"Sankaruus ei välttämättä tarkoita hyvyyttä", joku viisas on joskus todennut. Mutta onko sama viisaus pätevä myös Potterin suhteen? Olettakaamme, että Harry Potter olisi todellinen, elävä olento eikä suinkaan vain fantasiahahmo. Oletetaan, että hän olisi pelastanut maailman ns. "Voldemortilta" (vrt. George Bush). Olisiko silloin (epäilen tätä suuresti) Potterista tullut nk. "kansanlegenda" kuten näissä fiktiivisissä teoksissa annetaan olettaa? Uskaltaisin jopa väittää, että Harry Potter harrastaa yhteiskunnalle vaarallista, jopa brutaalia toimintaa! Tietojeni mukaan hän on Noita, mikä ei vaikuta kovin kannattavalta. Kysyin miesystävältäni, ja hän totesi olevansa täysin samaa mieltä; Harry Potter on vain koominen, mutta omalla tavallaan varsin surullinen hetkellinen muoti-ilmiö. Tarinallakaan ei ole minkäänlaista totuuspohjaa (vaikka Bush-kysymykseni oli osittain vähintäänkin retorinen, en siltikään uskoisi että edes Potter pystyisi miestä syrjäyttämään) ja Noituuden, joka ei varmastikaan ole oikeasti mahdollista, esiintyminen romaaneissa tekee kirjailijasta vähintäänkin naurettavan näin spontaanisti ajatellen.
Kysyn siis teiltä, nuoret, oletteko valmiit luopumaan tästä kaupallisesta, Suomen kirjakauppojen aukioloajat mullistavasta (Akateeminen kirjakauppa aukeaa kello 2.00 yhden kirjan takia, joka ei ole edes kotimaamme omalla kielellä julkaistu) ja vielä lisäksi Jumalan sanan vastaisesta kirjallisesta tuotoksesta? Oletteko valmiit lopettamaan Harry Potterin naurettavan helpon (vain siksi että joku rikas Englantilainen hupakko tahkoisi lisää rahaa ja nauraisi samalla makeasti) tien kuuluisuuteen, lopettamaan nuorten manipuloinnin?
Oletteko, Hyvät Ystävät?
Mikä mahtaa olla Harry Potterin syvin sisin?
207
16665
Vastaukset
- Fere
Oikeassa elämässä ei ole Harry Potterin kaltaisia sankareita, sen totta. Mutta totta on myös se ettei Harry Potter kirjojen maailma ole totta se on fantasiaa. Lapset, nuoret ja aikuisetkin haluavat välillä irtioton tästä todellisuudesta ja siirtyä maailmaan jossa malkein kaikki on mahdollista. Mitä vikaa siinä on? Vielä mukavampaa on kun kirjoissa kuvataa mahdolliseksi että näin voisi olla mutta emme vain huomaa sitä. Ei Potter kirjoissa ole mitään brutaalia, brutaalia on puoli yhdeksän uutiset ja ne ovat meidän elämästä. Ja mitä hahaoppisuutta tämä muka on, suorastaan naurettavaa, ei kukaan ole tekemässä Harry Potterista jumalaa. Hetken muoti villitys, etkö juuri itse niin sanonut, miksi sitten tämä viesti, miksei ihmiset voi nauttia asioista jotka kokevat sillä hetkellä mielenkiintoisiksi?
- DudleyWoman
Hyvä poika.
Oon täysin samaa mieltä sun kanssas, kuten kaikkien muidenkin täällä, PAITSI TUON ÄITI-ysivitosen.
Siis, rajansa kaikella, ja se raja kulkee taivaan ja maan välillä. Tasan siinä missä on kyltti jossa lukee "Mielikuvitusta". Mutta kun ei ei ja vielä kerran EI. Miksi ihmiset ovat tuollasia.. tuollaisia, kritisoijjia?
Joo, tiedän "Mielipiteet kunniaan" seli seli.
Potter on todellakin parasta mitä lukea voi, siihen voi eläytyä, sen voi kuvitella todeksi mutta silti SITÄ EI OLE! Vai onko? Uskon että on, uskon samanlailla mitä uskon että Jumala ajelee kottikärryillänsä taivaassa sillon kun ukkostaa. Mutta asia nyt ei liity tähän mitenkään.
Toivon oikein että joku päivä joku ymmärtäisi, asioiden oikeat laidat.
Ja menköön toi äitskykkä-95 kritisoimaan seuraavaksi vaikka TSH:ta siellä niitä hobitteja ja haltioita vilisee, samoin kuin Harry Potterissa noitia,velhoja ja jästejä.
Ja jästein jästi minkä tiedän, on poliitikon vaimo, ja itse poliitikko.
HUoh. - Äiti-95
DudleyWoman kirjoitti:
Hyvä poika.
Oon täysin samaa mieltä sun kanssas, kuten kaikkien muidenkin täällä, PAITSI TUON ÄITI-ysivitosen.
Siis, rajansa kaikella, ja se raja kulkee taivaan ja maan välillä. Tasan siinä missä on kyltti jossa lukee "Mielikuvitusta". Mutta kun ei ei ja vielä kerran EI. Miksi ihmiset ovat tuollasia.. tuollaisia, kritisoijjia?
Joo, tiedän "Mielipiteet kunniaan" seli seli.
Potter on todellakin parasta mitä lukea voi, siihen voi eläytyä, sen voi kuvitella todeksi mutta silti SITÄ EI OLE! Vai onko? Uskon että on, uskon samanlailla mitä uskon että Jumala ajelee kottikärryillänsä taivaassa sillon kun ukkostaa. Mutta asia nyt ei liity tähän mitenkään.
Toivon oikein että joku päivä joku ymmärtäisi, asioiden oikeat laidat.
Ja menköön toi äitskykkä-95 kritisoimaan seuraavaksi vaikka TSH:ta siellä niitä hobitteja ja haltioita vilisee, samoin kuin Harry Potterissa noitia,velhoja ja jästejä.
Ja jästein jästi minkä tiedän, on poliitikon vaimo, ja itse poliitikko.
HUoh.Haltioita? Kamalan brutaalia. Mikä on hobitti? ei kuulosta hyvältä.
- Dud edelleen.
Äiti-95 kirjoitti:
Haltioita? Kamalan brutaalia. Mikä on hobitti? ei kuulosta hyvältä.
No kas kummaa. Mene sinne sitten haukkumaan niitäkin. Kas kun tiedät edes mikä on noita.. Huoh.
- Äiti-95
Dud edelleen. kirjoitti:
No kas kummaa. Mene sinne sitten haukkumaan niitäkin. Kas kun tiedät edes mikä on noita.. Huoh.
Ei, taidanpa kuitenkin pysytellä täällä. Olisi noloa mennä sinne, kun en tiedä mitään aiheesta. En edes ole ihan varma mikä on TSH? Epäilen, että sillä tarkoitetaan jotain tylsää Fantasiakirjallisuutta. En ole koskaan ymmärtänyt miten joku jaksaa lukea jotain, johon ei liity todellista Historiaa. Minusta kirjoja, jotka kertovat Kuninkaallisista, Jeesuksesta ja muista historian merkkihenkilöistä on kiehtovaa lukea.
- Just just. Dud taas
Äiti-95 kirjoitti:
Ei, taidanpa kuitenkin pysytellä täällä. Olisi noloa mennä sinne, kun en tiedä mitään aiheesta. En edes ole ihan varma mikä on TSH? Epäilen, että sillä tarkoitetaan jotain tylsää Fantasiakirjallisuutta. En ole koskaan ymmärtänyt miten joku jaksaa lukea jotain, johon ei liity todellista Historiaa. Minusta kirjoja, jotka kertovat Kuninkaallisista, Jeesuksesta ja muista historian merkkihenkilöistä on kiehtovaa lukea.
Pidätkös Rowlingia Saatanan palvojana?
Kerro toki meille, ei me suututa.
Mutta siis; "En ole koskaan ymmärtänyt miten joku jaksaa lukea jotain, johon ei liity todellista Historiaa. Minusta kirjoja, jotka kertovat Kuninkaallisista, Jeesuksesta ja muista historian merkkihenkilöistä on kiehtovaa lukea. "
Toki toki, mutta onhan Taru Sormusten Herrasta (TSH) siinäkin osittain ihan todenmukasia juttujakin?
No, mitä tiedät Pottereista? kerro kaikki mitä tiedät. Kommentoin mielelläni, - Äiti-95
Just just. Dud taas kirjoitti:
Pidätkös Rowlingia Saatanan palvojana?
Kerro toki meille, ei me suututa.
Mutta siis; "En ole koskaan ymmärtänyt miten joku jaksaa lukea jotain, johon ei liity todellista Historiaa. Minusta kirjoja, jotka kertovat Kuninkaallisista, Jeesuksesta ja muista historian merkkihenkilöistä on kiehtovaa lukea. "
Toki toki, mutta onhan Taru Sormusten Herrasta (TSH) siinäkin osittain ihan todenmukasia juttujakin?
No, mitä tiedät Pottereista? kerro kaikki mitä tiedät. Kommentoin mielelläni,Saattaa ollakkin, mutta olettaisin ettei Harry Potterilla ole minkäänlaista todenperää! Alan olla jo melkoisen tuohtunut... Olen usein jo keronut tässä ketjussa, etten ole lukenut Pottereita, mutta tästä "TSH:sta" En tuskin ole kuullutkaan! Tiedän toki, että Harry Potter on jokin Noita tai jotain sinnepäin ja että hänellä on kolme ystävää, Ron, Hermiione ja Drako
- ... TAAS MINÄ!
Äiti-95 kirjoitti:
Saattaa ollakkin, mutta olettaisin ettei Harry Potterilla ole minkäänlaista todenperää! Alan olla jo melkoisen tuohtunut... Olen usein jo keronut tässä ketjussa, etten ole lukenut Pottereita, mutta tästä "TSH:sta" En tuskin ole kuullutkaan! Tiedän toki, että Harry Potter on jokin Noita tai jotain sinnepäin ja että hänellä on kolme ystävää, Ron, Hermiione ja Drako
Puolet meni tuosta oikein..
Teit jo selväksi että et ole lukenut, et aijo lukea, etkä edes harkita lukemista.
Joten en jaksa puuttua enää luetko, etkö luetko soopaasi.
Lue raamattua, ja aitoja historian lähteitä joihin voi todella uskoa.
Minäkin uskon, mutta en jaksa vapaa ajalla keskittyä raamattuun ja historian vankkoihin tosi seikkoihin, syvennyn mielummin todella uskottavaan (mutta ei todelliseen! HUOM!) fantasiaan, jota luen mielelläni.
Kaikilla on omat mieltymyksensä, sinä pidät uskottavista, me muut (tässä keskustelualueessa) fantasiasta. Mielipiteitä kuunnellaan, sinun mielipiteesi on kuultu ja nähty. Olet tehnyt sen selväksi. Joten kiitän sinua siitä että syvensit asioita omalta kannaltasi. - Äiti-95
... TAAS MINÄ! kirjoitti:
Puolet meni tuosta oikein..
Teit jo selväksi että et ole lukenut, et aijo lukea, etkä edes harkita lukemista.
Joten en jaksa puuttua enää luetko, etkö luetko soopaasi.
Lue raamattua, ja aitoja historian lähteitä joihin voi todella uskoa.
Minäkin uskon, mutta en jaksa vapaa ajalla keskittyä raamattuun ja historian vankkoihin tosi seikkoihin, syvennyn mielummin todella uskottavaan (mutta ei todelliseen! HUOM!) fantasiaan, jota luen mielelläni.
Kaikilla on omat mieltymyksensä, sinä pidät uskottavista, me muut (tässä keskustelualueessa) fantasiasta. Mielipiteitä kuunnellaan, sinun mielipiteesi on kuultu ja nähty. Olet tehnyt sen selväksi. Joten kiitän sinua siitä että syvensit asioita omalta kannaltasi.Yritän vain pelastaa Teidät. Pelkään, että nämä kirjat luovat joukon eksyneitä, saatananpalvonta ei ole leikkiä.
- Minä taas. Yhä. Vieläkin.
Äiti-95 kirjoitti:
Yritän vain pelastaa Teidät. Pelkään, että nämä kirjat luovat joukon eksyneitä, saatananpalvonta ei ole leikkiä.
Mitään Saatanaa palvo. Enkä usko muidenkaan täällä palvovan.
Monet uskovat Jumalaan, ja silti lukevat fantasiaa. On joskus ihan hyvä ajatella muutakin kuin todellista maailmaa.
Älä turhaan pyyntele anteeksi sun muuta. - taas.
Äiti-95 kirjoitti:
Yritän vain pelastaa Teidät. Pelkään, että nämä kirjat luovat joukon eksyneitä, saatananpalvonta ei ole leikkiä.
Kerroit hyvin millä puolella olet, toden vai huuhaan, no kuitenkin.
Menen nyt nukkumaan, kun en muutakaan jaksa. - vihervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
niinpä. sinua kiinnostavat sellaiset kirjat, meitä muunlaiset. miksi siis tulet tänne kritisoimaan ja haukkumaan meille tärkeitä asioita? sitten kun sanomme mitä mieltä olemme, sanot että se on vain tyhmää teinien pelleilyä. miksei meillä voi olla mielipiteitä?
mikset menisi muualle, teet vain itsestäsi naurunalaisen täällä.
ja kuten monesti ollaan sanottu, makuasioista ei voi kiistellä. - vihervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
Yritän vain pelastaa Teidät. Pelkään, että nämä kirjat luovat joukon eksyneitä, saatananpalvonta ei ole leikkiä. "
oletko huomannut, että kukaan meistä ei halua pelastua. rowling ei ole tehnyt meistä eksyneitä, emmekä me ole saatanan palvojia.
sinä pidät harry potteria huuhaana, minä taas pidän jumalaa huuhaana. ja koita, saada faktasi kirjoista oikein. luuletko että näissä kirjoissa esiintyy jotain saatanan palvontaa?? - -Luna-
Äiti-95 kirjoitti:
Haluiaisitko tyrehdyttää akiken mielikuvituksen pois maailman kartalta... ei ole meidän syntimme jos lapset ja lapsen mieliset ovat luotuja lukemaan fantasiaa... itseasiassa oikeata maailmaa olisi jos ei olisi jotain keksittyä jotain saavuttamatonta jotain sellaista joka ei olisi mahdollista ja jota omat silmätkään uskoisi todeksi. jonkun ihmisen elämänkerta ei kiinnosta ketään jos siihen ei lisätä jotain uutta ja uskomatonta. kirjan tekeminen ei olisi kannattavaa jos siinä ei olisi sitä jotain , ja se jotain on minun mielestäni ripaus fantasiaa.
- adriana_87
Miksi kaikesta täytyy aina etsiä sitä "syvintä sisintä". Ne ovat VAIN kirjoja! Ei niitä pidä ottaa mitenkään todesta. En tosin itsekään ole mikään vannoutunut fani mutta luen toki mielelläni niitä. Itse olen usein kummastellut sitä kuinka jotkut ihmiset hullaantuvat (esim. TSH ja Potter) ja ottavat elämäntyökseen kirjojen tutkimisen. En tarkoita että siinä olisi mitään vikaa, älkää nyt ymmärtäkö väärin.
On kerrassaan naurettavaa jos vertaat voldemortia bushiin. Ja naurettavaa on myös se että useat ihmiset (minunkin ystävät) nauravat pottereille ja väittävät niiden olevan "pentujen kirjoja" vaikka he eivät olekaan lukeneet niitä. Osin se johtuu kyllä Potter-leffoista. NE antavat hieman lapsellisen kuvan kirjoista mutta sitä ne EIVÄT ole. Lukekaa hyvät ihmiset ne kirjat ja haukkukaa vasta sitten! - Ambrozia
Olipa taas tekstiä.
"Tietojeni mukaan hän on Noita, mikä ei vaikuta kovin kannattavalta"
Et ole siis edes lukenut kirjoja, vaan arvostelet kuulopuheen perusteella. Aika heikolla pohjalla on arvostelut.
Missä sanotaan, että kaikki noidat/velhot ovat jotenkin pahoja? Sanooko se kuuluisa Jumalan sana niin? Kukin lukekoon mitä haluaa. Toiset Pottereita, toiset vaikka sitä Raamattua. Minä käännyn kyllä Pottereiden puoleen, ja minua ei kukaan ole manipuloinut niin tekemään. Yksinkertaisesti vaan pidän niistä. Uskonnot ne ovat maailman suurinta manipulaatiota.
Lisään vielä, että täällähän on ollut usein vertauskohteena lasten kirjat. Mikä tekee Pottereista lasten satuja kamalampia, noitiahan on joka toisessa sadussa??- vihervarpunen
niinpä, uskonnothan ne ovat suurimpia manipuloijia.
- vihervarpunen
"Mikä mahtaa olla Harry Potterin syvin sisin?"
olen todella kyllästynyt siihen, että aina haetaan syvinmpiä sisimpiä ja muita paskan haileita ihmisistä. *huoh*
"Olettakaamme, että Harry Potter olisi todellinen, ja että hän olisi pelastanut maailman ns. "Voldemortilta" (vrt. George Bush). Olisiko silloin (epäilen tätä suuresti) Potterista tullut nk. "kansanlegenda" kuten näissä fiktiivisissä teoksissa annetaan olettaa? "
todellakin, tajusitko kohdan FIKTIIVINEN. harry potter on fiktiivinen tuotos, jolloin harry potter voi tehdä mitä vain, koska se kaikki on fiktiivistä.
"Tietojeni mukaan hän on Noita, mikä ei vaikuta kovin kannattavalta."
tietojesi mukaan? mistä olet saanut tietosi? etkö siis olekkaan vaivautunut lukemaan ensin kirjaa ja sitten vasta kirjoittelemaan tänne kaikennäköistä pask**, mikä ei ketään tällä palstalla liikkujaa oikeasti kiinnosta?
"Kysyin miesystävältäni, ja hän totesi olevansa täysin samaa mieltä."
tottakai hän oli samaa mieltä, luuletko että hän olisi sanonut olevansa eri mieltä ja sillä saanut sinut suuttumaan tai tuliko mieleen että hän tä ei ehkä kiinnostanut. miehillä on tapana sanoa "juujuu" vain vaimojen mieliksi. ;)
"Tarinallakaan ei ole minkäänlaista totuuspohjaa
plaaplaaplaa...joka ei varmastikaan ole oikeasti mahdollista, esiintyminen romaaneissa tekee kirjailijasta vähintäänkin naurettavan näin spontaanisti ajatellen. "
aivan, eli siis fiktiivinen kirjallisuus on naurettavaa. selvä, täytyypä pistää muistiin.
"Kysyn siis teiltä, nuoret, oletteko valmiit luopumaan tästä kaupallisesta,"
emme, taidan puhua monen puolesta. tällä kertaa, ensimmäistä kertaa elämässäni, sanon, että kaupallista tai ei, minä pidän harry potterista, aidosti.
"Suomen kirjakauppojen aukioloajat mullistavasta (Akateeminen kirjakauppa aukeaa kello 2.00 yhden kirjan takia, joka ei ole edes kotimaamme omalla kielellä julkaistu)"
no toki on hieman naurettavaa että kirjakauppa aukeaa 2.00 yöllä, mutta sanoisin tuosta suomenkielisyydestä: itse pidän suomenkielestä ja melkein kaikesta siihen liittyvästä, tulevaisuuden haaveammattikin olisi siihen liittyvä, mutta emme me voi olla niin kapea katseisia (nyt ei tullut ihan oikeaa suomenkielistä sanaa mieleen, englanniksi kyllä (narrow minded) xD)että sulkisimme mahdollisuuden lukea muilla kielillä, jolloin myös rikastutamme omaa tietoutta.
"ja vielä lisäksi Jumalan sanan vastaisesta kirjallisesta tuotoksesta? "
ja vitut. sanon minä. aina se "jumala" pitää vetää joka paikkaan, huono veto. näin pakanana voin sanoa, että minulle on yksi lysti mitä teidän jumalanne pottereista sanoo. kiihkouskovaisten jumala todennäköisesti kieltäisikin potterit, mutta omien havaintojen mukaan kiihkouskovaiset ovat älykkyysosamaarältään tavallista ihmistä alempana.
" joku rikas Englantilainen hupakko tahkoisi lisää rahaa ja nauraisi samalla makeasti"
no se olisi hyvää että rowlingilla olisi vihdoinkin hauskaa, hänellä kun ei ole ollut niin mukava elämä, ennen ensimmäisen tyttären syntymää. ja aika voimakas sana tuo hupakko. eikös jumalasi kiellä käyttämästä tuollaisia väärin perustein?!
"lopettamaan nuorten manipuloinnin? "
onko minua manipuloitu? entäs teitä muita potteristejä?
"Oletteko, Hyvät Ystävät? "
ensin tullaan tänne haukkumaan toisille rakkaita asioita ja ollaan epäsivistyneitä kielenkäytössä, ja sitten, sanot että hyvät ystävät??
painu takaisin sinne mistä tulitkin.
otan kiitollisesti takaisin kaikki herneet jotka muut tästä vetävät nenuun.
ja en edes usko että tämä meidän rakas keskustelumme aloittanut ystävä viitsii näihin vaivautua vastaamaan. että sekin kertoo jo paljon mielipiteen vakaudesta. ja yleisestä uskollisuudesta asioille joita pitää tärkeinä (oletan että se on aika tärkeä, koska siitä täytyy tehdä tuollainen puhe..)
ja muuten, eikös bushkin ollut kiihkouskovainen?- Äiti-95
Otan muiden mielipiteet huomioon. :)
Miksi pidät minua kiihkouskovaisena? Muutkin ihmiset voivat olla kohteliaita ja mukavia. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että noituutta en hyväksy, kyllä minusta Jumalan sana on oikea. Käyttämäsi sana "kiihkouskovainen" todellakin kertoo kypsyydestäsi. Mutta nykyajan nuoret ovat sellaisia. Sille en voi mitään.
Mieheni ei ole sen sortin aviomies, joka vain nyökyttelee perässä. en paljasta hänen nimeään, mutta voin toki kertoa että hän työskentelee politiikan parissa ja uskaltaa kyllä kertoa omat mielipiteensä ääneen. Näytin viestisi hänelle, hän nauroi ja sanoi etten ottaisi niin vakavasti teinien pelleilyä. Olemme sentään olleet yhdessä jo melkein vuoden ja yhteinen aikamme on ollut antoisaa, osaamme keskustella kaikesta ja tunnemme toisemme täysin. Hän ei sano mitä ei varmasti tarkoita. Ja hänestä Harry Potterit ovat huuhaata.
Kun tulin toissasunnuntaina kirkosta, järkytyin suuresti. Kirkossa ei ollut melkein ketään. Kaikki sen kirjan syytä, epäilen; ystäväni olivat mahdollisesti ahmimassa Harry Potteria epätoivoisesti että ehtisivät ensimmäisinä lukemaan sen loppuun. Harmillista että hyvät ihmiset turmellaan kaiken maailman... sanoisinko jopa roskalla! Olen sen verran tuohtunut.
Olet oikeassa, en itse ole kirjoihin koskaan koskenut, mutta olen kuullut huhuja ja se riittää minulle. Olen pahoillani, jos loukkasin epätietoisuudellani. - Blaa blaa blaa.
Äiti-95 kirjoitti:
Miksi pidät minua kiihkouskovaisena? Muutkin ihmiset voivat olla kohteliaita ja mukavia. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että noituutta en hyväksy, kyllä minusta Jumalan sana on oikea. Käyttämäsi sana "kiihkouskovainen" todellakin kertoo kypsyydestäsi. Mutta nykyajan nuoret ovat sellaisia. Sille en voi mitään.
Mieheni ei ole sen sortin aviomies, joka vain nyökyttelee perässä. en paljasta hänen nimeään, mutta voin toki kertoa että hän työskentelee politiikan parissa ja uskaltaa kyllä kertoa omat mielipiteensä ääneen. Näytin viestisi hänelle, hän nauroi ja sanoi etten ottaisi niin vakavasti teinien pelleilyä. Olemme sentään olleet yhdessä jo melkein vuoden ja yhteinen aikamme on ollut antoisaa, osaamme keskustella kaikesta ja tunnemme toisemme täysin. Hän ei sano mitä ei varmasti tarkoita. Ja hänestä Harry Potterit ovat huuhaata.
Kun tulin toissasunnuntaina kirkosta, järkytyin suuresti. Kirkossa ei ollut melkein ketään. Kaikki sen kirjan syytä, epäilen; ystäväni olivat mahdollisesti ahmimassa Harry Potteria epätoivoisesti että ehtisivät ensimmäisinä lukemaan sen loppuun. Harmillista että hyvät ihmiset turmellaan kaiken maailman... sanoisinko jopa roskalla! Olen sen verran tuohtunut.
Olet oikeassa, en itse ole kirjoihin koskaan koskenut, mutta olen kuullut huhuja ja se riittää minulle. Olen pahoillani, jos loukkasin epätietoisuudellani.Vai että politiikan parissa työskentelee, no sepä kiinnostavaa.
