Tuli hyytävä ennuste helmikuusta. Kohta kärvistellään etelässäkin 20 asteen pakkasessa viikkoja

Anonyymi-ap

Vielä alkutalvesta ennusteet povasivat lauhaa talvea,
nyt on toinen ääni kellossa. Koululaisten talvilomaviikostakin
näyttäisi tulevan tavanomaista kylmempi.
Tämän viikon kuluessa pakkanen alkaa kiristyä entisestään.
Aikaisen kevään toivossa elän silti.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011773686.html

44

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Niin se ilmasto muuttuu !

      • Anonyymi00010

        Sää tällä kertaa, ei ilmasto.


    • Anonyymi00002

      Ihan normaali talvisää.

      • Anonyymi00017

        Aivan epänormaali ilmastonmuutos- lämpenemisen vastainen ääri-ilmiö että alkaa kylmenemään kesken 4-6 kertaisen lämpenemisen.


    • Anonyymi00003

      Minua ei haittaa, kun pysyn kaikki päivät sisällä, tehden kotihommia. Ennen joulua keskeytynyt lipaston laatikoiden siivous jatkuu taas.

    • Anonyymi00004

      Normaali talvikeli, ei mitään ihmeellistä .

    • Anonyymi00005

      Luuletko, etteivät ihmiset osaa lukea lehtiä ilman sinun linkityksiäsi?

      • Anonyymi00006

        Kaikki eivät ole kiinnostuneita valhemedioiden uutisoinneista.

        Aloitus on ihan hyvä keskustelun aihe.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kaikki eivät ole kiinnostuneita valhemedioiden uutisoinneista.

        Aloitus on ihan hyvä keskustelun aihe.

        Itse noin muutoin sopeudun kaikkiin vuodenaikoihin. Talvi on talvi ja kevät tulee kun tulee..,


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kaikki eivät ole kiinnostuneita valhemedioiden uutisoinneista.

        Aloitus on ihan hyvä keskustelun aihe.

        Onneksi IS on vastuullinen ja luotettava sellainen🤣
        Vähän kuin Seiska, Suomen Uutiset ja Jallu.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Onneksi IS on vastuullinen ja luotettava sellainen🤣
        Vähän kuin Seiska, Suomen Uutiset ja Jallu.

        IS on valhemedia, mutta joku sananen senkin uutisoinneissa voi vahingossa osua lähelle totta.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        IS on valhemedia, mutta joku sananen senkin uutisoinneissa voi vahingossa osua lähelle totta.

        Sivisty höhlä ! Vuodelta 2024 tieto:
        Sanoma Media Finland on Suomen Tietotoimisto STT:n suurin omistaja. Ilta-Sanomat kuuluu Sanoma-konserniin.


      • Anonyymi00015

        Tjaa-a. Et sitten tiedä Erkkojen poliittisesta historiasta?
        En jaksa taas alkaa selittää.


      • Anonyymi00015 kirjoitti:

        Tjaa-a. Et sitten tiedä Erkkojen poliittisesta historiasta?
        En jaksa taas alkaa selittää.

        Johan tuosta Iltasanoman perustamisesta on kohtapuoliin jo 100vuotta.
        Se, että Erkko sen perusti ei paljon tähän päivään enää vaikuta.
        Sen jälkeen on jo monta kauppaa ja fuusiota tehty ja Sanoman toimia on ulkomaillakin.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Itse noin muutoin sopeudun kaikkiin vuodenaikoihin. Talvi on talvi ja kevät tulee kun tulee..,

        Ja pakkanen nurkissa paukkuu..........


    • Anonyymi00012

      Pysyn sisällä aina pakkasella sydämen vajaatoiminnan takia.
      Sydän ja verenkierto hyytyy pakkasessa.

      • Anonyymi00016

        Hyvä. Kone voi jämähtää pakkasella.


    • Anonyymi00013

      Kunpa Suomessa olisi vain kevät, kesä ja syksy. Minä vihaan talvea,

      • Anonyymi00018

        Meille on uskoteltu jo 25 vuotta että talvet katoavat Suomesta, eivätkä lasten lapsemme enää tule näkemään lunta.


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        Meille on uskoteltu jo 25 vuotta että talvet katoavat Suomesta, eivätkä lasten lapsemme enää tule näkemään lunta.

        Ei tässä tiedä mitä uskoa.
        Eilen luin juuri jonkun merimiesten porukan (en nyt muista mikä virallinen nimi oli) juttua, kuinka ovat huolissaan, kun Golfvirran toinen virtaus voi alkaa jäähtymään ja pohjolaan tulee tosi kylmä.

        Joka tapauksessa 3-4miljardin vuoden päästä aurinko on käyttänyt kaikki vedyn ja se on sitten siinä, sanovat viisaat tutkijat.


