Onko kuolema ollut osa elämää?
Vastaukset 21
- Anonyymi00001
Ei taivasta, ei jumalaa, ei sielua kenelläkään.
Kaiken loppu. - Anonyymi00003
Onhan se ollut osa elämää siinä mielessä että läheltä on useampikin jo poistunut ja piiri pienenee koko ajan. Kukaan ei tänne ikuisesti jää vaan jokaisen vuoro on jossain vaiheessa poistua elämästä.
- Anonyymi00004
Omakohtaista kokemusta ei ole kenelläkään.
Itse en halua olla paikalla kun se saapuu.- Anonyymi00010UUSI
Tämä pisti hörähtämään toisenkin kerran. Et ole vissiin kuullut sitä vitsintapaista hepusta, jolle kerrottiin kuolinaika ja -paikka. Se lähti karkuun, mutta kuoli siitä huolimatta.
- Anonyymi00005
No on ollut. Paljoltikin osa työelämää ja viime vuosina useampi tapaus yksityiselämässäkin.
Siili25- Anonyymi00006
Ja lisään vielä jotta suhtautuminen kuolemaan on sellainen jotta se tulee itse kullekin. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä.
Siili25
- Anonyymi00007
Elämänhalu on tässä vaiheessa vielä voimakas ja elän niin että pysyisin terveenä ja vahvana.
Jos saisin kuolemantuomion, pelkäisin kipuja. Ainakin tässä vaiheessa tuntuu etten itse kuolemaa, mutta tiedä häntä vaikka tuskaani ulvoisin täyttä kurkkua jos tosi paikka tulisi.
Jumalaan olen aina uskonut ja elänyt oikein niin että sen suhteen on rauhallinen olo. Minun pitäisi uskoa että kuoleman jälkeen jatkuu elämä ja niin voi ollakin, mutta haluan olla tässä maailmassa rakkaitten ihmisen kanssa.
Joten Ei, ei kuolema ole minulle elämää, eikä ole tähän mennessä ollut edes osaa siitä. - Anonyymi00008UUSI
Nykyaikana kuolema on ulkoistettu elävistä ihmisistä kauaksi. Muistan kuinka maalla käytiin paikan päällä hyvästelemässä kuollut ennen kuin hänet vietiin kotoa arkussa pois, lapset otettiin mukaan tilaisuuteen joten kuolema oli hyvin luonnollinen tapahtuma siihen aikaan. Kaupungissa ei kai enää 1960-luvulla niin tehty.
Vähän olen aikuisena kuolemaa kohdannut, omat vanhemmat tietenkin kuolivat, mutta muuten olen saanut pitää ystäväni ja läheiseni hengissä. - Anonyymi00009UUSI
Työssä se oli varsin kiinteä osa sitä hommaa.
- Anonyymi00011UUSI
Itse olisin valmis kuolemaan jos alkaa vaivoja tulemaan.
Mutta ei voi kuolla kun jälkeläiset varmaan pettyy.
Vaimon kanssa ollaan jo viimeiset jotka elää, meidän neljän lapsen puolisoiden vanhemmista.- Anonyymi00012UUSI
Oletteko tosiaan lapsenne puolison vanhempia? Onpa outoa!!!!
- Anonyymi00013UUSI
"Onko kuolema ollut osa elämää?"
Kuolleiltako kysyt ?
Elävät ei vielä tiedä. - Anonyymi00014UUSI
On.
Kaikenlaista voi elossa tapahtua. Ainoo ihan varma asia, jokainen kuolee,100%.
Mäkin tietenkin lähinnä pelkään, mitä sitä ennen tapahtuu ja miten sitä tulee kuolemaan. Mutta ite kuolemaan en suhtaudu oikein mitenkään. Pakollinen juttu.
=DW= - Anonyymi00015UUSI
Nuorena en olisi ikinä halunnu kuolla halusin nähdä mitä elämä tuo tullessaan, haaveilin jopa etukäteen mitä lapsistani tulee
mitä lapsenlapsitani tulee,
hienoja korkeasti koulutetuja kansalaisia niistä tuli,
--- sen kaiken nähneenä , kaikenkokeneena ,
kaikki samanikäisten itselle tärkeitten ihmisten kuoletmat ja puolisonki kuolema
olen täysin valmis itsekki kuolemaan pois,
" olen työni tehny elämälle "
ikävää on yksin vietttää raihnaista vanhuuttaa,
jälkeläiset pärjää omillaan, he ei tarvitse mua enään mihinkään,
olen joutilas kuolemaan
kun luoja muistaisi tulla hakemaan vain pois,
kuolema kuuluu elämään,
kuolema on elämän loppu-työ ihmiselle,
---------
ihanaa
olin
tekin olitte
eksyin teihin
te katositte,
kun kutsun kuulen
katoan minä,
ikuisuuden ihanuuteen
luojani puutarhaan !
kirj: mummi * v. 2026,
seitaMuori tuiman tunturin kupeesta !- Anonyymi00019UUSI
Vielä en onneksi kovin raihnas ole ja aikuisen lapsenikin perhe vielä johonkin minua tarvitsee lähivuosinakin ainakin muutaman vuoden, ainakin lapsenlapsien seuraksi että vanhemmat pääsee välillä viettämään omaa lapsivapaata aikaa johonkin.
Muuten vietänkin aikani etupäässä yksin harrastuksieni parissa. Huono lämmönsieto tosin rajoittaa näin kesäisin ulkoilua, mutta onneksi kuntoilla voi kotonakin samalla kun katsoo telkkaria......huvi ja hyöty yhtäaikaa :)
- Anonyymi00016UUSI
Maailman turhinta ajanhukkaa ovat itkeminen ja rukoileminen
- Anonyymi00017UUSI
Se on sinun mielipiteesi.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Se on sinun mielipiteesi.
Nimenomaan, jokainen puhuu täällä vain itsestään ja tuolle Anonyymi00016:lle itkeminen ja rukoileminen on ajanhukkaa. Toisista hän ei voi puhua.
- Anonyymi00018UUSI
Kuolema on kuolemista ja elämä päättyy siihen, meillä kaikilla
Toisaalta ymmärrän, että se on totta joskus myös kohdallani mutta toisaalta toivoisin, että saisin elää tosi pitkään koska tykkään peruselämästä ja nautin siitä. - Anonyymi00020UUSI
Jokainen raato on aina kotiin päin.
- Anonyymi00022UUSI
Vois pohdiskella siten et, kun kerran vanheneminen on väistämätön asia on kuolema helpotus ja hyvä juttu, ei tarvitse riutua loputtomiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921662
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4441186- 861120
- 681025
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t1861003- 93887
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.33695- 65665
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60652Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta172651