Älä maksa liikaa!

RR2006

Siis aivan hämmästyttävää, että ihmiset ovat niin vieraantuneet rakentamisesta, etteivät tiedä seuraavaa perusjuttua rakennusalalta (mikä pätee muuallakin!)

Älkää maksako liikaa! Kallis mies ei välttämättä ole hyvä mies - tai siis on tiettyyn pisteeseen asti - mutta liian paljon pyydetty on liian paljon rakennusalallakin. Ei se toiseksi paras tai kolmanneksi hyvä niin paljon huonompi yleensä ole, että kannattaa tonnikaupalla rahnaa syytää sen "hyvän" mainella olevalle!

Kova hinta on rakennusalalla tapa viestittää siitä, että "mulla on just nyt liikaa töitä". Juuri koskaan ei sanota ei, vaan pannaan sikahinta urakalle!

Katsokaa vaikka rakennuslupa keskustelussa vastaavan mestarin hintaa. Jonkun mielestä kyseisestä varsin rajatusta hommasta kannattaa muka maksaa 6000 euroa!!! Ei ihme ettei teidän kustannusarviot pidä ja talot maksaa 2000 e/m2, jos olette noin holtittomia rahan kanssa!

Rakennusalalla kilpailutetaan 4-5 tekijää ja valitaan se toiseksi halvin! Ja ihan varmasti syntyy yhtä hyvää, jos juoksee sen kalliin mersumiehen perässä kaikenaikaa!

2

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sami_

      Ei siitä kilpailutuksesta ole muuta hyötyä, kuin että välttää ylihinnoitellut tapukset. Ammattilaiset kun eivät suuremmin kilpaile kertarakentajan työmaasta. Hinta on se mikä se on ja hommia riittää.

      Pienrakentajan ongelma on juuri se että kun ei ole valmiita kontakteja, niin joutuu ottamaan jonku tekemään ja jälkeen päin tietää että oliko hyvä kauppa vai ei.

    • Olen laajentamassa "mummon mökkiä" 48-96m2.
      Kysyin työmaalle valvojaa, hinta 2500- 3000€, rak. kuvat 1000-1500€.
      Ostin kirjakaupasta tussit paperit ja kalvot, piirsin itse muutaman illan, selasin netistä mallikuvia rakenneratkaisuista ja siinä se!!!

      Valvojaksi löytyi tuttavan tuttava, koulun käynyt mestari, "järkihintaan", 50€ käyntikerta. Sanoin ottavani itse vastuun kaikesta rakentamisesta, joten hänen tehtäväkseen jäi neuvonantajan ja työn valvonnan suorittaminen.
      Nyt olen ostamassa uunia mökkiin. Uunin kokoaminen maksaa 1050€ ja ammattimies tekee sen 2päivässä.
      Maksan miltei oman kk palkkani 2pv:n hommasta, joten taidan senkin homman tehdä itse, vaikka menisi aikaa viikko, niin hyvän palkan siitä saa.

      Olen sitä mieltä, että rakennusalalla "kusetetaan" ihmisiä ylihinnoilla muka korkeasta ammattitaidosta jota ei muilla ole.
      Rohkeasti vaan tekemään, työ tekijäänsä neuvoo...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      318
      3216
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2647
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      140
      2459
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1975
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      14
      1957
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1632
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1462
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1356
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1228
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      220
      1147
    Aihe