Helluntaiseurakunnilla on tällä hetkellä 2026 kaksi vaaraa ainakin ..

Anonyymi-ap

Toinen on siirtyä Mooseksen lain vaatimuksiin. Monissa seurakunnissahan julistetaan kymmenyksistä ikään kuin ne olisivat Uuden Liitonkin seurakuntia sitovia ohjeita. Jos vaaditaan yhden lain kohdan täyttämistä, pitää täyttää kaikki lain kohdat! Galatalaisilla oli tämä vaara ja Paavali varoitti heitä tästä.

Toinen vaara näyttää olevan joissain seurakunnissa oleva Hilsong liikkeen ideologian ihannoiminen tai jäljitteleminen...

Noiden molempien suurin vaara on siinä, että niillä yritetään käydä kauppa Jumalan kanssa; me annamme kymmenykset, niin siunaathan sinä meitä ja minua ..

Me ylistämme sinua: niin annathan sen tähden meille runsaat siunaukset ja siunaat minua ...

Emmekö me seurakuntina enää luota Kristuksen siunaukseen, joka annetaan armosta, ei ansioista?

31

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Etkö tiedä Jeesuksen sanoja: Yksikään lain piirto ei häviä? Todellinen uskova pitää sapatin ja maksaa kymmenykset ilolla.

• Ja lehmät lentää.🐮🍀

• Anonyymi00002

Tiedättekö sanoa, mikä on miehiään tuo tv7 mainostama pastori Chris?

• Anonyymi00003

Aabraham eli Uudessa Liitossa ja maksoi kymmenykset.
      Jeesuksen evankeliointityö vaati myös RAHAA!
      Esim. Ylhäiset naiset tukivat varoillaan tätä työtä.

• Anonyymi00004

Aabraham ei elänyt uudessa liitossa. Aabraham ei ollut uudesti syntynyt, kuten uuden liiton pyhät.
        Aabraham maksoi kerran kymmenykset kaikesta ryöstösaalista. Hän ei maksanut kymmenyksiä omasta karjastaan, vaan sotasaaliistaan. Kymmenysten maksamiseen sisältyy antajaa korkeamman pappeuden tunnustaminen. Näin ollen kymmenysten antaja tunnustaa kymmenysten saajan olevan papillisesti korkeampi kuin hän itse. Kymmenysten vaatiminen on nikolaaiittain tekoja, joita Jeesus vihaa.

• Anonyymi00006

Jumalan Sanan ilmoitus kymmenyksistä:
        Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Kymmenyksiä ei maksettu palkasta tai sosiaaliavustuksesta tai perinnöstä. Karjasta ja sadosta maksetuilla kymmenyksissä Jumalan huolehti köyhistä ja jumalanpalveluksen säilymisestä. "sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani".
        Jeesus itse todisti: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?" Uuden Liiton uskovat ovat Jumalan lapsia, eikä lapsilta viedä veroa.
        Mooseksen määräysten mukaan kahtena vuotena kymmenysten antaja sai syödä kymmenyksistään: Sinä et saa omien porttiesi sisäpuolella syödä jyviesi, viinisi ja öljysi kymmenyksiä etkä myöskään raavaittesi ja lampaittesi esikoisia etkä mitään lupaamaasi lupausuhria tai vapaaehtoisia uhreja tai kätesi antia,
        vaan syö niitä Herran, sinun Jumalasi, edessä siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee, sekä sinä että sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi ja palvelijattaresi ja leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella; ja iloitse näin Herran, sinun Jumalasi, edessä kaikesta, mitä kätesi on hankkinut.
        Varo, ettet jätä osattomaksi leeviläistä, niin kauan kuin sinä elät maassasi.
        Joka kolmas kaikki kymmenykset piti viedä temppeliin: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua,
        Jeesuksen aikaan kymmenysten antaminen oli muuttunut keskinäiseksi juhlinnaksi ja pitoihin kutsuttiin omat tuttavat ja sukulaiset. Vaikka kymmenysjuhliin piti lain mukaan olla nimen omaan köyhillä pääsy, niin sairaat ja puutteenalaiset joutuivat halveksunnan kohteeksi. katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta... Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
        Jeesus kehotti: Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
        Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat.

• Anonyymi00008

Ylhäiset naiset eivät maksaneet Jeesukselle kymmenyksiä!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ylhäiset naiset eivät maksaneet Jeesukselle kymmenyksiä!

Maksoivat enemmän!

• Anonyymi00015
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jumalan Sanan ilmoitus kymmenyksistä:
        Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Kymmenyksiä ei maksettu palkasta tai sosiaaliavustuksesta tai perinnöstä. Karjasta ja sadosta maksetuilla kymmenyksissä Jumalan huolehti köyhistä ja jumalanpalveluksen säilymisestä. "sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani".
        Jeesus itse todisti: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?" Uuden Liiton uskovat ovat Jumalan lapsia, eikä lapsilta viedä veroa.
        Mooseksen määräysten mukaan kahtena vuotena kymmenysten antaja sai syödä kymmenyksistään: Sinä et saa omien porttiesi sisäpuolella syödä jyviesi, viinisi ja öljysi kymmenyksiä etkä myöskään raavaittesi ja lampaittesi esikoisia etkä mitään lupaamaasi lupausuhria tai vapaaehtoisia uhreja tai kätesi antia,
        vaan syö niitä Herran, sinun Jumalasi, edessä siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee, sekä sinä että sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi ja palvelijattaresi ja leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella; ja iloitse näin Herran, sinun Jumalasi, edessä kaikesta, mitä kätesi on hankkinut.
        Varo, ettet jätä osattomaksi leeviläistä, niin kauan kuin sinä elät maassasi.
        Joka kolmas kaikki kymmenykset piti viedä temppeliin: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua,
        Jeesuksen aikaan kymmenysten antaminen oli muuttunut keskinäiseksi juhlinnaksi ja pitoihin kutsuttiin omat tuttavat ja sukulaiset. Vaikka kymmenysjuhliin piti lain mukaan olla nimen omaan köyhillä pääsy, niin sairaat ja puutteenalaiset joutuivat halveksunnan kohteeksi. katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta... Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
        Jeesus kehotti: Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
        Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat.

Kirkollisveroa ei peritä Jumalan lapsilta.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Aabraham ei elänyt uudessa liitossa. Aabraham ei ollut uudesti syntynyt, kuten uuden liiton pyhät.
        Aabraham maksoi kerran kymmenykset kaikesta ryöstösaalista. Hän ei maksanut kymmenyksiä omasta karjastaan, vaan sotasaaliistaan. Kymmenysten maksamiseen sisältyy antajaa korkeamman pappeuden tunnustaminen. Näin ollen kymmenysten antaja tunnustaa kymmenysten saajan olevan papillisesti korkeampi kuin hän itse. Kymmenysten vaatiminen on nikolaaiittain tekoja, joita Jeesus vihaa.

Vanha Liitto kesti vain 430 vuotta.
        Eli Aabraham eli uudessa liitossa.
        Oletko varma, että Aabraham ei maksanut kymmenyksiä tai enemmän?

• Anonyymi00005

Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther otti katoliselta paavin kirkolta kymmenen käskyn opin ja toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
      "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
      Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
      Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan eksytykseen luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan Mooseksen lain määräyksillä paikattuun viittaan.

• Anonyymi00021

"Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan."

Ei porttokirkko eli "maan porttojen ja kauhistusten ÄITI" ole ainoastaan sekoittanut jotakin hapatusta joukkoon, vaan nämä kaikki OVAT suuren Babylonin tyttäriä eli porttoseurakuntia.

Katolinen äitikirkko tappoi alkukristityt ja vaihtoi Hengestä syntyneen seurakunnan tilalle oman seurakuntaORGANISAATIONSA, ja nyt kaikki seurakunnat ovat organisaatioita. Ne ovat korvanneet hengellisyyden maallisilla korvikkeilla, esim elämänkirjan kirkkojen ja lahkojen jäsenkirjoilla.

Nämä Y-l-k-ä-ä-n-s-ä odottavat "yksinhuoltaja" portto-m-o-r-s-i-a-n-seurakunnat kastavat siis "Jumalan lapsia" OMIIN NIMIINSÄ, koska mikään/kukaan Jumala ei ole tunnustautunut heidän isäkseen. Äiti on siis tiedossa (=porttoseurakunta), mutta isästä ei ole mitään varmuutta...eli mahtaako isänä ollakin pyhä paavi-isä, kirkkoisät, papit, pastorit vai "maan kuninkaat...kuka tietää?

Ja kuinka Ylkäänsä vasta odottavilla "puhtoisilla morsiamilla" voi olla jo valtavat määrät ERINIMISIÄ "Jumalan lapsia", kun ei Ylkäkään ole vielä edes saapunut ?

Kaiken lisäksi Raamatussa kerrotaan, että Jeesuksen morsianseurakunta on HEDELMÄTÖN eli se ei synnyttele mitään.

Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Suuri Babylon puolestaan on HEDELMÄLLINEN porttojen äiti.

Jes.47
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä LAPSETTOMUUDESTA tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys...

Ilm. 17:5
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan."

Ei porttokirkko eli "maan porttojen ja kauhistusten ÄITI" ole ainoastaan sekoittanut jotakin hapatusta joukkoon, vaan nämä kaikki OVAT suuren Babylonin tyttäriä eli porttoseurakuntia.

Katolinen äitikirkko tappoi alkukristityt ja vaihtoi Hengestä syntyneen seurakunnan tilalle oman seurakuntaORGANISAATIONSA, ja nyt kaikki seurakunnat ovat organisaatioita. Ne ovat korvanneet hengellisyyden maallisilla korvikkeilla, esim elämänkirjan kirkkojen ja lahkojen jäsenkirjoilla.

Nämä Y-l-k-ä-ä-n-s-ä odottavat "yksinhuoltaja" portto-m-o-r-s-i-a-n-seurakunnat kastavat siis "Jumalan lapsia" OMIIN NIMIINSÄ, koska mikään/kukaan Jumala ei ole tunnustautunut heidän isäkseen. Äiti on siis tiedossa (=porttoseurakunta), mutta isästä ei ole mitään varmuutta...eli mahtaako isänä ollakin pyhä paavi-isä, kirkkoisät, papit, pastorit vai "maan kuninkaat...kuka tietää?

Ja kuinka Ylkäänsä vasta odottavilla "puhtoisilla morsiamilla" voi olla jo valtavat määrät ERINIMISIÄ "Jumalan lapsia", kun ei Ylkäkään ole vielä edes saapunut ?

Kaiken lisäksi Raamatussa kerrotaan, että Jeesuksen morsianseurakunta on HEDELMÄTÖN eli se ei synnyttele mitään.

Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Suuri Babylon puolestaan on HEDELMÄLLINEN porttojen äiti.

Jes.47
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä LAPSETTOMUUDESTA tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys...

Ilm. 17:5
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".

"Katolinen äitikirkko tappoi alkukristityt ja vaihtoi Hengestä syntyneen seurakunnan tilalle oman seurakuntaORGANISAATIONSA, ja nyt kaikki seurakunnat ovat organisaatioita."

UTn seurakunta ei ollut organisaatio. Organisaatioksi seurakunta muuttui vasta, kun Katolinen kirkko yhtyi maallisen vallan kanssa.

No MIKSI seurakunnat sitten eivät noudata Sola Scripturaa, vaikka väittävät niin tekevänsä ?

Syynä ovat TALOUDELLISET EDUT, sillä näitä porttoseurakuntia ei johdeta Pyhän Hengen vaan RAHAN voimin. Jos niiltä otettaisiin pois nämä taloudelliset edut, niin ne kuihtuisivat olemattomiin.

AI-yhteenveto
        "Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat ja muut rekisteröidyt uskonnolliset yhdyskunnat nauttivat useista merkittävistä taloudellisista eduista, jotka perustuvat lakiin ja niiden asemaan yleishyödyllisinä yhteisöinä.

Tärkeimmät taloudelliset edut ovat:
        Oikeus kirkollisveroon (ev.lut. ja ortodoksikirkko): Seurakunnat saavat suuren osan tuloistaan jäsentensä maksamasta kirkollisverosta, jonka verohallinto kerää automaattisesti. Vuonna 2023 evankelis-luterilainen kirkko sai kirkollisverotuloja noin 1034 miljoonaa euroa.

Verovapaus ja verohuojennukset: Uskonnolliset yhdyskunnat ovat vapautettuja tuloverosta toiminnalta, jota pidetään yleishyödyllisenä. Ne ovat arvonlisäverovelvollisia vain elinkeinotulosta.

Valtionrahoitus yhteiskunnallisiin tehtäviin: Valtio maksaa korvausta (n. 124 milj. euroa vuonna 2024) seurakuntien hoitamista lakisääteisistä tehtävistä, joita ovat hautaustoimi, kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden rakennusten ylläpito ja väestökirjanpito.

Metsä- ja vuokratulot: Seurakunnat omistavat yli 8000 kiinteistöä ja noin 160 000 hehtaaria metsää, joista saatavat tulot tukevat niiden toimintaa. Ne saavat tuloja myös vuokraamalla liikehuoneistoja ja muita tiloja.

Kolehdit ja lahjoitukset: Seurakunnat keräävät kolehteja ja saavat testamenttilahjoituksia. Kolehdit ja testamentit menevät kokonaisuudessaan seurakunnan käyttöön ilman, että valtio ottaa niistä veroa.

Erityishuomio: Toisin kuin evankelis-luterilainen ja ortodoksinen kirkko, muut uskonnolliset yhdyskunnat eivät voi kantaa veroa, mutta ne voivat hakea avustuksia ja nauttia verovapaudesta yleishyödyllisenä toimijana."

Vaikka nämä suuren Babylonin seurakunnat ovat porttoseurakuntia, niin niissä on kuitenkin myös todellisia Jumalan lapsia, joita kehotetaan

==> Ilm.18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Ilm.18
        21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".
        22 Ei kuulla sinussa enää kanteleensoittajain ja laulajain, huilun-ja torvensoittajain ääntä; ei löydetä sinusta enää minkään ammatin taituria; ei kuulla sinussa enää myllyn jyrinää;
        23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
        24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

• Anonyymi00007

Vaara on että Jeesusta ymmärretään väärin, kun aina utlee kirjoitusia ja änitteitä, että Hän ei olisi Jumala y,m,s.
      Tässä syvällistä tietoa Jumalan nimestä. https://www.youtube.com/watch?v=_LQr0lSfojI

• Anonyymi00009

olen ollut helluntailainen kymmenet vuodet, enkä ole koskaan kuullut, että kymmenykset PITÄÄ antaa. Toki joidenkin puheissa on, että se on suositeltavaa, mutta en ole ikinä kuullut, että sitä opetettaisiin lakina.

• Anonyymi00010

lisäys. En kyllä tiedä HELLUNTAIKIRKOSTA , mitä ne opettaa.

• Anonyymi00011

Uudessa Liitossa on antamisen periaate; mutta se ei ole kymmenysperiaate.

Herran on kaikki maa ja kaikki mitä siinä on. Meillä ei siis ole mitään omaa, vaan meillä on vain käyttöoikeus siihen, mitä tarvitsemme ja saamme rehellisesti hankituksi.

Kun kaikki on Herran, niin hänellä on silloin valta kaikkeen omistamaansa ja hän voi sanoa rikkaalle miehelle:
      Matt. 19:21
      Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"

Hänelle omaisuus tuli esteeksi pelastumiselle.

Jeesus kehoitti keräämään aarteita taivaisiin:
      Luuk 12:
      33 Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.
      34 Sillä missä teidän aarteenne on, siellä on myös teidän sydämenne.

Tässä on minusta hyvä ohje antamiselle:

2. Kor. 9:7
      Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa

Tämä ohje riittää Uuden Liiton uskoville ohjeeksi.
      On muistettava, että me olemme myös vastuullisia oman taloutemme hoidosta, emme voi jättää velkoja maksamatta ja laskuja maksamatta; ne on hoidettava aikanaan.

Joskus elämä voi tosin yllättää meidät niin ikävästi, että ei selvitä, vaikka yrittäisimme olla vastuullisia ja huolellisia.

Seurakunnissakin pitäisi harjoittaa hyvää taloudenhoitoa, niin ettei tarvitse kerjätä lisää rahaa, vaan tehdä budjetti niin, että jää säästöön remontteja varten ja puutteessa olevien avustamiseen. Toisten antamia rahoja pitäisi käsitellä erityisen huolellisesti; vielä huolellisemmin kuin omia rahoja. Tämän moni seurakunta unohtaa.

On muistettava, että täällä ajassa emme saa palkkaa, vaan palkanmaksupäivä on vasta sitten, kun seisomme Herran Jeesuksen edessä kerran saamassa kiitokset ja palkan.

Menestysteologian valhe on saatanasta, että sinä saat runsaasti kun annat runsaasti! Muista, että me antamisellamme keräämme aarretta taivaisiin, emme yritä saatanan yllytyksestä käydä kauppaa Jumalan kanssa: Jumala annatko kympin, jos annan sinulle 1 euron? Tätähän meille joskus tuputetaan ihan vakavin silmin eri sanoin seurakunnan edestäkin! Herra varjelkoon meitä tällaiselta!

Kun meillä ei ole mitään omaa täällä, vaan kaikki on Jumalalta lainassa; hänen varoistaanhan me annamme evankeliumin työhön tai puutteessa ja hädässä olevien auttamiseen. Kiitos kuuluu Jumalalle, ei meille!

• Anonyymi00012

Lahden Helluntaiseurakunnassa 18.1.2026 kokouksen johtaja (ei työntekijä) toi esille kolehtipuheessaan 5 Moos 14 luvun opetuksia valikoiden sieltä osia ja jättäen osan pois. Sellaista sanotaan normaalisti valehteluksi.

Tuossa luvussa kymmenyksistä puhutaan nimenomaan 'syökää ja iloitkaa siellä' 'jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi' Jerusalemin temppeli oli Herran valinta asuinsijakseen. Kymmenykset piti siis itse syödä siellä Jerusalemin temppelissä!

Kannattaa tutustua tuohon lukuun!

Lahdessa kymmenyksistä puhuvat papit ja maallikot ... kukaan ei uskalla esittää moitetta!

Mikäli Kokkosen Olavi olisi vielä elossa ja hyvissä voimissa - hän kyllä antaisi kuulla tuollaisten kymmenysten puhujien kuulla moitteet.

• Anonyymi00013

Minä olen huomannut saman ongelman monen saarnamiehen opetuksissa, että otetaan jae sieltä ja toinen täältä niin koko asia muuttuu ihan toiseksi

• Anonyymi00023

"Kymmenykset piti siis itse syödä siellä Jerusalemin temppelissä!"

Ovatko tämän päivän kristityt uuden liiton temppeleitä vai suuren Babylonin tomppeleita ?

Joh.2
        13 Ja juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin.
        14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja RAHANVAIHTAJAT istumassa.
        15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja KAASI VAIHTAJAIN RAHAT MAAHAN JA TYÖNSI HEIDÄN PÖYTÄNSÄ KUMOON.
        16 Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
        17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.

1. Kor. 3
        16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor. 6:19
        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

2. Kor. 6:16
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

• Anonyymi00017

Ettekö ole lukeneet, kun ihminen uudestisyntyy hänen sydämessään on Uuden Liiton laki.
      Toisten ei tarvitse sitä opettaa.

• Anonyymi00018

Tässä Raamatun paikka!

Heb8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tässä Raamatun paikka!

Heb8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Jer 31 puhuu ajasta, joka on Kristuksen 1000 vuotisen valtakunnan aikaa ja silloin kaikki tuntevat Herran.

Tässä seurakunnan ajassa meidän on opiskeltava Jumalan Sanasta miten Uudessa Liitossa tulee vaeltaa. Tässä ajassa me emme saa vielä sydämeemme Uuden Liiton lakia, jonka Jeesus ehtoollisella asetti.

Luuk. 22:20
        Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

• Anonyymi00019

Kyllä tuo vaara vaanii jokaista kirkkokuntaa ja sitten on uudet pienet kotisolut, yhden henkilön vetämät Mauno Mattilan ja Petri Paavolan porukat.

• Anonyymi00020
    • Anonyymi00024

Kymmenyksiä opetetaan suosituksena ja miniminä. Sen lisäksi kehotetaan antamaan lahjoituksia.

• Anonyymi00025

Miksi ei noudateta Uuden liiton ohjeita?

Uuden liiton seurakunta ei ole organisaatio, joten seurakunnan ylläpito ei ole riippuvainen taloudellisista resursseista, kuten nämä suuren Babylonin kirkko- ja lahko-organisaatiot ovat.

Ei seurakunnan tarvitse omistaa mitään rakennuksia tai ylläpitää jotain kallista palkkapapistoa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Miksi ei noudateta Uuden liiton ohjeita?

Uuden liiton seurakunta ei ole organisaatio, joten seurakunnan ylläpito ei ole riippuvainen taloudellisista resursseista, kuten nämä suuren Babylonin kirkko- ja lahko-organisaatiot ovat.

Ei seurakunnan tarvitse omistaa mitään rakennuksia tai ylläpitää jotain kallista palkkapapistoa.

Ei tarvitsisi todellakaan.

Seurakunta voi kokoontua kodeissa.

• Anonyymi00028

"Monissa seurakunnissahan julistetaan kymmenyksistä ikään kuin ne olisivat Uuden Liitonkin seurakuntia sitovia ohjeita."

Mooseksen laissa mainitut kymmenykset kuuluvat uuden liiton vaatimuksiin, mutta ne maksettaisiin Jerusalemin temppelin leeviläiselle papistolle, ei kenelekään muulle. Helluntailainen pappi ei voi vaatia kymmenyksiä.

• Anonyymi00029

1 Korinttolaiskirje:
      16:2 Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

• Anonyymi00030

Vapaaehtoinen lahja köyhille, ei kymmenys. Seurakunnan menot maksettiin kymmenyksistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      185
      6543
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      96
      5449
    3. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      124
      3421
    4. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      244
      3299
    5. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      86
      2398
    6. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      3
      2125
    7. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1786
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      48
      1721
    9. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      47
      1654
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1376
    Aihe