Helsingin kaduille levittäytyy perjantaina 8.5. iloinen, värikäs ja yhteisöllinen Rollaattorimarssi hyvän ja arvokkaan vanhuuden puolesta.
HUOMIO: Eduskuntatalon portailta liikkeelle lähtevä kulkue tuo yhteen iäkkäitä ihmisiä, heidän läheisiään sekä alan toimijoita.
Rollaattorit, kyltit, musiikki ja hyvä tunnelma kulkevat yhdessä kohti Kansalaistoria, jossa ohjelma jatkuu iloisissa merkeissä.
Rollaattorimarssi on yhtä aikaa kannanotto ja hyvän mielen tapahtuma. Se on pieni ikäkarnevaali keskellä kaupunkia. Päivän aikana juhlistetaan elämää, kohtaamisia ja sitä, että hyvä vanhuus kuuluu kaikille.
Kokoontuminen klo 13.30 Eduskuntatalolla
Lähtö klo 14
Ohjelma Kansalaistorilla klo 14.45 alkaen
Repäistäänkö ? Lähdettäisiinkö rollaattorimarssille 8.5 hyvän ja arvokkaan vanhuuden puolesta ?
37
323
Vastaukset
- Anonyymi00001
Houkuttaisi lähteä mukaan, ei ole pakko olla rollaattoria.
Marssilla on iäkkäitä ihmisiä, heidän läheisiään sekä alan toimijoita.
Kyltit, musiikki ja hyvä tunnelma kulkevat yhdessä kohti Kansalaistoria,
jossa ohjelma jatkuu iloisissa merkeissä. - Anonyymi00002
Harkinnassa. Ei mulla kyllä mitään kylttiä ole. Ketkä tuon järjestävät? Toivottavasti epä-puoluepoliittinen tilaisuus, jossa ei kaiuttimissa kuulu vain purra- ja orpo-prkleitä.
- Anonyymi00003
Näköjään Vanhustyön keskusliitto ja mukana puhumassa myös poliitikkoja:
https://vtkl.fi/tapahtumat/rollaattorimarssi-helsinki/
Näitä marsseja on tuolloin muuallakin Suomessa. Löytyy hakusanalla.
Aika iso karnevaali kyseessä.
- Anonyymi00004
Sinne ilm. menee paljon väkeä. He, joilla on rollaattori, on samalla myös oma istuin. Istumapaikkoja on muutoin rajallisesti. Taidan jättää väliin.
- Anonyymi00005
Eläkeläisillä olisi nyt mahdollisuus tehdä edes jotain itsensä eteen,
lähteä edes 200 metrin "marssille", mutta suurin osa on laiskoja valittajia vaan,
ei ne itse mitään tee jos voisivat.
Nostan hattua niille, jotka lähtevät mukaan !- Anonyymi00006
Eihän se matka ole kuin 100 metriä ?
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Eihän se matka ole kuin 100 metriä ?
Rammalle eläkeläiselle just sopiva matka ja lähden mukaan.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Rammalle eläkeläiselle just sopiva matka ja lähden mukaan.
Minäkin tulen. Jos en ole saanut nukuttua, niin olen se pystyyn kuolleen näköinen ilman rollaattoria. Hymyillään kun tavataan.
- Anonyymi00009
Tosi kiva tapahtuma ja harvinainen.
- Anonyymi00010
Pitää kai ostaa rollaattori?
- Anonyymi00011
Saat samalla istumapaikan tapahtumaan.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Saat samalla istumapaikan tapahtumaan.
Kallis istumapaikka.
Tunnustan, että repesin nauruun, kun tuon rollaattorin oston luin. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kallis istumapaikka.
Tunnustan, että repesin nauruun, kun tuon rollaattorin oston luin.Apuvälinelainaamosta saa rollaattorin yhteiskunnan piikkiin.
- Anonyymi00018
Anonyymi00011 kirjoitti:
Saat samalla istumapaikan tapahtumaan.
Sekin vielä..heh.
- Anonyymi00013
Ei tarvitse olla rollaattoria ja tilaisuuteen tulee muitakin ihmisiä kuin
rollaattorikansaa. - Anonyymi00015
Kaikki marssimaan, vastustetaan kaikkea ja kaikkia.
- Anonyymi00016
Minä menisin tukemaan muita ikäisiäni ja vastustamaan hallituksen
leikkauksia vanhuspalveluista ja saisin varmaan itsekin henkistä tukea,
kun kuuluisin joukkoon. Paha vaan, että kuntoni ei salli lähteä mukaan.
Viisi vuotta sitten olisin vielä pystynyt.- Anonyymi00017
Vastustetaan tolloa oppositiota, nehän on aivan pihalla.
- Anonyymi00022
Anonyymi00017 kirjoitti:
Vastustetaan tolloa oppositiota, nehän on aivan pihalla.
