pois automaattinen korjaaminen

no automatic...

Miten saa pois lukujen automaattisen korjaamisen päivämääriksi pois excelissä? esim. 23.8 olisi tuo 23.8 eikä 23.elo tms

10

7902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vaan

eipä nyt muuta tuu mieleen kun solujen valitseminen ja muokkaaminen teksti muotoon: siis valitse solut ja hiiren 2. näppäin Muotoile solut / Luku / Luokka: Teksti, tämä siinä tapauksessa että haluat täsmälleen tuon muodon. Päivämäärä kohdasta löytyy muita vaihtoehtoja.

• Anonyymi

Vittuako avataa ihan kahjoja kysymyksiä! Vapunen taas asialla.

• paavali

Pois tuota ei taida saada, mutta jos taulukossa tarvitaan vain 23.8 kaltaisia arvoja voi asetuksista muuttaa desimaalierottimeksi pilkun sijasta pisteen(Työkalut -> Asetukset -> Kansainvälinen ja korvataan pilkku pisteellä ja OK).
      Jos et halua asetuksia muuttaa, voit aloittaa heittomerkillä '23.8, ' merkki ei jää näkymään.
      Toinen tapa on lyödä eteen välilyönti.

• aloittaja

Kiitoksia vastauksista. Olin melko varma, että väite ettei tuota saa pois 'päältä' on väärä, mutta väärässä siis olin. Onneksi tarkistin täältä tietoni ennenkuin aloin kinaamaan. :)
      Ongelmaahan tämä ei sinänsä poistanut, kun pisteiden pitäisi olla pisteitä ja tietoa ei itse 'tuoteta' vaan se tulee automaattisesti siirrettäessä toisesta ohjelmasta.

• solu

eli maalaat sarakkeen jossa päivämäärät ovat--> Muotoile --> solu --> Päivämäärä ja sieltä sitten valitset haluamasi päivämäärämuotoilun. Et sillee se toimii...

• Lue tarkemmin
        solu kirjoitti:

eli maalaat sarakkeen jossa päivämäärät ovat--> Muotoile --> solu --> Päivämäärä ja sieltä sitten valitset haluamasi päivämäärämuotoilun. Et sillee se toimii...

kysyjä nimenomaan halunnut ettei Excel tulkitse niitä päivämääriksi.

• muuan mies
        Lue tarkemmin kirjoitti:

kysyjä nimenomaan halunnut ettei Excel tulkitse niitä päivämääriksi.

Siis muotoile se koko alue ennen kirjoittamista TEKSTIksi.

• Ville5

Täällä räjähti pää jo ennen kuin aloin kokeilemaan tätä. Miten voi olla, että vaikka tuossa kirotussa ohjelmassa on asetuksissa kohta "Automaattiset muotoilut POIS", ei se koske pisteellä kirjoitettua tekstiä. Pitäisi tässä tehdä yli 1000 tuotetta listaan, johon kirjoitetaan hinta muotoon 1.2345 - ja Excel tekee ilmoisesti "tammi.45". Tu mä vihaan tätä ohjelmaa - vaikka tähänkin löytyisikin sellainen ratkaisu, että voin kirjoittaa sen minkä kirjoitan.

• Pistepilkku

Miksi ihmeessä luvut olisi kirjoitettava pisteen kanssa?

Desimaalipilkku on koneen järjestelmäasetuksissa. Excel käsittelee ja tallettaa numerot sisäisessä muodossa. Jos tiedoston avaajan koneen asetuksissa desimaalierottimeksi on valittu piste, meikäläisittäin pilkun kanssa kirjoittamasi numerot näkyvät desimaalipisteellisinä.

Desimaalipillkua käyttävälle koneelle 1.2345 on laiton luku. Päiväyksissä erottimena käytetään pistettä, joten se yritetään tukita päiväykseksi.

Jos valitset solujen tyypin tekstiksi, voit kirjoittaa niihin mitä haluat. Ne käsitellään tekstinä, eikä Excel välttämättä hahmota kirjoittamaasi luvuiksi.

Jos käytät aina ja kaikkialla desimaalipistettä, sinun on muutettava koneen järjestelmäasetuksia.

• Anonyymi

Jos pitää tuoda iso aineisto, niin helpoiten se onnistuu avaamalla tiedosto esimerkiksi OpenOffice -ohjelmalla. Muuttaa siellä piste pilkuksi ja sen jälkeen tallennetaan Excel -muotoon. Lopuksi avataan tiedosto Excelissä. Tämä on tällä hetkellä itselläni kätevin tapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      67
      1076
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      107
      970
    4. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      70
      923
    5. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      54
      895
    6. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      43
      883
    7. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      858
    8. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      9
      848
    9. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      30
      848
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      46
      789
    Aihe