Ja miksi ottaa todesta jotain kirjajuttua? Se on erään ihanan nais ihmisen mielikuvituksen tuotetta, jolla hän on tienannut miljoonia.
Lueppa Rowlingin työkokemuksista.
Viisasten kiveä, hän kirjoitti kahviloissa, kärsi rahapulasta jne.. nyt hän on Englannin rikkaimpia naisia. Että silleensä.
Ja ketä kiinnostaa joku poliitikko ukkosi? Ei ketään, ei yksinkertaisesti ketään.
Tästä tulee varmaan huomisen Iltalehteen iso otsikko "Poliitikon vaimo kritisoi Pottereita netissä" tai jotain vastaavaa..
"Jumalan sana on oikea" toki on se oikea, mutta Jumala varmasti hyväksyisi kirjailijat ja mielikuvituksen. Ei maailma ole niitä ilman mitään.
Ja en jaksa selittää milläinen "kiihkouskovainen" ihminen voi olla, mutta se on todettu, että sinä ja ukkosi sellaisia olette. - Äiti-95
Blaa blaa blaa. kirjoitti:
Vai että politiikan parissa työskentelee, no sepä kiinnostavaa.
Ja miksi ottaa todesta jotain kirjajuttua? Se on erään ihanan nais ihmisen mielikuvituksen tuotetta, jolla hän on tienannut miljoonia.
Viisasten kiveä, hän kirjoitti kahviloissa, kärsi rahapulasta jne.. nyt hän on Englannin rikkaimpia naisia. Että silleensä.
Ja ketä kiinnostaa joku poliitikko ukkosi? Ei ketään, ei yksinkertaisesti ketään.
Tästä tulee varmaan huomisen Iltalehteen iso otsikko "Poliitikon vaimo kritisoi Pottereita netissä" tai jotain vastaavaa..
"Jumalan sana on oikea" toki on se oikea, mutta Jumala varmasti hyväksyisi kirjailijat ja mielikuvituksen. Ei maailma ole niitä ilman mitään.
Ja en jaksa selittää milläinen "kiihkouskovainen" ihminen voi olla, mutta se on todettu, että sinä ja ukkosi sellaisia olette.Sinuna en puhuisi asioista joista en mitään tiedä! Et varmaan ole koskaan edes tavannut poliitikkoa.
- Ambrozia
Äiti-95 kirjoitti:
Olet oikeassa, en itse ole kirjoihin koskaan koskenut, mutta olen kuullut huhuja ja se riittää minulle. Olen pahoillani, jos loukkasin epätietoisuudellani.Kyllä täälläkin aletaan olla aika tuohtuneita, kun joku tulee arvostelemaan kirjaa, jota ei ole edes avannut.
Tuolla jeesustelullasi saat aikaan juuri tätä, mikä täällä on nyt meneillään. Tappelua.
No sitähän ne uskonnot saavat yleensäkin aikaan, tappelua ja sotia. Kunpa uskovat ihmiset voisivat pitää uskonsa joskus edes omana asianaan, aina pitää olla tuputtamassa ja moralisoimassa niitä, jotka sitä eivät halua.
En voi sanoa muuta, kuin että Raamattu saa paljon pahempaa maailmassa aikaan kuin Harry Potterit. Kuinka yksi kirja voi aivopestä ja sekoittaa ihmisen pään. - Blaa blaa blaa.
Äiti-95 kirjoitti:
Sinuna en puhuisi asioista joista en mitään tiedä! Et varmaan ole koskaan edes tavannut poliitikkoa.
Että onneksi en ole tavannut, enkä aijokkaan tavata.
- vihervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
Olet oikeassa, en itse ole kirjoihin koskaan koskenut, mutta olen kuullut huhuja ja se riittää minulle. Olen pahoillani, jos loukkasin epätietoisuudellani."Miksi pidät minua kiihkouskovaisena? "
no koska, yleensä juuri kiihkouskovaisilla on tapana sanoa juuri jotain tuollaista (=harry potterit ovat pahasta).
" Käyttämäsi sana "kiihkouskovainen" todellakin kertoo kypsyydestäsi. Mutta nykyajan nuoret ovat sellaisia. Sille en voi mitään. "
kiitos paljon tiedosta. en muuten luokittelisi sinua kiihkouskovaiseksi, mutta minun näkökulmastani tavallinen uskovainen ihminen ei kiellä fantasia kertomuksia. onko sinusta esimerkiksi narnia-sarjakin huonosta, koska se kertoo "epätodellisesta" maasta?
"Mieheni ei ole sen sortin aviomies, joka vain nyökyttelee perässä."
selvä, hyvä tietää. vaikka olen vieläkin sitä mieltä että miehet sanovat mitä vain miellyttääkseen vaimojaan.
"Näytin viestisi hänelle, hän nauroi ja sanoi etten ottaisi niin vakavasti teinien pelleilyä."
niin. ei minunkaan olisi pitänyt ottaa sinun viestiäsi tosissaan, joskin se osui kipeään paikkaan. minä vihaan sitä kun minulle tärkeitä asioita vastaan hyökätään, kuten esimerkiksi kirjoja ylipäätään. toisaalta, tämä ei ole mitään tyhmän teinin pelleilyä, vaan tyhmän teinin mielipide kirjoista, joista pitää. jos harry potter on pahasta, niin ovat sadat miljoonat muut satukirjat joita lapsille luetaan.
"Kun tulin toissasunnuntaina kirkosta, järkytyin suuresti. Kirkossa ei ollut melkein ketään. Kaikki sen kirjan syytä, epäilen; ystäväni olivat mahdollisesti ahmimassa Harry Potteria epätoivoisesti että ehtisivät ensimmäisinä lukemaan sen loppuun. "
tuskinpa. tuo taas osoittaa melkeinpä suoranaista tyhmyyttä luulla, että jonkin kirjan takia ihmiset eivät olisi kirkossa. kirkossa ei yleensäkään käy niin paljon ihmisiä, ja heill' jotka käyvät, on voinut olla muuta menoa.
"Harmillista että hyvät ihmiset turmellaan kaiken maailman... sanoisinko jopa roskalla! "
ei yksi "lastenkirja" ihmisiä turmele. avaa silmäsi ja huomaa, että fiktiivinen tarina on vain tarinaa. oikeita noitia ei ole olemassakaan.
"Olet oikeassa, en itse ole kirjoihin koskaan koskenut, mutta olen kuullut huhuja ja se riittää minulle. "
suosittelen silti että luet kirjat itse. se tukisi mielipidettäsi paremmin.
hyvää päivän jatkoa sinulle. :) - vihervarpunen
Blaa blaa blaa. kirjoitti:
Vai että politiikan parissa työskentelee, no sepä kiinnostavaa.
Ja en jaksa selittää milläinen "kiihkouskovainen" ihminen voi olla, mutta se on todettu, että sinä ja ukkosi sellaisia olette.AIVAN SAMAA MIELTÄ KUIN SINÄ.
taí suunnilleen ainakin. xD - Äiti-95
vihervarpunen kirjoitti:
"Miksi pidät minua kiihkouskovaisena? "
no koska, yleensä juuri kiihkouskovaisilla on tapana sanoa juuri jotain tuollaista (=harry potterit ovat pahasta).
" Käyttämäsi sana "kiihkouskovainen" todellakin kertoo kypsyydestäsi. Mutta nykyajan nuoret ovat sellaisia. Sille en voi mitään. "
kiitos paljon tiedosta. en muuten luokittelisi sinua kiihkouskovaiseksi, mutta minun näkökulmastani tavallinen uskovainen ihminen ei kiellä fantasia kertomuksia. onko sinusta esimerkiksi narnia-sarjakin huonosta, koska se kertoo "epätodellisesta" maasta?
"Mieheni ei ole sen sortin aviomies, joka vain nyökyttelee perässä."
selvä, hyvä tietää. vaikka olen vieläkin sitä mieltä että miehet sanovat mitä vain miellyttääkseen vaimojaan.
"Näytin viestisi hänelle, hän nauroi ja sanoi etten ottaisi niin vakavasti teinien pelleilyä."
niin. ei minunkaan olisi pitänyt ottaa sinun viestiäsi tosissaan, joskin se osui kipeään paikkaan. minä vihaan sitä kun minulle tärkeitä asioita vastaan hyökätään, kuten esimerkiksi kirjoja ylipäätään. toisaalta, tämä ei ole mitään tyhmän teinin pelleilyä, vaan tyhmän teinin mielipide kirjoista, joista pitää. jos harry potter on pahasta, niin ovat sadat miljoonat muut satukirjat joita lapsille luetaan.
"Kun tulin toissasunnuntaina kirkosta, järkytyin suuresti. Kirkossa ei ollut melkein ketään. Kaikki sen kirjan syytä, epäilen; ystäväni olivat mahdollisesti ahmimassa Harry Potteria epätoivoisesti että ehtisivät ensimmäisinä lukemaan sen loppuun. "
tuskinpa. tuo taas osoittaa melkeinpä suoranaista tyhmyyttä luulla, että jonkin kirjan takia ihmiset eivät olisi kirkossa. kirkossa ei yleensäkään käy niin paljon ihmisiä, ja heill' jotka käyvät, on voinut olla muuta menoa.
"Harmillista että hyvät ihmiset turmellaan kaiken maailman... sanoisinko jopa roskalla! "
ei yksi "lastenkirja" ihmisiä turmele. avaa silmäsi ja huomaa, että fiktiivinen tarina on vain tarinaa. oikeita noitia ei ole olemassakaan.
"Olet oikeassa, en itse ole kirjoihin koskaan koskenut, mutta olen kuullut huhuja ja se riittää minulle. "
suosittelen silti että luet kirjat itse. se tukisi mielipidettäsi paremmin.
hyvää päivän jatkoa sinulle. :)"onko sinusta esimerkiksi narnia-sarjakin huonosta, koska se kertoo "epätodellisesta" maasta?"
Olen kuullut kyseisestä sarjasta, mutta tiedän siitä vielä vähemmän kuin Pottereista. Se ei ole pahasta jos siinä ei esiinny Noitia tai muita pahan ainesosia.
En tiedä uskallanko lukea Pottereita, koska pelkään niiden joutuvan tyttäreni käsiin. Ehkä joskus voin kokeilla ja tarkistaa pahuuden tason.
Hyvää päivänjatkoa sinullekin.
- Irvin Washington
Muuten tuo kirjoitus ei taida edes ansaita vastausta, mutta minua ottaa päähän tuo ainainen fantasian ja sci-fin vähättely.
Nykykirjallisuuden syntymän aikoihin eli renesenssiaikaan syntyivät ensimmäiset maailmankirjallisuden klassikot, näistä esim. "Divina commedia" on suoraa fantasiaa (Kyllä, helvetin kuvaaminen perustuu puhtaasti mielikuvitukseen ja on siten fantasiaa. Myös monet "oikeat" kirjailijat kirjoittavat fantasiaa esim. Umberto Eco. Vanhemmista ajoista voidaan mennä kreikan mytologioihin, vaikka he taisivat tosissaan uskoa tarinoihinsa, joten ne eivät olleet heille "rinnakkaistodellisuutta".
Noihin noitajuttuihin en ota kantaa, koska noitia ei ole olemassa, kuten ei jumalaakaan. Bush on olemassa, mutta hän ei ole antikristus. Jos antikristus olisi mahdollinen, veikkaisin ennemmin Saddan Husseinia, Kim Il Jongia, Vladimir Putinia tai Robert Mugabea, vielä todennäköisemmin antikristus tulisi kirkollisista piireistä ja väittäisi olevansa tosiuskovainen. Mutta, jos Saddam on antikristus, mitä se tekee silmissäsi Bushista? Siihen, onko Bush hyvä tai huono presidentti, minulla ei ole kantaa, mutta se onkin amerikkalaisten asia. Vanhempana sinuna pitäisi olla huolissasi ennemmin siitä, minkälaisen käyttäytymismallin lastenkirjoista saa. Pottereista saa varmaan ihan ok mallin, sillä Harry on jo oppinut, että hyvätkään eivät ole absoluuttisen hyviä (vrt. isä koulukiusaajana). Ehkä pahakaan ei ole absoluuttisen paha.
Pottereiden suosio ei tietenkään ole suhteessa niiden kirjalliseen tasoon, vaan perustuu erinomaiseen alkuideaan (velhokoulu, joka "heijastaa" oikeaa maailmaa. Vrt. Terry Pratchetin Kiekkomaailma, jossa taikuus korvaa tieteet, esim. kameran sisällä oleva demoni maalaa salamannopeasti halutun kuvan jne.) ja kaupalliseen hypeen. Ei Potterit silti huonoja ole, sillä yksikään markkinointikoneisto ei saisi ihmisiä lukemaan huonoja kirjoja. Poikkeuksena tästä tietysti Dan "Da Vinci-koodi" Brown, jonka markkinoijan täytyy olla nero - tai antikristus...- Äiti-95
Mistä sinä kuvittelet tietäväsi että Harry Potterin isä on koulukiusaaja? Luuletko, että tämä myöntäisi sen pojalleen avoimesti? Mainitaanko tästä kyseisessä romaanissa?
- Mark Dark
Äiti-95 kirjoitti:
Mistä sinä kuvittelet tietäväsi että Harry Potterin isä on koulukiusaaja? Luuletko, että tämä myöntäisi sen pojalleen avoimesti? Mainitaanko tästä kyseisessä romaanissa?
Harry Potterin isä tuskin myönsi pojalleen mitään, hän kun kuoli Harryn ollessa yksivuotias. Mutta kirjassa Harry Potter ja feeniksin kilta Harry näkee Severus Kalkaroksen muiston, jossa James kavereineen kiusaa Severusta.
Täytyy myöntää että vaatii melkoista kanttia (tai sitten ihan silkkaa typeryyttä) tulla tänne väittelemään kirjasta, jota et ole lukenut ja josta sinulla ei ole sen kummempaa tietoa kuin "miesystävänikin luulee näin". - ....
Äiti-95 kirjoitti:
" Mistä sinä kuvittelet tietäväsi että Harry Potterin isä on koulukiusaaja? Luuletko, että tämä myöntäisi sen pojalleen avoimesti? Mainitaanko tästä kyseisessä romaanissa? "
Voi vitut.
Siis, kannattaisi lukea ensin Pottereita, kun tulee niitä tänne haukkumaan.
Kuinka Harryn isä olisi voinut kertoa jotain pojalleen, kun poika oli yksivuotias vanhempiensa kuollessa? Ei mitenkään.
Ja sitä vielä, että mene sinne mistä tulitkin, ja Potter on useimpien elämä, että kiitos vaan osan senkin pilaamisesta.
Ja jos kerta olet "Äiti" ja annat muksujes lueskella noituutta, joka on vain suurimalle osaksi hyväksi, niin miksi ihmeessä? Kannattaisi heitellä Juhannus kokkoon Potterit, jos niitä kritisoit ja inhoat. Piste piste ja piste.
Olen puhunut.
Ja Feeniksin Killassa mainitaan että hän oli ns. koulukiusaaja. Joskus kannattaa lukea rivienkin välistä.. - ....
Mark Dark kirjoitti:
Harry Potterin isä tuskin myönsi pojalleen mitään, hän kun kuoli Harryn ollessa yksivuotias. Mutta kirjassa Harry Potter ja feeniksin kilta Harry näkee Severus Kalkaroksen muiston, jossa James kavereineen kiusaa Severusta.
Täytyy myöntää että vaatii melkoista kanttia (tai sitten ihan silkkaa typeryyttä) tulla tänne väittelemään kirjasta, jota et ole lukenut ja josta sinulla ei ole sen kummempaa tietoa kuin "miesystävänikin luulee näin".Sori nyt kun selitin edellisessä viestissäni nuo samat jutut mitkä sä äsken.
Ei ollu tarkotus, olit julkassu ton sillon kun kirjottelin vasta tolle äiti-95 palautetta. ;) - Mark Dark
.... kirjoitti:
Sori nyt kun selitin edellisessä viestissäni nuo samat jutut mitkä sä äsken.
Ei ollu tarkotus, olit julkassu ton sillon kun kirjottelin vasta tolle äiti-95 palautetta. ;)Juu, ei tarvitse yhtään pyydellä anteeksi. Aina hauskempaa valistaa tätä äitsykkätrollia joukolla... :D
- Äiti-95
Mark Dark kirjoitti:
Täytyy myöntää että vaatii melkoista kanttia (tai sitten ihan silkkaa typeryyttä) tulla tänne väittelemään kirjasta, jota et ole lukenut ja josta sinulla ei ole sen kummempaa tietoa kuin "miesystävänikin luulee näin".Nimimerkistäsi päättelen, että sivistyksesi täytynee olla melko alhaista. Mistähän ihmeestä minä olisin voinut tietää, että Potterin isä on kuollut? Luuletko minun olevan jonkinlainen Noita, sehän en varmasti ole, sillä Noidat ovat pahasta. Mutta uskon, toivon ja rukoilen Jumalan antavan sinulle anteeksi.
Olen pahoillani, ettet pidä miehestäni. Ehkä sinulla olisi syytä tutustua häneen. - ... Sama kun viis minuuttia...
Äiti-95 kirjoitti:
Nimimerkistäsi päättelen, että sivistyksesi täytynee olla melko alhaista. Mistähän ihmeestä minä olisin voinut tietää, että Potterin isä on kuollut? Luuletko minun olevan jonkinlainen Noita, sehän en varmasti ole, sillä Noidat ovat pahasta. Mutta uskon, toivon ja rukoilen Jumalan antavan sinulle anteeksi.
Olen pahoillani, ettet pidä miehestäni. Ehkä sinulla olisi syytä tutustua häneen.Siis..
Mitä Mark sanoi? KANNATTAISI LUKEA ENNEN TYPERIÄ KOMMENTTEJAAN! MRRRR.. - ...
Mark Dark kirjoitti:
Juu, ei tarvitse yhtään pyydellä anteeksi. Aina hauskempaa valistaa tätä äitsykkätrollia joukolla... :D
Kritisoidaas nyt huonoja äitejä, voiko tollanen olla äiti? Ei voi.
Ei o toikaan vielä ehtiny lukemaan Pottereita.
Jumalan siunasta, Äiti-95. - PAH!
Äiti-95 kirjoitti:
Nimimerkistäsi päättelen, että sivistyksesi täytynee olla melko alhaista. Mistähän ihmeestä minä olisin voinut tietää, että Potterin isä on kuollut? Luuletko minun olevan jonkinlainen Noita, sehän en varmasti ole, sillä Noidat ovat pahasta. Mutta uskon, toivon ja rukoilen Jumalan antavan sinulle anteeksi.
Olen pahoillani, ettet pidä miehestäni. Ehkä sinulla olisi syytä tutustua häneen.Ja taas se alkoi.
Mitä Markin nimimerkissä nyt oikein on vikana? - Mark Dark
Äiti-95 kirjoitti:
Olen pahoillani, ettet pidä miehestäni. Ehkä sinulla olisi syytä tutustua häneen.Nikkini ei aukea tietämättömille; ainakin Potterit pitää olla luettuna ja muuan elokuva katsottuna ennen kuin sen tajuaa. Tarkoittaako sinun nikkisi että olet tullut äidiksi vuonna 1995 ja se on vieläkin elämäsi suurin saavutus?
Miehestäsi en ole sanonut yhtään mitään. Opettele lukemaan -- ja päätä nyt jo ihmeessä, onko hän mies vai miesystävä. Luultavasti säälin häntä. - Äiti-95
Mark Dark kirjoitti:
Nikkini ei aukea tietämättömille; ainakin Potterit pitää olla luettuna ja muuan elokuva katsottuna ennen kuin sen tajuaa. Tarkoittaako sinun nikkisi että olet tullut äidiksi vuonna 1995 ja se on vieläkin elämäsi suurin saavutus?
Miehestäsi en ole sanonut yhtään mitään. Opettele lukemaan -- ja päätä nyt jo ihmeessä, onko hän mies vai miesystävä. Luultavasti säälin häntä.Mutta myös miesystävä. naiseksiko luulit?
Ja tiedoksesi, potra tyttäreni olisi ylpeä minusta jos näkisi tämän, mutta en thdo tutustuttaa häntä pahoihin kirjasarjoihin, joita kirjoittaa rahanahne Englantilainen, jolla ei ole mitään kokemusta lapsista! - ... Yhä
Mark Dark kirjoitti:
Nikkini ei aukea tietämättömille; ainakin Potterit pitää olla luettuna ja muuan elokuva katsottuna ennen kuin sen tajuaa. Tarkoittaako sinun nikkisi että olet tullut äidiksi vuonna 1995 ja se on vieläkin elämäsi suurin saavutus?
Miehestäsi en ole sanonut yhtään mitään. Opettele lukemaan -- ja päätä nyt jo ihmeessä, onko hän mies vai miesystävä. Luultavasti säälin häntä.Potterit luettuna, mutta ei muistu mieleen, mikäs se Mark Dark on siis? *Tietämätön* Taidan lukee Potterit taas vaihteeksi uusiksi että muistuu.
Jos nimes liittyy ees Potteriin. x] - .. Jälleen kerran.
Äiti-95 kirjoitti:
Mutta myös miesystävä. naiseksiko luulit?
Ja tiedoksesi, potra tyttäreni olisi ylpeä minusta jos näkisi tämän, mutta en thdo tutustuttaa häntä pahoihin kirjasarjoihin, joita kirjoittaa rahanahne Englantilainen, jolla ei ole mitään kokemusta lapsista!Kannattais sunkin tutkia Rowlingin taustat ennen kritisointia.
Tietääkseni hänellä on kolme lasta?
Vanhin lapsista syntyi 12 vuotta sitten, eli hänellä oli tänään syntymäpäivät, Jessica Rowling siis täytti tänään 12.
Ei kokemusta lapsista? Yksi sylivauva ja yksi taapero sillä vissiin on? Tai sitten vain kaksi lasta, en millään muista. Mutta lapsista hänellä on kokemusta, ja hänen lapsensa olisivat hänestä ylpeitä. Lapsiensa takia hän kirjoja luultavasti vain kirjoittaa.. - Äiti-95
.. Jälleen kerran. kirjoitti:
Kannattais sunkin tutkia Rowlingin taustat ennen kritisointia.
Tietääkseni hänellä on kolme lasta?
Vanhin lapsista syntyi 12 vuotta sitten, eli hänellä oli tänään syntymäpäivät, Jessica Rowling siis täytti tänään 12.
Ei kokemusta lapsista? Yksi sylivauva ja yksi taapero sillä vissiin on? Tai sitten vain kaksi lasta, en millään muista. Mutta lapsista hänellä on kokemusta, ja hänen lapsensa olisivat hänestä ylpeitä. Lapsiensa takia hän kirjoja luultavasti vain kirjoittaa..Jos neidillä on tänään syntymäpäivät, niin onnittelen :) Olen pahoillani jos loukkasin. Toivon kuitenkin todella, ettei neiti Rowling ole antanut kirjoja lastensa käsiin. Noidat eivät ole hyväksi nuorelle mielelle, eikä sen puoleen vanhemmallekaan jos minulta kysytään.
Mutta voisimmeko olla ystäviä? Minusta tuntuu pahalta ajatella jonkun vihaavan minua. - Mark Dark
Äiti-95 kirjoitti:
Ja tiedoksesi, potra tyttäreni olisi ylpeä minusta jos näkisi tämän, mutta en thdo tutustuttaa häntä pahoihin kirjasarjoihin, joita kirjoittaa rahanahne Englantilainen, jolla ei ole mitään kokemusta lapsista!Olisipa ollut suorastaan kiinnostavaa, jos miesystäväsi olisi ollut nainen.
Et varmaan tiennyt sitäkään, että Joanne Rowlingilla on kolme lasta.
Menen nyt nukkumaan, koska joudun ikäväkseni nousemaan aamulla töihin. Keskustelen mielelläni kanssasi lisää Harry Potter -kirjoista sitten kun olet lukenut ne. - Äiti-95
Mark Dark kirjoitti:
Olisipa ollut suorastaan kiinnostavaa, jos miesystäväsi olisi ollut nainen.
Menen nyt nukkumaan, koska joudun ikäväkseni nousemaan aamulla töihin. Keskustelen mielelläni kanssasi lisää Harry Potter -kirjoista sitten kun olet lukenut ne.Ole ennen kuullutkaan, että 8-vuotias kävisi töissä? Vai onko se vain henkinen tasosi?
- ... Ja taas..
Mark Dark kirjoitti:
Olisipa ollut suorastaan kiinnostavaa, jos miesystäväsi olisi ollut nainen.
Menen nyt nukkumaan, koska joudun ikäväkseni nousemaan aamulla töihin. Keskustelen mielelläni kanssasi lisää Harry Potter -kirjoista sitten kun olet lukenut ne.Keskustelen kans ton kans pari minuuttia ja meen matkoihini. ;)
- Jälleen.
Äiti-95 kirjoitti:
Jos neidillä on tänään syntymäpäivät, niin onnittelen :) Olen pahoillani jos loukkasin. Toivon kuitenkin todella, ettei neiti Rowling ole antanut kirjoja lastensa käsiin. Noidat eivät ole hyväksi nuorelle mielelle, eikä sen puoleen vanhemmallekaan jos minulta kysytään.
Mutta voisimmeko olla ystäviä? Minusta tuntuu pahalta ajatella jonkun vihaavan minua.Olet ymmärtänyt väärin, ei kukaan sinua vihaa.
Toisien pinna nyt sattuu vain palamaan kun tosi asiat, ja fantasiat sekoitellaan keskenään. - emilia
... Yhä kirjoitti:
Potterit luettuna, mutta ei muistu mieleen, mikäs se Mark Dark on siis? *Tietämätön* Taidan lukee Potterit taas vaihteeksi uusiksi että muistuu.
Jos nimes liittyy ees Potteriin. x]Tiedoksesi vain, liittyy hänen nimimerkkinsä Pottereihin.
Mark Dark = Dark Mark (pimeän piirto suomeksi) - Taas..
emilia kirjoitti:
Tiedoksesi vain, liittyy hänen nimimerkkinsä Pottereihin.
Mark Dark = Dark Mark (pimeän piirto suomeksi)Sitähän en sinulta kaiketi kysynyt?
No just, no en sattumalta ole lukenut kyseistä kirjaa englanniksi, eli en voinut sitä tietää. - ....
Taas.. kirjoitti:
Sitähän en sinulta kaiketi kysynyt?
No just, no en sattumalta ole lukenut kyseistä kirjaa englanniksi, eli en voinut sitä tietää.No voi kauhiasti anteeksi kun et minulta kysynyt ja kuitenkin vastasin.
Samahan se kuka vastaa tietämättömyyteesi. - vihervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
hohhoijaa. tuo "voi teitä parkoja, pelastan teidät" alkaa ottaa päähän. sinut se tässä pitäisi mielisairaalaan kärrätä. on tuo raamttu näyttänyt niin pahasti pääsä sekoittaa.
siksitoiseksi. aika paksua tulla tänne haukkumaan fantasia kirjoja, kun itse uskoo sellaiseen.. - vihervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
Olen pahoillani, ettet pidä miehestäni. Ehkä sinulla olisi syytä tutustua häneen."Nimimerkistäsi päättelen, että sivistyksesi täytynee olla melko alhaista. "
tiedätkö mistä tuo nimimerkki tulee?? etpä kai, joten kerron. dark mark, suomeksi pimeän piirto, on merkki jonka voldemortin seuraajat lähettävät taivaalle talon ylle, kun he ovat tappaneet siellä jonkun. voldemort on paha (voitaisiin verrataa saatanaan ja saatananpalvontaan) ja juuri voldemorttia vastaan harry potter taistelee, jotta tämä saataisiin kukistettua, jotta velhot ja jästit voisivat elää rauhassa. tässä sinulle jotakin luotettavaa tietoa. jotain muuta kuin huhuja.
" Luuletko minun olevan jonkinlainen Noita, sehän en varmasti ole, sillä Noidat ovat pahasta. "
tuskin kukaan lulee että oelt noita, noitia ei ole nääs olemassa. usko jo: NOITIA JA TAIKUUTTA EI OIKEASTI OLE OLEMASSA. NOIDAT JA TAIKUUS ELÄVÄT AINOASTAAN KIRJOISSA, EIKÄ NIISTÄ TULE TOTTA MUUALLA KUIN MEIDÄN MIELISSÄMME.'
"Mutta uskon, toivon ja rukoilen Jumalan antavan sinulle anteeksi."
en usko että dark mark tarvitsee mitään anteeksi antoa
"Olen pahoillani, ettet pidä miehestäni. Ehkä sinulla olisi syytä tutustua häneen. "
taitaisi vain tulla nyrkkitappelu.
on sinulla kyllä pokkaa tulla tänne levittämään huuhaatasi..
Rekisteröi oma nimimerkki
Liity Suomi24:n jäseneksi ja rekisteröi ikioma nimimerkki!
Rekisteröinti kannattaa, koska sama nimimerkki on käytössäsi sekä chatissa että keskusteluissa eikä kukaan muu voi samaa nimimerkkiä palveluissa käyttää.
Varaa oma nimimerkki - vihervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
Jos neidillä on tänään syntymäpäivät, niin onnittelen :) Olen pahoillani jos loukkasin. Toivon kuitenkin todella, ettei neiti Rowling ole antanut kirjoja lastensa käsiin. Noidat eivät ole hyväksi nuorelle mielelle, eikä sen puoleen vanhemmallekaan jos minulta kysytään.
Mutta voisimmeko olla ystäviä? Minusta tuntuu pahalta ajatella jonkun vihaavan minua.voihan vittu, että tulee paksua tekstiä äiti pikkuisen suusta. tyttäresi tuskin olisi ylpeä.. hän ehkä haluaisi lukea itse pottereita, jotka ovat mainio tapa matkustella mitä ihmeellisiin paikkoihin, ilman minkään laisia altistumia pahalle. tietenkin lapsesi tarvitsisi olla noin 12 vuotias ennen kuin lukee ensimmäisen kirjan. ikä rajaksi asettaisin tuollaisen.
minä alan pikkuhiljaa vihaamaan sinua siitä, ettet voi hyväksyä meidän kantaamme.
ja tiedoksi, narnia-sarjassa on noita. - Äiti-95
vihervarpunen kirjoitti:
"Nimimerkistäsi päättelen, että sivistyksesi täytynee olla melko alhaista. "
tiedätkö mistä tuo nimimerkki tulee?? etpä kai, joten kerron. dark mark, suomeksi pimeän piirto, on merkki jonka voldemortin seuraajat lähettävät taivaalle talon ylle, kun he ovat tappaneet siellä jonkun. voldemort on paha (voitaisiin verrataa saatanaan ja saatananpalvontaan) ja juuri voldemorttia vastaan harry potter taistelee, jotta tämä saataisiin kukistettua, jotta velhot ja jästit voisivat elää rauhassa. tässä sinulle jotakin luotettavaa tietoa. jotain muuta kuin huhuja.
" Luuletko minun olevan jonkinlainen Noita, sehän en varmasti ole, sillä Noidat ovat pahasta. "
tuskin kukaan lulee että oelt noita, noitia ei ole nääs olemassa. usko jo: NOITIA JA TAIKUUTTA EI OIKEASTI OLE OLEMASSA. NOIDAT JA TAIKUUS ELÄVÄT AINOASTAAN KIRJOISSA, EIKÄ NIISTÄ TULE TOTTA MUUALLA KUIN MEIDÄN MIELISSÄMME.'
"Mutta uskon, toivon ja rukoilen Jumalan antavan sinulle anteeksi."
en usko että dark mark tarvitsee mitään anteeksi antoa
"Olen pahoillani, ettet pidä miehestäni. Ehkä sinulla olisi syytä tutustua häneen. "
taitaisi vain tulla nyrkkitappelu.
on sinulla kyllä pokkaa tulla tänne levittämään huuhaatasi..
Rekisteröi oma nimimerkki
Liity Suomi24:n jäseneksi ja rekisteröi ikioma nimimerkki!
Rekisteröinti kannattaa, koska sama nimimerkki on käytössäsi sekä chatissa että keskusteluissa eikä kukaan muu voi samaa nimimerkkiä palveluissa käyttää.
Varaa oma nimimerkkiJa minähän olisin kirjoja lukemattomana voinut tietää, mikä se Mark Dark on?
"taitaisi vain tulla nyrkkitappelu"
Mieheni ei harrasta tappelua. - vihervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
Ja minähän olisin kirjoja lukemattomana voinut tietää, mikä se Mark Dark on?
"taitaisi vain tulla nyrkkitappelu"
Mieheni ei harrasta tappelua.tämä alkaa käydä aika ilkeäksi. haukut suoraan toisia, vaikka sinunhan se tässä pitäisi olla ah niin kehittynyt ja hurskas maailman pelastaja.
miehesi ei ehkä harrasta tappelua mutta dark mark ehkä kyllä. ja jokainen fiksu puolustautuu. ;) - Äiti-95
vihervarpunen kirjoitti:
voihan vittu, että tulee paksua tekstiä äiti pikkuisen suusta. tyttäresi tuskin olisi ylpeä.. hän ehkä haluaisi lukea itse pottereita, jotka ovat mainio tapa matkustella mitä ihmeellisiin paikkoihin, ilman minkään laisia altistumia pahalle. tietenkin lapsesi tarvitsisi olla noin 12 vuotias ennen kuin lukee ensimmäisen kirjan. ikä rajaksi asettaisin tuollaisen.
minä alan pikkuhiljaa vihaamaan sinua siitä, ettet voi hyväksyä meidän kantaamme.
ja tiedoksi, narnia-sarjassa on noita.Ei, sinulla ei ole syytä vihata minua! Jos se asiaa auttaa, niin annan hänen päättää tästä asiasta itse kun hän täyttää 18.
- Äiti-95
vihervarpunen kirjoitti:
tämä alkaa käydä aika ilkeäksi. haukut suoraan toisia, vaikka sinunhan se tässä pitäisi olla ah niin kehittynyt ja hurskas maailman pelastaja.
miehesi ei ehkä harrasta tappelua mutta dark mark ehkä kyllä. ja jokainen fiksu puolustautuu. ;)Kyllä hän puolustautuu, mutta ei nyrkein vaan sanoin.
- vihjervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
Ei, sinulla ei ole syytä vihata minua! Jos se asiaa auttaa, niin annan hänen päättää tästä asiasta itse kun hän täyttää 18.
luuteko etten vihaisi sinua kaiken tämän jälkeen? luuletko, että antaisin sinun talloa, haukkua, kritisoida ja repiä palasiksi kaikki mikä on minulle tärkeää? luuletko, etten sen jälkeen vihaisi sinua? tottakai vihaisin.
olet kaiken lisäksi hyvin tekopyhä. - Äiti-95
vihjervarpunen kirjoitti:
luuteko etten vihaisi sinua kaiken tämän jälkeen? luuletko, että antaisin sinun talloa, haukkua, kritisoida ja repiä palasiksi kaikki mikä on minulle tärkeää? luuletko, etten sen jälkeen vihaisi sinua? tottakai vihaisin.
olet kaiken lisäksi hyvin tekopyhä.Eihän kukaan tahdo sotaa? Älkää siis aloittako sitä! Voisit yrittää lukea Raamattua, siinä on monia ihan oikeasti mielenkiintoisia tarinoita.
Äiti-95 kirjoitti:
Eihän kukaan tahdo sotaa? Älkää siis aloittako sitä! Voisit yrittää lukea Raamattua, siinä on monia ihan oikeasti mielenkiintoisia tarinoita.
"Eihän kukaan tahdo sotaa".
Anteeksi, mutta kukahan sen sodan aloitti? Kuka tuli Potter palstalle haukkumaan Pottereita?
Ai niin, se taisit olla sinä, äiti-95.
Äläkä sano muille, että voisit lukea Raamattua, jos et itse voi vaivautua lukemaan Pottereita.
Tiedätkö, että myös niissä on ihan oikeasti mielenkiintoisia tarinoita.
- Mike Hunt
Kyllä, nyt osuit asian ytimeen! Koska Jeesus ei lukenut Harry Pottereita, ei meidänkään pitäisi!
Hyvin sä vedät, ja etenkin vedätät. Suorastaan liian hyvin. Tolkuttomat lauseet, täydellinen tietämättömyys asioista, joista puhuu; Jumalasta julistaminen... Etenkin nuo asiavirheet ovat kuin vihreä vaate värisokealle härälle.
Sitten päivän ajatelma: Jos noituus/taikuus ei kerran ole oikeasti mahdollista, niin miten Jeesus muka pystyi kävelemään vetten päällä ja herättämään kuolleita? Miten se eroaa "taikuudesta", jota hihhuloitsijat tuntuvat niin kovasti pelkäävän? Molemmissahan on kyse asioista, joita ei oikeasti voi tehdä. Onko Raamatun henkilölillä yksinoikeus taikatemppuiluun?- Taas.
Kumman puolella olet, meidän jotka pitävät fantasiaa irtiottona arjen rasitteista, eli ns. viihdettä mielelle ei todellakaan saatanan palvontaa, vai Jumalaa ylistävää Äiti-95 henkilöä?
Mielipiteet sallittuja. - Mike Hunt
Taas. kirjoitti:
Kumman puolella olet, meidän jotka pitävät fantasiaa irtiottona arjen rasitteista, eli ns. viihdettä mielelle ei todellakaan saatanan palvontaa, vai Jumalaa ylistävää Äiti-95 henkilöä?
Mielipiteet sallittuja.Olen itse agnostikko, enkä todellakaan pidä sellaisista uskovaisista, jotka tulevat moralisoimaan ja virittelemään kirja- ym. rovioita. Uskonto on hyvä asia silloin, kun niillä, jotka sitä haluavat on oikeus sitä harjoittaa, ja niillä taas, joita se ei kiinnosta, tulisi olla oikeus saada olla rauhassa edellä mainituilta. Jonkinlaista sarkasmiahan tuo edellisen viestini alku oli olevinaan.
Kirjallisuus on tosiaan hyvä tapa paeta todellisuutta. Arkea näkee ihan tarpeeksi jo arkenakin. - Äiti-95
Olen pahoillani, jos ymmärsit että tarkoitin Jeesuksen määräävän tässä asiassa. Normaalit ihmiset eivät kuitenkaan usko noituuteen! Se, mitä Jeesus teki, ei ollut noituutta, minkä ymmärtäisit jos olisit lukenut Raamatun tarkkaan. Mutta ethän sinä tietenkään ole, et sinä joka kyseenalaistaa Jeesuksen!
Harry Potter voi olla ihan mukava kirja, mutta sitä olisi voinut sensuroida ottamalla mm. noituuden pois. Se on liikaa nuorille! - Mike Hunt
Äiti-95 kirjoitti:
Olen pahoillani, jos ymmärsit että tarkoitin Jeesuksen määräävän tässä asiassa. Normaalit ihmiset eivät kuitenkaan usko noituuteen! Se, mitä Jeesus teki, ei ollut noituutta, minkä ymmärtäisit jos olisit lukenut Raamatun tarkkaan. Mutta ethän sinä tietenkään ole, et sinä joka kyseenalaistaa Jeesuksen!
Harry Potter voi olla ihan mukava kirja, mutta sitä olisi voinut sensuroida ottamalla mm. noituuden pois. Se on liikaa nuorille!Olet suorastaan hervottoman hauska... En enää jaksa uskoa aitouteesi, sillä olet liian kekseliäs ollaksesi noin pöhkö. Harry Potter, josta noituus on sensuroitu? Sehän olisi toimiva paketti, aivan kuin dekkari ilman yhtäkään rikosta tai radion viittomakieliset uutiset.
"Normaalit ihmiset eivät kuitenkaan usko noituuteen!"
Tuon allekirjoitan. Wiccat sun muut alasti nuotion ympäri pomppivat luonnonuskontohörhöt menevät yli hilseen. Mutta edelleenkään minulle ei selvinnyt, miksi Raamattu-nimisessä kansantarukokoelmassa taikuuden sijasta puhutaan ihmeteoista? Mikään "Pyhän Hengen johdatus" ei ole vastaus tuohon. - emilia
Äiti-95 kirjoitti:
Harry Potter voi olla ihan mukava kirja, mutta sitä olisi voinut sensuroida ottamalla mm. noituuden pois. Se on liikaa nuorille!On ollut ilo lukea. :D Hauskaa väittelyä.
Mutta minä otan mieluummin Potterin kuin Raamatun käteeni, kiitos vaan. Olenkohan edes koskaan koskenut muuten raamattuun...? Hmm... - Äiti-95
emilia kirjoitti:
On ollut ilo lukea. :D Hauskaa väittelyä.
Mutta minä otan mieluummin Potterin kuin Raamatun käteeni, kiitos vaan. Olenkohan edes koskaan koskenut muuten raamattuun...? Hmm...Vaikka en ole kauhean uskovainen, uskaltaisin väittää raamatun olevan mielenkiintoista lukemista! Kokeile vaikka!
- Alyxandria
Äiti-95 kirjoitti:
Harry Potter voi olla ihan mukava kirja, mutta sitä olisi voinut sensuroida ottamalla mm. noituuden pois. Se on liikaa nuorille!Oikeasti. Tämän viestiketjun luettuani en voi muuta kuin nauraa.
Ennen kaikkea tämä nimimerkin 'Äiti-95' viimeinen kommentti sai minut purskahtamaan nauruun:
"Harry Potter voi olla ihan mukava kirja, mutta sitä olisi voinut sensuroida ottamalla mm. noituuden pois."
Koettakaapa kuvitella HP:itä ilman taikuutta/noituutta! *nauraa vatsa kippurassa*
Sinulla 'Äiti-95' sanon tämän verran: jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, tämähän on kuitenkin vapaa maa ja ennen kaikkea vapaa keskustelupalsta. Sellaisen neuvon voisin sinulle kuitenkin antaa, että älä hyvä ihminen vedä niin nopeita johtopäätöksiä muista ihmisistä. Ensin tuomitset ihmiset saatananpalvojiksi, seuraavaksi suorastaan loukkaat erästä haukkumalla häntä henkisesti 8-vuotiaaksi, jne.
Toki muutkin sinua arvostelivat/tuomitsivat sinut, mutta sinä vetoat vähän väliä puheissasi Raamattuun ja Jeesukseen ja ainakin minun käsitykseni mukaan Jeesus opetti mm. "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille" ja Jeesus myös opetti että kaikki ovat samanarvoisia - iästä ja sukupuolesta riippumatta. Kuinka voit siis arvostella muita, jos todella uskot siihen mihin sanot uskovasi?
Sanottakoon vielä lopuksi että olen kovasti nauttinut tämän kyseisen viestiketjun lukemisesta. Mukavaa lueskella kunnon väittelyä vaihteeksi! :)
-Tessa - Äiti-95
Alyxandria kirjoitti:
Oikeasti. Tämän viestiketjun luettuani en voi muuta kuin nauraa.
Ennen kaikkea tämä nimimerkin 'Äiti-95' viimeinen kommentti sai minut purskahtamaan nauruun:
"Harry Potter voi olla ihan mukava kirja, mutta sitä olisi voinut sensuroida ottamalla mm. noituuden pois."
Koettakaapa kuvitella HP:itä ilman taikuutta/noituutta! *nauraa vatsa kippurassa*
Sinulla 'Äiti-95' sanon tämän verran: jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, tämähän on kuitenkin vapaa maa ja ennen kaikkea vapaa keskustelupalsta. Sellaisen neuvon voisin sinulle kuitenkin antaa, että älä hyvä ihminen vedä niin nopeita johtopäätöksiä muista ihmisistä. Ensin tuomitset ihmiset saatananpalvojiksi, seuraavaksi suorastaan loukkaat erästä haukkumalla häntä henkisesti 8-vuotiaaksi, jne.
Toki muutkin sinua arvostelivat/tuomitsivat sinut, mutta sinä vetoat vähän väliä puheissasi Raamattuun ja Jeesukseen ja ainakin minun käsitykseni mukaan Jeesus opetti mm. "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille" ja Jeesus myös opetti että kaikki ovat samanarvoisia - iästä ja sukupuolesta riippumatta. Kuinka voit siis arvostella muita, jos todella uskot siihen mihin sanot uskovasi?
Sanottakoon vielä lopuksi että olen kovasti nauttinut tämän kyseisen viestiketjun lukemisesta. Mukavaa lueskella kunnon väittelyä vaihteeksi! :)
-TessaJo nimimerkistäsi voi päätellä paljon. Viestisi kertoo, että Jumalan rakkaus ei ole vielä tullut sinuun, mutta älä huoli. Lopeta vain Pottereiden lukeminen, niin huomaat elämäsi helpottuvan! Rakastan teitä kaikkia, ja niin tahtoisin teidän tekevän minulle.
Olen pahoillani, mutta jos olisin, hyvänen aika, Noituuden puolustaja, tahtoisin minut käännytettävän siitä pois! Yritän auttaa teitä vain hyvää hyvyyttäni! - Alyxandria
Äiti-95 kirjoitti:
Jo nimimerkistäsi voi päätellä paljon. Viestisi kertoo, että Jumalan rakkaus ei ole vielä tullut sinuun, mutta älä huoli. Lopeta vain Pottereiden lukeminen, niin huomaat elämäsi helpottuvan! Rakastan teitä kaikkia, ja niin tahtoisin teidän tekevän minulle.
Olen pahoillani, mutta jos olisin, hyvänen aika, Noituuden puolustaja, tahtoisin minut käännytettävän siitä pois! Yritän auttaa teitä vain hyvää hyvyyttäni!Ihan pakko vielä vastata, hymy huulilla ja naurua pidätellen.
Kerrotko ihan ensimmäisenä, mitä nimimerkistäni voi päätellä? Odotan kuulemaani todella innolla, sillä jos osut oikeaan ja tiedät mistä nimimerkkini on peräisin, se kertoo sinusta todella paljon!
Jumalan rakkaudesta voisin sanoa myös sanasen. Mistä voit tietää onko 'Jumalan rakkaus tullut minuun', kuten sinä asian ilmaiset? Eiköhän tämä asia ole vain minun ja Jumalan välinen asia? Sinulla on tuskin siihen mitään sananvaltaa! :)
'Jos olisin Noituuden puolustaja, tahtoisin minut käännytettävän siitä pois!'
En ole omasta mielestäni missään vaiheessa sanonut olevani noituuden puolustaja. Eikä ole käsittääkseni juuri kukaan muukaan tämän keskustelun edetessä.
Kuten monet ovat sanoneet, kirjat ovat täysin fiktiota - eivät siis todellisuutta. Minulle henkilökohtaisesti kirjat (kaikki kirjat, ei pelkästään Potterit) ainakin ovat tie pois arjen murheista, niitä lukiessa voi hetkeksi unohtaa omat huolensa. On minulla ihan sama, onko kirjoissa noituutta vai ei - luen kirjoja tarinoiden takia.
Saanko muuten kysyä, minkä takia kirjoitat noituuden isolla alkukirjaimella?
-Tessa - Äiti-95
Alyxandria kirjoitti:
Ihan pakko vielä vastata, hymy huulilla ja naurua pidätellen.
Kerrotko ihan ensimmäisenä, mitä nimimerkistäni voi päätellä? Odotan kuulemaani todella innolla, sillä jos osut oikeaan ja tiedät mistä nimimerkkini on peräisin, se kertoo sinusta todella paljon!
Jumalan rakkaudesta voisin sanoa myös sanasen. Mistä voit tietää onko 'Jumalan rakkaus tullut minuun', kuten sinä asian ilmaiset? Eiköhän tämä asia ole vain minun ja Jumalan välinen asia? Sinulla on tuskin siihen mitään sananvaltaa! :)
'Jos olisin Noituuden puolustaja, tahtoisin minut käännytettävän siitä pois!'
En ole omasta mielestäni missään vaiheessa sanonut olevani noituuden puolustaja. Eikä ole käsittääkseni juuri kukaan muukaan tämän keskustelun edetessä.
Kuten monet ovat sanoneet, kirjat ovat täysin fiktiota - eivät siis todellisuutta. Minulle henkilökohtaisesti kirjat (kaikki kirjat, ei pelkästään Potterit) ainakin ovat tie pois arjen murheista, niitä lukiessa voi hetkeksi unohtaa omat huolensa. On minulla ihan sama, onko kirjoissa noituutta vai ei - luen kirjoja tarinoiden takia.
Saanko muuten kysyä, minkä takia kirjoitat noituuden isolla alkukirjaimella?
-TessaSe paha voima. Pelkään sitä, ja olkoon kirjoittamiseni pelon merkki.
Nimimerkkisi tulee Satanistiset istunnot alunperin aloittaneen tytön nimestä, hän keksi satanismin. Siksi vihaan sitä. - Tysvo
Äiti-95 kirjoitti:
Jo nimimerkistäsi voi päätellä paljon. Viestisi kertoo, että Jumalan rakkaus ei ole vielä tullut sinuun, mutta älä huoli. Lopeta vain Pottereiden lukeminen, niin huomaat elämäsi helpottuvan! Rakastan teitä kaikkia, ja niin tahtoisin teidän tekevän minulle.
Olen pahoillani, mutta jos olisin, hyvänen aika, Noituuden puolustaja, tahtoisin minut käännytettävän siitä pois! Yritän auttaa teitä vain hyvää hyvyyttäni!Kuinka moni ylisaarna alkaakaan sanoilla "En ole kiihkouskovainen". Toisaalta, varmaan yhtä moni alkaa sanoilla "Ai, sinä uskot Jumalaan, ei se minua haittaa, jokainen saa usko mihin haluaa".
Ylisaarnalla tarkoitan monologia, jonka tarkoituksena on muuttaa toisen ihmisen poliittista/uskonnollista vakaumusta.
On myös aina mielenkiintoista huomata, että mitä voimakkaampi reaktio, sitä voimakkaampi vastareaktio. Kommunismi, Rock'n'roll, Fantasiakirjallisuus, kaikki ovat saaneet lukuisia "ystäviä", mutta vähintään yhtä monta "vihollista".
Kommunismi nyt sinänsä on huonolaittaa tuohonryhmään (sen voisi korvata videopeleillä), mutta annanpa olla, koska saan siitä kivan aasinsillan.
Pottereita on "arvosteltu" sillä, että ne levittävät Saatananpalvontaa, Kommunismia, Huumeidenkäyttöä, Todellisuudesta harhautumista, jne. jne. Jopa edes auttavat kapitalismia.
Todellisuudessa Potterit eivät edes auta mitään; kieli on yksinkertaista, kertovaa ei pohdiskelevaa, eikä Rowling vedä viivoja ihmismielentoimintaan. Tämä nyt lähinnä erottaa Rowlingin Dostojevskista, Hemmingwaysta ynnä muista suurista kirjailijoista (lisäksi myös se, että Rowlingin kirjat luetaan yleensä loppuun)
Kirjanlukeminen poikkeaa muista massaviihteistä siinä, että lukija joutuu käyttämään omia aivojaan, näin melkein kirjan kuin kirjan voi antaa luettavaksi melkein minkä ikäiselle tahansa, koska jos aivot (lukijan mieli) ei kykene käsittelemään jotain asiaa, se ohitetaan. Toisin on esimerkiksi elokuvien kanssa, jokainen kuva jää mieleen.
Sinun äitinä ei pitäisi sensuroida lapsesi lukemisia, vaan edes auttaa niitä, lapsellesi et voi antaa suurempaa lahjaa, kuin lukutaidon. Jos kirjat aiheuttavat lapsellesi kysymyksiä, auta häntä löytämään niihin vastaukset. TV, PC, eikä kirjatkaan kasvata lastasi, sinä kasvatat.
Ja rauhoitu. 5 vuotta ja potterit on unohdettu.
Terv.
Tysvo - Alyxandria
Äiti-95 kirjoitti:
Se paha voima. Pelkään sitä, ja olkoon kirjoittamiseni pelon merkki.
Nimimerkkisi tulee Satanistiset istunnot alunperin aloittaneen tytön nimestä, hän keksi satanismin. Siksi vihaan sitä.Nimimerkkini ei todellakaan tule edes sieltä suunnalta!
Epäilen että tarkoitat tuolla viittauksellasia Hypatia Alexandrialaista (Hypatia of Alexandria), joka on/oli itse asiassa antiikin ajan tunnetuin naisfilosofi ja -matemaatikko.
Nimimerkkini on Alyxandria - siis Y:llä, ei E:llä. Se tulee eräästä romanttisesta keskiaikaan sijoittuvasta romaanista, jossa ei ole mukana pätkääkään taikuutta. Myös tämä kyseinen teos on täysin fiktiivinen, mutta minä tykästyin kirjan päähenkilön nimeen siinä määrin, että otin sen nimimerkikseni.
Mikäli tarkoitit viittauksellasi jotakuta muuta kuin Hypatiaa, kuulisin hänestä mielelläni lisää. Ainakaan vielä minä en ole onnistunut löytämään ketään Alyxandriaa joka liittyisi millään tavoin satanismiin. En ole itse asiassa onnistunut löytämään yhtäkään historiallisesti jollain tavoin merkittävää Alyxandriaa, joten haluasisin tietää asiasta mielelläni lisää! :) - Äiti-95
Alyxandria kirjoitti:
Nimimerkkini ei todellakaan tule edes sieltä suunnalta!
Epäilen että tarkoitat tuolla viittauksellasia Hypatia Alexandrialaista (Hypatia of Alexandria), joka on/oli itse asiassa antiikin ajan tunnetuin naisfilosofi ja -matemaatikko.
Nimimerkkini on Alyxandria - siis Y:llä, ei E:llä. Se tulee eräästä romanttisesta keskiaikaan sijoittuvasta romaanista, jossa ei ole mukana pätkääkään taikuutta. Myös tämä kyseinen teos on täysin fiktiivinen, mutta minä tykästyin kirjan päähenkilön nimeen siinä määrin, että otin sen nimimerkikseni.
Mikäli tarkoitit viittauksellasi jotakuta muuta kuin Hypatiaa, kuulisin hänestä mielelläni lisää. Ainakaan vielä minä en ole onnistunut löytämään ketään Alyxandriaa joka liittyisi millään tavoin satanismiin. En ole itse asiassa onnistunut löytämään yhtäkään historiallisesti jollain tavoin merkittävää Alyxandriaa, joten haluasisin tietää asiasta mielelläni lisää! :)Ei TODELLAKAAN ole "historiallisesti merkittävä henkilö!" Silkkaa roskaa, sanon minä.
- Mimmi
Äiti-95 kirjoitti:
Vaikka en ole kauhean uskovainen, uskaltaisin väittää raamatun olevan mielenkiintoista lukemista! Kokeile vaikka!
Kuten minulle on moni sanonut. RAAMATTU ON MAAILMAN MYYDYIN FANTASIAKIRJA. Eihän siinä ole totta paljon mikään:)
- Mimmi
Äiti-95 kirjoitti:
Ei TODELLAKAAN ole "historiallisesti merkittävä henkilö!" Silkkaa roskaa, sanon minä.
Niin eli koitas nyt päättää et puhutko Saatananpalvojista vai satanisteista. Ovat kuule kaksi eri asiaa.
Toisaalta varmaan tiesit sen kuin myöskin kaiken pottereista sillä et muuten olisi onnistunut tekemään näin hyvää provoa.
On ainakin ollut hauskaa lukiessa näit juttuja. - Äiti-95
Mimmi kirjoitti:
Niin eli koitas nyt päättää et puhutko Saatananpalvojista vai satanisteista. Ovat kuule kaksi eri asiaa.
Toisaalta varmaan tiesit sen kuin myöskin kaiken pottereista sillä et muuten olisi onnistunut tekemään näin hyvää provoa.
On ainakin ollut hauskaa lukiessa näit juttuja.sait käsityksen, että tiedän kaiken Pottereista? Tiedän vain oikeastaan sen, että he ovat Noitia, että kirjat kehottavat pahaan ja että Harry Potterilla on kolme ystävää, Hermiione, Ron ja Drako.
- Mimmi
Äiti-95 kirjoitti:
sait käsityksen, että tiedän kaiken Pottereista? Tiedän vain oikeastaan sen, että he ovat Noitia, että kirjat kehottavat pahaan ja että Harry Potterilla on kolme ystävää, Hermiione, Ron ja Drako.
Siitä kun osaat kirjoittaa just niin että ihmiset ottaa hullut herssit.
Miten muka voisit tietää mistä potter fanit suuttuisivat jos et tietäisi yksityiskohtia joita kommentoimal saat ärsytettyä ja kunnol.
Anna mennä vaan mulla on ainakin hauskaa. Vaikka olen potter fani henkeen ja vereen näin kliseisesti sanottuna. - Alyxandria
Äiti-95 kirjoitti:
Ei TODELLAKAAN ole "historiallisesti merkittävä henkilö!" Silkkaa roskaa, sanon minä.
Arvasinkin sinun keskittyvän tuohon yhteen lauseeseen viestissäni -ennen kaikkea yhteen sanaan siinä, tottapuhuen laitoin sen sinne ihan tahallani! *naurahtaa*
Mutta sinä et vastannut kysymykseeni. Puhuitko Hypatiasta, kun viittasit nimimerkkini ja satanismin (tai saatananpalvonnan, kummasta nyt ikinä puhutkaan) yhteydestä?
Ja mitä historiallisiin henkilöihin tulee, niin kyllä satanismin keksijä varmasti sellainen on, jos hän kerran on jättänyt selvän jälkensä historiaam niin, että jälkipolvet voivat hänestä kuulla ja lukea. Se, onko henkilö historiallisesti merkittävä on jokaisen itsensä pääteltävä.
Toivon todellakin että vastaat minulle nyt puhuitko Hypatiasta kun viittasit nimimerkkiini. Minä todellakin haluan tietää! :) - Äiti-95
Alyxandria kirjoitti:
Arvasinkin sinun keskittyvän tuohon yhteen lauseeseen viestissäni -ennen kaikkea yhteen sanaan siinä, tottapuhuen laitoin sen sinne ihan tahallani! *naurahtaa*
Mutta sinä et vastannut kysymykseeni. Puhuitko Hypatiasta, kun viittasit nimimerkkini ja satanismin (tai saatananpalvonnan, kummasta nyt ikinä puhutkaan) yhteydestä?
Ja mitä historiallisiin henkilöihin tulee, niin kyllä satanismin keksijä varmasti sellainen on, jos hän kerran on jättänyt selvän jälkensä historiaam niin, että jälkipolvet voivat hänestä kuulla ja lukea. Se, onko henkilö historiallisesti merkittävä on jokaisen itsensä pääteltävä.
Toivon todellakin että vastaat minulle nyt puhuitko Hypatiasta kun viittasit nimimerkkiini. Minä todellakin haluan tietää! :)En puhunut. En tiedä mikä se on. Mutta toisaalta, olen vain kuullut, että joku A:lla alkava keksi Satanismin, joten oletan sinun ottaneen nimimerkkisi tästä yhteydestä. Pahuus on aina sisäistä.
- Alyxandria
Äiti-95 kirjoitti:
En puhunut. En tiedä mikä se on. Mutta toisaalta, olen vain kuullut, että joku A:lla alkava keksi Satanismin, joten oletan sinun ottaneen nimimerkkisi tästä yhteydestä. Pahuus on aina sisäistä.
Eli siis ymmärsinkö oikein: sinä toimit nimimerkkiäni arvostellessasi vain kuulopuheiden perusteella -taas! (Viittaan tässä tietysti tuohon Potter -jupakkaan, josta väität vain kuulleessi!) Ja koska uskaltauduin sanaisen arkkuni tällä palstalla aukaisemaan, ja koska nimimerkkini sattui alkalamaan A-kirjaimella, niin sinä vedit siitä johtopäätöksen että tottakai minun nimimerkkini on otettu satanismin keksijän nimestä (jonka siis sinä olet kuullut alkavan A:lla)?
Siis noinko?
Anna minun kaikki kestää, jos asia todellakin on näin. Vedät todellakin aika nopeita johtopäätöksiä, jos ainoa puolustautumisesi on se, että "olen vain kuullut, että joku A:lla alkava keksi Satanismin" -eihän maailmassa toki ole kuin tuhansia ja taas tuhansia A:lla alkavia nimiä.
*hekottaa*
Ihan tiedoksesi vain: satanismin perustaja on -kuten Tysvo tuolla jo aikaisemmin mainitsi- herra nimeltään Anton LaVey, eli siis mies.
Mitä tulee Hypatia Aleksandrialaiseen, voi jokainen itse käydä lukemassa hänen tarinansa täältä: http://jumalasuomi.tripod.com/hypatia.htm - Äiti-95
Alyxandria kirjoitti:
Eli siis ymmärsinkö oikein: sinä toimit nimimerkkiäni arvostellessasi vain kuulopuheiden perusteella -taas! (Viittaan tässä tietysti tuohon Potter -jupakkaan, josta väität vain kuulleessi!) Ja koska uskaltauduin sanaisen arkkuni tällä palstalla aukaisemaan, ja koska nimimerkkini sattui alkalamaan A-kirjaimella, niin sinä vedit siitä johtopäätöksen että tottakai minun nimimerkkini on otettu satanismin keksijän nimestä (jonka siis sinä olet kuullut alkavan A:lla)?
Siis noinko?
Anna minun kaikki kestää, jos asia todellakin on näin. Vedät todellakin aika nopeita johtopäätöksiä, jos ainoa puolustautumisesi on se, että "olen vain kuullut, että joku A:lla alkava keksi Satanismin" -eihän maailmassa toki ole kuin tuhansia ja taas tuhansia A:lla alkavia nimiä.
*hekottaa*
Ihan tiedoksesi vain: satanismin perustaja on -kuten Tysvo tuolla jo aikaisemmin mainitsi- herra nimeltään Anton LaVey, eli siis mies.
Mitä tulee Hypatia Aleksandrialaiseen, voi jokainen itse käydä lukemassa hänen tarinansa täältä: http://jumalasuomi.tripod.com/hypatia.htm...minä kävisin lukaisemassa tuon jutun. Ehkä se on naurettava, mutta toisaalta olet sinäkin.
- Alyxandria
Äiti-95 kirjoitti:
...minä kävisin lukaisemassa tuon jutun. Ehkä se on naurettava, mutta toisaalta olet sinäkin.
...minähän olenkin naurettava. Aina! *nauraa*
Mutta onneksi en sentään ihan niin lapsellinen että päästäisin suustani aivan kaikenlaista moskaa.
Käy ihmeessä tutustumassa tuohon sivuun. Voit vaikka yllättyä iloisesti. - Äiti-95
Alyxandria kirjoitti:
...minähän olenkin naurettava. Aina! *nauraa*
Mutta onneksi en sentään ihan niin lapsellinen että päästäisin suustani aivan kaikenlaista moskaa.
Käy ihmeessä tutustumassa tuohon sivuun. Voit vaikka yllättyä iloisesti.Että kehtaatkin järkyttää minua näin! Peniksen kuva heti etusivulla! Luuletko, että aion lukea sen NYT?
- Alyxandria
Äiti-95 kirjoitti:
Että kehtaatkin järkyttää minua näin! Peniksen kuva heti etusivulla! Luuletko, että aion lukea sen NYT?
...oikein peniksen kuva. En minä siellä vaan mitään penistä näe, anteeksi kamalasti. Mutta eikös sitä niin sanota, että ihminen näkee sitä mitä haluaa nähdä?
Toisaalta, sanot olevasi naimisissa ja olet vielä äitikin - miksi siis yksi peniksen kuva sinua häiritsisi, mikäli sivulla sellainen olisi? Eihän se sinua millään tavalla pystyisi vahingoittamaan, internetissä kun olet.
Vaikka onhan tuokin toki tekosyy päästä lukemasta juttua, pysyä epätietoisena. *kohautta harteitaan* - Äiti-95
Alyxandria kirjoitti:
...oikein peniksen kuva. En minä siellä vaan mitään penistä näe, anteeksi kamalasti. Mutta eikös sitä niin sanota, että ihminen näkee sitä mitä haluaa nähdä?
Toisaalta, sanot olevasi naimisissa ja olet vielä äitikin - miksi siis yksi peniksen kuva sinua häiritsisi, mikäli sivulla sellainen olisi? Eihän se sinua millään tavalla pystyisi vahingoittamaan, internetissä kun olet.
Vaikka onhan tuokin toki tekosyy päästä lukemasta juttua, pysyä epätietoisena. *kohautta harteitaan*Kovasti näytti kaaviokuvalta peniksestä. En kylläkään ymmärrä, mitä tekemistä sillä siellä oli.
- Alyxandria
Äiti-95 kirjoitti:
Kovasti näytti kaaviokuvalta peniksestä. En kylläkään ymmärrä, mitä tekemistä sillä siellä oli.
...ihminen näkee sitä, mitä hän haluaa nähdä.
Tuo sivusto on kyllä todella asiallinen, joten epäilen, että kyseessä ei todellakaan ole kaaviokuva peniksestä.
- Äiti-95
Kauheaa! Avasin Potterin umpimähkään ihan teidän takianne, ja ensimmäinen lause joka sattui silmään; "Harry loikkasi puistoon lukitun nörtin yli"
Kauheaa satanismia, totta tosiaan!- emilia
Taisikohan se olla lukitun "portin" yli, eikä lukitun "nörtin" yli. :D Miten nörttejä lukitaan?
Heh.. On ollut ilo lukea näitä viestejä.
Lue mieluummin ensimmäisestä Potterista pari kappaletta, ja sitten arvostele.
On hieman tyhmää kyllä tulla Pottereita arvostelemaan, kun ei ole niitä lukenut (paitsi tuon yhden lauseen ja senkin väärin).
Ja miten et ole kuuluut THS:stä?
Minä en ole koskaan edes avannut saati koskenutkaan raamattua enkä sitä arvostelekaan. Joten älä sinäkään Pottereita arvostele. :)
Potterit ilman taikuutta..? Hmm... mitäköhän siitäkään tulisi? :D - emilia
emilia kirjoitti:
Taisikohan se olla lukitun "portin" yli, eikä lukitun "nörtin" yli. :D Miten nörttejä lukitaan?
On hieman tyhmää kyllä tulla Pottereita arvostelemaan, kun ei ole niitä lukenut (paitsi tuon yhden lauseen ja senkin väärin).
Minä en ole koskaan edes avannut saati koskenutkaan raamattua enkä sitä arvostelekaan. Joten älä sinäkään Pottereita arvostele. :)
Potterit ilman taikuutta..? Hmm... mitäköhän siitäkään tulisi? :DAnteeksi kirjoitusvirhe! TSH eikä THS. Heh...
Hyvää yötä! - Äiti-95
emilia kirjoitti:
Potterit ilman taikuutta..? Hmm... mitäköhän siitäkään tulisi? :DTHS? Taru Hermusten sorrosta? Voin vannoa, että lause oli oikein! en muista sivua mutta aika alussa.
- emilia
Äiti-95 kirjoitti:
THS? Taru Hermusten sorrosta? Voin vannoa, että lause oli oikein! en muista sivua mutta aika alussa.
Siis minä itse olin kirjoittanut tuon sanan väärin ja korjasin sen seuraavaan viestiini.
TSH se on. :) - just
Äiti-95 kirjoitti:
THS? Taru Hermusten sorrosta? Voin vannoa, että lause oli oikein! en muista sivua mutta aika alussa.
Jonkun nörtin pilailua, "Äiti-95" on joko tollo joka haluaa vaan saada hyvät keskustelunaiheet mollaamalla Potteria.
Ja en usko että hän on poliitikon vaimo..
Huoh.. Paljastit ittes tossa "Taru Hermusten sorrosta" että hyvät sulle.
Kiitos mielenkiintoisesta saarnastasi, oli ilo kattella tollasten trollejen touhuja. - Äiti-95
just kirjoitti:
Jonkun nörtin pilailua, "Äiti-95" on joko tollo joka haluaa vaan saada hyvät keskustelunaiheet mollaamalla Potteria.
Ja en usko että hän on poliitikon vaimo..
Huoh.. Paljastit ittes tossa "Taru Hermusten sorrosta" että hyvät sulle.
Kiitos mielenkiintoisesta saarnastasi, oli ilo kattella tollasten trollejen touhuja....mutta en muista sanoneeni mitään "Hermusten sorroista!" Näyttää siltä, että joku käyttää jaloa persoonaani häikäilemättömästi hyväkseen yrittäen siten mustamaalata minut, viattoman lapsen äidin. Törkeys on huipussaan, mutta en valita - Ehkä se on jumalan tahto.
- Haalilainen
sivu 16 HP&FK tokavika rivi
"Harry Potter loikkasi puiston lukitun portin yli"
Olen itse juuri siinä kohdassa kun luen vitosta kolmatta kertaa - Mixer
On tainnut sattua väärä kirja eteen vai kuinka?
- hmpfhh
Trolli elää viesteistä. Ilman kommunikaatiota se näivettyy nopeasti ja heittää henkensä. Trolli on kuin virus joka leviää rajatta ennenkuin joko koko isäntäpopulaatio kuolee tai kehittyy vastustuskyky. Älä ruoki trollia!
- Fere
Niin uskomatonta sontaa, mutta on valitettavaa että jotku ihmiset vieläkin elävät siinä uskossa että kun pukeudut mustaan farkkutakkiin, niin olet saatanan palvoja ja käyt öisin kääntämässä hautakiviä. Luet Fantasia niin olet saatananpalvoja ja harjoitat riettaita rituaalimenoja joihin liittyy verta ja uhreja jne.
Niin tämä äiti on kovasti sitä mieltä että Potterit ovat syypäitä sunnuntai kirkkojen vähenevään väkimäärään. Joo noh kun muistelen aikoja ennen Potteria ja jälkeen ei juurikaan muutosta ole tapahtunut, mitä nyt vähentynyt kun ihmiset ovat nukkuneet pois. Ei nyky-ajan ihmiset käy enään kirkossa ja se on fackta turha siihen on jotakuta syntipukiksi hakia.
Olen ehdottomasti sitä mieltä että tämän äidin pitäisi ottaa se Potter ja lukia se, ainakin sitten voi antaa kehittävää kritiikkiä, kun tämä keskustelu on loppujen lopuksi turhaa koska henkilö ei tiedä mistä puhuu. Minun mielestäni on fiksua kuitenkin tutustua asiaan ennen kuin hyökkää sitä vasten, en usko että sinusta saatananpalvojaa tulee. Haluaisin todella tietää mitkä kohdat siellä kirjassa ovat niin julmia ja kauheita ja herjaavia. Ettei vaan vanha ystävämme nimimerkillä Jästi ole palannut?
- Äiti-95
Ymmärrän toki, että olet henkisesti rajoittunut, mutta tämä sinun viittauksesi nimimerkkiin "Jästi" ei ole oikein. Kaikki me, jotka emme lue näitä paholaisen tekeleitä, emme suinkaan ole "trolleja". Trolli tarkoittaa suoranaisesti "peikkoa" joka sekin on paha asia, mutta näillä keskustelupalstoilla olen ymmärtänyt sen tarkoittavan jonkinlaista häirikköä. Sitä minä en ole, en suinkaan - Sanoin vain mielipiteeni. Olen pahoillani jos se jollain tavalla loukkasi sinua ja muitakin kanssaihmisiä täällä palstalla :)
- Tysvo
Äiti-95 kirjoitti:
Ymmärrän toki, että olet henkisesti rajoittunut, mutta tämä sinun viittauksesi nimimerkkiin "Jästi" ei ole oikein. Kaikki me, jotka emme lue näitä paholaisen tekeleitä, emme suinkaan ole "trolleja". Trolli tarkoittaa suoranaisesti "peikkoa" joka sekin on paha asia, mutta näillä keskustelupalstoilla olen ymmärtänyt sen tarkoittavan jonkinlaista häirikköä. Sitä minä en ole, en suinkaan - Sanoin vain mielipiteeni. Olen pahoillani jos se jollain tavalla loukkasi sinua ja muitakin kanssaihmisiä täällä palstalla :)
Olen aina ihmetellyt miksei trollaamista katsota hyvällä? Nytkin tämä pikku Äiti sai muutamassa tunnissa lieskan keskustelun eteen. Etenkin, kun Trollit ajoittain ovat jopa hupaisia, kuten tämä pikku Äityli.
Viesti Batemanille:
”Ymmärrän toki, että olet henkisesti rajoittunut - - -. Olen pahoillani jos se jollain tavalla loukkasi sinua ja muitakin kanssaihmisiä täällä palstalla :)”
Ei taivas.
Viesti Alyxandrialle
”Se paha voima. Pelkään sitä, ja olkoon kirjoittamiseni pelon merkki.
Nimimerkkisi tulee Satanistiset istunnot alunperin aloittaneen tytön nimestä, hän keksi satanismin. Siksi vihaan sitä.”
Satanismin kehitti ja alulle pani herra Anton LaVey. Joka oli mies, ei tyttö.
”Viesti Mark Darkille
Mieheni.
Kirjoittanut: Äiti-95 27.7.2005 klo 22.16
Ja tiedoksesi, potra tyttäreni olisi ylpeä minusta jos näkisi tämän, mutta en thdo tutustuttaa häntä pahoihin kirjasarjoihin, joita kirjoittaa rahanahne Englantilainen, jolla ei ole mitään kokemusta lapsista!”
Voi Äiti pieni, kun mies – muodossa ”minun mieheni” – tarkoittaa a-vi-o-mies-tä, ja miesystävä taas tarkoittaa seurustelukumppania.
”--- potra tyttäreni olisi ylpeä minusta jos näkisi tämän ---” Ai tämän että Äiti pieni kirjoittaa suu vaahdossa saarnaa asiasta jota ei tunne. Vai siitä, että Äiti pieni, ei just nyt muista olikos hän naimisissa vai ei…
Yleisiä lausuntoja:
” Vaikka en ole kauhean uskovainen, uskaltaisin väittää raamatun olevan mielenkiintoista lukemista! Kokeile vaikka!”
” Viestisi kertoo, että Jumalan rakkaus ei ole vielä tullut sinuun, mutta älä huoli. Lopeta vain Pottereiden lukeminen, niin huomaat elämäsi helpottuvan!”
” Yritän vain pelastaa Teidät. Pelkään, että nämä kirjat luovat joukon eksyneitä, saatananpalvonta ei ole leikkiä.”
” ..mutta en muista sanoneeni mitään "Hermusten sorroista!" Näyttää siltä, että joku käyttää jaloa persoonaani häikäilemättömästi hyväkseen yrittäen siten mustamaalata minut, viattoman lapsen äidin. Törkeys on huipussaan, mutta en valita - Ehkä se on jumalan tahto.”
Voi voi, kun Äiti pienellä nyt pyörii iso pyörä vähän liian kovilla kierroksilla. Käy ottamassa lääkkeet ja palaa asiaan, kun olet rauhoittunut.
Terv
Tysvo - Äiti-95
Tysvo kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksei trollaamista katsota hyvällä? Nytkin tämä pikku Äiti sai muutamassa tunnissa lieskan keskustelun eteen. Etenkin, kun Trollit ajoittain ovat jopa hupaisia, kuten tämä pikku Äityli.
Viesti Batemanille:
”Ymmärrän toki, että olet henkisesti rajoittunut - - -. Olen pahoillani jos se jollain tavalla loukkasi sinua ja muitakin kanssaihmisiä täällä palstalla :)”
Ei taivas.
Viesti Alyxandrialle
”Se paha voima. Pelkään sitä, ja olkoon kirjoittamiseni pelon merkki.
Nimimerkkisi tulee Satanistiset istunnot alunperin aloittaneen tytön nimestä, hän keksi satanismin. Siksi vihaan sitä.”
Satanismin kehitti ja alulle pani herra Anton LaVey. Joka oli mies, ei tyttö.
”Viesti Mark Darkille
Mieheni.
Kirjoittanut: Äiti-95 27.7.2005 klo 22.16
Ja tiedoksesi, potra tyttäreni olisi ylpeä minusta jos näkisi tämän, mutta en thdo tutustuttaa häntä pahoihin kirjasarjoihin, joita kirjoittaa rahanahne Englantilainen, jolla ei ole mitään kokemusta lapsista!”
Voi Äiti pieni, kun mies – muodossa ”minun mieheni” – tarkoittaa a-vi-o-mies-tä, ja miesystävä taas tarkoittaa seurustelukumppania.
”--- potra tyttäreni olisi ylpeä minusta jos näkisi tämän ---” Ai tämän että Äiti pieni kirjoittaa suu vaahdossa saarnaa asiasta jota ei tunne. Vai siitä, että Äiti pieni, ei just nyt muista olikos hän naimisissa vai ei…
Yleisiä lausuntoja:
” Vaikka en ole kauhean uskovainen, uskaltaisin väittää raamatun olevan mielenkiintoista lukemista! Kokeile vaikka!”
” Viestisi kertoo, että Jumalan rakkaus ei ole vielä tullut sinuun, mutta älä huoli. Lopeta vain Pottereiden lukeminen, niin huomaat elämäsi helpottuvan!”
” Yritän vain pelastaa Teidät. Pelkään, että nämä kirjat luovat joukon eksyneitä, saatananpalvonta ei ole leikkiä.”
” ..mutta en muista sanoneeni mitään "Hermusten sorroista!" Näyttää siltä, että joku käyttää jaloa persoonaani häikäilemättömästi hyväkseen yrittäen siten mustamaalata minut, viattoman lapsen äidin. Törkeys on huipussaan, mutta en valita - Ehkä se on jumalan tahto.”
Voi voi, kun Äiti pienellä nyt pyörii iso pyörä vähän liian kovilla kierroksilla. Käy ottamassa lääkkeet ja palaa asiaan, kun olet rauhoittunut.
Terv
TysvoTuo ei kyllä nyt ollut sopivaa. En käytä lääkkeitä, silloin tällöin vitamiinipillereitä kaksi tai kolme päivässä.
Minun ja mieheni suhde on pienoisessa kriisitilanteessa juuri nyt. Hän näki Potter-kirjan asunnossani kun olin katsonut siitä sen yhden lauseen. Nyt hän aikoo jättää minut! Sehän on oikeastaan, uskaltaisin jopa väittää, vääräuskoisten vika, se paholaisnainen jossain Englannin nummilla on pilannut elämäni. Toivon todella, että mieheni ymmärtää kun näytän nämä viestit hänelle!
Aviomies on niin voimakas sana, pelkään, että jos en hämää välillä kutsumalla häntä miesystäväksi, te arvaatte hänen henkilöllisyytensä! Silloin, luoja armahtakoon, ei tulisi mukavaa jälkeä! Saatananpalvojat kaataisivat sukuni hautakivet, kaikki olisi aivan sekaisin! Ei, ehkä on parempi että unohdatte mieheni kokonaan. - Kristiina
Äiti-95 kirjoitti:
Tuo ei kyllä nyt ollut sopivaa. En käytä lääkkeitä, silloin tällöin vitamiinipillereitä kaksi tai kolme päivässä.
Minun ja mieheni suhde on pienoisessa kriisitilanteessa juuri nyt. Hän näki Potter-kirjan asunnossani kun olin katsonut siitä sen yhden lauseen. Nyt hän aikoo jättää minut! Sehän on oikeastaan, uskaltaisin jopa väittää, vääräuskoisten vika, se paholaisnainen jossain Englannin nummilla on pilannut elämäni. Toivon todella, että mieheni ymmärtää kun näytän nämä viestit hänelle!
Aviomies on niin voimakas sana, pelkään, että jos en hämää välillä kutsumalla häntä miesystäväksi, te arvaatte hänen henkilöllisyytensä! Silloin, luoja armahtakoon, ei tulisi mukavaa jälkeä! Saatananpalvojat kaataisivat sukuni hautakivet, kaikki olisi aivan sekaisin! Ei, ehkä on parempi että unohdatte mieheni kokonaan.Tämä viestiketju kyllä piti huolen päivän huumoriannoksesta, loppupäiväksi voin sitten heittäytyä huoletta tosikoksi...
Kristiina - emilia
Äiti-95 kirjoitti:
Tuo ei kyllä nyt ollut sopivaa. En käytä lääkkeitä, silloin tällöin vitamiinipillereitä kaksi tai kolme päivässä.
Aviomies on niin voimakas sana, pelkään, että jos en hämää välillä kutsumalla häntä miesystäväksi, te arvaatte hänen henkilöllisyytensä! Silloin, luoja armahtakoon, ei tulisi mukavaa jälkeä! Saatananpalvojat kaataisivat sukuni hautakivet, kaikki olisi aivan sekaisin! Ei, ehkä on parempi että unohdatte mieheni kokonaan.Tämän viestisi jälkeen uskon, että tämä koko keskustelu on pelkkä LÄPPÄ.
Siis miehesi näki Potter-kirjan talossasi ja aikoo jättää sinut? Hmm...
Ei turhan uskottavaa. :D
Ja mitä Potter-kirja talossasi edes tekee, kun vihaat niitä yli kaiken? - Tysvo
Äiti-95 kirjoitti:
Aviomies on niin voimakas sana, pelkään, että jos en hämää välillä kutsumalla häntä miesystäväksi, te arvaatte hänen henkilöllisyytensä! Silloin, luoja armahtakoon, ei tulisi mukavaa jälkeä! Saatananpalvojat kaataisivat sukuni hautakivet, kaikki olisi aivan sekaisin! Ei, ehkä on parempi että unohdatte mieheni kokonaan.Eli sinun pikku äityli sielun tilan kyseenalaistaminen ei ole sopivaa, mutta sinä saat kyseenalaistaa muiden henkisenkehityksenasteen?
Varmaan "uskovaisena" ja epäilemättä Raamatun lukeneena tiedät, mikä on niin sanottu "aktiivinen laupeuden lähete". Tunnetaan uskovaisten keskuudessa paremmin toisena kultaisista käskyistä.
Olen kohteliaasti pahoillani, jos avioliittosi ajautui kriisiin Potterin takia. Mutta uskon todella, että syyt eivät ole kirjassa.
"Aviomies on niin voimakas sana, pelkään, että jos en hämää välillä kutsumalla häntä miesystäväksi, te arvaatte hänen henkilöllisyytensä!"
Kannattaa muuten laittaa päähän kommandopipo ja käsiin nahkahansikkaat, kun kirjoitat tällepalstalle, katsos niin tehdessäsi estät meitä selvittämästä ulkonäköäsi.
"Saatananpalvojat kaataisivat sukuni hautakivet, kaikki olisi aivan sekaisin!"
Kannattaa myös tehdä itsellesi ja tyttärellesi hatut foliosta, näin saatananpalvojat eivät pystylukemaan ajatuksianne. Kysyisin vielä, että kumpiakos me Pottereita lukeneet nyt olimmekaan satanisteja vai saatananpalvojia?
"ehkä on parempi että unohdatte mieheni kokonaan."
Eikös hän aiemmin ollut herttainen ja tutustumisen arvoinen tyyppi, josta me varmasti pitäisimme. Nam.
Terv.
Tysvo - Äiti-95
Tysvo kirjoitti:
Eli sinun pikku äityli sielun tilan kyseenalaistaminen ei ole sopivaa, mutta sinä saat kyseenalaistaa muiden henkisenkehityksenasteen?
Varmaan "uskovaisena" ja epäilemättä Raamatun lukeneena tiedät, mikä on niin sanottu "aktiivinen laupeuden lähete". Tunnetaan uskovaisten keskuudessa paremmin toisena kultaisista käskyistä.
Olen kohteliaasti pahoillani, jos avioliittosi ajautui kriisiin Potterin takia. Mutta uskon todella, että syyt eivät ole kirjassa.
"Aviomies on niin voimakas sana, pelkään, että jos en hämää välillä kutsumalla häntä miesystäväksi, te arvaatte hänen henkilöllisyytensä!"
Kannattaa muuten laittaa päähän kommandopipo ja käsiin nahkahansikkaat, kun kirjoitat tällepalstalle, katsos niin tehdessäsi estät meitä selvittämästä ulkonäköäsi.
"Saatananpalvojat kaataisivat sukuni hautakivet, kaikki olisi aivan sekaisin!"
Kannattaa myös tehdä itsellesi ja tyttärellesi hatut foliosta, näin saatananpalvojat eivät pystylukemaan ajatuksianne. Kysyisin vielä, että kumpiakos me Pottereita lukeneet nyt olimmekaan satanisteja vai saatananpalvojia?
"ehkä on parempi että unohdatte mieheni kokonaan."
Eikös hän aiemmin ollut herttainen ja tutustumisen arvoinen tyyppi, josta me varmasti pitäisimme. Nam.
Terv.
Tysvo..että en ole kiihkouskovainen - Tavallinen, lapsestaan välittävä äiti vain. Olen tosin huolissani, että nykyajan nuoriso turmeltuu Noitia käsittelevien kirjojen paljouden ja toisaalta myös lähinnä Raamatunlukijoiden vähyyden vuoksi.
Äiti-95 kirjoitti:
Öh, eli se, että oletan, että olisit erä toinen vähä-älyinen häirikkö, jolla oli samanlainen tyyli, tekee minusta henkisesti rajoittuneen?
Vähän vaikuttaa siltä, että neiti ei edes tiedä, mitä se "henkisesti rajoittunut" tarkoittaa.- Äiti-95
Pat_Bateman kirjoitti:
Öh, eli se, että oletan, että olisit erä toinen vähä-älyinen häirikkö, jolla oli samanlainen tyyli, tekee minusta henkisesti rajoittuneen?
Vähän vaikuttaa siltä, että neiti ei edes tiedä, mitä se "henkisesti rajoittunut" tarkoittaa.On todella naiivia alkaa kyseenalaistaa minut tuolla tavalla. Uskot luultavasti minun olevan häirikkö! Uskaltaisin jopa väittää sinun itsesi olevan sellainen. Lapsi, joka on eksynyt palstalle josta ei mitä luultavimmin mitään tiedä. Säälin sinua. Itse tulin, koska tiesin täältä löytyvän sen kurjan kirjallisen tuotoksen faneja. Yritän saada teitä uskomaan hyvään, käännyttää teidät pois pahasta.
- Tysvo
Äiti-95 kirjoitti:
..että en ole kiihkouskovainen - Tavallinen, lapsestaan välittävä äiti vain. Olen tosin huolissani, että nykyajan nuoriso turmeltuu Noitia käsittelevien kirjojen paljouden ja toisaalta myös lähinnä Raamatunlukijoiden vähyyden vuoksi.
En minä sinua -pikku äitikkä- ole kiihkouskovaiseksi väittänytkään, ikki-pikki-riikkisen vainoharhaiseksi ehkä, mutta kiihkouskovaiseksi en koskaan.
Mutta, jos nyt sen verran keskittyisit ja kertoisit, että kumpia me Potterimme lukeneet olemme: saatanan palvojia vai satanisteja?
"Olen tosin huolissani, että nykyajan nuoriso turmeltuu Noitia käsittelevien kirjojen paljouden ja toisaalta myös lähinnä Raamatunlukijoiden vähyyden vuoksi".
Nimeätkö muutamia Noitia/noituutta käsitteleviä kirjoja. Siis, joitakin muita kuin Potterit.
Terv
Tysvo - Äiti-95
Tysvo kirjoitti:
En minä sinua -pikku äitikkä- ole kiihkouskovaiseksi väittänytkään, ikki-pikki-riikkisen vainoharhaiseksi ehkä, mutta kiihkouskovaiseksi en koskaan.
Mutta, jos nyt sen verran keskittyisit ja kertoisit, että kumpia me Potterimme lukeneet olemme: saatanan palvojia vai satanisteja?
"Olen tosin huolissani, että nykyajan nuoriso turmeltuu Noitia käsittelevien kirjojen paljouden ja toisaalta myös lähinnä Raamatunlukijoiden vähyyden vuoksi".
Nimeätkö muutamia Noitia/noituutta käsitteleviä kirjoja. Siis, joitakin muita kuin Potterit.
Terv
Tysvo...näitä kirjoja olevan, luojan kiitos, kovin paljoa, mutta lapseni toi pari vuotta sitten kirjastosta kotiin kirjan, joka oli täynnä tietoa Noidaksi tulemisesta ja vanhoista Noitauskomuksista. Kun kysyin, hän kertoi lainanneensa sen, hyvänen aika, lasten osastolta! Valitin tietenkin kirjastoon, mutta he eivät tehneet asialle mitään. Kirjan nimikin kertoi jo paljon; Noidan käsikirja.
En ole perehtynyt paljoa Satanismiin tai saatananpalvontaan, joten en ole mikään tietäjä siinä asiassa. Olen käsittänyt, että täällä liikkuu vähän molempien edustajia. Äiti-95 kirjoitti:
On todella naiivia alkaa kyseenalaistaa minut tuolla tavalla. Uskot luultavasti minun olevan häirikkö! Uskaltaisin jopa väittää sinun itsesi olevan sellainen. Lapsi, joka on eksynyt palstalle josta ei mitä luultavimmin mitään tiedä. Säälin sinua. Itse tulin, koska tiesin täältä löytyvän sen kurjan kirjallisen tuotoksen faneja. Yritän saada teitä uskomaan hyvään, käännyttää teidät pois pahasta.
Eikös uhkailu tarkoita sitä, että luvataan tehdä jotain negatiivista jollekin toiselle ihmiselle? Missäs minä sinua olen uhkaillut?
(Muuten, suomen kielen pikakurssi: "alkaa tehdä", ei "alkaa tekemään". Toisin sanoen, "aletaan uhkailla", ei "aletaan uhkailemaan".)
Tottakai uskon sinun olevan häirikkö. En vain ymmärrä, miksi jaksat inttää vastaan. Eikö olisi hauskempaa myöntää asia, ja lukea kymmeniä viestejä jossa näsäviisaat huutelevat "no tiesinhän!" ja "mitäs mä sanoin!"?
Mm, ja selvästi yrität ärsyttää minua kutsumalla minua lapseksi ja vihjaamalla, että en kenties ole tutustunut Pottereihin koskaan. Omalta kannaltasi on tietty harmi, että pinnani on pitempi kuin tuo ja että olen tottunut keskustelemaan itsepäisten kääliöiden kanssa menettämättä malttiani. Sitä paitsi, kaipa minut tosiaan voi lukea lapseksi. Ei se tarkoita, etten ole kykeneväinen älykkääseen ajatteluun. Iällä ei ole paljoakaan väliä. Enkä koe juurikaan tarvetta todistella Potter-tietouttani sinulle, joten annetaanpa sen asian olla.
"käännyttää teidät pois pahasta."
Kannustatko diktatuuria, valtiota, jonka asukkaat eivät saa tehdä omia päätöksiään tai muodostaa omia mielipiteitä? Sillä yrittämällä estää nuoria käyttämästä mielikuvitusta ja ajattelemasta, tuhoat kansakunnon mahdollisuuden kehittyä... Mitähän se Jumala tästä sanoisi: hänhän meidät loi ajattelemaan ja antoi meille mielikuvituksen. Progressistina Hän ei varmasti arvostaisi toimiasi. Vaikuttaa jopa siltä, että yrität saada meitä toimimaan vastoin Jumalan luomaa tapaa. Kenties oletkin susi lampaan vaatteissa, ja yrität johdattaa meitä pahaan?
Toisaalta, jos näin tosiaan olisi, sinulla olisi ollut enemmän mielikuvitusta: kristinuskossa Jumalan puoli on se tylsä ja epäinnovatiivinen puolisko; se paha puoli on se, joka hallitsee, öh, innovaation osmoosin.- Äiti-95
Pat_Bateman kirjoitti:
Eikös uhkailu tarkoita sitä, että luvataan tehdä jotain negatiivista jollekin toiselle ihmiselle? Missäs minä sinua olen uhkaillut?
(Muuten, suomen kielen pikakurssi: "alkaa tehdä", ei "alkaa tekemään". Toisin sanoen, "aletaan uhkailla", ei "aletaan uhkailemaan".)
Tottakai uskon sinun olevan häirikkö. En vain ymmärrä, miksi jaksat inttää vastaan. Eikö olisi hauskempaa myöntää asia, ja lukea kymmeniä viestejä jossa näsäviisaat huutelevat "no tiesinhän!" ja "mitäs mä sanoin!"?
Mm, ja selvästi yrität ärsyttää minua kutsumalla minua lapseksi ja vihjaamalla, että en kenties ole tutustunut Pottereihin koskaan. Omalta kannaltasi on tietty harmi, että pinnani on pitempi kuin tuo ja että olen tottunut keskustelemaan itsepäisten kääliöiden kanssa menettämättä malttiani. Sitä paitsi, kaipa minut tosiaan voi lukea lapseksi. Ei se tarkoita, etten ole kykeneväinen älykkääseen ajatteluun. Iällä ei ole paljoakaan väliä. Enkä koe juurikaan tarvetta todistella Potter-tietouttani sinulle, joten annetaanpa sen asian olla.
"käännyttää teidät pois pahasta."
Kannustatko diktatuuria, valtiota, jonka asukkaat eivät saa tehdä omia päätöksiään tai muodostaa omia mielipiteitä? Sillä yrittämällä estää nuoria käyttämästä mielikuvitusta ja ajattelemasta, tuhoat kansakunnon mahdollisuuden kehittyä... Mitähän se Jumala tästä sanoisi: hänhän meidät loi ajattelemaan ja antoi meille mielikuvituksen. Progressistina Hän ei varmasti arvostaisi toimiasi. Vaikuttaa jopa siltä, että yrität saada meitä toimimaan vastoin Jumalan luomaa tapaa. Kenties oletkin susi lampaan vaatteissa, ja yrität johdattaa meitä pahaan?
Toisaalta, jos näin tosiaan olisi, sinulla olisi ollut enemmän mielikuvitusta: kristinuskossa Jumalan puoli on se tylsä ja epäinnovatiivinen puolisko; se paha puoli on se, joka hallitsee, öh, innovaation osmoosin.Ehkä Diktatuuri olisikin paras vaihtoehto tälle kansalle! Niin ainakin vältyttäisiin vaaralliselta roskalta, yksi henkilö määräisi kaikesta.
- Tysvo
Äiti-95 kirjoitti:
...näitä kirjoja olevan, luojan kiitos, kovin paljoa, mutta lapseni toi pari vuotta sitten kirjastosta kotiin kirjan, joka oli täynnä tietoa Noidaksi tulemisesta ja vanhoista Noitauskomuksista. Kun kysyin, hän kertoi lainanneensa sen, hyvänen aika, lasten osastolta! Valitin tietenkin kirjastoon, mutta he eivät tehneet asialle mitään. Kirjan nimikin kertoi jo paljon; Noidan käsikirja.
En ole perehtynyt paljoa Satanismiin tai saatananpalvontaan, joten en ole mikään tietäjä siinä asiassa. Olen käsittänyt, että täällä liikkuu vähän molempien edustajia.Olisihan se pitänyt arvata, että tämä klassinen teos "Noidan Käsikirja" vedetään keskusteluun mukaan. Teoksen ulkoasu ei välttämättä ole paras mahdollinen; musta kirja pääkallo kannessa. Nimikin Noidan Käsikirja, oltaisiin ehkä voitu vaihtaa, johonkin vähemmän vanhempia pelottavaan.
Mutta kirja on oikeasti hyvä. Sinun olisi kannattanut ensin tutustua kirjaan kantta syvemmälle.
Kirja käsittelee entisaikojen uskomukset kattavasti ja helppolukuisesti. Painottuen ei uskomukseen, vaan ilmiön selittämiseen.
Olisi sinun fiktiota vihaavana ihmisenä luullut pitävän hyvästä raudan-lujaa faktaa sisältävästä kirjasta.
"En ole perehtynyt paljoa Satanismiin tai saatananpalvontaan, joten en ole mikään tietäjä siinä asiassa. Olen käsittänyt, että täällä liikkuu vähän molempien edustajia".
Ja sinä olet ötsgurzzi. En tosin tiedä mikä se on, mniten sen tunnistaa tai mitä se tekee, mutta sinä olet semmoinen.
Ihan tosi. Älä tuomitse jos et tiedä. Aiheutat pitkässä tähtäimessä itsellesi vain hankaluuksia. Ennakkoluuloisuus on ihmiselle suurempi rajoite, kuin kuuro-sokeus.
Kukaan täällä ei palvo Saatanaa. Satanisteista en tiedä, se kun on enemmän filosofia ja elämänkatsomus kuin uskonto, joten ne eivät turhan kovasti siitä huutele, en kuitenkaan kovin montaa epäile olevan. Suurin osa täällä olevista on luultavasti luterilaisia, sitten on eriytyneitä ateisteja ja agnostikkoja. Ateistit eivät usko Jumalaan. agnostikot pitävät sitä epätodennäköisenä tai todistamattomana.
Terv.
Tysvo Äiti-95 kirjoitti:
Ehkä Diktatuuri olisikin paras vaihtoehto tälle kansalle! Niin ainakin vältyttäisiin vaaralliselta roskalta, yksi henkilö määräisi kaikesta.
Mistäs tietäisit, ettei se yksi henkilö määräisi jotain vieläkin pahempaa?
No joo. Ne nenäliinat.- vihervarpunen
Pat_Bateman kirjoitti:
Vähän vaikuttaa siltä, että neiti ei edes tiedä, mitä se "henkisesti rajoittunut" tarkoittaa.ei kai, kun se on itse sellainen. xD
- -Luna-
Äiti-95 kirjoitti:
"paholaisen tekele" tarkoitatko paholaisen tekeleellä vilkkaan mielikuvituksen tuotetta? onko väärin jos haluaa sulkeutua fantasian lumottuun maailmaan pois "pahasta oikeasta maailmasta"... jossa sota on jopa liiankin tuttu asia... vaikken itsekään lue näitä fantasiakirjoja kuin ajanvietteenä en haluaisi että niitä arvostelisi siitä kaikesta tietämätön "ihminen". Paavikin on vain ihminen ja ihmisen mieli on myös nuo kaikki fantasiakirjat kirjoittanut. Sinulla ei ole oikeutta arvostella kirjallisuuden osaa johon myös Shakespeare kuului.Jos olet äiti niin kuin nickistäsi voisi päätellä.. haluaisin sinun tietävän että lapsen mieli on kuin luotu lukemaan fantasiakirjallisuutta .
- Jahas
Harry Potter on FANTASIAA. Ja fantaisa on FIKTIOTA. Jos tuo on niin vaikea tajuta niin ei kannata lukea kirjoja tai puuttua millään lailla siihen. Me lukiat kyllä ymmärrämme täysin hyvin mikä on fiktiota ja mikä faktaa. Mitä nähtävästi et ymmärrä.
Ja eräs asia, raamattukaan ei ole täysin totta, aika vähän itseasiassa on siitä totta. Tiedoksesi. - jaksatte..
Miten te edes jaksatte kommentoida tuon äidin viesteihin? Sehän on ihan selvä feikki, joka kotonansa naureskelee, kun on saanut ihmiset tuohtumaan. Todennäköisesti joku tosiaankin vuonna -95 syntynyt, mutta äidiksi ei taida päästä vielä ihan vähään aikaan. =o) Jospa "äiti" ei ottaisi Pottreita niin tosissaan, eikä me Potter fanit niin kauhean tosissaan tuota "äitiä", ja sen "mielipiteitä." =o)
- Äiti-95
Ei voi olla totta kuinka suuri sydämenasia nämä Potterit tuntuvat joillekin olevan! Heti suututaan kun tulin vain sanomaan mielipiteeni. Mutta rakkaus - se on voima joka yhdistää.
- Jahas
Äiti-95 kirjoitti:
Ei voi olla totta kuinka suuri sydämenasia nämä Potterit tuntuvat joillekin olevan! Heti suututaan kun tulin vain sanomaan mielipiteeni. Mutta rakkaus - se on voima joka yhdistää.
Kirjoitin ton viestin kun olin lukenut vasta äidin ekan viestin :D Luettuani nuo kaikki viestit olen sitä mieltä että äiti on vain joku sekoilija...
Sullakin on myös "suuri sydämenasia" = raamattu (fiktiota) - Äiti-95
Jahas kirjoitti:
Kirjoitin ton viestin kun olin lukenut vasta äidin ekan viestin :D Luettuani nuo kaikki viestit olen sitä mieltä että äiti on vain joku sekoilija...
Sullakin on myös "suuri sydämenasia" = raamattu (fiktiota)...ei suinkaan ole minulle sydämenasia, vaikka myönnän sen sanoman olevan huomattavasti positiivisemman kuin Potterien. Kaikkea Raamatussa ei ole voitu tosin todistaa varmasti, mutta kyllä se toki on uskottavampi kuin tämä edellämainittu Noituutta käsittelevä!
- Jahas
Äiti-95 kirjoitti:
...ei suinkaan ole minulle sydämenasia, vaikka myönnän sen sanoman olevan huomattavasti positiivisemman kuin Potterien. Kaikkea Raamatussa ei ole voitu tosin todistaa varmasti, mutta kyllä se toki on uskottavampi kuin tämä edellämainittu Noituutta käsittelevä!
Mistä ihmeestä tommosia ihmisiä vielä löytyy? Tai no siis sekoilija mikä sekoilija.
Mutta oletteko huomanneet että kirjoja jotka riipaisevat jotenkin tai voivat olla "totta", niin kaikki maailman uskovaiset torjuvat nämä kirjat (esim. Da Vinci - Koodi)? Ja nähtävästi Harry Potterkin lähettää tälläistä viestiä kun kaikki kerran niin torjuvat tätä kirja sarjaa. - Fere
Äiti-95 kirjoitti:
...ei suinkaan ole minulle sydämenasia, vaikka myönnän sen sanoman olevan huomattavasti positiivisemman kuin Potterien. Kaikkea Raamatussa ei ole voitu tosin todistaa varmasti, mutta kyllä se toki on uskottavampi kuin tämä edellämainittu Noituutta käsittelevä!
jos ei ole lukenut kirjaa. Mimmonen avioliitto teillä muuten on kun ilmeisesti asutte miehenne kanssa eri asunnoissa, koska sanoit tosiaan tuolla että miehesi näki Potter kirjan asunnossasi, josta voisi päätellä että te että asu saman katon alla, nyt herää jo kysymys että mitäs kulttia se sinä harjoitat kun tuollaista sairasta käytöstä harrastat että olet naimisissa ja asut eri asunnossa miehesi kanssa, järkyttävää ihmiseltä joka väittää jumalan sanan olevan tärkeä... =D
- Äiti-95
Fere kirjoitti:
jos ei ole lukenut kirjaa. Mimmonen avioliitto teillä muuten on kun ilmeisesti asutte miehenne kanssa eri asunnoissa, koska sanoit tosiaan tuolla että miehesi näki Potter kirjan asunnossasi, josta voisi päätellä että te että asu saman katon alla, nyt herää jo kysymys että mitäs kulttia se sinä harjoitat kun tuollaista sairasta käytöstä harrastat että olet naimisissa ja asut eri asunnossa miehesi kanssa, järkyttävää ihmiseltä joka väittää jumalan sanan olevan tärkeä... =D
...asumuserossa. Valitettavasti. Hän on ollut toisen naisen kanssa siveettömästi, mille minä en tietenkään voi mitään. Mutta olemme virallisesti edelleen naimisissa, yhdessä, ja luulen että hän rakastaa minua. Potter kuitenkin järkytti häntä.
- Jahas
Äiti-95 kirjoitti:
...asumuserossa. Valitettavasti. Hän on ollut toisen naisen kanssa siveettömästi, mille minä en tietenkään voi mitään. Mutta olemme virallisesti edelleen naimisissa, yhdessä, ja luulen että hän rakastaa minua. Potter kuitenkin järkytti häntä.
No sitten se teidän ero ei liity MITENKÄÄN Harryyn. Voi tyhmää ihmistä... Saanko udella kuinka vanha olet???
- Äiti-95
Jahas kirjoitti:
No sitten se teidän ero ei liity MITENKÄÄN Harryyn. Voi tyhmää ihmistä... Saanko udella kuinka vanha olet???
Ehkä hän meni tuon naisen luo vain Potterin takia? Kuka tietää?
Ikäni ei oleellisesti liity tähän keskusteluun. Voin sanoa että se on 25-35 välillä. - Jahas
Äiti-95 kirjoitti:
Ehkä hän meni tuon naisen luo vain Potterin takia? Kuka tietää?
Ikäni ei oleellisesti liity tähän keskusteluun. Voin sanoa että se on 25-35 välillä.Potterin takia petti?? Ehkä hän vain sai tarpeekseen sinusta ja halusi jännitysti. Huuhaa... Voi pikku sekoilijaa...
"Olisiko silloin (epäilen tätä suuresti) Potterista tullut nk. "kansanlegenda"?"
Miksikäs ei? Jos yksi ihminen olisi julkisesti vastustanut vaikka Husseinia, jäänyt henkiin ja jatkanut vielä syöksemällä tämä vallasta, nöyryyttämällä tämän julkisesti ja vapauttamalla kokonaisen maan pelon kynsistän, niin veikkaan, että aikamoinen legendä tästä tyypistä olisi tullut. Ja jos hän olisi onnistunut tekemään sen yksivuotiaana, niin sitä suurempi sankari.
"Uskaltaisin jopa väittää, että Harry Potter harrastaa yhteiskunnalle vaarallista, jopa brutaalia toimintaa!"
Hö, brutaalia? Siis raakaa, karkeaa ja häiväilemätöntä? Noh, et toki ole lukenut yhtäkään Potteria, joten tuota lausetta ei voi ottaa vakavasti. Sama kuin väittäisin Stalinin olevan hyvä rakastaja, vaikkei minulla ole siitä mitään kokemusta.
"Tietojeni mukaan hän on Noita, mikä ei vaikuta kovin kannattavalta."
Öm, velho kylläkin, mutta suo anteeksi sukupuoliterminologiani.
"Harry Potter on vain koominen, mutta omalla tavallaan varsin surullinen hetkellinen muoti-ilmiö."
Hetkelliset muoti-ilmiöt harvoin kestävät yli vuosikymmeniä, ystävä hyvä. Ymmärräthän? Potterit ovat olleet lukijakunnan suosiossa jo noin 15 vuotta. Surullisuutta en osaa siitä suosiosta löytää. Kun lapselle tutustutetaan lukemisen hieno taito, kaikki voittavat. Lukeminen kehittää mielikuvitusta ja itsenäistä ajattelua - se nimenomaan estää lapsista tulevan aivottomia lampaita, jotka seuraavat ketä ja mitä tahansa johtohahmoa - oli kyse sitten Bushista, Alestair Crowleysta tai vaikka sitten mielikuvitusystävästämme Jumalasta.
"Tarinallakaan ei ole minkäänlaista totuuspohjaa."
Ylläribonus. Kiitos tästä uutispläjäyksestä, Kapteeni Itsestäänselvyys.
"Noituuden, joka ei varmastikaan ole oikeasti mahdollista, esiintyminen romaaneissa tekee kirjailijasta vähintäänkin naurettavan näin spontaanisti ajatellen."
Yhtä naurettavaksi voisi väittää kirjoja, joissa puhutaan naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta, maasta jossa ei ole rasismia, rehellisestä parlamentista, miehestä, joka hallitsee imuroinnin, Michael Jacksonin oikeasta nenästä tahi uskovaisesta, joka osaisi ajatella itse. Sellaisissa kirjoissa, kuten Pottereissakin, on kyse fiktiosta. Fiktion pointti on... dunn dunn dunn! fiktio! Miten voit sanoa, että "tämä fiktiivinen kirja olisi muuten hyvä, mutta koska se sisältää fiktiota, se on naurettava".
Pointti: oletko siis sitä mieltä, että mielikuvituksen omaaninen on naurettavaa?
(Ja juu, oikeastaan oletan sinun vastaavan "kyllä", sillä et selvästikään ole tosissasi, ja jos sanoisit, että mielikuvitus on pahasta, esiintyisit juuri sellaisena yliampuvana hihhulina, jota yritätkin esittää.)
"Kysyn siis teiltä, nuoret, oletteko valmiit luopumaan tästä kaupallisesta, Suomen kirjakauppojen aukioloajat mullistavasta (Akateeminen kirjakauppa aukeaa kello 2.00 yhden kirjan takia, joka ei ole edes kotimaamme omalla kielellä julkaistu) ja vielä lisäksi Jumalan sanan vastaisesta kirjallisesta tuotoksesta?"
Ah. No Jumalaan tässä kuitenkin päädyttiin. Ihan ensin, Akateeminen ei auennut klo: 2.00, vaan kello 7.00. Ja toisekseen, kai sinä tiedät, että Jumalakin on vain mielikuvitusta? Ja vaikkei olisikaan, mitä Jumalalla olisi lukemista vastaan? Olihan Raamattukin kirja, vaan eipä Jumala sitä tuntunut paheksuvan.
Et kai vain vihjaa, että Jumala olisi niin itsekeskeinen, että antaa meidän lukea vain omia teoksiaan? Tsk tsk.
"lopettamaan nuorten manipuloinnin?"
Millähän tavalla se manipuloi nuoria?- Äiti-95
Legenda on vahva sana. Sanoisin, että ehkä hänet muistettaisiin vähän aikaa.
Minusta noituus on häikäilemätöntä, raakaa ja karkeaa, toisin sanottuna Brutaalia toimintaa. Minusta noidaksi voi sanoa niin miestä kuin naistakin, ainakin vanhoissa kansantaruissa usein noita voi olla mies tai nainen.
Ei mielikuvitus toki ole pahasta, mutta lastenkirjoissa ei saisi esiintyä tällaista pahuuteen kiihottavaa toimintaa. Mielikuvitusta saa käyttää, mutta pitää varoa turmelemasta sillä muiden hauraita mieliä. Noituus ei ole naurettavaa, mutta siihen uskominen on.
Tämä ilmiö on manipuloinut nuoria. Monikaan ei olisi kiinnostunut Noituudesta ilman sitä. Sitä paitsi se on vaarallista; Olen kuullut ainakin kahdesta itsemurhatapauksesta Potteriin liittyen, molemmat tosin Englannista, mutta pelkään silti Suomen puhtaiden mielien puolesta. Äiti-95 kirjoitti:
Minusta noituus on häikäilemätöntä, raakaa ja karkeaa, toisin sanottuna Brutaalia toimintaa. Minusta noidaksi voi sanoa niin miestä kuin naistakin, ainakin vanhoissa kansantaruissa usein noita voi olla mies tai nainen.
Ei mielikuvitus toki ole pahasta, mutta lastenkirjoissa ei saisi esiintyä tällaista pahuuteen kiihottavaa toimintaa. Mielikuvitusta saa käyttää, mutta pitää varoa turmelemasta sillä muiden hauraita mieliä. Noituus ei ole naurettavaa, mutta siihen uskominen on.
Tämä ilmiö on manipuloinut nuoria. Monikaan ei olisi kiinnostunut Noituudesta ilman sitä. Sitä paitsi se on vaarallista; Olen kuullut ainakin kahdesta itsemurhatapauksesta Potteriin liittyen, molemmat tosin Englannista, mutta pelkään silti Suomen puhtaiden mielien puolesta.Joo, miten vain, rouvaseni.
Tuhlaan kaunista päivää konella ja kaiken lisäksi vielä väittelemässä (harvinaisen mielikuvituksettoman) provon kanssa.
Menen tekemään jotain kehittävämpää. Kuten esim. viikaamaan nenäliinoja tai tekemään käyttäjäkuvia: http://www.livejournal.com/users/stella_polaris/103678.html- Jahas
Äiti-95 kirjoitti:
Tämä ilmiö on manipuloinut nuoria. Monikaan ei olisi kiinnostunut Noituudesta ilman sitä. Sitä paitsi se on vaarallista; Olen kuullut ainakin kahdesta itsemurhatapauksesta Potteriin liittyen, molemmat tosin Englannista, mutta pelkään silti Suomen puhtaiden mielien puolesta.Itse murhia tehdään mitä typerimpien asioiden takia. No eipä ole enää niin paljoa typeriä ihmisiä maailmassa.
- Äiti-95
Pat_Bateman kirjoitti:
Joo, miten vain, rouvaseni.
Tuhlaan kaunista päivää konella ja kaiken lisäksi vielä väittelemässä (harvinaisen mielikuvituksettoman) provon kanssa.
Menen tekemään jotain kehittävämpää. Kuten esim. viikaamaan nenäliinoja tai tekemään käyttäjäkuvia: http://www.livejournal.com/users/stella_polaris/103678.html...että nämä typerät teinit/lapset eivät ymmärrä omaa parastaan! Odotas vain, kun sitten joskus löydät itsesi vankilasta, huomaat että neuvojani olisi kannattanut kuunnella.
Silti, kaikkea hyvää sinulle. Olet harvinaisen mielenkiintoinen keskustelukumppani. - Äiti-95
Jahas kirjoitti:
Itse murhia tehdään mitä typerimpien asioiden takia. No eipä ole enää niin paljoa typeriä ihmisiä maailmassa.
...Kaikki typerät ihmiset tekisivät itsemurhan, Suomeen jäisi n. 2000 ihmistä.
- Jahas
Äiti-95 kirjoitti:
...Kaikki typerät ihmiset tekisivät itsemurhan, Suomeen jäisi n. 2000 ihmistä.
Ja amerikkaan jäis 0 ihmistä, no taitaa siellä olla vähän enemmän, ehkä kaks... Mutta ihmisiähän on muutenkin liikaa!
- isi-38v
En ole nuori, mutta vastaan silti: En ole valmis lupumaan, ostin tämän uuden Potterin, aion mennä lasten kanssa katsomaan syksyllä uuden elokuvan, ostan sen myös DVD:nä kun se tulee ja aion myös ostaa viimeisen Harry Potter-kirjan. Ikävä jos tuotin pettymyksen.
- Äiti-95
No tämäpä oli odotettavissa.
En tuomitse sinua - silti kehotan ajattelemaan. Olen nuorempi kuin sinä, mutta en koskaan voisi kuvitella lukevani Pottereita! Elokuvat olisi minusta voinut mahdollisesti toteuttaa ilman Noituutta, niin ne olisivat voineet sopia lapsille. Eräällä hyvällä ystävälläni, joka on minua pari vuotta vanhempi, on kaikki Harry Potter kirjat, mutta hän ei lue niitä. Ne koristavat hänen hyllyään, kuulemma. Minusta se on ihan hyväksyttävää; ainoa, mikä tässä asiassa häiritsee, että yksi rahanahne nainen vain tienaa lisää ja lisää ja nauraa yksin luksuskartanossaan! Lapset hän on tehnyt luultavasti vain lapsilisien takia, ja heittää heidät kadulle 17 vuoden iässä. Niin väärin syötää tuollaiselle rahaa. - Tysvo
Äiti-95 kirjoitti:
En tuomitse sinua - silti kehotan ajattelemaan. Olen nuorempi kuin sinä, mutta en koskaan voisi kuvitella lukevani Pottereita! Elokuvat olisi minusta voinut mahdollisesti toteuttaa ilman Noituutta, niin ne olisivat voineet sopia lapsille. Eräällä hyvällä ystävälläni, joka on minua pari vuotta vanhempi, on kaikki Harry Potter kirjat, mutta hän ei lue niitä. Ne koristavat hänen hyllyään, kuulemma. Minusta se on ihan hyväksyttävää; ainoa, mikä tässä asiassa häiritsee, että yksi rahanahne nainen vain tienaa lisää ja lisää ja nauraa yksin luksuskartanossaan! Lapset hän on tehnyt luultavasti vain lapsilisien takia, ja heittää heidät kadulle 17 vuoden iässä. Niin väärin syötää tuollaiselle rahaa."Lapset hän on tehnyt luultavasti vain lapsilisien takia, ja heittää heidät kadulle 17 vuoden iässä".
Nyt oikeasti, hoida lääkitys kuntoon. Ota vaikka pari ylimääräistä vitamiini pilleriä. Olit sitten oikea äiti tai trolli, niin pysähdy hetkeksi ja ajattele onko tuo mitä kirjaoitat enää kovin terveen ihmisen merkki. Ihan totta. Perusteeton mustamaalaus on kutakuinkin sairasta.
Kyllä Rowling on lapsensa tehnyt ihan lapsien tekemisen ilosta. Olkoonkin että ensimmäinen avioliitto päättyi eroon. Eikä Rowling tosiaankaan ajatellut, että hei, kirjoitanpas kirjan - SAAN RAHAA, RAHAA.
Luoja. 25-35 vuotias ja vielä äiti. Ihan mahdollisen lapsesi takia jo melkein toivon, että olet trolli - ei oma äitinikään mikän hyvä ollut, mutta sinä olet jo karmea.
"Eräällä hyvällä ystävälläni, joka on minua pari vuotta vanhempi, on kaikki Harry Potter kirjat, mutta hän ei lue niitä".
Juttujesi perusteella en ihmettele sitä, ettei hän myönnä lukevansa. Sitä toki ihmettelen, että miten voit sanoa "hyvällä ystävälläni".
"Olen nuorempi kuin sinä, mutta en koskaan voisi kuvitella lukevani Pottereita!"
Kertoo mielikuvituksesi tasosta.
"Elokuvat olisi minusta voinut mahdollisesti toteuttaa ilman Noituutta, niin ne olisivat voineet sopia lapsille"
Väinö Linnan Tuntematon sotilaskin oltaisiin voitu filmatisoida ilman sotimista.
"ainoa, mikä tässä asiassa häiritsee, että yksi rahanahne nainen vain tienaa lisää ja lisää ja nauraa yksin luksuskartanossaan"
People think I'm insane because I am frowning all the time... Ei se Rowling yksin siellä naura, kyllä sillä on lääkäri aviomies vierellään.
"Niin väärin syötää tuollaiselle rahaa".
Kellekäs ne rahat pitäisi antaa?
Terv
Tysvo - emiliaon
Äiti-95 kirjoitti:
En tuomitse sinua - silti kehotan ajattelemaan. Olen nuorempi kuin sinä, mutta en koskaan voisi kuvitella lukevani Pottereita! Elokuvat olisi minusta voinut mahdollisesti toteuttaa ilman Noituutta, niin ne olisivat voineet sopia lapsille. Eräällä hyvällä ystävälläni, joka on minua pari vuotta vanhempi, on kaikki Harry Potter kirjat, mutta hän ei lue niitä. Ne koristavat hänen hyllyään, kuulemma. Minusta se on ihan hyväksyttävää; ainoa, mikä tässä asiassa häiritsee, että yksi rahanahne nainen vain tienaa lisää ja lisää ja nauraa yksin luksuskartanossaan! Lapset hän on tehnyt luultavasti vain lapsilisien takia, ja heittää heidät kadulle 17 vuoden iässä. Niin väärin syötää tuollaiselle rahaa.Rowling on tajuttoman hyvä kirjailija! Enkä usko että hän lapsensa pyäröytti vain lapsilisien takia!
Harry Potter-elokuvat ilman taikuutta? Eihän siitä mitään tulisi!
"Eräällä hyvällä ystävälläni, joka on minua pari vuotta vanhempi, on kaikki Harry Potter kirjat, mutta hän ei lue niitä. Ne koristavat hänen hyllyään, kuulemma."
Heh... Juuri näin. Hän on varmaan piilo-Potter lukija. :D
On hassua miten voit tulla tänää arvostelemaan kirjaa josta olet lukenut yhden lauseen. Ja onko vai todistettu että jumala on olemassa? Ei. Uskon mieluummin POttereihin kuin jumalaan, kiitos vain. - Äiti-95
emiliaon kirjoitti:
Rowling on tajuttoman hyvä kirjailija! Enkä usko että hän lapsensa pyäröytti vain lapsilisien takia!
Harry Potter-elokuvat ilman taikuutta? Eihän siitä mitään tulisi!
"Eräällä hyvällä ystävälläni, joka on minua pari vuotta vanhempi, on kaikki Harry Potter kirjat, mutta hän ei lue niitä. Ne koristavat hänen hyllyään, kuulemma."
Heh... Juuri näin. Hän on varmaan piilo-Potter lukija. :D
On hassua miten voit tulla tänää arvostelemaan kirjaa josta olet lukenut yhden lauseen. Ja onko vai todistettu että jumala on olemassa? Ei. Uskon mieluummin POttereihin kuin jumalaan, kiitos vain....olla väärässäkin Rowlingin suhteen, ja toivon sitä totisesti, mutta kirjojen kaupallisuus ja oheistuotteet antavat ymmärtää toista. Valitettavasti.
- vihervarpunen
Äiti-95 kirjoitti:
En tuomitse sinua - silti kehotan ajattelemaan. Olen nuorempi kuin sinä, mutta en koskaan voisi kuvitella lukevani Pottereita! Elokuvat olisi minusta voinut mahdollisesti toteuttaa ilman Noituutta, niin ne olisivat voineet sopia lapsille. Eräällä hyvällä ystävälläni, joka on minua pari vuotta vanhempi, on kaikki Harry Potter kirjat, mutta hän ei lue niitä. Ne koristavat hänen hyllyään, kuulemma. Minusta se on ihan hyväksyttävää; ainoa, mikä tässä asiassa häiritsee, että yksi rahanahne nainen vain tienaa lisää ja lisää ja nauraa yksin luksuskartanossaan! Lapset hän on tehnyt luultavasti vain lapsilisien takia, ja heittää heidät kadulle 17 vuoden iässä. Niin väärin syötää tuollaiselle rahaa.ehkä sinun pitäisi tavata rowling. eikä ole jumalan sanaa vastaan haukkua toista ja puhua tästä muuta pahaa, kun ei edes tunne tai tiedä tästä oikeasti mitään?
olet edelleenkin tekopyhäilevä paska. kiihkouskovainen pahimmasta päästä.
olisi mielenkiintoista järjestää tapaaminen, tai oikeastaan oikea väittely sinun ja meidän potter fanien kesken. se olisi mielenkiintoista.
mutta sinä et ehkä uskaltaisi näyttää naamaasi. tai sitten täältä ei löytyisi innokkaita potteristeja tarpeeksi siihen.. >*huoh' se olisi kyllä mukava hetki. - emilia
vihervarpunen kirjoitti:
ehkä sinun pitäisi tavata rowling. eikä ole jumalan sanaa vastaan haukkua toista ja puhua tästä muuta pahaa, kun ei edes tunne tai tiedä tästä oikeasti mitään?
olet edelleenkin tekopyhäilevä paska. kiihkouskovainen pahimmasta päästä.
olisi mielenkiintoista järjestää tapaaminen, tai oikeastaan oikea väittely sinun ja meidän potter fanien kesken. se olisi mielenkiintoista.
mutta sinä et ehkä uskaltaisi näyttää naamaasi. tai sitten täältä ei löytyisi innokkaita potteristeja tarpeeksi siihen.. >*huoh' se olisi kyllä mukava hetki.Minä tulisin mielelläni väittelemään. :D
- Tysvo
Äiti-95 kirjoitti:
...olla väärässäkin Rowlingin suhteen, ja toivon sitä totisesti, mutta kirjojen kaupallisuus ja oheistuotteet antavat ymmärtää toista. Valitettavasti.
Kaupallisuus on ilmiö, se on nykypäivää. Ja on jopa melkolailla inkvisioottista haukkua Potteria kaupalliseksi ilmiöksi.
Oli kyseessä mikä tahansa "villitys", sitä hyödynnetään oheistuote-markkinoilla. Muumit, Heman, Potter, Batman. Ja erityisesti Pokemon.
Yllättävän vähän on Potter-aiheisia oheistuotteita tullut markkinoille, voisi jopa sanoa minimalistisesti.
Mitä nyt ensin mieleen tulee niin elokuvat, julisteet ja videopelit. Ainakin Suomessa ovat loistaneet poissaolollaan Actionfiguurit, päiväpeitot, verhot, limonaadit, lippalakit, takit, verkkarit, tuolit, työpöydät...
Oheistuote on merkki suosiosta, ei henkilön ahneudesta. Koska aina on markkinaloisia, jotka yrittävät hyötyä suositusta ilmiöstä. Enkä itseasiassa olisi edes varma, että kuinka pitkälle Rowling edes omistaa enää linsenssejä Potter-krääsään.
Ja vaikka omistaisikin, mitä pahaa siinä on? Tyhmä ei ole se joka pyytää, tyhmä on se, joka maksaa.
Ja onhan Rowling antanut osan rahoistaan hyväntekeväisyyteen ja orpokodeille. - Vähän niin kuin Bill Gateskin, joka on muuten yksityisomaisuutensa nähden lahjoittanut eniten rahaa hyväntekeväisyyteen. Jopa suhteutettuna. Melkoinen filantrooppi.
Terv
Tysvo
- Orwell
Jos ihan oikein tajusin, niin ketjun aloittaja uskoo yhdenlaiseen satuun... Satuun, jonka varjolla on tehty paljon pahempia ja kamalampia asioita kuin Potterien.
Käsittääkseni on siinä Jeesus veikosta kertovassa sadussakin taikuutta, vai muistanko väärin? Eikös siinä herätelty ihmisiä kuolleita, muutettu vettä viiniksi ja kävelty veden päällä ja sen semmoista?
Varmuuden vuoksi pitää kai vielä mainita sekin, että taikuutta, noitia tai velhoja ei ole olemassakaan. Varmasti mieleltään sairaita kyllä riittää, jotka toisin ajattelevat. Kaikki terveellä maalaisjärjellä varustetut, niin nuoret kuin aikuisetkin, kyllä ymmärtävät faktan ja fiktion eron.
Se ettei pidä fiktiivisestä kirjallisuudesta, on toki ymmärrettävää, mutta silloin minun on esitettävä väkisinkin kysymys, mikä tekee toisesta sadusta toista hyväksyttävämmän moraalisesta näkökulmasta asiaa tarkastellen?- Äiti-95
Minusta useimmat sadut eivät ole hyväksyttäviä. Useissa suomalaisissa kansansaduissa on Noitia ja muuta pahuutta.
Raamattu kuitenkin, mitä suurimmassa määrin, on totta. Sitä ei voi todistaa, mutta uskovaisena tiedän sen. Ja minä en edes ole mikään hihhuliuskovainen, toisin kuin muutama ystäväni.
Raamatussa ei ole noituutta. Jeesus toki oli ihmeellinen mies, mutta nämä osat Raamatusta ovat juuri sitä puppua. Pitää kuitenkin muistaa, että Raamattu ei ole Jeesuksen kirjoittama. - Orwell
Äiti-95 kirjoitti:
Minusta useimmat sadut eivät ole hyväksyttäviä. Useissa suomalaisissa kansansaduissa on Noitia ja muuta pahuutta.
Raamattu kuitenkin, mitä suurimmassa määrin, on totta. Sitä ei voi todistaa, mutta uskovaisena tiedän sen. Ja minä en edes ole mikään hihhuliuskovainen, toisin kuin muutama ystäväni.
Raamatussa ei ole noituutta. Jeesus toki oli ihmeellinen mies, mutta nämä osat Raamatusta ovat juuri sitä puppua. Pitää kuitenkin muistaa, että Raamattu ei ole Jeesuksen kirjoittama."Minusta useimmat sadut eivät ole hyväksyttäviä. Useissa suomalaisissa kansansaduissa on Noitia ja muuta pahuutta."
Noituus moraalisessa mielessä on täysin riippuvainen kirjan antamsta kuvauksesta vastaan yhteiskunnan moraalikäsitys. Jos pelastaa ihmisen on oikeamielinen, jos tappaa ihmisen on ilkeämielinen. Se onko noita vai ei, ei tee asiaan eroa moraalin kannalta. Noita-termi tarkoittaa siis sinulle synonyyminä samaa kuin pahuus. Tuo olisi ollut toki hyvä selittää jo heti kärkeen.
"Raamattu kuitenkin, mitä suurimmassa määrin, on totta. Sitä ei voi todistaa, mutta uskovaisena tiedän sen. Ja minä en edes ole mikään hihhuliuskovainen, toisin kuin muutama ystäväni.
Raamatussa ei ole noituutta. Jeesus toki oli ihmeellinen mies, mutta nämä osat Raamatusta ovat juuri sitä puppua. Pitää kuitenkin muistaa, että Raamattu ei ole Jeesuksen kirjoittama."
Totta, Raamatussa on noituuden on sanottu olevan ihmetekoja. Aivan sama haluuaako naitä sitten kutsua taikuudeksi, noituudeksi vai ihmeteoiksi. Samakaiku asialla silti on.
Kristinuskoon keskeisenä käsitteenä kuuluvat Jeesuksen ihmeteot ovat siis puppua ?!?!? En todellakaan ymmärrä! Jeesus oli siis tavallinen kaveri, mutta uskot hänen olevan Jumalan poika? Vai onko pääjehukin puppua, ja vain tämä oletettu Jeesus kaveri totta, joka siis kuitenkin oli aivan tavalinen mies. Joku osa logiikassasi menee vähän pieleen.
Suosittelisin kuitenkin Potter-kirjojen lukemista, että tietää mistä puhuu. Varmasti uskovaisena ihmisenä kykenet välttämään kiusauksen ryhtyä noidaksi.
- Ajatus hukkui
`Viitsitpäs esittäää typeriä kysymyksiä - vastauksen saat itse tulkita.
- Äiti-95
Nimittäin siitä, että aloitin tämän keskustelun. Olen hankkinut täältä jo monta hyvää ystävää. Olen iloinen, että minulla on ystäviä, jotka ymmärtävät, ympäri Suomen.
- Miss M
Äiti-95 kirjoitti:
Nimittäin siitä, että aloitin tämän keskustelun. Olen hankkinut täältä jo monta hyvää ystävää. Olen iloinen, että minulla on ystäviä, jotka ymmärtävät, ympäri Suomen.
Otitko kuitenkin huomioon että HARRY POTTER ON FIKTIOTA. Huoh. Taitaa vaan vituttaa kun et siitä pidä ja monet muut pitävät. Mutta kaikkea ei voi saada. Emmekä ole TODELLAKAAN valmiita siitä luopumaan.
- Äiti-95
Miss M kirjoitti:
Otitko kuitenkin huomioon että HARRY POTTER ON FIKTIOTA. Huoh. Taitaa vaan vituttaa kun et siitä pidä ja monet muut pitävät. Mutta kaikkea ei voi saada. Emmekä ole TODELLAKAAN valmiita siitä luopumaan.
Miksi minua vituttaisi se, etten pidä Harry Potterista? Ainahan minä voisin alkaa siitä pitämään. Kauheaa, en edes pysty puhumaan sellaisesta, kylmät väreet kulkevat selkääni pitkin! Noituus tai muukaan pahuus ei ole minun juttuni.
- Miss M
Äiti-95 kirjoitti:
Miksi minua vituttaisi se, etten pidä Harry Potterista? Ainahan minä voisin alkaa siitä pitämään. Kauheaa, en edes pysty puhumaan sellaisesta, kylmät väreet kulkevat selkääni pitkin! Noituus tai muukaan pahuus ei ole minun juttuni.
Noituus, jonka on tarkoitus vaikuttaa vain velhoihin? Mitä pahaa uskot noiden kirjojen tekevän nuorille ja lapsille?
- Äiti-95
Miss M kirjoitti:
Noituus, jonka on tarkoitus vaikuttaa vain velhoihin? Mitä pahaa uskot noiden kirjojen tekevän nuorille ja lapsille?
...heidät saatananpalvojiksi tai vähintäänkin satanisteiksi.
- Tysvo_
Äiti-95 kirjoitti:
...heidät saatananpalvojiksi tai vähintäänkin satanisteiksi.
Hmm, lainaan kappaleen viestissäni paaaljon ylempää. Kyseessäni lainaus ensimmäsestä vastauksestani sinulle:
"Pottereita on "arvosteltu" sillä, että ne levittävät Saatananpalvontaa, Kommunismia, Huumeidenkäyttöä, Todellisuudesta harhautumista, jne. jne. Jopa edesauttavat kapitalismia.
Todellisuudessa Potterit eivät edesauta mitään; kieli on yksinkertaista, kertovaa ei pohdiskelevaa, eikä Rowling vedä viivoja ihmismielen toimintaan. Tämä nyt lähinnä erottaa Rowlingin Dostojevskista, Hemmingwaysta ynnä muista suurista kirjailijoista (lisäksi myös se, että Rowlingin kirjat luetaan yleensä loppuun)
Kirjanlukeminen poikkeaa muista massaviihteistä siinä, että lukija joutuu käyttämään omia aivojaan, näin melkein kirjan kuin kirjan voi antaa luettavaksi melkein minkä ikäiselle tahansa, koska jos aivot (lukijan mieli) ei kykene käsittelemään jotain asiaa, se ohitetaan. Toisin on esimerkiksi elokuvien kanssa, jokainen kuva jää mieleen.
Sinun äitinä ei pitäisi sensuroida lapsesi lukemisia, vaan edes auttaa niitä, lapsellesi et voi antaa suurempaa lahjaa, kuin lukutaidon. Jos kirjat aiheuttavat lapsellesi kysymyksiä, auta häntä löytämään niihin vastaukset. TV, PC, eikä kirjatkaan kasvata lastasi, sinä kasvatat."
Satanismi on elämänkatsomus, filosofia. Tiivistetysti satanisti uskoo ihmisen sisäiseen Saatanaan. Se korostaa individualismia, itsensä kehittämistä, yksilön vapautta, velvoitteettomuutta. etc. Tavallaan satanismi on liberaalisen ja anarkistisen elämänkatsomuksen sekoittuma, mihin on lisätty kirkon aatteellinen vastustaminen.
Saatananpalvonnassa taas ihminen uskoo ulkoiseen, niin sanottuun persoonalliseen pahaan, Saatanaan. Saatananpalvonnalle tyypillistä on ilkivalta, ryhmä rituaalit, ynnä muu vastaava pääsääntöisesti rikollinen toiminta.
Satanismia esiintyy lähinnä korkeastikoulutettujen, nk. akateemikkojen piireissä. Jossa se on - kuitenkin - hyvin harvinaista. Saatananpalvojalla taas on lähespoikkeuksetta takanaan syrjäytymistä, alkoholi/huume-ongelmia, perheväkivaltaa... Jotakin, joka on saanut yksilön pettymään Jumalaan, kokemaan, että Jumala on hylännyt hänet.
Satanismiin kääntyäkseen ihmisellä täytyy olla valmiiksi allaan kasvatus, joka korostaa elitismiä ja/tai individualimia. Saatananpalvonta taas vaatii, henkilökohtaisia ongelmia.
Potterit tuskin lisäävät henkilökohtaisia ongelmia. Ja lisäksi Potterit korostavat seuraavia seikkoja, jotka eivät sovellu satanimiin millään tavalla.
Yhteisöllisyys ja ystävyys. Harry, Ron ja Hermione ratkovat ongelmat yhdessä, yhteistyöllä ja toisian tukien.
Vastuuta omista teoistaan. Pottereissa jokaisella teolla on seuraus.
Nuo nyt aluksi.
Terv.
Tysvo
- Ambrozia
Kyllä tämän jutun täytyy olla trolli, ei siitä pääse mihinkään. Uskovaiseksi ihmiseksi Äiti-95 puhut aika ympäripyöreitä juttuja ja ihan mitä sattuu.
Olet tuntenut miehesi MELKEIN VUODEN, olette ehtineet siinä ajassa naimisiin ja asumuseroon? Ja sinulla on ilmeisesti ainakin yksi lapsi, se "potra tyttö" josta mainitsit. Se "potra tyttö" on kai sitten eri miehelle, kuin nykyiselle miehellesi, koska jos olette todella tunteneet vasta melkein vuoden? Muutoinhan olette harrastaneet esiaviollista seksiä, ja sehän on uskovaisten mielestä kamalaa ja kiellettyä.
Pakko silti sanoa vielä, oli trolli tai ei, että turha syyttää Pottereita huonosta avioliitosta. Kannattaisi tutustua mieheen kunnolla ennenkuin menee naimisiin.
Ja mikä hitto olet mustamaalaamaan Rowlingia? Hän ei ole tehnyt mitään pahaa, päinvastoin. Hän on hyvä äiti ja loistava kirjailija. Mistä tiedät hänen olevan rahanahne? Hänkin on ollut vähissä rahoissa ennen Pottereiden kirjoittamista, ainakin minun mielestäni Rowling ansaitsee jokaisen punnan, mikä hänelle Pottereista kulkeutuu. Hän on suuren työn menestyksensä eteen tehnyt.- Äiti-95
En ole kertaakaan todennut, että tyttö olisi minun ja mieheni. Tyttäreni on nyt 8-vuotias, ja tulos eräästä typerästä nuoruuden hairahduksestani, jonka vuoksi tulin uskoon; mies jätti ja hylkäsi minut ties minne. Se ei kuitenkaan kuulu tähän keskusteluun.
Olen pahoillani, jos olen loukannut jotakuta. Olen pyrkinyt olemaan mahdollisimman hienovarainen yrittäessäni valistaa teitä Potterien vaaroista.
Mainitsen nyt tässä samalla, että vaikka Harry, Ron, Hermiione ja Drako olisivatkin ystäviä ja ratkoisivat pulmat yhdessä, se ei muuta sitä toiseikkaa että he ovat pahoja; Noitia nimittäin. Jos joku tässä sarjassa on hyvä, se ei ainakaan ole Harry. - Ambrozia
Äiti-95 kirjoitti:
En ole kertaakaan todennut, että tyttö olisi minun ja mieheni. Tyttäreni on nyt 8-vuotias, ja tulos eräästä typerästä nuoruuden hairahduksestani, jonka vuoksi tulin uskoon; mies jätti ja hylkäsi minut ties minne. Se ei kuitenkaan kuulu tähän keskusteluun.
Olen pahoillani, jos olen loukannut jotakuta. Olen pyrkinyt olemaan mahdollisimman hienovarainen yrittäessäni valistaa teitä Potterien vaaroista.
Mainitsen nyt tässä samalla, että vaikka Harry, Ron, Hermiione ja Drako olisivatkin ystäviä ja ratkoisivat pulmat yhdessä, se ei muuta sitä toiseikkaa että he ovat pahoja; Noitia nimittäin. Jos joku tässä sarjassa on hyvä, se ei ainakaan ole Harry.Harry ei ola paha. Yritäpä jo luopua tuosta piintyneestä noita-käsityksestä. Noitia ei oikeasti ole olemassa, ja kirjoissa JOTKA OVAT FIKTIOTA noita tai velho voi olla hyvä ja hyvien puolella.
Sen, joka ei osaa erottaa totta fantasiasta ja rupeaa tekemään tyhmyyksiä luettuaan fantasiaa, ei pitäisikään mennä lukemaan sellaista. Itse asiassa ei kannattaisi lukea yhtään mitään.
- --.-.-.-.
Ovatko kaikki uskovaiset yhtä mielisairaita kuin sinä? Naurettavaa jankutusta kymmenien viestien verran.
- Äiti-95
Mistä sait päähäsi että olen mielisairas? Haluaisin todellakin tietää! Näytä minulle sellainen kohta kirjoituksestani, niin voimme ehkä keskustella asiasta.
Tämä ei ole naurettavaa jankutusta. Sinä tosin olet varsin naurettava väittäessäsi uskovaisten olevan mielisairaita ilman minkäänlaisia perusteita! - tylsää....
Äiti-95 kirjoitti:
Mistä sait päähäsi että olen mielisairas? Haluaisin todellakin tietää! Näytä minulle sellainen kohta kirjoituksestani, niin voimme ehkä keskustella asiasta.
Tämä ei ole naurettavaa jankutusta. Sinä tosin olet varsin naurettava väittäessäsi uskovaisten olevan mielisairaita ilman minkäänlaisia perusteita!Eiköhän tämän keskustelun vois jo lopettaa... Äiti-95 ei oo kirjoja lukenu eikä tiiä asioista mitään. Pilaa samalla myös uskovaisten maineen. Tuskin on todellinen henkilö, joku leikkii vaan, ja on innoissaan kun saa paljon vastauksia. Valitettavasti minäki nyt tänne kirjotin...
- Äiti-95
tylsää.... kirjoitti:
Eiköhän tämän keskustelun vois jo lopettaa... Äiti-95 ei oo kirjoja lukenu eikä tiiä asioista mitään. Pilaa samalla myös uskovaisten maineen. Tuskin on todellinen henkilö, joku leikkii vaan, ja on innoissaan kun saa paljon vastauksia. Valitettavasti minäki nyt tänne kirjotin...
En suinkaan pilaa uskovaisten mainetta - Normaali uskovainen ei pidä noituudesta! Noituus ei ole hyvä asia missään muodossa - nk. "Taikominen" on Saatanasta ja sitä ei tulisi hyväksyä! en ymmärrä miksi kaikki pitävät minua jonain pellenä - Olen ihan tosissani! Koettakaa lukea Raamattua, ehkä se aukaisee mielenne.
- -kiitos-
Äiti-95 kirjoitti:
En suinkaan pilaa uskovaisten mainetta - Normaali uskovainen ei pidä noituudesta! Noituus ei ole hyvä asia missään muodossa - nk. "Taikominen" on Saatanasta ja sitä ei tulisi hyväksyä! en ymmärrä miksi kaikki pitävät minua jonain pellenä - Olen ihan tosissani! Koettakaa lukea Raamattua, ehkä se aukaisee mielenne.
nih.
- Äiti-95
-kiitos- kirjoitti:
nih.
Voisit ottaa oppia vanhemmistasi, lapsoseni! Minä esimerkiksi olen mainio opettaja, autan tieltä eksyneitä karitsoja, juuri sinunlaisiasi. Rauha kanssasi.
- ..,.,.,
Äiti-95 kirjoitti:
Tämä ei ole naurettavaa jankutusta. Sinä tosin olet varsin naurettava väittäessäsi uskovaisten olevan mielisairaita ilman minkäänlaisia perusteita!Teksteistäsi. Höpötät että Pottereita lukiessa tulee saatanananpalvojiksi yms. ja että Pottereiden takia ihmiset tekee itsemurhia. Sillä taasen viittaat, että Potterin lukijat tulevat hulluiksi jne. (montakohan itsemurhaa ollaan tehty kaiken maailman Jeesus tarinoiden takia)
Niin eli minulle tulee sinusta mieleen fanaattinen hihhuli, joka pörrää ympäri kaupunkia jaellen käyntikortteja taivaaseen. (nyt muka pelastelet ihmisiä Suomi24 foorumilla) Pidän sellaista mielisairautena. - Äiti-95
..,.,., kirjoitti:
Teksteistäsi. Höpötät että Pottereita lukiessa tulee saatanananpalvojiksi yms. ja että Pottereiden takia ihmiset tekee itsemurhia. Sillä taasen viittaat, että Potterin lukijat tulevat hulluiksi jne. (montakohan itsemurhaa ollaan tehty kaiken maailman Jeesus tarinoiden takia)
Niin eli minulle tulee sinusta mieleen fanaattinen hihhuli, joka pörrää ympäri kaupunkia jaellen käyntikortteja taivaaseen. (nyt muka pelastelet ihmisiä Suomi24 foorumilla) Pidän sellaista mielisairautena....en pidä siitä kun pörräät ympäri tätä foorumia haukkumassa itsellesi täysin tuntemattomia ihmisiä! Saatko siitä jonkinlaista tyydytystä? Tuollainen on minusta mielisairautta.
- Ambrozia
Äiti-95 kirjoitti:
Voisit ottaa oppia vanhemmistasi, lapsoseni! Minä esimerkiksi olen mainio opettaja, autan tieltä eksyneitä karitsoja, juuri sinunlaisiasi. Rauha kanssasi.
...että ylisuojelluista lapsista ei tahdo myöhemmin tulla oikein yhteiskuntakelpoisia... Maailmassa on katsos kuitenkin paljon pahaa.
- Jartsa
Äiti-95 kirjoitti:
Mutta äskönhän sinä et uskonut noituuteen ja nyt se tulee saatanasta? Pellempihän sinä todella olet jos olet tosissasi. Mutta varmasti olet vain trolli.
Ihmiset kyllä tietävät Potterin olevan fiktiota. Itse olisin huolissani sinusta, kun vaahtoat noin siitä ja pidät totena jonkun muinaisen aavikko kansan tarinoita. - Äiti-95
Ambrozia kirjoitti:
...että ylisuojelluista lapsista ei tahdo myöhemmin tulla oikein yhteiskuntakelpoisia... Maailmassa on katsos kuitenkin paljon pahaa.
saa olla omat kasvatusmetodini.
- Äiti-95
Jartsa kirjoitti:
Mutta äskönhän sinä et uskonut noituuteen ja nyt se tulee saatanasta? Pellempihän sinä todella olet jos olet tosissasi. Mutta varmasti olet vain trolli.
Ihmiset kyllä tietävät Potterin olevan fiktiota. Itse olisin huolissani sinusta, kun vaahtoat noin siitä ja pidät totena jonkun muinaisen aavikko kansan tarinoita.Tarkoitin lähinnä, että jos Noituminen olisi mahdollista, se tulisi Saatanasta ja olisi siksi moraalisesti väärin.
- .....
Äiti-95 kirjoitti:
...en pidä siitä kun pörräät ympäri tätä foorumia haukkumassa itsellesi täysin tuntemattomia ihmisiä! Saatko siitä jonkinlaista tyydytystä? Tuollainen on minusta mielisairautta.
Itsehän sinä puutut täysin tuntemattomien elämään ja syytät heitä ties miksi. En suinkaan ole pörrännyt ympäri foorumia, mutta sinä olet. Tuollaiset trollithan ne saa tyydytystä tollasesta toiminnasta.
- Äiti-95
..... kirjoitti:
Itsehän sinä puutut täysin tuntemattomien elämään ja syytät heitä ties miksi. En suinkaan ole pörrännyt ympäri foorumia, mutta sinä olet. Tuollaiset trollithan ne saa tyydytystä tollasesta toiminnasta.
Käsitykseni mukaan trolli tarkoittaa ihmistä joka levittelee täysin turhia ja sanomattomia viestejä tai esittää olevansa jotain mitä ei ole.
No, olen todellinen. En trolli suinkaan. Ja lisäksi tosissani. - Jartsa
Äiti-95 kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä, että jos Noituminen olisi mahdollista, se tulisi Saatanasta ja olisi siksi moraalisesti väärin.
Hauska viesti!
- Ambrozia
Äiti-95 kirjoitti:
saa olla omat kasvatusmetodini.
Mutta ei tarvi silti ruveta tänne tulla meitä uudelleen kasvattamaan, kiitos vain minä ainakin olen saanut oikein hyvän kasvatuksen.
Kiinnostaisi oikeasti tietää, että millä perusteella sinä oikein väität, että Potterit nyt vaikkapa manipuloivat nuoria? Mitä konkreettista sinulla on sanoa ja osoittaa, että Potterit ovat saaneet pahaa aikaan?
Tunnut kummasti välttävän tiettyjä epäkohtia kommentoidessasi täällä kritisointia vastaan. Kommentoit vaan ne kohdat mihin keksit jotain sanottavaa. - Äiti-95
Jartsa kirjoitti:
Hauska viesti!
...siinä nyt on niin hauskaa? Tosissani olen.
- .....
Äiti-95 kirjoitti:
Käsitykseni mukaan trolli tarkoittaa ihmistä joka levittelee täysin turhia ja sanomattomia viestejä tai esittää olevansa jotain mitä ei ole.
No, olen todellinen. En trolli suinkaan. Ja lisäksi tosissani.Muiden näkökulmasta ainakin olet trolli. "Eihän tyhmäkään pidä itseään tyhmänä."
- Äiti-95
Ambrozia kirjoitti:
Mutta ei tarvi silti ruveta tänne tulla meitä uudelleen kasvattamaan, kiitos vain minä ainakin olen saanut oikein hyvän kasvatuksen.
Kiinnostaisi oikeasti tietää, että millä perusteella sinä oikein väität, että Potterit nyt vaikkapa manipuloivat nuoria? Mitä konkreettista sinulla on sanoa ja osoittaa, että Potterit ovat saaneet pahaa aikaan?
Tunnut kummasti välttävän tiettyjä epäkohtia kommentoidessasi täällä kritisointia vastaan. Kommentoit vaan ne kohdat mihin keksit jotain sanottavaa.Nyt alan kyllä suuttumaan tosissani. Kerrohan, mitä epäkohtia olen muka kiertänyt?
Potterien manipulointi on todistettavissa; kuten jo sanoin, tiedän ainakin kaksi itsemurhatapausta. Olen myös lukenut ihmisistä, jotka ovat alkaneet kulkea Noidanhattu päässään ja matkustaneet säästöillään Lontooseen. Lontoo siis saa lisää turisteja, ja eikös juuri silloin sinne tehdä terroristi-iskuja! Ne, jotka ovat silloin olleet siellä etsimässä Potterin alkuperää, ovat joutuneet järkyttymään! - Äiti-95
..... kirjoitti:
Muiden näkökulmasta ainakin olet trolli. "Eihän tyhmäkään pidä itseään tyhmänä."
Muiden näkökulmasta sinä olet tyhmä. "Eihän trollikaan pidä itseään trollina"
- .,.,.,.,
Äiti-95 kirjoitti:
Muiden näkökulmasta sinä olet tyhmä. "Eihän trollikaan pidä itseään trollina"
Ihme että ymmärsit mitä tarkoitin. Heh.
Kannaisi muuten tehdä muutakin. Olet ollut täällä suunnilleen koko päivän. - Äiti-95
.,.,.,., kirjoitti:
Ihme että ymmärsit mitä tarkoitin. Heh.
