Onko teistä kukaan

Marion.T

käynyt Madeiralla?

Sain ilmaisen matkan työni ansiosta Madeiralle ja haluaisin nyt tietää millainen paikka se on - hotellin saan valita itse.

Itse saari kiinnostaa kovasti, mutta en ole koskaan käynyt etelässä (Italiaa etelämpänä).

Olisikos teistä kukaan käynyt siellä, jotta hieman tietäisin mitä on odotettavissa - matka on maaliskuulle 2006.

32

1446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinih52

Kaunis saari, vihreytä ja kukkaloistoa ei siis karua.
      Aika paljon korkeuseroaja.Ei hyviä uimarantoja
      vaan merivesialtaat aivan mahtavat.
      Olimme Joulukuussa ja ilmat suosivat silloin ei tietenkään mitään mahtavaia helteitä mutta tarkeni,
      vielä ne mahtavat levadat jonne voi tehdä patikkamatkoja upeat maisemat suosittelen
      :=)))) et tule katumaan kun Madeiralle menet.

• Marion.T

en millekään rantalomalle halua missään tapauksessa:))

Altaat riittävät vallan mainiosti ja esitteessä oli kyllä snorkkelisukellusta jossa näkyi komeita kaloja ja korallia, merivesi on noin 19 asteista siihen aikaan vuodesta. HRRRR.....

Lähinnä kiinnostavat juuri nuo maisemat ja ne levadat joissa voi tehdä niitä patikkamatkoja.

Kiitos vastauksestasi :))

• norMix evk

...ei hassumpi paikka lähteä työreissulle :)) Itse en ole ko paikassa käynyt vaikka mieli on tehnyt lähteä. Kovasti kauniiksi etenkin juuri keväällä on paikkaa kehuttu. Ilmasto lienee vastaava kuin Kanarian saarilla eli miellyttävän lämmin mutta ei liian kuuma. Ainakin netistä ja opaskirjoista löytyy lisää tietoa.

• Marion.T

pääsee, niin pitää uskaltautua lähtemään:))

Kaikki uusi ja ennennäkemätön kiinnostaa, ja ilmasto tuohon aikaan vuodesta on juuri sopivan lämmin - ei missään tapauksessa saa olla liian kuumaa, muuten makaan hotellihuoneessa kuin märkä meduusa....

Vaikka inhoan lentämistä, niin eihän sitä mihinkään pääse ellei koneeseen uskaltaudu..
        5 tuntia ja 45 minuuttia SIUNATKOON.....

• norMix evk
        Marion.T kirjoitti:

pääsee, niin pitää uskaltautua lähtemään:))

Kaikki uusi ja ennennäkemätön kiinnostaa, ja ilmasto tuohon aikaan vuodesta on juuri sopivan lämmin - ei missään tapauksessa saa olla liian kuumaa, muuten makaan hotellihuoneessa kuin märkä meduusa....

Vaikka inhoan lentämistä, niin eihän sitä mihinkään pääse ellei koneeseen uskaltaudu..
        5 tuntia ja 45 minuuttia SIUNATKOON.....

...aika kuluu suhteellisen nopeasti, kun varaa itselleen lukemista. Ja onhan sitten koneessa vielä nuo ateria ja juomatarjoilut. Noin pitkällä lennolla usein näytetään elokuvakin.

Kun kerran tykkään ympäristöön tutustua, niin harkitsepa auton (tai moottoripyörän/skootterin, jos kantti piisaa) vuokrausta. Minulla on useammassakin lomakohteessa ollut auto vuokralla ja sillä on rauhassa omaan tahtiinsa saanut tutustua uuteen ympäristöön syrjäisempi kolkkia myöden.

• Taatto
        norMix evk kirjoitti:

...aika kuluu suhteellisen nopeasti, kun varaa itselleen lukemista. Ja onhan sitten koneessa vielä nuo ateria ja juomatarjoilut. Noin pitkällä lennolla usein näytetään elokuvakin.

Kun kerran tykkään ympäristöön tutustua, niin harkitsepa auton (tai moottoripyörän/skootterin, jos kantti piisaa) vuokrausta. Minulla on useammassakin lomakohteessa ollut auto vuokralla ja sillä on rauhassa omaan tahtiinsa saanut tutustua uuteen ympäristöön syrjäisempi kolkkia myöden.

Kulu nopeasti. Matkustin taannoin New Orleansiin kaksi tuskien täyttämää vuorokautta lentoasemien terminaaleissa vaihtoehtoisia lentoja ja hotelleja metsästäessäni. Nämä kaikki jenkkilässä. Täältä tilatessani kaiken piti olla selvää, ja paskat oli.

• norMix evk
        Taatto kirjoitti:

Kulu nopeasti. Matkustin taannoin New Orleansiin kaksi tuskien täyttämää vuorokautta lentoasemien terminaaleissa vaihtoehtoisia lentoja ja hotelleja metsästäessäni. Nämä kaikki jenkkilässä. Täältä tilatessani kaiken piti olla selvää, ja paskat oli.

...etelän lomalentoja ilman vaihtoja :))

• Marion.T
        norMix evk kirjoitti:

ja katsella muutakin kuin sitä yhtä kaupunkia:))
        Se ympäröivä luonto mua juuri kiinnostaakin, en niin niistä kaupungeista välitä, vaikka tykkäänkin että itse hotelli on lähellä keskustaa.

Lennot menee tietenkin joten kuten vaikka lukiessa, mutta inhoan lentämistä yleensäkin, vaikka olenkin lentänyt useita kertoja.

Kai se on jonkinmoinen koppikammo, kun ei pääse pois silloin kun haluaa...
        Ei se korkeus pelota vaan juuri se ettei pääse pois. YÄK....

Tää matka on kahdelle, joten mies lähtee tietenkin mukaan, ja hän on lentänyt ympäri maailmaan työnsä takia ja naureskelee mun lentokammolleni - tai ei sitä nyt ihan kammoksi voi sanoa inhoa se enemmänkin on:))

• nahkuri2

rankkasateita,
      raekuuroja,
      tsunameja,
      kerjäläisarmeijoita,
      taskuvarkaita,
      ryösteleviä beduiinilaumoja,
      huijaavia kaupustelijoita

ja

MUISTA
      kypärä,
      polvisuojat,
      rokotukset (mm. malaria ja keuhkopöhö)
      vararahastot ja konsulaatin osoite (paluumatkalla tarvitaan myös passia)

niin sitten voitkin nauttia auringon bongailusta hotellihuoneesi parvekkeelta (tarkistathan myös parvekkeen kunnon ennen sille astumista)
      Usein on siellä aurinkokin nähty maaliskuussa (ei ehkä joka vuosi)

• Marion.T

että nahkurin orsilla tavataan :))

Sitkeänä ihmisenä kuitenkin aion tuonkin haasteen ottaa vastaan.
        Tsunami tulee jos on tullakseen, ja kone putoaa jos on pudotakseen - uskon kohtaloon, jos tsunami minut vie niin täällä kotimaassa olisin samaan aikaan varmaankin kompastunut maton kulmaan ja lyönyt pääni takanreunaan ja se siitä elämästä....

Rantalomaa en haluakaan, 19 astetta päivälämpötilana maaliskuussa on juuri sopiva, viileämpikin saisi olla:))

Yritän muistaa myös nuo rokotukset - mitenkäs sen lintuinfulenssan kanssa on, pitäisköhän pitää hengityssuojaa koko matkan ajan?
        Konsulaatin osoite on kyllä hyvä olla, mutta ei lompakossa jos sattuu lompakkokin katoamaan...

• Coofy1

Useimmiten suomalaiset käyvät Madeiralla kaksi kertaa. Eli sen ensimmäisen ja viimeisen.

• Marion.T
        Coofy1 kirjoitti:

Useimmiten suomalaiset käyvät Madeiralla kaksi kertaa. Eli sen ensimmäisen ja viimeisen.

mitä kukin lomaltaan hakee.
        Kun olen seurannut tuon sub-TV.n ohjelmaa "lomakuumetta" niin siitä jo huomaa kuinka erilaisia asioita lomalta toivotaan. Toisen toiveloma on toisen helvetti :))

Itse haen kauniita maisemia, enkä suinkaan mitään rannalla makoilemista. Kävelyä monimuotoisessa maastossa ja kauniita kallioita, en hiekkarantaa enkä kuumaa ilmastoa.

• nahkuri2
        Marion.T kirjoitti:

että nahkurin orsilla tavataan :))

Sitkeänä ihmisenä kuitenkin aion tuonkin haasteen ottaa vastaan.
        Tsunami tulee jos on tullakseen, ja kone putoaa jos on pudotakseen - uskon kohtaloon, jos tsunami minut vie niin täällä kotimaassa olisin samaan aikaan varmaankin kompastunut maton kulmaan ja lyönyt pääni takanreunaan ja se siitä elämästä....

