Aureon 7.1 Universe kiukuttelee

Minulla rupeaa tämän ongelman kanssa olemaan keinot vähissä, eli jos jollain on ajatusta/kokemusta vastaavanlaisista probleemista niin ideat ovat kovasti tervetulleita.

Kokosin kaverilleni koneen (AMD Athlon64 2800 , Asus K8V-X, 512MB, WD800JB 80Gb, Club-3D Radeon 9250 128MB) joka on koneena toiminut hyvin. Ei ongelmia ennenkuin... Koska kone hankittiin pääasiassa musiikintekoa varten, ostettiin siihen Terratec Aureon 7.1 Universe -äänikortti.
Otin BIOSsista emolevyn äänipiirin pois käytöstä, sammutin koneen, asensin kortin PCI-paikkaansa, käynnistin ja asensin ajurit ja kontrolliohjelmat.
Ensimmäinen asennus kortille onnistui kuten pitikin, mutta jonkin ajan kuluttua kaverini ilmoitti että äänikortti heittäytyi mykäksi. Tein uuden asennuksen ja homma onnistui, äänet kuuluivat taas.
Taas kului muutama päivä ja ongelma uusiutui. Ajattelin kuolettaa muutaman mahdollisen syyn ja kokeilin korttia viikon ajan omassa koneessani -> ei ongelmia, toimi kuin säkillinen sianpäitä. Asensin kortin uudelleen kaverini koneeseen ja tällä kertaa eri PCI-paikkaan. Taas äänet kuuluivat kuten pitikin, ja saimme myös äänitettyä koskettimia erillisellä ohjelmalla. Eli homma toimi taas. Noh, eipä ole tässä montaa päivää taas mennyt kun ilmoitus mykästä äänikortista saavutti sähköpostini.

Olen siis kokeillut eri PCI-paikkoja ja kortin käyttämistä toisessa koneessa. BIOSsista on siis poistettu emolevyn äänipiiri käytöstä ja kaiken pitäisi olla niinkuin...pitäisi. Jostain syystä en ole vielä saanut kaukosäädintä tuossa laitteessa pelaamaan, mutta en tiedä paljonko sillä on vaikutusta tähän ongelmaan. Aureonin mikseripöydässä kahdella ensimmäisellä asennuskerralla (tästä viimeisimmästä en vielä tiedä) kaikkien tasojen (line in, mic in...jne) asetukset olivat palautuneet ongelman ilmestyessä takaisin alkuasetuksiinsa, itsestään. Vaikka tasoja muutteli ei ääntä saanut masiinasta pihalle millään. XP:n laitehallinta ei ilmoita konfliktista tai muusta ongelmasta kortin suhteen.

En voi myöntää olevani kaikkitietävä koneasioissa, mutta sen verran voin sanoa, että kaikki perustavaa laatua olevat vian etsintämenetelmät on käyty läpi. Kortin pitäisi toimia kaikinpuolin ok, käyttiksen mukaan, mutta.

Jos jollain on ideaa niin kiitän jo etukäteen!

2

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asennappas winkkari uudestaan ja kokeile sitten...
      jossei sekään auta vaiha winkkarin versiota...
      jossei vieläkään auta ota koko winkkari pois ja laita linuxi tilalle joka varmaan helpottaa monia muitakin asioita...

• ...voisi olla mahdollisuus, mutta haluaisin katsoa kaikki muut vaihtoehdot ensin läpi. Jos niitä vaihtoehtoja nyt sitten paljoa enää on...
        Mutta kiitos kommentoinnista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3764
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3395
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2721
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2398
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1849
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1769
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1726
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1387
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1188
    Aihe