Kannaisi muuten tehdä muutakin. Olet ollut täällä suunnilleen koko päivän.Olen kyllä ehtinyt käymään lenkillä ja syönyt lounaan ja päivällisen tyttäreni kanssa ruokarukouksen kera.
- Jartsa
Äiti-95 kirjoitti:
...siinä nyt on niin hauskaa? Tosissani olen.
Yrittäisit nyt edes.
- ..,,..,
Äiti-95 kirjoitti:
Olen kyllä ehtinyt käymään lenkillä ja syönyt lounaan ja päivällisen tyttäreni kanssa ruokarukouksen kera.
Missä välissä? :D
- Äiti-95
..,,.., kirjoitti:
Lenkillä tuossa neljän aikaan päivällä ja söimme siinä viiden jälkeen.
- Äiti-95
..,,.., kirjoitti:
- Ambrozia
Äiti-95 kirjoitti:
Nyt alan kyllä suuttumaan tosissani. Kerrohan, mitä epäkohtia olen muka kiertänyt?
Potterien manipulointi on todistettavissa; kuten jo sanoin, tiedän ainakin kaksi itsemurhatapausta. Olen myös lukenut ihmisistä, jotka ovat alkaneet kulkea Noidanhattu päässään ja matkustaneet säästöillään Lontooseen. Lontoo siis saa lisää turisteja, ja eikös juuri silloin sinne tehdä terroristi-iskuja! Ne, jotka ovat silloin olleet siellä etsimässä Potterin alkuperää, ovat joutuneet järkyttymään!..pakota minua lukemaan koko keskustelua läpi uudelleen. Oikeasti en jaksa. Jätit kyllä kommentoimatta moneenkin asiaan.
Ihmisten tyhmyydellä ei ole rajaa. Jos joku Potterin takia itsensä tappaa, niin ei voi kertakaikkiaan mitään. Pääasia, ettei tapa ketään toista henkilöä.
Nytkö turismikin on sinun mustalla listallasi? Lontoossa käy porukkaa ihan muutenkin ilman Potter-nähtävyyksiäkin.
Ei noista ole miksikään Pottereita vastaan. Saatanahan se käskeekin ihmisen käyttämään lomasäästönsä ihan oikeaan ja nautittavaan lomamatkaan. Kuinka julmaa.
Juuri tämä tympii uskovaisten tuputtamisessa. Ei ole mitään pohjaa väitteille. Pelkkä sokea usko johonkin, jota yritetään väen vängällä saada uppoamaan muihinkin ihmisiin. Meillä täällä on sentään jotain perusteluja puolustaessamme Pottereita, mutta sinulla ei ole mitään. - Äiti-95
Ambrozia kirjoitti:
..pakota minua lukemaan koko keskustelua läpi uudelleen. Oikeasti en jaksa. Jätit kyllä kommentoimatta moneenkin asiaan.
Ihmisten tyhmyydellä ei ole rajaa. Jos joku Potterin takia itsensä tappaa, niin ei voi kertakaikkiaan mitään. Pääasia, ettei tapa ketään toista henkilöä.
Nytkö turismikin on sinun mustalla listallasi? Lontoossa käy porukkaa ihan muutenkin ilman Potter-nähtävyyksiäkin.
Ei noista ole miksikään Pottereita vastaan. Saatanahan se käskeekin ihmisen käyttämään lomasäästönsä ihan oikeaan ja nautittavaan lomamatkaan. Kuinka julmaa.
Juuri tämä tympii uskovaisten tuputtamisessa. Ei ole mitään pohjaa väitteille. Pelkkä sokea usko johonkin, jota yritetään väen vängällä saada uppoamaan muihinkin ihmisiin. Meillä täällä on sentään jotain perusteluja puolustaessamme Pottereita, mutta sinulla ei ole mitään.Tässä pari vuotta sitten tapaus, jossa Englantilainen tenava leikki Harry Potteria ja hyppäsi parvekkeelta luudanvarrella. Olemme manipuloitavissa.
Luojan kiitos tällaista ei ole vielä tapahtunut Suomessa. - Ambrozia
Äiti-95 kirjoitti:
Tässä pari vuotta sitten tapaus, jossa Englantilainen tenava leikki Harry Potteria ja hyppäsi parvekkeelta luudanvarrella. Olemme manipuloitavissa.
Luojan kiitos tällaista ei ole vielä tapahtunut Suomessa....voi syyttää ainoastaan tenavan vanhempia. Opettaisivat toden ja fiktion eron, oikeasti ei voi lentää luudalla. Ja pitäisivät silmällä ettei tenava mene yksin parvekkeelle.
- ..,.,.,
Äiti-95 kirjoitti:
Vain lenkki ja syöminen?
Kannettava oli varmaan lenkillä mukana ja myös ruokapödässä, jotta voisit painella selaimen päivitys nappulaa 5 minuutin välein tarkistaaksesi uuden viestit.
Anteeksi jos puutuin tällä tavoin elämääsi. Tietysti koulujen kesälomat ovat pitkiä ja joskus voi olla vähän tylsää. Toivottavasti tässä ei ole sen vakavammasta kyse. Hyvää illan jatkoa, äläkä jännitä alkavaa seiska luokkaa! - Äiti-95
..,.,., kirjoitti:
Vain lenkki ja syöminen?
Kannettava oli varmaan lenkillä mukana ja myös ruokapödässä, jotta voisit painella selaimen päivitys nappulaa 5 minuutin välein tarkistaaksesi uuden viestit.
Anteeksi jos puutuin tällä tavoin elämääsi. Tietysti koulujen kesälomat ovat pitkiä ja joskus voi olla vähän tylsää. Toivottavasti tässä ei ole sen vakavammasta kyse. Hyvää illan jatkoa, äläkä jännitä alkavaa seiska luokkaa!Taidat sekoittaa minut johonkuhun toiseen. En suinkaan enää käy koulua, muuten olisin melko nuorena lapseni hankkinut :) Lopetin kouluni vuosia sitten.
Enkä suinkaan tarvitse kannettavaa lenkillä. Lenkkeily on irrottautumista arjesta. - Väsynyt
Äiti-95 kirjoitti:
Tässä pari vuotta sitten tapaus, jossa Englantilainen tenava leikki Harry Potteria ja hyppäsi parvekkeelta luudanvarrella. Olemme manipuloitavissa.
Luojan kiitos tällaista ei ole vielä tapahtunut Suomessa.Joskus lapsi myös Amerikassa lapsi hyppäsi parvekkeelta leikkiessään Batmania (Batmanissa ei ole noituutta) ja voitkin mennä johonkin huuhaa palstalle siitä vaahtoamaan. Varmaan myös joku on hypännyt laivalta mereen uskoessaan kävellä vetten päällä. Joku porukka taasen poltti itsensä elävältä, koska erään komeetan takaa olisi tullut jotain pahoja henkiä.. jne. Jotkut myös uskovat jonkun ukonkäppänän istuvan pilven päällä valtaistuimessaan. Olemme manipuloitavissa.
- Äiti-95
Väsynyt kirjoitti:
Joskus lapsi myös Amerikassa lapsi hyppäsi parvekkeelta leikkiessään Batmania (Batmanissa ei ole noituutta) ja voitkin mennä johonkin huuhaa palstalle siitä vaahtoamaan. Varmaan myös joku on hypännyt laivalta mereen uskoessaan kävellä vetten päällä. Joku porukka taasen poltti itsensä elävältä, koska erään komeetan takaa olisi tullut jotain pahoja henkiä.. jne. Jotkut myös uskovat jonkun ukonkäppänän istuvan pilven päällä valtaistuimessaan. Olemme manipuloitavissa.
Te vaikutatte eksyneemmiltä.
- Äiti-95
Jartsa kirjoitti:
Yrittäisit nyt edes.
...olen Sunnuntaina Tapsan Tahdeissa, toivon että sitten ymmärrätte minulla olvan elämän.
- ..,..
Äiti-95 kirjoitti:
Taidat sekoittaa minut johonkuhun toiseen. En suinkaan enää käy koulua, muuten olisin melko nuorena lapseni hankkinut :) Lopetin kouluni vuosia sitten.
Enkä suinkaan tarvitse kannettavaa lenkillä. Lenkkeily on irrottautumista arjesta.Tarkoitin vain, että en usko sinun olevan vielä niin vanha kuin väität. Et ole ollenkaan uskottava.. satuin lukemaan muutaman viestin tuolta keskeltä.
Mutta tais sitten olla vain muutamaan minuuntin lenkki, jos kannettavaa ei mukana ollut? - ..,..
..,.. kirjoitti:
Tarkoitin vain, että en usko sinun olevan vielä niin vanha kuin väität. Et ole ollenkaan uskottava.. satuin lukemaan muutaman viestin tuolta keskeltä.
Mutta tais sitten olla vain muutamaan minuuntin lenkki, jos kannettavaa ei mukana ollut?Puhumattakaan aloituksesta.
- Äiti-95
..,.. kirjoitti:
Tarkoitin vain, että en usko sinun olevan vielä niin vanha kuin väität. Et ole ollenkaan uskottava.. satuin lukemaan muutaman viestin tuolta keskeltä.
Mutta tais sitten olla vain muutamaan minuuntin lenkki, jos kannettavaa ei mukana ollut?Miten minun kirjoitukseni saavat sinut olettamaan minun olevan nuoremman?
- Väsynyt
Äiti-95 kirjoitti:
Te vaikutatte eksyneemmiltä.
Tuskin pysyt täällä kauaa, koska kaikki tajuavat mitä yrität. Et saa siis enää vastauksia paljoakaan. Aloita uusi samanlainen ketju---> se varmasti poistetaan.
- Äiti-95
Väsynyt kirjoitti:
Tuskin pysyt täällä kauaa, koska kaikki tajuavat mitä yrität. Et saa siis enää vastauksia paljoakaan. Aloita uusi samanlainen ketju---> se varmasti poistetaan.
Pelastaa nuoria Noituuden pahuudelta?
- ....
Äiti-95 kirjoitti:
Miten minun kirjoitukseni saavat sinut olettamaan minun olevan nuoremman?
Mitkä ovat kriteerit sille, että viestejä poistettaisiin täältä?
En tiedä, mutta monet noista viesteistä menee jo vähän yli.
Vai? - Äiti-95
.... kirjoitti:
Vai?...tämä liittyy tähän aiheeseen? Ei näissä viesteissä ole mitään poistamisen arvoista.
- Kuu-ukko48
.... kirjoitti:
Vai?"Ei näissä viesteissä ole mitään poistamisen arvoista."
No ei kyllä olekaan, niin arvottomia ovat. Tilan säästämisen vuoksi ne voitaisiin kyllä poistaa. - Väsynyt
Äiti-95 kirjoitti:
Pelastaa nuoria Noituuden pahuudelta?
Ei vaan yrität käännyttää ihmisiä uskomaan joihinkin satu olentoihin alkaen saatanasta. Kovasti yrität myös uskotella, että noituutta olisi olemassa. Näytät myös huonoa esimerkkiä siitä, että ihmisen pitäisi päivät pitkät istua koneella käännyttämässä toisia uskomaan fiktiivisiin teoksiin.
Yrität provosoida, parvo.
- Huomasin
Olet muuten varmaan se "jästi" nimimerkkinen tyyppi. Ainakin kirjoituksesi ovat saman tyylisiä. Tai sitten olet se sukellusvene tyyppi (vai oliko sekin se sama "jästi"?)
No niin, eli sinua on manipuloinut näköjään eräs toinen kirja. Veikkaan, että kaikki ihmiset täällä pitävät Pottereita fiktiivisinä. Silti näköjään halveksut heitä. Mitähän ajattelet mahdollisesti niistä, jotka uskovat Potteriin, menninkäisiin sun muihin satu juttuihin? Aivan. Samanlailla ajattelen sinusta, joka uskoo noin sokeasti Raamattuun. Mutta jokainen tavallaan.- Äiti-95
Kukaan nk. Jästi. En myöskään ole mieltynyt sukellusveneisiin. (?)
Raamattu ei ole manipuloinut minua. En ole mielestäni tehnyt mitään, mikä antaisi ymmärtää niin.
- Mixer
Pyydän anteeksi, jos kirjoittelen jotain mistä ollaan jo keskusteltu (laiskuuteni vuoksi en jaksa noin montaa viestiä lukea).
Hyvät hyssykät! Ajatuksesi ja tarkoitusperäsi lienevät hyvät, mutta tuhoon tuomitut. Kun ihminen alkaa suuresti "fanittaa" (antakaa anteeksi tuo slangisana :) ) jotain esim. kirjaa, joukkuetta tms. häntä on vaikea (mahdoton) käännyttää yhden ihmisen toimesta. (Ajatelkaapa vaikka Ilveksen kannattajia siirtymään Tapparan faneiksi). Valitettavasti.
Anna anteeksi pieni paljastukseni (?), mutta koen olevani miten-sen-nyt-sanoisin Jeesus-ihminen (vedän erästä vartiota ja käyn nuorisokokouksissa), mutta luen kuitenkin Pottereita. Mielestäni mikään seikka kirjoissa ei saa minua "aloittamaan" satanismin (itse vastustan sitä jyrkästi). Jos joku on todella näin tehnyt, on rankkaa yleistystä luulla kaikkien tekevän niin.
Pidän Pottereita vain hupaisina lastenkirjoina, en enempää tai vähempää (toivottavasti kukaan tosi fani ei nyt vaani minua pimeällä kujalla)jonka tapahtumia en usko oikeiksi millään.
Mutta lämmintä kesää sinulle ja toivon sinun olevan ottamatta herneitä nenääsi viestini takia.- Äiti-95
"Pidän Pottereita vain hupaisina lastenkirjoina, en enempää tai vähempää (toivottavasti kukaan tosi fani ei nyt vaani minua pimeällä kujalla)jonka tapahtumia en usko oikeiksi millään."
Tuossa olen samaa mieltä. Kuitenkin, jos et ole jo huomannut, Potterit sisältävät Noituutta, joka ei le anteeksiannettavaa missään muodossa, varsinkaan lastenkirjoissa. - Mixer
Äiti-95 kirjoitti:
"Pidän Pottereita vain hupaisina lastenkirjoina, en enempää tai vähempää (toivottavasti kukaan tosi fani ei nyt vaani minua pimeällä kujalla)jonka tapahtumia en usko oikeiksi millään."
Tuossa olen samaa mieltä. Kuitenkin, jos et ole jo huomannut, Potterit sisältävät Noituutta, joka ei le anteeksiannettavaa missään muodossa, varsinkaan lastenkirjoissa.Siis olenko tajunnut väärin, että on olemassa sellaista "hyvää" magiaa eli valkoista magiaa joka tekee tämän "pahan" magian tyhjäksi? Siitähän Pottereissa on kysymys, eli mustan ja valkoisen magian taistelusta. Onko siis tämä valkoinen magia myös pahaa, vaikka sitä käytetäänkin hyvän puolesta?
- Äiti-95
Mixer kirjoitti:
Siis olenko tajunnut väärin, että on olemassa sellaista "hyvää" magiaa eli valkoista magiaa joka tekee tämän "pahan" magian tyhjäksi? Siitähän Pottereissa on kysymys, eli mustan ja valkoisen magian taistelusta. Onko siis tämä valkoinen magia myös pahaa, vaikka sitä käytetäänkin hyvän puolesta?
Anna Rakkauteni pelastaa sinut. Kaikenlainen Noituus on huono asia.
- Tuntuu
Jotenkin minusta alkaa tuntua, että kaikki sotkevat saatananpalvonnan ja satanismin keskenään. Vaikka itse en edusta kumpaakaan (enkä mitään ns. uskontoa) niin silti aina "puutun" siihen. :)
"K: Miten on mahdollista, että satanistit uskovat Saatanaan mutta eivät Jumalaan?"
"V: Satanistit eivät usko Saatanaan sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan personifioituun yliluonnolliseen jumaluuteen - satanisti on itse oma jumalansa (ja Saatanansa): Vapaa tekemään omat ratkaisunsa ja velvollinen kantamaan niiden seuraukset."
"K: Mitä eroa on satanismilla ja saatananpalvonnalla?
V: Mitä yhteistä niillä on? Saatananpalvonta on vain yksi uskonto lisää, joka vaatii sokeaa uskoa johonkin yliluonnolliseen jumalolentoon ja itsen nöyrtämistä tämän "suuremman voiman" edessä - satanistin näkökulmasta ei siis saatananpalvonnalla ja "perinteisellä" kristinuskolla juurikaan ole eroa, kun taasen satanismi itsessään edustaa todellista "kolikon kääntöpuolta" oppeineen, joiden mukaan ihmisen lihallinen Itse on korkein ja ainoa auktoriteetti, "jumaluus"."
-Pakanaverkko - Tinze
Äiti-95 kirjoitti:
Anna Rakkauteni pelastaa sinut. Kaikenlainen Noituus on huono asia.
Tein sen ja luin koko ketjun, ihan vain ystäväni kehoituksesta. Harvoin saa eteensä näin viihdyttävää ketjua. :) siispä kiitokseni tämän ketjun aloittamisesta Äidille.
Olkoonkin kyseessä trolli, uskovainen ihminen tai jotain aivan muuta on sanoman melkoisen selvä, Ainakin minulle. Tosin tämä on sen verran hankala selittää, etten jaksa edes vaivautua, mutta voinen silti kertoa muutaman ajatuksen, jonka tämä keskustelu on mielessäni herättänyt.
1) En ole mitenkään uskovainen, en usko jumalaan, en ole koskaan kuulunut kirkkoon tai vastaavaa. Raamattua olen yrittänyt lukea uskonnon tunnilla pari kertaa, mutta lopetin, ko oli sen verta vaikeaselkoista ja merkityksetöntä. Kerron myös sen, etten ole uskonnon tunneilla istunut kuin 3 ensimmäistä lukuvuottani peruskoulussa, puoli kurssia seiskalla ja muutaman tunnin ysin lopulla. Ja olenhan tätä ilmestyskirjaa kokeillut lueskella lähinnä Pedon lukua pohdiskellessani. Mutta Raamattu on minulle varsin vieras käsite, after all. (joskin rahastuksen maku tässäkin opuksessa on: oletteko koskaan ajatelleet paljonko se maksaa??! no, en ole koskaan itse pohtinut mistä hinta muodostuu, mutta sillä ei liene olevan niin väliä)
2) Potterit olen lukenut kaikki suomeksi, eli en tähän uusimpaan kirjaan en ole päässyt edes käsiksi, vielä. Kirjat ovat viihdyttäviä, arjesta irrottavia. Äitihän taisi todeta, että irrottautuu arjesta lenkkeillen, eikös? no, jotkut tekevät sen lukemalla kirjaa. Erona vain se, että lenkkeilijän fyysinen kunto kohoaa, lukijan ajatusmaailma saa haasteita uusista asioista, joita ei kykene koskaan kokemaan. Kysehän oli fiktiivisesta asiasta kuin taikuus/noituus. Lenkkeilijä saattaa kokea sosiaalisia tapahtumia ja kasvattaa sosiaalisia taitojaan ja tavata muita. Lukeminen on oikeastaan varsin yksinäistä nyhjäämistä, mutta ilmeisen yhdistävä tekijä. kuten tämänkin ketjun pituudesta voimme todeta. mutta taas koetan olla poikkeamatta aiheesta paljoa.
3) Tiedän ihmisiä, jotka ovat ikäisiäni ja jotka ovat tulleet uskoon. tai siis näin ovat antaneet ymmärtää. Yksi parhaista ystävistäni on lestatiolainen, ja ekös heidän elämäntapansa ole aikasta raamatun mukaista? No, kummassakaan tapauksessa (uskoon tulleet nuoret ja lestatiolaiset ystäväni) ei olla kieltäydytty lukemasta Harry Potteria, kun se on ollut äidinkielen tunnilla "pakollista". Oikeastaan vastaväitteitä tähän ei tullut mistään suunnasta meidän luokassamme. Eikä kukaan ole hypännyt parvekkeelta luudan kanssa, edes luullut kenenkään osaavan taikoa! Kukaan ei ole menettänyt uskoaan jumalaan, mikäli heillä on tällainen usko ollut. Kukaan ei ole myöskään alkanut Saatanaa palvomaan ainakaan potterien myötävaikutuksesta.
Todellakin. Äidin kannattaa jo valmistaa kunnon selitys äidinkielen opettajalle, joka tahtoo luetuttaa luokallaan ko. sarjan ekan kirjan. (näin oli meidän koulussa) Äidin kielen opettajat ottavat aika hyvin mielipiteitä vastaan, mutta tarjoavat myös mielellään omaansa. ja tuon mielipide kannattaa kuunnella avoimella mielellä.Opettajilla on yleensä iha hyvät mielipiteet.
4) vaikken koskaan ole oikeasti uskonut Jumalaan,käynyt kirkossa kuin sen pakolliset 2krt kouluvuodessa ja olen lukenut antaumuksella kaikki potter-kirjat ja kirjoittanut jopa omia tarinoitani näiden fantasia-hahmojen ympärille. En ole antanut Potterien johdattaa minua mihinkään saatanan palvomiseen viittaavaankaan tai pahaan. Ei maailmankatsomukseni ole muuttunut potterien seuraamuksesta eikä se tule muuttumaan minkään muunkaan kirjan/kirjasarjan vaikutuksesta. Mukaanlukien raamatun.
Yritän nyt vain sanoa, että Äiti (jos nyt todellinen henkilöitymä on) on yrittänyt vain parantaa maailmaa hyväksikatsomallaan tavalla=käännyttämällä ja se "annettakoon anteeksi", kuten myös heille, jotka ovat äitiä tästä syystä tavalla tai toisella loukanneet.
Sen verran muistan, että yksi käsky oli: "älä anna väärää todistusta lähimmäisistäsi" koskee myös Äitiä ja tämän aiempia kirjoituksia Rowlingia kohtaan. nuhteluita vähän sinne ja tänne.
Btw, tätä kommenttia on varmaan aika tyhjää alkaa kommentoimaan, sillä uskoakseni en tule tätä ketjua enää lukemaan. En olisi tätä lukenut ilman tätä ystäväni kehoitusta.
Loistavat jatkot kaikille ja toivon, että tää keskustelu saa levätä rauhassa. R.I.P
- .......
..että Harry Potterit eivät todellakaan ole ainoita taikka ensimmäisiä noidista ja velhoista kertovia kirjoja..? Ja ihmettelen todella jos et ole muka ikinä kuullut Taru sormusten herrasta- kirjoista. Jos et elä maan alla vailla kontaktia ulkomaailmaa (mikä epäilyttää, koska ainakin internetissä viihdyt), et ole voinut välttyä kuulemasta TSH:sta!
Tämä pistää vahvasti epäilemään, että et ole aivan tosissasi! On varmasti kiva saada näin paljon huomiota, tavalla tai toisella. :)
Ja se että kirjoissa ei ole todellisuuspohjaa, ei nyt luulisi haittaavan ketään, siksihän kirjat on keksitty, ihmisten viihteeksi... Ei kukaan aina jaksa (paitsi ehkä sinä) lukea vain todellisia tarinoita. Toisekseen, ei kukaan ole todistanut Raamatun kertomusten olevan tosia. Olen samaa mieltä että pilaat (meidän) uskisten maineen tolla pelleilylläsi. Tutustu muutamaan oikeaan uskovaiseen niin pystyt paremmin feikkaamaan olevasi sellainen. Tuo sinun kirjoittelusi on rienausta kun muka olet täällä "pelastamassa lapsukaisia". Jumalan käskystä, varmaankin? Kuulitko ääniä päässäsi mitkä käskivät sinut tänne?
Ja mitä Pottereihin tulee: ikinä kuullut saduista? Voit rinnastaa fantasiakirjallisuuden niihin, ihan yhtä vaarallista. (Tosin jotkut eivät laske Pottereita fantasiaksi.) Koitat esittää että mitään muuta ei saisi lukea kuin raamattua vai? Jos oikeasti vaivautuisit lukemaan pikkuisen Pottereita (etkä roikkuisi täällä vaahtoamassa) saattaisit huomata että Potterit paremminkin kuvastavat kristillistä arvomaailmaa kuin jotain "saatanallista" niin kuin yrität esittää.
PS.Et satu tuntemaan lähemmin nimimerkkiä Elisabet50vuotta? Teissä on suuria yhtäläisyyksiä, kuten myös muutamiin muihin eri nimimerkeillä täällä vaahtoaviin skitsoihin... ;D Niin ja oliko se nyt niin että olit OIKEASTI syntynyt v.95 vai mitä? Olet jo monesti puhunut itsesi pussiin, muistuttaa minua nimimerkistä Elisabet50vuotta jolla joka viestissä oli eri-ikäisiä lapsia...- Summerisle
...on tavalla tai toisella jäännöstä esikristillisistä uskonnoista, ja osin kristinuskonkin kansanomaista "tulkintaa".
http://pakana.myinfo.ws/noituus2.htm
Harry Potterit ym. jälkiromanttiset kaupalliset versiot asettuvat kokonaisuuteen linkissä esityssä kaaviossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255