Rantalomaa en haluakaan, 19 astetta päivälämpötilana maaliskuussa on juuri sopiva, viileämpikin saisi olla:))

Yritän muistaa myös nuo rokotukset - mitenkäs sen lintuinfulenssan kanssa on, pitäisköhän pitää hengityssuojaa koko matkan ajan?
        Konsulaatin osoite on kyllä hyvä olla, mutta ei lompakossa jos sattuu lompakkokin katoamaan...

yöpakkasia. Siis pipoa, villasukkaa ja toppatakki mukaan. Luulisi yöpakkasten poistavan hyttysverkkojen tarpeen. Mutta ei! Pitää välttävästi enimmät luteet ja torakat loitolla.
        Myös kunnon jalkineet ovat tarpeen. Paikallisten hotelliksi kutsumaan majoittumispisteeseen on lentokentältä pitkä matka.

• Taatto

Kun nyt sinne menet, niin tuo tuliaisiksi itse paljain jaloin polkemiasi rypäleiden lopputuotteita, jota Madeira- viininiksi kutsutaan.

• Marion.T

Viiniä en ajatellutkaan....

Pääsisiköhän siellä polkemaan itse viinirypäleitä :))

Minä kun ajattelin vain kauniita maisemia ja viileyttä ja meren kohinaa kallioihin.
        Viinin kera kaikki kuulostaa vielä paremmalta:))

Hitsi - jää pian patikkareissut väliin...

• Taatto
        Marion.T kirjoitti:

Viiniä en ajatellutkaan....

Pääsisiköhän siellä polkemaan itse viinirypäleitä :))

Minä kun ajattelin vain kauniita maisemia ja viileyttä ja meren kohinaa kallioihin.
        Viinin kera kaikki kuulostaa vielä paremmalta:))

Hitsi - jää pian patikkareissut väliin...

Ne sillä poljennolla.

• Taatto kirjoitti:

Ne sillä poljennolla.

kuullosti ihanalta tuo paikka jonne marion meinaa suunnistaa....
        minä en ikinä voi mennä minnekkään,kun en uskalla mennä lentokoneeseen.harmi ettei jokaiseen maahan voisi mennä muulla konstin kuin lentämällä...:)

näin kerran hirveän painajaisen että istuin lentokoneessa ja olin ihan kauhusta kankeana:)

• Taatto
        mii-su kirjoitti:

kuullosti ihanalta tuo paikka jonne marion meinaa suunnistaa....
        minä en ikinä voi mennä minnekkään,kun en uskalla mennä lentokoneeseen.harmi ettei jokaiseen maahan voisi mennä muulla konstin kuin lentämällä...:)

näin kerran hirveän painajaisen että istuin lentokoneessa ja olin ihan kauhusta kankeana:)

Etkö luota lentovehkeisiin. Koetko ehkä olevasi täysin vailla mahdollisuuksia vaikuttaa tilanteeseen ja tapahtumiin, joka ehkä alkavat 10.000 metrin korkeudessa. Oli miten oli, ymmärrän Sinua. Myöskään itse en pidä lentämisestä, joskus sitä on vain pikku pakko sietää.

• Taatto kirjoitti:

Etkö luota lentovehkeisiin. Koetko ehkä olevasi täysin vailla mahdollisuuksia vaikuttaa tilanteeseen ja tapahtumiin, joka ehkä alkavat 10.000 metrin korkeudessa. Oli miten oli, ymmärrän Sinua. Myöskään itse en pidä lentämisestä, joskus sitä on vain pikku pakko sietää.

en itsekkään ymmärrä mistä tämä johtuu.
        kun ajattelenkin että minun pitäisi tunkea itseni siihen ahtaan näköseen putkeen,tuntuu että happi loppuu...:)

• norMix evk

• Marion.T
        mii-su kirjoitti:

en itsekkään ymmärrä mistä tämä johtuu.
        kun ajattelenkin että minun pitäisi tunkea itseni siihen ahtaan näköseen putkeen,tuntuu että happi loppuu...:)

ymmärrän hyvin tuon sinun kammosi, koska itse inhoan lentämistä yli kaiken.

Mutta ajattelen kuitenkin niin, että paljon todennäköisempää mun on ajaa kolari ja kuolla siinä kuin lento-onnettomuudessa.

Kokeilepa hypnoosia lentokammoon - itse kävin vuosia sitten hypnologilla juuri tuon lentopelkoni takia ja kyllä siitä oli jotakin apua.
        Silloin jouduin lentämään usein työni takia ja se oli kertakaikkiaan tuskaista, kun joka kerta oli kammottava olo jo lentokentällä.

Kun menen koneeseen niin seuraan aina lento emäntien ilmeitä, hmm.. Finnairilla ne ovat yleensä niin tympääntyneen näköisiä, että ajattelen, ettei mitään hätää voi olla kun ovat niin arkisen oloisia :)))

Minulla on yksi ystävätär joka on Amerikan lennoilla lento-emäntänä ja ajattelen aina että kun se kerran on hänellekin pelkkää työtä, niin ei kai se niin kamalaan vopi olla.

Kaikilla näillä pienillä ajatuksilla saa sen kammon kyllä häipymään.
        Mutta se inho on kyllä jäänyt jäljelle, melkein tekisi mieli maata pussata kun kone vihdoin laskeutuu....

• Marion.T
        Taatto kirjoitti:

Ne sillä poljennolla.

polkemaan autolla tuonne Turkkuseen....

Palailen joskus parin päivän kuluttua kuvioihin, ellen aja autoani pöpelikköön...

Varmasti teille jo ikävä tuleekin :DDDDD

Hauskat viikojatkot teille kaikille, luvattiin lämmintä ja aurinkoista - mikäs silloin on ollessa :)))

• Taatto
        Marion.T kirjoitti:

polkemaan autolla tuonne Turkkuseen....

Palailen joskus parin päivän kuluttua kuvioihin, ellen aja autoani pöpelikköön...

Varmasti teille jo ikävä tuleekin :DDDDD

Hauskat viikojatkot teille kaikille, luvattiin lämmintä ja aurinkoista - mikäs silloin on ollessa :)))

Kunnon kielikurssit käynyt ennekkoon. Eihän sitä nyt turkkuseen muuten.

• norMix evk kirjoitti:

...järjestävät erityisiä lentopelkokursseja, missä pyritään pääsemään siitä eroon. Finnairin sivuilta löytyi oheinen juttu:

http://www.finnair.fi/web/finnair/scripts/template_2level_white.jsp?BV_SessionID=@@@@0846557258.1124882871@@@@&BV_EngineID=cccfaddfhlhejiecfjlcgeedfondgln.0&pageid=-12998

linkeistä,mutta mun kammoni on niin paha,että olen vakaasti päättänyt,etten ikinä istu lentokoneeseen.minut pitää kantaa sinne tajuttomana jos olisi ihan pakko lentää jonnekkin...:) tämmönen arkajalka minä oon...:)

• Marion.T
        Taatto kirjoitti:

Kunnon kielikurssit käynyt ennekkoon. Eihän sitä nyt turkkuseen muuten.

Tampereen murteella, en tarvinnut sanakirjaa :))

Upea Aurajoki, ja rikkaitten veneitä, ihan mielenkiintoista seurata kuinka nämä rahakkaat arvokkaasti astelivat upeisiin veneisiinsä (melkeimpä laivoja) ja avasivat ensimmäisenä kuohuviinipullon.
        Ja sitten vene uljaasti lähti lipumaan pitkin Aurajoen altoja..

Vietin pitkän aikaa ihaillen upeata Aurajoen rantamaisemaa, veteen en paljon kurkkinut ettei tunnelma olisi latistunut:))

Upea ilma ja komeita miehiä shortseissaan - mitä muuta vanha akanraato voi toivoa kuin tätä silmänruokaa :))

• Pirre*

onnenmyyrän kanssa, onnea matkaan.

Mie täytän milloin mitäkin lippusia ja lappusia, että edes joskus tärppäisi, mutku ei....mutta sinähän saitkin boonusta ansioistasi..Onneksi olkoon, olet siis hyvä!..:)

En ole käynyt koskaan sielä, enkä tosin paljoa muuallakaan; olen kyllä matkaesitteistä katellu kieli pitkällä Madeirasta kertovia kuvia...varmasti hienoo...

• Marion.T

lentoinhoni kanssa niinkin pitkän matkan selviän :))

Nyt kun on pudonnut viisi konetta ja kaksi helikopteria kannattaa matkustaa.
        Parin viikon päästä pitäis lähteä Lontooseen, ja on se sitten helskutti jos sekin kone alas rojahtaa.... Alkaa olla tilastollisesti jo mahdotonta - mutta mikäänhän ei valehtele niin paljon kuin tilastot....

