Lempirotunne?

mon_key

Ihan vain tälläinen kevyt kysely... :) Mistä rodusta/roduista pidätte eniten, ja miksi? Itse pidän näistä roduista: Snowshoe, Pyhä birma, Burma ja Maine coon. Snowshoessa viehättää sen omaperäisyys ja kissamaisuus. Se ei siis ole vielä jalostettu piloille. Kylläkin ovat kuulemma kalliita ja harvinaisia Suomessa. Pyhä birma on mielestäni kaunis kissa ja lempeä luonteeltaan. Burma taas on ovela ja fiksu, ja kaunis myöskin. Maine coonilla on upea turkki, mutta se on ehkä liian isokokoinen minulle... :) Toki mielestäni kotikissat ovat ihania myös, ja omistan 13-vuotiaan mustavalkoisen maatiaisen, jota en vaihtaisi mihinkään toiseen kissaan maailmassa!

11

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gohar

mikä on snowshoe? ( en ole kuullut ennen?)
      nimim. kissaa harkitseva :)
      ai niin se kysely, Korat ja itämainen kiehtoo, mutta kunnon maatiaista ei voita mikään!

• onnellinen omistaja

Ehdottomasti Norjalainen metsäkissa. Pidän puolipitkästä turkista, kauniista elegantista vartalosta, häijyistä silmistä ja siitä kauniista kolmion mallisesta päästä, pitkällä suoralla profiililla. En halua kotiini muita

• Ibis

"norskit" on upeita, samoin coonit.Ragdollin olen nähnyt vain kuvassa, nätti sekin. Mun pointti kissan suhteen on se että kissan pitää olla ISO!...joku ilveksen kokonen katti olis upea...

• lumessakahlaaja

Brittiläinen!Vaikka tottakai kaikki rodut ja kisut on ihania:)Brittiläinen on niin ihanan..hmm..paksu!?:) Semmoset muhkeet posket ja lempeet suuret silmät..Ja mikä turkki!!!VAU! :D

• mon_key

...tosiaan Suomessa vielä harvinainen rotu. Eikä mikään kovin halpa, kun matkakulut lisätään hintaan. Snowshoe on saanut nimensä siitä, että sillä on aina valkeat tassut. Muuten turkin väritys on ruskean eri sävyissä. En tiedä hirmuisesti rodusta, mutta jokin siinä hirmuisesti viehättää. Luin jotain 2004 vuoden Eläinmaailmaa, ja sielä esiteltiin Suomen AINOA Snowshoe joka oli maksanut omistajalleen 4000euroa.... Joten ei mikään ihan ilmainen kisuli! Lisäksi omistaja kertoi, että monet eivät olleet halukkaita myymään snowshoe pentujaan. Amerikasta oli kuitenkin saatu sinnikkäällä sovittelulla urospentu, ja omistaja kertoi hankkivansa kisulleen naaraan jostain maasta ja teettävänsä niillä sitten pentuja. Siitä mun mielestä nämä kissat ovat mukavia, että niitä ei ole jalostettu paljoakaan. Muistaakseni ne saivat alkunsa siamilaisista valkea-tassuisista kissoista, ja jotkut halusivat tehdä uuden rodun. Rankenteelta snowshoe on kuitenkin aika eri näköinen kuin siamilaiset. Se on vantteramman näköinen, ja joku voisi hyvin erehtyä luulemaan, että se olisi tavallinen maatiainen. Painotan, että nämä tiedot ovat ulkomuistista (olen kirjastossa) joten ihan varamana tietona en voi kaikkea painottaa, mutta hinta pitää paikkansa. Siinä aika pitkä selostus siis tästä kiinnostavasta rodusta. Toivottavasti Suomeen tulisikin lisää snowshoe-kissoja! :) Itse ainakin haluaisin tälläisiä kissoja... :)

• SudenSielu

Suosikkini ovat sekä luonteeltaan että ulkonäöltään ehkä ragdoll, turkkilainen angora ja venäjänsininen. Suunnattoman suloisia otuksia:). Mutta ei sillä rodulla niin väliä minulle ole, kissa kuin kissa, yhtä hyvä kissa aina:).

• Tabby

Maatiainen menee ehdottomasti listan kärkeen. Hyvänä kakkosena tulee maine coon, mutta maatiaiset ovat vieneet sydämeni

• ...

Itse pidän kovasti Persialaisista/Exoista, vaikka toki kissa on aina kissa. Ehkä Perskit ovat kuitenkin pehmeämpiä ja rauhallisempia, kuin muut rodut. Minulle sopivat parhaiten ja sehän se tärkeintä on, että itse lemmikeistään pitää. :)

• Naku

kaikista, etenkin lyhytkarvaisista olen aina pitänyt, mutta sfinksi vei kyllä sydämeni. Siinä on sellainen katti, että oksat pois. Uskomaton vipeltäjä, ja erittäin ihmisrakas.

• doris

Mielestäni venäjänsininen on roduista paras. Itse en omista vielä kyseisen rodun edustajaa mutta tarkoitus olisi sellainen hankkia.

• aivan ehdottomasti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5499
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3647
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      300
      1898
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1407
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe