Ja kohta taas korot nousee
Miltä kuullostaa yhtälö
Asuntosi arvo alenee
6
331
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vuokralla asuessa ihan kivaltahan tuo kuulostaa.
- Anonyymi00002
Velaton omakotitalo että eipä haitttaa.
- Anonyymi00003
No onhan se velaton(kin) talo jotakin maksanut?
No
Jos asuu vuokralla ja maksaa 1000€/kk on hinta 12000€/vuosi ja 120 tuhatta/10 vuotta ja 240 tuhatta/20 vuotta
Että rahaa kuluu asui miten asui.
Kyse lienee
Elämäntilanteesta?
Vuokralla on vapaa jne.
Ostamalla saa tietyn itsenäisyyden, mutta menettää hiukan valinnanvapautta.
Mutta saa tiettyä itsemääräämisoikeutta.
Huoli?
Omistaminen on yleensä huoli. Pitää vakuuttaa, saako myytyä, pitää remontoida jne.
Mutta elämäntilanne usein "päättää" miten kannattaa asua.
Parisuhde, onko lapsia, työpaikka, rahatilanne, perintö, moni moni muu asia.
Asumista ei noin vain voi vertailla.
Se on fakta tilastoissa, että vuokra-asuminen on kasvanut.
Aivan samoin kuin se että ihmiset yhä vähemmän haluavat omistaa autoa.
Yleisin syy ostaa asunto on parisuhde ja jos alkaa tulla lapsia.
Monesti taas hyvä syy myydä on avioero.
Joten paha on neuvoa toisia.
Kun vielä taloustilanteet ovat miljoona erilaista. Asuntoa ostettaessa varauduttiin 6% korkotasoon. Sen jälkeen toki tulot ovat nousseet sellaist 50%, mutta eiköhän sitä silti pienestä koronnoususta selviä.
Ja asunnon hinnalla on merkitystä vasta kun se myydään. Oston ja myynnin välissä hinnalla ei juuri ole väliä. Ehkä jos tätä kämppää vastaan pitäisi ottaa muuta lainaa, mutta eipä ole ollut tarvetta. Ja onhan tässä lyhennetty lainaakin sen verran, että vielä olisi muutama euro otettavissa vaikka vähän laskisikin hinta...- Anonyymi00004
Ainakin aloitus kuulostaa aika turhalta...
- Anonyymi00005
Ammattilaiset ne koittaa saada pelkästään puhumalla ihmisiä liikkeelle asuntokauppoihin vaikka tosiasiassa nyt ei kannata hötkyillä lainkaan vaan kts . mihin tilanne ajautuu . Ei ne nuo isot kylläkään ole näyttäneet itse laskeneen hintojaan lainkaan vaikka samaan aikaan valitetaan hiljaista markkinatilannetta .
Omaan pussiinsahan nuo koittavat pelata muiden rahoja ja omaisuutta .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 97950
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25897Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat294781- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet139586Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581