Voisiko joku auttaa mummelia?

Anonyymi-ap

Asiallisia vastauksia kiitos!
Kaksi vähän samanlaisilla specseillä varustettua kannettavaa.
ASUS VivoBook D1502YA-BQ596W 15,6" kannettava tietokone
ja toinen vaihtoehto: Lenovo IdeaPad Slim 3i 15IRH10 i5-13420H/16 GB/512 15,3" kannettava.
Kumpihan olisi parempi?

22

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No pidemmittä puheitta lukitsen vastauksen, Asus. Vaikkakin ilmaantui markkinoille 2023.

      • Anonyymi00002

        Lenovo tunnetusti hyvä!


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Lenovo tunnetusti hyvä!

        Niin ne yrityskoneet. Nämä halvat markettikoneet on samaa kuraa kuin muutkin.


    • Anonyymi00004

      Poika kyselee apuja "mummelilleen" kun ei itse ymmärrä mitään.
      Halpa trikki saadakseen asiallisia vastauksia.

    • Ihan sama, koska joka tapauksessa vastaavan hintainen käytetty businesskannettava olisi parempi ja varmempi ostos kuin uusi markettiräppänä.

      • Uudessa läppärissä on takuu mitä ei käytettyyn romu tietokoneeseen ei saa takuuta


      • Delfine kirjoitti:

        Uudessa läppärissä on takuu mitä ei käytettyyn romu tietokoneeseen ei saa takuuta

        Kannattaakin ostaa paikasta, mistä saa takuun myös käytetyille läppäreille. Eivätpä nämä paikat romuläppäreille takuuta antaisikaan. 😉

        Ja jos välttämättä haluaa peliläppärin, on parasta ostaa uusi. Ja: otan osaa ja toivotan onnea.


    • Anonyymi00005

      Minulla on ollut markettikone yli 8 vuotta!

      • Anonyymi00006

        Heti lottoamaan kun on noin hyvä tuuri. Nimittäin jos se vielä on ehjä.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Heti lottoamaan kun on noin hyvä tuuri. Nimittäin jos se vielä on ehjä.

        Asus on pysynyt hyvinkin ehjänä ja kovassa käytössä. Mikäpäs ihme tuo.
        Mitenkäs pitkään ne käytetyt yrityskoneet kestävät?
        Katselin yrityskoneiden hintoja.
        Noilla aloittaman manitsemillä muistilla ja prossulla ovat mielestäni ylihintaisia.


    • Anonyymi00008

      Aloittaja kommentoi sen verran, ettei minulla kylläkään ole lasta eikä lammasta. Pojasta puhumattakaan!
      Osaisiko joku nyt edes vaikka vastata: Jos kannettavan julkaisuvuosi on 2023, niin kannattaako sellaista hommata!

      • Anonyymi00009

        Riippuu koneesta ja sen merkistä. Tuon ajan markettikonetta ei kannata hommata.

        Tosin ne ovat sun rahoja.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Riippuu koneesta ja sen merkistä. Tuon ajan markettikonetta ei kannata hommata.

        Tosin ne ovat sun rahoja.

        Kiitos!


    • Anonyymi00011

      No on kyllä aika tasaväkiset konevaihtoehdot. Kannattaa varmaan vertailla eri kauppiaiden hintoja ja lukea arvosteluita. Jos kerrot vielä hieman tarkemmin, mihin käyttöön kone tulisi, niin olisi ehkä helpompaa antaa vinkkejä. :)

      Aina voi tietenkin soittaa myös IT-Gurulle ja kysyä neuvoa: https://it-guru.fi/

      • Anonyymi00012

        No käyttö olisi about 15 h/ päivä.
        Ainoastaan selailu, harvoin Emmerdale. Ei pelejä.
        Guruille en soita.
        Arvosteluja toki katselen.
        Jostain kumman syystä tuo Lenovo närästää.
        Joskus oli halpiksia Lenovoita ja HP: n koneita.
        Ensimmäinen läppäri oli joskus 2008.
        Tämä kone kuumeni sen verran, että vei lakat pöydästä. Silloin en älynnyt hommata alustaa.
        Tosin siinä koneessa oli alusta lähtien ongelmia. Mm. invertteri ja jotain muuta.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        No käyttö olisi about 15 h/ päivä.
        Ainoastaan selailu, harvoin Emmerdale. Ei pelejä.
        Guruille en soita.
        Arvosteluja toki katselen.
        Jostain kumman syystä tuo Lenovo närästää.
        Joskus oli halpiksia Lenovoita ja HP: n koneita.
        Ensimmäinen läppäri oli joskus 2008.
        Tämä kone kuumeni sen verran, että vei lakat pöydästä. Silloin en älynnyt hommata alustaa.
        Tosin siinä koneessa oli alusta lähtien ongelmia. Mm. invertteri ja jotain muuta.

        Tämä HP oli pelikone, vaikka en pelejä harrastakaan. Siihen aikaan se vain oli olevinaan paras vaihtoehto, kun muitakaan ei pahemmin ollut näköpiirissä.
        Paras vissiin oli Fujitsu. Kesti, ennenkuin rupesi savuamaan :D


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        No käyttö olisi about 15 h/ päivä.
        Ainoastaan selailu, harvoin Emmerdale. Ei pelejä.
        Guruille en soita.
        Arvosteluja toki katselen.
        Jostain kumman syystä tuo Lenovo närästää.
        Joskus oli halpiksia Lenovoita ja HP: n koneita.
        Ensimmäinen läppäri oli joskus 2008.
        Tämä kone kuumeni sen verran, että vei lakat pöydästä. Silloin en älynnyt hommata alustaa.
        Tosin siinä koneessa oli alusta lähtien ongelmia. Mm. invertteri ja jotain muuta.

        Noin raskaaseen (pitkäaikaiseen päivittäiseen) käyttöön tosiaan suosittelen takuun alaista käytettyä, vaikka Lenovon ThinkPadia.

        Vain esimerkkinä:

        https://urly.fi/44Fc

        Sekä Asuksen että Lenovon halvat "kuluttajakannettavat" ovat lyhytkestoisia korjaamiskellvottomia romuja, mutta ainakin ThinkPadeissa Lenovo edelleen tekee laatua ammattilaisille. Tällaisen ammattiläppärin hankinta käytettynä on järkiostos tavalliselle kuluttajalle.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        No käyttö olisi about 15 h/ päivä.
        Ainoastaan selailu, harvoin Emmerdale. Ei pelejä.
        Guruille en soita.
        Arvosteluja toki katselen.
        Jostain kumman syystä tuo Lenovo närästää.
        Joskus oli halpiksia Lenovoita ja HP: n koneita.
        Ensimmäinen läppäri oli joskus 2008.
        Tämä kone kuumeni sen verran, että vei lakat pöydästä. Silloin en älynnyt hommata alustaa.
        Tosin siinä koneessa oli alusta lähtien ongelmia. Mm. invertteri ja jotain muuta.

        No jos päivittäiskäyttö on tosiaan noinkin paljon, niin Lenovo noista ehdottomasti on parempi kestävyydeltään (tehokkaampi prosessori - ei hidastu parissa vuodessa).


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        No jos päivittäiskäyttö on tosiaan noinkin paljon, niin Lenovo noista ehdottomasti on parempi kestävyydeltään (tehokkaampi prosessori - ei hidastu parissa vuodessa).

        Mietintämyssy oli liian pitkään käytössä, joten oli ehtinyt Lenovo loppua. Katsoin, että huomenna tarjouksessa ASUS Vivobook X1504 Core5-120U/16 GB/512/IPS 15,6" kannettava 499.
        Tutkailin, että viime vuonna oli saanut halvemmalla. Nyt aika paljon ilmaa alkup. hinnassa ( 949 ).
        Monet suosittelevat käytettyjä, mutta mitä olen seuraillut, aika tyyriitä ovat paremmalla muistilla.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        No jos päivittäiskäyttö on tosiaan noinkin paljon, niin Lenovo noista ehdottomasti on parempi kestävyydeltään (tehokkaampi prosessori - ei hidastu parissa vuodessa).

        Ei tietokone mitenkään hidastu. Se on yhtä nopea aina kuin uutena ellei ole jotain fyysistä vikaa. Ohjelmistot ovat eri asia.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Mietintämyssy oli liian pitkään käytössä, joten oli ehtinyt Lenovo loppua. Katsoin, että huomenna tarjouksessa ASUS Vivobook X1504 Core5-120U/16 GB/512/IPS 15,6" kannettava 499.
        Tutkailin, että viime vuonna oli saanut halvemmalla. Nyt aika paljon ilmaa alkup. hinnassa ( 949 ).
        Monet suosittelevat käytettyjä, mutta mitä olen seuraillut, aika tyyriitä ovat paremmalla muistilla.

        Ahaa. Joo, kannattaa vielä katsella - ehkä tulee uusia hyviä tarjouksia. Ja käytettynäkin voi toki saada ihan kelvollisen koneen.

        Tietokoneiden komponentit, varsinkin muistit ovat kyllä hinnoissaan (koska datakeskukset...)!

        Tsemppiä sulle sopivan ratkaisun löytämiseen. :)


    • Anonyymi00019

      Laitoin kiitokset murteella, mutta sitä ei näköjään ymmärretty.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe