Suolistolla on oma hermojärjestelmänsä.
Suolisto vaikuttaa mielialaan.
Suolistossa asuu valtava määrä bakteereja.
Suolisto tuottaa tärkeitä vitamiineja.
Suoliston terveyttä voi tukea monin tavoin.
Suolisto ja sen mikrobit rakastavat ravintorikasta ruokaa.
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/ihmisen-suolisto-10-faktaa/
Temppuileeko vatsasi ? Ei ole ihme, ihmisellä on 7-8 metriä pitkä putkisto vatsassaan
70
631
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kyllä temppuilee, mutta en tiedä miksi. Aina on jotain vatsavaivaa.
Mikään ei auta.- Anonyymi00009
Ota maitohappobakteerit avuksi.
- Anonyymi00063
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ota maitohappobakteerit avuksi.
Ruokavalio on väärä.
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Ruokavalio on väärä.
Jooo, voi olla ja sitten on jumalaton määrä muita syitä, joitten takia vatsa voi vaivata. Siksi kannattaa ottaa maitohappobakteereita ja / tai probiootteja.
Sanotaan, että suolisto ovat toiset aivot. Asiassa lienee perää.
Omat ´´toiset aivoni´´ temppuilevat.
Sen ne aloittivat joulukuun puolessavälissä vuonna 2019.
Olen oppinut sen kanssa toimeen tulemaan.
Paras apu on , jaa niin mainostaa ei ka saa.
Katso ravintorengas.- Anonyymi00005
Eikun ne on
2 aivot siis ihmisellä
Miksi suoliston äly on kissan aivojen tasolla? Anonyymi00005 kirjoitti:
Eikun ne on
2 aivot siis ihmisellä
Miksi suoliston äly on kissan aivojen tasolla?Kissat ovat älykkäitä, niinkuin eläimet yleensäkin.
Se, että eläimillä ei ole puhe-elimiä, ei niistä tyhmiä tee.
Nykyään jo ymmärretään, että ihminen on psykofyysissosiaalinen kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Niin sisällämme, kuin kaikessa mitä ympärillämme on.- Anonyymi00028
Moni on päässyt terveenä ilman luontaistuotteita, luontaistuotteissa on suurempia riskejä kuin lääkkeissä. Koska niiden vaikutuksia ei tunneta. Usein nimiä ja koostumuksia vaihdetaan, jotta ei tulisi sairausepidemiaa ja jottta eivät joutuisi vastuuseen.
Anonyymi00028 kirjoitti:
Moni on päässyt terveenä ilman luontaistuotteita, luontaistuotteissa on suurempia riskejä kuin lääkkeissä. Koska niiden vaikutuksia ei tunneta. Usein nimiä ja koostumuksia vaihdetaan, jotta ei tulisi sairausepidemiaa ja jottta eivät joutuisi vastuuseen.
Monet ns. luontaistuotteet ovat hyvin tutkittuja. Sana ´´luontaistuote´´ on aika venuva käsite itse kunkin mielikuvissa.
Ei pidä ottaa mitään, mistä ei ole tietoa saatavilla. Eikä pidä luottaa vain yhteen tietoon, pitää olla hyvin ´´kartalla´´ jos jotain käyttää.
´´Usein nimiä ja koostumuksia vaihdetaan jne.....´´ Mistä moinen tieto on peräisin.- Anonyymi00037
Anonyymi00028 kirjoitti:
Moni on päässyt terveenä ilman luontaistuotteita, luontaistuotteissa on suurempia riskejä kuin lääkkeissä. Koska niiden vaikutuksia ei tunneta. Usein nimiä ja koostumuksia vaihdetaan, jotta ei tulisi sairausepidemiaa ja jottta eivät joutuisi vastuuseen.
"Moni on päässyt" ja vielä useampi ei ollenkaan. Luontaistuote, ns. lisäravinne, ja jokaisen elimistö, solut tarvitsevat ravinteita terveenä pysyäkseen. Ravinteita ei saa riittävästi, jos syö huonosti, jos ruuan ravinteet eivät imeydy ja tehoviljelyn tuloksena maa ei enää anna ravinteitaan riittävästi.
