Palvelimella on jaettu NFS:lla /work osio. (Palvelimena toimii Linux, ja client on Mac OS X)
/work kansion luku ja kirjoitus oikeudet voivat olla vain omistajalla ja ryhmällä, näin: "drwxrwx--- root verkko"
Ongelma: Että kun yritän kytkeytyä client koneelta, niin se sanoo, ettei ole oikeuksia, (jos annan kansiolle 777 oikeudet, niin kaikki tietenkin toimii, mutta tämä ei tule kysymyksenkään)
Miten saisin clientit "verkko" ryhmään? Tai mitä pitäisi tehdä?
NFS käyttöoikeudet
Kiire !!!
3
245
Vastaukset 3
- verkko-ryhmään?
auttaisko?
- ksym_
pastee tähän /etc/exports
Clientin gid (ryhmän tunnus, group id) pitää olla sama kuin palvelimenkin hakemiston gid. /etc/exportisissa ko. hakemistolla pitää olla rw-oikeudet. Tarkista lokitiedostoista, mitä tapahtuu, kun client yrittää päästä hakemistoon käsiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta903916Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4121432Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391117Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä228940Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72933Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s292845Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto24812Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen25737Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33711Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan42702