Lausutaanko Nea "Nea" vai "Neea". Neea nimihän on erikseen. Mitäs olette mieltä :)
Nimen lausuminen
5
626
Vastaukset
Itse olen tottunut päiväkodissa joskus työskennelleenä lausumaan tuon nimen "Neea"..Eikä ole valituksia tullut...
- Mae1
riippuu..Minun tuntemani kaikki Neat lausutaan "Neea".Eli jos halutaan,että nimi lausutaan ihan Neea niin kannattaa se kirjoittaakkin niin,jos taas halutaan,että nimi lausutaan ihan Nea,niin sitten tietenkin kirjoitetaankin Nea,mutta ei ole mitään järkeä kirjoittaa Nea,jos lausutaankin Neea..Tosin monet Neat lausutaan Neea ja siinä saa olla aina selittelemässä,jos kirjoitetaankin Nea,niin se sanotaankin Nea eikä Neea!
- ean
Nea lausutaan "nea" ja Neea lausutaan '"neea".
Kreikan sanan "nea" merkitys on "uusi". Onhan lapsi jossakin vaiheessa tosiaan uusi.- tilanteestakin!
Niinpä, meillä tyttö ja täällä savossa se meidän Nea vääntyy "Neea" ja toki riippuu tilanteesta miten nimeä käyttää. Joskus tulee pihalle huudettua itsekin, että NEEEAAAA. Mutta muuten Nea!
- Ellai
tuntemani Neat lausutaan Neea.Tosin yhden poikkeuksen tiedän eli lausutaankin Nea..Mielestäni jos halutaankin lausuta Neea se pitää kirjoittaakkin niin,ei ole mitään järkeä kirjoittaa Nea,jos se kerran lausutaan Neea,mutta siinä tapauksessa sen nimen voi kirjoittaa Nea,jos se kerran aiotaan lausuakin Nea!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017563
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1075628- 835057
- 1394466
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113160- 502855
- 522769
- 612387
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102374Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.561986