Yli 75 vuotiaista 97 prosenttia saa jonkun tai useamman KELA-tuen tai KELA-etuuden

Anonyymi-ap

Suurin osa suomalaisista saa Kelan tukia: arviolta 80 % väestöstä, ja nuorista aikuisista (16–29-vuotiaista) jopa lähes kaksi kolmesta. Suurimpia tukia ovat asumistuki, opintotuki ja työttömyysturva, ja tukien tarve vaihtelee ikäryhmittäin, nuoret aikuiset saavat niitä keskimääräistä enemmän, ja yli 75-vuotiaista lähes kaikki saavat jotain tukea.

Noin 80 % suomalaisista saa Kelan etuuksia.
Nuoret (16–29-vuotiaat): Lähes kaksi kolmesta saa Kelan tukia, ja he saavat niitä keskimääräistä enemmän.

Yli 75-vuotiaat: 97 % saavat jonkintai useamman Kelan etuuden ❗️

Suomlaiset ovat suurin tukien saajaryhmä.

18

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kelan etuudet ovat erittäin yleisiä, ja ne kattavat lähes koko väestön eri elämänvaiheissa. Lääkekorvauskin on KELA-tuki.
      Kela-taksi on kela-etuus.
      Noin 200000 pieneläkeläistä saa asumistukea.

    • Anonyymi00002

      Mitä ? Eikö mamut viekään kaikki sossurahat ?

      • Anonyymi00003

        Ei vie, vaikka persut niin väittää :D


    • Anonyymi00004

      Me iäkkäät ollaan siis kela-tukien suurkuluttajia.

    • Anonyymi00005

      Niinpä. Lääkkeistä ja lääkärissä käynneistä saa kela-korvaukset. Olen siis kelan elätti.

    • Anonyymi00006

      Mitä porukkaa tämä 3%, joka ei saa kelatukia?

      • Anonyymi00010

        Lapsettomia, ukottomia, akattomia, täysin terveitä, varakkaita


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Lapsettomia, ukottomia, akattomia, täysin terveitä, varakkaita

        Täysin terveitä pitää olla, sillä saavathan varakkaatkin reseptilääkkeistä kelatukia.


      • Anonyymi00013

        Mahtaisiko olla ulkosuomalaiset, joille ei enää makseta eläkettä
        Suomesta. Laki tuli voimaan viime vuoden alusta.


    • Anonyymi00007

      joo tämä touhu on saatava loppumaan
      iniseminen toisten verorahoista

      8-kymppiset voivat hyvin olla töissä jos ovat mm. akateemisia
      ei koko aikaa vaan esim. päivän viikossa eli 400 tuntia vuodessa
      eli 10 työviikkoa eli yli 2 kuukautta

      järjestelemällä sopivaa aikaa
      poistamalla lähes kokonaan verot ylitöistä esim. 10 prosenttia veroa eläkeläiselle

      voisin esim. opettaa noin 10 ainetta minkä tasoissessa koulussa tahansa kielistä matematiikan laudaturiin

    • Yllätyin hieman, kun sanottiin, (Yle) perustoimeentulon saajista on suurin osa yksin asuvia. Muistaakseni 60%.

      Itse saan Kelan etuutta verenpainelääkkeeseen, joka tulee kaikille.
      Muuta en ole koskaan saanut, enkä tarvinnut.
      Olen kai onnekas.

      • Anonyymi00009

        Kaikki yksin asuvat eivät ole saaneet perintönä kotitilaansa ja ylämökkiä ja alamökkiä.


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Kaikki yksin asuvat eivät ole saaneet perintönä kotitilaansa ja ylämökkiä ja alamökkiä.

        Väärin.
        Vain ylämökki maineen on perintönä tullut.


      • Anonyymi00012

        Olet sinä varmaan äitiyspäivärahaa saanut. ja joskus lääkärillä käynyt.


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        Olet sinä varmaan äitiyspäivärahaa saanut. ja joskus lääkärillä käynyt.

        Joku pieni äitiysraha oli kyllä silloin, se oli kai jo Kelalta.


        AIka harvoin olen lääkäriä tarvinnut
        En ole ihan selvillä kuinka ne maksut ovat vuosien saatossa menneet, omavastuun lisäksi.
        Nykyään sen maksaa hyvinvointialue.
        Sinnehän raha tulee valtion budjetista.


    • Anonyymi00008

      Miten kukaan suomalainen voi selvitä elämästään ilman yhtään Kelan tukea? En usko että sellaisia on olemassakaan.
      Kelan tukea tulee silmänpainetipoista ja parista muusta lääkkeestä ja yksityislääkärikäynneistä, joita on pari, kolme vuodessa. Miten niistä kelakorvauksista voisi välttyä.
      Muita ei sitten olekaan, jos ei tule kuljetuksia.

    • Anonyymi00011

      Tuista puhuttaessa tulisi erottaa kaikille automaattisesti tulevat ja erikseen anottavat tuet.
      Itse en saa mitään anottavaa tukea vaikka eläkkeeni perustuu vain 27:n työvuoden tuloihin.

    • Anonyymi00017

      "Suurin osa suomalaisista saa Kela-tukia."

      Kenelle ne tuet on tarkoitettu, ulkolaisilleko?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe