Asiallisia vastauksia kiitos!
Kaksi vähän samanlaisilla specseillä varustettua kannettavaa.
ASUS VivoBook D1502YA-BQ596W 15,6" kannettava tietokone
ja toinen vaihtoehto: Lenovo IdeaPad Slim 3i 15IRH10 i5-13420H/16 GB/512 15,3" kannettava.
Kumpihan olisi parempi?
Voisiko joku auttaa mummelia?
22
439
Vastaukset
- Anonyymi00001
No pidemmittä puheitta lukitsen vastauksen, Asus. Vaikkakin ilmaantui markkinoille 2023.
- Anonyymi00002
Lenovo tunnetusti hyvä!
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Lenovo tunnetusti hyvä!
Niin ne yrityskoneet. Nämä halvat markettikoneet on samaa kuraa kuin muutkin.
- Anonyymi00004
Poika kyselee apuja "mummelilleen" kun ei itse ymmärrä mitään.
Halpa trikki saadakseen asiallisia vastauksia. Ihan sama, koska joka tapauksessa vastaavan hintainen käytetty businesskannettava olisi parempi ja varmempi ostos kuin uusi markettiräppänä.
Delfine kirjoitti:
Uudessa läppärissä on takuu mitä ei käytettyyn romu tietokoneeseen ei saa takuuta
Kannattaakin ostaa paikasta, mistä saa takuun myös käytetyille läppäreille. Eivätpä nämä paikat romuläppäreille takuuta antaisikaan. 😉
Ja jos välttämättä haluaa peliläppärin, on parasta ostaa uusi. Ja: otan osaa ja toivotan onnea.
- Anonyymi00005
Minulla on ollut markettikone yli 8 vuotta!
- Anonyymi00006
Heti lottoamaan kun on noin hyvä tuuri. Nimittäin jos se vielä on ehjä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Heti lottoamaan kun on noin hyvä tuuri. Nimittäin jos se vielä on ehjä.
Asus on pysynyt hyvinkin ehjänä ja kovassa käytössä. Mikäpäs ihme tuo.
Mitenkäs pitkään ne käytetyt yrityskoneet kestävät?
Katselin yrityskoneiden hintoja.
Noilla aloittaman manitsemillä muistilla ja prossulla ovat mielestäni ylihintaisia.
- Anonyymi00008
Aloittaja kommentoi sen verran, ettei minulla kylläkään ole lasta eikä lammasta. Pojasta puhumattakaan!
Osaisiko joku nyt edes vaikka vastata: Jos kannettavan julkaisuvuosi on 2023, niin kannattaako sellaista hommata!- Anonyymi00009
Riippuu koneesta ja sen merkistä. Tuon ajan markettikonetta ei kannata hommata.
Tosin ne ovat sun rahoja. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Riippuu koneesta ja sen merkistä. Tuon ajan markettikonetta ei kannata hommata.
Tosin ne ovat sun rahoja.Kiitos!
- Anonyymi00011
No on kyllä aika tasaväkiset konevaihtoehdot. Kannattaa varmaan vertailla eri kauppiaiden hintoja ja lukea arvosteluita. Jos kerrot vielä hieman tarkemmin, mihin käyttöön kone tulisi, niin olisi ehkä helpompaa antaa vinkkejä. :)
Aina voi tietenkin soittaa myös IT-Gurulle ja kysyä neuvoa: https://it-guru.fi/- Anonyymi00012
No käyttö olisi about 15 h/ päivä.
Ainoastaan selailu, harvoin Emmerdale. Ei pelejä.
Guruille en soita.
Arvosteluja toki katselen.
Jostain kumman syystä tuo Lenovo närästää.
Joskus oli halpiksia Lenovoita ja HP: n koneita.
Ensimmäinen läppäri oli joskus 2008.
Tämä kone kuumeni sen verran, että vei lakat pöydästä. Silloin en älynnyt hommata alustaa.
Tosin siinä koneessa oli alusta lähtien ongelmia. Mm. invertteri ja jotain muuta. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
No käyttö olisi about 15 h/ päivä.
Ainoastaan selailu, harvoin Emmerdale. Ei pelejä.
Guruille en soita.
Arvosteluja toki katselen.
Jostain kumman syystä tuo Lenovo närästää.
Joskus oli halpiksia Lenovoita ja HP: n koneita.
Ensimmäinen läppäri oli joskus 2008.
Tämä kone kuumeni sen verran, että vei lakat pöydästä. Silloin en älynnyt hommata alustaa.
Tosin siinä koneessa oli alusta lähtien ongelmia. Mm. invertteri ja jotain muuta.Tämä HP oli pelikone, vaikka en pelejä harrastakaan. Siihen aikaan se vain oli olevinaan paras vaihtoehto, kun muitakaan ei pahemmin ollut näköpiirissä.
Paras vissiin oli Fujitsu. Kesti, ennenkuin rupesi savuamaan :D Anonyymi00012 kirjoitti:
No käyttö olisi about 15 h/ päivä.
Ainoastaan selailu, harvoin Emmerdale. Ei pelejä.
Guruille en soita.
Arvosteluja toki katselen.
Jostain kumman syystä tuo Lenovo närästää.
Joskus oli halpiksia Lenovoita ja HP: n koneita.
Ensimmäinen läppäri oli joskus 2008.
Tämä kone kuumeni sen verran, että vei lakat pöydästä. Silloin en älynnyt hommata alustaa.
Tosin siinä koneessa oli alusta lähtien ongelmia. Mm. invertteri ja jotain muuta.Noin raskaaseen (pitkäaikaiseen päivittäiseen) käyttöön tosiaan suosittelen takuun alaista käytettyä, vaikka Lenovon ThinkPadia.
Vain esimerkkinä:
https://urly.fi/44Fc
Sekä Asuksen että Lenovon halvat "kuluttajakannettavat" ovat lyhytkestoisia korjaamiskellvottomia romuja, mutta ainakin ThinkPadeissa Lenovo edelleen tekee laatua ammattilaisille. Tällaisen ammattiläppärin hankinta käytettynä on järkiostos tavalliselle kuluttajalle.- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
No käyttö olisi about 15 h/ päivä.
Ainoastaan selailu, harvoin Emmerdale. Ei pelejä.
Guruille en soita.
Arvosteluja toki katselen.
Jostain kumman syystä tuo Lenovo närästää.
Joskus oli halpiksia Lenovoita ja HP: n koneita.
Ensimmäinen läppäri oli joskus 2008.
Tämä kone kuumeni sen verran, että vei lakat pöydästä. Silloin en älynnyt hommata alustaa.
Tosin siinä koneessa oli alusta lähtien ongelmia. Mm. invertteri ja jotain muuta.No jos päivittäiskäyttö on tosiaan noinkin paljon, niin Lenovo noista ehdottomasti on parempi kestävyydeltään (tehokkaampi prosessori - ei hidastu parissa vuodessa).
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
No jos päivittäiskäyttö on tosiaan noinkin paljon, niin Lenovo noista ehdottomasti on parempi kestävyydeltään (tehokkaampi prosessori - ei hidastu parissa vuodessa).
Mietintämyssy oli liian pitkään käytössä, joten oli ehtinyt Lenovo loppua. Katsoin, että huomenna tarjouksessa ASUS Vivobook X1504 Core5-120U/16 GB/512/IPS 15,6" kannettava 499.
Tutkailin, että viime vuonna oli saanut halvemmalla. Nyt aika paljon ilmaa alkup. hinnassa ( 949 ).
Monet suosittelevat käytettyjä, mutta mitä olen seuraillut, aika tyyriitä ovat paremmalla muistilla. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
No jos päivittäiskäyttö on tosiaan noinkin paljon, niin Lenovo noista ehdottomasti on parempi kestävyydeltään (tehokkaampi prosessori - ei hidastu parissa vuodessa).
Ei tietokone mitenkään hidastu. Se on yhtä nopea aina kuin uutena ellei ole jotain fyysistä vikaa. Ohjelmistot ovat eri asia.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mietintämyssy oli liian pitkään käytössä, joten oli ehtinyt Lenovo loppua. Katsoin, että huomenna tarjouksessa ASUS Vivobook X1504 Core5-120U/16 GB/512/IPS 15,6" kannettava 499.
Tutkailin, että viime vuonna oli saanut halvemmalla. Nyt aika paljon ilmaa alkup. hinnassa ( 949 ).
Monet suosittelevat käytettyjä, mutta mitä olen seuraillut, aika tyyriitä ovat paremmalla muistilla.Ahaa. Joo, kannattaa vielä katsella - ehkä tulee uusia hyviä tarjouksia. Ja käytettynäkin voi toki saada ihan kelvollisen koneen.
Tietokoneiden komponentit, varsinkin muistit ovat kyllä hinnoissaan (koska datakeskukset...)!
Tsemppiä sulle sopivan ratkaisun löytämiseen. :)
- Anonyymi00019
Laitoin kiitokset murteella, mutta sitä ei näköjään ymmärretty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694- 78684
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483