    • Anonyymi00019

      Aloituksessa puhe pakkasista. ketjussa kinastellaan Erkosta ja iltiksestä.

      Pakkasta se on juu, monen potut paleltuu pakkasessa, eikä pakkasella kannata ostaa omenia kassin, jos kävelee hetken pakkasessa, se nekin jäätyy.

      Vetokassin peitoksi paksu viltti!

      Naama nut kestää mitä vain, rypistyny rusina se on jo tällä ikää!

      Niitä se nyt pitelee. kunnon pakkasia.
      Hyvä ettei räntää tule taivaan täydeltä.

      • Anonyymi00021

        Juuri naama ei minun mielestäni kestä kylmää. Olen huomannut, että jos on
        alle 9 astetta pakkasta, naama ei jäädy ihan heti, mutta jos 10 astetta (tai enemmän)
        naama jäätyy nopeasti.

        En pistä nokkaani paljoakaan ulos kovimmilla pakkasilla.
        Tämä on eteläisessä Suomessa tavallista kylmempi ja lumisempi
        mitä talvet tässä viime vuosina ovat olleet.

        Pohjoista Suomea en niin tarkkaile, kun en siellä asu. Rannikolla on raaempi ilma
        kuin sisämaassa.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Juuri naama ei minun mielestäni kestä kylmää. Olen huomannut, että jos on
        alle 9 astetta pakkasta, naama ei jäädy ihan heti, mutta jos 10 astetta (tai enemmän)
        naama jäätyy nopeasti.

        En pistä nokkaani paljoakaan ulos kovimmilla pakkasilla.
        Tämä on eteläisessä Suomessa tavallista kylmempi ja lumisempi
        mitä talvet tässä viime vuosina ovat olleet.

        Pohjoista Suomea en niin tarkkaile, kun en siellä asu. Rannikolla on raaempi ilma
        kuin sisämaassa.

        Hakkaa päälle pohjan poika.


    • Anonyymi00020

      Kahdenkymmenen asteen pakkasessa ei Suomessa kärvistellä. Korkeintaan aamulla todetaan että ulkona on parikymmenta astetta pakkasta, ja mahdollisesti laitetaan pitkähihainen paita päällystakin alle.

      • Anonyymi00023

        Antaa tulla lunta tupaan ja jäitä porstuaan.


    • Anonyymi00024

      Vähillä pakkasilla Suomen etelän talvessa -26 on pärjäiltykin. On hyvä laittaa paljon vaatetta päälle kun lähtee market-reisulle lähikauppaan.
      Varttitunnissa sinne raahustaa vanhajätkäkin.
      Yöksi villasukat päälle ja ohut villapaitakin, jos vilu kapajaa. Ei ole varaa lämpöpattereita täysillä pitää.
      Luulen, että se männäsyksyinen flunssanestopiikki pitää flunsdorfinkin poissa.

      Pian sitä taas käännytään lyhenevän päivänvalon suuntaan.
      rähmänkylä.

    • Anonyymi00025

      Kyl toi noin sen neljä viikkoa helmipakkasiakin sietää. sano.

    • Anonyymi00026

      Kyllä pohjolassa syntyneet pakkasia sietävät,
      ja näyttävät nuo turistitkin tarkenevan,
      kun telkkarissa heitä haastattelivat tässä muutama aika sitten.

      Jäänmurtajia tarvitaan ja autot pidetään tiukasti piuhan päässä.

      Minua huolettavat luonnon eläimet,
      Monen suoja on paksu lumi, mutta kun oli täälläkin pakkasia, eikä lunta juuri laisinkaan, ovat lähistöllä liikkuneet jäniksetkin kokonaan kadonneet.
      Lintuparvista on vain muistot ja parvet ovat kymmenen,
      ei kymmenien lintujen kokoisia, kuten vielä muutama talvi sitten.
      Lähistön ihmiset kertoivat, että tavallisesti
      pihassa liikkuneet oravatkin ovat olleet tänä talvena pois.

      Jäniksiä naapurikylässäkin kaivattiin, ei ole näkynyt.
      Varpusia ei ollut kesälläkään samoja määriä kuin aiemmin.

      Yksi yksinäinen mustarastas liikkuu pihallani, en ymmärrä missä se asustelee.
      Käy lintulaudan alla syömässä muiden tiputtamia siemeniä,
      Laitoin uudelle hangelle sitä varten auringonkukan kuorettomia siemeniä ja siinä söi eilen.
      Viime keväänä varhain niitä
      tuli pariskunta pihaan, mutta nyt on tämä yksi.

      Oma naama kestää pakkaset, kun jalassa on lämpöiset saappaat.
      Vielä viikko sitten bussissa oli pari neitosta paljaat nilkat näkyvissä,
      ja puhelimet kädessä, se on se tapa joka yleistyy.
      Vanhat ukot ja akat aina luuri kädessä ja kankeat sormet pelaa.