• Pirre*
        Marion.T kirjoitti:

lentoinhoni kanssa niinkin pitkän matkan selviän :))

Nyt kun on pudonnut viisi konetta ja kaksi helikopteria kannattaa matkustaa.
        Parin viikon päästä pitäis lähteä Lontooseen, ja on se sitten helskutti jos sekin kone alas rojahtaa.... Alkaa olla tilastollisesti jo mahdotonta - mutta mikäänhän ei valehtele niin paljon kuin tilastot....

elähän nyt ihan piruja sienälle...ei ne tipu, sillon..uso pois..:)

Olispa mukavaa lähteä jonnekin...*syvä huokaus*

• Madeira on mielestäni todella upea matkakohde ja maaliskuuta parempaa ajankohtaa en voisi kuvitella. Täällä on rospuuttoaika ja sinä saat nauttia kukkaloistosta. Siellä on esimerkiksi vuoristoteiden varrelle istutettu mm. kalloja estämään hiekan valumista tielle. Niitä ja monia muita meillä kalliita kukkakaupan kukkia kasvaa siellä melkein rikkaruohoina. Mantelipuut taitavat myös kukkia maaliskuussa. Koska saaren vesivarannot ovat suuret, se taitaa olla yksi Euroopan vehreimmistä saarista.

Voit myös ihmetellä, miten tehokkaasti paikalliset ihmiset hyödyntävät korkeita rinteitä viljelemällä uskomattoman kapeita porrastettuja kasvipenkkejään. Pienet mummot ja vaarit kävelevät tasapainoillen jyrkänteen reunalla tien viereen rakennettuja kapeita kivimuureja pitkin, koska autotiet ovat melko kapeita.

Ainoat, kenelle en Madeiraa suosittelisi, ovat rantaloman viettäjät.

Itse asuisin mieluiten kaupunkihotellissa, koska varsinaiset hotellialueet ovat siellä samanlaisia kuin kaikkialla muuallakin.

Ellet/ellette vuokraa autoa, ehdotan että osallistut ainakin jollekin kiertomatkalle. Siellä on paljon näkemistä.
      Jos liikut mielelläsi, suosittelen myös levada-vaelluksia.

Iloitsen puolestasi ja toivotan sinulle monia mukavia hetkiä matkasuunnitelmiesi parissa.

• Marion.T

rantaloma on sellainen asia jota en koskaan matkoiltani hae.
        En ole auringonpalvojatyyppiä, vaikka muutaman kerran kesässä Yyterissä käymmekin, ja nautin suunnattomasti siellä hiekkadyynien välissä makailusta ja viiileästä merivedestä - ja siitä nakurannasta joka on vieressä :))))

Mutta en lomallani haluaisi maata missään rannalla, vaan nimenomaan katsella niin paljon paikkoja ja maisemia kuin vain viikon lomalla ehtii.
        Ja samalla se on sellainen kuvausmatka, hitsi soikoot jos en saakaan yhtään kunnon kuvaa tai joku varastaa kameran tai muistikortit tuhoutuvat tai ja tai ja tai..... Äh alan nyt jo olla vainoharhainen....

• Madeiralla käynyt

Kävin viime syksyllä Madeiralla kun moni oli paikka kehunut.. Paikkahan oli mainio kunhan
      vuokraa auton ja saa hiukan laajemman näkö-
      kulman saareen. Ilmasto on läpi vuoden leuto
      (lue: ei kuuma eikä kylmä), kuin Suomen kesä
      parhaimmillaan.
      Tuliaisiksi voi ostaa Madedeira viiniä (15v vanha
      alkaa vasta saada makua) omalta syntymävuodeltaan.

• Marion.T

on juuri sellainen asia jota haluan - en jaksa sitä kuumuutta...

Enkä tarvitse välttämättä hiekkarantoja.

Silti olen aina hallunnut joskus vielä lähteä Malediiveille, se olisi oikein hiekkarantojen unelma, sitten kun saan sen lottovoiton, niin suunnistan välittömästi sinne:))

Ai niin enhän edes lottoa, eikä ole edes miljonäärisukulaisia.
        Köyhä oon ja köyhäks jään...raha menee rahan luo..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      167
      1414
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      1005
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      640
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      626
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      612
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      563
    Aihe