En ole niin sanotusti "perusnainen", kertoo deitti-lady

Anonyymi-ap

Häntä ei kiinnosta ruoanlaitto, tiskaaminen tai siivoaminen. Hän arvostaa, että ihmiset keskustelevat ja kehittävät henkistä puoltaan.

Hänen erilaisuutensa on ollut myös toisinaan haaste. Lukupiirissä muut naiset saattavat jakaa toisilleen piirakkareseptejä tai siivousvinkkejä, vaikka tarkoitus oli puhua kirjasta.

– Se kyllä vaivaa, kun minua eivät kiinnosta ne asiat millään lailla. En myöskään ole
se pullantuoksuinen mummo, joka kutoo ja leipoo.

**********************************************************************************

Olipa mukavaa lukea, että löytyy joku toinenkin samantyyppinen henkilö,
jolle naiselle annetun imagon toteuttaminen ei ole priorioteetti.

54

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Patalaiska joka sujuvasti delegoi kaiken tekemisen muiden kontolle.

• Anonyymi00003

Miksi miestä ei koskaan nimitellä patalaiskaksi, kun hän ei siivoa, ei tiskaa,
        ei leivo eikä kudo ?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

ei leivo eikä kudo ?

Jos se korjaa auton, tekee lumityöt jne.?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

ei leivo eikä kudo ?

Kun mies ei ole nainen?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Jos se korjaa auton, tekee lumityöt jne.?

Autot viedään nykyään korjaamoon ja eikä lumitöitä ole kuin muutama kuukautena
        vuodessa ja vain omakotitaloasukkailla ja nainenkin voi viedä auton korjaamoon
        ja tehdä lumitöitä.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kun mies ei ole nainen?

Täh! Eikä ilmeisesti ihminenkään. Yöäk.

• Anonyymi00002

Elämä on kuin tyhjä pussi. Sitä on alettava täyttää jollakin.

• Anonyymi00010

Älä määrittele elämää pussiksi, niin "ei tarvi" alkas puuhastella.

• Anonyymi00004

Virkistävää, ettei ihminen ala täyttää sitä "pakkomuottia",
      mikä hänen odotetaan tekevän, vaan päättää itse mitä haluaa
      ja toimii sen mukaan.

• Anonyymi00008

Mikäs siinä jos on varaa palkata apulainen tekemään kotityöt.
        Eläkeläisellä on aikaa tehdä itse ne työt ja jää vielä aikaa kulttuuri harrastuuksiinkin.

• Anonyymi00011

On se meistä muistakin virkistävää, etenkin kun menee virkisteleen itsekseen jonnekin muualle.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mikäs siinä jos on varaa palkata apulainen tekemään kotityöt.
        Eläkeläisellä on aikaa tehdä itse ne työt ja jää vielä aikaa kulttuuri harrastuuksiinkin.

Voi mieskin opetella tekemään, ei tarvitse palkata apulaista.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Voi mieskin opetella tekemään, ei tarvitse palkata apulaista.

Sitäkö se daami hakeekin?
        Palkatonta apulaista.

• Anonyymi00006

Mistä tuon luit? Lähde?

• Anonyymi00012

Mene lukeen tutkielmia kirjastoon jos ajattelusi v pelkässä keskustelussa tarvitsee lähdeluetteloita

• Anonyymi00014

Aloituksen treffi leidistä kirjoitetaan iltalehdessä.

• Anonyymi00017

Iltalehdissä on juttua, kato sieltä.

• Anonyymi00007

Kone tiskaa, ruuanlaitto, neulominen ja leipominen on kivaa! Hyvä ruoka on mielenkin virkistys.

• Anonyymi00018

"Deittaavat daamit" ohjelman leidistä on kysymys.

• Olen ajatellut niin, etten ole itseäni sijoittanut minkään rooli rajoihin.
      Voi olla perusnainen, voi olla itsensä kehittäjä, hengen asioiden ajattelija, voi olla ronskimpi hommien tekijä.

Tilanteen mukaan livahtelee roolista toiseen ja välillä ei tee yhtään mitään.

• Anonyymi00020

Minuun sopii myös useammat roolikuvaukset. Ripaus marttaa, ripaus mariaa, osaan leipoa ja lukea kirjoja, olla ahkera pikku emäntä ja taiteellinen, mietiskelevä taivaanrannan maalari. Osaan puhua ja olla hiljaa.
        Osaan myös olla patalaiska, tuijotella vain ikkunasta ulos ja katsoa miten pikkulinnut lennähtelevät sisään ja ulos syöttöpöydän mokistä.

Deittaamiset on jo onneksi deitattu, tanssitkin siinä mielessä jos ajattelee partnerin hakua, tanssittu. Elämä on seesteistä.
        Non, je´ne regrette rien.
        https://www.youtube.com/watch?v=rzy2wZSg5ZM&t=36s

Pal

• Anonyymi00019

Jokainen tehköön, ajatelkoon ja olkoon kuten haluaa, kunhan ei vahingoita ketään toista.
      Lakien ja asetusten mukaan.

• Anonyymi00022

Ai oikein lakien ja asetusten mukaan . . . ?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ai oikein lakien ja asetusten mukaan . . . ?

Kyllä, lait ovat sitä varten luodut, että niitä noudatetaan. Etkö tiennyt?

• Anonyymi00021

Se on vähän hassua, että jos mies tekee joskus ruokaa niin naiselle
      saatetaan kehua, että kyllä sulla on ihana mies, vaikka se nainen tekee
      yleensä aina ruuat. Ei sitä koskaan ylistetä.

• Anonyymi00025

Ei kukaan todellakaan kehu miehelle, että kyllä sulla on ihana vaimo,
        se tekee joka päivä ruuat ja käy raaka-aineetkin ostamassa ja lisäksi tiskaa.

Se on naiselle langetettu homma niistä ajoista, kun naiset olivat enemmän kotona
        ja koska oletetaan, että kuuluu naisen "rooliin".

• Anonyymi00023

Mä ainaki koen olevani fyysisesti nainen,
      olen synnyttäny useampia lapsia,
      puolisoni oli aina ikisesti se elämäni tärkein ihminen kuolemaansa asti
      avio keski pitkästi yli viisikymmentä vuotta, kunnen kuolema erotti,

tietenki nuorena flirttailin kivojen kavereittenkanssa,
      kuten myös puolisoni tykkäs muistaki naisista, höh,
      arvatkaa tympikö mua

mutta elämään kuuluu muitaki ihmiseiä kuin vain oma puoliso,
      on työelämä työkavarit haarrastukset ym muuut menot
      mutta mikään ei koskaan ohittanu OMAN PUOLISIN PAIKKAA ja TÄRKEYTTÄ
      ja tietenki omat yhteiset jälkeläiset ovat myös elämälle mailman tärkempi
      omia ihmisiä , muitten lähisukulsiten lisäksi, ,

mies on mies
      ja
      nainen on nainen
      ja sitä järjestystä ei kumoa mikään meidän perheen fyysisessä ja psyykkisessä elämässä,

elämä toimi näin
      oli naisten työt siis taloudenhoito lapset koti ja vastuut,
      ja miesten työt koti ja taloudellinen tuki suurempi ,
      kuten sodan jälkeinen sisäpolitiikka oli suomessa,

on vieläki naisten palkat pienempiä kuin miesten palkat,

• Anonyymi00026

Nykyään on samasta työstä sama palkka.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Nykyään on samasta työstä sama palkka.

enne EI ollu , huomaa ikä me ollaan sota-ajan ihmisiä siis lähes sata vuotiaita, historiassa on tapahtunu muutoksia, mutta ei mielestäni vieläkää tapeeksi hyviä muutoksia, vielä olis kohennettavaa monessaki asiassa,

miehen pitää saada olla MIES paikalaan,
        ja
        naisen pitää saada olla NAINEN ja perheen äiti paikallaan
        siinä on tulevaisuuden selkäranka ihmiskunalle edeleen !

