Olisi mahdollisuus päästä autoalan perustutkinnon opettajaksi,oma vastuuluokka.Kokemuksia,millaista työ on parhaimmillaan ja pahimmillaan, etelä suomi.
Amiksen opeksi kokemuksia
5
224
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lue uutisia..Mahtaa olla vihoviimeisiä paikkoja mihin kannattaa suuntautua.Rahat loppu, yleensä korruptoitunut johto,oppilaat sitä yhteiskunnan alinta sakkaa.
Siitä on jotakin 20 vuotta kun olin ammattikoulussa opettajana. Parhaimmillaan opettaminen oli, kun luokkaan valikoitui vain oppilaita jotka halusivat oppia. Ja sitä oppimisen halua oli suorastaan ilo seurata. Sitten joku jossakin päätti, että Suomessa on liikaa syrjäytyneitä nuoria, joten ammattikoulut valjastettiin tätä syrjäytymistä torjumaan. Luokat otettiin täyteen oppilaita, jotka joko halusivat taikka eivät halunneet siellä olla. Vähitellen romutettiin arvostelu, joka aikaisemmin oli ollut hyvinkin kurssikohtaista ja seikkaperäistä. Sen sijasta siirryttiin vähitellen käyttämään arvostelua oppikokonaisuuksista, mikä antoi loppujen lopuksi hyvin vähän mitään tietoa opiskelijan osaamisesta. Arvostelukriteerit alenivat myös ja käytännössä hylätyn antamista arvosanaksi ei kannustettu. Päinvastoin kannustettiin, että kaikki valmistuisivat ammattiin, osasivat ammatin taikka eivät. En tiedä miten autoala on ollut muutoksissa mukana, mutta ainakin oman alani ammattiin valmistuneiden arvostus laski kuin aasin häntä astumisen jälkeen. Se on sääli, sillä valmistuneiden joukossa on todella asiansa oppineita. Se vain ei oikein todistuksessa eroa lusmuilijasta mitenkään.
- Anonyymi00002
No amikseen joutuu kaikki koulukiusaajat, liimanhaistelijat, tulevat rikolliset jne.
- Anonyymi00003
Kaikkien pitää valmistua koska rahoitus..erkkaa puolet opiskelijoista jota ei myönnetä.Erkkaopeja 1-2 montaa sataa erkkaa kohti.Tutkinnon perusteet laahaa vuosikausia perässä siitä mitä työelämä haluaa. Johto yleensä tahtoen tai tahtomattaan ihan ulkona todellisuudesta. Ali/välijohtajat tiimivastaavat ym. mätiä oman edun tavoittelijoita joita ei muut kuin omat hommat kiinnosta. Viroissa lehtoreita jotka 80 luvulla osaamisensa kanssa,virkasuojan vuoksi ei saada pois tai töitä tekemään. Pätevät uupuvat ja häipyvät kun joutuvat elättämään koko koneistoa. Ei kannata...
- Anonyymi00004
Oppilaat pelkkiä pelinappuloita businekseen ajetuissa amiksissa. Raha edellä mennään. Ainoa tulo jolla varmistetaan opettajien ja ennenkaikkea johdon työpaikat on oppilaiden valmistumisesta kiinni. Luokalle ei jää,poissaoloista ei rangaista,valmistua voi 2kk työelämäjaksolta jos sen jaksaa skarpata. Kaikki valmistuu.Vähintään osatutkinto leivotaan käteen,ilman mitään todellista osaamista tai perusteita
Ihan pelkkää illuusiota jota esitetään kansalle. Amikset on tuhottu jo monta vuotta sitten.
Alle 30% alan kuin alan koulutetuista päätyy alalleen tai on millään muotoa pätevä edes yrittään alan töissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634