Nuorena käytiin tappamassa kyykäärmeitä, kun sanottiin, että saa 7 syntiä anteeksi yhtä kyytä vastaan.
Tuli silloin varmaan tehtyä niitä rikkeitä paljon, kun tuota telkkariakaan ei ollut.
Maailma muuttuu, ei enää saa anteeksi syntejäkään entiseen tapaan.
10
67
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Nyt saa seitsemän päiväsakkoa yhden kyyn tappamisesta.
- Anonyymi00003
Onpa ollut tekosyy eläinrääkkäykselle.
Minkähän uskontokunnan mukainen synti-oppi ollut kyseessä? Suomalaisen muinaisuskon?
Kristinusko ja Ev.l.kirkko ei tunusta kuin Jeesuksen sovitustyön, uskon kautta, ainoaksi syntiemme sovitukseksi. - Anonyymi00005
Ei siihen liittynyt rääkkäystä siihen aikaan. Eläimen rääkkäys oli paheksuttava touhu.
Me osasimme lopettaa oman lemmikkikanin ja nylkeä sen tuppeen. Sitten vain perunapataan höysteeksi.
Oma vahtikoira luovutti turkin isännän talvikintaisiin vanhetessaan.
Nykyään mennään ammattilaisen luokse lopettamaan pistoksella oma lemmiki.
Maailma muuttuu ja ajatukset sen mukana. - Anonyymi00017
Hämmästyin poistettujen mielipiteitten määrää. Eikö me osata keskustella asiallisesti?
- Anonyymi00018
Täällä on uskomattoman paljon potaskan paasaajia, jotka sekoilevat asiasta tai yleensä asiattomuuksista.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Täällä on uskomattoman paljon potaskan paasaajia, jotka sekoilevat asiasta tai yleensä asiattomuuksista.
Olet niin oikeassa, tuo on lisääntynyt.
Tänä vuonna olen yhden kyyn kohdannut. Käskin sen mennä muualle.
Laiskasti katseli minua ja minä sitä.
Lähti sitten liikkeelle hitaasti kiiruhtaen.
Kyitä kohtaan joka kesä, yksikään ei minua ole uhannut, enkä minä niitä.
Syövät punkkeja.- Anonyymi00021
Eliaana kirjoitti:
Olet niin oikeassa, tuo on lisääntynyt.
Tänä vuonna olen yhden kyyn kohdannut. Käskin sen mennä muualle.
Laiskasti katseli minua ja minä sitä.
Lähti sitten liikkeelle hitaasti kiiruhtaen.
Kyitä kohtaan joka kesä, yksikään ei minua ole uhannut, enkä minä niitä.
Syövät punkkeja.Itse olen koko elämäni aikana kerran nähnyt kyyn.
- Anonyymi00019
Minä asun 100 m. päässä kyyn talvialueesta ja niitä lontii tuossa pihassa keväisin aina jokunen. Ovat matkalla kosteikkoon ja tässä alueella ne syövät sammakoita ja pieniä hiiriä.
Yksi /kaksi kyytä jää joka vuosi auton alle mutta ei niitä kukaan enää tapa.
Terv. AP. - Anonyymi00020
Käärmeinho ja -vihamielisyys on yksi Raamatusta saatuja huonoja tapoja, käärmehän ojensi tiedon puusta omenan Eevalle joka Aatamille sen tarjosi ja siihen loppui elo paratiisissa. Myönnän et säikähdän itsekin käärmettä, jos luonnossa näen, yhden käden sormilla voi laskea kerrat jolloin olen nähnyt, eli tosi harvoin. Luontokappale se on siinä kuin moni muukin.
- Anonyymi00022
Uskon Raamatun UT:n hengelliseen sanomaan, mutten hengellistä käärme-eläintä miksikään pahuuden olennoksi.
Se oli Paholainen "käärmeen" hahmossa joka viekotteli Eevan ottamaan "kielletyn hedelmän", en kuitenkaan syytä asiasta itse eläin-käärmeitä.
Käärmeet ovat osa eläinkuntaa ja niillekin kuuluvat omat luonnon- ja eläinsuojelulliset oikeutensa. Pelkäisin kyllä, jos luonnossa tapaisin. Ei kait saa ainakaan lähteä karkuun juoksemaan, tulisivat perässä? Näin minulle lapsena pihan tädit opettivat.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5861413Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43777Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5539- 34519
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37480- 39477
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432