy myöntää,että hommansa siinä on kun koko kodin koristeet kuusen koristeineen ja kynttilöinenn pakkaa ja vie rivarin varaston ylisille.

No, nyt ei näy neulastakaan missään ja tämän viikon kuntosuoritus tehty.
      Saap nähdä jaksanko taas ensi jouluna laittaa yhtä ihanan joulukudin. Sitä minä oyydän Taivaan Isältä. Miestäni ei ole koskaan kiinnostaneet joulujutut. Ei haittaa.
      Rauhallista alkanutta vuotta kaikille.

• Anonyymi00029

Minä jatkan jouluani, nyt juliaanittain, netissä, ortodoksivenäläisten kanssa. Heillä loppiaisena juhlat vasta alkoivat. Todella kauniita videoita, hengellisiäkin. Uudenvuoden juhlinta komeaa.

Karhu laulaa ja soittaa kitaraa - Metsässä syntyi pieni joulukuusi:
      https://www.youtube.com/watch?v=wm1J3UjgJoM

Pikkuinen syntyi ja kasvoi syvällä metsässä, eläimet seuranaan, ja sitten suuremmaksi tultuaan pääsi kauniisti koristeltuna lasten kotiin tuomaan heille joulua!

Luterilaista, gragoriaanista jouluani olen jo purkanut monista koristuksistani, mutta kuusi, pikku joolazka, saa vielä olla ensi tiistaihin eli Nuutin päivään asti.

• Anonyymi00030

Aloituksessa kysyttiin:

Luitteko yhtään jouluksi varaamanne kirjaa ja minkälaisia ne olivat ?

• Anonyymi00031

Olen vastannut jo myös tähän kysymykseen:

>>Anonyymi00003
        2026-01-05 14:35:13

En lukenut jouluna yhtään kirjaa, vaikka niin suunnittelin.<<

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      216
      5223
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      46
      5010
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      204
      2781
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      135
      2368
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      65
      2002
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1804
    7. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1694
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      184
      1333
    9. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      305
      1126
    10. Talokauppoja

Mikä tuo huutokaupassa Ahventiellä olevan talon historia on kun ei näytä tarjouksia tulevan ? Jo toisen kerran tarjollaj
      Suomussalmi
      8
      926
    Aihe