Haluaisin täydellisen remontin asuntooni,
paljonkohan pitäsi varata rahaa
kun asunto on 60 neliö 2h . kk. ja sauna. vaatehuone,
haluisn saunan pois kokonaan, vain kaunis kylpyhuone ammeella ,
onko vanhuksen järkeä tettää remontti asuntoonsa,
kun ikä lähentelee 90v
oooon niin kyllästyny nykyiseen näkymään asunnossani,
MUTTA
minne menisin siksiaikaa kun remontti on käynnissä ???
HYVÄT NEUVOT ON NYT TARPEEN
kannattako vanhuksen teettää remonntia,
muutto muualle tuntuu hankalata liian suurelta hommalta,
olisko remontti sen paempi ratkaisu ollenkaan,
KIITOS MIELENKIINOSTA
ja mhdollisista neuvoista !
REMONTTI ASUNTOON !
24
258
Vastaukset
- Anonyymi00001
50000 - 70000 €. Ei mitään vedentuhlaaja-ammetta ja miksi poistaa saunaa, saattaa vaikeuttaa asunnon myyntiä tulevaisuudessa.
- Anonyymi00002
Varaa sata tonnia.
Toisaalta voi maksaa vaan muutaman kymppitonnin. Mistäpä mä osaisin sen laskea. Riippuu mitä tehdään, mitä materiaaleja ja etenkin työ maksaa.
Tämä vaan mun mielipide. Älä remontoi, muuta. Näinä päivinä asuntokauppa käy kyll kehnosti. Sä kuitenkin jo iäkäs, huonolla tuurilla kuolet kesken remontin.
Remontin ajan voi asua jossain hostelliss, tai halvassa hotellissa. Jos ei mitään tuttujen nurkkia löydy.
Jos tarpeeks halvalla myy, ostaja voi löytyä. Uuden löytäminen helpompaa.
Mutta liityen just ikääsi. Se on tosiasia. Sinuna en ehkä tekis yhtään mitään, Paljon helpommalla pääsee. Tee niillä rempnttirahoilla mieluummin vaikka karabian risteily.
=DW= - Anonyymi00003
Jos on rahaa, niin voihan sitä käyttää. Kymppitonni per huone, keittiö kaksi ja sauna viistoista. Ja, jos haluaa muuttaa näkymää, niin mööpelit lisäksi.
- Anonyymi00004
Hyviä neuvoja kaikilta,
mutta kuinka pääsen siitä vimmasta eroon, jos en tee mitään remonttia, mun kyllä haluttais teettää,
ostin tämän aikoinaa uutena minulle rakennettuna,
jostain syystä en kuitenkaan ole tän ollu ikinä tyytyväinen,
minusta tässä on niin paljon virheitä että tympii,
muuten kaunis asunot ja pohjakaava on tosi mieleinen,
mutta ne virheet tympii tosissaan, esm. keittiön kaapin ovet lyö aina mua ohtaan jos en muista varoa,
siis niitten malli tai korkeus on minulle väärä,
saunasta en ol pitäny ollenkaan, annoin rakentaa koska se kuulemma piti olla lain mukaan sanua ,
muuten olenki ollu oikein tyytyväinen, teietnki ikkunat vuotaa nyt vanhuuttaan, ne pitäis kunnostaa ja tiivistää itse en jaksa, enkä osaakaan,
niin ja teietnki koko huoneisto pitäisi kalustaa uudelleen uusilla huonekaluilla, fiksuksi, helppohoitoiseksi kauniiksi mieluisaksi olla vaan ja viettää helppoa vanhuuntaan,
tietenki myös pintaremonti seinat maalata ym, mikä on tarpeellista kuhan olisi uutta ja puhdasta ja helppo hoitoista,
että tämmöset toiveet olisi,- Anonyymi00005
Jos vaan maalauttaisit seinät ja ostaisit jotain uutta huonekalua, mattoa
tai verhoja, se voisi piristää yhtä lailla ja tulla paljon halvemmaksi.
Nykyään on vaan keljua, kun ostaa huonekaluja niitä saa odottaa kuukauden
ennenkuin ne tuodaan ja pahimmassa tapauksessa ei tuoda koskaan
niinkuin nyt kävi kun Asko ja Sotka meni konkurssiin.
Kuitenkin ne myyvät alennuksella vielä niitä samoja huonekaluja,
mitä ne eivät ole ihmisille toimittaneet, vaikka ne olisi maksettu
osittain tai kokonaan.
- Anonyymi00006
Kannattaa aloittaa keittiöstä ja antaa ammattilaisen suunnitella, ja valita sellaiset alakaapit, jossa hyllyt tulevat esiin vetämällä.
- Anonyymi00007
Täysi remppa maksaa enemmän, kuin on kämpän arvo.
Muuttele mööpeleitten paikkaa ja hanki kauniita kukkia, ilahduttamaan synkistelevää mieltäsi!Samoja mietteitä olen vähän toteuttanutkin, keittiö sai uuden ilmeen, kun kaapiston ovet vaihdettiin, katto ja seinät maalattiin, en muista tarkkaa hintaa, mutta ei yli viiden tuhannen mennyt.( pieni on keittiöni)
Voisit kysyä, voisiko liukuovia saada, silloin olisi pääsi turvassa.
Tapettien vaihtoa olen suunnitellut, mutta katson ikäni jo este olevan ja turhaksi voisi sekin mennä, koska ei elonsa jatkuvuutta voi tietää.
Minulla on huonekalut joista tykkään, kunnostusta nekin tarvitsisivat, mutta senkin olen mielestä pois pyyhkinyt, kaatopaikalle kelpaavat kyllä, kun aikani loppuu.
Vaihtelen huonekalujen paikkaa silloin tällöin ja saan uuden ilmeen kotiin, verhoja ja muuta rekvisiitta, kuten tyynyjä ja peittoja väriä antamaan.
Myös kaiken turhan olen poistanut, kotini on avara ja valoisa, viihdyn kyllä melkoisen hyvin.
Kesällä parvekkeen koristan kukin ja kukkia on sisälläkin kohtuudella, muutama isompi kasvi lattialta katoa kohti kasvaa.
Aika vähin keinoin voi kotinsa viihtyvyyttä lisätä, uskon että ilmeen vaihtaminen näiden hommien kansa, myös sinua viihdyttäisi.
Onnea toimiisi, teitpä miten tahansa.
- Anonyymi00008
Rmonttifirmoissa on sellaisia, jotka tekee huonosti tai jättää jopa homman
kesken ja ylilaskuttavat. Ei pidä etukäteen ainakaan kaikkea maksaa,
pahimmassa tapauksessa menee rahat eikä' valmista tule.
Joutuu palkkaamaan toisen firman ja maksamaan uudestaan. - Anonyymi00009
Kyllä tuossa iässä muutto on paras vaihtoehto. Vuokralle vain mielyttävään asuntoon, ja oma asunto myyntiin. Siinä saa valita mihin muuttaa ja mieleiseensä paikkaan. Remontti on niin rasittavaa kaikinpuolin, ettei sitä kestä kokea edes kaukaa katsottuna.
- Anonyymi00011
Totta, remontti on kauhee sotku ,
entisen asunnon remontoin aikoinaan eikä sittenkkään tullu mieleinen, rahaa meni muistaaksen silloin jotain 15 -20 tuhatta eur,,,
- Anonyymi00010
Hirvee ruljanssi, jota ei vanha ihminen osaa edes kuvitella. Remontoijia on moneen lähtöön, rahat pois periaatteella, vedätetään vanhaa ihmistä.
Joskus voi sattua hyvät luotettavat tekijät, mutta omat juttunsa niissäkin.- Anonyymi00013
Ehkä sittenki olis muuttaa uuteen asuntoon, ja sinne suunitella helppohoitonen kalustus, ja siis viityisän näköinen kalustus, jossa on ihana löhöillä kun vanhuksella ei ole enään voimia mihinkää suurempaan hommaan,
- Anonyymi00012
Lähdetään nyt tästä ensin
Saunaa ei saa poistaa huoneistosta ilman taloyhtiön lupaa vaikka onkin oma
eli se on yhtiön rakennusjärjestelmää ja taloyhtiön kunnossapitovastuulla
sitten onko se sauna sellainen ettei tarvita seinien siirtoja
niissä voi olla kantavia osia joita ei saa poistaa tai katto romahtaa
eli suunnittelu
(itse en misään nimessä alkaisia tällaseen vaan myisin asuntoni
ja muuttaisin siten, että uusi on jossain syntymäalueella tai muuten lähisukulaisten
tai muun sellaisen lähellä eli sekä asunto että ympäristö muuttuisi)
Lainaa pankista korko voisi olla
3% taloyhtiölainan korko
6% kulutusluotto vakuulla
eli voisi kuvitella että pankista heruisi asunnon remonttilainaa 4% alueella
korkona jos asunto on panttina? - Anonyymi00014
Teetin keittiön käyttäen tunnettua keittiöfirmaa, suunnittelijaa ja firman asentajaa, joka teki millintarkkaa työtä. Kalusteet laadukkaita, kaikki koneet uusittiin, kaikki sähköasennukset uusiksi. Nyt siitä on lulunut yli kaksikymmentä vuotta, ja vieläkin kehumme keittiötä, miten hyvin se on suunniteltu ja tehty
- Anonyymi00015
Keittiöremontti, kylppäriremontti, maalaus, lattiat jos uusit ja tietysti sisustus+ asuminen muualla sen aikaa. Siihen menee ammathenkilöillä teetettynä n 70000e. Riippuu tietysti uusitko vai hiotaanko esim parketit. Keittiöön ei nykyaikana paljon kaappeja laiteta, tilavat vetolaatikot alaosaan. Sie on hyvä iäkkäälle ja uudetkin tykkää,kun sinusta ap aika jättää muutaman vuoden päästä.
- Anonyymi00016
Haluaisin muuttaa keittiön kokonaan uusiksi,
lähinnä avo-keittiöksi,
luulisin
haaveitteni remonti olisi suuri remontti,
sauna pois
tilalle kaunis tilava viihtyisä oleskelutila kylpyhuone ammellaa,
ja avo-keittiö,
ehkä haaveeni toteutuisi parhaiten
kun etsisi kokonaan uuden asunnon jostaki ! - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Haluaisin muuttaa keittiön kokonaan uusiksi,
lähinnä avo-keittiöksi,
luulisin
haaveitteni remonti olisi suuri remontti,
sauna pois
tilalle kaunis tilava viihtyisä oleskelutila kylpyhuone ammellaa,
ja avo-keittiö,
ehkä haaveeni toteutuisi parhaiten
kun etsisi kokonaan uuden asunnon jostaki !Kuulostaa siltä että sinuun on mahd. dementia, pieni sekavuus iskemässä...? Haluat siirrellä ja muutella tavaroiden järjestyksiä jne... 🙂
Rauhoitu, ja nauti nyt olevasta elämästäsi. Kuoltuasi et enää asu kyseisessä paikassa vaan ihan muualla. Ala suunnitella elämääsi siellä. Itse jo kovasti ajattelen tuonilmaista elämääni, toivottavasti Taivaassa. Minkälaisen asunnon siellä saan jne... - Anonyymi00021
Uutta se pitää olla, eikä mitää hiottuja, joista nurkista näkee heti virheet.
- Anonyymi00017
Aloittaja, nauti omista rahoistasi, turha niitä on enää remontteihin tuhlata. Elinaikaa sinulla on enää mahd. vain joitain vuosia, tuskin elät yli 100-vuotiaaksi.
- Anonyymi00019
Tuo on useinki tullu miellen,
olis vaan niiiiiiin ihanaa vielä rakentaa ja touhuta " elävien kirjoissa " kivoja asioita,
kuten uus asunto
tai suuri kunnon remontti,
VOIMAT ei tietenkää todellisuudessa
riitä
väsähdän pikkusten juttujenki takia,
saahan sitä haaveilla ja IHMETTÄ ODOTTAA ,
jos kuitenki vilä jotain ihanaa tapahtuisi elämässä.
heh lotto voittoaki oota ihan tosissaan heh heh,,
mulla kun noita haaveita riittää vanhuudesta huolimatta.
- Anonyymi00020
Mistä te tiedätte, kuin virkeä ja fiksu tuo ysikymppinen remonttia haaveileva on. Rahalla saa ja hevosella pääsee! Ei itse tarvi,kuin maksaa laskut ja esittää toiveet.
Netistä löytyy paljon malleja. Kertoo vaan ,että tuollaisen haluan.
Se on siinä.- Anonyymi00022
JUST NOIN ,
kyllä remontti on mahdollinen vanhallekki ihmiselle,
- Anonyymi00023
Ja sekin vielä positiivista, että ysikymppisenä ei tarvitse rahaa enää säästää mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096756Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884401L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453709TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133110Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6281718- 661128
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551103- 91089
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?1991084Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j481060