Ahaa, se on siis vasemmiston marssi perSuja vastaan? Siis ei puoluepoliititon marssi vanhusten puolesta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ahaa, se on siis vasemmiston marssi perSuja vastaan? Siis ei puoluepoliititon marssi vanhusten puolesta.
Vasemmisto tuossakin vain hyväksikäyttää vanhusten asiaa, levittääkseen tällä alibilla omaa viha-agendaansa.
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Vasemmisto tuossakin vain hyväksikäyttää vanhusten asiaa, levittääkseen tällä alibilla omaa viha-agendaansa.
Vasemmisto ????? Persu taas ihan ulalla.
Rollaattorimarsseja järjestetään yli 30 paikkakunnalla.
Marssit ovat avoimia minkäikäisille vaan, rollaattorilla tai ilman.- Anonyymi00019
Voi hitsi asun Lemillä enkä ole kuullut edes eläkeliiton kokouksessa tästä.
Saisi tuo informaatio ja eläkeyhdistysten toiminta keskenään olla hieman
parempaa.Porukassa se voima on.Nauttikaa marssista ja toivottavasti
pääsette televisioonkin.Niin ja näyttäkää niille närhen munat hehee- Anonyymi00020
Närhen munia en tähän hätään saa. Näytän sulle rauhanmerkkiä ✌️telkkarissa.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Närhen munia en tähän hätään saa. Näytän sulle rauhanmerkkiä ✌️telkkarissa.
Eikös tuo ole iso V: "Voiton merkki" (Victory!), jota palet leveä virne naamallaan aina tööttäilen autojen torvia, heiluttelevat kameroille, tehtyään terrori-iskun israelilaiseen kouluun, hää- tai rippijuhlaan?
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Närhen munia en tähän hätään saa. Näytän sulle rauhanmerkkiä ✌️telkkarissa.
Voi kiitos.Hengessä olen mukanasi.
- Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Eikös tuo ole iso V: "Voiton merkki" (Victory!), jota palet leveä virne naamallaan aina tööttäilen autojen torvia, heiluttelevat kameroille, tehtyään terrori-iskun israelilaiseen kouluun, hää- tai rippijuhlaan?
Kyllä se hippien lanseeraamana levisi rauhanmerkkinä, kuten ☮️
Rauhaa minä levitän, muut voivat mennä V-tyylillä ☮️✌️ - Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Voi kiitos.Hengessä olen mukanasi.
Kiitos!
- Anonyymi00028
Marssijoille tiedoksi, että aika kylmä tuuli on. Nyt +12, nousee +14 ja tuulen suuntakin muuttuu ennusteen mukaan.
- Anonyymi00029
Oliko joku marssilla ? Minkälaista oli ?
- Anonyymi00030
Aika paljon oli porukkaa ainakin Helsingin tapahtumassa. Olisin mennyt jos olisin kyennyt. Olisin halunnut tavata muita vanhoja.
Ei tunnu hyvältä sanoa itseään vanhaksi eikä muitakaan, vaikka tottahan se on.
Se tuntuu niin kaiken lopulta. Ja niinhän sekin on totta. - Anonyymi00031
Minä olin. En ehtinyt eduskuntatalolle. Liityin Kiasman kohdalta Baanalla menevän joukon hännille. Oli aika kylmä. Jäin kauas esiintymislavasta, enkä oikein kuullut. Siinä oli joku äänekäs ryhmä minun vieressä. Heillä oli hauskaa, kun oli joku kommellus käynyt.
Lopulta päädyin Sanoma-talon kahvilaan pullakahveille. Näin Helsingissä. Yllättävän paljon porukkaa oli.
Vähäistä oli tv-uutisointi asiasta. Mainittiin vain tapahtuma ja pari-kolme lyhyttä haastattelua. Kuvaa oli Treelta ja Helsingistä mitkä minä näin.- Anonyymi00032
Aika vähän sai huomiota.
- Anonyymi00033
Hitto olikos siellä ede poliiseja turvaamassa jos nää naamioidut
hihulit ois hyökänny vanhuksia päin. - Anonyymi00034
Ei tullut yhtään hallituksen ministeriä eduskunnan rappusille tervehtimään
vanhuksia. - Anonyymi00035
En lähtenyt, sillä en omista korkeaa retkijakkaraa, pitää sellainen hankkia tulevaisuuden varalle.
- Anonyymi00036
Minä ainakin olisin eduskuntatalon edessä alkanut laulamaan
kotimaani onpi Suomi.Sitä en tiedä moniko olisi yhtynyt lauluun
mutta jospa poliisit olisivat pidättäneet häiriköinnistä ja olisin
päässyt putkaan kolme ateriaa päivässä ja katto pään päällä.
Olisi ollut jännä kokemus vanhoilla päivillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463