Millaista on Haapaniemessä asua?

ostaakko vaiko eikö ostaa

Kaikki joilla on kokemusta kyseisestä asuinalueesta kertoisitteko mielipiteenne asiasta.

Kiitos ja hyvää syksyä kaikille.

38

7560

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marika

Koko ikäni asuneena voin sanoa että mukava, luonnonläheinen paikka. Vaikka Haapaniemestä puhuuvatkin et meluisaa, juoppoista porukkaa mut he eivät tiedä mistä puhuuvat.Ja nyt Haapaniemeen on rakenteilla "puutalo idylli". ensimmäiset talot ovat valmistuneet. Tulevaisuudessa Haapaniemeen on tulossa kauppa/liikekeskus. Haapaniemessä Noukanniemi,Savutuvan Apaja, Lapsille koulu-ja päiväkoti mahdollisuudet,uimaranta sekä matonpesulaituri, elintarvikekioski, Hoitokoti,Nuorisokoti, ainut miinus ettei ole kauppaa, kauppa ostokset joutuu Vaajakoskelta hakemaan mut hyvät linja-auto mahdollisuudet, 2kertaa tunnissa menee linkki kaupunkiin, iltaisin ja viikonloppuisin kerran tunnissa. Viikonloppuisin, kesäisin paikallinen nuoriso ketkä eivät pääse baariiin istuskelevat linkkipysäkeillä, mutta suurempaa haittaa heistä ei ole ollut. Onhan sekin totta että Haapaniemessä asuu juoppoporukkaa, mutta ei heistä haittaa ole! Ja todella kivat mahdollisuudet liikkua luonnossa, pururata, marjametsiä jne. Tervetuloa asumaaan =)

• mene vaikka laukaaseen

kaupungin puolella. toinen surkea paikka maalaiskunnassa on palokka.

ehdotan vaikka laukaan harkitsemista jos tahdot pois kaupungista.

• opa

Tapahtuikohan toinen niistä puukotuksista matonpesulaiturilla ja toinen ehkä elintarvikekioskilla....Varmasti hieno paikka asua jos itse on kovin viinaan menevä niin kavereita löytyy...

• Nimetön
        opa kirjoitti:

Tapahtuikohan toinen niistä puukotuksista matonpesulaiturilla ja toinen ehkä elintarvikekioskilla....Varmasti hieno paikka asua jos itse on kovin viinaan menevä niin kavereita löytyy...

En asu enää haapaniemessä, asuin kyllä ennen. Onks siel Haapaniemes tapahtunu pari puukotusta? ja millon? Enpä olis uskonu ku silloin ennen asuin siellä se oli ihan rauhallista aluetta mutta onko nykyään sit toisin. Mielenkiintosta tietää.

• niinuli3
        mene vaikka laukaaseen kirjoitti:

kaupungin puolella. toinen surkea paikka maalaiskunnassa on palokka.

ehdotan vaikka laukaan harkitsemista jos tahdot pois kaupungista.

Olen muuttannut Haapaniemestä pois 1999 vuonna muuttiin Palokan hyvää asuinymäristö ihmisllä on aina ennakkoluloja sieltä muuttiin Halssilan 2012 siten Samulinniemen Salmirantan sieltä 2013 Kesäkuun puolessa välissä muuttiin Jyväskylän keskustan palvelujen ja bussi yhtyden takia Sammuliniemestä Salmirannasta Jyväskylän keskustan

• LKN

Olen asunut haapaniemessä kohta kaksi vuotta ja viihtynyt olen. Kun muutimme poikaystäväni kanssa, niin ajattelin, että "kauhea paikka", mutta alueesta löytyy paljon hyvääkin. Haapaniemi jakaantuu kahteen osaan; ns. keskustan kerrostaloalue vilisee jos jonkinmoista juoppoa tms. jossa en kyllä lastani haluaisi kasvattaa. mutta kun mennään savutuvan apajalle päin,löytyy mukavia, rauhallisia taloja ja asukkaita. Jos tykkää luonnosta ja inhoaa kaupungin vilinää, hyvä paikka. Yksi iso miinus kuitenkin, ei ole kauppaa.

• niinuli3

ei ole kauppa,postia ja pankkiautomattia Haapaniemessä en itse tykkänyt asua siellä muuttiin 1999 pois

• Nimetön

Juups. Oon asunu haapaniemessa lapsuuteni ja muuttanu pois sieltä 18vuotiaana. En suosittele haapaniemee jos ei ole autoo käytettävissä, haapaniemessa ei ole kauppaa eikä ees kioskia, rasittavaa lähtee linkillä kauppaa yhen maitotölkin takia. Suurin osa kerrostaloista on rumia jotka pilaa maiseman. Haapaniemi on tosi syrjässä jos ei ole omaa auto käytettävissä.

• ei valittamista

On täällä kioski josta jotkut käy kaljaa ostamassa, isommat ruokaostokset käydään ostamassa Palokasta tai Keljon marketeista.

• Asun täällä nyt. Itse en ole kokenut mitään juoppoja ja pukotuksia ja ynnä muuta ja sellaisia. . Oikesti ihan luonnonläheinen mukava paikka. Joskin moni pitää tätä juopojen yms. muiden langenneiden paikkana. en ymmärrä miksi. ja siitä on puhuttu kyllä vuosikymmenien..tällä oli ongelmia 70-80-luvulla kait..mutta selvisin pois:D. ilman että olin..oikeasti sinulle..ei pelättävää jos haluat tänne..muta jos mietit nouista kerrostaloutsa miweti toisen kerran..tosi rumia.

• Ja Nuorisokotihan ei kauean hyvä, että lapset on joutuneet kotoaan pois.)

• Miklo kirjoitti:

Ja Nuorisokotihan ei kauean hyvä, että lapset on joutuneet kotoaan pois.)

Mutta oikeasti jos tykkäät luonnonläheisestä rauhallisesta paikasta. Nautit kävellä metsässä ja samaalla mennä istuskelemaan järven rannassa..sun paikka.

• essss

meehän niihin kerrostaloillee siellä on juoppoja

• Uusi asukas
        essss kirjoitti:

meehän niihin kerrostaloillee siellä on juoppoja

Ei ainakaan tässä talossa ole juoppoja. rauhallisin kerrostalo jossa olen koskaan asunut.

• Anonyymi

Haapaniemessä olen asunut 22 vuotta, enkä muuaalle muuttaisi. Luonto lähellä, linkki kulkee kätevästi. Enpä ole juoppoihin törmännyt. Ainoastaan mukaviin ihmisiin. Täällä käyvät keskustan ihmiset hengittämässä puhdasta ilmaa, sitähän ei keskustassa ole, rauhasta puhumattakaan.

• Anonyymi

Siellä käyvät "keskustan ihmiset" ovat pelkästään sosiaaliviranomaisia, poliiseja ja pelastulaitoksen tyyppejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä käyvät "keskustan ihmiset" ovat pelkästään sosiaaliviranomaisia, poliiseja ja pelastulaitoksen tyyppejä.

Totta raatoja tai melkein jo tulevia raatoja käyvät sieltä pikaisesti aina hakemassa.

• Anonyymi

Pääministeri Marin venäläisten viisumiasiasta: "Turismi ja kauttakulku Suomen läpi on saatava loppumaan"

• Anonyymi

Haapaniemessä on paljon haapoja.

• Anonyymi

Mistä niin päättelit? Haapa siellä on sekä niemi. Jos olisi useampi haapa niin nimi olisi Haavatniemi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä niin päättelit? Haapa siellä on sekä niemi. Jos olisi useampi haapa niin nimi olisi Haavatniemi.

Kunnon slummi

• Anonyymi

Ei kauppaa, ei kioskia, ei kapakkaa, ei Alkoa. Hiton hyvä paikka asua. Taidan muuttaa Lutakosta sinne. T: Lutakon Paroni

• Anonyymi

Juu, ei mitään palveluja. On kyllä sellainen pussinperä, että ei toista löydy.

• Anonyymi

Haapaniemessä käytetään pääsääntöisesti työläisasua, enimmäkseen halpahalliasua. Siellä voi satunnaisesti nähdä laatuasua, mutta se erottuu kyllä. Usein siellä näkyy virka-asua.

• Anonyymi

Mullakin on David-merkkinen paita, jJokamies-merkkiset housut ja Tokmannin laatulippis missä LA eli Los Anceles.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mullakin on David-merkkinen paita, jJokamies-merkkiset housut ja Tokmannin laatulippis missä LA eli Los Anceles.

Minulla on Goljat- merkkinen takki, Erimies-merkkiset farkut ja autoliikkeen lahjoittama Fiat- lippis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on Goljat- merkkinen takki, Erimies-merkkiset farkut ja autoliikkeen lahjoittama Fiat- lippis.

Onko sulla tarralenkkarit myös?

• Anonyymi

Tupakkaa vetäviä, naamastaan harmaita työttömiä ja tukityöllistettyjä taitaa olla aika paljon Haapaniemessä. Sellasia, kelle kaljakin maistuu.

• Anonyymi

Lähinnä yhteiskunnan pohjasakkaa. Sen näkee jo kauas.

• Anonyymi

Haapaniemessä asuu kultturelleja ihmisiä, taiteilijoita, oman elämänsä taiteilijoita. Älykköjä joiden älykkyyttä että ole osattu kohdentaa oikein, he eivät ole tavanneet "oikeaa" henkilöä.

• Anonyymi

Niin kuin minä, olen taiteen suri ystävä. Olen ostanut ovelta myyjältä sellaisen lyijykynällä piirretyn kissan kuvan.

• Anonyymi

täällä on kyllä erittäin paljon lapsia... mutta muuten hyvä paikka. tällä hetkellä haapaniemeen on tulossa uusia taloja . kyllä täältä löytyy myös koulu ja ravintola vehrysnouka. lenkkeily mahdollisuudet on myös hyvät.

• Anonyymi

Missä läänissä on Haapaniemi?

• Anonyymi

Vanhoja, huonokuntoisia kerrostaloja. Masentava paikka.

• Anonyymi

Tuleva no go alue

• Anonyymi

Asunnot ei mee kaupaksi vaikka ilmaseksi antais.

• Anonyymi

Haapaniemi on kaupunginosa Vaasassa, Vanhan Vaasan pohjoispuolella ja noin viisi kilometriä nykyisestä Vaasan keskustasta itään. Vaasan kaupunginhallinnon tilastoalueista Haapaniemi kuuluu Ristinummen suuralueeseen. Vuonna 2013 Haapaniemen alueella oli 768 asukasta.

• Anonyymi

Älkää ainakaan sitä virhettä enää kukaan tehkö, että ostatte asunnon niistä kerrostaloista. Ikinä ette siitä eroon pääse. Eikä ne todellakaan ole mitään hyviä kohteita asuntosijoittamiseen vuokraamismielessä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      417
      3598
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1612
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      114
      1432
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      85
      1399
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1358
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1316
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1236
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1159
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1027
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      39
      950
    Aihe