Tutkittujen, tunnettujen tuotteiden vaikutukset tunnetaan kyllä hyvin. Jotta tutki sinä(kin) aihetta paremmin ja tarkemmin äläkä paasaa jargonia, jonka olet sisäistänyt tietämättä mistään mitään.
- Anonyymi00002
Kyllä, olen lähes jatkuvasti joutunut tarkkailemaan syömisiäni.
6-7 vuoden aikana hapankaali on kuulunut osana ruokavaliotani. Nyt se on trendikästä ja tuppaa oleman usein kaupoista loppu.
Vehnää rajoitan ja muitakin viljatuotteita, samoin sokeria.
Kyllä sen heti tuntee, jos olen ollut holtiton.
Kuituja ja vettä menee.- Anonyymi00029
Minun suurimmat, yli 60% kaloreista tulee vehnästä. Juuri viikko takaperin olin veri ja virtsatestissä. 42 arvoa, kaikki viitearvoissa. Mulla on monta tautia. mutta silti erinomainen ole kun syön vehnää ja lisäaineita ja hivenaineita ja vitamiinia.
Tiedättekö , te kaikki että nykyään kun omaKannan labrakokeista klikkaa päivämäärästä uudelle lehdelle, tulee taulukko jossa ilmaistaan myös onko viite arvossa.
niin. tulee vain yhden päivän testit, joka päivän testit pitää klikata yksi päivä niin kyllä aukee.
- Anonyymi00003
Ei tahdo saada mitään menemään alas. Varsinkin aamut on vaikeita,
kun vatsa kipuilee ja vsydänkin on alkanut sekoilla aamuisin ja huimaa.
Ei tee mieli syödä.- Anonyymi00030
"Ei tahdo saada mitään menemään alas. Varsinkin aamut on vaikeita,"
Kuinkas 2 dl vettä siihen maustamatonta proteiinijauhetta, niin että proteiinia 20g ja samaan EAA jauhetta puolet mitä purkissa neuvotaan. Sillä pääsee jo päivään
- Anonyymi00004
Kopi Oiva asiaa
Älykäpiöpöntön aloituksia ja niitä riittää
Taustoja ei kopi oiva tunne eikä aiheesta mitään keskuseskeltavaa. T. Kopi- Anonyymi00031
Missä sinun paremmat aloitukset viipyy.
- Anonyymi00006
Eliaana ylhäällä esittää oikein
mahassa on ihmisen kakkosaivot
Tämän vihjeen perusteella selitä, miksi ihminen tulee automatkoilla jne pahoinvoivaksi- Anonyymi00007
Matkapahoinvointi johtuu korvista.
Aivot saavat ristiriitaista tietoa. (korvista, silmistä)
Aivojen ja suoliston yhteys on vahva, suolisto reagoi.
Sama, kun merisairaudessa.- Anonyymi00010
Matkustuspahoinvointi tuskin on vatsasta ja / tai suolistosta kiinni. Eiköhän se ole enemmän joku tasapainonhallinta-aihe tjs. - Katsoin sitten Googlesta:
" Matkapahoinvointi johtuu aivojen vastaanottamasta ristiriitaisesta tiedosta, kun sisäkorvan tasapainoelin aistii liikkeen (esim. keinunta), mutta silmät näkevät paikallaan olevan ympäristön (esim. auton sisätilat). Tämä aistien välinen ristiriita aiheuttaa pahoinvointia, kylmähikisyyttä ja huimausta. " - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Matkustuspahoinvointi tuskin on vatsasta ja / tai suolistosta kiinni. Eiköhän se ole enemmän joku tasapainonhallinta-aihe tjs. - Katsoin sitten Googlesta:
" Matkapahoinvointi johtuu aivojen vastaanottamasta ristiriitaisesta tiedosta, kun sisäkorvan tasapainoelin aistii liikkeen (esim. keinunta), mutta silmät näkevät paikallaan olevan ympäristön (esim. auton sisätilat). Tämä aistien välinen ristiriita aiheuttaa pahoinvointia, kylmähikisyyttä ja huimausta. "Aivan oikein !
