Miten suhtaudut kuolemaan?

Anonyymi-ap

Onko kuolema ollut osa elämää?

21

73

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei taivasta, ei jumalaa, ei sielua kenelläkään.

Kaiken loppu.

• Anonyymi00003

Onhan se ollut osa elämää siinä mielessä että läheltä on useampikin jo poistunut ja piiri pienenee koko ajan. Kukaan ei tänne ikuisesti jää vaan jokaisen vuoro on jossain vaiheessa poistua elämästä.

• Anonyymi00004

Omakohtaista kokemusta ei ole kenelläkään.

Itse en halua olla paikalla kun se saapuu.

• Anonyymi00010
        UUSI

Tämä pisti hörähtämään toisenkin kerran. Et ole vissiin kuullut sitä vitsintapaista hepusta, jolle kerrottiin kuolinaika ja -paikka. Se lähti karkuun, mutta kuoli siitä huolimatta.

• Anonyymi00005

No on ollut. Paljoltikin osa työelämää ja viime vuosina useampi tapaus yksityiselämässäkin.
      Siili25

• Anonyymi00006

Ja lisään vielä jotta suhtautuminen kuolemaan on sellainen jotta se tulee itse kullekin. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä.
        Siili25

• Anonyymi00007

Elämänhalu on tässä vaiheessa vielä voimakas ja elän niin että pysyisin terveenä ja vahvana.
      Jos saisin kuolemantuomion, pelkäisin kipuja. Ainakin tässä vaiheessa tuntuu etten itse kuolemaa, mutta tiedä häntä vaikka tuskaani ulvoisin täyttä kurkkua jos tosi paikka tulisi.
      Jumalaan olen aina uskonut ja elänyt oikein niin että sen suhteen on rauhallinen olo. Minun pitäisi uskoa että kuoleman jälkeen jatkuu elämä ja niin voi ollakin, mutta haluan olla tässä maailmassa rakkaitten ihmisen kanssa.
      Joten Ei, ei kuolema ole minulle elämää, eikä ole tähän mennessä ollut edes osaa siitä.

• Anonyymi00008
      UUSI

Nykyaikana kuolema on ulkoistettu elävistä ihmisistä kauaksi. Muistan kuinka maalla käytiin paikan päällä hyvästelemässä kuollut ennen kuin hänet vietiin kotoa arkussa pois, lapset otettiin mukaan tilaisuuteen joten kuolema oli hyvin luonnollinen tapahtuma siihen aikaan. Kaupungissa ei kai enää 1960-luvulla niin tehty.
      Vähän olen aikuisena kuolemaa kohdannut, omat vanhemmat tietenkin kuolivat, mutta muuten olen saanut pitää ystäväni ja läheiseni hengissä.

• Anonyymi00009
      UUSI

Työssä se oli varsin kiinteä osa sitä hommaa.

• Anonyymi00011
      UUSI

Itse olisin valmis kuolemaan jos alkaa vaivoja tulemaan.
      Mutta ei voi kuolla kun jälkeläiset varmaan pettyy.

Vaimon kanssa ollaan jo viimeiset jotka elää, meidän neljän lapsen puolisoiden vanhemmista.

• Anonyymi00012
        UUSI

Oletteko tosiaan lapsenne puolison vanhempia? Onpa outoa!!!!

• Anonyymi00013
      UUSI

"Onko kuolema ollut osa elämää?"

Kuolleiltako kysyt ?

Elävät ei vielä tiedä.

• Anonyymi00014
      UUSI

On.

Kaikenlaista voi elossa tapahtua. Ainoo ihan varma asia, jokainen kuolee,100%.

Mäkin tietenkin lähinnä pelkään, mitä sitä ennen tapahtuu ja miten sitä tulee kuolemaan. Mutta ite kuolemaan en suhtaudu oikein mitenkään. Pakollinen juttu.

=DW=

• Anonyymi00015
      UUSI

Nuorena en olisi ikinä halunnu kuolla halusin nähdä mitä elämä tuo tullessaan, haaveilin jopa etukäteen mitä lapsistani tulee
      mitä lapsenlapsitani tulee,
      hienoja korkeasti koulutetuja kansalaisia niistä tuli,

--- sen kaiken nähneenä , kaikenkokeneena ,
      kaikki samanikäisten itselle tärkeitten ihmisten kuoletmat ja puolisonki kuolema
      olen täysin valmis itsekki kuolemaan pois,

" olen työni tehny elämälle "

ikävää on yksin vietttää raihnaista vanhuuttaa,
      jälkeläiset pärjää omillaan, he ei tarvitse mua enään mihinkään,

olen joutilas kuolemaan
      kun luoja muistaisi tulla hakemaan vain pois,

kuolema kuuluu elämään,
      kuolema on elämän loppu-työ ihmiselle,
      ---------

ihanaa
      olin

tekin olitte
      eksyin teihin

te katositte,

kun kutsun kuulen
      katoan minä,

ikuisuuden ihanuuteen
      luojani puutarhaan !

kirj: mummi * v. 2026,
      seitaMuori tuiman tunturin kupeesta !

• Anonyymi00019
        UUSI

Vielä en onneksi kovin raihnas ole ja aikuisen lapsenikin perhe vielä johonkin minua tarvitsee lähivuosinakin ainakin muutaman vuoden, ainakin lapsenlapsien seuraksi että vanhemmat pääsee välillä viettämään omaa lapsivapaata aikaa johonkin.

Muuten vietänkin aikani etupäässä yksin harrastuksieni parissa. Huono lämmönsieto tosin rajoittaa näin kesäisin ulkoilua, mutta onneksi kuntoilla voi kotonakin samalla kun katsoo telkkaria......huvi ja hyöty yhtäaikaa :)

• Anonyymi00016
      UUSI

Maailman turhinta ajanhukkaa ovat itkeminen ja rukoileminen

• Anonyymi00017
        UUSI

Se on sinun mielipiteesi.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Se on sinun mielipiteesi.

Nimenomaan, jokainen puhuu täällä vain itsestään ja tuolle Anonyymi00016:lle itkeminen ja rukoileminen on ajanhukkaa. Toisista hän ei voi puhua.

• Anonyymi00018
      UUSI

Kuolema on kuolemista ja elämä päättyy siihen, meillä kaikilla

Toisaalta ymmärrän, että se on totta joskus myös kohdallani mutta toisaalta toivoisin, että saisin elää tosi pitkään koska tykkään peruselämästä ja nautin siitä.

• Anonyymi00020
      UUSI

Jokainen raato on aina kotiin päin.

• Anonyymi00022
      UUSI

Vois pohdiskella siten et, kun kerran vanheneminen on väistämätön asia on kuolema helpotus ja hyvä juttu, ei tarvitse riutua loputtomiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1662
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      444
      1186
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      86
      1120
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1025
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1003
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      887
    7. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      33
      695
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      665
    9. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      652
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      172
      651
    Aihe