Repäistäänkö ? Lähdettäisiinkö rollaattorimarssille 8.5 hyvän ja arvokkaan vanhuuden puolesta ?

Anonyymi-ap

Helsingin kaduille levittäytyy perjantaina 8.5. iloinen, värikäs ja yhteisöllinen Rollaattorimarssi hyvän ja arvokkaan vanhuuden puolesta.

HUOMIO: Eduskuntatalon portailta liikkeelle lähtevä kulkue tuo yhteen iäkkäitä ihmisiä, heidän läheisiään sekä alan toimijoita.
Rollaattorit, kyltit, musiikki ja hyvä tunnelma kulkevat yhdessä kohti Kansalaistoria, jossa ohjelma jatkuu iloisissa merkeissä.

Rollaattorimarssi on yhtä aikaa kannanotto ja hyvän mielen tapahtuma. Se on pieni ikäkarnevaali keskellä kaupunkia. Päivän aikana juhlistetaan elämää, kohtaamisia ja sitä, että hyvä vanhuus kuuluu kaikille.

Kokoontuminen klo 13.30 Eduskuntatalolla
Lähtö klo 14
Ohjelma Kansalaistorilla klo 14.45 alkaen

37

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Houkuttaisi lähteä mukaan, ei ole pakko olla rollaattoria.
      Marssilla on iäkkäitä ihmisiä, heidän läheisiään sekä alan toimijoita.

      Kyltit, musiikki ja hyvä tunnelma kulkevat yhdessä kohti Kansalaistoria,
      jossa ohjelma jatkuu iloisissa merkeissä.

    • Anonyymi00002

      Harkinnassa. Ei mulla kyllä mitään kylttiä ole. Ketkä tuon järjestävät? Toivottavasti epä-puoluepoliittinen tilaisuus, jossa ei kaiuttimissa kuulu vain purra- ja orpo-prkleitä.

    • Anonyymi00004

      Sinne ilm. menee paljon väkeä. He, joilla on rollaattori, on samalla myös oma istuin. Istumapaikkoja on muutoin rajallisesti. Taidan jättää väliin.

    • Anonyymi00005

      Eläkeläisillä olisi nyt mahdollisuus tehdä edes jotain itsensä eteen,
      lähteä edes 200 metrin "marssille", mutta suurin osa on laiskoja valittajia vaan,
      ei ne itse mitään tee jos voisivat.
      Nostan hattua niille, jotka lähtevät mukaan !

      • Anonyymi00006

        Eihän se matka ole kuin 100 metriä ?


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Eihän se matka ole kuin 100 metriä ?

        Rammalle eläkeläiselle just sopiva matka ja lähden mukaan.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Rammalle eläkeläiselle just sopiva matka ja lähden mukaan.

        Minäkin tulen. Jos en ole saanut nukuttua, niin olen se pystyyn kuolleen näköinen ilman rollaattoria. Hymyillään kun tavataan.


    • Anonyymi00009

      Tosi kiva tapahtuma ja harvinainen.

    • Anonyymi00010

      Pitää kai ostaa rollaattori?

      • Anonyymi00011

        Saat samalla istumapaikan tapahtumaan.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Saat samalla istumapaikan tapahtumaan.

        Kallis istumapaikka.

        Tunnustan, että repesin nauruun, kun tuon rollaattorin oston luin.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kallis istumapaikka.

        Tunnustan, että repesin nauruun, kun tuon rollaattorin oston luin.

        Apuvälinelainaamosta saa rollaattorin yhteiskunnan piikkiin.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Saat samalla istumapaikan tapahtumaan.

        Sekin vielä..heh.


    • Anonyymi00013

      Ei tarvitse olla rollaattoria ja tilaisuuteen tulee muitakin ihmisiä kuin
      rollaattorikansaa.

    • Anonyymi00015

      Kaikki marssimaan, vastustetaan kaikkea ja kaikkia.

    • Anonyymi00016

      Minä menisin tukemaan muita ikäisiäni ja vastustamaan hallituksen
      leikkauksia vanhuspalveluista ja saisin varmaan itsekin henkistä tukea,
      kun kuuluisin joukkoon. Paha vaan, että kuntoni ei salli lähteä mukaan.
      Viisi vuotta sitten olisin vielä pystynyt.

      • Anonyymi00017

        Vastustetaan tolloa oppositiota, nehän on aivan pihalla.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Vastustetaan tolloa oppositiota, nehän on aivan pihalla.

        Ahaa, se on siis vasemmiston marssi perSuja vastaan? Siis ei puoluepoliititon marssi vanhusten puolesta.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ahaa, se on siis vasemmiston marssi perSuja vastaan? Siis ei puoluepoliititon marssi vanhusten puolesta.

        Vasemmisto tuossakin vain hyväksikäyttää vanhusten asiaa, levittääkseen tällä alibilla omaa viha-agendaansa.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Vasemmisto tuossakin vain hyväksikäyttää vanhusten asiaa, levittääkseen tällä alibilla omaa viha-agendaansa.

        Vasemmisto ????? Persu taas ihan ulalla.


    • Rollaattorimarsseja järjestetään yli 30 paikkakunnalla.
      Marssit ovat avoimia minkäikäisille vaan, rollaattorilla tai ilman.

    • Anonyymi00019

      Voi hitsi asun Lemillä enkä ole kuullut edes eläkeliiton kokouksessa tästä.
      Saisi tuo informaatio ja eläkeyhdistysten toiminta keskenään olla hieman
      parempaa.Porukassa se voima on.Nauttikaa marssista ja toivottavasti
      pääsette televisioonkin.Niin ja näyttäkää niille närhen munat hehee

      • Anonyymi00020

        Närhen munia en tähän hätään saa. Näytän sulle rauhanmerkkiä ✌️telkkarissa.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Närhen munia en tähän hätään saa. Näytän sulle rauhanmerkkiä ✌️telkkarissa.

        Eikös tuo ole iso V: "Voiton merkki" (Victory!), jota palet leveä virne naamallaan aina tööttäilen autojen torvia, heiluttelevat kameroille, tehtyään terrori-iskun israelilaiseen kouluun, hää- tai rippijuhlaan?


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Närhen munia en tähän hätään saa. Näytän sulle rauhanmerkkiä ✌️telkkarissa.

        Voi kiitos.Hengessä olen mukanasi.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Eikös tuo ole iso V: "Voiton merkki" (Victory!), jota palet leveä virne naamallaan aina tööttäilen autojen torvia, heiluttelevat kameroille, tehtyään terrori-iskun israelilaiseen kouluun, hää- tai rippijuhlaan?

        Kyllä se hippien lanseeraamana levisi rauhanmerkkinä, kuten ☮️

        Rauhaa minä levitän, muut voivat mennä V-tyylillä ☮️✌️


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Voi kiitos.Hengessä olen mukanasi.

        Kiitos!


    • Anonyymi00028

      Marssijoille tiedoksi, että aika kylmä tuuli on. Nyt +12, nousee +14 ja tuulen suuntakin muuttuu ennusteen mukaan.

    • Anonyymi00029

      Oliko joku marssilla ? Minkälaista oli ?

    • Anonyymi00030

      Aika paljon oli porukkaa ainakin Helsingin tapahtumassa. Olisin mennyt jos olisin kyennyt. Olisin halunnut tavata muita vanhoja.
      Ei tunnu hyvältä sanoa itseään vanhaksi eikä muitakaan, vaikka tottahan se on.
      Se tuntuu niin kaiken lopulta. Ja niinhän sekin on totta.

    • Anonyymi00031

      Minä olin. En ehtinyt eduskuntatalolle. Liityin Kiasman kohdalta Baanalla menevän joukon hännille. Oli aika kylmä. Jäin kauas esiintymislavasta, enkä oikein kuullut. Siinä oli joku äänekäs ryhmä minun vieressä. Heillä oli hauskaa, kun oli joku kommellus käynyt.
      Lopulta päädyin Sanoma-talon kahvilaan pullakahveille. Näin Helsingissä. Yllättävän paljon porukkaa oli.
      Vähäistä oli tv-uutisointi asiasta. Mainittiin vain tapahtuma ja pari-kolme lyhyttä haastattelua. Kuvaa oli Treelta ja Helsingistä mitkä minä näin.

      • Anonyymi00032

        Aika vähän sai huomiota.


    • Anonyymi00033

      Hitto olikos siellä ede poliiseja turvaamassa jos nää naamioidut
      hihulit ois hyökänny vanhuksia päin.

    • Anonyymi00034

      Ei tullut yhtään hallituksen ministeriä eduskunnan rappusille tervehtimään
      vanhuksia.

    • Anonyymi00035

      En lähtenyt, sillä en omista korkeaa retkijakkaraa, pitää sellainen hankkia tulevaisuuden varalle.

    • Anonyymi00036

      Minä ainakin olisin eduskuntatalon edessä alkanut laulamaan
      kotimaani onpi Suomi.Sitä en tiedä moniko olisi yhtynyt lauluun
      mutta jospa poliisit olisivat pidättäneet häiriköinnistä ja olisin
      päässyt putkaan kolme ateriaa päivässä ja katto pään päällä.
      Olisi ollut jännä kokemus vanhoilla päivillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe