Budapestin eräs museo

Budapestissä käydessä kannattaa käydä museossa joka tunnetaan nimellä "KAUHUJEN TALO".
Rakennus on ollut niin natsien, kuin kommunistisen
salaisen poliisin päämaja.
En tosin suosittele heikkohermoisille, kellarin
tyrmät ja hirttohuone on aika järkyttävä paikka.

On tosin Budapestissä paljon mieltä ylentävämpiäkin
paikkoja. Kaupungin kauneudelle ei juuri ole vertaa.
Tonavan risteily on must do, ja myös kauppahalli
ja eläintarha ovat näkemisen arvoisia.
Kahvilat ja terassit ovat vertaansa vailla, ja
kaupunki on varsin edullinen turistille.

4

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo olen käynyt Budapestissa tuolla niin sanotussa "kauhujen talossa" matkaoppaiden mukaan kyseessä oli terrorismin museo. Mielenkiintoinen paikka jossa on aika järkyttävää nähtävää, seinillä oli kuvia näistä uhreiksi joutuneista ihmisistä, ja erilaisia videoita oli myös nähtävillä.

      Budapest on todellakin mahtavan hieno kaupunki ja nähtävyyksiä riittää enemmän kun ehtii katsella. Kauppahalli on tosiaankin näkemisen arvoinen paikka, samoin kun myös eläintarha jossa on nähtävillä monia mielenkiintoisia eläimiä.

      Kuninkaan linna ja sen lähiseutu on myös mielenkiintoista nähtävää ja lähistöllä oli myös vanhan kaupungin alueita. Paikka jossa pitää ehdottomasti käydä on kukkulan rinteet josta näkee hyvin Tonavan sillat ja kaupungin ylle, sieltä saa mahtavat maisemakuvat.

      Tonavan rannoilla on kiva kävellä vaikka ihan huvin vuoksi ja katsella hienoja maisemia, sekä tietenkin ottaa samalla hyviä kuvia.

      Kauppahallin kohdalta yksi keskustaan lähtevä katu on täynnä turistikojuja, pikkukauppoja, kahviloita ja ravintoloita. Joten tältä kadulta löytää oikeastaan ehkä parhaat ostokset ja kaiken muun tarpeellisen. Tosin katu on yleensä todella ruuhkainen koska se on usein täynnä ulkomaalaisia turisteja.

      Hintatasosta voi sanoa sen että Budapest on edullisempi kun muut Euroopan suurkaupungit, joten suosittelen paikkaa siinä mielessä. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon se että keskustan tavarataloissa ne tuotteet ovat usein saman hintaisia kun suomessa ja muissa länsi-Euroopan kaupungeissa.

      • tyttö

        Mistä tämä "kauhujen talo" löytyy? Tarkka osoite siis jos löytyy.


      • tyttö kirjoitti:

        Mistä tämä "kauhujen talo" löytyy? Tarkka osoite siis jos löytyy.

        Kauhujen talo löytyy Andrassy ut60:sta. Eli puistoon
        johtavan kadun varresta.
        http://www.houseofterror.hu


    • yli 50 maata

      Ehkä Vilnan kauhujen talo eli KGB:n päämaja on näyttelyiltään parenpi.
      Kellarikerros kidutushuoneineen ja vankiselleineen on kummassakin
      miltei samanlainen.Sisäänpääsy 2000 Ft Budapestissä.
      Löytyy helposti Vörösmartyn M1 -linjan läheltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2396
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      884
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      845
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      743
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      547
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      67
      529
    Aihe