Joku on sanonut minusta – se vaishnav – mutta haluan muistuttaa, että minä en ole mikään vaishnav.
Jos joskus kävisi hyvin, minusta ehkä tulee vaishnav - miljoonien elämien kuluttua. Se on liian korkea taso minulle; minun ja vaiśhnavien ero on kuin etäisyys maasta aurinkoon.
Vaiṣhnavien taso on korkea, lähes käsittämättömän suuri, kerrostunut miljoonien elämien kokemuksesta ja henkisestä harjoituksesta. Minun tasoni sen sijaan on vaatimaton; olen vasta neofiitti, aloittelija polulla. Ymmärrän, että matka kohti todellista vaiṣhnavin syvyyttä on pitkä, ja että aikaa, kokemusta, tietoa, oppimista jne. tarvitaan mittaamattomia määriä, ennen kuin voin edes ymmärtää sen korkean tason merkityksen.
En ole vaishnav.
110
241
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos joskus käy hyvin, ehkä miljoonien elämien kuluttua minusta voi tulla vaiṣhnav, mutta tuo taso on niin korkea, että sitä on vaikea käsittää nykyiseltä näkökulmalta. Minun nykyisen tasoni ja todellisten vaiṣhnavien korkean tason välinen ero on kuin etäisyys maasta aurinkoon – mittaamaton ja hengästyttävä, eikä sitä voi kaventaa ilman syvällistä kehitystä.
- Anonyymi00002
Vaiṣhnavien henkinen taso on huomattava: se on kerrostunut miljoonien elämien bhakti-kokemuksesta, jatkuvasta jñāna‑tutkimuksesta ja tiukasta henkisestä kurinalaisuudesta. Heidän ymmärryksensä, myötätuntonsa jne. ylittää arkisen kokemuksen rajat.
Minun tasoni on vaatimaton; olen vasta aloittelija polulla, joka johtaa kohti tuota syvyyttä. Ymmärrän, että matka todellisen vaiṣhnavin syvyyteen edellyttää mittaamatonta määrää aikaa, kokemusta, tietoisuutta, harjoitusta jne., ennen kuin voin edes alkaa tajuta sen korkean tason todellista merkitystä. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Vaiṣhnavien henkinen taso on huomattava: se on kerrostunut miljoonien elämien bhakti-kokemuksesta, jatkuvasta jñāna‑tutkimuksesta ja tiukasta henkisestä kurinalaisuudesta. Heidän ymmärryksensä, myötätuntonsa jne. ylittää arkisen kokemuksen rajat.