- Anonyymi00008
Näin se menee
Vatsa-aivot eivät tiedä että laiva heiluu vaan tulkitsevat että ihminen heiluu joten se on syönyt myrkkyä joten vatsa on tyhjättäväoksentamalla - Anonyymi00012
On vaikea syödä terveellisesti, kun suolisto temppuilee ja kipuilee. Kadehdin niitä,
jotka voivat syödä melkein vaikka pieniä kiviä eikä tunnu missään.- Anonyymi00022
Naurattaisi, ellei itkettäisi. Meinaat siis, että suolistosi ei temppuile, kun syöt epäterveellisesti. Hah.
- Anonyymi00013
Jätä siksi sokerit ja karkit yms. mahdollisimman vähiksi.
- Anonyymi00014
En ole ikinä ollut makealla persio enkä syö makeaa. Kaapissani ei ole edes sokeria
kuin vieraita varten palasokeria kahvin kanssa. Pullia en syö.
En syö myöskään rasvaa, muuta kuin tarpeellisen määrän kasviöljyä.
En syö lihaa. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
En ole ikinä ollut makealla persio enkä syö makeaa. Kaapissani ei ole edes sokeria
kuin vieraita varten palasokeria kahvin kanssa. Pullia en syö.
En syö myöskään rasvaa, muuta kuin tarpeellisen määrän kasviöljyä.
En syö lihaa.En ole makealle perso.
- Anonyymi00016
Kuka sokeria ja karkkia syö ? Alle kouluikäiset, jos annetaan.
- Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kuka sokeria ja karkkia syö ? Alle kouluikäiset, jos annetaan.
Näen joka päivä kahvilassa eläkeläisiä jotka syövät pullia ja leivoksia.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Näen joka päivä kahvilassa eläkeläisiä jotka syövät pullia ja leivoksia.
Yeap, ja jotta paremmin jaksaa herkutella, oikea, ravitseva ruoka-annos on pieni ja vaatimaton.
- Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Näen joka päivä kahvilassa eläkeläisiä jotka syövät pullia ja leivoksia.
Ei kaikki eläkeläiset käy kahviloissa syömässä pullia ja leivoksia.
Älä täällä anna yleisohjeita jokaiselle, että älä syö karkkeja ja sokeria.
En itse tiedä yhtään eläkeläistä, joka söisi karkkeja ja sokeria.
Joskus joku syö kahvipullan.
Itse en syö niitäkään eikä tulisi mieleenkään ostaa ja syödä karkkia. - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ei kaikki eläkeläiset käy kahviloissa syömässä pullia ja leivoksia.
Älä täällä anna yleisohjeita jokaiselle, että älä syö karkkeja ja sokeria.
En itse tiedä yhtään eläkeläistä, joka söisi karkkeja ja sokeria.
Joskus joku syö kahvipullan.
Itse en syö niitäkään eikä tulisi mieleenkään ostaa ja syödä karkkia.Älä laita sanoja suuhuni, en väittänyt kaikkien eläkeläisten syövän pullia ja leivoksia. Jotkut syövät ja niissä on suuret määrät haitallista sokeria.
- Anonyymi00032
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kuka sokeria ja karkkia syö ? Alle kouluikäiset, jos annetaan.
Minä syön sokeria usein 1 kg viikossa. Laitan lättytaikinaan paljon sokeria ja samoin pullaan ja puuroon.
Ei ole sokeritauti lähelläkään, kerran, pari vähintään vuodessa testaillaan, ja itse aina kun kavereilla käyn, jolla liuskoja.
itse paastoan suolasta. syön jokivarren suolaista ruokaa vain päivällä, on suolaa n. 2 g.
Muulloin ei ruoissa ole suolaa, ei pullassa, ei lätyissä, ei tietystikään omenassa ja päärynässä jne.
vp yleensä 80/50/45 koskaan ei yläpaine 100, vaikka heti ulko kävelyltä tullessa minuutissa mittaa. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Minä syön sokeria usein 1 kg viikossa. Laitan lättytaikinaan paljon sokeria ja samoin pullaan ja puuroon.
Ei ole sokeritauti lähelläkään, kerran, pari vähintään vuodessa testaillaan, ja itse aina kun kavereilla käyn, jolla liuskoja.
itse paastoan suolasta. syön jokivarren suolaista ruokaa vain päivällä, on suolaa n. 2 g.
Muulloin ei ruoissa ole suolaa, ei pullassa, ei lätyissä, ei tietystikään omenassa ja päärynässä jne.
vp yleensä 80/50/45 koskaan ei yläpaine 100, vaikka heti ulko kävelyltä tullessa minuutissa mittaa.Niin ei kilo viikossa, vaan 1 kg kuukaudessa, usein ostan 10 kg ja kyllä se menee, vaimo ei syö kuin muutaman ripauksen joskus.
- Anonyymi00017
On vaikea syödä terveellisesti, kun suolisto temppuilee ja kipuilee. Kadehdin niitä,
jotka voivat syödä melkein vaikka pieniä kiviä eikä tunnu missään""
Suolisto pitää kasvattaa koska bakteerimassa on iso, se kestää häiriötä
Käänteisesti pilattu maha (antibiootit ibuprofeenit ... emäksisyys ... ) on
pitkä tie korjata
Lapsena syöty perusravinto
maito ja tumma leipä päällysteenä voimargariini
tuottaa melkoisella varmuudella kiviä kestävän
Resistenttien tärkkelysten käytöllä voi aikuisena jatkaa työtä = peruna
paranee mitä useammin sitä lämmittää jäähdyttää ja murskaa- Anonyymi00018
vielä: voisin antaa aminohappo-ohjeen mutten tällä viitsi pskalässykommenttien lukemista
- Anonyymi00019
uuta kuin tarpeellisen määrän kasviöljyä.
tämmöisenkin huomasin. Ei se noin kuulu mennä. Jos kasviöljy olisi terveellinen tai parantava
miksi käytettäisiin mitään kuin ryypättäisiin sitä. Kasviöljyä ei syödä vaan sillä korvataan
kovat rasvat mutta ei juoda sen enempää. Väärinkäsitysten korjailu ei sinänsä ole tehtäväni - Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
uuta kuin tarpeellisen määrän kasviöljyä.
tämmöisenkin huomasin. Ei se noin kuulu mennä. Jos kasviöljy olisi terveellinen tai parantava
miksi käytettäisiin mitään kuin ryypättäisiin sitä. Kasviöljyä ei syödä vaan sillä korvataan
kovat rasvat mutta ei juoda sen enempää. Väärinkäsitysten korjailu ei sinänsä ole tehtäväniOletko pöljä vai ymmärrätkö tahallasi väärin ?
Kirjoittaja ei syö lihaa, siis eläinrasvoja.
Ihmisen elimistö tarvitsee rasvaa, mm. aivot.
Kirjoittaja käyttää siis tarpeellisen määrän kasviöljyä. - Anonyymi00025
Anonyymi00019 kirjoitti:
uuta kuin tarpeellisen määrän kasviöljyä.
tämmöisenkin huomasin. Ei se noin kuulu mennä. Jos kasviöljy olisi terveellinen tai parantava
miksi käytettäisiin mitään kuin ryypättäisiin sitä. Kasviöljyä ei syödä vaan sillä korvataan
kovat rasvat mutta ei juoda sen enempää. Väärinkäsitysten korjailu ei sinänsä ole tehtäväni"Väärinkäsitysten korjailu ei sinänsä ole tehtäväni" Sinä vain levität
väärinkäisityksiä. - Anonyymi00026
Anonyymi00018 kirjoitti:
vielä: voisin antaa aminohappo-ohjeen mutten tällä viitsi pskalässykommenttien lukemista
Unohda koko juttu. Saan kaikkia aminohappoja.
- Anonyymi00034
Anonyymi00018 kirjoitti:
vielä: voisin antaa aminohappo-ohjeen mutten tällä viitsi pskalässykommenttien lukemista
No anna aminohappo-ohje, vastaa sitten mielipiteeni, varsinkin viekö koostumus munuaiset toimintakyvyttömäksi. 🧑🚒
- Anonyymi00044
Anonyymi00034 kirjoitti:
No anna aminohappo-ohje, vastaa sitten mielipiteeni, varsinkin viekö koostumus munuaiset toimintakyvyttömäksi. 🧑🚒
En tarvitse sinun mielipidettäsi.
- Anonyymi00035
Meillä ihmisillä on kasvisyöjänsuolisto,ei raatelijan.
Sentähden me sairastumme suolistosyöpään ,kun syömme lihaa.
vaikkakin kypsennettynä.
Popsi,popsi porkkanaa!- Anonyymi00036
Kyllä ihminen on esihistoriassa jo syönyt lihaa, ja sen takia selvinnyt evoluutiossaan.
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kyllä ihminen on esihistoriassa jo syönyt lihaa, ja sen takia selvinnyt evoluutiossaan.
Laita todisteita.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Laita todisteita.
Onko sulta jäänyt koulut vai vain historian opiskelu väliin?
- Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Laita todisteita.
en sotkeudu näihin pönttöjuttuihin
mutta esitän vastakysymyksen
mitkä elintärkeät aineet ihmiselle eivät löydy kasvikunnasta?
purkista tietty ja eläinkunnasta - Anonyymi00051
Anonyymi00041 kirjoitti:
en sotkeudu näihin pönttöjuttuihin
mutta esitän vastakysymyksen
mitkä elintärkeät aineet ihmiselle eivät löydy kasvikunnasta?
purkista tietty ja eläinkunnastaPelkkä kasviruokavalio voi joillekin riittää, ei kaikille.
- Anonyymi00039
Ammoisina aikoina ruoka kerättiin suoraan luonnosta, kun ei viljelyä tai
karjanhoitoa vielä tunnettu.
Sen ajan ihminen olisi ällikällä lyöty jos "heräisi" henkiin nykyiseen supermarkettien
maailmaan.- Anonyymi00042
Ei ällikällä lyötyjä niin kaukaa tartte hakea, sata vuotta sitten ihmiset kulkivat rikkinäisissä ja paikatuissa vaatteissa, ja he olisivat ällikässä kun kaupoissa myydään tahallaan revittyjä farkkuhousuja...!!
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Ei ällikällä lyötyjä niin kaukaa tartte hakea, sata vuotta sitten ihmiset kulkivat rikkinäisissä ja paikatuissa vaatteissa, ja he olisivat ällikässä kun kaupoissa myydään tahallaan revittyjä farkkuhousuja...!!
Mistän ne sen tietäisi, että ne on tahallaan revittyjä ?
- Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mistän ne sen tietäisi, että ne on tahallaan revittyjä ?
Kuule, siinä sulla miettimistä...hehheh.
- Anonyymi00054
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mistän ne sen tietäisi, että ne on tahallaan revittyjä ?
Ei mistään, varmaan luulisivat, että ne on lpppuunkulutettu.
- Anonyymi00046
Taas polttaa mahaa. Aina. Sama syö mitä syö. Neljä vuotta sitten olin
kolonoskopiassa. Vain divertikkeleitä oli. Ehkä ne aiheuttavat kipuja,
koska niitä on ollut melkein niin kauan kuin muistan.- Anonyymi00047
Divertikuliitti ei ole mikään "vain". Hoito-ohjeet olet varmaankin saanut, jotta lienet tietoinen. Kuitupitoista ruokaa, paljon vettä ja normaali paino. Vatsan / suolen täytyy toimia hyvin.
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Divertikuliitti ei ole mikään "vain". Hoito-ohjeet olet varmaankin saanut, jotta lienet tietoinen. Kuitupitoista ruokaa, paljon vettä ja normaali paino. Vatsan / suolen täytyy toimia hyvin.
Ihanko lääkäri olet vai ? Kuitupitoinen ruoka on pahinta minulle.
Ei kaikki ohjeet sovi kaikille. - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ihanko lääkäri olet vai ? Kuitupitoinen ruoka on pahinta minulle.
Ei kaikki ohjeet sovi kaikille.Myös lehtivihreät ei sovi vatsalle.
- Anonyymi00050
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ihanko lääkäri olet vai ? Kuitupitoinen ruoka on pahinta minulle.
Ei kaikki ohjeet sovi kaikille.K V G . Käväise myös lääkärin vastaanotolla, näyttää jääneen jotain väliin.
- Anonyymi00052
Anonyymi00050 kirjoitti:
K V G . Käväise myös lääkärin vastaanotolla, näyttää jääneen jotain väliin.
Sulla ! Lääketieteen opinnot !
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Sulla ! Lääketieteen opinnot !
👍 10 pistettä ja naurunpyrskähdykset !
- Anonyymi00055
Anonyymi00049 kirjoitti:
Myös lehtivihreät ei sovi vatsalle.
Ainoa vihreä mitä syön on kasvishernekeitto. Se sopii vatsalleni.
Se ei pahenna kipuja niin kuin tuoreet vihannekset, liha, maito, juusto,
hedelmät ym. - Anonyymi00056
Anonyymi00047 kirjoitti:
Divertikuliitti ei ole mikään "vain". Hoito-ohjeet olet varmaankin saanut, jotta lienet tietoinen. Kuitupitoista ruokaa, paljon vettä ja normaali paino. Vatsan / suolen täytyy toimia hyvin.
Kyllä toimii, vaikka en syö kuituja. Lentää ku varpusparvi.
Onko painoni normaali ? Olen 170 cm ja painan 58 kg. - Anonyymi00065
Anonyymi00056 kirjoitti:
Kyllä toimii, vaikka en syö kuituja. Lentää ku varpusparvi.
Onko painoni normaali ? Olen 170 cm ja painan 58 kg.Olet ehkä alipainoinen. "Varpusparvi" kannattaisi varmaankin viedä tutkittavaksi.
- Anonyymi00057
Ihmisen suurin vatsaa hoitava aminohappo on kuten muukin ruoka aminohapot
ja rasvaliukoiset tai en tyyppiset vitamiihit
sellainen, että geenivirheet, periytyvät (Linda Lampenis) tai hankitut (siis ei mitään ryyppäämistä tai tupakkia vaan ihan vain elämä tuo)) eli periytymättömät
syövät näit samoja ruokia ja aminohappoja ... jne ja voivat kasvaa kun syövät runsaasti
näinollen ruoka on kaksiteräinen miekka, vähän kuin verisuoni, tuo ruokaa mutta elättää myös virusta tai kasvainta
siksi lääkärit kieltävät kaikki lisäaineet paitsi lääkkeet koska pöntöistä ei tiedä
miten ne lisäaineita käyttävät eikä lääkäri muutenkaan tiedä (ihmisellä on vähintään
100 000 proteiinia ja niiden tutkimus on vasta alkanut ja julklaiisujen lukeminen
vaatii jonkinlaista orgaanisen kemian tuntemusta koska tutkijalääkärit ja mikrobiologit eivät ole terveyskeskuslääkäreitä jotka määräävät ibuprofeinia
flunssaan jne- Anonyymi00062
Ei saa pöntön putsausta suorittaa ilman suojaimia.
- Anonyymi00058
Noin pitkään putkeen voi tulla monenlaista vikaa !
- Anonyymi00059
Putkimiehet on tärkeitä.
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Putkimiehet on tärkeitä.
Kerro mullekin, miten putkari auttaa suolistoasioissa. :)
- Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Kerro mullekin, miten putkari auttaa suolistoasioissa. :)
Peräpuikko on hyvä "putkimies", kyllä rööri aukeen ja tyhjenee.
- Anonyymi00066
Temppuilee mut sitä on oppinu kuuntelemaan, ja hoitelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731631
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361216- 591102
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html187898- 41817
- 49750
- 68747
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244533681- 119644
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79610