PYYKINPESUAINEET !

Anonyymi-ap

Ennen oli pyykinpesuaineet raikkaan puhtaan tuosuisia,
esm ARIEL

sodan aikana ja jälkeenki päin vielä pitkään sai pyykistä puhtaita raikaantuoksuisia

sotaaikana ja jälkeen useita vuosia oli MÄNTYSOOPA jolla satiin pyykistä todella puhtaita raikaita ,

nykyisin kaikki kaupoissa myytävät pesuaineet ovat TUNKKASEN tuoksisia,

-- nykyisin pyykistä ei enään ikinä saa raikaita puhtaan tuosuisia,

MIKSI teollisuus tuottaa vain VAIN TUNNKASEN tuoksuisia pesuaineita ?

MIKSI EI ENÄÄN KAUPOISTA SAA KUNNON PESUAINEITA ?

kuluttajat on jo vuosia kaivannu kunnon pesuaineita ,

RAIKKAAN TUOSUISIA PESUAINEITA KAUPOISTA ?

todella harmistunu kuluttaja !

43

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      • Anonyymi00002

        onko tuoksu TUNKKANEN ?


      • Anonyymi00035

        MEILLÄ vähän toisin.
        Tässä n.8 vuotta sitten ostin Omoa, kun halvalla sain. Sitten luin lähes samana päivänä testin, kuinka omo oli kaikkein heikompia pesutuloksia ja jäämiä pikapesun jälkeen oli paljon.

        Olen ennenkin kirjoittanut, meillä ei useinkaan käytetä lainkaan pesuainetta. Ei meillä niin likaisia vaatteita ole.
        Värit säilyy paremmin raitaisissa t-paidoissa ja samiun farkuissa.

        Pyyheliinat, varsinkin saunapyyhkeet laitetaan 60 asteiseen eikä tosiaan mitään ainetta.

        Usein laitan koneeseen pyykin, annan pyöriä pari minuuttia ja seisautan. Laitan sitten käymään 1-2 päivän päästä kun muistan, 30 C pesulla. Ja niin, ilman aineita.

        Ei ole säästömielessä, mutta kylmä huuhtelussa jää melkoisesti pesuaineita.
        Jos et usko, laita pyykkisi 60 C pesuun ilman ainetta ja katso vaahtoaako.
        Tuskin siitä jäämästä mitään hyötyä iholla on. -🚒-


    • Anonyymi00003

      Mikään ei ole kuin ennen,
      olisi ne saaneet kuitenki pitää kunnoliset
      toimivat pesuaineet kaupoissa,

    • Anonyymi00004

      kauppojen hyllyissä on niin ihmellisiä aineita
      pyykin peseuun, ei niistä tavallinen asiakas löydä kunnolista ollenkaan,

      miski pitää olla niin monen merkkisiä
      ei varmaan myyjätkää ole perillä mitä ne myy asiakkaille !

    • Anonyymi00005

      Mäntysoopaa saa yhä.

    • Anonyymi00006

      Vai olisiko niin, että vanhemmiten hajuaisti on muuttunut.

    • Anonyymi00007

      Pesuaineisiin lisätään HAJUSTEITA!

      niistä se tunkka haju tulee.
      Ostan HAJUSTEETON merkillä varustettua, viimensi ostin Omoa, ja
      Luvilia ja huuhteluun VÄriaineeton ja Hajusteton Perfekt!

      Ulkona kuivatan pyykkini,

      Sisäkuivatuksessa ei raikastu, kuin ulkona tuulessa.
      Siitepölyaikana en pese kuin sukkia lavuaarissaa,ne sa kuivua vaikka sisälläkin. Siitepölyä on nyt ilmassa; aivastuttaa!

      • Anonyymi00009

        En tiedä, mutta inhottaa se tunkkasuus puhtaassa pyykissä,
        aikoinaan oli ARIEL sillä sai todella raikkaan tuoksista phdasta pyykkiä, mutta MIKSI se on poistetu kaupoista, ja kun tokmannilta olytää Ariel nimistä pyykin pesuainetta, se EI enään olekaan samanlaista kuin oli se alkuperäinen, siihenki oli muutettu erittäin inhottava TUNKAINEN HAJU hyii helekutti,
        kaikki pitää muuutaa vastenmieliseksi,

        nyt alan käyttämään vanhan ajan mäntysoopaa pyykin pesussa sillä vielä saa sen ihanan puhtauaan ja raikkaan tuoksun, toivottavasti ne ei sitäki poista tai muuta joksiki muuksi,

        sittten kyllä kuolen jos seki mutetaan paskan hajuseksi, hyii,


    • Anonyymi00008

      Mäntysuopaa ja Mäntynestesaippuaa kyllä myydään edelleen. Ne vain eivät sovi pesukoneessa käytettäviksi.
      Hajusteettomia pyykinpesuaineita on useaakin merkkiä kaupoissa.
      A+White-pyykinpesujauhe on vaaleille ja valkopyykille tarkoitettu ja tuoksuu raikkaalle. On myös tehokas, puhdasta tulee.

      • Anonyymi00010

        joooo mutta se haju, inhottaa

        miksi ne ei sitä vanhan ajan ARIEL enää valmista ?


    • Anonyymi00011

      Pyykin ulkona kuivattamisesta tulee raikas "tuoksuton" tuoksu.
      Kaupungissa on harvoin mahdollisuus kuivattaa ulkona.

      • Anonyymi00024

        Itse en vie ulos narulle mitään vaatteita. Sieltä on varastettu. Samaten pyykinkuivaushuoneestamme. Käsittämätön tuo joidenkin ihmisten hengenköyhyys.

        Kuivatan:
        - Talviaikaan kotona pienessä kylpyhuoneessa: Pyykki roikkuu tangosta henkareissa sekä pienet vaatteet lämpötelineellä.
        - Kesäaikaan olohuoneen nurkassa korkeassa kuivaustelineessä.
        - Lakanat sekä muu iso pyykki roikkuvat henkariin kiinnitettynä makuuhuoneen yläkaapin ovenkahvasta ja toinen lakana henkarissa, keittiön oven välisellä voimistelutangolla.


    • Anonyymi00012

      Onpa kauhean suuri ongelma ihmisellä !!!

    • Anonyymi00013

      Minä taas en halua, että pyykki tuoksuu pesuaineelle.

      Mikäli tuoksu tekee pyykistä sinun mielestä puhtaan oloisen, niin roiski hajuvettä pyykille.

      • Anonyymi00016

        KYLLÄ PYYKIN PITÄÄ TUOKSUA PUHTAALLE ,

        en kertakaikiaan käsitä näitä jotka
        aina MANKUU jos joku tuoksuu puhtaalle,
        ja
        haluaa pyykin jopa ihmitenki haisevan paskalle, hyyiii

        usein näkee näit kummallisia marmatuksia kun joku teatterissa tai jossaki on tuksahtanu hajuvedelle,

        mieluummin ihmisen pitää haita hajvedelle kuin PASKALLE, se on mun mielipide !


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        KYLLÄ PYYKIN PITÄÄ TUOKSUA PUHTAALLE ,

        en kertakaikiaan käsitä näitä jotka
        aina MANKUU jos joku tuoksuu puhtaalle,
        ja
        haluaa pyykin jopa ihmitenki haisevan paskalle, hyyiii

        usein näkee näit kummallisia marmatuksia kun joku teatterissa tai jossaki on tuksahtanu hajuvedelle,

        mieluummin ihmisen pitää haita hajvedelle kuin PASKALLE, se on mun mielipide !

        Millainen on puhtaan tuoksu sinun mielestä, jos haluat hajustettuja pyykinpesuaineita.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        KYLLÄ PYYKIN PITÄÄ TUOKSUA PUHTAALLE ,

        en kertakaikiaan käsitä näitä jotka
        aina MANKUU jos joku tuoksuu puhtaalle,
        ja
        haluaa pyykin jopa ihmitenki haisevan paskalle, hyyiii

        usein näkee näit kummallisia marmatuksia kun joku teatterissa tai jossaki on tuksahtanu hajuvedelle,

        mieluummin ihmisen pitää haita hajvedelle kuin PASKALLE, se on mun mielipide !

        Käyppä saunassa ja laita sitä ennen kone pyörimään.
        Kun tulet saunast, olet saunapuhdas, haistappa silloin pyykkiäsi.

        Juuri saunan jälkeen haistaa likaisen pyykin likaisen hajun, jota ei aukioloissa haista.


    • Anonyymi00014

      Erisan hajusteeton, jota minä käytän.

      • Anonyymi00015

        A+ nestemäiset pesuaineet. Pyykki tuoksuu ulkona kuivatetulta,
        vaikka kuivattaisi sisällä.
        Nestemäinen pesuaine pitää koneenkin kauemmin käyttökelpoisena
        kuin jauhepesuaineet, jotka saattavat paakkuuntua koneessa.


      • Anonyymi00015 kirjoitti:

        A nestemäiset pesuaineet. Pyykki tuoksuu ulkona kuivatetulta,
        vaikka kuivattaisi sisällä.
        Nestemäinen pesuaine pitää koneenkin kauemmin käyttökelpoisena
        kuin jauhepesuaineet, jotka saattavat paakkuuntua koneessa.

        Käytän myös nestemäisiä hajuttomia pyykinpesuun.
        Jauhepesuaineissa on zeoliittia, joka kuluttaa konettä.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        A nestemäiset pesuaineet. Pyykki tuoksuu ulkona kuivatetulta,
        vaikka kuivattaisi sisällä.
        Nestemäinen pesuaine pitää koneenkin kauemmin käyttökelpoisena
        kuin jauhepesuaineet, jotka saattavat paakkuuntua koneessa.

        Otimainen Erisan herkälle iholle nestemmåinen pesuaine ollut käytössä vuosia ja tuoksuu saippua puhtaalle esim eilen juuri hautain kaapissa ollutta. En käytä hajustettuja huutelu aineita missään vaatteessa. Peitoista käytän,verhoissa.vikka takeissa, ohuissa ulkotakeissa.
        Syy hajuun esim liika annostus, likainen kone. Keinokuidut pinttyy haisee.
        Käytän puuvillaa niin paljon kuin pystyy.
        Miksi te niitä monikansallisten tehtaiden tuotteita käytätte? Mainoksien uhreja? Tottumus, vanha koira ei opi uusia.


    • Anonyymi00017

      Mun pesuaine on Lumme, pahvipakkauksessa.

      Tend-kilopaketti oli lapsuuteni mainos, mutta äiti taisi käyttää Sunoa mäntysuovan ohessa.

      • Anonyymi00018

        Nestemäistä tuo Lumme, ei sitä taida jauheena ollakkaan.


    • Anonyymi00019

      Se ihmetyttää,
      miksi kappojen hyllyillä on tuhannenlaisia pesuaineta hajustettuja hajstamattomia ym. siltä väliltä, sitten on pyykin huuhteluaineita tuhannenlaisia
      kaiken maailman hajsia,
      -- asiakas on ymmällään kun koitta etesiä itselleen oikeaa mieleistä pesainetta

      toive ,,
      pyykinpesusineet karsitaan VAIN todella tehokaisiin
      vain raikaan puhtaan tuoksuisia,

      samoin huuhteluaineet karsitaisiin vain muutamaan todella hyväksi todettuun tuotteeseen.

    • Anonyymi00020

      Huuhteluaineen haju myös haisemaan pyykkeihin.

      Huuhteluaine on tarpeeton luonnonkuituihin, jotka eivät sähköisty.
      Lisäksi säännöllinen huuhteluaineen käyttö tekee pesukoneen
      "limaiseksi". En käytä huuhteluainetta juuri koskaan.

      Froteepyyhkeisiin voin laittaa hyvin pienen tipan, että niistä tulee
      hiukan pehmeämpiä.

    • Anonyymi00021

      Toivottavasti kauppiaat älyää akaa karsia pois tarpeettomia merkkesä pois hyllyistä

      asiakkaitten kisana ne vaan siellä on,

    • Anonyymi00022

      Käytän pyykinpesussa Bio Luvilia sekä kukkaistuoksuista Pirkka-hoitoainetta.

      • Anonyymi00030

        Suraavaan (ruoka-)tilaukseen laitoin myös Pirkan, muist. kasteelle tuoksuvaa pyykinhuuhteluetikkaa. Kokeilen tuota etikkajuttua. On mulla kyllä ihan ruokaetikkaakin kaapissa ja sehän kai kelpaisi yhtä hyvin, ei juuri eroa, paitsi se lisätty tuoksu?


    • Anonyymi00025

      Minä tilasin verkkokaupasta suihkepullon tuoksuvettä jossa puuvillakukan tuoksu
      Haisee nyt hyvältä.

    • Anonyymi00026

      Anteeksi etukäteen, että kysyn tässä ketjussa.

      Tiedätkö hyvää, vähemmän haisevaa, astianpesukoneainetta, tablettia?

      • Anonyymi00027

        Riippuu tietysti siitä mitä nyt käytät tai olet kokeillut? Itse käytän Finish All in One-tabletteja, sekä Finish tiskikoneen puhdistustabletteja, sekä Finish tiskikoneen puhdistusainetta pari kertaa vuodessa. (Tuolla tiskikoneen puhdistusaineella saa tiskikoneeseen ihanan raikkaan tuoksun.)
        Toisinaan olen ostanut myös Sun All in One-tabletteja tarjouksesta, niissä on hyvin mieto sitruunan tuoksu.
        Fairyn All in One-tableteissa on voimakas haju, en enää osta niitä.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Riippuu tietysti siitä mitä nyt käytät tai olet kokeillut? Itse käytän Finish All in One-tabletteja, sekä Finish tiskikoneen puhdistustabletteja, sekä Finish tiskikoneen puhdistusainetta pari kertaa vuodessa. (Tuolla tiskikoneen puhdistusaineella saa tiskikoneeseen ihanan raikkaan tuoksun.)
        Toisinaan olen ostanut myös Sun All in One-tabletteja tarjouksesta, niissä on hyvin mieto sitruunan tuoksu.
        Fairyn All in One-tableteissa on voimakas haju, en enää osta niitä.

        Kiitos vinkeistä. Minulla on juuri tuota Fairyn All in One. Siinä on todella voimakas haju, joten jouduin lisäämään käyttämättömiin ylimääräisen muovipussin. Käytänhän minä ne pois.
        Kokeilen seuraavaksi tuota mainitsemaasi Sun sitruunaa.
        Vanhemmiten tunnen herkistyneeni hajuille/tuoksuille.
        Kiitos vielä.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä. Minulla on juuri tuota Fairyn All in One. Siinä on todella voimakas haju, joten jouduin lisäämään käyttämättömiin ylimääräisen muovipussin. Käytänhän minä ne pois.
        Kokeilen seuraavaksi tuota mainitsemaasi Sun sitruunaa.
        Vanhemmiten tunnen herkistyneeni hajuille/tuoksuille.
        Kiitos vielä.

        Eipä kestä kiittää! Jotenkin arvasin, että saattaa sinulla olla Fairya joka tosiaan haisee voimakkaasti. Se on jatkuvasti tarjouksessa edullisesti.


    • Anonyymi00032

      On olemassa luontoystävällisiä hajuttomia pesuaineita tekstiilien ja astioiden pseuun, mutta pyykinpesuun ne ovat parhaita,
      Astianpesukoneseen en enää niitä laita. Ei tule kirkkaita laseja.

      • Anonyymi00033

        Onneksi noita miedosti ja raikkaalle tuoksuvia tehokkaita astianpesuaineita on muitakin tarjolla kuin Fairy. Siitä jää voimakas haju astioihinkin.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Onneksi noita miedosti ja raikkaalle tuoksuvia tehokkaita astianpesuaineita on muitakin tarjolla kuin Fairy. Siitä jää voimakas haju astioihinkin.

        Muistan OMO-mainoksen 60-luvulta tv:ssä:

        "Hän luuli housujaan valkoisiksi, kunnes näki vieressä puhtaan valkoisen."


    • Anonyymi00038

      Mä olen alkanu käyttää nestemäistä mäntysoopaa pyykin pesussa, saa sen entisajan puhtaan raikauden pyykkiin,,,

    • Anonyymi00039

      Paljon myydään turhia aineita ja siinä menee vuodessa useampi kymppi.
      Ihmettelen kuinka ennen pärjättiin ja ihot oli terveitä.

      • Anonyymi00040

        Kauan sitten vanhaan pestiin lipeällä pyykit. Sitten tuli pesujauheet, mm. Suno. Tag taisi tulla Sunon tilalle.
        Mutta millä tiskattiin astiat ennenvanhaan? Fairyneste pullossa on vanha tuote, mutta mitä ennen Fairya?


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kauan sitten vanhaan pestiin lipeällä pyykit. Sitten tuli pesujauheet, mm. Suno. Tag taisi tulla Sunon tilalle.
        Mutta millä tiskattiin astiat ennenvanhaan? Fairyneste pullossa on vanha tuote, mutta mitä ennen Fairya?

        luultavasti sitä lipeää käytetään nykyisissäki jauhemaisissa pesuaineissa, sillä vaan on joku muu nimi kuin lipeä siis jotain kemikaaila kaise on,


      • Anonyymi00042

        Todellaki,
        kauppojen hyllyistä pitäisi poistaa enennmän kuin puolet kaiken maailman nimisistä pyykinpesuaineista ja samoin huuhteluaineet samoi karsia pois ainaki puolet, vain OIKEASTI TEHOKKAAT ja OIKEASTI puhtaaksi pesevt pyykki aineet saisi jättää myyntiin,

        eihän sieltä enään osaa ostaa oikein mitään kun silmätki sokaistuu niistä tuhansista eri merkkisistä pesuaineista,
        joskus jopa vki,,, tu,,,tt,,, aaa etsi kunnon pesuainetta hyllystä,

        tätä mieltä asiasta !


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kauan sitten vanhaan pestiin lipeällä pyykit. Sitten tuli pesujauheet, mm. Suno. Tag taisi tulla Sunon tilalle.
        Mutta millä tiskattiin astiat ennenvanhaan? Fairyneste pullossa on vanha tuote, mutta mitä ennen Fairya?

        Ei pyykkejä pesty lipeällä. Se oli seosta, jota laitettiin hieman lakanoiden
        keittoveteen, että lakanoista tulisi mahdollisimman valkoiset. Lipeä oli
        syövyttävää ja myrkyllistä.
        Pyykit laitettiin päivää ennen likoon. Pesupäivänä vaatteet pestiin pyykki-
        laudalla ja apuna käytettiin saippuaa, tarpeen vaatiessa myös juuriharjaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2040
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      844
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      721
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      66
      606
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      467
    Aihe