Onko Kuokkala oikeesti mainettaan parempi paikka asua? En tunne Jyväskylää yhtään, ja tuli sit vuokrattua kaikin puolin hyvä ja edullinen kämppä just Kuokkalasta.. nyt sit täällä keskustelupalstoilla liikkuu kaikenmaailman juttuja alueesta, alkaa pikku hiljaa epäilyttämään, et haluanko sinne sittenkään muuttaa. Kaikki jotka oikeesti asuu Kuokkalassa, millasta siel on?
Kuokkala
11
2774
Vastaukset
- Jane
Kuokkala on iso alue. Senpä vuoksi siellä on ihan hyviäkin asuntokeskittymiä ja sitten niitä minne en itse muuttaisi mistään hinnasta. Kaikkea ei tarvitse uskoa, mitä näiltäkin palstoilta lukee.
Ei kannata muuttaa Kuokkalaan jos haluat rauhalliselle paikalle.Silloin kantsii etsiä Pupuhuhdasta.Edulliset kämpät eikä naapurit ole 2m.päässä ikkunastasi.Siellä on tilaa hengittää jos et ole korkokävelijä kerrostalossa...
Ja ylimmässä kerroksessa.Silloin älä tule tänne.- älä tule tänne.
himotanssija kirjoitti:
Ei kannata muuttaa Kuokkalaan jos haluat rauhalliselle paikalle.Silloin kantsii etsiä Pupuhuhdasta.Edulliset kämpät eikä naapurit ole 2m.päässä ikkunastasi.Siellä on tilaa hengittää jos et ole korkokävelijä kerrostalossa...
Ja ylimmässä kerroksessa.Silloin älä tule tänne.Pupuhuhdassa valtaosa venäläisiä: pikku moskova. Kuokkalassa kosovon mustalaisia: pikku albania.
- jusa
kyllä kuokkala on minusta paras paikka asua..olen asunut täällä kuusi vuotta eikä ole ollut mitään ongelmia koskaan. palvelut on hyvin saatavilla ym. ja keskustaankin on kohtalaisen lyhyt matka! ei muuta ku tänne vaan kyllä täällä pärjää..
- Dj Sakke
Asuin Kuokkalassa tossa 2000 paikkeilla ja ainakin sillon oli ihan miellyttävä kokemus. Hyvät palvelut yms... Ja siisti alue, suht uutta rakennuskantaa ja paljon vihreetä. Nättii on, suosittelen.
- asukas
Olen asunut 13 vuotta Kuokkalassa kaupungin vuokratalossa ja rauhallista oli, kunnes mustalaiset muuttivat naapuriin. Kiulu Kuokkalanpellolla taitaa olla vähemmän ok paikka, koska siellä parveilee maahanmuuttajia. En tiedä, kuinka olisi voinut kirjoittaa tämän korrektisti.
- Opsa
Yleensä pidetään pupuhuhtaa ja keltinmäkeä(ja myllyjärveä) vielä kuokkalaa huonompina paikkoina, kun ovat kaempana keskustasta, talot on vanhempia jne. Itse välttäisin kävelyä kuokkalan keskustassa ja sillalla perjantai/lauantai-öisin.
(Pupuhuhdassa ja keltinmäessä ei vältettäviä paikkoja ole, huhtakeskukseen tuskin kukaan eksyy kumminkaan, metsää kyllä löytyy ja useissa taloissa on erinomaisen rauhatonta, kuokkalassa on omistusasunto-taloja joissa on paljon vuokralaisia, kun asukkaat ovat itse muuttaneet muualle, sijoitusasuntoja ei niin ole kuten keskustassa, ihan tuurista kiinni niissä onko talo rauhallinen vaiko ei)
Lähiöbaarit on kanssa vältettäviä ihan koko maassa, jossei sitten niistä tykkää missä tapauksessa kannattaa nimenomaan muuttaa lähiöön, entinen kuokkalan jiiwee ainakin oli vähän sellanen rähinöintialtis paikka, enää en ole vuosiin käynyt sielläpäin joten en tiedä kuinka nyt. - c.c
Opsa kirjoitti:
Yleensä pidetään pupuhuhtaa ja keltinmäkeä(ja myllyjärveä) vielä kuokkalaa huonompina paikkoina, kun ovat kaempana keskustasta, talot on vanhempia jne. Itse välttäisin kävelyä kuokkalan keskustassa ja sillalla perjantai/lauantai-öisin.
(Pupuhuhdassa ja keltinmäessä ei vältettäviä paikkoja ole, huhtakeskukseen tuskin kukaan eksyy kumminkaan, metsää kyllä löytyy ja useissa taloissa on erinomaisen rauhatonta, kuokkalassa on omistusasunto-taloja joissa on paljon vuokralaisia, kun asukkaat ovat itse muuttaneet muualle, sijoitusasuntoja ei niin ole kuten keskustassa, ihan tuurista kiinni niissä onko talo rauhallinen vaiko ei)
Lähiöbaarit on kanssa vältettäviä ihan koko maassa, jossei sitten niistä tykkää missä tapauksessa kannattaa nimenomaan muuttaa lähiöön, entinen kuokkalan jiiwee ainakin oli vähän sellanen rähinöintialtis paikka, enää en ole vuosiin käynyt sielläpäin joten en tiedä kuinka nyt.Tuosta Kiulusta asuinpaikkana...
Olisin siis solua saamassa sieltäpäin. Mielipiteitä on tietysti monia, enkä haluaisi vaikuttaa kovin ennakkoluuloiselta, mutta onko se sitten kovinkin rauhatonta/turvatonta aluetta? Asiallisia mielipiteitä olisi mukava kuulla. - tytsy
c.c kirjoitti:
Tuosta Kiulusta asuinpaikkana...
Olisin siis solua saamassa sieltäpäin. Mielipiteitä on tietysti monia, enkä haluaisi vaikuttaa kovin ennakkoluuloiselta, mutta onko se sitten kovinkin rauhatonta/turvatonta aluetta? Asiallisia mielipiteitä olisi mukava kuulla.Ystäväni asuivat monta vuotta Kiulun KOAS-asunnossa ja tykkäsivät kovasti. Vierailin usein heidän luonaan ja asunto sekä alue vaikuttivat oikein mukavilta. Asun itse Kuokkalassa ja viihdyn täällä oikein mainiosti. Asuntokanta on uutta ja lähipalvelut ovat hyvät. Jyväskylä on kuitenkin vain pieni kylä, joten täällä on mielestäni ihan turvallista kaikkialla. Tervetuloa Jyväskylään avoimin mielin, uskon että yllätyt positiivisesti! Näillä palstoilla liikkuu paljon asioiden suurentelijoita, joilla ei ole mitään tietoa asioista. Kaikkea hyvää sinulle! =)
- ..minäkin..
..kiulussa tossa 1998-2001 ja kymmenen asunnon talosta ainoastaan viisi oli suomalaisia.
Sain itsekkin kerran kiven ikkunasta sisään yöllä neljältä kun tuli alakerran intialaisten kanssa erimielisyyttä siitä nukutaanko yöllä vai päivällä.
Mutta niiden, siis smugujen, kanssa pärjää kun kertoo niille että tämä maa on Suomi jossa asuvat meidän verorahojen kustannuksella!
- tytsy
Kirjoitin jo tuohon alemmaskin, mutta vielä muutama ajatus alueesta nimeltä Kuokkala. Itse olen asunut Kuokkalassa jo monta vuotta ja viihdyn täällä mainiosti. Kannattaa suhtautua hyvin skeptisesti siihen, mitä tälläisilla palstoilla kirjoitellaan. Monet näyttävät suurentelevan ja vääristelevän asioita.
Uskon, että viihdyt Kuokkalassa. Kuokkala on sopivan lähellä keskustaa ja toisaalta Kuokkalan keskustassakin on hyvät palvelut saatavilla. Ei kannata lukea tätä palstaa, jos se saa sinut uskomaan kaikenlaisia valheita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77881EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101828Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684