Oletko hamsteri??

keskiyonkehraaja

Mulle iski taas tää jokasyksyinen hamstraus aika.
Mehua pitää olla ja hilloa joka lähtöön...
Sieniä purkit ja purnukat täynnä, porkkanaa ja kukkakaalia pakastin väärällään..
Kaikkea pitää olla ja runsaasti.
Onko tää nykyaikana ees normaalia kun kaikkea saa jo ympärivuoden kaupoistakin.

-Tää on vaan niin kivaa...
Ollaanko me "hamsterit" katoavaa kansanperinnettä vai onko meitä vielä paljon???

6

471

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en hamsterikis lukeudu, mutta mehua pitää keittää, vaikka ei sitä kukaan joisikaan ja omenoita pitää säilöa,että talvella saa helposti omenapiirakkaa.
      Olen siis pikkuhamsteri, marjat ostan kyllä torilta, metsään en hirvikärpästen syötäväksi lähde ja sieniä en tunne juuri lainkaan.
      Mutta sisällä piilee silti tuo hamstraamisen riemu, ihan niinkuin niitä ei talvella kaupan pakastealtaasta saisi.
      Riemua se on mehumaijan kanssakin touhuta...

• keskiyonkehraaja

Sitä oon keittänyt jo niin reilusti että kellehän juottasin??
        Onhan tää halvempaakin kuin kaupasta ostettuna..

Metsässä käyn monta kertaa viikossa mutta noita hirvikärpäsiä en oo vielä löytänyt.Oliskohan liiottelua niiden runsaus koska hirviä ja peuroja täältä kyllä löytyy..

• Sitroen.
        keskiyonkehraaja kirjoitti:

Sitä oon keittänyt jo niin reilusti että kellehän juottasin??
        Onhan tää halvempaakin kuin kaupasta ostettuna..

Metsässä käyn monta kertaa viikossa mutta noita hirvikärpäsiä en oo vielä löytänyt.Oliskohan liiottelua niiden runsaus koska hirviä ja peuroja täältä kyllä löytyy..

niistä mehuistasi viiniä. Saat joulujuomaa itsellesi ISON pullollisen.
        Minulla tulossa 20 litraa mustikkaviiniä... Slurp slurp!

• keskiyonkehraaja
        Sitroen. kirjoitti:

niistä mehuistasi viiniä. Saat joulujuomaa itsellesi ISON pullollisen.
        Minulla tulossa 20 litraa mustikkaviiniä... Slurp slurp!

Nyt menikin sormi suuhun että mites sitä sitten pitäisi tehdä???

• sitä

Tietenkin säilöä niin paljonko haluaa.Minä en vaan enään vihti.Koska elelen yksinään saan kaupasta sen mitä tarvin.Nautin kyllä luonnossa kulkemisesta.Syksyn terveiset!!

• PirreXX

mehupulloja sekä omppu-, mansikka- ja mustikkahilloa purkeissa. Toi hillosokeri on yksi parhaita keksintöjä, todella helppo käyttää.

Pakastimessa on kaikki mahdolliset marjat, varsinkin vadelmat ovat ihania talvella.
      Vihanneksia en enää pakasta, kun nuo kaupan valmiit sekoitukset on niin helppoja käyttää. Sienet jätän metsään.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      581
      1392
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      42
      753
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      470
      680
    4. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      34
      519
    5. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      5
      519
    6. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      480
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      28
      474
    8. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      39
      467
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      150
      435
    10. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      22
      422
    Aihe