      Tapa joka on minulle ei käytössä, puhelin on soittamista varten,
      eikä aina edes mukana.

      Ihmistentalvi, mutta eläimille ruokaa tarjolle
      näillä - 25 asteen yli menevillä säillä.

    • Anonyymi00027

      Tuo polaaripyörre saattaa olla jakautumassa, mikä aiheuttaisi vilun väristyksiä eteläisessä Suomessakin, mutta voi se olla hajoamattakin.

    • Anonyymi00028

      Mikä on etelä? PK seudulla on pari päivää alle 20 asteen pakkanen, sitten taas lämpimämpää.

      • Anonyymi00030

        Voi se olla niinkin, mitä oli 80- luvulla


    • Anonyymi00031

      Kuuntelin keskustelua autoliikkeessä,
      Siellä oli autoilija Inarin kunnasta.
      Hän kertoi pakkasista jutustelujensa lomaan, kuinka hän oli palellut edellisenä päivänä jossain kuormanpurkupaikalla Oulussa.

      Sanoi niin tuntevansa niin tuntevau myuutkin pohjoisen pauukupakkasiin tottuneet, että Inarissa ja Enontekiöllä saa olla liki -40 asteen pakkaset, eikä siellä ole niin kylmä kuin - 20 astetta jossain Tornion ja Oulun välisellä ajoreissulla.
      Rannikon läheisyydessä on se tuuli!

      Helsinkiläisetkin valittaa - 20 astetta,

      Enkä siinä puhu pasjaa. Olen asunut Helsingin keskustassa lähes 30 vuotta, ja tiedän itsekin valittaneeni.

      Kun siellä tuulee!

      Pohjoisen pakkaskausi on samaa kuin etelänkin, väliin se tuulee etelästä, väliin pohjoisesta, ja kenties edellinen kirjottajakin tietää kummasta suunnasta se kylmä ilmamassa tulee?

      Että se siitä ja mittarissa on reilusti pakkasta, mutt lenkille lähden.

      Se on vain pukeutumiskysymys tuo pakkas kelikin.
      Tuuli on kyllä kivan rauhallinen, ei lisää pakkasen tuntuvuutta kuin kohtalaisesti!

      Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikkiin ilmansuuntiin!

      Sinne kiukkuiselle erikseen!

    • Anonyymi00032

      Pikkupakkanen; 24 astetta ja lähes parikymppinen vaarin vanha S lähti ihan normaalisti liikenteeseen. Ei ollut johtojen päässä.

    • Anonyymi00033

      Tuttuahan nää pakkaset on menneiltä ajoilta.

    • Anonyymi00034

      Miten niin kärvistellään. Sopivasti vaatetta vaan päälle.

      • Anonyymi00035

        Normaalit talvivaatteet, ei mitään erikoista, 24 astetta oli aamulla.


      • Anonyymi00037

        Viimaa vastaan on vaikeaa, mut pärjää.


    • Anonyymi00036

      Riittäis jo pakkanen, mutta ihanaa, kun paistoi aurinko.

    • Anonyymi00038

      Joku meteorologi esitteli euoroopalaisen säätilan kehitystä (youtube) ja Skandinavian kohdalla totesi vaan että tuolla on talvi ja siellä kuuluukin olla kylmää.

    • Anonyymi00039

      -17°, aurinko tuli juuri esiin. Ulos on lähdettävä eilisen sisäpäivän jälkeen.

    • Anonyymi00040

      Hieno täysikuu nousussa nyt, hyvä ulkoilukeli n. 10 pakkasta.

    • Anonyymi00042

      Onko pääkaupungissa kylmää?

    • 13sta meni täällä Tampereella tänään iltapäivällä. yöksi taas povattiin 20.
      Ennustuksia kun luin, niin sanovat, että helmikuulle riittää pakkasia.''

      Ennen sanottiin, että jos on kylmä talvi on lämmin kesä.
      Jaa-a kukapa tietää.
      Jos ei tulipalopakkaset ole poikaa vanhoille, ei ne ole jatkuvat helteetkään.
      Ilmastonmuutos, sanotaan, aiheuttaa ääri-ilmiöitä.
      Ristiriitaista tietoa tulee,. Missä totuus,

    • Anonyymi00044

      Sääihmiset oikein hekumoivat telkassa pakkaslukemien kanssa, milloin menee -40 rikki.
      Sama kesällä helteiden kanssa, jännitetään +30 rikkoutumista, tuleeko ennätyshelteet ja kauanko helleputki kestää.

      Iltapa*ka on suurin draaman kirjoittaja sääilmiöissä , tai paremmin liijoittelija, metri lunta sataa talvella ja sama kesätulvassa.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe