KOMMENTTI Päivi Räsänen on väärässä, Suomen on syytä seurata Ranskaa eutanasian laillistamiseksi

Anonyymi-ap

Ranska otti viime viikolla askeleen kohti avustetun kuoleman eli eutanasian laillistamista.
Annamme lemmikkiemmekin mennä. Sama armo tulisi suoda myös kärsivälle ihmiselle, Iltalehden ulkomaantoimittaja Olivia Din Belle kirjoittaa.

Laki menee läpi, mikäli maan perustuslakineuvosto hyväksyy sen.

Monet näkevät avustetun kuoleman mahdollisen laillistamisen tärkeimpänä Ranskassa tehtynä sosiaalisena uudistuksena sitten samaa sukupuolta olevien avioliiton laillistamisen vuonna 2012.

Ranska on nyt siirtymässä suuntaan, johon myös Suomen tulisi liikkua.

Olen itse etuoikeutetussa asemassa, enkä tiedä, miltä tuntuu olla parantumattomasti sairas ja sietämättömissä kivuissa.

En myöskään tiedä, miltä tuntuu katsoa avuttomana läheisen kärsimystä.

Sen kuitenkin tiedän, että tuollaisessa tilanteessa toivoisin itselleni ja
läheisilleni a r m o a.

Joissain tilanteissa se tarkoittaa kaiken mahdollisen kivunlievityksen saamista. Toisissa mahdollisuutta lähteä täältä omin ehdoin.

Tästä syystä Suomen on syytä kulkea Ranskan jalanjäljissä.

Armon ja inhimillisyyden lisäksi eutanasiaa on puolustettu argumenteilla, jotka liittyvät ihmisen oikeuteen päättää omasta elämästään.

Näiden argumenttien mukaan ihmisellä tulee olla oikeus määritellä, milloin ja miten hän kuolee. Puoltavien argumenttien mukaan kuolema on yksityisasia, eikä valtion tulisi puuttua ihmisen oikeuteen kuolla.

Eutanasiaa on puolustettu myös taloudellisin argumentein. Parantumattomasti sairaan ihmisen pitäminen hengissä on kallista ja eutanasia vapauttaisi resursseja niiden ihmisten hoitamiseen, joilla on mahdollisuus elää.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2a6eafb1-2b18-4fde-a614-0f677e69fc03

46

147

Vastaukset 46

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"Avustetun kuoleman saamisen edellytys olisi joko se, ettei henkilön fyysistä kipua voida hoitaa tai se, että potilaan kokema kipu on niin sietämätöntä, että potilas on päättänyt lopettaa hoidot.

Lakiehdotuksen mukaan lääkäri on vastuussa potilaan kelpoisuuden arviosta, minkä jälkeen paneeli arvioi, täyttyvätkö kriteerit avustettuun kuolemaan.

Lopullisen päätöksen eutanasiasta tekee lääkäri. Potilas voi missä tahansa vaiheessa muuttaa mielensä.

Eutanasiaa koskevan lain mukaan potilas ottaa itse tappavan lääkeaineen. Mikäli hän ei pysty tähän fyysisen toimintakykynsä rajoitteiden vuoksi, terveydenhuollon ammattilainen voi avustaa häntä."

• Anonyymi00003

Suomessa SAIVARRELLAAN tärkeän asian äärellä,

aivan älytöntä KIDUTTAA IHMISIÄ HENGILTÄ

kun ELÄIMETKI päästetään heti vaivoistaan kun loukkaantuvat pahasti,

jostain syystä tulee vaikutelma ettei ihan kaikki päättäjät ole täysijärkisiä,

Hitlerki älysi jakaa SYANIIDI pillereitä sotilaileen kun ja jos joutuivat vaaraan,

suomesson muutama päättäjä Hitleriäki julmempia,
      kuten räsänen ja essaija,
      ei taida muita suomesta löytyäkkää noin julmaa teko pyhää päättäjää.

• Anonyymi00005

Uskovaiset vastustavat eutanasiaa, myös Sari Essayah.
        He haluavat ihmisten kärsivän.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Uskovaiset vastustavat eutanasiaa, myös Sari Essayah.
        He haluavat ihmisten kärsivän.

järkytys,
        miten jotkut uskovaiset ihmiset haluaa nähdä vanhusten suuret kärsimykset ennen kuoleman armahdusta,
        sitä ei kertakaikiaan ymmärrä,

itsekki olen uskovain
        luoja on joka hetki kanssani,
        mutta
        luoja ei mua hylkää vaikka kannatan armo-kuoleman laillistamista kärsivien ihmisten helpotkseksi,
        Jumala on tuhansia kertoja viisaampi kuin " tyhmä " uskovainen ihminen koskaan
        EI Jumala halua vanhusten kärsivän,

vain ihminen ja muuamat tekopyhät kuten räsäsnen ja essaija haluaa näköjään senki nähdä ,
        kai he saavat jonkun nautinnon kun näyttelevät tekopyhää,
        luulevat ettei Jumala näe heidän sieluunsa mitä he oikeesti on,

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

järkytys,
        miten jotkut uskovaiset ihmiset haluaa nähdä vanhusten suuret kärsimykset ennen kuoleman armahdusta,
        sitä ei kertakaikiaan ymmärrä,

itsekki olen uskovain
        luoja on joka hetki kanssani,
        mutta
        luoja ei mua hylkää vaikka kannatan armo-kuoleman laillistamista kärsivien ihmisten helpotkseksi,
        Jumala on tuhansia kertoja viisaampi kuin " tyhmä " uskovainen ihminen koskaan
        EI Jumala halua vanhusten kärsivän,

vain ihminen ja muuamat tekopyhät kuten räsäsnen ja essaija haluaa näköjään senki nähdä ,
        kai he saavat jonkun nautinnon kun näyttelevät tekopyhää,
        luulevat ettei Jumala näe heidän sieluunsa mitä he oikeesti on,

tekopyhä ei taatusti ole jumalalle yhtään mieleisempi ihminen kuin aidosti rehellinen joka sanoo myös juki mielipiteensä niin kuin se on,

ja miksi on sitä mieltä,

armo-kuolema laki voimaan suomessaki.

• Anonyymi00004

Vastakommentti(oma).

Lähestymistapa väärä. Hyökätään henkilön kimppuun ja vedotaan jonkin ulkomaan ratkaisuun. Asia itsessään kyllä kommentoinnin arvoinen.

Mä kannatan eutanasiaa. Tietenkin omakin lehmä ojassa, ei kiinnosta kituminen. Mutta ei kenenkään pitäis kärsiä, jos ei halua itse sitä.

Korostan, eutanasian salliminen ei kiellä kitumista. Kyllä ihmisellä on edelleen oikeus kitua ennen kuolemaansa niin paljon kuin itse haluaa. Siis ei eutanasian salliminen ole viemässä keneltäkään mitään oikeuksia, tai yritä rajoittaa vapaata itsemääräämisoikeutta.

Eutanasia tullaan kyllä sallimaan vielä suomessakin tulevaisuudessa. Pelkään vaan pahoin, asian lainsäädäntöön menee nuin pitkä aika, ettei se minua ehdi auttamaan.

Hyvä kun eutanasiasta keskustellaan. Mutta aloituksen siteeraama kommentti oli kehno, turhan paljon asian vierestä.

=DW{

• Anonyymi00006

Räsänen on vahvin eutanasian vastustaja. Se ei ole henkilön
      kimppuunhyökkäämistä. Häntä on vaikea sivuuttaa tässä asiassa,
      koska asia on kulminoitunut häneen.

Hän on se sama henkilö. joka Raamattu aseenaan vainoaa ja leimaa
      vähemmistöjä.

• Anonyymi00035

Räsänen on myös lääkäri siviiliammatiltaan. Vanhan koulukunnan lääkärit eivät suvaitse eutanasiaa, koska lääkärivalan mukaan lääkärin tehtävä on auttaa ja parantaa. Silti, vaikka kumpaankaan ei enää pystyisi. Ehkä nuoret lääkärit ajattelevat jo toisin.

• Anonyymi00007

KD on eutanasian vastustaja, Räsänen etunenässä,
      ikäänkuin he omistaisivat toisen ihmisen elämän.

Kukaan ei omista toisen ihmisen elämää, jokainen on oman elämänsä paras asiantuntija, jonka on itse saatava päättää elämästään.

• Anonyymi00008

Eutanasiassa autetaan parantumattomasti sairasta ihmistä kuolemaan arvokkaasti potilaan omasta tahdosta. Suomessa eutanasia ei ole laillista. Eutanasia maksaa Sveitsissä tällä hetkellä 10 000–15 000 euroa.

Palliatiivinen vaihe voi kestää yllättävän kauan olla kärsimystä täynnä.

Tammikuun 13. päivä 2023 julkistettiin Oikeus arvokkaaseen kuolemaan -yhdistyksen kampanja eutanasian laillistamiseksi Suomessa.
      Pyrkimyksenä on saada Suomeen eutanasian mahdollistava laki seuraavan vaalikauden aikana.

• Anonyymi00009

Aktiivinen eutanasia on laillistettu Belgiassa, Hollannissa, Luxemburgissa ja Kolumbiassa. Saksassa, Sveitsissä ja Kanadassa avustettu itsemurha on sallittu. Avustettu itsemurha tarkoittaa, että potilas voi halutessaan tehdä itsemurhan
      lääkärin määräämillä lääkkeillä.

• Anonyymi00010

Suurin osa ihmisistä kannattaa eutanasiaa, mutta kun mennään eduskuntaan, kansanedustajat eivät uskalla äänestää sen puolesta, koska he pelkäävät niitä äänestäjiä, jotka ovat lyömässä Jumalalla päähän, vaikkei eutanasialla ole
      uskonnon kanssa mitään tekemistä. Yhtä lailla uskovaiset ovat päätyneet
      itsemurhaan vaikean elämän lopun kärsimyksien lopettamiseksi,
      kun parannuskeinoja ei ole eikä mikään kivunlievitys riitä.

• Anonyymi00013

Räsänen on lääkäri, jolla on mielenterveysongelma.
      Usko tai joku muu asia on sekottanut pään.
      Hän on nyt vedonnut EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen
      saamastaan tuomiosta ja lähettänyt sinne yli 600 sivuisen kantelun.
      Voi hyvänen aika, että yksi ihminen työllistää oikeuslaitosta sekä Suomessa
      että jo EU:n ihmisoikeustuomioistuimessa. Ei hän tule koskaan ymmärtämään
      miksi sai tuomionsa. Jos hän ymmärtäisi hän ei jatkaisi prosessia.
      Hän ei ole maailman napa. Sitä hän ei myöskään ymmärrä.

• Anonyymi00014

Kuka kallispalkkainen henkilö EU oikeusasiamiehen toimistossa
        jaksaa lukea läpi yhden pienen hurahtaneen Räsäs höperön yli 600 sivuista
        vaatimuksia. Siinä menee EU kansalaisten rahat hukkaan.
        Tärkeämpiä ja paljon vakavampiakin asioita on kuin hänen juttunsa.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tämä on hänellä tarkoituskin, se on se Gishin galoppi. Työntää puutaheinää niin paljon, ettei sitä kukaan järkevä ala selvittää.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä siellä taitaa olla aivan liikaa kallispalkkaisia henkilöitä. Hyvä, että niillä on jotain puuhaa.

• Anonyymi00015

Nämä räsäset haluavat ennemmin NÄÄNNYTTÄÄ ihmiset hengiltä, kuin suoda heille rauhallisen, hallitun lähdön.

• Anonyymi00017

haluat siis lääkäriksi joka kirjoittaa kuolinpillereitä uhreille
        taidat olla vain lintmaanisossu joka siirtää ongelmaa
        toisille
        periaatteella

kaveria ei jätetä -hömppää

• Anonyymi00032

Sitä on NYT tarjolla.Kukin saa tietenkin nauttia mistä haluaa.

• Anonyymi00016

Räsänen lyö raamatulla vähemmistöryhmiä. Hän kuuluu lestadiolaisten (?)
      "viidensiin", jotka ei voi sietää kuin hänen itsensä laisia hadasmielisiä
      ja rajoittuneita ihmisiä.

• Anonyymi00018

preseilevät lintmaanisossut eivät sijoita vaan panevat vastuun eläkeyhtiöille
        loisivat eivätkä kirjoita kuoliinpillereitä uhreille
        mutta vaativat toisten lääkäreiden tekevän tätä työkseen

pskapassiivisakkia vastuun välttelijöitä, joku muu maksaa ja tekee

• Anonyymi00019

Väärin.

Viidesläisyydellä ei ole yhteyksiä lestaateihin. Se perustuu murolaisuuteen, joka pohjautuu pietismiin.

Viidesläset on hyvin hajanainen jengi, joka on pirstoutunut aikojen kuluessa lukemattomiin alalahkoihin.

Noin opillisesti ne ehkä on aika lähellä lestaateja, raamattu on ainut totuus ja se on kirjaimellisesti jumalan laki.

Mua kuitennin nyppii tässä asiassa, että vastustus laitetaan yksin räsäskän syyksi. Yksikään "tosiuskova" ei eutanasiaa suvaitse. Syy kymmenessä käskyssä. "Älä tapa".

=DW=

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Väärin.

Viidesläisyydellä ei ole yhteyksiä lestaateihin. Se perustuu murolaisuuteen, joka pohjautuu pietismiin.

Viidesläset on hyvin hajanainen jengi, joka on pirstoutunut aikojen kuluessa lukemattomiin alalahkoihin.

Noin opillisesti ne ehkä on aika lähellä lestaateja, raamattu on ainut totuus ja se on kirjaimellisesti jumalan laki.

Mua kuitennin nyppii tässä asiassa, että vastustus laitetaan yksin räsäskän syyksi. Yksikään "tosiuskova" ei eutanasiaa suvaitse. Syy kymmenessä käskyssä. "Älä tapa".

=DW=

toista mieltä
        Jmala tietää että olen 100% uskovainen ihan tavallinen syntinen ihminen
        ja vaadin eutanasia lakia suomeen,

olen 100 % varma JUMALA rakastaa mua siitä huolimatta vaikka toivon eutanasia lakia suomeen koska JUMALA myös tietää minä olen pelkkä syntinen ihminen ja LUOTAN kaikessa JUMALAN
        ihan kaikessa luotan JUMALAAN ja sen viisauteen
        me ihmiset olemme itsessämme tyhmiä syntisiä kuten tiedät VAIN LUOJA JUMALAMME JEESUS KRISTUS ON TÄYDELLINEN ja kaikessa meidän syntisten apuna ja tukena ja ohjaamassa meitä oikeaa,

vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa en minä mitään pelkää sillä JUMALA on AINA MINUN KANSSANI hän on kaikki valtias ja tietää kaiken paremmin kuin ihminen ikinä !

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

toista mieltä
        Jmala tietää että olen 100% uskovainen ihan tavallinen syntinen ihminen
        ja vaadin eutanasia lakia suomeen,

olen 100 % varma JUMALA rakastaa mua siitä huolimatta vaikka toivon eutanasia lakia suomeen koska JUMALA myös tietää minä olen pelkkä syntinen ihminen ja LUOTAN kaikessa JUMALAN
        ihan kaikessa luotan JUMALAAN ja sen viisauteen
        me ihmiset olemme itsessämme tyhmiä syntisiä kuten tiedät VAIN LUOJA JUMALAMME JEESUS KRISTUS ON TÄYDELLINEN ja kaikessa meidän syntisten apuna ja tukena ja ohjaamassa meitä oikeaa,

vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa en minä mitään pelkää sillä JUMALA on AINA MINUN KANSSANI hän on kaikki valtias ja tietää kaiken paremmin kuin ihminen ikinä !

Heh

Kerettiläinen pakana :D

=DW=

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Heh

=DW=

kai muistat

kun Pietari vannoi ettei ikinä petä Jeesusta,

nooh
        Jeesus TODISTI
        ihminen on heikko aina ITSENÄÄN siis itseessään,

mutta kun saa lahjaksi USKON JUMALALTA ihminen on vahva JUMALAN AVUSTUKSELLA

sitäpaitsi Jumalalta ON turha salata mitään,
        TURHA TEESKENNELLÄ uskovaista JUMALA TIETÄÄ KAIKEN ihmisestä ihmisen sieluntilasta,
        Jumala tietää kaiken paremmin, kuin ihminen itsessään ikinä,

muistatko kun Pietari vannoi uskollituutta Jeesukselle,
        mutta Jeesus jo tiesi etukäteen ettei Pietari pysty pitämään lapaustaan
        koska on VAIN HAIKKO IHMINEN itsessään,
        mutta
        kun luoja tulee ihmiselle asumaan ihminen on aina JUMALASSA JEESUKSESSA VAHVA
        ei siis ikinä ihmisenä itsenään,

tätä mieltä asiasta.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Heh

=DW=

Kysyppä Jeesukselta
        kuka on kerettiläin pakana
        teeskentelee hyvää
        tekee pahaa ?????????????

ei teeskentely mene jesukselle perille
        vaikka kuinka hyvä näyttelijä olisit,
        vaikka näyttelet pyhää viatonta
        sillä sinäki olet vain ihminen
        perisyntinen ihminen,
        sillä ajatuksiasi sinäkää et VOI hallita,
        sillä asuu saatana ja perkele samoin kuin oikeamielisyys,
        mutta
        ET ikinä itse sitä voi hallita , välillä tunnet helven suurta vastenmielisyyttä joitaki asioita kohtaan ja sille EI itse voi yhtikäs mitään,
        mutta
        Jumalan avulla seki pysyy aisoissa,
        kun tunnustat olet vain ihminen vikoinesi ,

tämä on tostuus sinustaki!

• Anonyymi00043
        Anonyymi00018 kirjoitti:

preseilevät lintmaanisossut eivät sijoita vaan panevat vastuun eläkeyhtiöille
        loisivat eivätkä kirjoita kuoliinpillereitä uhreille
        mutta vaativat toisten lääkäreiden tekevän tätä työkseen

pskapassiivisakkia vastuun välttelijöitä, joku muu maksaa ja tekee

Selitä tamä suomeksi.

• Anonyymi00020

palstaliintmaani on pelkkä passiivinen pelkuripelle joka nyppisi toisten
      verot eläkkeinään ja pillerit lääkäriltä ja inisee tekopyhää valitustaan
      muka ajaen köhän aasia ratsain

• Anonyymi00042

Mitähän tuo on suomeksi?

• Anonyymi00021

sitä mieltä koko suomi täysin verovapaaksi maaksi, varsinki kaikki pienituloiset EI TARVISI ikinä enään maksaa ollenkaan veroja ikinä mistään, ja suurituloisten olisi pakko työllistää suomen kansa 100 % täystyöllisyys suomeksi,

ja kohtuulinen palkka kaikille työntekijöille että voivat elättää perheensä tulevat omalla työllään toimeen !

• Anonyymi00023

Sveitsin läheisyys pitää pohjois-Italian ja etelä-Saksan
        äärettömän rikkaina
        ei mitään talousongelmia

ei yleensä ollenkaan pääomaveroja
        rahan haju ja taju

• Anonyymi00024

5% hallitsee lähes 40% maamme varallisuudesta.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

5% hallitsee lähes 40% maamme varallisuudesta.

lintmaanit hallitsevat nollan
        kuluttajapskata tuppuraiset ja haloset
        tyhjentäneet valtion rahat mutta eivät omista mitään mässäilyjensä
        jälkeen

• Anonyymi00036
        Anonyymi00027 kirjoitti:

lintmaanit hallitsevat nollan
        kuluttajapskata tuppuraiset ja haloset
        tyhjentäneet valtion rahat mutta eivät omista mitään mässäilyjensä
        jälkeen

???? ???

• Anonyymi00028

olen ihmetellyt sitä kun kymmeniä vuosia kovaa osin verotonta tuloa matkat autopaikat torstainsin syönnit firmoissa ... nauttiavat sosialistipellet puhuvat köhien auttamisesta

mutta eivät itse ole perustaneet köhille halpoja asuntoja ja ruokakeittiöitä

esim. 30 vuotta istuneet löllöt ovat ansainneet 3 - 5 miljoonan rahaa
      ja ovat presauksia sossuja sen jälkeen aivan naurettavia osaamattomia laiskoja
      veronimijöitä

• Anonyymi00030

semmosia sdp porukka on todellisuudess kaiken lisäksi ne oikeesti syrjii omia suomalaisia työpaikoilla, hullu sakkia ne on, ei suomen ystäviä päivastoin oikeitten suomalaisten vihollisia,

• Anonyymi00044

Selitä suomeksi edellinen. Ilman köhimistä!

• Anonyymi00031

Ihmisten laillinen tappaminen ei ole hyvä asia.

Joka ei jaksa elää, tehköön itse itsarinsa, mutta vaatimalla laillista eutanasiaa, vaarantaa myös viattomien hengen.

• Anonyymi00033

PITÄÄKÖ SE RIKOLLISUUS SUJUTTAA

joka ikiseen lakipykälään, EIKÖ JOKUS IHMISET VOISI OLLA OIKEETI REHELLISIÄ

ekä aina olla TAPPAMASSA MUITA,

ei Jumalakaan ole niin jlma kuin sinäki nyt komentissasi, 00031
        kai tulet julmuudessasi onnelliseksi,

jumakla ei taatusti tykkää valehtelijoits ja TEKO HURSKAISTA

kuten varmasti senki tiedät uskallatko joskus mennä Jmalan eteen ja kertoa totuuden itsestäsi ja julmuudestasi.

• Anonyymi00034

Sun kantsii kasvaa ja kehittyä aikuiseksi ihmiseksi, joka ei suolla potaskaa tietämättä mistään mitään.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Sun kantsii kasvaa ja kehittyä aikuiseksi ihmiseksi, joka ei suolla potaskaa tietämättä mistään mitään.

Oletko varma ettei tiedä mistään mitään, ???????? HYMMMM ,,,,

empä olisi noin varma ollenkaan,

moni ihminen tietää jopa luojan olemasta olosta paljon enemmän kuin sinä ikinä,

myös mitä totuus merkitsee elämässä !

• Klo 20 alkavassa akuutissa TV1, käsitellään eutanasiaa.

• Anonyymi00039

Kumpa tietäis mistä saisi pillerin jolla pääsis pois näistä vaivoista,
        tänäänki ollu heletillisen huono päivä,
        oleminenki yksistään on työlästä
        koko ajan paha olla.

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Kumpa tietäis mistä saisi pillerin jolla pääsis pois näistä vaivoista,
        tänäänki ollu heletillisen huono päivä,
        oleminenki yksistään on työlästä
        koko ajan paha olla.

Surullinen on tilanteesi.
        Ymmärrän hyvin, että jos koko ajan on kurja ja sairas olo, sitä alkaa toivoa pääsevänsä pois.

Etkö mistään suunnasta saisi apua ja helpotusta huonoon oloosi. Kyllähän erilaisia lääkityksiä on olemassa, joilla oloa helpottaa voidaan.
        Mitäänhän virallisesti hyväksyttyä poispääsyntietä ei ole ainakaan vielä.

• Anonyymi00040
        Eliaana kirjoitti:

Surullinen on tilanteesi.
        Ymmärrän hyvin, että jos koko ajan on kurja ja sairas olo, sitä alkaa toivoa pääsevänsä pois.

Etkö mistään suunnasta saisi apua ja helpotusta huonoon oloosi. Kyllähän erilaisia lääkityksiä on olemassa, joilla oloa helpottaa voidaan.
        Mitäänhän virallisesti hyväksyttyä poispääsyntietä ei ole ainakaan vielä.

ei ole noin yksinkertasta

• Anonyymi00040 kirjoitti:

ei ole noin yksinkertasta

Kun ei tunne ihmistä, eikä tiedä toisen historiasta, eikä tunne olosuhteita ei ole kovin viisasta ruveta kovin ´´tietämään´´ voi mennä metsään.

Jokainen nyt vissiin kuitenkin tietää millaista apua yhteiskunnassa on tarjolla.
        Tottahan se on, että vanhalle sairaalle ihmiselle ei välttämättä ole helppoa avunkaan hankkiminen.
        Monta mutkaa saattaa matkaan tulla, eikä jaksaminen riitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      586
      1413
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      43
      777
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      470
      680
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      5
      539
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      34
      519
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      28
      494
    7. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      480
    8. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      39
      477
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      151
      438
    10. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      22
      432
    Aihe