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

enne EI ollu , huomaa ikä me ollaan sota-ajan ihmisiä siis lähes sata vuotiaita, historiassa on tapahtunu muutoksia, mutta ei mielestäni vieläkää tapeeksi hyviä muutoksia, vielä olis kohennettavaa monessaki asiassa,

miehen pitää saada olla MIES paikalaan,
        ja
        naisen pitää saada olla NAINEN ja perheen äiti paikallaan
        siinä on tulevaisuuden selkäranka ihmiskunalle edeleen !

Mies ja nainen ovat tasa-arvoisia nykyään, mutta tietenkin mies on isä
        ja nainen on äiti.

• Anonyymi00024
      • Anonyymi00028

MUA EI kiinosta VANHOJEN naisten deittailu,
        joteki koen koko ohjelman ala-arvoiseksi HÖMPÄKSI

sillä luonto ON laittanu itse rajat ihmisen elämälle,

nuorena perustetaan perhe ja synnytetään lapset,
        vanhukset ovat lopulta pefheensä turvana austalla ja niinsanottu SELKÄRANKA
        ihmiskunnan tulevaisuuden kannalata katsottuna

sillä elämä ja fyysisnen kunto ON RAJALLISTA
        kaikki loppuu aikanaan

normaalit terveet vanhukset tajuavat elämän rajallisuuden ja osaavat kunnioittaa
        ja vetäytyä taustalle tukemaan jälkeejääviä ja heidän työtaakaansa omien jälkeen jäävien suhteen,

vanhuuteen EI kuulu enää sekuaalinen sekoilu
        eikä uuden kumppanin kiihkeä etsiminen,
        koska kuitenki fyysinen keho heikkenee armotta , yksinkertasesti EI jaksa enään,

nomaalit seksuaaliset halutki pikkuhiljaa hiipuu meneisyyteen muitojen joukkoon, jos ny ollenkaan edes vanha ihminen enään edes haluaa muistella niitä aikoja,

mä en ymmärrä olenkaan tommosta ohjelmaa jota nyt TV tyrkyttää katsojille,
        en ole katsonu ainuttakaa osaa EI yksinkertasesti kiinosta vanhusten höperyys,

terve järki ja terve vanhuus ja terve arki ne riittää jo kahdeksankympisille normi ihmisille loppu elämän viettoon,
        eiköhän vanhuksen tärkein tehtävä ole oman kehon kunnossa pitäminen mikäli se on vielä fyysistä vaivoista huolimatta mahdollista,

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

kaikki loppuu aikanaan

normaalit terveet vanhukset tajuavat elämän rajallisuuden ja osaavat kunnioittaa
        ja vetäytyä taustalle tukemaan jälkeejääviä ja heidän työtaakaansa omien jälkeen jäävien suhteen,

koska kuitenki fyysinen keho heikkenee armotta , yksinkertasesti EI jaksa enään,

nomaalit seksuaaliset halutki pikkuhiljaa hiipuu meneisyyteen muitojen joukkoon, jos ny ollenkaan edes vanha ihminen enään edes haluaa muistella niitä aikoja,

terve järki ja terve vanhuus ja terve arki ne riittää jo kahdeksankympisille normi ihmisille loppu elämän viettoon,
        eiköhän vanhuksen tärkein tehtävä ole oman kehon kunnossa pitäminen mikäli se on vielä fyysistä vaivoista huolimatta mahdollista,

Eihän nämä leidit vielä ole ikäloppuja. He ovat 60-70 paikkeilla.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Eihän nämä leidit vielä ole ikäloppuja. He ovat 60-70 paikkeilla.

Moni sen ikäinen haluaisi kaverin.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

kaikki loppuu aikanaan

Ei tuo ohjelma minuakaan kiinnosta, mutta kannattaa katsoa edes yksi jakso ennenkuin tuomitsee.
        Minulla on kaveri, ollaan parhaat ystävät, se on paljon pysyvämpää kuin nuo mainitsemasi asiat jotka kai kuuluvat deittailuun.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00028 kirjoitti:

kaikki loppuu aikanaan

On täällä paljon iäkkäämmätkin kuin Deitti-leidit kaivanneet kainaloa, johon käpertyä.

• Ei minuakaan erityisemmin taloustyöt kiinnosta. Mutta teen niitä kun ne käyvät minulta nopeammin kun kaverilta.
      Hän tekee lumityöt mökillä pilkkoo puut ja pieniä remonttihommia, puhumattakaan autosta huolehtiminen.
      Nuo hommat eivät suju minulta, joutuisin palkkaamaan apua mikäli olisin yksin.

• Anonyymi00034

Modernit naiset osaavat monenlaista me vanhanaikaiset suuret ikäluokat ei
      osata tai ei opeteltu, kun oli se vanhanaikainen jako miesten ja naisten hommiin.

• Anonyymi00037

Aatella, että ennen ajateltiin, että jotkut työt ei "sovi" naisille.
      Sekin saattoi olla hämmästyksen aihe, että nainen opiskeli insinööriksi !

• Anonyymi00038

Perussuomalainen nainen, isänmaallinen sinivalkoinen suomalainen. Sellaisia tarvitaan enemmän.

• Anonyymi00039

Perussuomalainen nainen on rasisti.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Ehkä todellisuutesi on wokettunut liikaa jo?

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

👍 Pahimmasta päästä.

• Tarviiko niitä persuja joka paikkaan tunkee.
        Paas lukien aloitus uudestaan.

• En viitsi enää alkaa opiskelemaan autonkorjausta, selkä ei siedä rasakaita töitä joita tein paljon omaishoidon aikana.
      Mutta kokkailu ja siivous sujuu vielä joten kuten, joten teen niitä ja kaveri mitä paremminosaa.

• Aikanaan olen noitten autojen maailman joutunut pojan mukana, hän kun on niitten kanssa touhunnut ikänsä.
        Maalla kun se niitä laitteli, kuului aina välillä, äitee tuu jeesaan.
        Nuorena hän aihiosta kokosikin yhden, se oli sitten näyttelyssäkin se auto.
        Siinä sivussa tuli opittua pientä huoltohommaa.
        Jotain pientä saatetaan kesällä maalla laitella itsekin.

No nämä uudet autot ovatkin luku erikseen.
        Vilkaisin nuorten sähköautoon ja huh, en vissiin osaisi moisella edes ajaa.
        Niissähän on kaikki systeemit eri. Johan noita autoja kulkee ilman kuljettajaakin.

Minä en ole koskaan eritellyt naisten tai miesten töitä.
        Se tekee, kuka osaa ja ehtii.

Kaikkea voi oppia, kunhan vaan ryhtyy ja alkaa. Se ei ole siitä kiinni, mitä on alapäässä, vaan siitä mitä on yläpäässä.
        Yläpäässä esteenä ovat vanhat pinttyneet asenteet.
        Voimia kukin käyttää sen verran, kun on, usein onkin kyse työtekniikasta.

En myöskään näe, että työnteolla olisi mitään tekemistä, miehisyyden tai naiseuden kanssa.

Ihailen metsäkoneella työskentelevää naista samoin, kuin lastenvaunuja työntävää miestä,

• Eliaana kirjoitti:

Aikanaan olen noitten autojen maailman joutunut pojan mukana, hän kun on niitten kanssa touhunnut ikänsä.
        Maalla kun se niitä laitteli, kuului aina välillä, äitee tuu jeesaan.
        Nuorena hän aihiosta kokosikin yhden, se oli sitten näyttelyssäkin se auto.
        Siinä sivussa tuli opittua pientä huoltohommaa.
        Jotain pientä saatetaan kesällä maalla laitella itsekin.

No nämä uudet autot ovatkin luku erikseen.
        Vilkaisin nuorten sähköautoon ja huh, en vissiin osaisi moisella edes ajaa.
        Niissähän on kaikki systeemit eri. Johan noita autoja kulkee ilman kuljettajaakin.

Minä en ole koskaan eritellyt naisten tai miesten töitä.
        Se tekee, kuka osaa ja ehtii.

Kaikkea voi oppia, kunhan vaan ryhtyy ja alkaa. Se ei ole siitä kiinni, mitä on alapäässä, vaan siitä mitä on yläpäässä.
        Yläpäässä esteenä ovat vanhat pinttyneet asenteet.
        Voimia kukin käyttää sen verran, kun on, usein onkin kyse työtekniikasta.

En myöskään näe, että työnteolla olisi mitään tekemistä, miehisyyden tai naiseuden kanssa.

Ihailen metsäkoneella työskentelevää naista samoin, kuin lastenvaunuja työntävää miestä,

Minua on aina huvittanut kun naiset sanoivat että kyllä isäntä osaa ja tekee.
        Olin 12-vuotta omaishoitajana, jouduin tekemään molempien hommat, ihan hyvin selvisin.
        Mutta ei enää niin naurata kun on ollut tämä kaveri joka tekee "miesten työt".
        Taitaa olla laiskuutta ja mukavuudenhalua että jätän mielelläni jopa tietokonehommatkin hänen ratkaistavakseen.
        Ennen opettelin innokkaasti uutta kun sain netin. Nykyisin ensi innostus on laantunut.
        Varmaan ikäkin vaikuttaa asiaan.

• Anonyymi00044

Ei sähköautoja itse korjata.

• Anonyymi00045

Ei kai kukaan ole niin sanonut tekevänsäkään!''
        'Ei alkanut korjaamaan, vaikka vilkaisi nuorten sähköautoa eräs kirjoittaja!

Nykyisin nuoretkin naiset ajaa isoja rekkakuormia tavaraa, kopa itse lastaavat artot, kun on laitteita sitäkin varten ja taitoa...
        Kuorma- ja linja-aitoja akat ajoivat jo -70 luvulla.
        Samaa ikäluokkaa kuin täällä nykyiset, jo silloin oli rohkeita ja tekeviä akkoja.

• Anonyymi00045 kirjoitti:

Ei kai kukaan ole niin sanonut tekevänsäkään!''
        'Ei alkanut korjaamaan, vaikka vilkaisi nuorten sähköautoa eräs kirjoittaja!

Nykyisin nuoretkin naiset ajaa isoja rekkakuormia tavaraa, kopa itse lastaavat artot, kun on laitteita sitäkin varten ja taitoa...
        Kuorma- ja linja-aitoja akat ajoivat jo -70 luvulla.
        Samaa ikäluokkaa kuin täällä nykyiset, jo silloin oli rohkeita ja tekeviä akkoja.

Onhan niitä uranuurtajia lentäjänaisiakin ollut jo historiassa. Nykynaiset käyvät jo armeijan.
        Jonkun täytyy olla ´´tienaukaisija´´.

Kyllä minuakin töllisteltiin -80luvulla, kun ajoin asuntovaunu-pakettiautoyhdistelmää.
        Se nyt ei ollut muistaakseni, kun 12 metriä.

• Anonyymi00046
        Eliaana kirjoitti:

Onhan niitä uranuurtajia lentäjänaisiakin ollut jo historiassa. Nykynaiset käyvät jo armeijan.
        Jonkun täytyy olla ´´tienaukaisija´´.

Kyllä minuakin töllisteltiin -80luvulla, kun ajoin asuntovaunu-pakettiautoyhdistelmää.
        Se nyt ei ollut muistaakseni, kun 12 metriä.

Jätkät katteli kateellisena, kun ajelin nivelbussia,

Asuntovaunu- pakettiauto, ajelin jo -76 kun ekan Matkaajan ostimme.
        Muut isot autot ovatkin sitten olleet " elämäntapa".

• Anonyymi00046 kirjoitti:

Hienoa!
        Minä ajattelen aina, että jes!, kun vanhoja tabuja naisten heikommuudesta rikotaan.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Kun olin teini-ikäinen -60 / -70-lukujen vaihteessa, isäni autoilijayrittäjäserkku, jolla ei ollut poikia, pisti tyttönsä rekka-auton rattiin.

• Anonyymi00047

Ei kaikkiin miesten hommiin voimia tarvitse. Järki riittää.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      78
      4189
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      89
      3431
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      118
      3241
    4. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      80
      3184
    5. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      101
      3062
    6. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2704
    7. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      268
      2659
    8. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      83
      2502
    9. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      218
      2474
    10. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      94
      2399
    Aihe